Lusmus ei saa 1100e/kk!!!

Ei ole profo

A-talkissa väitettiin, että Helsingissä asuva lusmu voi saada 1 100e/kk tekemättä mitään. EI VOI!

Toimeentulotukea voidaan alentaa ensin 20% ja sitten jopa 40%, jos ei suostu mihinkään toimenpiteisiin kuten työhön, koulutukseen tai erinäisille kursseille.

Eli erittäin törkeää propagandaa joltakin taholta.

Me, jotka olemme oikeita lusmuja eli emme suostu mihinkään toimenpiteeseen, tulee rahaa asumisen jälkeen vain noin 250e!!! Sekin on hyvä ja riittää, kun syö päiväysvanhoja ruokia ja käy kirpparilla.

Mutta meitä lusmujakin pahempia ovat:

a)toimeentulotukilaiset, jotka tekee pimeitä töitä

b)toimeentulotukilaiset, jotka tekevät rikoksia

PUUTTUKAA NOIHIN RYHMIIN ENSIN ja antakaa meidän olla!

29

237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rodriquez21v

joo ihmettelin itsekin samaa, sossu vei minulta ensin 20% ja sen jälkeen 40% koska olin mukamas toiminut toistuvasti työvoimapoliittisesti moitittavalla tavalla (2 rikettä 6kk aikana) v***u mitä pelleilyä se sossuämmä ei osannu edes sanoa tuota sanaa ei tainnut edes tietää mitä se merkitsi, mutta ymmärsin että työkkäri oli vasikoinut sille :(
      eli käteen jäi tämän jälkeen 250€ sain vielä erikseen rahaa sähköön ja lääkkeisiin mut ei se 250 riittänyt mihinkään jouduin hakemaan porukoilta apua.

• 100% faktaa

Lusmun joka ei osallistu työvomapoliittisiin toimenpiteisiin ei tulisi saada latin latia. Sillan alle asumaan ja roskiksia tonkimaan jos on terve työikäinen lusmu eikä työllistymistoimenpiteet kiinnosta.

Minkä heelvetin takia tulisi muiden maksaa toisten loisiminen? ei minkään takia on oikea vastaus.

• Töihin, ei kiitos

Ei ne mitään 20-40% vie kun hakee sairaslomaa. Ei tarvitse minnekään orjatöihin tai humpuukikursseille mennä. Selästä ja päästä saa pitkiä sairaslomia, sairauspäivärahoilla elelee, siihen päälle toimeentulotukea ja asumistukea, ei mitään hätää.

• kuinka kauan
        Töihin, ei kiitos kirjoitti:

Ei ne mitään 20-40% vie kun hakee sairaslomaa. Ei tarvitse minnekään orjatöihin tai humpuukikursseille mennä. Selästä ja päästä saa pitkiä sairaslomia, sairauspäivärahoilla elelee, siihen päälle toimeentulotukea ja asumistukea, ei mitään hätää.

Ei onnistu kauan kun siinä sairauspäivärahassa on 300 päivän maksukatto samasta sairaudesta. Vuosi pitää olla välissä työkykyinen jotta voi samasta sairaudesta uudestaan saada päivärahaa.

• Töihin, ei kiitos
        kuinka kauan kirjoitti:

Ei onnistu kauan kun siinä sairauspäivärahassa on 300 päivän maksukatto samasta sairaudesta. Vuosi pitää olla välissä työkykyinen jotta voi samasta sairaudesta uudestaan saada päivärahaa.

Sillä ei kuule ole vitunkaan väliä vaikka eivät anna sairaspäivärahaa 300 päivän jälkeen, sitten saa toimeentulotukea. Eikä sitä sairaana hirveän pitkään tarvitse olla, sen verran vain että humpuukikurssi tai orjatyö on jouduttu keskeyttämään. Eihän se tosin ole ehtinyt kunnolla alkaakaan.

• rodriquez21
        100% faktaa kirjoitti:

Lusmun joka ei osallistu työvomapoliittisiin toimenpiteisiin ei tulisi saada latin latia. Sillan alle asumaan ja roskiksia tonkimaan jos on terve työikäinen lusmu eikä työllistymistoimenpiteet kiinnosta.

Minkä heelvetin takia tulisi muiden maksaa toisten loisiminen? ei minkään takia on oikea vastaus.

Sen takia pitäisi maksaa normaali toimeentulotuki koska mulle tarjottiin SIIVOOJAN töitä ja siihen mä en sentään alistu/suostu/nöyrry ei naisiakaan raksalle laiteta ja yritin selittää sitä työkkärissä että otan vastaan töitä kunhan se on MIELEKÄSTÄ mut siivoojaksi en ryhdy siinä menee raja, kai mullakin on jotain sanomista siihen mitä töitä halun tehdä??

Vaikka aloittaisin siivoojana niin varmaan lopettaisin viikon päästä koska se ei vaan mulle nappaa vaikka kuinka yrittäisin. Tää johtuu osittain myös siitä että tällä tiukkapipotädillä työkkärissä oli jotain mua vastaan, puhui alentavasi ja töykeästi, yleensä ei laiteta työhöosoitusta/tarjousta mikä lie samanlaisiin tehtäviin jos on juuri saanut karenssin (soittelin ja tiedustelin asiasta mm. Vantaalle, Helsinkiin ja työlinjalle) mutta tämä mäntti laittoi toisen työtarjouksen melkein heti karenssin jälkeen siivoustöihin ja puhui mulle erittäin epäkunnioittavaan sävyyn puhelimessa...nooh työttömyysturvayksikkö mätkäs mulle semmoisen lausunnon että siinä on 3kk työvelvoite enneku voin edes ajatella saavani työmarkkinatukea, sen alla on vielä joku toinen lausunto joka estää työmarkkinatuen koska olen alle 25v ilman koulutusta.

Ei tässä muuta mahdollisuutta ollut ku mennä sossuun ja siellä jatkui samanlainen päähän potkiminen ja tylyttäminen ei ne ollut edes kiinnostunut mun tulevaisuudesta puhuivat vain että mulla vähenee niin ja niin paljon blaah blaah..mä en sit jaksanu enää tapella ku vitu***i ja pelkäsin että sanon kohta jotain jota saan katua myöhemmin.

• yhäiskä_vm1987
        rodriquez21 kirjoitti:

Sen takia pitäisi maksaa normaali toimeentulotuki koska mulle tarjottiin SIIVOOJAN töitä ja siihen mä en sentään alistu/suostu/nöyrry ei naisiakaan raksalle laiteta ja yritin selittää sitä työkkärissä että otan vastaan töitä kunhan se on MIELEKÄSTÄ mut siivoojaksi en ryhdy siinä menee raja, kai mullakin on jotain sanomista siihen mitä töitä halun tehdä??

Vaikka aloittaisin siivoojana niin varmaan lopettaisin viikon päästä koska se ei vaan mulle nappaa vaikka kuinka yrittäisin. Tää johtuu osittain myös siitä että tällä tiukkapipotädillä työkkärissä oli jotain mua vastaan, puhui alentavasi ja töykeästi, yleensä ei laiteta työhöosoitusta/tarjousta mikä lie samanlaisiin tehtäviin jos on juuri saanut karenssin (soittelin ja tiedustelin asiasta mm. Vantaalle, Helsinkiin ja työlinjalle) mutta tämä mäntti laittoi toisen työtarjouksen melkein heti karenssin jälkeen siivoustöihin ja puhui mulle erittäin epäkunnioittavaan sävyyn puhelimessa...nooh työttömyysturvayksikkö mätkäs mulle semmoisen lausunnon että siinä on 3kk työvelvoite enneku voin edes ajatella saavani työmarkkinatukea, sen alla on vielä joku toinen lausunto joka estää työmarkkinatuen koska olen alle 25v ilman koulutusta.

Ei tässä muuta mahdollisuutta ollut ku mennä sossuun ja siellä jatkui samanlainen päähän potkiminen ja tylyttäminen ei ne ollut edes kiinnostunut mun tulevaisuudesta puhuivat vain että mulla vähenee niin ja niin paljon blaah blaah..mä en sit jaksanu enää tapella ku vitu***i ja pelkäsin että sanon kohta jotain jota saan katua myöhemmin.

Joko otat vastaan töitä tai kärsit seuraukset, näin yksinkertaista se on. Itse olen ollut siivousalalla vuosikausia, miksi se ei kelpaa teille miehille? Vai pelkäätkö että joku tuttu saa tietää?

• 00l0
        kuinka kauan kirjoitti:

Jos on 300 päivää samasta sairaudesta sairaslomalla on oikeutettu eläkkeeseen. Ja päätöstä odottaessa toimeentulotukeen.

• ReinoYpäjä
        rodriquez21 kirjoitti:

kyllä raksalla on naissiivoojia ja yleensä raksalaiset fantasioi puikottavansa niitä ku ne välillä pyllistelee. Raksan kahvitauoilla jutut on yleensä 100% pinpsa-, peppu- ja tissijuttuja :)

• älkää valittako aina

Mistäs syystä teille sitten pitäisi jäädä enemmän kuin tuo 250 ekee? Ei joutenolosta ole tarvis maksaa mitäänkään, joten tuo em. summa on jo ihan ruhtinaallinen.

• koostuupienistä

Kyllähän lusmu voi saadakin, ei sitä käteen iskettävää rahaa, mutta sossuhan maksaa vuokran, sähkön, terveydenhoitokulut, mahd. takuuvuokran, jne. pakolliset menot. Jos nämä ynnätään, en ihmettelisi vaikka jonkun kuukauden tuki olisikin mainittua luokkaa. Tosin en katsonut ko. ohjelmaa, enkä tiedä, miten asia siinä ilmaistiin.

• Ei lusmu

Kyllä lusmu sen 1100 euroa voi hyvin saada. Lusmu ei vaan tajua, että myös asuminen, sähkö ja vesi maksavat. Ne maksaa hänen puolestaan sosiaaliturva.

Lusmun oma valinta on, jos antaa aihetta tuen alentamiseen.

• Kokoomusnuorille

ja näköjään jo muillekin puolueille kuten vihreille on tärkeintä, että muut joutuvat elämään köyhyydessä ja heidän tulot vain nousevat nousemistaan. Eilisen a-talkissa vieraana olleen kokoomuslaisen kommentti pisti korvaan " muut joutuvat maksamaan, kun hän puhui kelan ja toimeentulotuista ", niin. Kyllä me MUUT maksamme myös kansanedustajien palkat joita he itse nostavat mielivaltaisesti kokoajan, onko SE sitten oikein? Miksi aina sanotaan, että "muut joutuvat maksamaan " vain kun puhutaan esim. toimeentulotuesta?

Kyllä on sekaisin koko suomi, en voi muuta sanoa, mutta kynsinhampain pidetään kiinni eu jäsenyydestä, onhan se tietysti tärkeämpää lähettää satoja miljardeja kreikkaan ja muihin etelän maihin kuin, että omilla kansalaisilla olisi hyvä olla! Ja se joka väittää, ettei nämä rahat ole pois toisistaan, puhuu täyttä skeidaa, kyllähän sen nyt jokainen tässä tajuaa mikä on päämäärä: Köyhät kyykkyyn ja työntekijöidenkin palkat mahdollisimman alas, se on tässä tarkoitus. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, sitten on näillä ainakin tietyillä päättäjillä hyvä olla? Onhan se hienoa, kun tuntee itsensä vielä suuremmaksi kun saa kansalaiset köyhtymään!

Miksi tässä pitäisi tehdä niinkuin jotkut vanhat ja jäykät oikestolaiset periaatteet sanoo? Miksi aina ensimmäinen ajatus on se kun puhutaan työnteon kannattavuudesta, että tuet pitäisi ottaa pois tai madaltaa niitä? Miksi ei pistetä kepluttelijayrittäjiä kuriin, että työstä tulee maksaa KUNNOLLISTA palkkaa. Ihan ensiksi voisi aloittaa vuokrariistofirmojen eliminoimisella lain nimessä! Tämä on riistäytynyt ihan käsistä, ettekö nyt jo prkl huomaa! Kohta me kaikki työntekijät ja köyhät kyykimme tuolla herrojen pihoilla omenoja poimimassa 0 palkalla, sehän se olisi heille kaikista mieluisinta! Ihmetyttää myös miksei vasemmisto puolueet ala jo pistämään hanttiin oikein kovalla kädellä? Jotain hämärää tässä on, voi vain arvata... Ei se korruptio ja muunlainen lahjontakaan suomessa ole harvinaisempaa kuin muuallakaan, meitä vain aivopestään, että suomi on maailman paras maa, eihän täällä mitään kieroilua tapahtu, juu ei varmaan, se uskoo kuka uskoo, minä en usko!

• kjgkjg

olet sekoipää... sorry en voi auttaa sinua..

• Hahhahhahah oencquoe

mINÄ AINAKIN SAAN 1500 KUUSSA TEKEMÄTTÄ MITÄÄN !!!

RYYTYKÄÄ KÖYHÄT nistit

• Jokut saa toiset EI

Nimimerkki "Miika S" (mielenterveyspotilas maisteri Hesasta?) tunnustaa:

"Itse yksin saan yli 1250€/kk tukea joka kuukausi.

Itselläni vuokra 650€/kk sähkö 40€/kk lääkkeet 100€/kk toimeentulotuki 460€/kk = 1250€/kk Ja olen supisuomalainen!"

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11112822#comment-58824596

• Hullu vai viisas?

Ja huom toi summa oli joskus edellisvuosina, koska nykyään se sais jo 477,26 e/kk yksin asuvan perusosaa ja varmaan noi max. vuokra rajatkin on noussu?

Kuka HULLU MENEE TÖIHIN KUN SAA ASUA HESAN KESKUSTASSA TEKEMÄTTÄ MITÄÄN JA SAA PUHTAANA KÄTEEN PITKÄLLE TOISTA TUHATTA EUROA?!!

Monet siivoojat, vartijat, myyjät, kassat ym EIVÄT SAA LÄHELLEKÄÄN NOIN PALJON VAIKKA TEKEE TÖITÄ!!!

Miksi siis käydä töissä ja raataa jos kerran sen saman rahan tai enemmäkin saa joka tapauksessa??

Vanha suomalainen sananlasku pitää tässäkin tapauksessa paikkansa:

Hullu paljon töitä tekee, viisas (sossupummi) pääsee vähemmällä!?

• hyppää pois...

luuseri sossupumi, hyppää hautaan jo nyt ja säästä työtä tekevön naapurisi rahat parempaan käyttöön

• Yhdenvertaisuus

Nämä vähennykset eivät koskaan koske mamuja, miksi näin.

• joo joo

kysy vihreiltä sekä vasemmistolta....i

• Töihin, ei kiitos

Vuokraa maksetaan max. 650 euroa kuussa, tämä tosin on tänä vuonna varmaan noussut. Toimeentulotuki(käteen jäävä), sähkölasku, kotivakuutus, tekee noin 500 euroa kuussa joten laskelma on aivan oikea. Jos on pari lasta joista joutuisi maksamaan elatusmaksuja tulee siihen vielä reilu 300 euroa lisää. Kun on työtön ei elatusmaksuja tarvitse maksaa. Ei todellakaan kannata paskatöihin mennä!

• lusmuperkeleet

Kyllä piakpuoliin hyytyy monen hymy. Tämänhetkisiä todella älyttömiä tukia tullaan leikkaamaan ja rajusti. Lusmuilijat eivät tarvitsisi tukea euroakaan.

• Töihin, ei kiitos

Heh-heh, ei tukia tulla rajusti leikkaamaan eikä edes lievästi. Heti menen töihin kun mustalaiset ja somalit menevät hommiin, en aikaisemmin. Paskaduunit ei ole valkoisen miehen hommia, mamut ne saa tehdä.

• CQWCQWCQW

STNAN LOISET MENKÄÄ TÖIHINCE

• Kypsynyt maksaja

> Me, jotka olemme oikeita lusmuja eli emme suostu mihinkään toimenpiteeseen, tulee rahaa asumisen jälkeen vain noin 250e!!!

Siinäkin on 250 euroa liikaa eikä asumistakaan tarvitsisi maksaa sellaiselle, jota ei vain kiinnosta hoitaa asiaa itse. Jos tekee mieli päivät pitkät liimailla leikekirjaa kuten torstain ohjelman wannabe-taiteilijalla, niin sen kun vaan, mutta ilman muiden rahoja.

• Asiallisuutta

Kyllähän Suomessa on lusmullakin voi olla vaikeaa.

Mutta vielä vaikeampaa on pienipalkkaisella työläisellä.

En tarkoita, että tarvitsisi toimeentulotukea leikata vaan pitää pientä painetta siihen suuntaan, että matalampin palkkoja NOSTETTAISIIN ja veroprogressio alkaisi hivenen ylemmistä summista.

En minä ainakaan halua kenenkään olevan köyhä. Jos lusmulle jää käteen 250e/kk, niin ei siinä ole YHTÄÄN liikaa! Mutta vuokranmaksu saisi mennä sillä tavalla, että se raja ei olisi niin korkea. Se saisi olla esim. 400e/kk ja max. 35 neliötä. Siinä olisi minun mielestä se mihin hyvinvointiyhteiskunnan pitäisi venyä.

Mutta ongelma ei siis ole lusmujen rahat. Kyllä lusmut ovat jääneet KAUAKSI keskituloisten tuloKEHITYKSESTÄ. Ongelma on 8-10e tuntipalkalla töitä tekevien tilanne. Varsinkin alueilla, jossa on melko kallista asua.

Suomessa pitää lopettaa keskittämispolitiikka. Veroja pitää suunnata järkevämmin. Niitä pitää myös kerätä vähän enempi kuin aiemmin.

Yhteiskunnan rattaat lähtisivät oikeasti pyörimään roimalla ALV-alennuksella!!!

Uskokaa pois. Tuloverojen laskut aiheuttavat lähinnä pelkästään käteen jäävien tulojen erotuksen kasvua hyvä- keski- ja pienituloisten välillä. Sen ei pitäisi olla kenenkään toive - paitsi hyvätuloisten!

Suhteellisuutta tähän yhteiskuntaan - kiitos.

Ei pitäisi laittaa "lusmua", yh-äitiä, sairasta ja pienipalkkaista tappelemaan ja syyttelemään toisiaan. Syyttävää sormea pitäisi suunnata tahoihin, jotka elelevät suhteettoman leveästi näinä vaikeina aikoina. Tarvitseeko kenenkään tienata neljä kertaa niin paljoa kuin lääkärin? Nii-i. Aika moni tienaa - ja vieläpä käteen!!!

• terve nuori

Kämpän vuokratuessa on katto ja sitä ei makseta sen enempää. Lisäksi tukia saa määrätyn verran. Sitten jos nuori päättäisi elämäntapalusmuilla niin tulisi -20% ja sitten -40%. Sillä rahalla on taas jo äärimmäisen tuskaista elää.

• Cowboy Katainen

Joo menkää lusmus töihin tai pyytäkää kavereilta töitä.

• ?? ?? ??

sit kun miä voitan lotosta...

teen sopimuksen jonkun kaupan kanssa ruokakassista, jonka saa minun antamallani lahjakortilla.

kortin antamisen päivä määrä ja kello aika voimassa 3 vuorokautta.

Kortin haltia on oikeutettu saamaan
      1, 2, 3 jne. hengen ruokakassin.
      kassiin ruoka-aine ympyrän mukaan kaikista osa-aluista tarvikkeita.
      Laskun maksan kauppiaalle kortteja vastaan.
      kortin voin antaa jaettavaksi myös joillekin kotimaan avustus järjestöille..
      Kauankohan jotain 1,5 miljoonan voittoa jakaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe