Ellen Gould White

Totta vai tarua

Miten voi olla että kokonainen kirkkokunta eli seitsemännen päivän adventistit pitävät Ellen Whiten "profetioita" Kaikkivaltiaalta Jumalalta lähtöisin olevina totuuksina. White käsittääkseni näki noin 2 000 näkyä elämänsä aikana, eikö niiden kaikkien tulisi olla koeteltavissa raamatulla? Jos näin on, miksi vai murto-osa on raamatun mukaista ja muut täysin puhtaan sanan vastaisia? Miten tällaista henkilöä voidaan pitää Jumalan profeettana?

Jeesus itse kehoittaa meitä koettelemaan profeetoiksi julistautuvat keskuudestamme, sillä monta eksyttäjää nousee aikojen lopulla jotka johtavat jos mahdollista valitutkin harhaan.

Pidän adventisteja vilpittöminä uskovina siinä missä muidenkin kirkkokuntien uskovia. Mutta kiinnostaa tietää että miten he pystyvät edelleen uskomaan että White olisi saanut sanomansa Jumalalta. Tällöin näkyjen pitäisi kestää raamatun auktoriteetti ja koetus, mutta ne eivät kestä. Ei voi sanoa että osa näyistä kestää, kaikkien näkyjen pitäisi kestää, näin on raamatun aikaisillakin profeetoilla ollut.

Näkyjä ei voida sanoa aina aiheuttavan yksin omaan Jumala, tai saatana. Ihminen voi kuvitella näkevänsä näkyjä tietyissä mielenterveydellisissä ongelmissa, päähän osuneen pahan jysäyksen takia jne. Siksi juuri meillä on raamattu, siitä tunnistamme totuuden.

22

1173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-adv.

Ei siinä ole mitään kummallista, että adventistit pitävät profeettanaan EGW:tä, jonka näyt ja toimet ovat olleet itseasiassa aika falskeja.

Kysyppäs jehovilta, mormoneilta tai miltä tahansa muun lahkon kannattajalta miksi he uskovat niin kummallisiin juttuihin mitä niiden kirkkojen piiristä löytyy ja miksi he pitävät profeettanaan ihmistä, jonka näyt ja puheet eivät kestä testiä Raamattua vastaan.

Raamattua voi lukea kuten sanotaan "lukee kuin piru raamattua" ja sieltä löytää kaikenlaisille tulkinnoille tukea haarukoimalla ja sormitekstejä hakemalla. Ja kun on tarpeeksi vakuuttava ja karismaattinen tyyppi esittämässä asiaa, niin vot...

• niin

ei saakaan perustaa uskoa, Raamatulla ne pitää koetella. Käsketään koettelemaan henget. Niin ja sankka eksytyksen henki lähetetään, eikös se jotenkin niin ole Raamatussa. Ja että ennemmin uskovat valheen kuin totuuden.

• huutava ääni

Kyllä minulla ainakin helluntailaisena tuli pettymys, kun kovasti puhuttiin yleisesti Jeesuksen tulosta 40 vuoden (sukupolvikäsite) kuluttua Israelin itsenäistymisestä, homma ei pelannut ( Jukka Rokan kirjassakin, mikä on ollut kirjahyllyssäni tätä asiaa sivuttiin, olen tietääkseni valitettavasti hävittänyt sen, kun halusin kerran sen kaivella tiedon takia esiin.
        Luther on mitä on kirjoitettu on maininnut Jeesuksen tulon 1500 luvulla, en nyt muista vuotta, pahoittelen, että en ole tietolähteitäni tallentanut. Mellerillä on omat näkemykset asiassa. Opetuslapsetkin kyselivät odottaen se hetken olevan käsillä.

No näitä näköaloja on. Kirjallisuus pursuaa kaikkea ihmeellistä, varsinkin kun lukee ns. uutta vanhaa 1970/80 luvulta olevaa kirjojakin. En tiedä mitä meidän pitäisi tehdä, polttaako kaikki kirjat pois, ja lukea sanaa. Oikein rupesi jo vuosien saatossa tympäisemään kaikki kirjallisuus, vaikkapa tämä ilmestyskirjan asia saadaan hommasta näkymään esimerkiksi.
        Lainaan yhtä kirjaa. Ilmestyskirja avautuu Olavi Kokkonen s.24 Futurismin ylilyönnit. Monet futuristisen tulkintatavan omaksuneet ovat pilanneet sen maineen lukemattomilla väärillä selityksillä....
        Kymmenien lopun aikoja käsittelevien eskatologisten kirjojen kesken on monia huomattaviakin eroavaisuuksia, oikein selitysten viidakko...No se niistä oikeista kirjoista.

Tuntien myös näitä adventisti uskovaa näyttäisi ainakin perustukset olevan heillä Kristuksessa.
        Näkisin heidät Kristuksen kautta veljikseni, jos kiellän sen, asetun silloin heidän kohdallaan tuomariksi, koska jos hylkäisin sen jonka tunnustaa saman Herran kun itsekin. Tuomarin virka on Jumalalla, ei minulla. Jokainenhan seisoo Jumalan edessä ja haluaa todennäköisesti kilvoitella hyvän uskon kilvoituksen. Herra näkee sydämet, ja tuntee omansa, kuka on pelastettu, olkoonkin adventisti, hilluntalainen, vapaakirkollinen jne. Ihmettelen toisten parjaamista. Eikö Jeesus kehottanut rakastamaan ja olemaan yhtä, toivottavasti ei puhuta tuomioksemme. Ei helluntaiherätyskään ole sama kuin silloin 1900 luvun alussa oli.
        Se on muuttunut jo minunkin aikana.
        Koen kiusaantumista kaikenlaisten tuomarien äheltämisestä. Jos joku puhuu, niin näen omissakin niin paljon vaillinaisuutta, toivon haettaisiin ennemmin sitä yhteyttä, niin olisimme sen lapsia joka sanoi opetus lapsilleenkin Mark 9:38. Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä." 39. Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.

Kaikki olemme lahkolaisia ja jotkut oikein pellehousuissa henkseleitä paukuttaen.
        Poloisia olette ja olen, jos tälle tielle menemme.

Vaikuttimet ovat väärät, kun lukee tekstejänne, puuttuu rakkaus, näkyy viha..

• Helena
        huutava ääni kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin helluntailaisena tuli pettymys, kun kovasti puhuttiin yleisesti Jeesuksen tulosta 40 vuoden (sukupolvikäsite) kuluttua Israelin itsenäistymisestä, homma ei pelannut ( Jukka Rokan kirjassakin, mikä on ollut kirjahyllyssäni tätä asiaa sivuttiin, olen tietääkseni valitettavasti hävittänyt sen, kun halusin kerran sen kaivella tiedon takia esiin.
        Luther on mitä on kirjoitettu on maininnut Jeesuksen tulon 1500 luvulla, en nyt muista vuotta, pahoittelen, että en ole tietolähteitäni tallentanut. Mellerillä on omat näkemykset asiassa. Opetuslapsetkin kyselivät odottaen se hetken olevan käsillä.

No näitä näköaloja on. Kirjallisuus pursuaa kaikkea ihmeellistä, varsinkin kun lukee ns. uutta vanhaa 1970/80 luvulta olevaa kirjojakin. En tiedä mitä meidän pitäisi tehdä, polttaako kaikki kirjat pois, ja lukea sanaa. Oikein rupesi jo vuosien saatossa tympäisemään kaikki kirjallisuus, vaikkapa tämä ilmestyskirjan asia saadaan hommasta näkymään esimerkiksi.
        Lainaan yhtä kirjaa. Ilmestyskirja avautuu Olavi Kokkonen s.24 Futurismin ylilyönnit. Monet futuristisen tulkintatavan omaksuneet ovat pilanneet sen maineen lukemattomilla väärillä selityksillä....
        Kymmenien lopun aikoja käsittelevien eskatologisten kirjojen kesken on monia huomattaviakin eroavaisuuksia, oikein selitysten viidakko...No se niistä oikeista kirjoista.

Tuntien myös näitä adventisti uskovaa näyttäisi ainakin perustukset olevan heillä Kristuksessa.
        Näkisin heidät Kristuksen kautta veljikseni, jos kiellän sen, asetun silloin heidän kohdallaan tuomariksi, koska jos hylkäisin sen jonka tunnustaa saman Herran kun itsekin. Tuomarin virka on Jumalalla, ei minulla. Jokainenhan seisoo Jumalan edessä ja haluaa todennäköisesti kilvoitella hyvän uskon kilvoituksen. Herra näkee sydämet, ja tuntee omansa, kuka on pelastettu, olkoonkin adventisti, hilluntalainen, vapaakirkollinen jne. Ihmettelen toisten parjaamista. Eikö Jeesus kehottanut rakastamaan ja olemaan yhtä, toivottavasti ei puhuta tuomioksemme. Ei helluntaiherätyskään ole sama kuin silloin 1900 luvun alussa oli.
        Se on muuttunut jo minunkin aikana.
        Koen kiusaantumista kaikenlaisten tuomarien äheltämisestä. Jos joku puhuu, niin näen omissakin niin paljon vaillinaisuutta, toivon haettaisiin ennemmin sitä yhteyttä, niin olisimme sen lapsia joka sanoi opetus lapsilleenkin Mark 9:38. Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä." 39. Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.

Kaikki olemme lahkolaisia ja jotkut oikein pellehousuissa henkseleitä paukuttaen.
        Poloisia olette ja olen, jos tälle tielle menemme.

Vaikuttimet ovat väärät, kun lukee tekstejänne, puuttuu rakkaus, näkyy viha..

...muuta sanoa kuin AAMEN! Ja tämän mitä Hilja Aaltonen sanoo;sanatarkkaan en nyt muista, mutta
        tähän tapaan:"Ei meitä karitsan suurella hääaterialla lajitella kirkkokuntien mukaan, kaikki me kuitenkin tulemme siitä suuresta ahdistuksesta.Ne jotka sielä ovat, ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne karitsan veressä,eivät muut pääse...aivan niin, eivät muut.
        Hilja Aaltonen on vapaaseurakunnan (profeetta?)
        työntekijä, saarnaaja,luen mielelläni hänen tekstejään samoin kuin E.G.W:n teoksia ja suosittelen lämpimästi muillekin. Niissä kirjoissa en ole huomannut mitään "toista henkeä"

• Vastaus

Ihmettelen näitä vastauksia joita tekstiin on kirjoitettu. mielestäni kysymys on ihan aiheellinen eikä siitä ilmene viha niin kuin yksi kirjoittaja väitti.
      Sama kysymys pätee muihinkin seurakuntiin. Miksi jokaisella seurakunnalla on omat profeettansa ja näkijänsä ja miksi nykyään on vallalla uusi evankeliumi, uudet ilmestykset, joilla ei ole mitään raamatullista pohjaa.
      Maailma on pullollaan vääriä profeettoja, ihmisiä jotka kyllä tuntevat raamatun perin pohjin mutta sirottelevat joukkoon omiaan ja keskivät väärää evankeliumia. Jotka eivät rakasta totuutta uskovat valheeseen.
      Tämä on joka kirkkokunnan ja seurakunnan ongelma, ainoa johon voi luottaa on raamattu. Ja tämön snaon kunnioituksella ja rakkaudella, en vihalla.

• huutava ääni

Täydellisyys tulee vasta, kun meidät puetaan Kristuksen tullessa. Epätäydellisenä katselemme pelastusta ja sanaa vaillinaisesti. Kun Sanasta näemme totuuden valoa puutteellisin silmin, rakentuu identiteettimme sen mukaan ja silloin tulee valitettavasti rajankäyntiä. Mutta Jeesuksen tahto oli, että olisimme yhtä Hänessä.
        Täydellistä porukkaa ei löydy, vaikka kuinka vääntäsi toista nokasta, (ainakin joku haluaisi, näyttäisi kirjoitusten mukaan näin olevan). Vuosien varrella olen oppinut. Eläkäämme yhdessä, Kristus tuntee omansa.
        Vaikka kuinka huudetaan: Wait, Wait, Luther, Luther, Lestadius, Lestadius, emme tule hurskaammaksi. Jokainen palvelee Kristusta ja pyhittyy, tekee hyvän uskon kilvoitusta.
        Kyllä itse olin rajankäyjä aikoinaan ja huomasin sen takana olevan kuitenkin väärän asenteen, viha. Mutta Jeesuksessa sain oppia rakastamaan veljeä, joka näkee asiat toisin kuin minä. Koskaan en ole täydellinen täällä, koskaan ei ole täällä täydellistä seurakuntaa. Mutta KRISTUKSESSA JEESUKSESSA SE ON. Olkoonkin adventisti tai helluntalainen, tai muulainen vaikka vanhoillislestadiolainen, (rakkaudella tarkoittaen). Saisi pisteen panna kaikkeen kivittämiseen. Kun rakkaus tässä löytyy, niin ajan kanssa, viimeistään ylösnousemuksessa pelit on selvä. Veri on täällä puhdistanut ja uusi puku, jossa ei ole tahraa ja ryppyä on sitten valmis. Kattokaas pojjaat. Varmaan nähdään adventistejakin taivaassa.... Siksi, valitaan sanat, Jeesus on se, joka on seurakuntansa pää. Toivottavasti ei nyt tule sanoja kohdallemme Saul. Saul. Miksi vainoat. (ainakin pienet liekit näyttää leimuavan joittenki kirjoituksissa).
        Se on vaarallista, veljen viha = murha = murhaajassa ei ole iankaikkista elämää. Tämä yhtälö on Sanassa. Tähän piste.

• jamu-

Paljon on hyvää asiaa tullut Ellenin kautta, mutta en usko että häntä kovinkaan moni pitää täysin erehtymättömänä.

Pitää ottaa huomioon, että tietyt yksityiskohdat ei sovi edes tälle vuosisadalle. Ellen sai paljon näkyjä, mutta kirjoitti myös muutakin ja otti kantaa muiden aikalaistensa kirjoituksiin jne. Ei kaikki ole mitään Jumalan suoraan sanelemaa profetiaa.

Oleellisinta onkin se mikä on pääasiallinen sanoma. Ellenin tekstit ovat hyvin kristuskeskeisiä ja korostavat Jumalan armoa.

• jäsenenä ollut

Raamattu antaa meille opastuksen henkien erottamisessa; 1 Joh.kirje:
      JUMALAN HENKI JA ANTIKRISTUKSEN HENKI

4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
      4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Ellen White salakavalasti kieltää Kristuksen sovitustyön ristillä. Adventistien tutkiva tuomio oppi väittää Kristuksen menneen vasta vuonna 1844 kaikkeinpyhimpään tekemään lopullista sovitustyötä. Tämä oppi tekee pilkkaa Jeesuksen ristin sanomasta: "Se on täytetty"

Toinen kohta, josta huomaa Whiten antikristillisen hengen, on Jeesuksen alentaminen luodun enkelin, Miikaelin tasolle (Samoin kuin Jehovan todistajat). Monissa hänen kirjoituksissaan lukija saa sen käsityksen, että Jeesus ja Miikael ovat sama henkilö.

Kolmas asia, joka paljastaa Ellen Whiten olleen demoonien innoittama, on teoilla pelastuminen. Kristuksen sovitustyö syrjäytetään täydellisesti, ja pelastuminen käytännössä on sidottu sapatinpitämiseen. Sapatti on Ellen whiten mukaan Jumalan sinetti, vaikka Raamattu selvästi ilmoittaa sinetin olevan Pyhä Henki.

Ellen Whiten petoksen tekee lähes täydelliseksi ne lukuisat varastetut ja plagioidut tekstit, jotka alkuperäisin olivat aitojen kristittyjen kirjoittamia. Näitä hyviä tekstejä lukiessa ei monille tulisi edes mieleenkään, että Ellen G. White oli väärä profeetta ja susi lampaan vaatteissa.

• sivustaseuraaja

Viittaan viimeiseen kappaleeseen kirjoituksessasi:
        Asia on päinvastoin, moni nykyajan "saarnamies" on
        plagioinut ja ns.varastanut tekstejä EGW:ltä,sen tiedän.

• Ex-adv.
        sivustaseuraaja kirjoitti:

Niin mitä sitten? Varkaus on aina varkaus. Jos joku plagioi EGW:tä sehän tarkoittaa, että plagiaattorin plagioita on plagioitu. Synti syvenee entisestään.

• ohikulkija
        Ex-adv. kirjoitti:

Niin mitä sitten? Varkaus on aina varkaus. Jos joku plagioi EGW:tä sehän tarkoittaa, että plagiaattorin plagioita on plagioitu. Synti syvenee entisestään.

Mikset haasta oikeuteen jos asia noin vaivaa? Eiköhän kyse tämän tyyppisen kirjallisuuden kohdalla ole "vähän" jostain muusta kuin rahabisneksestä. Jumala tahtonee Evankeliumia levitettävän kulovalkean tavoin. Eikö totta?

• helena
        Ex-adv. kirjoitti:

pastorit ja saarnaajat ja kaikki jotka Jumalan sanaa tavalla tai toisella esittävät koko ajan PLAGIOIVAT sitä pyhää kirjaa, toivottavasti,niinhän sitä pitääkin. Onko sinulla joku plagiointi ongelma???

• niin,niin

näissä kirjoituksissa näyttää olevan antikristuksen henki?

• Ex-adv.
        helena kirjoitti:

pastorit ja saarnaajat ja kaikki jotka Jumalan sanaa tavalla tai toisella esittävät koko ajan PLAGIOIVAT sitä pyhää kirjaa, toivottavasti,niinhän sitä pitääkin. Onko sinulla joku plagiointi ongelma???

Ei minulla ole siitä ongelmaa, sillä minä tiedän mikä on oikein ja mikä väärin, mutta teidän moraali- ja rehellisyyskäsityksenne tuntuu olevan hyvin venyvä.

Ristiriitainen tämä on siinä mielessä, että EGW ilmoitti kaiken tulleen näyissä ja suoraan Jumalalta hänen kirjoittamakseen ja kuitenkin hänen kirjastonsa käsitti yli 1000 kirjaa ja on pystytty todistamaan nämä kirjalliset varkaudet eli kopioinnit.

Ja te hyväksytte tämän, koska suuri profeettanne on sen tehnyt.

Jos pastori tai saarnaaja esittää otteita Raamatusta, hän yleensä sanoo minkä Raamatunkohdan lukee/kirjoittaa.

Teillä ei taida olla oikein käsitystä mikä on plagiointi?

Jos minä varastan 100 Raamattua kirjakaupasta ja jaan ne kadulla, niin minä olen Jumalan silmissä tehnyt oikean teon? Eihän sillä väliä millä tavoin Jumalan sana leviää ja sitä viedään eteenpäin?

• niin,niin
        Ex-adv. kirjoitti:

Ei minulla ole siitä ongelmaa, sillä minä tiedän mikä on oikein ja mikä väärin, mutta teidän moraali- ja rehellisyyskäsityksenne tuntuu olevan hyvin venyvä.

Ristiriitainen tämä on siinä mielessä, että EGW ilmoitti kaiken tulleen näyissä ja suoraan Jumalalta hänen kirjoittamakseen ja kuitenkin hänen kirjastonsa käsitti yli 1000 kirjaa ja on pystytty todistamaan nämä kirjalliset varkaudet eli kopioinnit.

Jos pastori tai saarnaaja esittää otteita Raamatusta, hän yleensä sanoo minkä Raamatunkohdan lukee/kirjoittaa.

Jos minä varastan 100 Raamattua kirjakaupasta ja jaan ne kadulla, niin minä olen Jumalan silmissä tehnyt oikean teon? Eihän sillä väliä millä tavoin Jumalan sana leviää ja sitä viedään eteenpäin?

sinua, etkö enää keksi mitään muuta???

• Helena
        Ex-adv. kirjoitti:

..et kuitenkaan viitsisi korottaa itseäsi muiden ihmisten yläpuolelle.Tämä kaikki nyt vaan näkyy niin selvästi kun sanot..."silläMINÄ TIEDÄN MIKÄ ON OIKEIN JA MIKÄ VÄÄRIN."AJATTELEHAN VÄHÄN SITÄ!!

• Ex-adv.
        niin,niin kirjoitti:

sinua, etkö enää keksi mitään muuta???

Voit säästää säälisi. Vastauksesi osoittaa, että itsekin käsität puolustelujen olevan todellakin turhia. Tämä sama on tarkoitettu myös Helenalle.

Minä osaan erottaa onko varastaminen rehellinen teko vai ei. Ei siinä kovin korkealle tarvi itseään korottaa, sehän on Jumalan 10 käskyssä, jota adventistit pitävät Jumalan luonteen ilmentymänä. Eikö käskyjä tarvitsekaan noudattaa joka asiassa?

• Annu
        sivustaseuraaja kirjoitti:

Olen itsekin antanut lahjaksi Ellenin kirjoja ympäristöni pastoreille, kirkkoherroille yms. sillä ne ovatkin tarkoitetut käytettäväksi, ei kirjahyllyihin maata. Suosittelen lämpimästi lukemista ja käyttöä muutenkin.

• SannaAngel1111

Ei kristinusko ole ainoa oikea uskonto. Jokaisessa uskonnossa on jotain oikeaa. Alunperin on ollut yksi ainoa uskonto. Ihmiset riitaantuivat ja siten syntyi monia uskontoja. Kaikilla ihmisillä on vain yksi ja sama Jumala. Nimet ovat vain eri maissa ernimisiä puhuttessa Jumalasta. Minä saan joka päivä viestejä enkeleiltä. En pidä mitenkään ihmeellisenä sitä että hän on saanut viestejä Jumalalta. Kaikki on mahdollista jos vain uskoo. Jokaisessa uskonnossa on sekä hyviä että pahoja ihmisiä. Turha tulla enää minulle suomalaisen naispapin toista kertaa toteamaan että kristityt olisivat ainoa oikea uskonto koska se ei todellakaan ole niin. En voi kuulua kirkkoon missä väitetään että näin olisi ja että enkeleitä ei olisi olemassa. Enkeleitä on olemassa ! On olemassa myös viisaita ylösnousseita henkiä, muitakin kuin Jeesus, jotka opettavat valittuja ihmisiä maan päällä. Ylösnousseet Mestarit ovat Jumalan ohjaava älykkyys. He auttavat Jumalaisen suunnitelman toteutumisessa maan päällä.

• oletjumalaton

Jeesus on ainoa tie pelastukseen. Kaikki muut tiet ovat ihmisten keksimiä ja vievät kadotukseen. Uskot tai et.

Uskosi on tyypillistä pakanuutta, joka vie kadotukseen. Tee parannus.

• VesaNasareth

Mitä enemmän henkilö on saanut "viestejä" Jumalalta, sitä enemmän minä kartan häntä.

• pyhpyhjapyh

Tuomiopäivänä opit, että EGW oli Herran sanansaattaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe