Marxin aikana kapitalisti riisti työn lisäarvon. Nykyaikana asetelma on kääntynyt päälaelleen ja riistäjä tuleekin sosialismista.
Kalle Isokallio kirjoittaa Iltalehden 11.3.2012 kolumnissa osuvasti siitä, kuinka työn lisäarvo katoaa ja työllistämisestä tehdään vaikeaa ellei peräti mahdotonta.
Esimerkissä nuoren työntekijän palkaksi oli sovittu 1.200 euroa. Eläke- ja sosiaalimaksuineen, arvonlisäveroineen ja lomarahoineen yms. yrityksen on saatava myytyä työntekijän panos 2.200 eurolla, jotta edes työllistämisestä syntyvät kulut tulisivat katetuiksi. Kaiken huippu on, että nuori työntekijä saa palkasta itse käteen verojen jälkeen 1.000 euroa, millä ei tule toimeen.
Nykyajan sosialismi syntyy hyvinvointiyhteiskunnan ja valtavan virkakoneiston ylläpitämisestä. Hyvinvointia ei tule ilman työn tekemistä ja verotuloja, mutta työllistämisen kustannukset tekevät työllistämisestä kannattamatonta.
Jokin aika sitten Kauppalehdessä yrittäjä kertoi lopettaneensa 20 henkilöä työllistäneen yrityksensä, koska ei jaksanut enää taistella epäoikeudenmukaisena pitämäänsä koneistoa vastaan. Mainitussa tapauksessa yrittäjä ei saanut lopettaa vain neljä päivää vuodessa eri aikoina töissä olleen henkilön työsuhdetta. Yrittäjä oli sidottu jatkuvassa sairastelukierteessä olevaan työntekijäänsä, josta aiheutui yrittäjälle isoja rahallisia menetyksiä. Yrittäjä tunsi olevansa vastuussa työntekijöistään, mutta oman toimeentulonsakin vaarantaen ei nähnyt tilanteesta mitään muuta ulospääsyä.
Valtaosa suomalaisista työllistyy pieniin yrityksiin. Milloin sosialidemokraatit lopettavat yritystoiminnan ja yrittäjyyden vastaisen propagandansa.
Sosialismi riistää työn lisäarvon
9
113
Vastaukset
- Suuri hiljaisuus
Kukaan ei ilmeisesti ole eri mieltä.
Johtopäätös: Demarihallinnosta on päästävä eroon.SDP:n puolueohjelmassa sosialismin kukkanen kukoistaa vieläkin. Tämä on ote puolueohjelmasta:
“Sosialidemokratia on yhteiskunnallista uudistustyötä sosialismin arvojen perustalta. Sosialismi korostaa yksilöiden yhteisvastuuta toisistaan ja yhteisöstään. Sosialismin humaanit arvot ovat juurtuneet syvälle koko demokraattiseen Eurooppaan. Ihmisarvosta, ihmisoikeuksista ja yksilön vastuuntunnosta lähtevä joukkoliike kohotti ihmiset kansalaisiksi, joille kuuluvat valtiolliset, sivistykselliset, sosiaaliset ja työelämän oikeudet.”
Kuulostaa kovin brutaalilta nämä sosialismin humaanit arvot. Olisiko Kuuba ja Venezuela lähimpänä sosialistista unelmaa. Maailmalla sosialismin kasvoja kuitenkin on edustanut Mao Tse Tung, Stalin, Lenin ja Kim Il Sung.
SDP:n olisi pitänyt muuttaa puolueohjelmaansa jo aikoja sitten ja poistaa sosialismi.
http://sosialismi.net/blog/2010/09/22/sosialismi-sdpn-ohjelmissa/- T.A.Vallinen
pundit kirjoitti:
SDP:n puolueohjelmassa sosialismin kukkanen kukoistaa vieläkin. Tämä on ote puolueohjelmasta:
“Sosialidemokratia on yhteiskunnallista uudistustyötä sosialismin arvojen perustalta. Sosialismi korostaa yksilöiden yhteisvastuuta toisistaan ja yhteisöstään. Sosialismin humaanit arvot ovat juurtuneet syvälle koko demokraattiseen Eurooppaan. Ihmisarvosta, ihmisoikeuksista ja yksilön vastuuntunnosta lähtevä joukkoliike kohotti ihmiset kansalaisiksi, joille kuuluvat valtiolliset, sivistykselliset, sosiaaliset ja työelämän oikeudet.”
Kuulostaa kovin brutaalilta nämä sosialismin humaanit arvot. Olisiko Kuuba ja Venezuela lähimpänä sosialistista unelmaa. Maailmalla sosialismin kasvoja kuitenkin on edustanut Mao Tse Tung, Stalin, Lenin ja Kim Il Sung.
SDP:n olisi pitänyt muuttaa puolueohjelmaansa jo aikoja sitten ja poistaa sosialismi.
http://sosialismi.net/blog/2010/09/22/sosialismi-sdpn-ohjelmissa/"16:23
Verokarhu syö liikaa - 300 000 yrittäjää lopetti Venäjällä
Talousministerikin on arvostellut sosiaaliveron tuplaamista. Lopettaneiden määrä on 7 prosenttia rekisteröityneistä yksityisyrittäjistä.
Talous
Sadat tuhannet venäläiset yrittäjät ovat lopettaneet työt alkuvuoden aikana veronkorotusten takia, kertoo uutistoimisto Ria Novosti. Venäjän hallitus tuplasi muun muassa lapsenvahtien, kotiapulaisten ja yleismiesten maksaman kiinteän sosiaaliveron tammikuussa 900 euroon vuodessa.
Ministeriön mukaan veronkorotukset ovat karkottaneet lähes 300 000 yksityisyrittäjää muihin hommiin. Se vastaa peräti seitsemää prosenttia rekisteröityneistä yksityisyrittäjistä, Ria Novosti kertoo.
Yksi verokorotuksen kritisoijista on ollut itse talousministeri Andrei Belousov."
Näin Venäjällä. T.A.Vallinen kirjoitti:
"16:23
Verokarhu syö liikaa - 300 000 yrittäjää lopetti Venäjällä
Talousministerikin on arvostellut sosiaaliveron tuplaamista. Lopettaneiden määrä on 7 prosenttia rekisteröityneistä yksityisyrittäjistä.
Talous
Sadat tuhannet venäläiset yrittäjät ovat lopettaneet työt alkuvuoden aikana veronkorotusten takia, kertoo uutistoimisto Ria Novosti. Venäjän hallitus tuplasi muun muassa lapsenvahtien, kotiapulaisten ja yleismiesten maksaman kiinteän sosiaaliveron tammikuussa 900 euroon vuodessa.
Ministeriön mukaan veronkorotukset ovat karkottaneet lähes 300 000 yksityisyrittäjää muihin hommiin. Se vastaa peräti seitsemää prosenttia rekisteröityneistä yksityisyrittäjistä, Ria Novosti kertoo.
Yksi verokorotuksen kritisoijista on ollut itse talousministeri Andrei Belousov."
Näin Venäjällä.Sosialismin mallimaassa Venezuelassa Hugo Chavez päätti virkaanastujaispuheensa vuonna 2007 sanoihin Kotimaa, sosialismi tai kuolema. Kuulostaa aika veriseltä.
Hugo Chavezin aikakausi on merkinnyt työttömyysprosentin laskua 16,7 prosentista 7,4 prosenttiin ja köyhyyden laskemista 43 prosentista 26 prosenttiin. Tähän on epäilemättä vaikuttanut Venezuelan saamat kohtuulliset öljytulot. Murhien määrä on kuitenkin samaan aikaan myös noussut 50 henkeen/100.000 ihmistä.
Murhia maassa siis tapahtuu vähintään kaksi kertaa niin paljon kuin Suomessa.
Öljytuloista ja sosialismin ihanteista huolimatta Venezuelan valtio on jättänyt mm. joillekin suomalaisille yrityksille maksamatta tilaamansa ja saamansa tuotteet. Mm. Pöyryllä on 10 miljoonan euron saatavat Venezuelalta.pundit kirjoitti:
Sosialismin mallimaassa Venezuelassa Hugo Chavez päätti virkaanastujaispuheensa vuonna 2007 sanoihin Kotimaa, sosialismi tai kuolema. Kuulostaa aika veriseltä.
Hugo Chavezin aikakausi on merkinnyt työttömyysprosentin laskua 16,7 prosentista 7,4 prosenttiin ja köyhyyden laskemista 43 prosentista 26 prosenttiin. Tähän on epäilemättä vaikuttanut Venezuelan saamat kohtuulliset öljytulot. Murhien määrä on kuitenkin samaan aikaan myös noussut 50 henkeen/100.000 ihmistä.
Murhia maassa siis tapahtuu vähintään kaksi kertaa niin paljon kuin Suomessa.
Öljytuloista ja sosialismin ihanteista huolimatta Venezuelan valtio on jättänyt mm. joillekin suomalaisille yrityksille maksamatta tilaamansa ja saamansa tuotteet. Mm. Pöyryllä on 10 miljoonan euron saatavat Venezuelalta.Putosi nolla perästä pois ja tuli laskuvirhe. Murhia tapahtuu Venezuelassa vähintään 22 kertaa enemmän kuin Suomessa.
pundit kirjoitti:
Sosialismin mallimaassa Venezuelassa Hugo Chavez päätti virkaanastujaispuheensa vuonna 2007 sanoihin Kotimaa, sosialismi tai kuolema. Kuulostaa aika veriseltä.
Hugo Chavezin aikakausi on merkinnyt työttömyysprosentin laskua 16,7 prosentista 7,4 prosenttiin ja köyhyyden laskemista 43 prosentista 26 prosenttiin. Tähän on epäilemättä vaikuttanut Venezuelan saamat kohtuulliset öljytulot. Murhien määrä on kuitenkin samaan aikaan myös noussut 50 henkeen/100.000 ihmistä.
Murhia maassa siis tapahtuu vähintään kaksi kertaa niin paljon kuin Suomessa.
Öljytuloista ja sosialismin ihanteista huolimatta Venezuelan valtio on jättänyt mm. joillekin suomalaisille yrityksille maksamatta tilaamansa ja saamansa tuotteet. Mm. Pöyryllä on 10 miljoonan euron saatavat Venezuelalta.Murhien tai henkirikosten määrässä Venezuela on ihan maailman huippua.Vielä enemmän herkirikoksia tehdään Kolumbiassa, mutta se onkin ihan toinen juttu. Kolumbia on tunnettu huumekarteilleistaan ja ihmiskaappauksista. Julkisuuteen Venezuelan asiaa on selitetty niin, että köyhät tappavat toisiaan.
Vaikka henkirikosten määrä on Venezuelassa noussut ilmeisen jyrkästi erityisesti sosialismin aikakautena, sen ei tarvitse tarkoittaa sitä, että murhat johtuisivat sosialismista. Samanlaisella tietyllä varauksella pitää suhtautua myös muunlaisten johtopäätösten tekemiseen.
Ihmisellä on taipumusta etsiä seuraussuhteita asioista, joista niitä ei pitäisi tehdä. Yksinkertaisimmillaan esimerkiksi demariargumentaatiossa 90-luvun vaihteen työllisyys johtui Ahon hallituksesta. Kääntäen voisi kysyä, että olisiko demaripääministeri pitänyt Neuvostoliiton koossa, jonka romahtamisesta työpaikkojen häviäminen johtui.pundit kirjoitti:
Murhien tai henkirikosten määrässä Venezuela on ihan maailman huippua.Vielä enemmän herkirikoksia tehdään Kolumbiassa, mutta se onkin ihan toinen juttu. Kolumbia on tunnettu huumekarteilleistaan ja ihmiskaappauksista. Julkisuuteen Venezuelan asiaa on selitetty niin, että köyhät tappavat toisiaan.
Vaikka henkirikosten määrä on Venezuelassa noussut ilmeisen jyrkästi erityisesti sosialismin aikakautena, sen ei tarvitse tarkoittaa sitä, että murhat johtuisivat sosialismista. Samanlaisella tietyllä varauksella pitää suhtautua myös muunlaisten johtopäätösten tekemiseen.
Ihmisellä on taipumusta etsiä seuraussuhteita asioista, joista niitä ei pitäisi tehdä. Yksinkertaisimmillaan esimerkiksi demariargumentaatiossa 90-luvun vaihteen työllisyys johtui Ahon hallituksesta. Kääntäen voisi kysyä, että olisiko demaripääministeri pitänyt Neuvostoliiton koossa, jonka romahtamisesta työpaikkojen häviäminen johtui.Sosialismin mallimaassa on parhaillaan isot mellakat, kun ihmiset eivät pysty hankkimaan edes peruselintarvikkeita ja koko maa on ihan kaaoksessa.
- T.A.Vallinen
"Valtaosa suomalaisista työllistyy pieniin yrityksiin. Milloin sosialidemokraatit lopettavat yritystoiminnan ja yrittäjyyden vastaisen propagandansa."
Toivossa on hyvä elää. Kun SDP vielä itse auttaa, niin voi hyvinkin olla, että v. 2015 vaalien jälkeen pääsemme uuteen nousukiitoon, elleivät nämä välimerenmaiden ongelmat kaada koko "systeemiä" = EU:ta?
Arvopresidenttimme Sauli Niinistö mainitsi Uudenvuoden puheessaan jotain "oleilijoista". Minulla on vähän sellainen olo, että Sauli tarkoitti myös vasenvihreitä, joita kiinnostaa enemmän elää muiden "tuotoilla", kuin tuottaa itse. Paikallisella sopimisella saataisiin syntymään lisää työpaikkoja, mutta eihän se käy, kun se vaan ei käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683
