Tilattu lukuisista postimyyntipaikoista, monilla liittymillä tilattu lahjakortteja, eri kerhoihin liitytty ja kynitti puhtaaksi tuotteista, ostettu vaikka ja mitä ja osa myyty eteenpäin tai sitten ihan suoraa käteistä tilille tullut pikavipeistä (kymmeniä paikkoja)
Tällaista kaikkea paskaa tein pari vuotta sitten.
Nyt velkaa on korkojen kera yli 100 000e.
Eikä minulla edes eläessäni ole ollut yhtäkään luottokorttia.
Olen työkyvytön tällä hetkellä.
Vanhenevatko oikeasti kaikki velat vähintään 15v (20v yksityisiltä ostettaessa)?
Jos joskus menen töihin niin pystynkö edes velkasuunnitelmaa saamaan. Tai voinko hakea sitä nyt kun minut on todettu pysyvästi työkyvyttömäksi? Jos pääsisin sille 0e linjalle eli todettaisiin maksukyvyttömäksi ja katottaisiin muutama vuosi ja se olis sit siinä.
Joo kamalaa, haukkukaa vaan. Mut en välitä. Mä olen jo murehtinu tuhannesti asiat kuin asiat mutta nyt kaipaan kommentteja.
Ihan sama minkälaisia mutta olis kiva jos tulis edes jotain kommenttia tuosta velkojen loppumisesta ja velkajärjestelyasioista.
Onko se velkajärjestely siis todella mahdollisa 0e?
100 000e velat ja vielä alle 25v tyttö. 0e velkajärjestelyyn?
43
3040
Vastaukset
- kkbnlnvbk
noin kolmanneksen ne vie tuloistas jos meet töihin 15 vuojen ajan
sinuna kouluttautusin sit vanhempana töihin - +120
Olisi jotenkin oikeustajuni vastaista, jos kevytmielisesti velkaantuneelle ihmiselle annettaisiiin hänen velkansa anteeksi.
- helppoa
Hah, haet velka saneeraukseen, ja 5 vuoden päästä ei velkoja enää oo, valtio hoitaa ne.
- 12++45
ei muuta kun nauti nyt siitä mitä olet tehnyt....
- Velkavelho
Toimintasi täyttää petoksen tunnusmerkit. Rikosperusteisia saatavia ei yleensä suostuta järjestelemään, lisäksi jos yksikin velkoja vastustaa, voi koko velkajärjestely kaatua siihen. Olet alle 25-vuotias ja vanhuuseläkkeen alkuun on vielä 40 vuotta. Oletan, että työkyvyttömyyspaperit ovat tulleet päihde/mielenterveyssyistä. Jos vointisi kohenee, mene töihin ja maksa velkojasi ulosottoon. Kun uutta velkaa ei kerry ja vanhoja on edes yritetty hoitaa, voi velkajärjestelyn saada esim. 5-10 vuoden kuluttua.
Velka vanhenee lopullisesti 15 vuodessa käräjäoikeuden velkomustuomiosta ja 20 vuodessa, jos kyse on rikosperusteisesta saatavasta tai yksityishenkilön saatavasta. - Hurlumhei
Itse olen 56-v. nainen. En työllisty ilmeisesti enää. Ulosotossa noin 50.000,-. Velkishakemus olisi velkaneuvojani mukaan hylätty 99 %:n todennäköisyydellä, joten peruimme sen. Kenties uusi yritys vuoden päästä. Kolme velkojistani vastusti. Olen rämpinyt velkasuossa jo 20 v.
- Tyhmää saa olla
Juu ei kannata stressata moisella, yli puolella suomen kansalaisella on luotto tiedoissa merkintä, nousi tilastot kun nämä pikavippiläiset tulivat...
Kannattaa ottaa kunnolla sitä vippiä, eikä vain vähän kerrallaan, koska sit ottaa päähän kun luottotiedot menee jonkin 60e takia.
Kaverin kaveri otti 16.000e pika vippiä.
Tilasi netistä tietokoneita, työvehkeitä, sirkkeleitä imureita, taulu tveitä.
¨Kävin sen luona tuos viime vuonna, ni huhuh mitä määriä sen kämpäs oli elektroniikkaa, siis sellasetkin kotiteatteri sarja joka oli maksanu 1800e, siinä se kait niitä sitte hiljalleen myy ja elelee niillä, tosin olihan sillä jokin virolainen raksafirma, jätkä oli vasta 22v, oli audit ja kaikkee, pikkasen kateeks kyl kävi, ku ite poltin 220e pikavipeil omat tiedot. olimpa tyhmä..- 10+5
Suurimmalla osalla suomalaisista ei ole mitään luottotietomerkintöjä,suurin osa suomalaisista siis osaa hoitaa raha-asiansa kunnolla.
- 14+5
10+5 kirjoitti:
Suurimmalla osalla suomalaisista ei ole mitään luottotietomerkintöjä,suurin osa suomalaisista siis osaa hoitaa raha-asiansa kunnolla.
Suurimmalle osalle pikavipin ottajista ei tule mitään tahallisia tai tahattomia ongelmia pikavippien takia. Pikavipit halutaan lopettaa Suomesta jonkun marginaaliporukan takia.
- asjalflfalksf
Jospa myisit ne 100.000 euron tavarat, mitkä sait vastineeksi, vai oletko syönyt tai juonut kaikki rahat?
- Ronja6
Hei, kerron tässä oman tarinan joka päättyi onnellisest. Itsekin otin pikavippejä, luottokortteja, osamaksusopimuksia ja lopulta velkaa 85000€ ja kaikki ulosotossa. Kaksi vuotta tuskailin velkojen kanssa ja maksoin 1/3 osan tilistäni ulosottoon. Puoli vuotta sitten varasin ajan velkaneuvojalle, laitoimme paperit kuntoon ja hakemuksen käräjäoikeudelle. Marraskuussa sain kutsun oikeuden eteen jonne oli pyydetty myös kaikki velkojat, ainostaan pankin edustaja oli paikalla. Käräjäoikeuden tuomari totesi, että olin osittain velkaantunut kevytmielisesti, mutta hän päästi minut velkajärjestelyn piiriin ja nyt maksan velkojani 200€ / kk, yhteensä 18000, loput sain anteeksi ja aika on 5 vuotta!
- 11+11
Pääsit livahtamaan kuin koira veräjästä.
- asjahdfakjsd
11+11 kirjoitti:
Pääsit livahtamaan kuin koira veräjästä.
ei se mitään, todennäköisesti toistaa saman virheen, sitten on taas velkaa.
Jos ihminen voi elää se tunnollaan, että muut menetti 67 000, niin hyvä on. Onhan tosi tärkeää, että sen velan ottajan elämä parantuu, muiden rahoilla ei olekaan mitään väliä.
Mutta onneksi joudut todnäk. asumaan vuokralla, eli maksat vuokranantajalle, tai sitten otat asuntolainan, jos sulle ikinä myönnetään sellainen, niin joudut joka tapauksessa maksamaan omat kulusi. Ja häätö tulee, josset maksa, joko pankin avustuksella tai vuokranantajan.
Eli hauskaa loppuelämää sulle Ronja6. - velaton!!
asjahdfakjsd kirjoitti:
ei se mitään, todennäköisesti toistaa saman virheen, sitten on taas velkaa.
Jos ihminen voi elää se tunnollaan, että muut menetti 67 000, niin hyvä on. Onhan tosi tärkeää, että sen velan ottajan elämä parantuu, muiden rahoilla ei olekaan mitään väliä.
Mutta onneksi joudut todnäk. asumaan vuokralla, eli maksat vuokranantajalle, tai sitten otat asuntolainan, jos sulle ikinä myönnetään sellainen, niin joudut joka tapauksessa maksamaan omat kulusi. Ja häätö tulee, josset maksa, joko pankin avustuksella tai vuokranantajan.
Eli hauskaa loppuelämää sulle Ronja6.Ei hullu ole joka ottaa velkaa hullu on joka antaa edellä oleville tapauksille velkaa!
- asjajdajdkajks
velaton!! kirjoitti:
Ei hullu ole joka ottaa velkaa hullu on joka antaa edellä oleville tapauksille velkaa!
Mäkin olen aina unelmoinut sellaisesta onnellisesta päivästä, kun pääsen oikeuden eteen. Ihania unelmia velanottajilla.
Meillä normaaleilla ihan eri unelmat. - naurettavaa tietämät
asjajdajdkajks kirjoitti:
Mäkin olen aina unelmoinut sellaisesta onnellisesta päivästä, kun pääsen oikeuden eteen. Ihania unelmia velanottajilla.
Meillä normaaleilla ihan eri unelmat.heh,luulet sä tosiaan että käräjille mennään ihan fyysisesti?
Velkomustuomio annetaan ihan kansliapäätöksellä,ei sen kummempaa! - asajahdakkad
naurettavaa tietämät kirjoitti:
heh,luulet sä tosiaan että käräjille mennään ihan fyysisesti?
Velkomustuomio annetaan ihan kansliapäätöksellä,ei sen kummempaa!Ai onko niin? Katsos kun mulla on luottotiedot kunnossa eikä ole senttiäkään velkaa, niin mun ei tarvitse tietää, pitääkö olla fyysisesti paikalla. Jihuu:):)
Minkähän takia olet itse kokenut tarpeelliseksi selvittää, että pitääkö olla paikalla, jos tulee kutsu "oikeuden eteen", oletko tehnyt velkaa enemmän kuin voit maksaa?
Et puhunut viestissäsi siitä, että Ronja6 maksanee 18000 ja risat, ja otti velkaa sentään 85000.
Mutta hyvä, että sulla on pääasiat kunnossa: Huomio kaikille velallisille,
ei tarvitse ottaa bussia käräjäoikeuteen, voi vain lukea kirjeestä.
Tosin ei nämä luottotietonsa menettäneet koskaan postista; niistä laskuista ja ulosottokirjeistä ole välittäneet, siksi niillä on sitä velkaa. - yksi velaton
velaton!! kirjoitti:
Ei hullu ole joka ottaa velkaa hullu on joka antaa edellä oleville tapauksille velkaa!
Se on totta että on hullua antaa paljon velkaa pikkukasoissa eikä välillä selvitetä miten asiat on.
Mutta joskus lainaaminen on mahdollisuus. Ongelma on kierre ja se taas syntyy osin liian sinisilmäisyyden jälkeen. - Onnea
Hienoa Ronja, onnea ja uusi elämä voi alkaa.
Tälläisiä tarinoita pitäisi olla enemmän. - epänormaali nainen
asjajdajdkajks kirjoitti:
Meillä normaaleilla ihan eri unelmat.Mistä tiedät olevasi normaali??????
- Hyvä Ronja
Hienoo Ronja , tsemppii sulle !!!!
- ronja_väärinlaskettu
"nyt maksan velkojani 200€ / kk, yhteensä 18000, loput sain anteeksi ja aika on 5 vuotta!"
Väärin laskettu !
5 vuotta = 5 * 12 = 60 kk
60 kk * (200€ / kk) = 12000 €
Yhteensä siis 12000 €, eikä 18000€ kuten yllä on väitetty.
Jos taas oikea summa todella on 18000€, silloin joko:
a) maksuajan pitäisi olla 7,5v (= 90 kk)
b) kuukausierän pitäisi olla 300€ / kk.
tai jokin yhdistelmä näistä, esim.
c) maksuaika 72 kk (=6 vuotta) ja kuukausierä 250 € / kk = 18000€
- Ronja6
Hei taas,
Kyllä sinne oikeuden eteen joutuu siinä tapauksessa että suurin osa velkojista vastustaa velkajärjestelyn myöntämistä. Ja onhan se hakijan etu päästä kertomaan kasvotusten miten asiat ovat siihen jamaan päässeet.- aasjsajhdkajks
Hakijan etu? Sä varastit rahaa muilta, ja nyt haluat selittää, miksi otit heidän rahansa? Mikä sun selitys sitten oli? Oliko ihan pakko ottaa velkaa, koska lähiomainen makasi koomassa ja vakuutus ei korvannut, vai halusitko vain ostella kaikkea? Miten voi ihminen kerryttää 85 000 velat, ilman että huomaa, että summa vain nousee?
Teit paremmat kaupat kuin Simo Vaatehuoneelta. Sait 85 000 euroa, ja maksanet vain 18000 , jos pystyt. - juupppa
Täytyy harkita tuota samaa. Hmm, ottaisin kyllä 100,000 velkaa ja maksaisin takaisin vaikkapa 10.000 euroa. Onnistuisko se?
- saahasitäkysyä
paljonkos pyydät ammatinharjoittaja.
- huono-ihminen-joojoo
velkaantuminen jatkuu: löysin vielä paikkoja josta tilata tavaraa ja myydä ne niin SAAN KÄTEISTÄ!
En elä luxuselämää mutta tarvitsen silti rahaa. - rajatonrakkautta
15 vuotta oikeuden päätöksestä velkasi vanhenevat.
- Toinen nuori velka helve
Sulle huono ihminen joo; älä masennu näistä kommenteista, ne ei vaan ymmärrä että virheistään voi oppia. Sama tilanne mulla,nyt pitäis alkaa selvitteleen tilannetta. Olen kuullut että työttömänä/vaarattomana olisi mahdollista saada korot jäihin, on olemassa kuulemma passiivi rekisteri mihin pitäisi ilmoittautua
.. Sitä minä lähden seuraavaksi selvittelemään. Ikävä kyllä en osaa asiasta vielä enempää kertoa, ehkä joku muu tietäisi? Itse jos saisin uudelleen valita,en ikinä tekisi samaa virhettä. Silloin kun velat tein olin täysin kykenemätön noin suuriin valintoihin,voi kun en olis koskaan velkaa saanutkaan. Toivottavasti ihmiset antaisivat Rakentavia neuvoja eivätkä vain löisi lisää lyötyjä! Mukavaa kevään alkua kaikille tasapuolisesti!- Velkavelho
Korot eivät 'jäädy' juoksemasta missään rekisterissä. Kun olet työtön/varaton, saat ulosottorekisteriin ns. varattomuusmerkinnän. Ulosottoa on siis yritetty, mutta velallinen on uo-miehen toimesta todettu varattomaksi ja maksukyvyttömäksi. Velat palautetaan tällöin velkojille, jotka voivat periä velkoja jonkun ajan kuluttua uudelleen.
http://www.oikeus.fi/5623.htm
- seuraava köyhä
Hei viedäänkö se 1/3 palkasta ennen veroja,vai käteen tulevasta.
- Oikeusjakohtuus
Suomessa "velkavankeus" on pitkä 15-20 vuotta, USA:ssa saa uuden alun kolmessa vuodessa. Semmoista... Niin ja ulosoton suojaosuus on Suomessa myöskin Pohjoismaiden heikoin. Ja täällä on paljon ihmisiä, jotka haluavat "lyödä" lyötyä, harva on velkaantunut omaa syytään.
- Taasnäitä
"harva on velkaantunut omaa syytään"
Kun tätä palstaa lukee saa kyllä ihan toisen käsityksen. Just niin. Syitä on monia. Mut yhteiskunta menee siihen. Eli köyhät kyykkyyn. Luulen kyllä, että jonain kauniina päivänä tulee ns. Pää vetävän käteen.
- Eipä noinkaan
Valtaosa on taatusti velkaantunut omaa syytään. Ei autoa, asuntoa tai mitään muutakaan ole PAKKO ostaa, vaan henkilö on itse päättänyt ostaa sellaiset. Aina voi elää ilman autoa tai ostaa jonkun rämän, asunnon ei tarvitse olla jättimäinen kolossi, eikä mitään typerää elektroniikka tarvitse ostaa (älykännykkäkin on lähes aina turhake). Juuri tästä velkaantumisesta, kaikki halutaan heti, eikä olla valmiita säästämään sitä varten.
Itse sanoisin, että ainoa asia johon velkaa KENTIES on pakko ottaa, on asunto (mieluiten ei siihenkään). Jos et pysty ostamaan autoa ilman velkaa, auto on liian kallis. Osamaksujakaan ei koskaan kannata harrastaa, jos rahaa ei ole ostaa tavaraa suoraan, ei sitä kannata ostaa. Yksi hailee mitä muodin mukaan "pitäisi" omistaa, muoti-ilmiöt on lähinnä suunnattu ääliöille. - Buddha X
Eipä noinkaan kirjoitti:
Valtaosa on taatusti velkaantunut omaa syytään. Ei autoa, asuntoa tai mitään muutakaan ole PAKKO ostaa, vaan henkilö on itse päättänyt ostaa sellaiset. Aina voi elää ilman autoa tai ostaa jonkun rämän, asunnon ei tarvitse olla jättimäinen kolossi, eikä mitään typerää elektroniikka tarvitse ostaa (älykännykkäkin on lähes aina turhake). Juuri tästä velkaantumisesta, kaikki halutaan heti, eikä olla valmiita säästämään sitä varten.
Itse sanoisin, että ainoa asia johon velkaa KENTIES on pakko ottaa, on asunto (mieluiten ei siihenkään). Jos et pysty ostamaan autoa ilman velkaa, auto on liian kallis. Osamaksujakaan ei koskaan kannata harrastaa, jos rahaa ei ole ostaa tavaraa suoraan, ei sitä kannata ostaa. Yksi hailee mitä muodin mukaan "pitäisi" omistaa, muoti-ilmiöt on lähinnä suunnattu ääliöille.Eipä noinkaan16.3.2014 21:54 2 SULJE
Itse sanoisin, että ainoa asia johon velkaa KENTIES on pakko ottaa, on asunto (mieluiten ei siihenkään). Jos et pysty ostamaan autoa ilman velkaa, auto on liian kallis. Osamaksujakaan ei koskaan kannata harrastaa, jos rahaa ei ole ostaa tavaraa suoraan, ei sitä kannata ostaa. Yksi hailee mitä muodin mukaan "pitäisi" omistaa, muoti-ilmiöt on lähinnä suunnattu ääliöille.
Juuri näin?
Turhan "haluaminen" on lopetettava. Ei niiden osto-ja omistushalujen tyydyttäminen tee ihmistä onnelliseksi, päinvastoin halutaan taas lisää
- roskakasa sakki
Nykyinen vallalla oleva trendi "mulle heti kaikkea kivaa ja paljon" taitaa olla näiden onnettomien tekstien takana.
Ensin pari kolme vuotta eletään glamour elämää ja kaikki on kivaa. Kunnes eräänä päivänä huomataan (aivan yllättäen?) ettei raha riitäkään velkojen maksuun, ei saadakaan osteltua vielä enemmän kaikkea hienoa ja tarpeellista, kun tuossa vieressä odottaisi edellisesten velkojen lyhennykset korot.
Nämä vain jätetään maksamatta kylmän nauskeasti ja hoetaan sitä miten elämiseen on jäätävä rahaa. Mitäs sitä maksamaan, antaa mennä ulosottoon.. maksetaan ulosoton kautta, kun siellä on ne suojaosuudet ja muut systeemit.
Tokihan siinä masentuu ja iskee vaikka mitä mielensairauksia, kun on tota velkaa ja ehkä tullut vielä kuppia kallisteltua. Kaikki on niin synkkää ja elämä on nyt niiin kurjaa. Nyt on sopiva hetki hakea mielenterveysdiagnooseja joiden turvin päästään nauttimaan oleiluyhteiskunnan eduista .. työkyvyttömyyselääkkeet (nyt saadaan säännölliset tulot) velkajärjestelyt (kymmenien ellei jopa satojentuhansien) velat jätetään maksamatta, kun ne on tullut tehtyä sairaana...
Luoja tätä touhua, kiukuttaa tuollaiset. Kyseessä on aivan uusi ilmilö (?) jossa ei vaan haluta ottaa vastuuta tekemisistään ja tuollaisia ryhtymärajotteisia yksilöitä sitten tässä elätämme me jotka teemme töitä lapaluut limassa. Minä itsekin saa verojen ja vuokran jälkeen käteen 1750 euro/kk ja tällä on summalla on pärjättävä.
On niitä vaikeita aikoja ollut itsekullakin, mutta se on asennekysymys miten niistä selviää. Kun rahaa on 50 euroa ei voi elää 100 euron edestä.
En käsitä en, vaikka miten olen yrittänyt tätä ymmärtää. Miten aikuinen ihminen voi olla niin tyhmä, että päästää elämänhallinnan tuohon malliin? Vai onko se jonkinlainen saavutus elää täällä tekemättä mitään, maksatten velkansa muilla ja vielä olettaa, että yhteiskunta maksaa oleilusta eläkettä?
Miten olisi kouluun lähtö ja ammattiin valmistuminen? Voisi josku päästä vaikka töihin ja tienata omaa rahaa ja näin voisi osoittaa hieman selkärankaa.- Eläke häämöttää
No voihan sitä säästää jos verojen ja vuokran jälkeen jää 1750 euroa/kk. Minä osatyötön eläkkeen kynnyksellä oleva maksan vielä asuntolainaa ja joitakin kulutuslainoja niin paljon että elämiseen jää vaivaiset n 300 eur/kk. Niilläkin on pärjättävä myönnän sen, tulen kyllä maksamaan joka ikisen lainaeuron ja usein ekstraa kun joku lasku menee perintään. Pirullinen vaihe tämä, onneksi on omaisuutta mitä voi myydä kun ruokarahat ihan finaalisissa.
- Pöljältä..
Minulla ee oo velekoo killinkiäkkää, pankki vuan pullottaa rahhoo ja sukanvarrettii oovat täännä seteleitä.
- bbbvv
Täytyy harkita tuota samaa. Hmm, ottaisin kyllä 100,000 velkaa ja maksaisin takaisin vaikkapa 10.000 euroa. -----
Oikeesti ottanut velkaa 10 000 Ne pikavippien korot oli vaan ennen niin huimia.- Anna palaa ja toimi
Tee se jos haluat , niin kusessa olet monta kymmentä vuotta.
- awegawehg
No toivottavasti noita velkoja ei koskaan anneta anteeks, eikä luottotiedot palaa koskaan.. koska jos noi nyt sulle anteeks annettas, niin ei menis kauan kun olisit taas kujeilemassa ja tekemässä petoksia toisten kustannuksella.
Kyllä olet todella osannut vedättää!!!
Halveksun sun kaltasia lapamatoja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723