Mielenkiinnolla seuraan teidän Chevy keskusteluja. Oikeastaan yhtään asiallista juttua ei ole. Pelkää suun soittoa.
Tosiasiahan on, että Trax ja Mokka tulee Etel-Koreasta samalta tehtaalta. Tekniikalta varmaan kokolailla samanlaisia, mutta Trax on mielestäni hiukan massiivisemman näköinen mm.lokasuojat hiukan ulkonevat.
Se mikä ihmetyttää on takuut Mokassa 2v. Traxissa 3v./100km. Meikäläisen ajomäärällä Traxin takuu kestää siis n.4-5v. joka on jo ihan hyvä.
Se mikä on hinta politiikka niin se sitten nähdään, mutta ei luulisi olevan Traxin hinta Opelin tasoa(hyvällä varustuksella Mokka n. 32000€ automaatti)
Kun Cruze LTZ sw 2.0 di aut. saa n.kolmella kympillä,niin ei luulisi 1,7 koneella olevan maksavan sitä kolmeakymppiä,jo ei tule sitä maasturi lisää. Vakavasti Chevyyn siirtymistä harkitsen tai sitten pidän edelleen luotettavan Kia linjan.
Trax vs.Mokka
71
8952
Vastaukset
- Käsitit väärin
Traxin takuu ei kestä millään opilla 4-5 vuotta. Takuu päättyy sinä ajankohtana, kumpi saavutetaan ensin: joko ajomäärä tai aikaraja.
Takuu päättyy siis 3 vuoden kohdalla rekisteröinnistä, vaikka auton mittarissa olisi vain 10 thkm.
Vastaavasti takuu päättyy, jos mittari pyörähtää yli 100 thkm:n vaikkapa vain parin vuoden jälkeen.- Trax tai Cruze 2.0AT
Pitää tarkistaa. No joka tapauksessa minulle tulee kolmen vuoden aikana n.70-75tkm. Kyllä siihen mennessä jo suurrimmat vammat on tullut esiin. On se kuitenkin parempi kuin Opelin takuu vaikka "sama" auto on kyseessä.
- Vaaleaa paahtoa
Mokka ja Traz ovat samoja autoja. Ulkoisia Eroja on, mutta ne ovat kosmeettisia - vertaa Opel Antara ja Chevrolet Captiva. Näistä Chevrolet oli reilusti edullisempi ja myi tietääkseni myös paljon paremmin....
Luuulisin, että GM käyttää näissä myös samaa konseptia, eli autoa saatetaan myydä esim seuraavilla merkeillä eri maissa: Holden, Vauxhall, Saturn, Daewoo, Opel ja Chevy...no ehkä pari merkkiä jäänee pois...
Takuu saisi kyllä olla viisi vuotta, sillä oma Captivani alkoi hajoilemaan juuri tämän kolmen vuoden tienoilla.... laatuongelmaa ja suunnitteluvirhettä lienee odotettavissa...- heh heh heh
Provoa pukkaa mutta tarkista edes hiukan taustoja.
- 1561246
heh heh heh kirjoitti:
Provoa pukkaa mutta tarkista edes hiukan taustoja.
Sama pelle, joka muutkin eilisen illan myöhäisimmät provot väänsi.
- traxaillaan
Chevyn eduksi on myös 3 v./45.000 km ilmaiset huollot, ilmainen sijaisauto huollon ajaksi, mitä siihen Easy Driving konseptiin nyt kuuluikaan, asia jolle on syytä laskea jonkinlainen arvo.
Sen aikoinaan kuulin Traxxista, että siihen tulee "edullisempi" automaattivaihteistolla varustettu malli kuin Opelilla on tarjolla, muistaakseni vielä bensiini koneella....- Trax tai Cruze 2.0 A
Easy Driving Tietenkin pitää laskea jotain arvoa, kun auto ostaa ehkä n.2000€/3v kaikkine mukavuuksineen. Tuleehan siihen vielä tiepalvelu, joka on pelkästään yli 200€ kolmelta vuodelta. Tämä tiepalvelu on ainakin myös Deltalla.
Kyllä minä kyttään Di automaattia.
Tie palvelu on ainakin meikäläiselle ehdoton, kun ajelee muuallakin kuin Suomessa. Jos jotain sattuu niin puhelin vain käteen ja homma hoituu. - Hyöty??????
Trax tai Cruze 2.0 A kirjoitti:
Easy Driving Tietenkin pitää laskea jotain arvoa, kun auto ostaa ehkä n.2000€/3v kaikkine mukavuuksineen. Tuleehan siihen vielä tiepalvelu, joka on pelkästään yli 200€ kolmelta vuodelta. Tämä tiepalvelu on ainakin myös Deltalla.
Kyllä minä kyttään Di automaattia.
Tie palvelu on ainakin meikäläiselle ehdoton, kun ajelee muuallakin kuin Suomessa. Jos jotain sattuu niin puhelin vain käteen ja homma hoituu.Tiepalvelu kuuluu nykyään myös useimpien vakuutusyhtiöiden parhaimpiin täyskaskoihin. Nykyään vieläpä niin, että se korvaa hinaukset ja sijausauton myös vikatapauksessa, ei pelkästään törmäysvahingossa. Tälläinen superkasko on saatavilla kokemukseni ainakin mukaan IF:illä, sekä Turvassa ja varmaan monilla muillakin.
Tuo hiukan vesittää myyjän antamia tiepalveluita takuunalaisessa autossa, kun hinaus lähimpään valtuutettuun takuukorjaamoon sijaisautoineen kuuluu jo automaattisesti muutenkin siihen vakuutukseen, joka lähes poikkeuksetta otetaan uuteen autoon.
Voi toki olla, että kaikissa vakuutusyhtiöissä tuota turvatasoa ei ole, jolloin Chevrolet-tiepalvelu antaa hinausturvan.
Tai jos haluaa tinkiä vakuutuksesta ja ottaa jonkun riisutuimman perustason.
- Kerman kera parempaa
Kun tutustuu Aussien sivustoihin, niin siellähän tämä Korean Chevrolet on merkiltään Holden. Traxia saa siellä automaatilla 1,7 D ja 1,4 B moottoreilla. (Opel).
- Opel?
Jos tarkoitus oli kertoa, että kyseessä on Opelin moottorit, niin korjataan sen verran, että kyseessä ovat General Motorsin ympäri maailmaa eri malleissaan käyttämät moottorit. Niitä toki käytetään myös Opelissa.
- Mustana kiitos
Opel? kirjoitti:
Jos tarkoitus oli kertoa, että kyseessä on Opelin moottorit, niin korjataan sen verran, että kyseessä ovat General Motorsin ympäri maailmaa eri malleissaan käyttämät moottorit. Niitä toki käytetään myös Opelissa.
Niin ja UK:ssa auton nimi on Vauxhall Trax ja siellä niissä on Vauxhallin moottorit...
- 162354
Opel? kirjoitti:
Jos tarkoitus oli kertoa, että kyseessä on Opelin moottorit, niin korjataan sen verran, että kyseessä ovat General Motorsin ympäri maailmaa eri malleissaan käyttämät moottorit. Niitä toki käytetään myös Opelissa.
Esimerkiksi 1.4T on käytössä päämerkki Chevroletin lisäksi Holdenissa, Opelissa, Vauxhallissa ja Buickissa.
- eipä taida...
Mustana kiitos kirjoitti:
Niin ja UK:ssa auton nimi on Vauxhall Trax ja siellä niissä on Vauxhallin moottorit...
Chevy Traxia myydään UK:ssa Chevrolet Traxina ja Vauxhall Mokkana.
- Niin taikka näin
Traxia ja Mokkaahan tehdään Koreassa rinnakkain samassa tehtaassa, joten luonnolisesti tekniikka on molemmissa sama. Ulkokuorissa vain on eroja.
- Pervoletti
Kerran tuli Hangon satamaan VW pick up, jossa oli Toyotan takaluukku. Hyvin tuntui sopivan, merkki vain oli väärä....
Takuupolitiikka ja jälkimarkinointi ratkaisee, kumpi autoista Opel vai Chevy on "kestävä" ja kumpi se, missä on tunnetusti paljon vikoja... - Oi vanhoja aikoja
Pervoletti kirjoitti:
Kerran tuli Hangon satamaan VW pick up, jossa oli Toyotan takaluukku. Hyvin tuntui sopivan, merkki vain oli väärä....
Takuupolitiikka ja jälkimarkinointi ratkaisee, kumpi autoista Opel vai Chevy on "kestävä" ja kumpi se, missä on tunnetusti paljon vikoja...Tarkoittamasi VW Taro oli kestävin Volkkari, mitä on ikinä myyty. Selitys löytyykin siitä, että auto oli täysin identtinen nokkamerkkiä ja sitä takalaudan prässäystä lukuunottamatta Toyota Hiluxin kanssa, joka tunnetaan ammattipiireissä käytännöllisesti katsoen hajoamattomana autona. Koko Taro oli moottoreineen 100%Toyota Hilux, ja todellakin valmistettu myös Japanissa, eikä missään turkissa tai vastaavasssa missä Toyota nykyään autojaan kyhää..
VW hyötyi japanilaistehtaan maineikkaasta tuotoksesta.
Hämärän peittoon on jäänyt, mikä tuo Toyotan ja VW:n liitto oli ja mitä Japanilaiset tuosta hyötyivät. VW sai mallistoonsa idioottivarman lava-auton nelivetomalleineen, mutta mikä oli Toyotan hyöty??
- Trax kiertue
Eli Trax 4 veto turbolla alta 25 tonnia jokos tämä helpottaa päätöksentekoanne
http://www.autoalanverkkopalvelu.fi/Julkaisujarjestelma/JulkkariData/545/Dokumentit/Myynti/Chevrolet/20130328 Chevrolet Trax ennakkokiertue.pdf - Teetä, kiitos
Pitää käydä katsomassa. Toivottavasti niissä on Chevroletin moottorit. GM:n kelvottomia patojahan tehdään Kazakstaniassa..sieltä niitä kärrätään autotehtaaseen Koreassa ja laitetaan, kuulemma Ooppeleihin. Tehdas sijaitsee Koreoiden yhteisellä tehdasalueella ja Kazakstaniasta on suora junanrata tehtaalle. P-Korealaiset kokoavat autot noin Euron päiväpalkalla. Tietäähän sen, että ei siihen rahaan oikein hommat kiinnosta. Sitäpaitsi, hidastelevat vaihdetaan toisiin ja siksi siellä on joka viikko tuoretta väkeä hommissa..
- Voi elämän kevät
Teetä, kiitos - onko todella näin, että elämäntehtäväsi on käydä kirjoittelemassa ihan mitä sattuu ja mille tahansa sivulle - valitettavasti juttusi ovat täyttä skeidaa. Eivät edes naurata, asut ilmeisesti Ali-Keravalla ja ainoa viihteesi on suoli24 kommentointi?
- Ali-Kaljala
GM:n tehdas sijaitsee muuten Astanassa ja sen nimi on "Asia Auto". Kuukkeloimalla voi sivistää itseään. Terveisiä vaikka Ali-Keravalta, tai mistä vaan...
- tässä loputkin
Tässä koko lista GM:n tehtaista.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_General_Motors_factories
Eurooppaan tuodaan autoja GM:n USA:n ja Korean tehtailta.
- MokkaLaatuauto
Kävin tänään kurkkaamassa Traxia Turun Metroautossa. Ei jumankaut, oli kuin ammeessa olisi istunut. Kovaa muovia joka puolella ja se mittaristo....... kuin suoraan jostain moottoripyörästä. Jessus, tuota autoa myydään aika pian suurella alennuksella.
- Trax vs.Mokka
Trax kaikin puolin parempi kuin Mokka. Vierekkäin olivat..oli helppo verrata. Traxissa paremmat mm.penkit istua.. Hiukan ehkä liian massiivisen näköinen keula. Mitä noista mittareista..ei minua kumminkaan hämännyt vaikka olisivatkin mottoripyöstä. Hinta reilu pari tonnia halvempi kuin Mokan vastaava. Esim.Trax LTZ 1,7 di aut. vs.Opel Mokka Cosmo 1,7 di aut.
- sama maku
Samaa mieltä. Tuommoisia mittaristoja on useassakin auto mallissa Opelissa edelleen vanhoillinen malli.
- traxisti
Se on makuasia sano musti kun muniaan nuoli. Ihastuin traxissa juuri nippelien ja nappelien puutteeseen, mokassa kun niitä riittää. Olen nyt ajanut useita tuhansia traxilla ja mukavaa kyytiä olen saanut. Turbo kuljettaa juuri sopivan vilkkaasti. Ainakin vielä voin suositella kyseistä autoa harkitseville. Vuosien saatossa tulee sitten selville se kestävyys...
- Tässä kuva
Minäkin pidän enemmän GM:n yleisemmin käyttämästä kahden pyöreän mittarin tyylistä vaikka Traxin mittarit antavatkin tiedon selkeämmin.
https://www.chevrolet.fi/assets2/images/global/brand/toolbox/colorizerplus/models/trax/cloth/main-views/01_1000x450_trax_ls_eeq_01a.jpg- .....
Se on LS kojelauta. Tässä on LT.
https://www.chevrolet.fi/assets2/images/global/brand/toolbox/colorizerplus/models/trax/cloth/main-views/01_1000x450_trax_lt_evk_01a.jpg
Tyyli on kyllä hyvin moottoripyörämäinen. Cebari:
http://i625.photobucket.com/albums/tt331/pmunkss/P3100401.jpg - Pete19651
..... kirjoitti:
Se on LS kojelauta. Tässä on LT.
https://www.chevrolet.fi/assets2/images/global/brand/toolbox/colorizerplus/models/trax/cloth/main-views/01_1000x450_trax_lt_evk_01a.jpg
Tyyli on kyllä hyvin moottoripyörämäinen. Cebari:
http://i625.photobucket.com/albums/tt331/pmunkss/P3100401.jpgEilen kävin hakemassa upouuden Traxin ja ajellut sillä nyt 300 km. Aivan loistava hinta-laatusuhde.
Myllynä diesel automaatilla. - Jurpå
Pete19651 kirjoitti:
Eilen kävin hakemassa upouuden Traxin ja ajellut sillä nyt 300 km. Aivan loistava hinta-laatusuhde.
Myllynä diesel automaatilla.Hjuva hjuva, kerro plussia ja miinuksia kun kilometrejä kertyy, mulla sama kokoonpano tulossa loka/marraskuu.
- jtaul
Pete19651 kirjoitti:
Eilen kävin hakemassa upouuden Traxin ja ajellut sillä nyt 300 km. Aivan loistava hinta-laatusuhde.
Myllynä diesel automaatilla.Minäkin hankin Traxin Espoosta eilen ja vaikuttaa tosi hyvältä!!! Ajanut nyt 30 km ja hyvin on pelannut....heh heh....
Myyjä kertoi että kaikki heidän kiintiönsä suomeen toimitetut Traxit on myyty ja saavat autoja vasta ensi vuoden puolella, jolloin ilmeisesti nostavat myös hintaa. - Trax maavara
jtaul kirjoitti:
Minäkin hankin Traxin Espoosta eilen ja vaikuttaa tosi hyvältä!!! Ajanut nyt 30 km ja hyvin on pelannut....heh heh....
Myyjä kertoi että kaikki heidän kiintiönsä suomeen toimitetut Traxit on myyty ja saavat autoja vasta ensi vuoden puolella, jolloin ilmeisesti nostavat myös hintaa.Trax nelivedolla mietinnässä ja paljon tulee huonoja metsäteitä täällä pohjoisessa ajettua harrastusten yhteydessä ja tähän liittyen kysymys johon en ole suoraa vastausta löytänyt eli paljonko maavara Traxissa? Keulan kumilista menee matalalle mutta miten keskiverto maavara?
- träksi
Trax maavara kirjoitti:
Trax nelivedolla mietinnässä ja paljon tulee huonoja metsäteitä täällä pohjoisessa ajettua harrastusten yhteydessä ja tähän liittyen kysymys johon en ole suoraa vastausta löytänyt eli paljonko maavara Traxissa? Keulan kumilista menee matalalle mutta miten keskiverto maavara?
Esitteen mukaan nelivetomalleissa 168mm ja etuvetoisissa 158mm.
- Väärät vehkeet.
träksi kirjoitti:
Esitteen mukaan nelivetomalleissa 168mm ja etuvetoisissa 158mm.
Aika lapsellisen pieni maavara "maasturiksi" jopa city-sellaiseksi.
Dacia duster nelivedossa on 19 cm, Nissan Qashqaissa (ei edes maasturi) 20 cm, Nissan Juke (ei todellakaan maasturi!) 18 cm, Kia Venga (ei todellakaan ei edes silmät kiinni maasturi) jopa siinäkin 16 cm..... Skoda Yeti (jotain cittariin päin) 18 cm.
Jos etsit autoa edes etäisesti maastoon, Trax on ihan väärä peli siihen käyttöön. Se on lähinnä maasturin näköiseksi muotoiltu kauppakassi, kuten tuo Nissan Jukekin on. Jukessa vaan on isompi maavara ja siihen saa huomattavasti riskimmän moottorin. - .....
Väärät vehkeet. kirjoitti:
Aika lapsellisen pieni maavara "maasturiksi" jopa city-sellaiseksi.
Dacia duster nelivedossa on 19 cm, Nissan Qashqaissa (ei edes maasturi) 20 cm, Nissan Juke (ei todellakaan maasturi!) 18 cm, Kia Venga (ei todellakaan ei edes silmät kiinni maasturi) jopa siinäkin 16 cm..... Skoda Yeti (jotain cittariin päin) 18 cm.
Jos etsit autoa edes etäisesti maastoon, Trax on ihan väärä peli siihen käyttöön. Se on lähinnä maasturin näköiseksi muotoiltu kauppakassi, kuten tuo Nissan Jukekin on. Jukessa vaan on isompi maavara ja siihen saa huomattavasti riskimmän moottorin.Chevroletin Trax-sivulla ei sanallakaan mainosteta Traxia maasturiksi tai edes citymaasturiksi. Siellä on mm. tällaisia otsikoita:
-Vilkasta kaupunkielämää Chevrolet Traxilla
-Luotettavaa suorituskykyä kaupunkiajoon
Trax ei todellakaan ole, eikä yritä olla maasturi.
https://www.chevrolet.fi/autot/trax/ - Väärät Vehkeet
..... kirjoitti:
Chevroletin Trax-sivulla ei sanallakaan mainosteta Traxia maasturiksi tai edes citymaasturiksi. Siellä on mm. tällaisia otsikoita:
-Vilkasta kaupunkielämää Chevrolet Traxilla
-Luotettavaa suorituskykyä kaupunkiajoon
Trax ei todellakaan ole, eikä yritä olla maasturi.
https://www.chevrolet.fi/autot/trax/Mitähän sinä kuvittelet tuolla termillä "SUV" tarkoitettavan, jos ei katumaasturia?
Sitä lyhennettä kylvetään Chevrolet Traxin sivuilla ihan riittämiin.
Televisiossakin pyöri mainos, jossa kuvataan ensin jotain 70 vuotta vanhaa puukylki-Chevyä ja sitten kuva siirtyy Traxiin sloganin "alkuperäinen katumaasturi" saattelemana. Englannin kielen versiossa katumaasturi-sana on korvattu lyhenteellä SUV, joka tarkoittaa käytännössä samaa.
Että kyllä se sen verran yrittää olla ihan oikea cittari, olematta kuitenkaan cittari.
"MPV" on sitten ihan oma lyhenteensä monikäyttöautoille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Katumaasturi
http://www.youtube.com/watch?v=G9LZMxJ_-yw - joku vastaa
Väärät Vehkeet kirjoitti:
Mitähän sinä kuvittelet tuolla termillä "SUV" tarkoitettavan, jos ei katumaasturia?
Sitä lyhennettä kylvetään Chevrolet Traxin sivuilla ihan riittämiin.
Televisiossakin pyöri mainos, jossa kuvataan ensin jotain 70 vuotta vanhaa puukylki-Chevyä ja sitten kuva siirtyy Traxiin sloganin "alkuperäinen katumaasturi" saattelemana. Englannin kielen versiossa katumaasturi-sana on korvattu lyhenteellä SUV, joka tarkoittaa käytännössä samaa.
Että kyllä se sen verran yrittää olla ihan oikea cittari, olematta kuitenkaan cittari.
"MPV" on sitten ihan oma lyhenteensä monikäyttöautoille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Katumaasturi
http://www.youtube.com/watch?v=G9LZMxJ_-ywsport utility vehicle, jonka ymmärrän vähän korkeammalla istuttavaksi autoksi, joka ei ole maasturi
- Autoista Kiinnostunu
joku vastaa kirjoitti:
sport utility vehicle, jonka ymmärrän vähän korkeammalla istuttavaksi autoksi, joka ei ole maasturi
Ei oikea maasturi välttämättä, mutta city-maastureinahan nuo SUV:it yleensä käsitetään.
Nykyään ehkä sana "crossover" on vielä cittaristakin se hiukan lievempi ilmaisu, joka on maasturia etäisesti muistuttava tavallinen monikäyttöhenkilöauto.
Jos auton yhteydessä käytetään SUV-sanaa, näen että sillä halutaan korostaa auton yhteyttä katu-maastureihin. Ja kyllähän Mokka/Trax sellaisia kovasti muistuuttaakin, siitä voinemme kaikki olla yhtämieltä. Myös Suzuki SX4 on kovasti samanoloinen. - 165234
Väärät vehkeet. kirjoitti:
Aika lapsellisen pieni maavara "maasturiksi" jopa city-sellaiseksi.
Dacia duster nelivedossa on 19 cm, Nissan Qashqaissa (ei edes maasturi) 20 cm, Nissan Juke (ei todellakaan maasturi!) 18 cm, Kia Venga (ei todellakaan ei edes silmät kiinni maasturi) jopa siinäkin 16 cm..... Skoda Yeti (jotain cittariin päin) 18 cm.
Jos etsit autoa edes etäisesti maastoon, Trax on ihan väärä peli siihen käyttöön. Se on lähinnä maasturin näköiseksi muotoiltu kauppakassi, kuten tuo Nissan Jukekin on. Jukessa vaan on isompi maavara ja siihen saa huomattavasti riskimmän moottorin.Trax perustuu Gamma 2 platformiin. Samaan perustuu myös esimerkiksi Chevrolet Aveo. Aveon maarara on 12.5 cm. Traxissa se on paljon enemmän. Maavara erottaa tavalliset autot ja SUV:t, tai miksi niitä halutaankin nimittää, toisistaan.
- suvisti
Väärät Vehkeet kirjoitti:
Mitähän sinä kuvittelet tuolla termillä "SUV" tarkoitettavan, jos ei katumaasturia?
Sitä lyhennettä kylvetään Chevrolet Traxin sivuilla ihan riittämiin.
Televisiossakin pyöri mainos, jossa kuvataan ensin jotain 70 vuotta vanhaa puukylki-Chevyä ja sitten kuva siirtyy Traxiin sloganin "alkuperäinen katumaasturi" saattelemana. Englannin kielen versiossa katumaasturi-sana on korvattu lyhenteellä SUV, joka tarkoittaa käytännössä samaa.
Että kyllä se sen verran yrittää olla ihan oikea cittari, olematta kuitenkaan cittari.
"MPV" on sitten ihan oma lyhenteensä monikäyttöautoille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Katumaasturi
http://www.youtube.com/watch?v=G9LZMxJ_-ywSuora lainaus wikistä: "Citymaasturit ovat ulkonäöltään hyvin lähellä maastureita, mutta ne on tarkoitettu lähinnä kadulle. Nämä syntyivät siksi, että monetkaan maasturin ostajat eivät ajaneet koskaan maastossa, jolloin maastoajoon tarvittavia ominaisuuksia alettiin karsia ja tilalle lisätä kaupunkiajoa mukavoittavia tai polttoaineenkulutusta pienentäviä ominaisuuksia. Osa niistä on hyvinkin lähellä henkilöautoa." Tämä kuvaus sopii Traxiin täysin.
- lefa53
Väärät vehkeet. kirjoitti:
Aika lapsellisen pieni maavara "maasturiksi" jopa city-sellaiseksi.
Dacia duster nelivedossa on 19 cm, Nissan Qashqaissa (ei edes maasturi) 20 cm, Nissan Juke (ei todellakaan maasturi!) 18 cm, Kia Venga (ei todellakaan ei edes silmät kiinni maasturi) jopa siinäkin 16 cm..... Skoda Yeti (jotain cittariin päin) 18 cm.
Jos etsit autoa edes etäisesti maastoon, Trax on ihan väärä peli siihen käyttöön. Se on lähinnä maasturin näköiseksi muotoiltu kauppakassi, kuten tuo Nissan Jukekin on. Jukessa vaan on isompi maavara ja siihen saa huomattavasti riskimmän moottorin.traxi ei mainosteta maasturiksi ja jos tykkäät nissanista muista että qashqaissa ja jukessa on rellun paska moottori
- traxisti
Traxi ollut nyt pari kuukautta ajossa. Kilometrejä kohta viisituhatta. Meno on ollut mukavaa, noin lyhyesti sanottuna. Auto pelaa hienosti ja kääntää katseita tiellä. Eipä ole tullut vielä samanlaista vastaan. Tämä oli osasyynä auton valintaan esim quashqain asemesta. Tässä vaiheessa voin sanoa olevani hyvinkin tyytyväinen auton valintaan, tulevaisuus näyttää sitten kestävyyden.
Ainoa miinuspuoli on jonkinmoinen rengasmelu, mutta sekään ei ole niin paha kuin monissa koeajamissani toisissa autoissa.
Itsellä 1.4 T LT-varustelulla.- traxin ostanut
Reilu kuukausi mennyt vastaavalla kalustolla. Päälle parituhatta kilometriä takana.
Hiekkaisilla metsäteillä peräosa pölyyntyy helposti. U-käännöstä tehdessä tai ruuhkassa moottorin automaattisammutus haittaa matkantekoa ja aiheuttaa kiusallisia tilanteita. Kenties vika on kuskissa, joka ei vielä täysin tunne auton tapoja.
Isoin harmi on BringGon navigaattorissa, joka on kytketty pakkonavigaattoriksi MyLinkiin. Se on valittettavan usein täysin hukassa ja käytöstä joutuu pulittamaan ravintolaillallisen hinnan. Yleensä päälle vartin ajon jälkeen se vasta järkiintyy ja löytää oikean sijainnin. Kaikkia katuja ei myöskään ole systeemissä, joten voi joutua etsimään kännykän navigaattorista/googlen kartoista lähimmän toisen kadunnimen. Ehdottelee myös joskus reittejä, joilla on ajokieltoa (esim oikaisua kävelyteiden kautta) tai sitten varoittelee nopeusrajoituksen ylittämisestä alueella, jossa on korkeampi nopeusrajoitus.
Välillä oli yhteysongelmia lisäksi Bluetoothin kanssa.
Halpispikkukatumaasturi, joka ei liikaa erotu joukosta, mutta ei näytä eikä tunnu pahaltakaan. Vähän on tullut vastaavia vastaan, mutta syksyn mittaan luulisi yleistyvän Suomenkin teillä. Maailmalla auton eri versiot on olleet suosittuja. - trax1
traxin ostanut kirjoitti:
Reilu kuukausi mennyt vastaavalla kalustolla. Päälle parituhatta kilometriä takana.
Hiekkaisilla metsäteillä peräosa pölyyntyy helposti. U-käännöstä tehdessä tai ruuhkassa moottorin automaattisammutus haittaa matkantekoa ja aiheuttaa kiusallisia tilanteita. Kenties vika on kuskissa, joka ei vielä täysin tunne auton tapoja.
Isoin harmi on BringGon navigaattorissa, joka on kytketty pakkonavigaattoriksi MyLinkiin. Se on valittettavan usein täysin hukassa ja käytöstä joutuu pulittamaan ravintolaillallisen hinnan. Yleensä päälle vartin ajon jälkeen se vasta järkiintyy ja löytää oikean sijainnin. Kaikkia katuja ei myöskään ole systeemissä, joten voi joutua etsimään kännykän navigaattorista/googlen kartoista lähimmän toisen kadunnimen. Ehdottelee myös joskus reittejä, joilla on ajokieltoa (esim oikaisua kävelyteiden kautta) tai sitten varoittelee nopeusrajoituksen ylittämisestä alueella, jossa on korkeampi nopeusrajoitus.
Välillä oli yhteysongelmia lisäksi Bluetoothin kanssa.
Halpispikkukatumaasturi, joka ei liikaa erotu joukosta, mutta ei näytä eikä tunnu pahaltakaan. Vähän on tullut vastaavia vastaan, mutta syksyn mittaan luulisi yleistyvän Suomenkin teillä. Maailmalla auton eri versiot on olleet suosittuja.Olen funtsanut Trax 1,7 dieseliä, kun pitää olla automaatti. Siinä on varmaankin hihnalla jakopää. Onko näin? Ja jos on niin onkohan contin hihna, kun ne kuulemma kestää ikuisuuden.
Uuden Cruzen 2.0 koneessa on tietääkseni ketju. - cru5
trax1 kirjoitti:
Olen funtsanut Trax 1,7 dieseliä, kun pitää olla automaatti. Siinä on varmaankin hihnalla jakopää. Onko näin? Ja jos on niin onkohan contin hihna, kun ne kuulemma kestää ikuisuuden.
Uuden Cruzen 2.0 koneessa on tietääkseni ketju.Joo, kyllä yleisesti ottaen myös kiinnostaisi: Missä Cruzen ja Traxin koneissa on hihna vai ketju jakopäässä bensa ja diesel.
Ei tahdo löytyä ja myyjätkin on yhtä pihalla. - korhkar
cru5 kirjoitti:
Joo, kyllä yleisesti ottaen myös kiinnostaisi: Missä Cruzen ja Traxin koneissa on hihna vai ketju jakopäässä bensa ja diesel.
Ei tahdo löytyä ja myyjätkin on yhtä pihalla.Ohjekirjan mukaan LUJ 1.4 bensaturbo ja LNP diesel ketjulla ja muut hihnalla. LNP on kai se nykyinen 2-litrainen diesel.
- cru5
korhkar kirjoitti:
Ohjekirjan mukaan LUJ 1.4 bensaturbo ja LNP diesel ketjulla ja muut hihnalla. LNP on kai se nykyinen 2-litrainen diesel.
KIITOS!
- korhkar
cru5 kirjoitti:
KIITOS!
Ole hyvä ja hihnanvaihtovälihän on150 000 km / 10 vuotta muille paitsi LXT (1.6 bensa 80kW), mutta sitä ei taida olla edes käytössä enää.
- jtaul
Olen ajanut Traxillani liki 4000 km. Mitkä kumit sulla on alla ? Mulla on Continental ja ainakin ne ovat todella hiljaiset.
Tilasin juuri talvirenkaat ja maksoin niistä aluvanteineen 860€ (Nokian) ....huvittaa kun myyjä olisi myynyt renkaansa liki tuplahinnalla minulle.
Mietin lohkolämmitintä, mutta en hankikaan sitä. Luin juuri Motivan uuden esitteen jossa tutkimusten mukaan uusilla autoilla , siis ikä alle 5 v, ei juuri saa pudotettua bensan kulutusta lämmittimen avulla (outo tulos?) jotta investoinnin voisi kuolettaa kannattavasti. Tietty ajomukavauuttahan se parantaa kummasti ja ympäristöpäästöt vähenevät. Halvimmillaan tarjous olisi 600 € (lämmitin ja sisäpistoke, siis kamat ja asennus). - korhkar
jtaul kirjoitti:
Olen ajanut Traxillani liki 4000 km. Mitkä kumit sulla on alla ? Mulla on Continental ja ainakin ne ovat todella hiljaiset.
Tilasin juuri talvirenkaat ja maksoin niistä aluvanteineen 860€ (Nokian) ....huvittaa kun myyjä olisi myynyt renkaansa liki tuplahinnalla minulle.
Mietin lohkolämmitintä, mutta en hankikaan sitä. Luin juuri Motivan uuden esitteen jossa tutkimusten mukaan uusilla autoilla , siis ikä alle 5 v, ei juuri saa pudotettua bensan kulutusta lämmittimen avulla (outo tulos?) jotta investoinnin voisi kuolettaa kannattavasti. Tietty ajomukavauuttahan se parantaa kummasti ja ympäristöpäästöt vähenevät. Halvimmillaan tarjous olisi 600 € (lämmitin ja sisäpistoke, siis kamat ja asennus).Vaikka se olisi öljypohjalämmitin, siitä on aina hyötyä. Lämpimät öljyt lähtevät heti kiertoon kovillakin pakkasilla. Auton myynti käytettynä voi olla myös ongelmallista, jos autolla on lukemattomia kylmäkäynnistyksiä takanaan.
- Das kansanauto
korhkar kirjoitti:
Ole hyvä ja hihnanvaihtovälihän on150 000 km / 10 vuotta muille paitsi LXT (1.6 bensa 80kW), mutta sitä ei taida olla edes käytössä enää.
Onkohan varmaa että ketju ei veny ja hyppää hampaalla yli?
- Ei VW
Das kansanauto kirjoitti:
Onkohan varmaa että ketju ei veny ja hyppää hampaalla yli?
Ei ole VW, vaan kunnolla suunniteltu ja valmistettu kunnon materiaaleista.
- Krax
jtaul kirjoitti:
Olen ajanut Traxillani liki 4000 km. Mitkä kumit sulla on alla ? Mulla on Continental ja ainakin ne ovat todella hiljaiset.
Tilasin juuri talvirenkaat ja maksoin niistä aluvanteineen 860€ (Nokian) ....huvittaa kun myyjä olisi myynyt renkaansa liki tuplahinnalla minulle.
Mietin lohkolämmitintä, mutta en hankikaan sitä. Luin juuri Motivan uuden esitteen jossa tutkimusten mukaan uusilla autoilla , siis ikä alle 5 v, ei juuri saa pudotettua bensan kulutusta lämmittimen avulla (outo tulos?) jotta investoinnin voisi kuolettaa kannattavasti. Tietty ajomukavauuttahan se parantaa kummasti ja ympäristöpäästöt vähenevät. Halvimmillaan tarjous olisi 600 € (lämmitin ja sisäpistoke, siis kamat ja asennus).Minäkin ajattelin olla viekas ja ostaa Trax:iin talvikumit rengasliikkeestä. Mutta mutta... rengaspaineanturit rengasliikkeessä maksaa noin 500€ jolloin hinta lähenee samaa mitä jälleenmyyjä kauppasi minulle kummeja. Sitten alkaa se se säätäminen ajotietokoneen kanssa, että härpäke ymmärtää mitkä kummeet on alla. Mietin, että jaksanko katsella sitä rengaspaineen varoitusvaloa koko talven ja mitä sanoo takuu, jos ei ole rengaspaineen varoitus käytössä. Ko. toimintoa ei voi ohittaa.
- jurpå
Krax kirjoitti:
Minäkin ajattelin olla viekas ja ostaa Trax:iin talvikumit rengasliikkeestä. Mutta mutta... rengaspaineanturit rengasliikkeessä maksaa noin 500€ jolloin hinta lähenee samaa mitä jälleenmyyjä kauppasi minulle kummeja. Sitten alkaa se se säätäminen ajotietokoneen kanssa, että härpäke ymmärtää mitkä kummeet on alla. Mietin, että jaksanko katsella sitä rengaspaineen varoitusvaloa koko talven ja mitä sanoo takuu, jos ei ole rengaspaineen varoitus käytössä. Ko. toimintoa ei voi ohittaa.
Miks ei voi ? Minä tilasin räksin ilman talvigummeja.
- Krax
jurpå kirjoitti:
Miks ei voi ? Minä tilasin räksin ilman talvigummeja.
Tietysti voi ostaa sellaiset kummeet kuin itse haluaa. Mutta rengaspaineen anturin hälytys toimintoa ei voi ohittaa (näin sanoi jälleenmyynnin huolto) ja ohjekirjan mukaan varoitusvalo palaa koko ajan
- Jurpå
Krax kirjoitti:
Tietysti voi ostaa sellaiset kummeet kuin itse haluaa. Mutta rengaspaineen anturin hälytys toimintoa ei voi ohittaa (näin sanoi jälleenmyynnin huolto) ja ohjekirjan mukaan varoitusvalo palaa koko ajan
Eli ohitamme varoitusvalon palalla teippiä :)
- traxisti
traxin ostanut kirjoitti:
Reilu kuukausi mennyt vastaavalla kalustolla. Päälle parituhatta kilometriä takana.
Hiekkaisilla metsäteillä peräosa pölyyntyy helposti. U-käännöstä tehdessä tai ruuhkassa moottorin automaattisammutus haittaa matkantekoa ja aiheuttaa kiusallisia tilanteita. Kenties vika on kuskissa, joka ei vielä täysin tunne auton tapoja.
Isoin harmi on BringGon navigaattorissa, joka on kytketty pakkonavigaattoriksi MyLinkiin. Se on valittettavan usein täysin hukassa ja käytöstä joutuu pulittamaan ravintolaillallisen hinnan. Yleensä päälle vartin ajon jälkeen se vasta järkiintyy ja löytää oikean sijainnin. Kaikkia katuja ei myöskään ole systeemissä, joten voi joutua etsimään kännykän navigaattorista/googlen kartoista lähimmän toisen kadunnimen. Ehdottelee myös joskus reittejä, joilla on ajokieltoa (esim oikaisua kävelyteiden kautta) tai sitten varoittelee nopeusrajoituksen ylittämisestä alueella, jossa on korkeampi nopeusrajoitus.
Välillä oli yhteysongelmia lisäksi Bluetoothin kanssa.
Halpispikkukatumaasturi, joka ei liikaa erotu joukosta, mutta ei näytä eikä tunnu pahaltakaan. Vähän on tullut vastaavia vastaan, mutta syksyn mittaan luulisi yleistyvän Suomenkin teillä. Maailmalla auton eri versiot on olleet suosittuja.Kaikissa pystyperäisissä autoissa perä likaantuu helposti. Mulla ei ole ollut mitään harmia automaattisammutuksen kanssa. toimii hienosti. Sitäpaitsi sen saa pois päältä siitä eco-napista , jos se harmittaa.
Navigaattoria en vielä ole päässyt kokeilemaan, kun en omista älykännykkää, vielä. Saataan semmoisen ostaakin kunhan sille päälle satun. Jostakin testistä luin, että se navi pelais hienosti ja viiveettä. Toivotaan että näin on.
Halpishan se ehkä on mutta kyllä siihenkin euroja sai ihan reippaasti laittaa. Mun mielestä, se erottuu juuri sen verran massasta, kun tarviikin. - Trlaks
Krax kirjoitti:
Minäkin ajattelin olla viekas ja ostaa Trax:iin talvikumit rengasliikkeestä. Mutta mutta... rengaspaineanturit rengasliikkeessä maksaa noin 500€ jolloin hinta lähenee samaa mitä jälleenmyyjä kauppasi minulle kummeja. Sitten alkaa se se säätäminen ajotietokoneen kanssa, että härpäke ymmärtää mitkä kummeet on alla. Mietin, että jaksanko katsella sitä rengaspaineen varoitusvaloa koko talven ja mitä sanoo takuu, jos ei ole rengaspaineen varoitus käytössä. Ko. toimintoa ei voi ohittaa.
Mitä höpinää`? Ei kai sitä rengaspaineanturia kumin sisään ole valettu? Yleensä se on joko venttiiliin ruuvattava radiolähetin tai sitten joissain merkeissä rengaspainetta arvioidaan ABS-systeemin kautta pyörintänopeuksia vertaamalla. Nuo anturit nyt ei maksa viittäsataa, ehkä 300e, ja ne voi sitten vaihtaa toisiin renkaisiin kun nämä kuluu loppuun. Se on siis kertakirpaisu.
- lefa53
meillä vaimolla trax mulla cruze tosi hyviä autoja
- lefa53
Trlaks kirjoitti:
Mitä höpinää`? Ei kai sitä rengaspaineanturia kumin sisään ole valettu? Yleensä se on joko venttiiliin ruuvattava radiolähetin tai sitten joissain merkeissä rengaspainetta arvioidaan ABS-systeemin kautta pyörintänopeuksia vertaamalla. Nuo anturit nyt ei maksa viittäsataa, ehkä 300e, ja ne voi sitten vaihtaa toisiin renkaisiin kun nämä kuluu loppuun. Se on siis kertakirpaisu.
antura on venttiili yhteydessä ja maksaa ebayssa 23 egee
- lefa53
jtaul kirjoitti:
Olen ajanut Traxillani liki 4000 km. Mitkä kumit sulla on alla ? Mulla on Continental ja ainakin ne ovat todella hiljaiset.
Tilasin juuri talvirenkaat ja maksoin niistä aluvanteineen 860€ (Nokian) ....huvittaa kun myyjä olisi myynyt renkaansa liki tuplahinnalla minulle.
Mietin lohkolämmitintä, mutta en hankikaan sitä. Luin juuri Motivan uuden esitteen jossa tutkimusten mukaan uusilla autoilla , siis ikä alle 5 v, ei juuri saa pudotettua bensan kulutusta lämmittimen avulla (outo tulos?) jotta investoinnin voisi kuolettaa kannattavasti. Tietty ajomukavauuttahan se parantaa kummasti ja ympäristöpäästöt vähenevät. Halvimmillaan tarjous olisi 600 € (lämmitin ja sisäpistoke, siis kamat ja asennus).traxissa on ölypohjain lämmitin ja defan maksaa 120 egee ja on tosi helppo asentaa itse
- lefa53
Krax kirjoitti:
Minäkin ajattelin olla viekas ja ostaa Trax:iin talvikumit rengasliikkeestä. Mutta mutta... rengaspaineanturit rengasliikkeessä maksaa noin 500€ jolloin hinta lähenee samaa mitä jälleenmyyjä kauppasi minulle kummeja. Sitten alkaa se se säätäminen ajotietokoneen kanssa, että härpäke ymmärtää mitkä kummeet on alla. Mietin, että jaksanko katsella sitä rengaspaineen varoitusvaloa koko talven ja mitä sanoo takuu, jos ei ole rengaspaineen varoitus käytössä. Ko. toimintoa ei voi ohittaa.
ei liity takuun meillä trax ja antaa se valo palaa keväseen
- traxinisti
Jurpå kirjoitti:
Eli ohitamme varoitusvalon palalla teippiä :)
käy piipauttamassa anturit niin valo sammuu. mutta ilmeisesti ristiin vaihto renkaissa ei sittemmin onnistu ilman uutta piippausta.
- Traxia
Onko jo tullut kauppoihin Trax 1.4T bensakone automaatilla? Onko joku koeajanut?
- korhkar
Pitäisikö bensa-automaatti olla tulossa? Olen kuullut vain diesel-automaateista. Chevroletin sivulla ei vielä näy mitään tietoa mutta Opelin sivulla lukee näin:
Vuosimallin 2014 myötä tehokas ja taloudellinen 1,4-litrainen turbomoottori on saatavissa myös etuvedon kanssa ja automaattivaihteisena. - tulee se
korhkar kirjoitti:
Pitäisikö bensa-automaatti olla tulossa? Olen kuullut vain diesel-automaateista. Chevroletin sivulla ei vielä näy mitään tietoa mutta Opelin sivulla lukee näin:
Vuosimallin 2014 myötä tehokas ja taloudellinen 1,4-litrainen turbomoottori on saatavissa myös etuvedon kanssa ja automaattivaihteisena.Frankfurtin autonäyttelyssä kerrottiin tällaista:
"The turbocharged gasoline variant (1.4L) of Chevrolet's small SUV, the Trax, will become available with a front-wheel-drive layout as of this autumn. When matched to a six-speed manual transmission, this variant of the Trax is capable of zero to 100 acceleration in 9.5 seconds. Fuel consumption on a combined cycle is 6.0L/100 km with Start/Stop, which translates into 139 g of CO2 per km. An automatic gearbox is also available for this powertrain option."
1.4 T automaatti on siis tulossa sekä Traxista että Mokkasta. - diisselisti
Cruzeen kerrottiin tulevan 99g/km 1.7 diesel ensi vuonna. Hinnastoa ei ole senkään osalta päivitetty.
Sinne on tullut ainoastaan 1.6 bensamoottorin kohdalle kaksi eri versiota, sähkö- ja hydraulitehostimiset. Ennen siinä oli aina hydraulinen, joka kai nyt on poistumassa. - Traxia
korhkar kirjoitti:
Pitäisikö bensa-automaatti olla tulossa? Olen kuullut vain diesel-automaateista. Chevroletin sivulla ei vielä näy mitään tietoa mutta Opelin sivulla lukee näin:
Vuosimallin 2014 myötä tehokas ja taloudellinen 1,4-litrainen turbomoottori on saatavissa myös etuvedon kanssa ja automaattivaihteisena.Opelilla tuo 1.4t at6 on ollut hinnastossa jo jonkin aikaa.
- Herkules
diisselisti kirjoitti:
Cruzeen kerrottiin tulevan 99g/km 1.7 diesel ensi vuonna. Hinnastoa ei ole senkään osalta päivitetty.
Sinne on tullut ainoastaan 1.6 bensamoottorin kohdalle kaksi eri versiota, sähkö- ja hydraulitehostimiset. Ennen siinä oli aina hydraulinen, joka kai nyt on poistumassa.Miksi ihmeessä 1.6 sai sähkötehostimen? Eikö alkaen malliksi pitänyt tulla 100-hv 1.4 kuten Saksassa? Voisivat poistaa kaikki vaparit hinnastosta ja keskittyä vain turboversioihin.
- 1.6 pysyy
Herkules kirjoitti:
Miksi ihmeessä 1.6 sai sähkötehostimen? Eikö alkaen malliksi pitänyt tulla 100-hv 1.4 kuten Saksassa? Voisivat poistaa kaikki vaparit hinnastosta ja keskittyä vain turboversioihin.
1.6 ei ole poistumassa vaikka 1.4 on tulossa. 1.6 kulutus ja CO2-arvo on saatu alemmaksi sähkötehostajalla.
http://www.topgearsuomi.fi/content/chevroletien-uudet-varusteet-esilla-frankfurtissa
"Cruzeen on tästä syksystä alkaen saatavana neljä bensiinimoottorivaihtoehtoa kaikissa korimalleissa – vapaastihengittävä 1.4 l (100 hv/75 kW), 1.4 l turbo (140 hv/103 kW), 1.6 l (124 hv/91 kW) sekä 1.8 l (141 hv/104 kW) moottorit. Nykyistä 1.7 l (130 hv/96 kW) ja 2.0 l (163 hv/120 kW) dieselmoottorimallistoa täydennetään 1.7 l dieselin 110 hv:n (81 kW) versiolla, jonka hiilijalanjälki on pienin – vain 99 g CO2 kilometrille – kaikista Cruzen moottoreista."
Mysteeri on se, ettei hinnastoon ole ilmestynyt muuta kuin 1.6 MT (EPS) 151 g/km. Vanhemmassa 1.6 M/T (HPS) on 157 g/km.
Joku voisi vinkata maahantuojalle, että omapainotkin voisi korjata. Nehän ovat jotain kuivapainoja ilman kuljettajaa. - Traxia
Vastaan itselleni: ei löytynyt koeajoon mistään kaupasta pk-seudulla, tulee vasta 2014 mallien myötä. Tilattavissa kyllä jo on.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851