Trax vs.Mokka

Trax tai Cruze 2.0AT

Mielenkiinnolla seuraan teidän Chevy keskusteluja. Oikeastaan yhtään asiallista juttua ei ole. Pelkää suun soittoa.
Tosiasiahan on, että Trax ja Mokka tulee Etel-Koreasta samalta tehtaalta. Tekniikalta varmaan kokolailla samanlaisia, mutta Trax on mielestäni hiukan massiivisemman näköinen mm.lokasuojat hiukan ulkonevat.
Se mikä ihmetyttää on takuut Mokassa 2v. Traxissa 3v./100km. Meikäläisen ajomäärällä Traxin takuu kestää siis n.4-5v. joka on jo ihan hyvä.
Se mikä on hinta politiikka niin se sitten nähdään, mutta ei luulisi olevan Traxin hinta Opelin tasoa(hyvällä varustuksella Mokka n. 32000€ automaatti)
Kun Cruze LTZ sw 2.0 di aut. saa n.kolmella kympillä,niin ei luulisi 1,7 koneella olevan maksavan sitä kolmeakymppiä,jo ei tule sitä maasturi lisää. Vakavasti Chevyyn siirtymistä harkitsen tai sitten pidän edelleen luotettavan Kia linjan.

71

7968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käsitit väärin

      Traxin takuu ei kestä millään opilla 4-5 vuotta. Takuu päättyy sinä ajankohtana, kumpi saavutetaan ensin: joko ajomäärä tai aikaraja.
      Takuu päättyy siis 3 vuoden kohdalla rekisteröinnistä, vaikka auton mittarissa olisi vain 10 thkm.
      Vastaavasti takuu päättyy, jos mittari pyörähtää yli 100 thkm:n vaikkapa vain parin vuoden jälkeen.

      • Trax tai Cruze 2.0AT

        Pitää tarkistaa. No joka tapauksessa minulle tulee kolmen vuoden aikana n.70-75tkm. Kyllä siihen mennessä jo suurrimmat vammat on tullut esiin. On se kuitenkin parempi kuin Opelin takuu vaikka "sama" auto on kyseessä.


    • Vaaleaa paahtoa

      Mokka ja Traz ovat samoja autoja. Ulkoisia Eroja on, mutta ne ovat kosmeettisia - vertaa Opel Antara ja Chevrolet Captiva. Näistä Chevrolet oli reilusti edullisempi ja myi tietääkseni myös paljon paremmin....
      Luuulisin, että GM käyttää näissä myös samaa konseptia, eli autoa saatetaan myydä esim seuraavilla merkeillä eri maissa: Holden, Vauxhall, Saturn, Daewoo, Opel ja Chevy...no ehkä pari merkkiä jäänee pois...
      Takuu saisi kyllä olla viisi vuotta, sillä oma Captivani alkoi hajoilemaan juuri tämän kolmen vuoden tienoilla.... laatuongelmaa ja suunnitteluvirhettä lienee odotettavissa...

      • heh heh heh

        Provoa pukkaa mutta tarkista edes hiukan taustoja.


      • 1561246
        heh heh heh kirjoitti:

        Provoa pukkaa mutta tarkista edes hiukan taustoja.

        Sama pelle, joka muutkin eilisen illan myöhäisimmät provot väänsi.


    • traxaillaan

      Chevyn eduksi on myös 3 v./45.000 km ilmaiset huollot, ilmainen sijaisauto huollon ajaksi, mitä siihen Easy Driving konseptiin nyt kuuluikaan, asia jolle on syytä laskea jonkinlainen arvo.

      Sen aikoinaan kuulin Traxxista, että siihen tulee "edullisempi" automaattivaihteistolla varustettu malli kuin Opelilla on tarjolla, muistaakseni vielä bensiini koneella....

      • Trax tai Cruze 2.0 A

        Easy Driving Tietenkin pitää laskea jotain arvoa, kun auto ostaa ehkä n.2000€/3v kaikkine mukavuuksineen. Tuleehan siihen vielä tiepalvelu, joka on pelkästään yli 200€ kolmelta vuodelta. Tämä tiepalvelu on ainakin myös Deltalla.
        Kyllä minä kyttään Di automaattia.
        Tie palvelu on ainakin meikäläiselle ehdoton, kun ajelee muuallakin kuin Suomessa. Jos jotain sattuu niin puhelin vain käteen ja homma hoituu.


      • Hyöty??????
        Trax tai Cruze 2.0 A kirjoitti:

        Easy Driving Tietenkin pitää laskea jotain arvoa, kun auto ostaa ehkä n.2000€/3v kaikkine mukavuuksineen. Tuleehan siihen vielä tiepalvelu, joka on pelkästään yli 200€ kolmelta vuodelta. Tämä tiepalvelu on ainakin myös Deltalla.
        Kyllä minä kyttään Di automaattia.
        Tie palvelu on ainakin meikäläiselle ehdoton, kun ajelee muuallakin kuin Suomessa. Jos jotain sattuu niin puhelin vain käteen ja homma hoituu.

        Tiepalvelu kuuluu nykyään myös useimpien vakuutusyhtiöiden parhaimpiin täyskaskoihin. Nykyään vieläpä niin, että se korvaa hinaukset ja sijausauton myös vikatapauksessa, ei pelkästään törmäysvahingossa. Tälläinen superkasko on saatavilla kokemukseni ainakin mukaan IF:illä, sekä Turvassa ja varmaan monilla muillakin.
        Tuo hiukan vesittää myyjän antamia tiepalveluita takuunalaisessa autossa, kun hinaus lähimpään valtuutettuun takuukorjaamoon sijaisautoineen kuuluu jo automaattisesti muutenkin siihen vakuutukseen, joka lähes poikkeuksetta otetaan uuteen autoon.
        Voi toki olla, että kaikissa vakuutusyhtiöissä tuota turvatasoa ei ole, jolloin Chevrolet-tiepalvelu antaa hinausturvan.
        Tai jos haluaa tinkiä vakuutuksesta ja ottaa jonkun riisutuimman perustason.


    • Kerman kera parempaa

      Kun tutustuu Aussien sivustoihin, niin siellähän tämä Korean Chevrolet on merkiltään Holden. Traxia saa siellä automaatilla 1,7 D ja 1,4 B moottoreilla. (Opel).

      • Opel?

        Jos tarkoitus oli kertoa, että kyseessä on Opelin moottorit, niin korjataan sen verran, että kyseessä ovat General Motorsin ympäri maailmaa eri malleissaan käyttämät moottorit. Niitä toki käytetään myös Opelissa.


      • Mustana kiitos
        Opel? kirjoitti:

        Jos tarkoitus oli kertoa, että kyseessä on Opelin moottorit, niin korjataan sen verran, että kyseessä ovat General Motorsin ympäri maailmaa eri malleissaan käyttämät moottorit. Niitä toki käytetään myös Opelissa.

        Niin ja UK:ssa auton nimi on Vauxhall Trax ja siellä niissä on Vauxhallin moottorit...


      • 162354
        Opel? kirjoitti:

        Jos tarkoitus oli kertoa, että kyseessä on Opelin moottorit, niin korjataan sen verran, että kyseessä ovat General Motorsin ympäri maailmaa eri malleissaan käyttämät moottorit. Niitä toki käytetään myös Opelissa.

        Esimerkiksi 1.4T on käytössä päämerkki Chevroletin lisäksi Holdenissa, Opelissa, Vauxhallissa ja Buickissa.


      • eipä taida...
        Mustana kiitos kirjoitti:

        Niin ja UK:ssa auton nimi on Vauxhall Trax ja siellä niissä on Vauxhallin moottorit...

        Chevy Traxia myydään UK:ssa Chevrolet Traxina ja Vauxhall Mokkana.


    • Niin taikka näin

      Traxia ja Mokkaahan tehdään Koreassa rinnakkain samassa tehtaassa, joten luonnolisesti tekniikka on molemmissa sama. Ulkokuorissa vain on eroja.

      • Pervoletti

        Kerran tuli Hangon satamaan VW pick up, jossa oli Toyotan takaluukku. Hyvin tuntui sopivan, merkki vain oli väärä....
        Takuupolitiikka ja jälkimarkinointi ratkaisee, kumpi autoista Opel vai Chevy on "kestävä" ja kumpi se, missä on tunnetusti paljon vikoja...


      • Oi vanhoja aikoja
        Pervoletti kirjoitti:

        Kerran tuli Hangon satamaan VW pick up, jossa oli Toyotan takaluukku. Hyvin tuntui sopivan, merkki vain oli väärä....
        Takuupolitiikka ja jälkimarkinointi ratkaisee, kumpi autoista Opel vai Chevy on "kestävä" ja kumpi se, missä on tunnetusti paljon vikoja...

        Tarkoittamasi VW Taro oli kestävin Volkkari, mitä on ikinä myyty. Selitys löytyykin siitä, että auto oli täysin identtinen nokkamerkkiä ja sitä takalaudan prässäystä lukuunottamatta Toyota Hiluxin kanssa, joka tunnetaan ammattipiireissä käytännöllisesti katsoen hajoamattomana autona. Koko Taro oli moottoreineen 100%Toyota Hilux, ja todellakin valmistettu myös Japanissa, eikä missään turkissa tai vastaavasssa missä Toyota nykyään autojaan kyhää..
        VW hyötyi japanilaistehtaan maineikkaasta tuotoksesta.
        Hämärän peittoon on jäänyt, mikä tuo Toyotan ja VW:n liitto oli ja mitä Japanilaiset tuosta hyötyivät. VW sai mallistoonsa idioottivarman lava-auton nelivetomalleineen, mutta mikä oli Toyotan hyöty??


    • Trax kiertue
    • Teetä, kiitos

      Pitää käydä katsomassa. Toivottavasti niissä on Chevroletin moottorit. GM:n kelvottomia patojahan tehdään Kazakstaniassa..sieltä niitä kärrätään autotehtaaseen Koreassa ja laitetaan, kuulemma Ooppeleihin. Tehdas sijaitsee Koreoiden yhteisellä tehdasalueella ja Kazakstaniasta on suora junanrata tehtaalle. P-Korealaiset kokoavat autot noin Euron päiväpalkalla. Tietäähän sen, että ei siihen rahaan oikein hommat kiinnosta. Sitäpaitsi, hidastelevat vaihdetaan toisiin ja siksi siellä on joka viikko tuoretta väkeä hommissa..

      • Voi elämän kevät

        Teetä, kiitos - onko todella näin, että elämäntehtäväsi on käydä kirjoittelemassa ihan mitä sattuu ja mille tahansa sivulle - valitettavasti juttusi ovat täyttä skeidaa. Eivät edes naurata, asut ilmeisesti Ali-Keravalla ja ainoa viihteesi on suoli24 kommentointi?


    • Ali-Kaljala

      GM:n tehdas sijaitsee muuten Astanassa ja sen nimi on "Asia Auto". Kuukkeloimalla voi sivistää itseään. Terveisiä vaikka Ali-Keravalta, tai mistä vaan...

    • ✌✌✌
    • MokkaLaatuauto

      Kävin tänään kurkkaamassa Traxia Turun Metroautossa. Ei jumankaut, oli kuin ammeessa olisi istunut. Kovaa muovia joka puolella ja se mittaristo....... kuin suoraan jostain moottoripyörästä. Jessus, tuota autoa myydään aika pian suurella alennuksella.

      • Trax vs.Mokka

        Trax kaikin puolin parempi kuin Mokka. Vierekkäin olivat..oli helppo verrata. Traxissa paremmat mm.penkit istua.. Hiukan ehkä liian massiivisen näköinen keula. Mitä noista mittareista..ei minua kumminkaan hämännyt vaikka olisivatkin mottoripyöstä. Hinta reilu pari tonnia halvempi kuin Mokan vastaava. Esim.Trax LTZ 1,7 di aut. vs.Opel Mokka Cosmo 1,7 di aut.


      • sama maku

        Samaa mieltä. Tuommoisia mittaristoja on useassakin auto mallissa Opelissa edelleen vanhoillinen malli.


      • traxisti

        Se on makuasia sano musti kun muniaan nuoli. Ihastuin traxissa juuri nippelien ja nappelien puutteeseen, mokassa kun niitä riittää. Olen nyt ajanut useita tuhansia traxilla ja mukavaa kyytiä olen saanut. Turbo kuljettaa juuri sopivan vilkkaasti. Ainakin vielä voin suositella kyseistä autoa harkitseville. Vuosien saatossa tulee sitten selville se kestävyys...


    • Tässä kuva
      • Pete19651

      • Jurpå
        Pete19651 kirjoitti:

        Eilen kävin hakemassa upouuden Traxin ja ajellut sillä nyt 300 km. Aivan loistava hinta-laatusuhde.

        Myllynä diesel automaatilla.

        Hjuva hjuva, kerro plussia ja miinuksia kun kilometrejä kertyy, mulla sama kokoonpano tulossa loka/marraskuu.


      • jtaul
        Pete19651 kirjoitti:

        Eilen kävin hakemassa upouuden Traxin ja ajellut sillä nyt 300 km. Aivan loistava hinta-laatusuhde.

        Myllynä diesel automaatilla.

        Minäkin hankin Traxin Espoosta eilen ja vaikuttaa tosi hyvältä!!! Ajanut nyt 30 km ja hyvin on pelannut....heh heh....

        Myyjä kertoi että kaikki heidän kiintiönsä suomeen toimitetut Traxit on myyty ja saavat autoja vasta ensi vuoden puolella, jolloin ilmeisesti nostavat myös hintaa.


      • Trax maavara
        jtaul kirjoitti:

        Minäkin hankin Traxin Espoosta eilen ja vaikuttaa tosi hyvältä!!! Ajanut nyt 30 km ja hyvin on pelannut....heh heh....

        Myyjä kertoi että kaikki heidän kiintiönsä suomeen toimitetut Traxit on myyty ja saavat autoja vasta ensi vuoden puolella, jolloin ilmeisesti nostavat myös hintaa.

        Trax nelivedolla mietinnässä ja paljon tulee huonoja metsäteitä täällä pohjoisessa ajettua harrastusten yhteydessä ja tähän liittyen kysymys johon en ole suoraa vastausta löytänyt eli paljonko maavara Traxissa? Keulan kumilista menee matalalle mutta miten keskiverto maavara?


      • träksi
        Trax maavara kirjoitti:

        Trax nelivedolla mietinnässä ja paljon tulee huonoja metsäteitä täällä pohjoisessa ajettua harrastusten yhteydessä ja tähän liittyen kysymys johon en ole suoraa vastausta löytänyt eli paljonko maavara Traxissa? Keulan kumilista menee matalalle mutta miten keskiverto maavara?

        Esitteen mukaan nelivetomalleissa 168mm ja etuvetoisissa 158mm.


      • Väärät vehkeet.
        träksi kirjoitti:

        Esitteen mukaan nelivetomalleissa 168mm ja etuvetoisissa 158mm.

        Aika lapsellisen pieni maavara "maasturiksi" jopa city-sellaiseksi.
        Dacia duster nelivedossa on 19 cm, Nissan Qashqaissa (ei edes maasturi) 20 cm, Nissan Juke (ei todellakaan maasturi!) 18 cm, Kia Venga (ei todellakaan ei edes silmät kiinni maasturi) jopa siinäkin 16 cm..... Skoda Yeti (jotain cittariin päin) 18 cm.
        Jos etsit autoa edes etäisesti maastoon, Trax on ihan väärä peli siihen käyttöön. Se on lähinnä maasturin näköiseksi muotoiltu kauppakassi, kuten tuo Nissan Jukekin on. Jukessa vaan on isompi maavara ja siihen saa huomattavasti riskimmän moottorin.


      • .....
        Väärät vehkeet. kirjoitti:

        Aika lapsellisen pieni maavara "maasturiksi" jopa city-sellaiseksi.
        Dacia duster nelivedossa on 19 cm, Nissan Qashqaissa (ei edes maasturi) 20 cm, Nissan Juke (ei todellakaan maasturi!) 18 cm, Kia Venga (ei todellakaan ei edes silmät kiinni maasturi) jopa siinäkin 16 cm..... Skoda Yeti (jotain cittariin päin) 18 cm.
        Jos etsit autoa edes etäisesti maastoon, Trax on ihan väärä peli siihen käyttöön. Se on lähinnä maasturin näköiseksi muotoiltu kauppakassi, kuten tuo Nissan Jukekin on. Jukessa vaan on isompi maavara ja siihen saa huomattavasti riskimmän moottorin.

        Chevroletin Trax-sivulla ei sanallakaan mainosteta Traxia maasturiksi tai edes citymaasturiksi. Siellä on mm. tällaisia otsikoita:

        -Vilkasta kaupunkielämää Chevrolet Traxilla
        -Luotettavaa suorituskykyä kaupunkiajoon

        Trax ei todellakaan ole, eikä yritä olla maasturi.

        https://www.chevrolet.fi/autot/trax/


      • Väärät Vehkeet
        ..... kirjoitti:

        Chevroletin Trax-sivulla ei sanallakaan mainosteta Traxia maasturiksi tai edes citymaasturiksi. Siellä on mm. tällaisia otsikoita:

        -Vilkasta kaupunkielämää Chevrolet Traxilla
        -Luotettavaa suorituskykyä kaupunkiajoon

        Trax ei todellakaan ole, eikä yritä olla maasturi.

        https://www.chevrolet.fi/autot/trax/

        Mitähän sinä kuvittelet tuolla termillä "SUV" tarkoitettavan, jos ei katumaasturia?

        Sitä lyhennettä kylvetään Chevrolet Traxin sivuilla ihan riittämiin.
        Televisiossakin pyöri mainos, jossa kuvataan ensin jotain 70 vuotta vanhaa puukylki-Chevyä ja sitten kuva siirtyy Traxiin sloganin "alkuperäinen katumaasturi" saattelemana. Englannin kielen versiossa katumaasturi-sana on korvattu lyhenteellä SUV, joka tarkoittaa käytännössä samaa.
        Että kyllä se sen verran yrittää olla ihan oikea cittari, olematta kuitenkaan cittari.

        "MPV" on sitten ihan oma lyhenteensä monikäyttöautoille.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Katumaasturi

        http://www.youtube.com/watch?v=G9LZMxJ_-yw


      • joku vastaa
        Väärät Vehkeet kirjoitti:

        Mitähän sinä kuvittelet tuolla termillä "SUV" tarkoitettavan, jos ei katumaasturia?

        Sitä lyhennettä kylvetään Chevrolet Traxin sivuilla ihan riittämiin.
        Televisiossakin pyöri mainos, jossa kuvataan ensin jotain 70 vuotta vanhaa puukylki-Chevyä ja sitten kuva siirtyy Traxiin sloganin "alkuperäinen katumaasturi" saattelemana. Englannin kielen versiossa katumaasturi-sana on korvattu lyhenteellä SUV, joka tarkoittaa käytännössä samaa.
        Että kyllä se sen verran yrittää olla ihan oikea cittari, olematta kuitenkaan cittari.

        "MPV" on sitten ihan oma lyhenteensä monikäyttöautoille.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Katumaasturi

        http://www.youtube.com/watch?v=G9LZMxJ_-yw

        sport utility vehicle, jonka ymmärrän vähän korkeammalla istuttavaksi autoksi, joka ei ole maasturi


      • Autoista Kiinnostunu
        joku vastaa kirjoitti:

        sport utility vehicle, jonka ymmärrän vähän korkeammalla istuttavaksi autoksi, joka ei ole maasturi

        Ei oikea maasturi välttämättä, mutta city-maastureinahan nuo SUV:it yleensä käsitetään.
        Nykyään ehkä sana "crossover" on vielä cittaristakin se hiukan lievempi ilmaisu, joka on maasturia etäisesti muistuttava tavallinen monikäyttöhenkilöauto.
        Jos auton yhteydessä käytetään SUV-sanaa, näen että sillä halutaan korostaa auton yhteyttä katu-maastureihin. Ja kyllähän Mokka/Trax sellaisia kovasti muistuuttaakin, siitä voinemme kaikki olla yhtämieltä. Myös Suzuki SX4 on kovasti samanoloinen.


      • 165234
        Väärät vehkeet. kirjoitti:

        Aika lapsellisen pieni maavara "maasturiksi" jopa city-sellaiseksi.
        Dacia duster nelivedossa on 19 cm, Nissan Qashqaissa (ei edes maasturi) 20 cm, Nissan Juke (ei todellakaan maasturi!) 18 cm, Kia Venga (ei todellakaan ei edes silmät kiinni maasturi) jopa siinäkin 16 cm..... Skoda Yeti (jotain cittariin päin) 18 cm.
        Jos etsit autoa edes etäisesti maastoon, Trax on ihan väärä peli siihen käyttöön. Se on lähinnä maasturin näköiseksi muotoiltu kauppakassi, kuten tuo Nissan Jukekin on. Jukessa vaan on isompi maavara ja siihen saa huomattavasti riskimmän moottorin.

        Trax perustuu Gamma 2 platformiin. Samaan perustuu myös esimerkiksi Chevrolet Aveo. Aveon maarara on 12.5 cm. Traxissa se on paljon enemmän. Maavara erottaa tavalliset autot ja SUV:t, tai miksi niitä halutaankin nimittää, toisistaan.


      • suvisti
        Väärät Vehkeet kirjoitti:

        Mitähän sinä kuvittelet tuolla termillä "SUV" tarkoitettavan, jos ei katumaasturia?

        Sitä lyhennettä kylvetään Chevrolet Traxin sivuilla ihan riittämiin.
        Televisiossakin pyöri mainos, jossa kuvataan ensin jotain 70 vuotta vanhaa puukylki-Chevyä ja sitten kuva siirtyy Traxiin sloganin "alkuperäinen katumaasturi" saattelemana. Englannin kielen versiossa katumaasturi-sana on korvattu lyhenteellä SUV, joka tarkoittaa käytännössä samaa.
        Että kyllä se sen verran yrittää olla ihan oikea cittari, olematta kuitenkaan cittari.

        "MPV" on sitten ihan oma lyhenteensä monikäyttöautoille.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Katumaasturi

        http://www.youtube.com/watch?v=G9LZMxJ_-yw

        Suora lainaus wikistä: "Citymaasturit ovat ulkonäöltään hyvin lähellä maastureita, mutta ne on tarkoitettu lähinnä kadulle. Nämä syntyivät siksi, että monetkaan maasturin ostajat eivät ajaneet koskaan maastossa, jolloin maastoajoon tarvittavia ominaisuuksia alettiin karsia ja tilalle lisätä kaupunkiajoa mukavoittavia tai polttoaineenkulutusta pienentäviä ominaisuuksia. Osa niistä on hyvinkin lähellä henkilöautoa." Tämä kuvaus sopii Traxiin täysin.


      • lefa53
        Väärät vehkeet. kirjoitti:

        Aika lapsellisen pieni maavara "maasturiksi" jopa city-sellaiseksi.
        Dacia duster nelivedossa on 19 cm, Nissan Qashqaissa (ei edes maasturi) 20 cm, Nissan Juke (ei todellakaan maasturi!) 18 cm, Kia Venga (ei todellakaan ei edes silmät kiinni maasturi) jopa siinäkin 16 cm..... Skoda Yeti (jotain cittariin päin) 18 cm.
        Jos etsit autoa edes etäisesti maastoon, Trax on ihan väärä peli siihen käyttöön. Se on lähinnä maasturin näköiseksi muotoiltu kauppakassi, kuten tuo Nissan Jukekin on. Jukessa vaan on isompi maavara ja siihen saa huomattavasti riskimmän moottorin.

        traxi ei mainosteta maasturiksi ja jos tykkäät nissanista muista että qashqaissa ja jukessa on rellun paska moottori


    • traxisti

      Traxi ollut nyt pari kuukautta ajossa. Kilometrejä kohta viisituhatta. Meno on ollut mukavaa, noin lyhyesti sanottuna. Auto pelaa hienosti ja kääntää katseita tiellä. Eipä ole tullut vielä samanlaista vastaan. Tämä oli osasyynä auton valintaan esim quashqain asemesta. Tässä vaiheessa voin sanoa olevani hyvinkin tyytyväinen auton valintaan, tulevaisuus näyttää sitten kestävyyden.
      Ainoa miinuspuoli on jonkinmoinen rengasmelu, mutta sekään ei ole niin paha kuin monissa koeajamissani toisissa autoissa.
      Itsellä 1.4 T LT-varustelulla.

      • traxin ostanut

        Reilu kuukausi mennyt vastaavalla kalustolla. Päälle parituhatta kilometriä takana.

        Hiekkaisilla metsäteillä peräosa pölyyntyy helposti. U-käännöstä tehdessä tai ruuhkassa moottorin automaattisammutus haittaa matkantekoa ja aiheuttaa kiusallisia tilanteita. Kenties vika on kuskissa, joka ei vielä täysin tunne auton tapoja.

        Isoin harmi on BringGon navigaattorissa, joka on kytketty pakkonavigaattoriksi MyLinkiin. Se on valittettavan usein täysin hukassa ja käytöstä joutuu pulittamaan ravintolaillallisen hinnan. Yleensä päälle vartin ajon jälkeen se vasta järkiintyy ja löytää oikean sijainnin. Kaikkia katuja ei myöskään ole systeemissä, joten voi joutua etsimään kännykän navigaattorista/googlen kartoista lähimmän toisen kadunnimen. Ehdottelee myös joskus reittejä, joilla on ajokieltoa (esim oikaisua kävelyteiden kautta) tai sitten varoittelee nopeusrajoituksen ylittämisestä alueella, jossa on korkeampi nopeusrajoitus.

        Välillä oli yhteysongelmia lisäksi Bluetoothin kanssa.

        Halpispikkukatumaasturi, joka ei liikaa erotu joukosta, mutta ei näytä eikä tunnu pahaltakaan. Vähän on tullut vastaavia vastaan, mutta syksyn mittaan luulisi yleistyvän Suomenkin teillä. Maailmalla auton eri versiot on olleet suosittuja.


      • trax1
        traxin ostanut kirjoitti:

        Reilu kuukausi mennyt vastaavalla kalustolla. Päälle parituhatta kilometriä takana.

        Hiekkaisilla metsäteillä peräosa pölyyntyy helposti. U-käännöstä tehdessä tai ruuhkassa moottorin automaattisammutus haittaa matkantekoa ja aiheuttaa kiusallisia tilanteita. Kenties vika on kuskissa, joka ei vielä täysin tunne auton tapoja.

        Isoin harmi on BringGon navigaattorissa, joka on kytketty pakkonavigaattoriksi MyLinkiin. Se on valittettavan usein täysin hukassa ja käytöstä joutuu pulittamaan ravintolaillallisen hinnan. Yleensä päälle vartin ajon jälkeen se vasta järkiintyy ja löytää oikean sijainnin. Kaikkia katuja ei myöskään ole systeemissä, joten voi joutua etsimään kännykän navigaattorista/googlen kartoista lähimmän toisen kadunnimen. Ehdottelee myös joskus reittejä, joilla on ajokieltoa (esim oikaisua kävelyteiden kautta) tai sitten varoittelee nopeusrajoituksen ylittämisestä alueella, jossa on korkeampi nopeusrajoitus.

        Välillä oli yhteysongelmia lisäksi Bluetoothin kanssa.

        Halpispikkukatumaasturi, joka ei liikaa erotu joukosta, mutta ei näytä eikä tunnu pahaltakaan. Vähän on tullut vastaavia vastaan, mutta syksyn mittaan luulisi yleistyvän Suomenkin teillä. Maailmalla auton eri versiot on olleet suosittuja.

        Olen funtsanut Trax 1,7 dieseliä, kun pitää olla automaatti. Siinä on varmaankin hihnalla jakopää. Onko näin? Ja jos on niin onkohan contin hihna, kun ne kuulemma kestää ikuisuuden.
        Uuden Cruzen 2.0 koneessa on tietääkseni ketju.


      • cru5
        trax1 kirjoitti:

        Olen funtsanut Trax 1,7 dieseliä, kun pitää olla automaatti. Siinä on varmaankin hihnalla jakopää. Onko näin? Ja jos on niin onkohan contin hihna, kun ne kuulemma kestää ikuisuuden.
        Uuden Cruzen 2.0 koneessa on tietääkseni ketju.

        Joo, kyllä yleisesti ottaen myös kiinnostaisi: Missä Cruzen ja Traxin koneissa on hihna vai ketju jakopäässä bensa ja diesel.
        Ei tahdo löytyä ja myyjätkin on yhtä pihalla.


      • korhkar
        cru5 kirjoitti:

        Joo, kyllä yleisesti ottaen myös kiinnostaisi: Missä Cruzen ja Traxin koneissa on hihna vai ketju jakopäässä bensa ja diesel.
        Ei tahdo löytyä ja myyjätkin on yhtä pihalla.

        Ohjekirjan mukaan LUJ 1.4 bensaturbo ja LNP diesel ketjulla ja muut hihnalla. LNP on kai se nykyinen 2-litrainen diesel.


      • cru5
        korhkar kirjoitti:

        Ohjekirjan mukaan LUJ 1.4 bensaturbo ja LNP diesel ketjulla ja muut hihnalla. LNP on kai se nykyinen 2-litrainen diesel.

        KIITOS!


      • korhkar
        cru5 kirjoitti:

        KIITOS!

        Ole hyvä ja hihnanvaihtovälihän on150 000 km / 10 vuotta muille paitsi LXT (1.6 bensa 80kW), mutta sitä ei taida olla edes käytössä enää.


      • jtaul

        Olen ajanut Traxillani liki 4000 km. Mitkä kumit sulla on alla ? Mulla on Continental ja ainakin ne ovat todella hiljaiset.
        Tilasin juuri talvirenkaat ja maksoin niistä aluvanteineen 860€ (Nokian) ....huvittaa kun myyjä olisi myynyt renkaansa liki tuplahinnalla minulle.

        Mietin lohkolämmitintä, mutta en hankikaan sitä. Luin juuri Motivan uuden esitteen jossa tutkimusten mukaan uusilla autoilla , siis ikä alle 5 v, ei juuri saa pudotettua bensan kulutusta lämmittimen avulla (outo tulos?) jotta investoinnin voisi kuolettaa kannattavasti. Tietty ajomukavauuttahan se parantaa kummasti ja ympäristöpäästöt vähenevät. Halvimmillaan tarjous olisi 600 € (lämmitin ja sisäpistoke, siis kamat ja asennus).


      • korhkar
        jtaul kirjoitti:

        Olen ajanut Traxillani liki 4000 km. Mitkä kumit sulla on alla ? Mulla on Continental ja ainakin ne ovat todella hiljaiset.
        Tilasin juuri talvirenkaat ja maksoin niistä aluvanteineen 860€ (Nokian) ....huvittaa kun myyjä olisi myynyt renkaansa liki tuplahinnalla minulle.

        Mietin lohkolämmitintä, mutta en hankikaan sitä. Luin juuri Motivan uuden esitteen jossa tutkimusten mukaan uusilla autoilla , siis ikä alle 5 v, ei juuri saa pudotettua bensan kulutusta lämmittimen avulla (outo tulos?) jotta investoinnin voisi kuolettaa kannattavasti. Tietty ajomukavauuttahan se parantaa kummasti ja ympäristöpäästöt vähenevät. Halvimmillaan tarjous olisi 600 € (lämmitin ja sisäpistoke, siis kamat ja asennus).

        Vaikka se olisi öljypohjalämmitin, siitä on aina hyötyä. Lämpimät öljyt lähtevät heti kiertoon kovillakin pakkasilla. Auton myynti käytettynä voi olla myös ongelmallista, jos autolla on lukemattomia kylmäkäynnistyksiä takanaan.


      • Das kansanauto
        korhkar kirjoitti:

        Ole hyvä ja hihnanvaihtovälihän on150 000 km / 10 vuotta muille paitsi LXT (1.6 bensa 80kW), mutta sitä ei taida olla edes käytössä enää.

        Onkohan varmaa että ketju ei veny ja hyppää hampaalla yli?


      • Ei VW
        Das kansanauto kirjoitti:

        Onkohan varmaa että ketju ei veny ja hyppää hampaalla yli?

        Ei ole VW, vaan kunnolla suunniteltu ja valmistettu kunnon materiaaleista.


      • Krax
        jtaul kirjoitti:

        Olen ajanut Traxillani liki 4000 km. Mitkä kumit sulla on alla ? Mulla on Continental ja ainakin ne ovat todella hiljaiset.
        Tilasin juuri talvirenkaat ja maksoin niistä aluvanteineen 860€ (Nokian) ....huvittaa kun myyjä olisi myynyt renkaansa liki tuplahinnalla minulle.

        Mietin lohkolämmitintä, mutta en hankikaan sitä. Luin juuri Motivan uuden esitteen jossa tutkimusten mukaan uusilla autoilla , siis ikä alle 5 v, ei juuri saa pudotettua bensan kulutusta lämmittimen avulla (outo tulos?) jotta investoinnin voisi kuolettaa kannattavasti. Tietty ajomukavauuttahan se parantaa kummasti ja ympäristöpäästöt vähenevät. Halvimmillaan tarjous olisi 600 € (lämmitin ja sisäpistoke, siis kamat ja asennus).

        Minäkin ajattelin olla viekas ja ostaa Trax:iin talvikumit rengasliikkeestä. Mutta mutta... rengaspaineanturit rengasliikkeessä maksaa noin 500€ jolloin hinta lähenee samaa mitä jälleenmyyjä kauppasi minulle kummeja. Sitten alkaa se se säätäminen ajotietokoneen kanssa, että härpäke ymmärtää mitkä kummeet on alla. Mietin, että jaksanko katsella sitä rengaspaineen varoitusvaloa koko talven ja mitä sanoo takuu, jos ei ole rengaspaineen varoitus käytössä. Ko. toimintoa ei voi ohittaa.


      • jurpå
        Krax kirjoitti:

        Minäkin ajattelin olla viekas ja ostaa Trax:iin talvikumit rengasliikkeestä. Mutta mutta... rengaspaineanturit rengasliikkeessä maksaa noin 500€ jolloin hinta lähenee samaa mitä jälleenmyyjä kauppasi minulle kummeja. Sitten alkaa se se säätäminen ajotietokoneen kanssa, että härpäke ymmärtää mitkä kummeet on alla. Mietin, että jaksanko katsella sitä rengaspaineen varoitusvaloa koko talven ja mitä sanoo takuu, jos ei ole rengaspaineen varoitus käytössä. Ko. toimintoa ei voi ohittaa.

        Miks ei voi ? Minä tilasin räksin ilman talvigummeja.


      • Krax
        jurpå kirjoitti:

        Miks ei voi ? Minä tilasin räksin ilman talvigummeja.

        Tietysti voi ostaa sellaiset kummeet kuin itse haluaa. Mutta rengaspaineen anturin hälytys toimintoa ei voi ohittaa (näin sanoi jälleenmyynnin huolto) ja ohjekirjan mukaan varoitusvalo palaa koko ajan


      • Jurpå
        Krax kirjoitti:

        Tietysti voi ostaa sellaiset kummeet kuin itse haluaa. Mutta rengaspaineen anturin hälytys toimintoa ei voi ohittaa (näin sanoi jälleenmyynnin huolto) ja ohjekirjan mukaan varoitusvalo palaa koko ajan

        Eli ohitamme varoitusvalon palalla teippiä :)


      • traxisti
        traxin ostanut kirjoitti:

        Reilu kuukausi mennyt vastaavalla kalustolla. Päälle parituhatta kilometriä takana.

        Hiekkaisilla metsäteillä peräosa pölyyntyy helposti. U-käännöstä tehdessä tai ruuhkassa moottorin automaattisammutus haittaa matkantekoa ja aiheuttaa kiusallisia tilanteita. Kenties vika on kuskissa, joka ei vielä täysin tunne auton tapoja.

        Isoin harmi on BringGon navigaattorissa, joka on kytketty pakkonavigaattoriksi MyLinkiin. Se on valittettavan usein täysin hukassa ja käytöstä joutuu pulittamaan ravintolaillallisen hinnan. Yleensä päälle vartin ajon jälkeen se vasta järkiintyy ja löytää oikean sijainnin. Kaikkia katuja ei myöskään ole systeemissä, joten voi joutua etsimään kännykän navigaattorista/googlen kartoista lähimmän toisen kadunnimen. Ehdottelee myös joskus reittejä, joilla on ajokieltoa (esim oikaisua kävelyteiden kautta) tai sitten varoittelee nopeusrajoituksen ylittämisestä alueella, jossa on korkeampi nopeusrajoitus.

        Välillä oli yhteysongelmia lisäksi Bluetoothin kanssa.

        Halpispikkukatumaasturi, joka ei liikaa erotu joukosta, mutta ei näytä eikä tunnu pahaltakaan. Vähän on tullut vastaavia vastaan, mutta syksyn mittaan luulisi yleistyvän Suomenkin teillä. Maailmalla auton eri versiot on olleet suosittuja.

        Kaikissa pystyperäisissä autoissa perä likaantuu helposti. Mulla ei ole ollut mitään harmia automaattisammutuksen kanssa. toimii hienosti. Sitäpaitsi sen saa pois päältä siitä eco-napista , jos se harmittaa.
        Navigaattoria en vielä ole päässyt kokeilemaan, kun en omista älykännykkää, vielä. Saataan semmoisen ostaakin kunhan sille päälle satun. Jostakin testistä luin, että se navi pelais hienosti ja viiveettä. Toivotaan että näin on.
        Halpishan se ehkä on mutta kyllä siihenkin euroja sai ihan reippaasti laittaa. Mun mielestä, se erottuu juuri sen verran massasta, kun tarviikin.


      • Trlaks
        Krax kirjoitti:

        Minäkin ajattelin olla viekas ja ostaa Trax:iin talvikumit rengasliikkeestä. Mutta mutta... rengaspaineanturit rengasliikkeessä maksaa noin 500€ jolloin hinta lähenee samaa mitä jälleenmyyjä kauppasi minulle kummeja. Sitten alkaa se se säätäminen ajotietokoneen kanssa, että härpäke ymmärtää mitkä kummeet on alla. Mietin, että jaksanko katsella sitä rengaspaineen varoitusvaloa koko talven ja mitä sanoo takuu, jos ei ole rengaspaineen varoitus käytössä. Ko. toimintoa ei voi ohittaa.

        Mitä höpinää`? Ei kai sitä rengaspaineanturia kumin sisään ole valettu? Yleensä se on joko venttiiliin ruuvattava radiolähetin tai sitten joissain merkeissä rengaspainetta arvioidaan ABS-systeemin kautta pyörintänopeuksia vertaamalla. Nuo anturit nyt ei maksa viittäsataa, ehkä 300e, ja ne voi sitten vaihtaa toisiin renkaisiin kun nämä kuluu loppuun. Se on siis kertakirpaisu.


      • lefa53

        meillä vaimolla trax mulla cruze tosi hyviä autoja


      • lefa53
        Trlaks kirjoitti:

        Mitä höpinää`? Ei kai sitä rengaspaineanturia kumin sisään ole valettu? Yleensä se on joko venttiiliin ruuvattava radiolähetin tai sitten joissain merkeissä rengaspainetta arvioidaan ABS-systeemin kautta pyörintänopeuksia vertaamalla. Nuo anturit nyt ei maksa viittäsataa, ehkä 300e, ja ne voi sitten vaihtaa toisiin renkaisiin kun nämä kuluu loppuun. Se on siis kertakirpaisu.

        antura on venttiili yhteydessä ja maksaa ebayssa 23 egee


      • lefa53
        jtaul kirjoitti:

        Olen ajanut Traxillani liki 4000 km. Mitkä kumit sulla on alla ? Mulla on Continental ja ainakin ne ovat todella hiljaiset.
        Tilasin juuri talvirenkaat ja maksoin niistä aluvanteineen 860€ (Nokian) ....huvittaa kun myyjä olisi myynyt renkaansa liki tuplahinnalla minulle.

        Mietin lohkolämmitintä, mutta en hankikaan sitä. Luin juuri Motivan uuden esitteen jossa tutkimusten mukaan uusilla autoilla , siis ikä alle 5 v, ei juuri saa pudotettua bensan kulutusta lämmittimen avulla (outo tulos?) jotta investoinnin voisi kuolettaa kannattavasti. Tietty ajomukavauuttahan se parantaa kummasti ja ympäristöpäästöt vähenevät. Halvimmillaan tarjous olisi 600 € (lämmitin ja sisäpistoke, siis kamat ja asennus).

        traxissa on ölypohjain lämmitin ja defan maksaa 120 egee ja on tosi helppo asentaa itse


      • lefa53
        Krax kirjoitti:

        Minäkin ajattelin olla viekas ja ostaa Trax:iin talvikumit rengasliikkeestä. Mutta mutta... rengaspaineanturit rengasliikkeessä maksaa noin 500€ jolloin hinta lähenee samaa mitä jälleenmyyjä kauppasi minulle kummeja. Sitten alkaa se se säätäminen ajotietokoneen kanssa, että härpäke ymmärtää mitkä kummeet on alla. Mietin, että jaksanko katsella sitä rengaspaineen varoitusvaloa koko talven ja mitä sanoo takuu, jos ei ole rengaspaineen varoitus käytössä. Ko. toimintoa ei voi ohittaa.

        ei liity takuun meillä trax ja antaa se valo palaa keväseen


      • traxinisti
        Jurpå kirjoitti:

        Eli ohitamme varoitusvalon palalla teippiä :)

        käy piipauttamassa anturit niin valo sammuu. mutta ilmeisesti ristiin vaihto renkaissa ei sittemmin onnistu ilman uutta piippausta.


    • Traxia

      Onko jo tullut kauppoihin Trax 1.4T bensakone automaatilla? Onko joku koeajanut?

      • korhkar

        Pitäisikö bensa-automaatti olla tulossa? Olen kuullut vain diesel-automaateista. Chevroletin sivulla ei vielä näy mitään tietoa mutta Opelin sivulla lukee näin:

        Vuosimallin 2014 myötä tehokas ja taloudellinen 1,4-litrainen turbomoottori on saatavissa myös etuvedon kanssa ja automaattivaihteisena.


      • tulee se
        korhkar kirjoitti:

        Pitäisikö bensa-automaatti olla tulossa? Olen kuullut vain diesel-automaateista. Chevroletin sivulla ei vielä näy mitään tietoa mutta Opelin sivulla lukee näin:

        Vuosimallin 2014 myötä tehokas ja taloudellinen 1,4-litrainen turbomoottori on saatavissa myös etuvedon kanssa ja automaattivaihteisena.

        Frankfurtin autonäyttelyssä kerrottiin tällaista:

        "The turbocharged gasoline variant (1.4L) of Chevrolet's small SUV, the Trax, will become available with a front-wheel-drive layout as of this autumn. When matched to a six-speed manual transmission, this variant of the Trax is capable of zero to 100 acceleration in 9.5 seconds. Fuel consumption on a combined cycle is 6.0L/100 km with Start/Stop, which translates into 139 g of CO2 per km. An automatic gearbox is also available for this powertrain option."

        1.4 T automaatti on siis tulossa sekä Traxista että Mokkasta.


      • diisselisti

        Cruzeen kerrottiin tulevan 99g/km 1.7 diesel ensi vuonna. Hinnastoa ei ole senkään osalta päivitetty.

        Sinne on tullut ainoastaan 1.6 bensamoottorin kohdalle kaksi eri versiota, sähkö- ja hydraulitehostimiset. Ennen siinä oli aina hydraulinen, joka kai nyt on poistumassa.


      • Traxia
        korhkar kirjoitti:

        Pitäisikö bensa-automaatti olla tulossa? Olen kuullut vain diesel-automaateista. Chevroletin sivulla ei vielä näy mitään tietoa mutta Opelin sivulla lukee näin:

        Vuosimallin 2014 myötä tehokas ja taloudellinen 1,4-litrainen turbomoottori on saatavissa myös etuvedon kanssa ja automaattivaihteisena.

        Opelilla tuo 1.4t at6 on ollut hinnastossa jo jonkin aikaa.


      • Herkules
        diisselisti kirjoitti:

        Cruzeen kerrottiin tulevan 99g/km 1.7 diesel ensi vuonna. Hinnastoa ei ole senkään osalta päivitetty.

        Sinne on tullut ainoastaan 1.6 bensamoottorin kohdalle kaksi eri versiota, sähkö- ja hydraulitehostimiset. Ennen siinä oli aina hydraulinen, joka kai nyt on poistumassa.

        Miksi ihmeessä 1.6 sai sähkötehostimen? Eikö alkaen malliksi pitänyt tulla 100-hv 1.4 kuten Saksassa? Voisivat poistaa kaikki vaparit hinnastosta ja keskittyä vain turboversioihin.


      • 1.6 pysyy
        Herkules kirjoitti:

        Miksi ihmeessä 1.6 sai sähkötehostimen? Eikö alkaen malliksi pitänyt tulla 100-hv 1.4 kuten Saksassa? Voisivat poistaa kaikki vaparit hinnastosta ja keskittyä vain turboversioihin.

        1.6 ei ole poistumassa vaikka 1.4 on tulossa. 1.6 kulutus ja CO2-arvo on saatu alemmaksi sähkötehostajalla.

        http://www.topgearsuomi.fi/content/chevroletien-uudet-varusteet-esilla-frankfurtissa

        "Cruzeen on tästä syksystä alkaen saatavana neljä bensiinimoottorivaihtoehtoa kaikissa korimalleissa – vapaastihengittävä 1.4 l (100 hv/75 kW), 1.4 l turbo (140 hv/103 kW), 1.6 l (124 hv/91 kW) sekä 1.8 l (141 hv/104 kW) moottorit. Nykyistä 1.7 l (130 hv/96 kW) ja 2.0 l (163 hv/120 kW) dieselmoottorimallistoa täydennetään 1.7 l dieselin 110 hv:n (81 kW) versiolla, jonka hiilijalanjälki on pienin – vain 99 g CO2 kilometrille – kaikista Cruzen moottoreista."

        Mysteeri on se, ettei hinnastoon ole ilmestynyt muuta kuin 1.6 MT (EPS) 151 g/km. Vanhemmassa 1.6 M/T (HPS) on 157 g/km.

        Joku voisi vinkata maahantuojalle, että omapainotkin voisi korjata. Nehän ovat jotain kuivapainoja ilman kuljettajaa.


      • Traxia

        Vastaan itselleni: ei löytynyt koeajoon mistään kaupasta pk-seudulla, tulee vasta 2014 mallien myötä. Tilattavissa kyllä jo on.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe