Uhrilla myös usein fyysisiä oireita

Iina0307

Narsisti harrastaa joka asiassa henkistä väkivaltaa ja suurimmaksi osaksi toisen huomaamatta. Moni uhri reagoi tähän myös sairastumalla fyysisesti. Vasta päästessään eroon narsistisesta suhteesta uhri huomaa monien fyysisten oireiden loppuvan. Kroppa alkaa kokonaisuudessaan palautua normaaliksi.

16

2630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r.r.r.

      Niin. Mulla oli vuosia painon tunne rinnan päällä, ja hengenahdistusta. Lääkäri ei löytänyt syytä, päättelimme sitten että se johtui työn stressaavuudesta. Loppuvaiheessa tuli unettomuutta.

      Myöhemmin olen ymmärtänyt oikean asiayhteyden.

      • Niinpä oli

        mullakin tuommosta just ja kumma se että narsistissa yrittää roikkua vaikka se saa fyysisestikkin sairaaksi toisen.


    • fjhffhjjhf

      Itselläni oli mm. mahakatarri, aamupahoinvointia, rintakipua, verenpainetta, ripulia ja muita mahaoireita.
      Narsisti jätti minut pitkän suhteen jälkeen kuin seinään ja ensimmäiset kuukaudet meni kuin unessa, eli en ole varma milloin oireet lähti, mutta noin neljän kuukauden jälkeen erosta havahduin (kävin apteekissa, katsoin apteekin ikkunaa tai jotain), että ne jokapäiväiset vaivat oli poissa ja en edes muistanut koska niitä oli viimeksi ollut.
      ainoastaan verenpainetta on hiukan jäljellä.

      Ne kaikki oli psykosomaattisia oireita jatkuvaan pahaan oloon.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista miten kirjoitit ja ihan totta , moni ihminen kylläkin ymmärtää miksi on kaikenmaailman oireet mutta ei siltikään saa päätään vedenpinnalle , vaikka miten yrittää
        Että kunhan löytyisi se ratkaiseva hetki milloin oireet katoaa ja taas saa elää normaalia elämää


    • Still wandering

      Mulla oli selkä jumissa oikealta puolelta ja kipua säteili jalkaan saakka.
      Tietty saattoi tuo johtua jostain muustakin, mut eipä oo ollu selkä kipee enää samalla tavalla, kun narskuni minut jätti:) Lääkäri ei tosiaan löytänyt vaivaani kummempaa syytä, et lihakset ovat jumissa.

      • fjdbnvfh

        Palautit mieleeni yhden asian, joka vasta nyt...
        Minulla on ollut selän kanssa ongelmia ja yhden pahimman kerran jälkeen tutkimuksissa lääkäri sanoi, että olin nukkuessa liikkunut ja koska lihakset olivat lepotilassa (aktiinifilamentit vs myosiinifilamentit...). Toisin sanoen tämä mystinen liikkuminen oli reväyttänyt jollain tavalla lihaksiani.
        Nukkuvaahan pitäisi siirtää varovasti, ettei pääse käymään mitään.

        Tein tuohon aikaan puolittain yövuoroja ja joskus nukuin päiväunet kun en vain olisi jaksanut seuraavaa vuoroa muuten. Entinen puolisoni ei pitänyt siitä, että nukun päiväunia. Ainakin tämä pahin liikkuminen liittyi päiväuniin. On myös pari kertaa, jollon entinen puolisoni luuli minun nukkuvan ja tuli painamaan minun selkääni kyynerpäillään niin, että se jo vähän sattui. Oli hänellä joku selityskin olevinaan siihen...


      • Anonyymi
        fjdbnvfh kirjoitti:

        Palautit mieleeni yhden asian, joka vasta nyt...
        Minulla on ollut selän kanssa ongelmia ja yhden pahimman kerran jälkeen tutkimuksissa lääkäri sanoi, että olin nukkuessa liikkunut ja koska lihakset olivat lepotilassa (aktiinifilamentit vs myosiinifilamentit...). Toisin sanoen tämä mystinen liikkuminen oli reväyttänyt jollain tavalla lihaksiani.
        Nukkuvaahan pitäisi siirtää varovasti, ettei pääse käymään mitään.

        Tein tuohon aikaan puolittain yövuoroja ja joskus nukuin päiväunet kun en vain olisi jaksanut seuraavaa vuoroa muuten. Entinen puolisoni ei pitänyt siitä, että nukun päiväunia. Ainakin tämä pahin liikkuminen liittyi päiväuniin. On myös pari kertaa, jollon entinen puolisoni luuli minun nukkuvan ja tuli painamaan minun selkääni kyynerpäillään niin, että se jo vähän sattui. Oli hänellä joku selityskin olevinaan siihen...

        Minulla oli kerran ystävä joka valitteli selkäänsä ja lääkäri sanoi että hönen avioeronsa oli siihen syynä, siitäkös tämä riemastui että häntä nyt muka hulluna pidetään, vaikka lääkäri oili ihan oikeassa . Joten hän joutui pakko hoitoon muutamaksi viikoksi ja selvisi sen verran että pääsi kotiin vaan jatkoi jankutustaan selkä viasta eikä siltikään uskonut että se oli psyykkisistä asioista johtuva. En tiedä tänään missä tämä ihminen on ja elääkökään
        enää , mutta oli surullista nähdä se itsepäisyys kun ei uskonut lääkärin puheita eikä ottanut mieliala lääkkeitä , vaikka kaikki näkivät ettei syy ollut selkä ainoastaan oire huonosta olosta henkisesti


    • lil1

      mulla kans ahdistusta pelkotiloja painajaisia ties vaikka mitä kummallisuuksia. näitä alko tulemaan pikkuhiljaa kun rupesin tajuamaan että seurustelen narsun kanssa.lääkäri sanoi ettei kyseisen henkilön kanssa kannata olla missään tekemisissä. minä paranen kyllä ajan kanssa mutta narsu ei. pikk

    • narsisti manipuloi

      Narsistin takia ei pidä päätyä itsemurhaan.

      Hakekaa ajoissa apua!

    • Anonyymi

      Mulla diagnosoitiin IBS (ärtyneen suolen oireyhtymä) johon kuuluu minulla mm. Krooninen ripuli ja peräpukamat.
      Läksin karkuun 10vuoden narsistisesta parisuhteesta ja ripuli loppui kuin seinään. Myös alkava psoriaasi polvissa painui pois ja pukamatkaan ei enää vaivaa

    • Anonyymi

      Pitkään jatkuva stressi on tappava tila. Se lisää kortisolin eritystä, joka puolestaan tuhoaa kehon sisältäpäin.

    • Anonyymi

      Tietoa narsisteista pitäisi yhä lisätä roimasti jotta kiltit henkilöt eivät joutuisi sellaisten uhreiksi vaan osaisivat ajoissa perääntyä.
      Itsellä meni muutama vuosi tajuta mistä kyse. Olin jo jättänyt valehtelevan, varastelevan, pettävän, väkivaltaisen, täysin tunnottoman juomarihuijarin aiemmin. Jos olisin tiennyt narsisteista aiemmin olisin heti hoksannut mistä on kyse ja paljolta pahalta säästynyt.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti pitäisi lisätä tietoa.

        Narsistin kouriin kun joutuu, siinä viimeistään oppii.
        Itse olen saanut lievän läheisriippuvaisuuteni hallintaan
        kokemuksen jälkeen. Lisäksi nyt tietää persoonallisuushäiriöistä
        enemmän, niin nämä vaaralliset tapaukset tunnistaa helpommin.
        Ihmisiä vähän katsookin sillä silmällä helposti, että onko pääkoppa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti pitäisi lisätä tietoa.

        Narsistin kouriin kun joutuu, siinä viimeistään oppii.
        Itse olen saanut lievän läheisriippuvaisuuteni hallintaan
        kokemuksen jälkeen. Lisäksi nyt tietää persoonallisuushäiriöistä
        enemmän, niin nämä vaaralliset tapaukset tunnistaa helpommin.
        Ihmisiä vähän katsookin sillä silmällä helposti, että onko pääkoppa kunnossa.

        Sama, että en tunnistanut omaa lievää läheisriippuvutta ennenkuin törmäsin toiseen läheisriippuvaan. Aloin samaistua siihen käytökseen ja ongelman ytimeen parinvalinnassa. Pystyn olemaan yksin pitkiäkin aikoja, mutta suhteeseen valitsen itsekkäitä ihmisiä, jolla on jokin ongelma.


    • Anonyymi

      Ei kiinnosta.

      Lue huomennakin iltasanomia ja itke itsesi uneen.

      • Anonyymi

        Niin. Narsistia ei kiinnosta kuin oma napa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe