Olen 25 vuotias ja päässyt pahimmasta ujoudesta ja jännittämisestä eroon, mutta taidan olla aika tylsä ihminen. Äänessäni ei ole paljoa vivahteita vaan se on jännityksestä johtuen yksipuolista melkein tilanteessa kuin tilanteessa.
Suurin ongelmani on se kun en uskalla hyräillä mitään laulua muiden seurassa tai esimerkiksi imitoida jotain henkilöä. Jännittää muuttaa ääntä mitenkään. Yksin ollessa laulelen paljon ja tuntuu ahdistavalta, kun ei uskalla olla oma vapautunut itsensä edes kavereiden seurassa, puhumattakaan naisseurassa. Tunnen olevani rajoittunut koko ajan ja se ahdistaa. Mikäköhän tässä auttaisi?
En uskalla eläytyä tai muuttaa ääntäni seurassa.
2
119
Vastaukset
- 3+17
Olen sua vuoden nuorempi mieshenkilö ja mulla on mahdollisesti treffit tiedossa erään naisen kanssa lähiaikoina. Jännittää jo nyt niin paljon että on vaikeuksia nukkua ja melkein tekis mieli perua koko homma mutta silloin ainakin mokaisin kaiken taas kerran. En vain tiedä mistä puhua naisten kanssa ja jostain syystä mulle on niin vaikeaa olla naisten seurassa varsinkin jos kyse on jostain vakavemmasta. Olen kärsinyt jo monta vuotta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja ahdistuneisuudesta.
Aina sama homma että menen helposti lukkoon enkä saa sanottua mitään ja sitten alkaa nolottamaan. Mun mielestä huonoin mahdollinen ohje minun kohdallani on että ole oma itsesi. Olen kuullut niin monelta että älä ota mitään lääkkeitä tai edes paljon alkoholia vaan mene omana itsenäsi paikalle. Se on kyllä surkea neuvo. Olisko se muka hyvä juttu kun en saisi sanottua yhtään mitään, tärisisin ja olisin aivan punainen. Eihän kukaan nainen sellaista viitsi katsella.
En tiedä huomaako sitä mitenkään päältäpäin vaikka vetäis rauhoittavaa lääkettä ja alkoholia samaan aikaan. Olen kyllä joskus niin tehnytkin eikä mun persoonallisuus muuttunut verrattuna normaaliin humalatilaan ainakaan omasta mielestäni. Tosin otin todella vähän sitä rauhoittavaa enkä alkoholiakaan kovin suurta määrää. - adtech
Toi on kyllä totta. Jos on vaikea persoona, niin miten muka voi ohjeistaa olemaan oma itsensä?!! Minun kohdalla tuo syrjäänvetäytyneisyys johtuu onneksi ihan masennukseksesta ja sellaisesta. Osaan onneksi olla iloinen ja semisosiaalinenkin. Ei liikaa kannata kuitenkaan esittää. Jotkut saattaa ymmärtääkin sosiaalisten tilanteiden pelkoa, eli voi koittaa sanoa sen jännittämisen ääneen.
Onko muilla tuota minun ongelmaa, ettei pysty eläytymään? Eli on kuin jäykkä paska joka tilanteessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984842Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113860Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371344
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701333En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5831253- 531135