OP:n verkkopankki kusettaa rahat tililtä

Rahat pois

Aika karkea väite, mutta näin vaan se menee!

Katselin verkkopankissa tilejä ja siellä olevia tapahtumia... Seuraavana kuukautena tililtäni oli otettu OP:n toimesta "palvelumaksuja", koska olin painanut tiliote-linkkiä. Asiakaspalvelusta neiti ystävällisesti kertoi, että jokainen painallus maksaa 50 cnt. Tätä ei tietysti kerrota verkkopankin sivuilla saati varoiteta käyttäjää linkkiä painettaessa. Aika kätevä rahantekokone!

OP:n käsitys verkkopankista on jokseenkin hämärä. Mutta kyllä sillä kätsysti rahaa saa asiakkailta. Lisää vaan samanlaisia sivustoja!

Onko kokemuksia, miten muut verkkopankit asian hoitaa? Muistaakseni Ålands Banken vastaavassa tilanteessa heittää kuvaruudulle bannerin tyyliin, "tekemästäsi toimenpiteestä veloitetaan palvelumaksu. Oletko varma, että haluat jatkaa..."

11

4733

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa tietää

Olen itse Op henkilöasiakas, jolla valittuna verkkotiliote. Sen katsominen on maksutonta ja säilyy 2 vuotta automaattisesti. Jos katson tilitapahtumia (siis eri asia kuin verkkotiliote), tulee ilmoitus maksullisuudesta kun menen riittävän vanhoihin tapahtumiin.

Joten ap, kerrotko tarkemmin?

• Eskortilla

Verkkotiliote on OP.llä maksullinen 3 kuukauden jälkeen. S-pankilla ei ilmeisesti rajaa vanhoihin tietoihin.

• Palvelu maksaa

Jep, näin se vain meni. Tilitapahtuma linkistä painelu on näköjään ilmaista (juuri tuo 2 vuotta). Verkkotiliote linkistä painelu höylää 50 cnt joka kerta. Ihan sama, onko viime viikon tapahtuma vai vuoden takainen... Laskut näistä paineluista erääntyy aina seuraavana kuukautena.

Ottamatta nyt kantaa maksujen suuruuteen - Säälittävintä OP:n verkkopankissa on siis se, että maksullisesta toiminnosta ei ilmoiteta mitään. Joko olen lukutaidoton tai sitten vain en näe sitä ilmoitusta.

Op:ssa mulla on (onneksi) vain yksi tili ja sekin tilanteen pakosta. Muut tilit toisaalla (åb). Siellä verkkopankkiliittymä ihan oikeasti dekadin fiksumpi. Ei mitään naurettavia lisämaksuja, aikarajoituksia ja extra "palvelumaksuja". Btw - mitä ihmeen palvelua se on, että itse katsot omalta tililtäsi omia tilitapahtumia :)

• Eskortilla

Käytitkö maksuautomaattia lukemiseen?

• Tyhmäkinsenosaa

Tilit -> Tilitapahtumat -> Hae vanhoja maksullisia tapahtumia. Se on maksullista? Kannattaa tarkistaa siis se lukutaito.

Maksuttomasti voit tarkistella tilin tapahtumia tilit -> verkkotiliote. Verkkotiliotteen kautta näkee 2 vuotta taaksepäin MAKSUTTA.

Mikä tässä on niin hankalaa :D

• Osaako tyhmäkin

Jaa - taitanee olla erilaiset käyttöliittymät (tyhmäkin sen osaa)? Vaihtoehtoja on mun verkkopankissa kaksi, kun valitsee tilit. Löytyy tilitapahtumat ja verkkotiliote.

Tilitapahtumat. Listalla näkyy tapahtumat kuluva 3 edellistä kuukautta. Se on maksutonta, tiedän! Taulukon lopussa linkki, hae vanhoja maksullisia tapahtumia. Juu, siinä sana maksullisia. Lukutaito tallella.

Verkkotiliote. Sivuilta voi hakea tapahtumia 3 erilaisilla haulla. Kk, aseteltava aika tai tietty määrä viimeisimpiä tapahtumia.MISSÄÄN EI LUE SANAA MAKSULLINEN!! Ja kappas, siitä kun alat tapahtumia hakemaan, niin joka haku niistää tililtäsi 50 senttiä.

Tästä on kyse, haloo!! Asiaa kysyttyäni asiakaspalvelusta, vastaus oli tämä (suora kopio): "Kun olet käynyt verkkotiliotteen kautta katsomassa niitä tapahtumia, niin aina kun painat hae nappulaa, niin se katselu maksaa 0,50. Kun tekee kyselyitä tilitapahtumien kautta (2 kuukautta taaksepäin) niin nämä kyselyt ei maksa."

Niinpä - mikäköhän tässä on niin hankalaa?

• vaihtaa pankkia

OP Kusettaa rahat tilitä jos lainan lyhennyksen eräpäivä on esim 15.5.ja maksusuunnitelman mukainen lyhennys on esim 500e mutta aamulla tilillä on vain 390e niin ne ottaa sen ja siiten kun tilille tulee samana päivänä lisää ni loput! Melko härskiä

• Nollamiinuspalvelumaksu

OP ottaa tileiltä palvelumaksut, vaikka tilillä ei olisi rahaakaan juuri sillä hetkellä. Täällä tavoin OP vetää asiakkaan tilin MIINUKSELLE ja sitten alkaa karhuamaan asiakkaalta tilinylitysmaksuja korkojenker ja jopa perintätoimiston avulla. Hommahan on jo vuosia-vuosia sitten tehty kuluttajasuojalaissa LAITTOMAKSI: Pankki ei saa veloitttaa asiakkaan tiliä miinukselle palvelumaksujen veloituksella.

• xsljdswhjcvljfev

Jos olet hyväksynyt palvelusopimuksen, pankki saa veloittaa tyhjältä tililtäsi palvelumaksunsa, mutta se ei saa periä tilinylitysmaksua, koska se on itse ottanut tililtäsi rahat. Sen sijaan syntyy velkasaldo, jonka olet kiireen vilkkaa velvollinen maksamaan pois. Pankki voi lähettää sinulle 5 euroa maksavan muistutuksen aikaisintaan 14 päivän kuluttua.

• ooopeee1111

No ompa ihme väite. Ei kyllä kuseta mitään rahoja.
      Kyllä vanhemmista tapahtumista menee palvelumaksu jos tekee kyselyn mutta ei sen vuoden.

• jooseppimdlfk

Kaikista pahin on Omasäästöpankki. Se on vihon viimeinen pankki mihin kannattaa varojaan tallettaa. Asiakaspalvelu ei pelaa ollenkaan ja tilitapahtumien katselusta verkkopankissa laskutetaan kertomatta siitä käyttöliittymässä.

Alkaa pankit hinnoitella itsensä ulos, kryptovaluutta tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4392
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1833
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1553
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      40
      1331
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1093
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      939
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      855
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe