Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kohtaloon uskomien

uskokoHukassa23

Jos mä uskon kohtaloon ja siihen et kaikella on tarkoituksensa, niin mihin uskontokuntaan mä kuulun? olen siis ev.lut, mut se ei tunnu oikealta.
Enkä mä usko mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään tai mä uskon et meidän "henget"/sielut" jää johonkin niin et ne kuulee jos niille puhutaan. Enkä mä usko mihinkään taivas/helvetti juttuun.
Tätä on tosi vaikee selittää.
Auttakee joku. Ja toivoisin vain asiallisia kommentteja..

9

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssssssAKAK

      On oleellista millainen on asenne "kohtaloonsa", se ratkaisee.
      Asiat tietty menee "niin kuin ne menee" ja on helpottavaa tietää uskossa rakkauteen että lopussa "kiitos seisoo" vaikkakin matkalla sinne tapahtuisi mitä, mutta vaikka oleellista onkin luottaa rakkauteen, niin tärkeää on myös tehdä muutakin kuin vain luottaa,,siis tehdä se oma osansa.
      Se ettei tekisi osaansa olisi merkki välipitämättömyydestä ja vastuuttomuudesta,,mukavuudenhalusta eikä sellainen asenne kasvata rakkautta ja vahvista hyvää lopputulosta.

    • olen minä

      Et kuulu mihinkään uskontokuntaan vaan edustat vapaata omaa totuutta. Tämä onkin todellista henkisyyttä kun et seuraa ketään itsesi ulkopuolista vaan kuuntelet sisäistä viisauttasi totuudesta. Kaikki vastaukset ovat sisälläsi. Edusta siis omaa itseäsi ja luota omaa itseesi ja olet täydellisen oikealla tiellä.

      Unohda edustaminen, ja muista vain sitä kuka todella olet. Olet ikuinen ja kaikella on tarkoituksensa. Tuosta on hyvä jatkaa.

      Siunattua matkaa sinulle kanssamatkaajani!

    • Aika hyvän pisti tuo >olen minä>

      Noin minäkin olen päätynyt ajattelemaan. Kannattaa opetella löytämään omasta mielestään sen "hyvä". Siis sellaiset jutut jotka tuovat myös kaverille iloa. Kukaan toinen ei elä sinun elämääsi, eli toiset eivät voi olla vastuussa sinun onnestasi. Sama toisin päin. Valitse itse mitä mihinkin hetkeen tuo rauhaa ja iloa. Ja elä täysillä.

    • Niin ja mihin silloin kuuluu jos alkaa yleisemmin kyselemään?

      Silloin kuuluu RUSINAPULLAUSKOVAISIIN.

      Uskon tunnustuksena on Uudentestamentin ilmoitama Jeesuksen ohje

      Koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on.

      Uskoo myös hellin ja kilautan kaverille ellen tiedä.

      Iloa kaikille!

    • suosittelen 35

      Kaikilen elämälle on tarkoitus. Sinulla on tarkoitus lähimmäisillesi ja monelle muulle.

      Voit alkaa kysymään sitä myös nöyrässä rukouksessa taivaalliselta Isältä Jeesuksen Kristuksen nimessä. Ja kysyä ja jutella kaikkia muitakin asioita jotka mietityttää.

      Jos tutkit kirjoituksia ja rukoilet niin löydät perille. Elämä on osa isoa suunnitelmaa jossa kolme osaa
      1. ennen kuolevaisuutta oleva olotila ja elämä
      2. kuolevaisuus
      3. kuolevaisuuden jälkeinen elämä.

      Myöhempien Aikojen Jeesukse Kristuksen Kirkko on tosi Kirkko joka kannattaa tutkia ja jäseniin tutustua.

    • Meillä on kuitenkin kohtalomme, jonka olemme saaNneet psykologisena perimänä perisyntinä.
      Se on vuosituhansien aikana syyn ja seurauksen lain perimämme jota joudumme toteuttaamaan halusimmepa tai ei.

      Valinnoillamme voimme kuitenkin muuttaa tuota perimää, mutta se vaatii tuon perimän ymmärtämistä, että miksi ja minkä vuoksi se on syntynyt ja miksi se seuraa meitä perimänä

      Tuo ymmärrys johtaa irtautumiseen tuon lain alaisuudesta henkisesti ja se johtaa myös tuon perimän päättymiseen ja autuaalliseen elämään

      Vinkkinä voisin sanoa, että lakattaisiin tallentamasta mielikuvia

      Kun reagoimme, niin meille jää tapahtumasta mielikuva jonka tallennamme, jkoko hyvänä tai pahana asiana.
      Jos kuitenkin vain tarkkaame asiaa emmekä tallenna sitä mielikuvana, niin päättyvät pikkuhiljaa jo tallennetukin mielikuvat
      aina tuhansien vuosien takaa asti
      Jos loukkaanumme kun loukstaan, niin se on merkki, että olemme tallentaneet sen, mutta josemme loukkaanu kun loukataan, niin meillä ei ole mielikuvaa joka loukkaantuu

      • kokija

        Ihmisen erehdys on henkilöiminen. Jos luulee olevansa joku jossain, joku minä jolla on vaikkapa nimi, ja samaistuu tähään nimeen ja muotoon, niin on astunut paratiisista tutkimaan dualistista maailmaa. Paratiisi on ei-dualistinen.

        Tekniikka alkutilaan palaamiseksi. Kaikki ovat kuitenkin jo palanneet, toiset toisin tietoisesti, toiset tiedottomasti. Idea on palata tietoisesti.

        1. tarkkaillaan sitä näennäistä henkilöä joka loukkaantuu, tuntee, kokee ja elää

        Kun kärsimys helpottaa tarkkailun edetessä ja näennäisen henkilön muututtua ulkokohtaiseksi kangastuksenomaiseksi, niin on vaihe 2.

        2. tarkkaillaan sitä joka tarkkailee. Tarkkailu etenee alkuajatukseen asti, ensimmäiseen erehdykseen eli luuloon erillisestä tietoisuudesta. Alkuajatus on nirvanassa. Tätä jatketaan kunnes ei enää löydetä tarkkailijaa. Tämä on ensimmäinen tarkkailija, joka ei näe itseään vaikka tietoisuus on kirkastunut. Ensimmäinen tarkkailija on nirvanan takana oleva positiivari.

        Muuta ei periaatteessa tarvitse tietää yksinkertaisimmillaan.


    • joopa joo

      Bechami, se potkupalloilija, hänhän uskoo että kaikki elämässä on määrätty taivaassa, niin selittyy siis hänen upporikkautensa, ylellinen elämäntapansa, ja kai ilmeisesti se pikkulapsen nälkään nääntyminenkin jossain Afrikan savannilla?

      Onko järjen unohtaminen se ainutkeino saada länsimaisena kollektiivisesti vastuullisena se omantunnon rauha ajellessaan amg;ee mersullaan(avo)pitkin katuja pankkitili täynnänsä rahaa, lapset terveenä, palvottuna, vielä se bimbo himassa oottamassa kudin kädessä.

    • Khtalo ei ole tarkoitus, se on tulos jonka syyn ja seurauksen laki
      elämän laki määrittelee, ihmisen tekemien tekojen ja valintojen mukaan.
      Me olemme saaneet syntymässä perintönä, hänen jättämänsä perimän joka jatkuu niin kauan kuin nuo seuraukset on selvitetty,
      ja vapautumme jonkin persoonan elämän aikana joka ymmärtää ja oivaltaa tämän perimän syntymisen ja miksi se seuraa ihmistä elämästä toiseen.

      Meillä on hyviä ideoita jonka mukaan elää, mutta tuo elä ei mene sen mukaan, vaan syntymässä saamamme perimän mukaan, emmekä ole siitä tietoisia.
      Ihmettelemme sitten että emme teekkään sen mukaan mitä aiomme vaan tietämättämme sen mukaan mitä tuo perimä vaatii.
      Ihmettelemme sitten että miksi maailma on sitten tällainen, vaikka pyrimme elämään hyvän idean mukaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe