Tunnettu "kaataja" Niilo Yli-Vainio käytti samaa ”vapauttamiskaavaa: ”Vapautan sinut, tässä ja nyt, lopullisesti sydäntaudistasi, astmastasi, masennuksestasi jne…”
Mutta todellisuudessa ei tapahtunut mitään, jos tutkimustuloksiin on uskomista!
Ylivainion vapautuskaava oli ja yhä kuuluen lujasti helluntailaisuuteen koska usko, henki ja Jumalan sana ne ovat viety raamatun ulkopuolelle rienan ja pilkan sekä kirouksen kohteeksi.Ylivainiosta näkee kuinka hän ajattelee että häneen tai hänessä on parantava voima. Lahkolainen ajattelee lukiessaan raamattua kuin pirulainen, esim. Jeesus sanoi;...minusta lähti voimaa.
Nyt he ajattelevat hengen kastetta ja uudestikastettaan ja muita oppeja niin heidän kiihkoisessa hengessään on ajatus että Jumala taivaassa ja Jeesus oikealla puolella istumassa katsovat kuinka "hengellä kastetut helluntailaiset"
herättävät kuolleita, parantavat sairaita ja ajavat riivaajia.
Lahkolaisen minä se toimii omassa tahdossaan, irroitettuna Jumalan sanasta, eikä siinä kuten, ei muissakaan lahkolaisten teoissa toteudu Jumalan tahto.
Minä vapautan, minä parannan sinut...minä se
13
80
Vastaukset
- sano suomeksi
Mitä yrität selittää ?
- loker
Olen selittänyt suomeksi jo kauan aikaa, mutta puinen pää ei ota vastaan muuta kuin ihmisoppia.
- sovittaisko näin?
On hyvä että sairaiden puolesta rukoillaan, se on siunattu asia.
Pyyntörukouksissa on kuitenkin Jeesuksen esikuvan mukaisesti aina lopussa sanat: Tapahtukoon kaikessa Jumalan tahto.
Näin käy kaikille selväksi kenen tahdosta tapahtuu, jos tapahtuu. Ja myös kunnia tulee hänelle kokonaisena jolle kunnia kuuluu. Jumalalle.
Ei siis heitetä lasta pesuveden mukanan, eikä kirjoitella toisten vakaumusta loukkaavasti. Silloin saamme yhdessä aikaan rakentumista Kristuksesssa ihmissuhteita ja rauhaa repivän riitelyn sijalle. - ~~tähkäpää~~
Kuunnelkaahan täältä linkistä
http://www.saarna.net/seurakunta.php?nimi=Lapuan helluntaiseurakunta
08.11.1977 Lapualla pidetty kokous
Mielestäni Niilo tuo hyvin selkeästi esille sen, kuka parantaja on, että se Jumala, ei Niilo!
Mm: "....saat luottaa siihen, että Jumalan voima parantaa......että ihmiset vapautuisivat minusta ja ihmisistä ja että Jumalan voima on se, joka parantaa.....siis Jeesus voi parantaa....Isän ja Pyhän Hengen voimallaa parannutaan.......ei ihmisen voimalla....."
Näin hän julistaa heti puheensa alkupuolella ja korostaa ja korostaa, että ei hän paranna, eikä ihminen voi parantaa, vain Jumala voi parantaa!- joopasejootaas
Mitä sillä on väliä onko parantaja Niilo Paavo Pirkko Pertti Vertti vai Jumala kun niitä "ihmeparantumisia" ei yksinkertaisesti tapahdu. Rukoillahan aina voi ja kannattaakin, siinähän ei mitään häviä. Sehän toimii niinkuin lumelääke.
- Vaari oli kielinero
Eiks se ylivainio ollu luterilaine lahkolaine, joka opetti sen naisenkin mistä tuli ohjelma yks ilta tv:stä, kaatamaan. Olikos se naisen nimi jalovuori? No kaveri sano tossa olan takaa, et sen naisen nimi oli jäävuori. No olkoon mikä vaan, niin fyssan maikan kans juteltiin eilen et sama meno jatkuu yhä luterilaisissa piireissä ja et papitkin käy kasteella aikuisena.
Toi mun kaveri väittää, et joku mies oli jotenki liukastunut sen jäävuoren kokouksessa, menny nurin ja huonosti oli käyny. Ranne oli venähtäny pahasti ja rillit lentäny kaaressa jonkun tallattavaks.
Mä en tunne ketään joka olis parantunu noiden luterilaisten lahkolaisten kokouksis, mutta yhden tosi ihmeen mä olen kokenu, kun mun vaari oppi puhumaan porojen kieltä. Se oppi sen siis yhdessä päivässä. Kyllä mä ihmettelin. Mut sitte mutsi ryssi koko hienon jutun. Se käytti vaaria terkkarissa ja vaari sai jotain tabuja ja niil oli semmonen sivuvaikutus, et vaarilta meni kyky jutella porojen kanssa. Aika järkkyy. Oltais voitu laittaa rahoiksi, jos ei tollaista väärää läähettä olis vaarille syötetty.
Nyt pitää jatkaa fyssan tehtäviä maan vetovoiman vaikutuksista.- Kaatumisen huumaa
Kiinnostava viesti sinulta tähkäpää!
Varmaan niin oli Niilon kodalal alkuun?
Mutta sitten?
Jos kiinnostaa, lue tästä ilmiöstä. Oheisessa linkissä eräs uskova kertoo, miten Jumala näytti sen virhelinjauksen, johon Niilo sitten sortui..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11303282 - ~~tähkäpää~~
Kaatumisen huumaa kirjoitti:
Kiinnostava viesti sinulta tähkäpää!
Varmaan niin oli Niilon kodalal alkuun?
Mutta sitten?
Jos kiinnostaa, lue tästä ilmiöstä. Oheisessa linkissä eräs uskova kertoo, miten Jumala näytti sen virhelinjauksen, johon Niilo sitten sortui..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11303282Missä mielessä "..kiinnostava.." viesti minulta?
Luitko jo tämän viestini tuolta toisesta ketjusta?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11322249
Raamattu kehoittaa meitä katsomaan hedelmiä ja itse tunnen monta, jotka tulivat noissa tilaisuuksissa uskoon ja ovat vielä tänäänkin uskossa ja palvelevat seurakuntiaan suurella sydämellä ja minusta se on sellaista hedelmää, jota minä en voi kieltää.
Meidän tulisi näitä arvioidessamme aina myöskin muistaa se, että me ihmiset olemme vain ihmisiä ihan loppuun saakka, jopa silloinkin, kun olemme Jumalan käytössä ja aseina.
Näin ollen me saatamme joissain kohdin toimia väärin, ajattelemattomastikin, tehdä suuriakin klapsuksia, mutta silti Jumala ei kutsumustansa kadu, vaan sanoo nimenomaan:
2. Kor. 4:7
Tämä aarre on meillä saviastioissa, jotta nähtäisiin tuon valtavan voiman olevan peräisin Jumalasta, eikä meistä itsestämme.
Minä tunsin Niilon saviastian hyvin ja olen nähnyt kipeästikin sen säröjen aikaansaamat tulokset, mutta siitäkin huolimatta, kun olen saanut myöskin nähdä sitä hyvää hedelmää, mitä tuo hänen työnsä tuotti, en halua olla siitä hiljaa.
Kerrottakoon nyt sen verran, että itse en ole ollut aktiivina mukana tässä Niilon viimeisessä vaiheessa ja hänen tilaisuuksissaan, koska sisimmässäni oli niin syvä ja kipeä haava, joka esti minua niihin osallistumasta.
Mutta kun sain kohdata Jeesuksen sydämeni ja sieluni parantajana, kaikki katkeruus, jäi tuohon tilanteeseen ja tänään voin täydestä sydämestäni kertoa siitä hyvästä, mitä Jumala hänen kauttaan teki.
Luen kyllä tuon laittamasi linkin. - ~~tp~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Missä mielessä "..kiinnostava.." viesti minulta?
Luitko jo tämän viestini tuolta toisesta ketjusta?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11322249
Raamattu kehoittaa meitä katsomaan hedelmiä ja itse tunnen monta, jotka tulivat noissa tilaisuuksissa uskoon ja ovat vielä tänäänkin uskossa ja palvelevat seurakuntiaan suurella sydämellä ja minusta se on sellaista hedelmää, jota minä en voi kieltää.
Meidän tulisi näitä arvioidessamme aina myöskin muistaa se, että me ihmiset olemme vain ihmisiä ihan loppuun saakka, jopa silloinkin, kun olemme Jumalan käytössä ja aseina.
Näin ollen me saatamme joissain kohdin toimia väärin, ajattelemattomastikin, tehdä suuriakin klapsuksia, mutta silti Jumala ei kutsumustansa kadu, vaan sanoo nimenomaan:
2. Kor. 4:7
Tämä aarre on meillä saviastioissa, jotta nähtäisiin tuon valtavan voiman olevan peräisin Jumalasta, eikä meistä itsestämme.
Minä tunsin Niilon saviastian hyvin ja olen nähnyt kipeästikin sen säröjen aikaansaamat tulokset, mutta siitäkin huolimatta, kun olen saanut myöskin nähdä sitä hyvää hedelmää, mitä tuo hänen työnsä tuotti, en halua olla siitä hiljaa.
Kerrottakoon nyt sen verran, että itse en ole ollut aktiivina mukana tässä Niilon viimeisessä vaiheessa ja hänen tilaisuuksissaan, koska sisimmässäni oli niin syvä ja kipeä haava, joka esti minua niihin osallistumasta.
Mutta kun sain kohdata Jeesuksen sydämeni ja sieluni parantajana, kaikki katkeruus, jäi tuohon tilanteeseen ja tänään voin täydestä sydämestäni kertoa siitä hyvästä, mitä Jumala hänen kauttaan teki.
Luen kyllä tuon laittamasi linkin.Luin tuon linkin ja olen täysin samaa mieltä asiasta!
Mutta jos kuuntelet tuon Niilon puheen, jonka tuohon edelle linkitin, niin nähdäkseni hänkin on asiasta samaa miletä? :)
Ellet halua kuunnella koko puhetta, niin ota 39:30 eteenpäin....
- leeviläinen
Niilo Ylivainiohan toimi Raamatun Kirjoitusten mukaisesti; sillä on Kirjoitettu: "Totisesti minä sanon teille; minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa. (Matteus 18:18).
Mikä siinä mättää, ettei tuota vapauttamista käytetä missään seurakunnassamme laisinkaan, kun siihen on tarvetta.
Ainahan me voimme vedota Raamatun sanassa ilmoitettuun Isä Jumalan lupaukseen alttarihetkessä ollessamme. Eikä Isä Jumala valehtele, vaan tekee sen, minkä lupaa. Aamen! - Usko Toivonen
Tuossa "Tapio522":n kommentin tekstilainauksessa jätetään joko tietoisesti tai tiedostamatta pois nimi, jonka ko. henkilö mainitsee joka kerta "kaavassaan".
Osaisitko löytää jostakin tuon nimen ja täydentää kaavaa enemmän totutta vastaavaksi, vai onko sinulle mieluisampaa tuoda esille tarkoituksellista harhaanjohtamista.- Tapio522eikirj
U.T.: "Osaisitko löytää jostakin tuon nimen ja täydentää kaavaa enemmän totutta vastaavaksi, vai onko sinulle mieluisampaa tuoda esille tarkoituksellista harhaanjohtamista".
>>>>>>>>>><
Ehkäpä joku löytää täydellisemmän Ylivainion käyttämän vapauttamiskaavan!
Itse lainasin helluntailaissaarnaajan Asko Kariluodon kirjasta NÄIN IHMEPARANTUMISIA JA PETTYMYKSIÄ ko. kohdan (SIVU 10)..
Jeesus-nimen käyttöäkin on kahdenlaista:
---"Mark. 16:17
" Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,...".
---Matt. 7:22
" Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa"?'
Matt. 7:23
"Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- juttututtu
Vapauttamiskaava on sivulla 12 "vapautan sinut, tässä ja nyt lopullisesti" ja tämän jälkeen sairauden nimi, (Kariluodon kirja.) Voi olla, että eri painoksissa sivu on toinen. Olen ollu itse myös livetilaisuuksissa, ja niinhän se kaava nyt vaan meni. Mikä sitten on kaavan merkitys en tiedä, mutta 611 tutkitusta viivan alle jäi nolla parantunutta ja MMPI- testissä 1/5 todettiin normaaliksi (personaallisuus.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse654444Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky973688Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083321Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.201887Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871129- 85841
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.105807- 44803
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23764