Hei,
olen 1-tyypin diabeetikko, 37-vuotias nainen. Käytin muutama päivä sitten NorLevo-jälkiehkäisyvalmistetta. Se ei aiheuttanut minulle oireita, mutta seuraavana aamuna verensokerini olivat poikkeuksellisen korkealla, lähes 20 mmol/l. Normaalisti aamusokerini ovat 4 mmol/l:n tasoa. Muuta poikkeavaa en tehnyt, söin, liikuin ja pistin insuliinia normaalisti. Verensokerini ovat nyt jo kolmatta päivää huippulukemissa. Eilen ennen päivällistä jopa 26,6 mmol/l.
Onko teillä tietoa "katumuspillerien" vaikutuksista verensokeriin? Miten olette selviytyneet jälkivaikutuksista? Tuotteen käyttöohjeessa ei mainittu hormonin vaikuttavan verensokeriin. Farmaseutin mukaan tuote sopii diabeetikolle. Muitakaan käyttöohjeessa mainittuja riskitekijöitä minulla ei ole.
Olen ymmälläni tämän asian kanssa. Pitäisikö minun lisätä ylipitkävaikutteisen insuliinin annosta, koska verensokerit eivät pysy kurissa pikainsuliinin annosta suurentamalla? Olen pistänyt Humalog-insuliinia jo nyt lähes kaksinkertaisen määrän päivässä normaaliin verrattuna. Silti sokerini ovat jatkuvasti lähempänä 20:ä. Kuinka paljon uskallan Lantus-annostani suurentaa? Nyt se on 22 yksikköä päivässä. Entä onko tietoa siitä, kuinka kauan tämän jälkiehkäisyvalmisteen vaikutus kestää?
Olen suunnattoman kiitollinen, jos osaatte neuvoa minua tässä asiassa.
Jälkiehkäisyn vaikutus verensokeriin
2
842
Vastaukset
- Tilli
Olen muutaman kerran viime vuosina käyttänyt mainitsemiasi pillereitä. Minulla on korkea verenpaine ja verenpaineeseen jälkiehkäisypillerit vaikuttavat ainakin, sitä nostaen. -Ja verenpainetauti ja sokeritauti kulkevat käsi kädessä. Jälkiehkäisypillerit nostattavat myös verensokeria. E-pillereitä en ole koskaan voinut käyttää kauaa, sillä ne nostavat myös verenpainetta.
Kropalla kestää viikkoja toipua jälkiehkäisypillereiden antamasta suuresta hormoonimäärästä. Käänny jonkun gynekologin puoleen. He tietävät eniten naisten hormooneista. Gynekologi tulee suosittelemaan sinulle jotain muuta ehkäisymenetelmää. - höpsöö
Sä oot iihan höpsö!
elä käytä sitä jälkiehkäsyä. Opettele käyttämään kondooomia. Höpsö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka932566Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww911506- 671485
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131218- 81953
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi17942Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe39848Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta112841- 54793
- 30726