Lahjavero, voiko kiertää?

Suomikusee

Mielestäni lahjavero on typerin vero, mitä on olemassa. Eli kysymys siis kuuluu, voiko lahjaveroa sitten jotenkin kiertää? Ei huvittaisi nyt maksaa vajaa viitisen tuhatta veroa siitä, että saan lahjaksi 50 000... Se on lahja, miksi helkatissa siitä maksetaan vero?

70

13271

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FÖvnbn

      Ei siinä kysytä huvittaako sinua maksaa vai ei. Sen kun makselet vain.

    • fgjngfssm

      Varmaankin jokainen vero mitä ikinä joudut maksamaan on mielestäsi se typerin vero sillä hetkellä kun se pitää maksaa?

      • Aajjausjah

        Lahjaverossa verotetaan tuplasti.


      • Anonyymi
        Aajjausjah kirjoitti:

        Lahjaverossa verotetaan tuplasti.

        Mitä siinä verotetaan tuplasti. Valtio ottaa sen osuuden minkä laki sille määrää, ei mitään muuta.


    • 7+14

      Riippuu tapauksesta.

    • VerottajaKusee

      Vero on helppo kiertää. Älkää vain olko niin tyhmiä että teette siirron tililtä tilille. Lahjan antaja nostaa rahat vain käteisenä ja antaa kenelle tahtoo. Lahjan saaja ei talleta niitä tilille ja käyttää esim. elämiseensä. Näin helppoa on kiertää tyhmyysvero.

      • 16+8

        50 000 on aika iso raha säilyttää yöpöydän laatikossa tai nostaa käteen pankista, on niitä parempiakin keinoja.


      • kantsii_maksaa

        Ei toimi. Noin suuria summia ei nykyään käsitellä miten sattuu. Tuollaisen summan nostaminen herätää kysymyksiä. Ei auta, että sanoo niiden hukkuneen. Jos minä saisin tuollaisen summan, niin maksaisin veron ihan mielelläni. Paljonkohan joutuu maksamaan mätkyjä, kun jää kiinni tuollaisesta veronkierrosta. Sitä voi sanoa tyhmyysveroksi. HUOMATKAA, ETTÄ PANKKISALAISUUS ON PELKKÄ SANA.


      • Anonyymi

        Yksinkertaisinta välttää lahjavero on olla tekemättä lahjaveroilmoitusta.
        Pankki ei tee mitään ilmoitusta jollei ole epäilyä rikoksesta. Eivät ota riskiä asiakkaan menettämisestä.
        Verottaja ei verota jos et ole ilmoitusta lahjasta tehnyt, ilmoittaminen kun on omalla vastuulla, eivätkä pysty lähteä selvittämään kun asiasta eivät tiedä.
        Joten tässä oikeusvaltiossa verot voi kiertää jättämällä ilmoitukset tekemättä, rehellisyys ei tässä maassa kannata, aina tulee vyön alle jos olet rehellinen.
        Ja kun et siitä kerro kenellekään niin ei sitten voi kukaan edes ilmiantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertaisinta välttää lahjavero on olla tekemättä lahjaveroilmoitusta.
        Pankki ei tee mitään ilmoitusta jollei ole epäilyä rikoksesta. Eivät ota riskiä asiakkaan menettämisestä.
        Verottaja ei verota jos et ole ilmoitusta lahjasta tehnyt, ilmoittaminen kun on omalla vastuulla, eivätkä pysty lähteä selvittämään kun asiasta eivät tiedä.
        Joten tässä oikeusvaltiossa verot voi kiertää jättämällä ilmoitukset tekemättä, rehellisyys ei tässä maassa kannata, aina tulee vyön alle jos olet rehellinen.
        Ja kun et siitä kerro kenellekään niin ei sitten voi kukaan edes ilmiantaa.

        Pankki aivan varmasti ottaa yhteyttä Verottajaan sekä tilin omistajaan jos sinne tupsahtaa tosta noin 50 000 euroa. Verottaja ottaa sitten yhteyttä sen jälkeen ja alkaa kyselemään rahojen alkuperästä. Ottavat myös yhteyttä lähettäjään.

        Pankeilla on lain mukainen velvollisuus ilmoittaa epäilyksistä viranomaisille, esim pankkilaki rahanpesusta.


    • Hävetkää

      Veroja ei haluta maksaa, mutta niillä rahoitettuja palveluita käytetään ja vielä valitetaan, että parempaa ja enemmän pitäisi saada! Hyi hävetkää!

      • minusta väärin

        Kyllä niistä rahoista on jo kerran verot maksettu.
        Miksi pitäisi maksaa toiseen kertaan, jos haluaa itse tienaamistansa ja verot niistä kerran maksettuna antaa vaikka lapselleen rahaa?

        Sama se on perinnön kanssa, verot voi kiertää ne jotka osaa -en yhtään pistä hanttiin. Maksettu jo niistäkin on kertaalleen.


      • Veromestari
        minusta väärin kirjoitti:

        Kyllä niistä rahoista on jo kerran verot maksettu.
        Miksi pitäisi maksaa toiseen kertaan, jos haluaa itse tienaamistansa ja verot niistä kerran maksettuna antaa vaikka lapselleen rahaa?

        Sama se on perinnön kanssa, verot voi kiertää ne jotka osaa -en yhtään pistä hanttiin. Maksettu jo niistäkin on kertaalleen.

        "Kyllä niistä rahoista on jo kerran verot maksettu."

        Mitähän tuloja sellaiset sitten ovat, joista ei koskaan ja missään portaassa oltaisi jo maksettu jotain veroa?


      • Anonyymi

        Kyllä nyt ihan muita asioita tässä elämässä voi hävetä mutta ei sentään lahjaveroa. Tässä yhteiskunnassa maksetaan taatusti veroa kunnolla kaikesta ja moneen kertaan perintöjen kohdalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt ihan muita asioita tässä elämässä voi hävetä mutta ei sentään lahjaveroa. Tässä yhteiskunnassa maksetaan taatusti veroa kunnolla kaikesta ja moneen kertaan perintöjen kohdalla

        Eihän siitä perinnöstä makseta kuin kertaalleen.
        Tietenkin jos lähdet siitä että rahasta ei saa periä veroa kuin kerran niin pitäisi olla rekisteri esim 50€ setelin sarjanumero ja kun siitä kerran vero peritty niin se seteli on jatkossa verovapaata.
        Alv, varainsiirtovero, luovutusvoittovero, perintövero, lahjavero, jne.
        Mitä yhteyttä näillä on? aina kun raha liikkuu niin verotetaan.
        Omaisuusvero oli puhdas kateellisuusvero ja hyvä että siitä luovuttiin.


      • Anonyymi
        minusta väärin kirjoitti:

        Kyllä niistä rahoista on jo kerran verot maksettu.
        Miksi pitäisi maksaa toiseen kertaan, jos haluaa itse tienaamistansa ja verot niistä kerran maksettuna antaa vaikka lapselleen rahaa?

        Sama se on perinnön kanssa, verot voi kiertää ne jotka osaa -en yhtään pistä hanttiin. Maksettu jo niistäkin on kertaalleen.

        Ja jos lahjoittaa arvopapereita niin se on kolmoisverotus. Ensiksi verotetaan sitä rahaa jolla ne ostetaan, sitten kun ne lahjoitetaan niin menee lahjavero, ja lahjan saaja maksaa pääomatuloveroa jos myy niitä.

        Suomi on Verottajan luvattu maa.


    • puttesetä

      Ostin 50.000 euron kiinteistön. Siis ostin, annoin siitä rahaa 50.000 euroa. Arvaa hyvittaako minua maksaa varainsiirtoveroa 2.000 euroa siihen päälle. Ja sinä valitat ilmaiseksi saamasi lahjan kanssa.

    • Saanut.

      Tuon lahjaveron voi kiertää noin pienellä summalla.

      Tarvitaan luovuutta - verotuksen tuntemusta.

      Miettikää asiaa........ miten.

    • lillinkulta

      käyttelen sitä saamaasi rahaa normaaliin elämään ja annat palkkarahasi mennä pankkiin, makselet muutaman laskun siltä normaalilta palkka tililtä jotta sitä kuitenkin käytetään... ja muutoin elät sillä saamallasi rahalla, et kuitenkaan ostele mitään turhuuksia, jos olet sensortin tyyppi jolla se raha polttaa.... siinä säästyy pankkiin se sama raha kun mitä käytät sitä saamaasi rahaa.... etkä kerro kellee että sulla on sitä kotona.... vaan eihän sitä tarvi kotona pitää, ota pankin tallelokero, ei maksa kun pari kymppiä/v. samalla saat muutkin paperisi talteen.Sieltä senkun haet aina välillä... ei kukaan kysele... on näitä nähty saatavan suurempiakin summia, ei tosin omalle kohdalle ole osunut.

    • on näitä tapoja

      Ison summan ollessa kyseessä voi mieluummin antaa automaattikorttinsa toiselle käyttöön.

      Itselläni on kolme pankkitiliä, kahdessa eri pankissa ja näihin kahteen eri pankkiin on kumpaankin pankkikortit. Oli vielä kolmanteekin pankkiin tili ja siihenkin kortti mutta sen lopetin vähän aikaa sitten. Voin siis huoletta antaa toisen pankkikortin vaikkapa aikuiselle lapselleni käyttöön ja siirrellä sinne rahaa mielin määrin - kukaan ei tiedä kuka sitä rahaa automaatilta nostaa ja käyttää.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Yksi tapa on myös avata uusi on tili, siirtää sinne rahaa ja ottaa kaksi pankkikorttia. Rinnakkaiskortin antaa lahjan saajalle, joka voi käyttää sitä itsenäisesti.


    • 10++20

      juuri noinkin... kyllä näitä keinoja löytyy.

    • rantaruåtsalainen

      pyydä lahjoittajaa laittamaan rahansa erilliselle tililleen ja antamaan pankkikortti sinulle

      • vaaskala

        Minulla on sama ongelma kuin ketjun aloittajalla. , Olisiko mahdollista ilmoittaa että kyseessä oli vanhojen velkojen maksu, ei lahja. Miten tämä pitäisi todistaa verottajalle?


    • trheth

      Ja mistä helvetistä verottaja saa tietää että tilillesi on tullut rahaa. Ajattelitko ihan itse ilmoittaa että verottakaa minua.

      • vaaskala

        Asun ulkomailla ja paikallinen verottaja on pyytänyt tiliotteet suomalaisesta pankkitilistäni viime vuodelta. Tiliotteissa näkyy noin 40 000 e suoritus yksityishenkilöltä. Hyvä ystävä auttoi minua erittäin vaikeassa tilanteessa. Nimellisesti antoi lainan, mutta takaisin maksusta emme ole sopineet mitään yksityiskohtia. Uskoakseni minun on selvitettävä mikä tuo suoritus on ja jos ilmoittavat sen verottajalle Suomeen se ehkä katsotaan lahjaksi ja peritään lahjavero korkoineen. Miten voin todistaa verottajalle sen, että kyseessä on laina ?
        Tarvitsisin tosiaan apua tähän yllättävään tilanteeseen. Lahjaveroa en mitenkään pysty maksamaan.


      • ekskekkeke
        vaaskala kirjoitti:

        Asun ulkomailla ja paikallinen verottaja on pyytänyt tiliotteet suomalaisesta pankkitilistäni viime vuodelta. Tiliotteissa näkyy noin 40 000 e suoritus yksityishenkilöltä. Hyvä ystävä auttoi minua erittäin vaikeassa tilanteessa. Nimellisesti antoi lainan, mutta takaisin maksusta emme ole sopineet mitään yksityiskohtia. Uskoakseni minun on selvitettävä mikä tuo suoritus on ja jos ilmoittavat sen verottajalle Suomeen se ehkä katsotaan lahjaksi ja peritään lahjavero korkoineen. Miten voin todistaa verottajalle sen, että kyseessä on laina ?
        Tarvitsisin tosiaan apua tähän yllättävään tilanteeseen. Lahjaveroa en mitenkään pysty maksamaan.

        Jos tililtä näkyy, että makselet lainaa pois: korot ja lyhennykset ja olet tehnyt velkakirjan, missä näkyy maksusuunnitelma sekä velallisen ja velkoojan allekirjoitukset yms.


      • Anonyymi

        Niin köyhät ette tiedä että pankki kyssy mistämrahat on peräisin.

        Masoin pienen asunyolinani posi ja pankki kysyi mistä rahaton

        Vastasin et y ämselvittettuåy vuosi sitten


      • Anonyymi
        vaaskala kirjoitti:

        Asun ulkomailla ja paikallinen verottaja on pyytänyt tiliotteet suomalaisesta pankkitilistäni viime vuodelta. Tiliotteissa näkyy noin 40 000 e suoritus yksityishenkilöltä. Hyvä ystävä auttoi minua erittäin vaikeassa tilanteessa. Nimellisesti antoi lainan, mutta takaisin maksusta emme ole sopineet mitään yksityiskohtia. Uskoakseni minun on selvitettävä mikä tuo suoritus on ja jos ilmoittavat sen verottajalle Suomeen se ehkä katsotaan lahjaksi ja peritään lahjavero korkoineen. Miten voin todistaa verottajalle sen, että kyseessä on laina ?
        Tarvitsisin tosiaan apua tähän yllättävään tilanteeseen. Lahjaveroa en mitenkään pysty maksamaan.

        Laatikaa velkakirja ja päivätkää se sille päivälle, jona rahat sait.


    • --------

      Kun maksat takaisin , rasti kohtaan tosite, elikkä maksullinen pankin kuitti.
      Ethän pysty osoittamaan ystävällekään että varmasti olet maksanut, jos hän jossain kohtaa alkaa väittämään ettei ole saanut.

      • vaaskala

        Selvennyksenä lisään, että tärkeintä olisi siis, että verottaja tulkitsisi, että kyseessä on laina eikä lahja. En ole mitään maksanut takaisin eikä ystäväni sitä edellytäkään.
        En ole verotuksessa ilmoittanut kyseistä summaa lainaksi .Minulla on pieni eläke ja tuollaisen lainan maksamisessa menisi monta vuotta.


      • Anonyymi
        vaaskala kirjoitti:

        Selvennyksenä lisään, että tärkeintä olisi siis, että verottaja tulkitsisi, että kyseessä on laina eikä lahja. En ole mitään maksanut takaisin eikä ystäväni sitä edellytäkään.
        En ole verotuksessa ilmoittanut kyseistä summaa lainaksi .Minulla on pieni eläke ja tuollaisen lainan maksamisessa menisi monta vuotta.

        Verottaja pitää lahjana sellaista rahaa, jota ei ole maksettu takaisin. Ei auta, vaikka rahan antaja ei halua rahaa takaisin.


      • Anonyymi
        vaaskala kirjoitti:

        Selvennyksenä lisään, että tärkeintä olisi siis, että verottaja tulkitsisi, että kyseessä on laina eikä lahja. En ole mitään maksanut takaisin eikä ystäväni sitä edellytäkään.
        En ole verotuksessa ilmoittanut kyseistä summaa lainaksi .Minulla on pieni eläke ja tuollaisen lainan maksamisessa menisi monta vuotta.

        Kannattaa tehdä velkakirja, jossa laittaa takaisinmaksun monelle vuodelle. Se on mahdollista. Pääasia että se todetaan lainaksi, ei lahjaksi.


    • ----------

      Olet antanut hänelle jotain vastinetta rahan edestä, lainat on maksettava takaisin.

    • vaaskala

      Tiivistän nyt vielä kysymystäni:

      osaako joku kertoa minkälaisin todistein verottaja pitää suurehkon rahasumman lähettämistä toisen tilille lainana eikä lahjana.

      Kyllähän ihmiset useinkin lainaavat toisilleen rahaa ilmoittamatta sitä verottajalle. Jos rahan siirto toisen henkilön tilille sattumalta paljastuu, mitä todisteita verottaja vaatii pitääkseen rahasummaa lainana? Ovatko kaikki tällaiset siirrot ilman muuta lahjoja ja lahjavero peritään?

      • Setelinipuke

        Lainan antajahan ilmoittaa tietenkin saatavansa ja korkotulonsa verottajalle. Sen jälkeen asiassa ei ole mitään epäselvää. Parempi olisi tehdä ilmoitus jo ennen kuin verottaja saa siirron muualta tietoonsa. Kun lainasta on tehty velkakirja ja velallisen tiliotteelta näkyy ohjelman mukaiset lyhennykset, on varsin helppo todistaa summa lainaksi.

        Nykyisen tietotekniikan aikana isot siirrot paljastuvat niin helposti, että pankkitilejä ei kannata käyttää jos haluaa peitellä rahan liikkeitä. Käteinen on ehkä vanhanaikaista mutta tunnistamatonta.


    • Riitta P

      Velkakirja ja uskottava maksusuunnitelma. Sillä pitäisi hoitua. Velka voi olla koroton.

    • Rabbe77_
    • Prokuristi

      Lahjoittaja saa antaa rahaa kohtuullisiin elantokuluihin ilman veroseuraamuksia, eli maksaa asunnon kulut/vuokran, ruuat, vaatteet jne. Ei kuitenkaan kodinkoneita tms arvokkaampaa tavaraa. Tällä konstilla saa pari tonnia kuussa siirrettyä ilman veroja. Omat rahat säästät vastaavalta ajalta tilillesi.

      • ÖYEYEYEYE

        Lahjoittaja ei itseasiassa saa ANTAA rahaa, vaan maksaa kaiken tuon toisen puolesta. Ideana on se, että rahan pitää mennä juuri noihin elinkustannuksiin, ei mihinkään muuhun. Miten voidaan taata, että rahan saanut käyttää ne niihin? Ei mitenkään!!?!?


      • Prokuristi

        Antaa sitten vaikka S-etu/maksukortin sivukortin toisen käyttöön, joka ostelee sillä ruoat ja pensat jne. Niitä tilejä verottaja ei pääse toistaiseksi tutkimaan, ja kun pysytellään elantokustannuksissa niin laillisuuden vaatimus täyttyy. Lisäksi voi maksaa asunnon kulut ja antaa auton toisen käyttöön. Autosta tosin pitää vakuutukset olla pääkäyttäjän nimissä, muuten tulee vakuutuspetossyyte.

        Näillä, ja kun vielä livauttaa jonkun tonnin käteistä säännöllisin välein, saa rahaa kyllä mukavasti siirtymään ilman veroseuraamuksia.


      • Anonyymi
        Prokuristi kirjoitti:

        Antaa sitten vaikka S-etu/maksukortin sivukortin toisen käyttöön, joka ostelee sillä ruoat ja pensat jne. Niitä tilejä verottaja ei pääse toistaiseksi tutkimaan, ja kun pysytellään elantokustannuksissa niin laillisuuden vaatimus täyttyy. Lisäksi voi maksaa asunnon kulut ja antaa auton toisen käyttöön. Autosta tosin pitää vakuutukset olla pääkäyttäjän nimissä, muuten tulee vakuutuspetossyyte.

        Näillä, ja kun vielä livauttaa jonkun tonnin käteistä säännöllisin välein, saa rahaa kyllä mukavasti siirtymään ilman veroseuraamuksia.

        Tonni kouraan/tilille suoraan niin, että 4999 katto täyttyy kolmen vuoden välein


      • Anonyymi
        ÖYEYEYEYE kirjoitti:

        Lahjoittaja ei itseasiassa saa ANTAA rahaa, vaan maksaa kaiken tuon toisen puolesta. Ideana on se, että rahan pitää mennä juuri noihin elinkustannuksiin, ei mihinkään muuhun. Miten voidaan taata, että rahan saanut käyttää ne niihin? Ei mitenkään!!?!?

        Tässähän on kyse luottamuksesta samalla ..


      • Anonyymi

        Olen pihalla. Lahjoittaja saa antaa??????? Lahjoittaa. Jos minä lahjoitan olenko antaja ja saanko määritellä mihin lahjoitus menee vai määräänkö minä mitä minun lahjoitus kenellekin tekee. Onko lahja vai tarkoitus.......


      • Anonyymi

        Raha on aina lahja. Eli et voi siirtää rahaa toiselle ilman että verottaja katsoo sen lahjaksi. Mutta voit maksaa esim sähkölaskut suoraan sähköyhtiölle, vuokrat vuokranantajalle. Ruoat voit maksaa jos olet itse mukana ostoksilla, muuten et.

        Esimerkiksi oman tilin pankkikortin antaminen toiselle on ensinnäkin kaikkien pankkien käyttöehtojen vastaista, sekä myös rahalahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raha on aina lahja. Eli et voi siirtää rahaa toiselle ilman että verottaja katsoo sen lahjaksi. Mutta voit maksaa esim sähkölaskut suoraan sähköyhtiölle, vuokrat vuokranantajalle. Ruoat voit maksaa jos olet itse mukana ostoksilla, muuten et.

        Esimerkiksi oman tilin pankkikortin antaminen toiselle on ensinnäkin kaikkien pankkien käyttöehtojen vastaista, sekä myös rahalahja.

        Siirrät rahat ja viestiin x-laina ja teet velkakirjan allekirjoituksin ja muodollinen esim. 1% korko. Takaisinmaksu esim kerralla 10v. päähän. Ei koira perään hauku


    • Heh-hee-puplikaani

      Verottaja pääsee jo nyt tarkkailemaan rahaliikennettä pankkitileillä, ja ulkomaiset tilisiirrot näkyvät myös. Suuret käteisnostot ja panot raportoidaan nekin automaattisesti. Verottajan uudet rakenteilla olevat tietojärjestelmät automatisioivat osittain epäilyttävien rahaliikkeitten seurannan, ja keinoäly menee pian vielä pitemmälle. Konstit alkavat käydä vähiin.

      Eikä ainakaan kannata maksaa käteisellä, ja noukkia silti bonuksia ja plussapisteitä, johon Aarnion muija narahti. K-kaupan plussatilit näyttivät kymmenien tuhansien ostot, mutta visat eivät vinkuneet ollenkaan...

      • 842984928

        Eikös se Aarniokin jäänyt kiinni "ylimääräisestä" käteisestä kun oli ahneuksissaan vilauttanut jotakin plussakorttia kassalla kun oli kuitenkin pimeällä käteisellä maksanut...


      • Heh-hee-puplikaani

        Näin juuri pääsi tapahtumaan...


      • Anonyymi
        842984928 kirjoitti:

        Eikös se Aarniokin jäänyt kiinni "ylimääräisestä" käteisestä kun oli ahneuksissaan vilauttanut jotakin plussakorttia kassalla kun oli kuitenkin pimeällä käteisellä maksanut...

        No eikös se kytännyt päällimmäisenä?


      • Anonyymi

        Asia on ollut näin jo kauan. Verottaja ja poliisi tekee yhteistyötä. Korruptio valtaa alaa. En tiedä ollaanko valmiina maksamaan huumebisnestä, pimeää rahaa, ihmiskauppaa. Jokaisen ihmisen omantunnon kysymys. On oikeassa olevia ja sitten on väärin tekeviä.


    • Joopajoooo123

      Joopa joo. Mikähän on suuri pano tilille ? Itse laitoin tililleni 120 000 e eikä kukaan mitään kysellyt. Ei verottaja mitään tilejä kyttää.

      • Anonyymi

        Juu kyllä kyttää. Pankeilla ja verottajalle on diili. Kumpi kyttää enemmän?


    • Tee_vaikka_nallet

      Ota rahat ja juokse.

      Mene maan alle ja elele leveästi. Kun olet saanut perintösi taputeltua, niin tule takaisin ja pöllytele tyhjiä taskujasi. Tyhjästä on paha nyhjästä.

      Toinen vaihtoehto on se, että verosuunnittelet koko verotettavan summan olemattomaksi. Ei tyhjästä tarvitse mitään maksaa, eihän.

    • Anonyymi

      Paypal tili on kansainvalinen ja tietaakseni siten laitonta suomen nuuskia. Jos saat noin suuren summan voit pyytaa laittamaan sen osissa ja tekaista minka syyn haluat. Olen sama mielta etta lahjavero on torkeaa riistoa siina missa perintoverokin jos puhutaan alle miljoonasta eurosta. Kannatan veronmaksua tyosta ja yhtiotoiminnasta taysin ja sen hyodyista yhteiskuntaan, mutta tietaen mihin hilliton osa naista veroista kaytetaan ja miten huonosti sita hoidetaan kannatan myos harmaata taloutta niille joilla rahasta on pulaa.

      • Anonyymi

        Paypal on kuitenkin kansainvälisten säädösten mukaan toimiva korporaatio ja ihan varmasti alkaa kyselemään rahan lähteen perään jos isompia summia alkaa liikkumaan. Tiedän sen koska olen yrittäjänä tehnyt businesta niin että Paypal on yhteistyökumppanina.

        Melkoiset selvitykset sai tehdä vakuuttaakseen että mistään rahanpesusta ei ole kyse.


    • Anonyymi

      Pankissa varmasti aina kysytään, jos talletat, eli viet sinne vähänkin isomman tukun rahaa. Kannattaa vastata esim. että rahat on hankittu prostituutiosta, eli myyn itseäni. Jos pankkivirkailija ei usko, ja alkaa nauramaan, niin muuta juttua. Kasvatan huumausaineita ja myyn niitä aktiivisesti. Jos ei vieläkään usko, niin sano, että olet kerjännyt rahat Prisman sisääntulo-ovella.

      • Anonyymi

        Hyvä taktiikka, jos tavoitteena on saada pankki kieltäytymään vastaanottamasta talletusta.


    • Anonyymi

      Ymmärtääkseni kaikki pankit ovat nykyisin vastuussa mahdollisista rahanpesun tapauksista. Tämän johdosta he saattavat kyselllä isojen siirtojen perään.

      Mielestäni lahjavero kannattaa maksaa, jolloin säästyy turhilta epäilyiltä.

    • Anonyymi

      Jos mitään papereuta ei tehdä niin et ole rahaa saanut

    • Anonyymi

      Niin uudlle tillle vaan ja siihen uusi pankkikortti ja käyttöoikeus myös lahjan saajalle .
      Kos vaikka mieli muuttuu boi y ottaa lahjan pois.

      Kun siibosuapua ei enää järjestykkään tarpeeksi usein
      Omakot kokemus

    • Anonyymi

      Verotuksella tuetaan yhteiskunnan palveluja. Jos valtio ei perisi veroja, hukka perisi meidät. Maksa siis vähäiset verosi hyvillä mielin.

    • Anonyymi

      Jos joku tulisi ja antaisi minulle esim. 60k käteen kuitilla maksaisin siitä mielelläni taulukon mukaisen veron. Ihmisillä on niin paljon vilubkia että vero on oikein eikä se olisi muinulta pois!

      Enemmän minua ihmetyttää perinnön jako! Ensimmäisessä perintöluokassa miljoonan varallisuus maksaa monta sataa tuhatta. Jos edunjättäjä tai antaja haluaa antaa lapselleen miljoona euroa puhtaana, niin hänen on annettava vajaa 1,5 miljoonaa jotta se miljoona toteutuu nettona!

      Toisessa perintöluokassa on aivan eri asia tuo ja silti vingutaan. Tottakai se on hyvä ettei yksinolevan perintö mene valtiolle pohjattomaan kassaan, mutta olisi kyllä kirveelle töitä. Esim. Jos toisessa luokassa perinnön jako-osuus on 20000€, niin siitä ylimenevästä osuudesta peritään 7% vero! Eli jos perintö on 20100€, maksat 7€ veroa! Naurettava! Jos osuus on jaettu niin että se on alle 20000€ niin veroa ei mene! Veroa! Eikö toisen kaaren kohdalla voisi olla esim. 5% veroa joka maksettaisiin koko 20000€ osuudesta jokaisen perijän osuudesta! Jos 20000€ jaettaisiin kahteen osaan, niin kumpikin maksaisi 500€ veron! Tät ITS! Aina yksinoleminen ei ole ihmisen oma valinta. Samalla pitäisi vahvistaa lapsettoman hetero pariskunnan keskinäistä asemaa! Virallisen pariskunnan vihkiajan kestolla pitäisi olla merkitys kohtuullisuudella.

      • Anonyymi

        Jotta perillinen saa miljoonan puhtaana käteen niin perittävän omaisuuden arvon on oltava n. 1185000 euroa - ei siis 1500000 euroa kuten tuossa edellä väitettiin…

        Toiseksi jos perii 20100 euroa eikä ole lähisukulainen (II perintöveroluokka), on veron määrä 119 euroa eikä suinkaan 7 euroa.

        Käyhän tutustumassa verottajan sivulla olevaan perintöverolaskuriin niin ei tarvitse enää kirjoitella väärää tietoa…


    • Anonyymi

      Olen kyllä sitä mieltä ettei mitään lahjoja. Miksei anna koko elämän ajan rahoja. Tehkööt sitten itse kukin mitä haluaa.

    • Anonyymi

      Näin se on tänä päivänä. Voi toki tulevaisuudessa muuttua.

      Ennakkoperintö tai lahja on verovapaa, kun kolmen vuoden aikana annettujen ennakkoperintöjen tai lahjojen arvo on enintään 4999 euroa. Ennakkoperintöä voi siis antaa verovapaasti kolmen vuoden välein enintään 4999 euron edestä. Kun ennakkoperintö tai lahja on verovapaa, ei siitä tarvitse maksaa lahjaveroa.

    • Anonyymi

      Perintösuunnittelu – käytännön keinot ja vinkit
      https://www.op-media.fi/omat-rahat/perintosuunnittelu--kaytannon-keinot-ja-vinkit/

      Ote jutusta:

      "Lahja tai ennakkoperintö

      Perintösuunnittelussa omaisuuden lahjoittaminen elinaikana kannattaa ottaa harkintaan. Lahja tarkoittaa omaisuutta, jonka annetaan toiselle henkilölle ilman korvausta. Jos lahja annetaan rintaperilliselle – esimerkiksi lapselle tai lapsenlapselle – lahja on yleensä ennakkoperintöä.

      Lahja ei kuitenkaan ole ennakkoperintöä, jos kaikille rintaperilliset saavat samansuuruiset lahjat tai lahjan on saanut ainoa rintaperillinen. Lahjaa ei myöskään lueta ennakkoperinnöksi, jos esimerkiksi lahjakirjassa on erikseen määrätty, että lahjaa ei oteta huomioon ennakkoperintönä.

      Lahjansaajan täytyy maksaa lahjaveroa saamastaan lahjasta, oli se sitten tavallinen lahja tai ennakkoperintö. Jos lahja on määritetty ennakkoperinnöksi, se otetaan huomioon perinnönjaossa ja siten myös perintöverotuksessa. Tavallinen lahja otetaan huomioon perintöverotuksessa vain, jos se on saatu enintään 3 vuotta ennen lahjanantajan kuolemaa.

      Omaisuuden lahjoittamista (lahjoituksessa tai testamentissa) yhden sukupolven yli kannattaa harkita. Jos omaisuutta lahjoitetaan yhden sukupolven yli, samaa omaisuutta ei veroteta kahdesti.

      Alle viiden tuhannen euron lahjoituksen voi tehdä verovapaasti kolmen vuoden välein. Esimerkiksi kumpikin vanhempi voi lahjoittaa lapsilleen tai lapsenlapsilleen 4 999 euroa kolmen vuoden välein. Lahjan saajan ei tarvitse olla sukulainen. Jos samalta lahjanantajalta saatujen lahjojen arvo on kolmen vuoden aikana 5 000 euroa tai enemmän, lahjasta pitää maksaa lahjaveroa."

    • Anonyymi

      Lahjaveron voi kiertää monin eri tavoin.

      Mutta tarkkana pitää olla. virheellisiä , liian suuria ja toisen tuttavan/läheisen tilien kautta ei kannata siirrellä. Tai niin että antaa tuttavalle joka antaa sitten takaisin lapsille.
      Miksi pitää olla tarkkana.
      NÄMÄ tilisiirrot eivät vanhene 10 vuodessa. Jos ilmenee mahdollisia verotettavia lahjoituksia pitää toimittaa verottajalle kaikki taidot vaikka 30 vuoden takaa.

      Lahjaverotukset vanhenevat / realisoituvat kun lahjoittaja kuolee.

    • Anonyymi

      Helposti onnistuu kiertää lahjaverot ja perintöverot, kun tekee sen yksityis lainana.
      Ei kysele pankit, eikä verottaja kymmenien tuhansienkaan perään, kun se on tehty yksityis lainana ja siinä on lainan takaisin maksu päivä merkittynä.
      Ei pankkikaan kysele tuhansien eurojen rahansiirtoja, kun ne on siirretty laina nimikkeellä.
      Vaikka lainan maksupäivä on mennyt umpeen jo vuosia, niin eivät viranomaiset kysele, että onko laina maksettu takaisin.
      Verottajaa ei kuulemma kiinnosta yksityis lainat.
      Eihän yksityis lainaa edes tarvi maksaa takaisin ja sekin vanhenee ajallaan.

      • Anonyymi

        Niinhän sä luulet. Tuo on kuitenkin veronkiertoa, Verottaja katsoo tuon lahjaksi jos lainanottajalla ei tosiasiassa ole mahdollisuutta maksaa lainaa takaisin, tai lainaa ei ole lyhennetty säännöllisesti. Esim. niin sanonut bullet-lainat eli lainat joissa on kertaerä jossain hamassa tulevaisuudessa eivät mene lainana Verottajan silmissä vaan lahjana.

        Jos jäät kiinni niin veropetoksesta pääset oikeuteen. Oman riskinsietokyvyn mukaan kiertelette niitä veroja sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe