Katsastus kun on seisonnassa

rousmo

Elikkäs, mulla on maaliskuun loppuun mennes rekisteriotteen mukaan viimeinen mahdollinen katsastuspäivä. Auto on ollut syksystä asti seisonnassa. Pitääkö jos aion pitää autoa seisonnassa kesään asti, niin katsastaa maaliskuun loppuun mennessä, vai voiko sen katsastaa sitten kesemmällä. Kun on nääs kesädiisselit tankissa, eikä huvittais näillä keleillä käynnistää. Autossa pitäis pikkusen hitsata, jotta menis katsastuksesta läpi, eli tarttis kohta viedä korjaukseen. Meinaan myydä koko roskan pois kesällä, muttei huvittais vielä ajella sillä jos ei oo pakko. Mitenkä on???

10

9619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauan on ollut

      Onhan ollut jo monta vuotta seisonnassa kun on vielä rekisteriote, sellaistahan ei ole vuosikausiin enää liikenteessä olevissa ajoneuvoissa käytetty.

      • Mensagroup

        Vaikutat tavattoman viisaalta ihmiseltä. Kerro toki lisää viisauksiasi meille kuolevaisille.


    • Katsastus

      Jos on ollut koko katsastusajan seisonnassa, niin saa ajaa kuukauden, vaikka leima lopussa. Tietysti kannattaa katsastaa tuon kk aikana...

      • Tuotakuntuota

        Ei ole mitään kuukauden ajoaikaa enää. Pitää viedä suoraan katsastukseen, jos meinaa liikentessä ajaa. Nykyisin ei ole enää seisontaa vaan liikennekäytöstä poisto. Ennen kun oli vielä seisonta aika, niin sai ajaa yhden kuukauden, jos auto oli seisonnassa koko varsinaisen katsastusajan. Katsastukseen saa ajaa, vaikka auto on poistettu liikennekäytöstä, mutta korjaamolle tai maitokauppaan ei. Voit viedä auton katsastukseen vasta keväällä, mutta ajoaikaa sille ei tule, jos ei mene läpi. Korjattavaksi saa ajaa ja takaisin katsastukseen. Jos meinaat korjaamolle viedä ennen katsastusta, niin siirtokilvet on helpoin ratkaisu.


    • rousmo

      Mitenkäs vakuutukset. Jos ajan esim peräänajokolarin ja toinen osapuoli vammautuu, sekä syy sattuu olemaan minun, niin kenen pussista? Vakuutusyhtiön vai? Nuohan maksaa vähän vammasta riippuen, tuhansista satoihin tuhansiin euroihin, siis siinä tapauksessa jos vakuutus ei korvaa. Mitenkäs se tällaisessa tapauksessa menee, korvaako vakuutus tuon siirtoajon? Vai onko viisain hakea siirtokilvet? Mitä siirtokilvet maksaa?

      • joukahainen

        Liikennekäytöstä poistetun auton saa ajaa ajanvarausta vastaan
        katsastukseen ja sieltä takaisin kotiin tai asianmukaiseen korjaamoon
        ja taas ajanvarausta vastaan katsastukseen. Tähän ei tarvita
        siirtolupaa. Vakuutus on voimassa tänä aikana "lepäävänä".

        Mitään muuta ajoa ei, paitsi yksilöity reitti siirtoluvalla.

        Tässä tapauksessa lienee kai parasta antaa auton seistä sinne
        kesään, kunnes se otetaan takaisin liikenteeseen. Silloin sen voi
        viedä taas ajanvarausta vastaan katsastukseen. Jos tulee hylky,
        kirjoitetaan ajolupa korjaamolle ja takaisin katsastukseen.


    • t.tre

      Minulla on katsastusajaksi merkitty viimeinen katsastuspäivä 12.04.2018. Auto on auraamattoman tien takana aina toukokuun loppuun saakka, miten toimin?

      • ja.pipo.myös

        Ostat lapion.


      • Viisastelij4

        Mikäli tie ei ole määräaikaan mennessä ajokuntoon sulanut, eli katsastus tulee suoritettavaksi vasta auton mentyä 13.4.2018 katsastamattomuuden takia käyttökieltoon, varaat ajan katsastukseen ja ajelet säilytyspaikalta katsastusasemalle. Aikavarauksella saat myös siirtää liikennekäytöstä poistetun auton katsastusasemalle.

        Jos katsastus hyväksytään, saat jatkaa matkaa minne haluat*. Jos löytyy hyväksymisen estäviä vikoja tai puutteita, katsastaja voi kirjoittaa luvan auton siirtämiseksi korjauspaikalle. Viimeistään kuukauden päästä suoritettavaan jälkitarkastukseen varaat taas ajan.

        *) Kannattaa huomioida, että määräaikaiskatsastuksella ei ole vaikutusta liikennekäytöstä poistoon! Katsastuksesta saat kyllä siirtää liikennekäytöstä poistetun auton takaisin säilytyspaikalle saman päivän aikana, mutta mikäli autosi on talven yli ollut "seisonnassa", pitää sille suorittaa liikennekäyttöön otto ennen käyttöä liikenteessä.


    • rengasrautaojossa

      Hankalaa kun menee ratin väliin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe