Osaako joku selventää kyseistä kohtaa Genesiksessä?
En ymmärrä kohtaa ollenkaan, Jaakob ilmeisesti paini Jumalan kanssa, toisten mukaan enkelin kanssa.
Miten Jaakob voi voittaa enkelin tai Jumalan painissa, eihän siinä ole mitään järkeä.
Jaakobin paini
35
4607
Vastaukset
- painia
www.muutokseen.fi
- Joffet
Onko linkissäsi vastaus tähän kysymykseen? En löytänyt.
- höqpnkclnq ojoj
Joffet kirjoitti:
Onko linkissäsi vastaus tähän kysymykseen? En löytänyt.
Ei saduista kannata noin hermostua. Kyseinen satu on kait vertauskuvallinen, Raamatun faktapitoisuus kun on muutenkin sangen vaatimaton. Täynnä sisäisiä ristiriitaisuuksia ja väärää tietoa koko kirja. Suuri osa Raamatusta on lisäksi kopsattu muinaisilta sumerilaisilta, egyptiläisiltä, mithralaisilta jne.
- 20+17
Jaakobin painiksi kutsutaan tilannetta jossa ihminen joutuu ratkaisemaan suuren sisäisen ristiriidan..
- Hengellinen kirja
Älä yritä ratkaista Raamatun totuuksia omalla "ymmärrykselläsi" ollenkaan.
Raamattu on hengellinen kirja. Vain Jumala voi sen sinulle avata Totuuden Hengen avulla, kuten on tehnyt mm. Teuvo Sunille.- Joffet
En yritäkään.
Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini* hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka.1.Moos 32:24
Mies sanoi hänelle: "Päästä minut menemään, sillä päivä valkenee." Mutta Jaakob sanoi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua jae 26
Silloin mies sanoi: "Sinua ei pidä enää sanoa Jaakobiksi, vaan Israeliksi, sillä sinä olet kamppaillut* Jumalan ja ihmisten kanssa ja voittanut.jae 28
Vielä tänäkin päivänä he elävät entisten tapojensa mukaisesti. He eivät palvele Herraa eivätkä noudata niitä säädöksiä, ohjeita ja lain käskyjä, joita Herra käski Jaakobin suvun noudattaa. Tälle suvulle hän antoi nimen Israel. 2.Kun 17:34
Iseaelin valtio on edelleeni Jaakobin painista herran kassa.
Enkeli salli voittaa itsensä- lösfaögk
Jaakob painii Jumalan kanssa. Mikä on ensimmäinen käsky Mooseksen kirjassa? Minä olen Herra Sinun Jumalasi. Älä pidä muita Jumalia!. Jaakob painii siis Itsensä kanssa. Minä olen Jumala. Älä pidä muita jumalia. Olet siis osa Jumalaa ja Jumala on Maailmankaikkeus.
Joffet
Ymmärtääksen on veretauskuvallisesti kerrottu,jaakob oli luonteeltaa perään antamaton.
Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini* hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka.1 Moos 32:24
Jaakob antoi paikalle nimeksi Penuel. Hän sanoi: "Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin,* ja silti olen elossa.- Risti-riita.
Raamattu puhuu ristiin. 2Moos.33:20. Ja hän sanoi vielä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon. 5Moos.4:12. Joh.1:18. 1Joh.4:12.
Risti-riita. kirjoitti:
Raamattu puhuu ristiin. 2Moos.33:20. Ja hän sanoi vielä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon. 5Moos.4:12. Joh.1:18. 1Joh.4:12.
Risti-riita
vastaus
Niin ihmisen näkökulalta näyttä risti riitaisela,todellisuudessa painija olisi ollut herran enkeli,hän hän on myös valkeus joka tekee hänelle annetut tehtävät.
Enkehän sokais myös sodoman kaupungin asukaat kun tuli hävittämään sen maan päältä,pakoo ei päätetty kuin loot peheineen,tässä ei ole mitää risti riitaisuutta.
Ihminen ei voi tietää Jeesuksen suunitelmia.
Minäkin olen nähnyt näyssä sen portin joka vie ijankaikkiseen elämään,sen taka on kaikki toisen laista,ei voi verrata sitä tähän luontoon joka on ymprillämme,se on paljon kauniinpaa.- 20+12
kuulija1 kirjoitti:
Risti-riita
vastaus
Niin ihmisen näkökulalta näyttä risti riitaisela,todellisuudessa painija olisi ollut herran enkeli,hän hän on myös valkeus joka tekee hänelle annetut tehtävät.
Enkehän sokais myös sodoman kaupungin asukaat kun tuli hävittämään sen maan päältä,pakoo ei päätetty kuin loot peheineen,tässä ei ole mitää risti riitaisuutta.
Ihminen ei voi tietää Jeesuksen suunitelmia.
Minäkin olen nähnyt näyssä sen portin joka vie ijankaikkiseen elämään,sen taka on kaikki toisen laista,ei voi verrata sitä tähän luontoon joka on ymprillämme,se on paljon kauniinpaa.kuulija 1
Riippuu siitä kuinka näet asioita, kuten luonnon.
Mitä lähemmäksi Luojaa pääset, sitä suuremmoiselta luomistyö näyttää ja osaat arvostaa sitä. Se on kuin kutsuva paratiisi johon kaipaat ja haluat sulautua sen ihmeellisyyteen.
Se on kuin syli, jota tässä olomuodossa ei voi tavoittaa, kuitenkin se antaa joka päivä merkitystä. ihmeitä, iloa, kauneutta, läsnäoloa, valoa, uudistumista, kaipausta ....kiitollisuutta.
- ........
Jeesus sanoi myös evankeliumissa, kun menee pyytämään pari leipää, ystävä nousee sentähden ettei toinen hellitä.
Samoin väärä tuomari joka auttoi naisen oikeuteensa, "vaikka minä en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä, autan naisen saamaan oikeutta ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni".
Harvoin kuulee näitä kertomuksia saarnatuolista, niin vesitettyä nykyään on.
Jaakobin paini on todella tapahtunut, kuten väärä tuomarikin oli olemassa aikoinaan.
Opiksi meille, ettemme saa luovuttaa.
Jaakobin kanssa paininut mies oli jumal´olento, ei itse Jumala.Sain uuden nimen.. Kerron tämän vain yhden kerran..menen nyt.. enkä mitään toivo/rukoile. .. Kiitos jokaiselle jotka kuuntelitte!?. Kiitos teille!!
- totuus . on .
Siinä taas eräs todiste, ettei kirkossa saa puhua Raamatun opetuksia.
Kirkossa saa julistaa vapaasti homoutta ym. riettauksia puoltavia saarnoja.
Mikään Raamatun vastainen asia ei koskaan ole erottamisen syy. Mutta jos pappi puhuu totuuden sanoja, kuten Jaakkola (osittain), on erottaminen pappisvirasta varma.
http://eroakirkosta.fi- Tammi2
Totuus .0n .
Niin totuus julistaa homoudesta,joka on synnin seurausta lankeemuksessa,siitäkin on tehtävä parannus,nekin synnit saa anteeksi veren kautta,on tutava täys käännös.
Tänäpäivän jää synnin julistus tois alalle,kirkoissa,ei se hetä synnin tuntoa seurakuntalaisissa. Tammi2 kirjoitti:
Totuus .0n .
Niin totuus julistaa homoudesta,joka on synnin seurausta lankeemuksessa,siitäkin on tehtävä parannus,nekin synnit saa anteeksi veren kautta,on tutava täys käännös.
Tänäpäivän jää synnin julistus tois alalle,kirkoissa,ei se hetä synnin tuntoa seurakuntalaisissa.Mitä!!?? Ei!!
Tammi2 kirjoitti:
Totuus .0n .
Tänäpäivän jää synnin julistus tois alalle,kirkoissa,ei se hetä synnin tuntoa seurakuntalaisissa.Ei! Tuossa minkä kirjoitit oli Tuomio jo valmiina!
- 6+8
Voisiko tuo enkeli, jonka Jaakob/Israel voitti, olla Jeesus ?
Ja jos niitä oli kaksi, se toinen voisi olla paavali. - ikuinenmasentunumies
jaakobin painia on vaan vertauskuvallinen se on tollasta henkistä taistelua itsensä kanssa jota tässä masentunu ihminen joutuu päivittäin taistelemaan jopa juuri unissaankin.Enkelin kanssa se painii kai se niinku kuvaa et taistelee synkkiä aatoksia ja hyvien aatoksien kanssa niinku kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivä ihminen.
- hätähuuto
Jaakob paini Jumalan kanssa, vaikka se on ilmoitettu enkelinä. Raamatussa on paikkoja, joissa ihmistä voidaan kutsua enkeliksi ja enkeliä mieheksi. Ilmeisesti oli kyseessä Jeesuksen esiolevaisuus. Jumala voi ottaa ihmisen hahmon. Kun Jeesus eli maan päällä ihmisenä, se ei merkitse sitä, että hän olisi painissa voittanut jokaisen
muun ihmisen. Jaakob oli vahvempi painissa, kuin Jumala, joka siinä hahmossa, mikä se sitten olikin, asettui painimaan Jaakobin kanssa.
Olin kerran seurakunnan lennokkikerhon ohjaajana ja yksi kerholainen kysyi minulta:
Voiko Jumala tehdä niin ison kiven, että ei jaksa sitä nostaa. Jos olisiun vastannut: Kyllä voi...kerholainen olisi sanonut, että eihän Jumala silloin ole kaikkivaltias, Jos taas olisin sanonut: Ei voi....kerholainen olisi siihenkin sanonut samoin.
En vastannut lainkaan, mutta vuosien kuluttua rukoilin Herraa, että mitä tuollaiseen kysymykseen pitäisi vastata ja niin Henki kirkasti vastauksen:
-Kyllä voi, mutta silloin hänen pitäisi tulla uudestaan ihmiseksi maan päälle. Jeesushan uupui jo ristinkin kantamisessa.
Olipa Jaakobin paini enkelin, tai miehen kanssa, Jaakob voitti ja silti voit epäilemättä uskoa, että Jaakob voitti Jumalan painissa, koska Raamattu sen ilmoittaa ja se hahmo, jossa Jumala Jaakobin kanssa paini, jäi toiseksi.- TeuvoOtaMeidät
" Kun Jeesus eli maan päällä ihmisenä, se ei merkitse sitä, että hän olisi painissa voittanut jokaisen"
Taisi olla kuitenkin kova vetää höpöheinää.
Tosin ei se Marialle silti pärjännyt, joka kuvitteli jumalan tulleen reisille, keskellä yötä.
Vaikka se olikin naapurin teuvo.
- uskonsisar
Jaakob paini esiolevaisen Jeesuksen kanssa. Se myös osoittaa seuraava Raamatun jae:
"Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut." (1 Moos 32:30) - Penuel
On kyse taistelusta. Jossa ihminen on voittanut koettrlemukset jotka ovat ylivoimaisia.
- Penirl
Kyse on sielun painista/koettelemuksesta..Kun . Ihminen käytyään kaikki koettelemuksesta läpi ..kieltää Jumalan. ..
- alfa123om22
Hieno ketju ja arvokkaita kommentteja kaikilta. Itse huomasin tuon kommentin: Nähdä Jumala kasvoista kasvoihin ja kuitenkin pelastua. Tuohan on kuudennen srk siunaus: Autuaita ovat puhdassydämiset he saavat nähdä Jumalan.
Kun aiemmin oli raamatussa oppi, että jokainen Jumalan nähnyt kuolee on tämä tullut sen sijaan lohduksi. Kun painii Jumalan kanssa ja jopa kieltää hänet niin kuin Penirl ilmaisi kommentissaan niin voi jäädä henkiin jopa nähtyään Jumalan. Mutta jokainen, joka hänet näkee luultavasti on myös joutunut painiskelemaan hänen kanssaan.
Suuri lohtu itselleni on tämä ketju kun olin aimmin ihan siinä pelossa, että Jumalan näkeminen merkitsee varmaa kuolemaa. Riittää jo. ! Ylempi Jumalaa !, ? Ei. .. Nainen on pyhä... kaikki uskonnot maanpäälliä ovat alistaneet naista. . Me! Naiset !olemme ratkaisu..me olemme kirkko ja morsian! . Mitä miehet ovat saaneet aikaan !!?? Sotaa! Vihaa!! ..!!
Riittää!! Ihmisten hylkäämä.. lapsesta lähtien ei ollut ketään.. ei yhtä ainutta joka olisi välittänyt. Minä itsekkö sen tein!? En tehnyt! Kukaan ei välittänyt... missä kohtaa olisin ollut se joka välittää!!?? 4v!? 8!??v ehkä . .. äiti siskolle!? Itsekin lapsi..avun tarpeessa. 8v. Sisko 2v.. paketti vaniljajäätelöä.. 8 tuntia odotusta.. 16 tuntia..komeron hyllyllä valkoinen keko.. 8v ja 2 v.. odotettiin tuntikausia muita kotiin... Kukaan ei koskaan tullut.
Elämässäni en ollut mitään väärää tehnyt.. joka ainut päivä aamuin illoin rukoilin. En ole koskaan kuulunut mihinkään uskon järjestöön.. en edes ev lut.vaikka minut oli siihen kastettu. Taivaan Isä tietää että etsin! Etsin ennenkuin Sana asetettiin SydämessäniYmmärsin.että luopuminen on osa rakkautta.! Jaakob ..olin minäkin... anteeksi.. Jokainen meistä on Jaakob . Onneksi .. Näin Jumalan kasvoista kasvoihin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061