Niin olenhan ennenkin kysynyt täällä neuvoa vitsauksiini.Olen yrittänyt ymmärtää Herran tarkoitusta,miksi tässä koulussa ei ole välituntia?Olen kuin maratoonari joka on lähtenyt huonoin varustein ja keskenkuntoisena,kun luonto ei anna periksi keskeyttää on edessä väistämättä ankara loppu.Luin kyllä ohjeet,mutta ymmärsinkö oikein?Nyt en enää uupumukseltani pysty oppimaan mitään,vaan juoksen kuin mieletön toivoen joskus näkeväni maalin.
Psalmit ovat lohtuni,rukous on toivoni ja Jeesus pelastukseni.Mutta mitä minusta jää jäljelle kun olen kuin järkeä vailla,eläimen lailla minä etenen vaistojeni varassa.Välillä kun kaadun mietin mitä tekisin että Herrani minulle soisi helpotuksen.Hän kyllä on nostanut minut ylös uudelleen ja uudelleen,mutta vain romahtaakseni uudestaan.
Miksi näin?Tottakai olen syntinen ja tunnustanut syntini ja anteeksi pyytänyt.Eikä minusta virheetön tule tässä ajassa.Silti haluisin Jumalan armahtavan minut näistä vaikeuksista ja palauttavan minut inhimilliseen elämään,sillä näin ei kukaan voi elää näin kauan,loppu on vääjämätön sillä rajallinen on ihminen.Mikä olet ihminen että häntä muistat?
Mikä olikaan Jobin opetus?Mikä kääntikään Jobin kohtalon?Sillä kovin on kohtaloni Jobin kaltainen.Auttakaa ymmärtämään Herran tahtoa.
Oppimisen lyhyt oppimäärä
13
72
Vastaukset
- kristitty
Jos kohtalosi on Jobin kaltainen, sinä tiedät lopun minkä Job sai. Lue Jobin kirjan loppu.
- jospa juju on siinä
Miten sille nisunjyvälle kävi?
* Mikähän pakko-usko sinulla on päällä, tilasi ei ole Jumalasta, ymmärryksesi ja tajunnan ollessa yhteydessä sieluusi, olet jounut ahdistukeen, oman mielesi kautta ja olet haavoittunut vaikeasti, ja uskosi on sielullista, tunnephojaista, kestämätöntä, koska siitä puuttuu Kristusen Henki. Raamatun lukukin on ikäänkuin vahingoksi, se tuottaa ahdistusta, ja yleensä jätä lukemisen aina kesken.
* Rentoudu siis, älä edes ajattele mitään hengellistä, koska se on tässä vaiheessa vain omaa itseäsi. Keskity johonkin, ei hengelliseen, jos sinulla on jotain harrastuksia, luonnossa liikkuminen on paljon raittiimpaa, kuin esm. Raamatun luku, kun se nyt vaan ei uskossa sulaudu tajuntaasi, unohda se. Mene vaikka kairan kanssa jäälle, missä ei ole jään murtumisen vaaraa, pilkkimään, liiku muutenkin, osta hyvä kamera ja ala kuvata, keksi kohteita, niitä on luonto pulollaan, keksi tekemistä, josta pidät, tai ennen pidit happi on tärkeää tilasi huomioon ottaen.
* henkinen ja fyysinen kuntosi on nyt kaikkein tärkeintä saada normaaliin kuntoon, ja se auttaa voittamaan masentuneisuuden, ulkona liikkumisesta on hyvä aloittaa, moraalinen herääminen siihen, miten elämä voi olla mielekästä ja haluuttavaa elää, löydä elämä ensin itsesi tasolta, ja siitä sitten myöhemmin, jos vaikka Jumala alkaisi myös tekemään työtä kohdallasi, anna Jumalan hoitaa hengellinen osuus, Hän kyllä tietää mitä ja koska on aika palata Kristusen tuntemiseen, Hän ei sinua unohda, vaikka et pakonomaisesti yritä olla uskossa tai muuten jumalinen.
* Yksi vaan on tärkeää, älä tee syntiä tietoisesti, älä sorru viinaan, sitten sinulla ei ole enää tulevaisuutta, tai ainakin tulet rypemään pohjamudassa. Vältä tälläistä. Elä vapaata reilua elämää, ja tiedät nyt, mitä pitää pelätä ja välttää. Hyvää uuden elämän lopun alkua. Nouse. ole kirkas !- K I P
Kiitos rohkeasta vastauksesta.En koe olevani pakkotilassa uskoni kanssa,vaan saan rauhan sanasta ja olen nukkunut paremmin kun tutkin sanaa.Tietoisuus Herran kaikkivoipaisuudesta on antanut levon.En siis koe olevani uskonnollinen tiedän mitä se on olen siitä parantunut.Koettelemukset ovat vaan kestäneet niin kauan että voimat on over.Tietystin haluisin tämän vaiheen jo olevan ohi ja se saa ehkä minut raiteilta,kun niin paljon sitä haluan.Tätä täytyy miettiä vielä.
Rentoutuminen ja etäisyyden ottaminen sanaan ei oikein nyt toimi.Sillä kun myrskynsilmässä on vaikea rentoutua,vaikka välillä tuntuu että käyn levolle keskelle sotatannerta.
Henkinen ja fyysinen kuntoni on kyllä finaalissa ja olen kokeillut kaikkea mahdollista järkevää maalista juttua.Mutta ainoa asia joka saa minut voimaan paremmin Jeesuksen läheisyys ja sanan ääreen rauhoittuminen.Tämäkin purkaminen on helpottavaa ja laittaa miettimään missä mennään.
Tämä on niin totta.
"Yksi vaan on tärkeää, älä tee syntiä tietoisesti, älä sorru viinaan, sitten sinulla ei ole enää tulevaisuutta, tai ainakin tulet rypemään pohjamudassa. Vältä tälläistä. Elä vapaata reilua elämää, ja tiedät nyt, mitä pitää pelätä ja välttää. Hyvää uuden elämän lopun alkua. Nouse. ole kirkas !
Vapauteen Kristus meidät vapautti ja se pitäis pitää mielessä kun liha tummuu.
- asiastakyse
KIP, lue Psalmi 88 ja Psalmi 30. Lue ne tuossa järjestyksessä.
- K I P
Olipa osuvaa,justiin niin kuin tunnen.Kiitos.
- asiastakyse
K I P kirjoitti:
Olipa osuvaa,justiin niin kuin tunnen.Kiitos.
Psalmi 88 kerrotaan miten ihminen on suljettu sisään, eikä pääse ulos. Omilla konsteilla sitä ulospääsyä ei ole, mutta Jumalalla on voima ja Hän päästä ihmisen vapauteen ja siitä kertoo Psalmi 30.
Kaikkina aikoina Jumala on puhdistanut joitakin tulen läpi kuljettaen. Siinä ihminen muuttuu ja arvoasteikot murtuvat ja uudistuvat.
Kun on käynyt Psalmi 88 kertoman tuskan läpi, muuttuu se iloksi, joka ei koskaan murru. Niin vanhanliiton kuin uudenkinliiton aikanakin Jumala käyttää omiaan tulen ahjossa, josta Malakia kolmessa kerrotaan. Tuossa tulessa ihminen puhdistuu ja on sen jälkeen kykenevä auttamaan matkalla muita Jeesuksen ristille asti.
Kun on tuon tulen läpi joutunut kulkemaan Jumalan valtakuntaan, tulee sen jälkeen kokemaan, että huulten uhrit ja rukoukset tulevat Jumalalle mieluisiksi.
- kansojen profeetta
Sinun kannattaisi mielestäni vain jatkaa rukoillen.
Sana sanoo:-"Lähestykää minua,niin minä lähestyn teitä".- asiastakyse
Siltikin saattaa olla, että Jumala on paljon lähempänä kärsivää ihmistä kuin kukaan osaa sitä tietää. Silti kärsimys jatkuu määräajan ja saattaa olla niin syvää, että kärsijä jaksaa enää huokailla Jumalan puoleen. Rukoukset saattavat tulla niin syvältä, että kärsijä ei niitä itsekään tiedosta.
Tietenkin tuo neuvosi on silti hyvä ja koskee kaikkia Jumalan valtakuntaa etsiviä, mutta kärsimys ei tarkoita, että eikö Jumala ole lähellä kärsijää, lähempänä kuin ihmistä, joka ei joudu tulenpolteessa puhdistettavaksi. Jotkut puhdistetaan pesijänsaippualla ja se on kokonaan erillaista kuin tulen poltteen puhdistus. Malakia kolmessa kysytäänkin, että kuka kestää. Ihminen ei kestä sitä ilman Jumalaa. - asiastakyse
asiastakyse kirjoitti:
Siltikin saattaa olla, että Jumala on paljon lähempänä kärsivää ihmistä kuin kukaan osaa sitä tietää. Silti kärsimys jatkuu määräajan ja saattaa olla niin syvää, että kärsijä jaksaa enää huokailla Jumalan puoleen. Rukoukset saattavat tulla niin syvältä, että kärsijä ei niitä itsekään tiedosta.
Tietenkin tuo neuvosi on silti hyvä ja koskee kaikkia Jumalan valtakuntaa etsiviä, mutta kärsimys ei tarkoita, että eikö Jumala ole lähellä kärsijää, lähempänä kuin ihmistä, joka ei joudu tulenpolteessa puhdistettavaksi. Jotkut puhdistetaan pesijänsaippualla ja se on kokonaan erillaista kuin tulen poltteen puhdistus. Malakia kolmessa kysytäänkin, että kuka kestää. Ihminen ei kestä sitä ilman Jumalaa.KIP, siunausta ja voimia tähän ja tuleviin päiviin. Kaiken kokeneena voin kertoa, että Jumala puhdistaa ja täyttää uudella ja näin ihmisestä tulee uusiluomus.
Täältä saamme lukea miten pinnalliseksi on usko käynyt useimpien ihmisten kohdalla. He vihaavat lähimmäisiään (rikkovat käskyjenlain) erilaisten kastekäytäntöjen takia, tai väittelevät käteenpäällepanemisista ja tärkein unohtuu kaiken keskellä. Jumala ei odota meiltä muuta kuin armahtavaa ja laupiasta mieltä, sillä vain sellaisen ihmisen Hän voi kasvattaa uudeksi.
Jumalan kuritus tuntuu raskaalta silloin, kun sitä joutuu kokemaan ja sen joutuu hyväksymään, mutta ilman kuristusta ei synny Jumalan lapsia.
Paavali kiitti lakia, koska laki näytti hänelle synnin ja näin hänkin osasi tehdä synnistä parannuksen ja pääsi vapauteen. Paavali kiitti käskysanoja kertoen lain olevan PYHÄ.
Täällä laille nauretaan, sitä pilkataan ja väitetään, että laki ei enää tule ihmistä vastaan, koska Jeesus täytti lain. Se on suurimpiin valheisiin kuuluva harhaopetus, sillä ilman lakia ei kukaan pääse lain Täyttäjään Jeesukseen, jossa laki pysyy voimassa. Ahtaasta portista on tavattoman ahdasta mennä, mutta sen toisella puolella on ELÄMÄ.
Kaikki Jumalan lapset ovat joutuneet särjetyiksi ensimmäisen Aadamin kuvasta. Kaikki Jumalan lapset ovat joutuneet vastatusten lain kanssa ja näin ovat osanneet hyljätä vanhan Adamin tahdon ristille Viimeisen Aadamin lihaan ja päässet ahtaasta portista sisään vapauteen, iloon ja rauhaan.
Jumalan Sana kasvattaa sellaiseen vapauteen, että sitä vapautta ei voi mammona, ei rakkaimmatkaan lähimmäiset, eikä kukaan ottaa. Vasta vapaa voi auttaa toisia vapautta kohti. Vapaa osaa olla tyytyväinen kaiken keskellä, sillä hänen aarrekammionsa on siirretty taivaaseen. Siitä aarrekammioista vapaa ottaa ja antaa läheisilleen ja lähimmäisilleen kaikkea sitä mitä he tarvitsevat.
Ilo Herrassa tulee todelliseksi väkevyydeksi.
Malakia 3
1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.
2 Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua.
3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.
4 Ja Herralle ovat otollisia Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat niinkuin ammoin menneinä päivinä ja muinaisina vuosina.
5 Ja minä lähestyn teitä pitääkseni tuomion ja tulen kiiruusti todistajaksi velhoja ja avionrikkojia ja väärinvannojia vastaan ja niitä vastaan, jotka sortavat palkkalaista palkanmaksussa, leskeä ja orpoa ja vääntävät vääräksi muukalaisen asian eivätkä pelkää minua, sanoo Herra Sebaot.
6 Sillä minä, Herra, en muutu, ettekä te, Jaakobin lapset, herkeä:
7 isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte: "Missä asiassa meidän on käännyttävä?"
8 Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: "Missä asiassa me sinulta riistämme?" Kymmenyksissä ja antimissa.
9 Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta.
10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
11 Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.
12 Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot.
13 Ynseät ovat teidän puheenne minua vastaan, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Mitä me olemme puhuneet sinua vastaan?"
14 Te sanotte: "Herran palveleminen on turha; ja mitä hyötyä siitä on ollut, että me olemme hänelle suorittaneet säädetyt tehtävät ja että olemme vaeltaneet murheellisina Herran Sebaotin kasvojen edessä.
15 Nyt me kiitämme julkeitten onnea. Ne, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ne tulevat raketuiksi. He kiusaavat Jumalaa, mutta pelastuvat."
16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele. - ~~tähkäpää~~
asiastakyse kirjoitti:
KIP, siunausta ja voimia tähän ja tuleviin päiviin. Kaiken kokeneena voin kertoa, että Jumala puhdistaa ja täyttää uudella ja näin ihmisestä tulee uusiluomus.
Täältä saamme lukea miten pinnalliseksi on usko käynyt useimpien ihmisten kohdalla. He vihaavat lähimmäisiään (rikkovat käskyjenlain) erilaisten kastekäytäntöjen takia, tai väittelevät käteenpäällepanemisista ja tärkein unohtuu kaiken keskellä. Jumala ei odota meiltä muuta kuin armahtavaa ja laupiasta mieltä, sillä vain sellaisen ihmisen Hän voi kasvattaa uudeksi.
Jumalan kuritus tuntuu raskaalta silloin, kun sitä joutuu kokemaan ja sen joutuu hyväksymään, mutta ilman kuristusta ei synny Jumalan lapsia.
Paavali kiitti lakia, koska laki näytti hänelle synnin ja näin hänkin osasi tehdä synnistä parannuksen ja pääsi vapauteen. Paavali kiitti käskysanoja kertoen lain olevan PYHÄ.
Täällä laille nauretaan, sitä pilkataan ja väitetään, että laki ei enää tule ihmistä vastaan, koska Jeesus täytti lain. Se on suurimpiin valheisiin kuuluva harhaopetus, sillä ilman lakia ei kukaan pääse lain Täyttäjään Jeesukseen, jossa laki pysyy voimassa. Ahtaasta portista on tavattoman ahdasta mennä, mutta sen toisella puolella on ELÄMÄ.
Kaikki Jumalan lapset ovat joutuneet särjetyiksi ensimmäisen Aadamin kuvasta. Kaikki Jumalan lapset ovat joutuneet vastatusten lain kanssa ja näin ovat osanneet hyljätä vanhan Adamin tahdon ristille Viimeisen Aadamin lihaan ja päässet ahtaasta portista sisään vapauteen, iloon ja rauhaan.
Jumalan Sana kasvattaa sellaiseen vapauteen, että sitä vapautta ei voi mammona, ei rakkaimmatkaan lähimmäiset, eikä kukaan ottaa. Vasta vapaa voi auttaa toisia vapautta kohti. Vapaa osaa olla tyytyväinen kaiken keskellä, sillä hänen aarrekammionsa on siirretty taivaaseen. Siitä aarrekammioista vapaa ottaa ja antaa läheisilleen ja lähimmäisilleen kaikkea sitä mitä he tarvitsevat.
Ilo Herrassa tulee todelliseksi väkevyydeksi.
Malakia 3
1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.
2 Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua.
3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.
4 Ja Herralle ovat otollisia Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat niinkuin ammoin menneinä päivinä ja muinaisina vuosina.
5 Ja minä lähestyn teitä pitääkseni tuomion ja tulen kiiruusti todistajaksi velhoja ja avionrikkojia ja väärinvannojia vastaan ja niitä vastaan, jotka sortavat palkkalaista palkanmaksussa, leskeä ja orpoa ja vääntävät vääräksi muukalaisen asian eivätkä pelkää minua, sanoo Herra Sebaot.
6 Sillä minä, Herra, en muutu, ettekä te, Jaakobin lapset, herkeä:
7 isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte: "Missä asiassa meidän on käännyttävä?"
8 Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: "Missä asiassa me sinulta riistämme?" Kymmenyksissä ja antimissa.
9 Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta.
10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
11 Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.
12 Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot.
13 Ynseät ovat teidän puheenne minua vastaan, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Mitä me olemme puhuneet sinua vastaan?"
14 Te sanotte: "Herran palveleminen on turha; ja mitä hyötyä siitä on ollut, että me olemme hänelle suorittaneet säädetyt tehtävät ja että olemme vaeltaneet murheellisina Herran Sebaotin kasvojen edessä.
15 Nyt me kiitämme julkeitten onnea. Ne, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ne tulevat raketuiksi. He kiusaavat Jumalaa, mutta pelastuvat."
16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.Jos ihminen on vapaa Kristuksessa, ei hänen tarvitse kantaa muiden rikkeitä, virheitä ja väärintekemisiä jatkuvasti mukanaan ja niitä julkituoda, sillä hän on vapaa kaikesta tällaisesta!
Joka on Kristuksessa vapaa, häneen eivät tartu ihmisten sanomiset ja tekemiset, koska tarttumapinta toisten ihmisten tekemisille on ihmisen oma minä ja liha, ja jos se on kuollut, eihän silloin voi olla ihmisessä tällaista tarttumapintaa? - asiastakyse
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Jos ihminen on vapaa Kristuksessa, ei hänen tarvitse kantaa muiden rikkeitä, virheitä ja väärintekemisiä jatkuvasti mukanaan ja niitä julkituoda, sillä hän on vapaa kaikesta tällaisesta!
Joka on Kristuksessa vapaa, häneen eivät tartu ihmisten sanomiset ja tekemiset, koska tarttumapinta toisten ihmisten tekemisille on ihmisen oma minä ja liha, ja jos se on kuollut, eihän silloin voi olla ihmisessä tällaista tarttumapintaa?Ei tarvitsekaan kantaa. Vapaa ihminen kuitenkin kertoo totuuden, vaikka ei henkilökohtaisesti ketään syytäkkään. Opinriidat ovat sekoittavat ihmisten päät. Usko nyt on yksinkertaisesti USKOMISTA siihen, mitä Jeesus puhuu. Jeesus puhuu evankeliumeissa ja johtaa ihmisten sielut pelastukseen.
Ei ole niin syvää kuilua, jota Jumala ei kykene Häntä avuksi huutavaa nostamaan.
Tie Jumalan valtakuntaan vie monen ahdistuksen kautta. Jumalan valtakunnassa on rauha ja ilo.
Siis, usko on uskomista Jumalan Sanaan, Jeesukseen, ei omia tekemisiä, eikä tekemättä jättämisiä. Uskovainen saa voiman tulla Jumalan lapseksi. - asiastakyse
asiastakyse kirjoitti:
Ei tarvitsekaan kantaa. Vapaa ihminen kuitenkin kertoo totuuden, vaikka ei henkilökohtaisesti ketään syytäkkään. Opinriidat ovat sekoittavat ihmisten päät. Usko nyt on yksinkertaisesti USKOMISTA siihen, mitä Jeesus puhuu. Jeesus puhuu evankeliumeissa ja johtaa ihmisten sielut pelastukseen.
Ei ole niin syvää kuilua, jota Jumala ei kykene Häntä avuksi huutavaa nostamaan.
Tie Jumalan valtakuntaan vie monen ahdistuksen kautta. Jumalan valtakunnassa on rauha ja ilo.
Siis, usko on uskomista Jumalan Sanaan, Jeesukseen, ei omia tekemisiä, eikä tekemättä jättämisiä. Uskovainen saa voiman tulla Jumalan lapseksi.Lisään vielä vähän. Usein ahdistuksissa oleva ihminen syyttää itseään. Laki, jonka Jeesus täytti ja joka muuttui kahdeksi kuninkaalliseksi käskyksi sanoo, että Jumalan valtakuntaa tavoittelevan pitää pitää käskyt. Kaikki käskyt sisältyvät tähän, rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseäsi. Pidä käskyt, niin pääset elämään. Jumala antaa Häntä avuksi huutavalle voiman pitää käskyt ja näin portti Jumalan valtakuntaan aukenee.
Kun tuon Kristuksen lain oppii, antaa itselle anteeksi kaikki virheensä, niin syyttämiset itseä ja muita kohtaan loppuvat. Syyttämällä itseä, rikkoo käskyn rakastaa itseä. Itsensä syyttäminen ei ole Jumalan Tahto. Jokainen ihminen on tehnyt virheitä, mutta Jeesus kasvattaa ihmisen nöyryyteen ja virheiden anteeksiantamiseen, niin itselle kuin lähimmäisillekin.
Jumalan lasta kuljettaa Jumalan Henki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2215055Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194111- 583633
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363599- 513450
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest383075Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202586- 232336
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo442159UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami231982