Vilppiä uskossa

Eenokki 12

Todellisuudessa todellisen Jumalan lapsen omatunto pysyy puhtaana, koska hän elää Jumalan edessä vilpittömästi.

Kuinka moni helluntailainen on samaa mieltä greeenin kanssa hän joka on kirjoittanut yllä olevan.

10

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~tähkäpää~~

Oletan ymmärtäväni, mitä Greeeen tarkoittaa tuolla lauseella, mutta kokonaisuutta ei voi noin ykskantaan ilmaista ja oletankin tuon lauseen liittyvän johon hänen kirjoittamaansa kokonaisuuteen?

Haluan muuten luottaa Sinunkin vilpittömyyteesi ja siksi voisin antaa vinkin, että on ihan fiksua toisen kommentejja lainatessa otta ainakin suurinpiirtein kokonaisuus mukaan, jollei halua antaa väärää kuvaa toisen "sanomisista".

Mutta varsnaiseen ketjun aiheeseen:

Ensinnäkin, kyllähän uskovan tulee vaeltaa alati puhtaalla omallatunnolla ja Raamattu meille opettaa, että jos meidän tuntomme jostain syyttää, meillä on aina tie auki Hänen luoksensa anteeksi pyytämään ja anteeksi saamaan ja taas on hyvä ja kevyt jatkaa matkaansa vapaudessa.

Ja itsekin olen jossain mielessä sitä mieltä, että Jumalan edessä on hyvin suuri merkitys sillä, että ihminen haluaa ja tahtoo kulkea Hänen tahdossaan ja toimia kaikissa tilanteissa oikein ja vilpittömästi ja olisin myöskin jopa valmis sanomaan, että tämä on se ns. pohjalauta, jonka olemassa oloa Jumala ensiksi katsoo meidän syntisyydessämme, "..Tahdotko sinä tulla...olla...onko halu palvella Häntä...onko halu antaa oma tahtomme Hänen tahtonsa allee jne...."

Ja kun Jumala näkee ihmisen vilpittömän tahdon ja halun, Hän sen jälkeen katsoo meitä ja meidän tekmisiämme Jeesuksen täytetyn työn kautta.

Ei meistä koskaan täällä ajassa täydellisiä ihmisiä tule inhimillisellä silmällä katsoen, mutta Jumala näkeekin meidät Kristuksen vanhurskauteen puettuina ja se on ainoa meidän turvamme ja toivomme!

• Eenokki 12

Pitäisikö minun ottaa tällaisia pitkiä pitkäpiimäisiä sepustuksia jota kukaan ei jaksa lukea.
        Asia tulee esiin kun ottaa siihen tarvittavat kohteet.
        green pystyy näköjään vilpittömään elämäänkin ja se todistaa hänestä että hän ei tarvitse luottaa muuhun kuin vilpittömään elämäänsä.
        Omantunnon puhdistava aine on jossain muualla.

• ~~tp~~
        Eenokki 12 kirjoitti:

Pitäisikö minun ottaa tällaisia pitkiä pitkäpiimäisiä sepustuksia jota kukaan ei jaksa lukea.
        green pystyy näköjään vilpittömään elämäänkin ja se todistaa hänestä että hän ei tarvitse luottaa muuhun kuin vilpittömään elämäänsä.

Ok, annan asian osalta olla!

Ei kannata ottaa, eikä lukea tuollaisia turhanpäiväisiä ja pitkiä sepustuksia, mutta kunhan kokeilin tikulla jäätä, mikä sen paksuus on ja sainhan minä siitä selvät lukemat. 8D

Ajatuksenani oli ihan VILPITTÖMÄSTI katsoa, missä määrin kykenet asialliseen ajatusten vaihtoon.

• _greeeeen
        Eenokki 12 kirjoitti:

Enpä ole koskaan sanonut itsessäni pystyväni paljoon. Tämä keskustelu on nyt samalla asteella, jolla Jaikal yritti kauan selittää eräälle kirjoittajalle sitä, missä on lääke syntiä vastaan, mutta tuli aina vain väärinymmärretyksi.

3 Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät.

4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa.

(Joh. 15:3-4)

• _greeeeen

1 Paavali loi katseensa neuvostoon ja sanoi: "Veljet! Koko elämäni, tähän päivään asti, minä olen elänyt Jumalan edessä vilpittömästi, omaatuntoani loukkaamatta."

(Ap. t. 23:1)

• Eenokki12

Olenhan minäkin elänyt vilpittömästi, mutta siitä huolimatta olen joutunut tunnustamaan syntejä ja pyytämään niitä anteeksi.
        Ei Paavali tarkoita että hänen vilpitön elämänsä merkitsee syntien anteeksisaamista vaan kyllä Paavalikin joutui usein
        puhdistamaan omatuntonsa Kristuksen verellä.
        ps. hengen vilpistä voisi joku tehdä avauksen.

• EI tehnyt syntiä!
        Eenokki12 kirjoitti:

Olenhan minäkin elänyt vilpittömästi, mutta siitä huolimatta olen joutunut tunnustamaan syntejä ja pyytämään niitä anteeksi.
        Ei Paavali tarkoita että hänen vilpitön elämänsä merkitsee syntien anteeksisaamista vaan kyllä Paavalikin joutui usein

Paavali eli vanhurskaan miehen elämää, jossa synnillä ei ollut sijaa. Kristuksen veri puhdisti Paavalia ja siksi Paavali pelastui synnin houkuttelevalta paulalta.

• _greeeeen
        EI tehnyt syntiä! kirjoitti:

Paavali eli vanhurskaan miehen elämää, jossa synnillä ei ollut sijaa. Kristuksen veri puhdisti Paavalia ja siksi Paavali pelastui synnin houkuttelevalta paulalta.

Kyllä Paavali tosiaan puhui ihan todellisesta tekemisestä ja olemisesta, eikä mistään teorettisesta puhtaudesta Jeesuksen siivellä.

12 Siksi, rakkaat ystävät, niin kuin olette aina totelleet minua, kun olen ollut luonanne, totelkaa vielä enemmän nyt, kun olen poissa: tehkää peläten ja vavisten työtä pelastuaksenne.

13 Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja myös teette niin kuin on hänen hyvä tarkoituksensa.

14 Tehkää kaikki nurisematta ja empimättä,

15 jotta olisitte moitteettomia ja puhtaita, nuhteettomia Jumalan lapsia tämän kieroutuneen ja turmeltuneen sukukunnan keskellä. Te loistatte siinä kuin tähdet taivaalla,

(Fil. 2:12-14)

• _greeeeen
        Eenokki12 kirjoitti:

Eenokki, etkö ymmärrä, että kaikki vilppi yms. tulee jättää ihan todella pois!?

1 Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu.

(1. Piet. 2:1)
        _______

3 Siveettömyydestä, kaikenlaisesta saastaisuudesta ja ahneudesta ei teidän keskuudessanne saa olla puhettakaan, eihän mikään sellainen sovi pyhille.

4 Myöskään rivoudet, typerät jutut tai kaksimielisyydet eivät teille sovi, teidän suuhunne sopii kiitos.

5 Tehän tiedätte hyvin, ettei kenelläkään siveettömällä eikä saastaisella ole osaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnasta, ei myöskään ahneella, sillä hän on epäjumalanpalvelija.

(Ef. 5:3-5)

• katsoitko

www.muutokseen.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3649
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      44
      3605
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2831
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2559
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1539
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe