Nyt hesarin yleisönosastolla ollut kirjoituksia kun ei tahdo löytyä valkosipulitonta ruokaa. Olen täysin samaa mieltä, ei einestä juuri mihin sitä ei olisi lisätty. Mielestäni pienikin valkosipulin haju tai maku minusta pilaa ruoan ja saa sen etovaksi.
Kyläpaikoissa onneksi tämä tiedetään ja yleensä kysynkin vaikka kyläpaikassa onko ruoassa valkosipulia, jos on niin jätän sen väliin loukkaantui ruoanlaittava kuinka pahasti vaan.
Todentotta ravintoloissa sitä saa varoa ja vaikea löytää esim salaattikastiketta tai muuta soosia johon ei olisi sitä puristettu.
Katsokaa esim lehtien ruokaohjeita, lähes laikkeen sitä ollaan puristamassa. Pidä kyllä mausteisesta ruoasta ja lähes kaikista mausteista mutta valkosipulin haju ruoassa on kuin seinä vastaan.
Muunmuassa spagettia ei voi tilata juuri missään samoin polognesepitsat pitää jättää syömättä vaikkei siihen olisikaan päälle puristettu mutta jauhelihan mausteisiin on ja sen aina maistaa läpi.
Makkaranvalmistajat ei tätä varmaan ota huomioon mutta esim metwursteissa on lähes kaikissa paitsi onneksi HK ei käytä. Tavallisia herkkukurkkujakin on vaikea löytää jossa ei uisi kasa valkosipulinkynsiä liemessä.
Tätähän ei varmaankaan ymmärrä ne joiden mielestä se on herkkua ja antaa pikanttia makua ruokaan. Turha myöskään puhua että makuun pikkuhiljaan tottuisi, ei totu kun maku inhottaa.
Kun laitatte vieraillenne ruokaan niin ajatteletteko koskaan niitä jotka mahdollisesti ei voi sietää vai itseänne ja omaa makuanne?
Kauppojen einestiskien valikoima on aika suppea vaikka on jos jonkinlaista valmisruokaa metrikaupalla mutta katsokaapas tuoteselosteita, lähes kaikkiin on lisätty valkosipulia ja aika reippaasti useimpiin. Tänään viimeksi HK peruna/jauhelihapaistos, voi jessus jo kun paketin sai auki niin sellainen tuoksahdus että ruoka jäi syömättä, miksiköhän siihenkin oli sitä laitettu.
Kirjoitan tätä siksi kun asia pahenee koko ajan. Ajatelkaa kokit ja ruokatalot meitäkin kun suunnitelette ruokianne. Todellakin paketeissa ja tiskeillä lukee ties mitä sisältöä ruoalle, glukeeniton, laksootiton, rasvaton, sokeriton, ties mitä muttei koskaan valkosipuliton!!! Onko muita joita tämä asia kiukuttaa.
valkosipuli sucs
6
340
Vastaukset
- Tuubaa
kun ihmisillä on näköjään kaikki asiat kohdallaan, ettei ole muuta valitettavaa kuin valkosipulin invaasio, eikä tarvii ottaa henkilökohtaisesti, haluan vain muistuttaa muistakin tärkeistä asioista kuten, lapsista likaisineen kenkineen ostoskärryissä... toki ymmärrän, jos joku ei valkosipulia siedä, enkä "neuvo" siedätyshoitoja... itse en voi sietää maksalaatikkoa, varsinkaan siinä olevia öklöjä rusinoita... ei auta, vaikka kuka tahansa kehuisi maksalaatikon maasta taivaaseen!!
- valkosipuliton
Maustehyllystä jos minkä purnukan otat niin siihenkin on lisätty valkosipulia.
Yököttää haju ja maku.
He ketkä pitävät valkosipulista voisivat helposti lisätä sitä ruokaan. Mutta me ketkä emme pidä valkosipulista jätämme ruuat ostamatta kun ei sitä pois enää haisemasta saa. - Anonyymi
Kerrot osuvasti samaa mitä olen kokenut. Tuhat einestä eri tuottajilta ja vai alle kymmenen valkosipulitonta.
Valkosipuli tulisi määrittää allergeeniksi, jolloin se tulisi mainita tuoteselosteessa.
Nyt useissa eineksissä ja makkaroissa on mainita MAUSTEET, jolloin tiedän varoa valkosipulia. - Anonyymi
Ei ole muita, vaan kaikki toivovat lisää valkosipulia.
Esimerkiksi valkosipuliviinaa, valkosipulijäätelöä, valkosipuli vanupuikkoja, paljon asioita joihin valkosipuli antaisi pikantin lisän chilin lisäksi!
Valkosipulia savustettuna, njamskis! - Anonyymi
Valkosipuli on hyvää ja terveellistä. Nykyään kun kaikilla on hengityssuojaimet, niin tuskin täytyy edes runsaasti nauttineena hävetä hajuaan seuraavana päivänä.
- Anonyymi
Valkosipuli tukee vahvasti ihmisen immuunijärjestelmää, eli kehon omaa puolustusmekanismia haitallisia hiukkasia vastaan. Jos kaikki nauttisivat valkosipulia jokaisen ruokailun yhteydessä, ei se haju haittaisi ketään, sillä sitä ei kukaan edes haistaisi!
-Tämä on fakta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703