Oman käden oikeutta Oreganossa

Boikottiin oregano

Satuin poikkeamaan oregano nimiseen K- supermarketiin Saviolla. Vaikka olen vanhempi ihminen missään ei ole koskaan kassiani/reppuani tutkittu.

Ko. liikkeessä se tehtiin hyvin mahtailevasti ja ylimielisesti, minä olen oikeassa mentaliteetilla. Olemmehan seuraavia Jumalasta. Mikäli aikaa olisi ollut enemmän olisin kyllä odottanut poliisia paikalle ja vienyt sitä kautta prosessin eteenpäin. Nyt siihen ei ollut mahdollisuutta kiireen vuoksi.

Ei kassoilla ole minkäänlaista oikeutta tutkia asiakkaiden kasseja, lukipa jossain itse kyhätyssä lapussa mitä tahansa. Nuori, yli-innokas tummahiuksinen kassatyttö lienee pakotettu toimimaan niin pelätessään omistajan kostoa ja työpaikan menetystä.

Ja etenkin tämän jonkun myyjän tapaisen Ronin (häpeäksi ammattikunnalle) ilme oli sanoinkuvaamattoman itseriittoisen inhottava ja vastenmielinen. Asettui oven eteen mahtailemaan ja sönköttämään lapusta, joka on ilmeisesti kyseisen "myyjän" hengentuote ja pitää sitä Nobelin arvoisena ja perustuslakiin verrattavana.

Luultavasti hän olisi käynyt käsiksi, ellei kassia olisi näytetty. Tästä omavaltaisesta poliisitoiminnasta näyttää netissä olevan videokin. Katso:
http://www.youtube.com/watch?v=hfVN7sUzfaE

Erittäin epämiellytävä kauppa, enkä suosittele kenellekään. Kyseisenkaltainen toiminta lienee arkipäivää oreganossa. Onneksi asiointipaikkansa saa valita itse, Toivottavasti kyseinen liike häviää omaan löyhkäänsä ja osaamattomuuteensa pilatessaan muidenkin k-ryhmän kauppaliikkeiden maineen.

He selvästi aliarvioivat asiakkaita ja kuvittelevat olevansa jotakin. Onneksi en asu Saviolla ja "joudu" käyttämään kyseisten kriminaalien (kts. video) toimintaa. Eli tehkää ihmiset ilmoituksia poliisille ja kirjoittakaa, mikäli kuvatunlainen toiminta on kohdallanne sattunut.

Koskea ei saa ja katsoa vain jos asiakas vapaaehtoisesti kassinsa avaa.

93

15215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S-Mark kanta-asiakas

      Tehkää asiasta rikosilmoitus.

      K-kaupat on syyllistyneet vastaavan aiemminkin.

      • PeeJiiPee

        Ron on pyrkinyt useasti poliisikouluun, mutta ei ole läpäissyt psykologisia testejä.


    • vain poliisailla oik

      Ei kauppiaalla tai kassalla ole oikeutta edes pyytää kassia avaamaan.
      Jos pyyttää kysykää mitä heiltä on kadonnut.
      Vasta silloin JOS OVAT NÄHNEET näpistyksen heillä on poikeus vaatia kassia avaamaan.

      Älkää näyttäkö laukkujanne pyynnöstä, vaatimuksesta huolimatta.

      Vain K-ryhmä on ottanut suurempia valtuuksia kuin mitä laki heille suo.

      Tehkää aina rikosilmoitus, tai pyytäkää/vaatikaa poliisi paikalle.


      Tässä maassa minun laukkua ei tarkasta kuin poliis ja hänelläkin on oltava perustelu asialle. Syytä epäilläillä jotakin.


      Kauppa joutuu silloin laittomasta vapaudenriistostakin vastuuseen.

      • myyjät

        Taitaa olla kokemusta minä ainakin vedän lättyyn joka rosvoa.


      • Anonyymi
        myyjät kirjoitti:

        Taitaa olla kokemusta minä ainakin vedän lättyyn joka rosvoa.

        tuun just käymään siellä kokoile


      • Anonyymi

        Kyllä kaupasta varastetaan tavaraa ja ne jää veronmaksajien maksettavaksi. Ihan oikein, että katsovat reput ja kassit.


    • Suomen Laki

      Onko tuo totta? Tapahtuuko seillä henkilökunnan taholta tällaista mielivaltaa asiakkaita kohtaan.

      Jos niin asiasta pitää aina tehdä rikosilmoitus!

      • Suomen Laki

        Tapahtuuko K-supermarket Oreganossa Saviolla, mielivaltaista asikkaiden omaisuuden (kassian) tarkastamista ym.

        Kirjoita kokemus tänne. Ja tee asasta rikosilmoitus.

        Siuomessa laki koskee kaikkia!


    • pilatus S Mar

      Kyllä kassat tekevät ruumiin hipelöinti tarkastuksia alaikäisille Pansion S-marketissa päivittäin ihan siltä varalta että jos olisi jotakin unohtunut taskuun vyön alle.

    • Lakien yllä

      Repun saa avata joka kerta kaupassa käydessä, vaikka ollut asiakkaana yli 10 vuotta. Kerran päässyt jopa takahuoneeseen asti.
      Olisi pitänyt nauhoittaa keskustelut takahuoneesta, tuli meinaan sellasta tavaraa että...

    • gyinfr

      No, itse käyn siellä toisinaan. Siellä on heti sisään mennessä ISOLLA lappu, jossa sanotaan että kaikki laukut tutkitaan. Vieressä iso määrä lokerikkoja johon voi kassinsa jättää. Musta tossa ei vaan ole mitään epäselvää. Ite jätän aina oman kassin autoon oli se kauppa mikä hyvänsä. Kannan korrtia tai lompsaa taskussa.

      • Anonyymi

        Minulla taasen oma kassi mukana, jotta säästän tuon 20 centtiä muovikassista, sillä inhoan muovin levittämistä maailmalla . en tuhlaa senttiäkään turhaan ja sehän on minun oma asiani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla taasen oma kassi mukana, jotta säästän tuon 20 centtiä muovikassista, sillä inhoan muovin levittämistä maailmalla . en tuhlaa senttiäkään turhaan ja sehän on minun oma asiani.

        Eikös sellaisen tyhjän kauppakassin näyttäminen kassalla olekin helppoa?


    • Väistöliike

      Itsekkin asioinut tuolla pari kertaa, enpä asioi enää.

      Henkilökunta vakoili hyllyjen väleistä kun tein ostoksia, kassatädit kuullostaa närkästyneiltä ja kerran kun olutta ostaessa näytin ajokorttini (henk.todistuksena)
      niin sitä korttia piti pari minuuttia raaputtaa syntymäajan kohdalta ennenkuin uskoi kassahenkilö.

    • Eri kauppa

      Kerran Karkkilan Siwassa oli kohdallani vastaava tapaus. Saavuin tyhjällä kassilla ja maksamisen jälkeen tarkistivat kassin. Kuulemma yhdessä välissä oli näyttänyt siltä, että olin varastanut. Turha tarkastus oli kyseessä. Tuntuu, että tämä harhaluuloisuus kuuluu pienempiin kaupunkeihin.

      • Anonyymi

        Oliko se Siwa Tarjoustalo tms. ja nykyään kiinteistössä K-Market? Myyjät ystävällisiä ja valikoima hyvä. Myymälä tilava, mutta paljon kaikkea. Hyvät herkut ja hedelmät!


    • ilpo 2

      Savion K-supermarket on tosi natsikauppa.Kassalle mennessä olo on kuin tulliin menisi.Vaikka ostaa ja rahalla maksaa niin henkilökunta on kuin joku tärkeäkin viranomainen.Kiertäkää tämä kauppa kaukaa.

      • joseppi

        Joo niin on, näytä kassi tai tulee poliisi. Huvittavaa että tarjous tuotteet ovat tosi usein loppu, ainakin viimeisttän alkuillasta. Onneksi keravalla on lidl aika lähellä ja hinnat paljon halvempia Kallis-Kaupassa.


    • ailikki

      Saviolla on valitettavasti vain se yksi ruokakauppa.Paikalliset kutsuvat sitä leikkisästi "Kxxpämarketiksi" eli kansanomaisesti "kyrpis".

    • Putiikki Saviolla
    • keravan kolli

      voihan helvetti mitä vitun inisijöitä taas kyllähän teitäkin vituttais kun kaiken maailman pirinistit subupäät ja jurriset pistää kamaa reppuihin sun muuhun herätkää vitun urpot hei haloo näkyykö valoo

    • hulluja

      Onko ne vainoharhaisia kauppiaita, taitavat itte impata taka huonees.

    • Asiakas47

      No huh ompa herne mennyt nenään!

      Savion kaupassa on lokerot repuille niin kaupan ala- kuin yläkerrassa. Lisäksi pakaasit voi jättää kassalle jos eivät mahdu lokerikkoon.

      Onko käynyt koskaan mielessä että muut asiakkaat maksavat näpistykset korkeampina hintoina?

      Tiedän muita kauppoja missä meno on villimpää (esimerkiksi myyjät eivät yritä estää kaljan ja ruuan näpistelyjä mitenkään) ja hinnat ovat myös merkittävästi kormeampia. Lisäksi paljon juomia hajoaa kun mäyräkoirista otetaan vaan muutama pullo ja seuraava kuka yrittää ottaa mäyräkoiran niin pulloja hajoaa lattialle kun pakkaus on rikottu.

      Onhan se kiusallista jos repussa on esim. paljon piuhoja mitkä hälyttää kassalla tai tyhjä pakkaus missä on hälytystarra.
      Joka kerta kaupan henkilökunta on ollut asiallista kun ovat selvittäneet hälytyksen syytä.

      Olisihan se hienoa jos kukaan ei koskaan näpistelisi tai edes vahingossa
      missään olosuhteissa jättäisi jotain kaupan tuotetta maksamatta.

      Olisihan se hienoa että niillä ketkä dokaa olisi rahat myös ruokaan juomien lisäksi.

      Täydellistä maailmaa odotellessa

      • Olen kiertänyt kauppoja edustajana 20v. ja nähnyt myös varkaita. Jos haluaa varmistua, ettei laukkua "tullata", voi sen jättää viimeistään kaupan kassalle mennessään. Rosvojen kiinni saaminen auttaa kauppaa pitämään hinnat kohtuullisina.


      • Sargee

        Täydellistä maailmaa odotellessa eletään lain ja asetusten, sekä ennenkaikkea syyttömyysperiaatteen mukaisesti. Jokainen kaupan asiakas on syytön, oli reppua tai kassia eli ei, kunnes toisin todistetaan. Ja ei, todistaminen ei tapahdu rikkomalla kenenkään Henkilökohtaista koskemattomuutta, (Perustuslaki §7)


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Olen kiertänyt kauppoja edustajana 20v. ja nähnyt myös varkaita. Jos haluaa varmistua, ettei laukkua "tullata", voi sen jättää viimeistään kaupan kassalle mennessään. Rosvojen kiinni saaminen auttaa kauppaa pitämään hinnat kohtuullisina.

        Kun jätät kassisi intiimiomaisuuttasi kassin sisällä, kun olet polkupyörällä tullut kauppaan, niin kassi kannattaa sulkea pienellä lukolla siis vetoketju niin ettei kassaneiti saa sitä auki. Näin varmistut ettei kukaan pääse kopeloimaan sinun intiimituotteitasi, jotka ovat kotoa asti olleet siellä sinun kassissasi ja kassisi kun on kassaneidin huomassa niin tokihan sen olet lukinnut.


    • ei koskaan enää

      Joo erittäin epämiellyttäviä kassaneitokaisia. Häly piippasi olkalaukkuni osalta ja näyttelin sieltä tavaroitani kassaneidille mutta näytti niin epäuskoiselta ja sanoi että joku siellä piippaa - niin hujautinpa koko laukkuni sisällön hihnalle ja availin jopa voidepurkinkin joka oli vajaa että ei nyt vaan ole sieltä otettu - eivät edes myy meikkejä. Ei osannut ko kassaneiti edes anteeksi pyytää väärästä piipittelystä. Muut asiakkaat seurasi kieli pitkällä että minkäs lainen varas oikein on kyseessä. Minkään laista tapa/asiakaskoulutusta ei noilla kassaneideillä kylläkään ole.

      • ei koskaan enää

        Niin ja nimimerkki "ei koskaan enää" tarkoittaa tapahtumia juuri tuolla Savion K-marketissa!


    • seppogo

      Savion K-market on kallis ja sikakauppa.Asiakas aina väärässä ja häntä kohdellaan kuin mahdollista varasta.Viisas kiertää kaukaa ellei joudu asumaan Saviolla.

    • vaari 2

      ahaa..komppaan mielipiteitä.Ilman monopoliasemaa Saviolla,siellä Oregaanossa ei monikaan kävisi.Ymmärrettävästi.

      • Vaikea ymmärtää

        Jättäkää ne reput säilytyslokeroihin jos teille on kamala ongelma sitä reppua kassalla avata.


      • Saviolainen
        Vaikea ymmärtää kirjoitti:

        Jättäkää ne reput säilytyslokeroihin jos teille on kamala ongelma sitä reppua kassalla avata.

        Kuules nyt,kun kyse ei ole pelkästään reppujen avaamisesta.Siellä on oikeasti jotain pielessä.Tuntuu,että omistajalla on jokin mystinen ote myyjiin.Olen itse lopettanut oreganossa käymisen,koska myyjät eivät juurikaan omaa käytöstapoja(tervehtiminen jne.)Aina oli sellainen tunne,että minä,asiakas,olin tullut pilaamaan heidän työpäivänsä:)Hymyillä ei mielestäni tarvitse(yliarvostettua),mutta edes jonkinlaiset asiakaspalvelun merkit olisi hyvä olla olemassa eli "hei","kiitos","näkemiin".Eihän se välttämättä unelmaduuni ole,mutta silti.

        Mitä tulee reppujen avaamiseen,niin itse en ole huomannut asiakkaiden joukossa nistejä tai näpistelijöitä.Onkohan tuo nyt ollut niin iso ongelma,että pitää erikseen maksavia asiakkaita huomautella.Ja asiakkaalla on todellakin oikeus kutsua poliisi paikalla,jos reppua kehotetaan avaamaan.Saavat sitten itse arvuutella,onko kyseessä maailman luokan rikollinen vai ei?


      • Anonyymi
        Saviolainen kirjoitti:

        Kuules nyt,kun kyse ei ole pelkästään reppujen avaamisesta.Siellä on oikeasti jotain pielessä.Tuntuu,että omistajalla on jokin mystinen ote myyjiin.Olen itse lopettanut oreganossa käymisen,koska myyjät eivät juurikaan omaa käytöstapoja(tervehtiminen jne.)Aina oli sellainen tunne,että minä,asiakas,olin tullut pilaamaan heidän työpäivänsä:)Hymyillä ei mielestäni tarvitse(yliarvostettua),mutta edes jonkinlaiset asiakaspalvelun merkit olisi hyvä olla olemassa eli "hei","kiitos","näkemiin".Eihän se välttämättä unelmaduuni ole,mutta silti.

        Mitä tulee reppujen avaamiseen,niin itse en ole huomannut asiakkaiden joukossa nistejä tai näpistelijöitä.Onkohan tuo nyt ollut niin iso ongelma,että pitää erikseen maksavia asiakkaita huomautella.Ja asiakkaalla on todellakin oikeus kutsua poliisi paikalla,jos reppua kehotetaan avaamaan.Saavat sitten itse arvuutella,onko kyseessä maailman luokan rikollinen vai ei?

        Jep, tiedetään sut kyl suunnilleen. Toivottavasti oot löytänyt jonkin uuden, SINULLE toimivan lähikaupan.


    • hyvä kauppa se on

      Eipä tuolla ole minulla ollut ongelmia.

      • Ärrämyyjä stadista

        Minulla ei ole ollut koskaan kaupoissa ongelmia. Ehkä johtuu siitä, etten ole varastanut koskaan mitään ja käyttäydyn, kuten aikuisen ihmisen kuuluukin. Ammattimaiset kauppiaat eivät turhaan asiakkaille kitise. Katselkaapa peiliin ruikuttajat, voisiko omissa asenteissa olla myös tarkasteltava.


    • pele/2ll

      ....joo jokainen joka on seurannut mitäs se pehtoori seuraavaksi määrää,ei varmaan yhtään ihmettele kyseisiä kirjotuksia ja mikä on seuraavan "kauppiaan"perintö kun työntekiät on jo peloteltu valmiiksi...

    • Uulo-Päär

      Jokainen saviolainen toivoo että paikkakunnalle tulisi toinen ruokakauppa jossa asiakasta kohdeltaisi ihmisenä.Oregano löyhkää.

    • pirkka-pillu

      Ai mää luulin että Amerikan Oregonissa saa käyttää omaa handuu kun losauttaa aivot ladon seinään!

    • Saviolainen

      Idiootteja on ne ihmiset ketkä alkavat riehumaan kassatytöille tästä. He tekevät vain työtä käskettyä! Pyytäkää esimies paikalle jos se ahdistaa niin paljon.

    • tutkittu_myös

      Tuo video kertoo kaiken. Minunkin reppuun tutkittiin. En ole sen jälkeen kyrpiksen ovea avannut. Varokaa ihmiset, väkivaltainen natsimeininki tuossa kaupassa. Toivottavasti kauppias vaihtuisi pian. Sitä odotellessa käydään mm. Lidlissä, jossa asiakasta arvostetaan ja annetaan ostaa ja maksaa rauhassa.

      • tutkittu_myös

      • herää

        Nii paitsi että lidlissähän ne luottaa aik heikosti asiakkaaseen. Hedelmät ja vihannekset punnitaan kassalla jottei kukaan punnitse niitä halvemmalla hinnalla, toki tässä on myös se hyvä puoli ettei voi käydä niin että asiakas unohtaa punnita tai punnitsee väärin. Toinen on ettet voi ostaa muovipussia ilman että laitat sen hihnalle, eivät kuulemma luota siihen että asiakas ottaa sanomansa määrän muovipusseja. Nämä ovat ne jutut jotka kaikki asiakkaat voivat huomata. Lisäksi on ne jutut joita asiakas ei välttämättä edes huomaa mutta niitäpä en ala julkisesti kertomaan. Että kyllä kaikkialla asiakkaita vahdataan, käytäntö on vain eri kaupoissa eri. Sellaista tämä nykyaika vain on että kuka tahansa voi olla varas, usein ovat jopa kaikkea muuta ku varkaan näköisiä. Vai kuvitteletko oikeasti että lidlin hinnat olisivat noin alhaalla jos tavarat katoaisivat ihmisten taskuihin ja reppuihin helpommin kuin oreganossa?


      • Anonyymi

        Joo, arvaa mitä...? Ne teki mulle sisätutkimuksen. Piti kiinni, laitto semmosen kumihanskan ja en voi keroa enempää... oon ihan rikki ;) ;)


    • tikutakukuku

      On kyllä omatkin kokemukset aikalailla negatatiivisiä, kauppias seuraa perässä kun etsit jotain tuotetta, esittää asettelevan tuotteita samalla kun tuijottaa sua ja kerran miettiessäni ostanko minkä tuotteen ostan, tulee kauppias sanomaan että jos et ole ostamassa mitään niin painu helvettiin täältä. Missään muussa kaupassa ollut mitään ongelmia.

    • enkelityttö

      Aivan samantapainen kokemus on minullakin ja monta kertaa olen päättänyt etten mene ja nyt vasta luin tämän keskustelun ja osaan tehdä lopultakin päätökseni..EN mene enää ikinä kyseiseen kauppaan ja yksi tuttuni oli töissä siellä mutta ei kauan kauppias oli ollu tosi inhottava ja hermoraunio. Kerrrankin kun ostin jauhelihaa ja soitin että se on ihan mustaa sisältä mitä vanhaa paskaa lie ollu niin sanottiin että se k"uuluu olla sellasta...voi..voi!!! Kalakaan ei ole tuoretta vaikka selllasena mainostetaan.....!!! Onneksi saa kauppansa valita.....eikä ole ihan lähellä......katsokaa immeiset mistä ostatte,,,

    • tyytyväinen_asiakas

      Itse olen oreganossa käynyt sellasen 20 vuotta ja en voi ku ihmetellä onko ne nyt savion spurret jotka tänne kirjoittelee vai miten heitä muka on vakoiltu kaupassa? Tai sitten oikeesti tää on ihan liioittelua. Ensinnäkin kaupalla on oikeus kysyä reput asiakkailta, joko silloin jos on vahva epäilys että reppuun on sujahtanut jotain ylimääräistä TAI, niin kuin oreganossa on päätetty tehdä, eli reput tarkistetaan kaikilta asiakkailta. Kassahenkilöllä on lupa pyytää avaamaan repun mutta vain poliisilla on lupa koskea reppuun. Reput siis tosiaan pyydetään auki kaikilta, kassahenkikassahenkilö siis ei pidä teitä varkaina vaan toimii ohjeistuksen mukaan. Itelläni tai kenelläkään lähipiiristäni ei ole koskaan ollut sellaista kokemusta että joku olisi vakoillut kaupassa asioimisia ja tosiaan olen vuosikausia samassa kaupassa asioinut kuten monet tuttavani. Oreganon henkilökunta on pääsääntöisesti hyvin ystävällistä, etenkin jos vertaa keravan isoimpiin kauppoihin. Mitä kaupan alalla olleilta ystäviltäni olen kuullut, kesko ja s-ketju kouluttavat kassat paremmin kuin lidl, joten kyllä oreganossakin kassat on koulutettu ja perehdytetty lisäksi kauppiaalta tulee aika nopeasti sanomista mikäli huomaa puutteita jonkun kassaneidin asiakaspalvelutaidoissa. Se tietenkin on oreganon heikkous että välillä tarjoukset eivät ole päivittyneet koneelle, jonnekin on jäänyt vanha tarjouslappu tai hyllyihin ei ole vaihdettu uutta hintaa, mutta mikäli näin käy, tuote myydään kyllä siihen hintaan kun on annettu ymmärtää sen olevan. Ottakaa myös huomioon millaisella alueella oregano sijaitsee: kaupassa on vähän väliä spurguja tai pilviveikkoja ja niillä on toisinaan tapana näpistellä tavaraa. Kirjoittakaa ihmeessä palautetta kaupalle jos tulee jotain ongelmia, niin ne ratkeaa paremmin kuin täällä keskustelupalstoilla valittamalla. Ja sitäkään en ymmärrä miksi aikuisen ihmisen pitää kitistä repun avaamisesta jos ei oo mitään salattavaa? Sen repunki voi avaa ja näyttää kassalle ennen ku kassa ehtii kysyä jos se tuntuu paremmalta tai sitten ei ota reppua vaan käsilaukun. Ellei kyseessä ole jo ostoskassiksi luettavan kokoinen käsilaukku, sitä ei tarvitse avata kassalla. Ja ikinä en oo kuullu ettei jo ostovaiheessa vanhaks mennyttä tuotetta ois hyvitetty. Tietenkään siinä vaiheessa jos ei ole kuittia ei saa myöskään hyvitystä. Kukin asioikoot missä haluaa, minä asioin oikein mielelläni jatkossakin oreganossa (joka on muuten halvempi ku cittari ja jotkut tuotteet halvempia kuin prismassa ja lidlissä) sen aikaa kun näillä kulmilla asustelen :)

      • Hermestin

        Missä kaupassa sinä olet asioinut? Itse olen käynyt kyseisessä oreganossa toistakymmentä vuotta ja aina sama laulu. -Voisitko avata reppusi kun kaikilta katsotaan. No joo. Katsokaa vaan kaikilta mutta kun en ole ennenkään varas ollut eikä ikinä yhden yhtä kertaa ole missään muussa keravan kaupassa vastaavaa pyydetty vaikka olisi rinkka ollut selässä. Lisäksi kyseisessä kaupassa sapettaa päiväys vanhojen/vanhenevien myynti hyllyssä normaali hinnalla ja puutteet tai hintatietojen kokonaan puuttuminen hyllystä. No, kauppansa voi tosiaan itsekin valita ja niin teen minäkin.


      • 13579

        Haen Oreganosta usein kalaa. Halusin kuusi Islanninsilliä, ja pyysin tarkistamaan ettei joukossa ole yhtään pilaantunutta, siis härskiä. Kerroin että olen pari kertaa härskin sillin saanut. Ei ole mahdollista, ilmoitti myyjä siihen tyyliin että asiakas, sinä olet kaheli! Tai sinulla on huono jääkaappi. Hän ei pahoitellut tapahtunutta, syyllisti asiakkaan ja käyttäytyi ylimielisesti. Taidan hakea sillini muualta.


    • tyytyväinen_asiakas

      Autocorrect pääsi sujauttamaan tuohon kassahenkikassahenkilön :D mutta siis mikäli joku jäi ihmettelemään tuota sanahirviötä, tarkoituksenani oli kirjoittaa vain kassahenkilö

    • tsukutsuuuu

      Onko teillä jotain salattavaa kun laukun avaaminen on niin vastenmielistä? Tällä pyritään vain kitkemään varastaminen. Varkaudethan näkyvät suoraan hinnoissa. En minä ainakaan halua maksaa litran maidostani enempää, jonkun nilkin takia joka varastelee. Älkää olko niin herkkiä kiitos!

    • enema_Ruth

      No paljonkos sitä varastettua oreganoa sun repusta sitten löyty? Etpä sitä sano!!!

      • Runema

        Niin käytit sitten vähän omankäden oikeutta tuossa oreganon ostossa (lue varastuksessa). Montas pussia sinne reppuus tyhjentelit?


    • Ryytyväinen12

      Itse olen saanut hyvää palvelua oreganossa eikä ikinä ole pyydetty avamaan reppua, vaikka olenkin teini, mutta mieleeni ei tulisi varastaa mitään. Osa myyjistä on iloisia esim.nuoret mutta vanhemmat myyjät eivät ikinä hymyile ja ovat kamalia, mutta silti tykkään paljon savion kaupasta. Kerrankin tulin tallin jälkeen kauppaan ja myyjä oikein jutteli kanssani hevosista se oli lempimyyjäni koko kaupasta,mutta valitettavasti en ole nähnyt häntä pitkään aikaan on varmaan lähtennyt koko kaupasta pois.

    • pienviljelijä

      Asia yksinkertainen, omat käsilaukut tai pussukat lokerikkoon, kauppaan vain tyhjillä ostoskasseilla tai kuitti mukana jos toisen liikkeen ostoksia mukana. Rehellinen asiakas avaa pussinsa kassalla. Kenelläkään ei ole mitään peiteltävää. Ps, itse en ole koskaan joutunut aukomaan ei ole edes pyydetty kun kaikki on jo valmiiksi ajoissa nähtävissä. Kärryjen alatasolle on unohtunut wc-paperit joskus, josta kassa joutui huomauttamaan, tavattoman noloa minulle.

      • epårehellisetRY

        Eihän siellä asu mustalaisia ja somaleitakaan? Porvarin kakara käyvät täyttämässä reppunsa?


      • Eienääkantis

        Asia on myös siinä hyvin yksinkertainen että vaikkei olisikaan mitään salattavaa, niin ei kenelläkään ole poliisia lukuunottamatta oikeutta udella minulta mitä repussani/kassissani kannan. Ensi kerralla tuossa kaupassa taidankin ihan kiusallani sanoa kassalle että en näytä sinulle kassini sisältöä. Kutsuhan poliisi paikalle jos minua varkaaksi epäilet.


    • harhautus

      NIIN ja sitten vielä yksi lisäys.Oregano huijjaa asiakkaita kauppaansa mainostamalla esim kahvia hintaan 2,99e paketti,lehti-ilmoituksessa ei mainintaa rajoituksesta pakettien ostomäärään,mutta kaupassa onkin KYNÄLLÄ raapustettu teksti,vain YKSI paketti per/asiakas,sekin hyvin suttaisen näköisellä kirjoitsmerkinnällä,tämän katson asiakkaan harhautukseksi,koska jälkikäteen EI SAA TEHDÄ muutoksia ilmoitettuun myyntitapahtumaan.Laki sanoo niin,että lehti-ilmoitus on voimassa,kunnes lehdessä toisin ilmoitetaan,koskien kpl-aikamäärää.Ps,minullakin kiire,enkä ehtinyt alkaa taistelemaan henkilökunnan kanssa asiasta.

    • kauppiaanpoika

      Erittäin hyvä kauppa, mukava kauppias. Paras kala/lihatiski mitä lähiseuduilla tiedän. Kyllä samaa mieltä että vanhemmat myyjät vois vähän hymyilläkin, mutta ei aina jaksa. Avatkaa kassinne avoimesti tai jättäkää lokeroon siinä yksinkertaiset pelisäännöt. Kuinka vaikeaksi sen voi tehdä, täytyy olla jotain salattavaa jos ei voi kassiaan näyttää. Isäni oli menneinä vuosina k-kauppias niin tiedän minkälaisia riesoja noi varkaat ja piripäät ovat ja nykyään vielä härskimpiä. Kyllä suosittelen ilmoittamaan varkaista kauppiaalle jos sellaisen näette, koska yhdessä saadaan kitkettyä pois rosvojen aiheuttamat lisäkustannukset niin kaupassa kun muuallakin.

    • Jaajooniin

      Muutin Saviolle vuoden alusta, ja minulla on ristiriitaiset tunteet kys. kaupasta.
      Toisaalta tosi kallis, nuivan oloinen henkilökunta sekä liiallinen laatuvaihtelu tuotteissa, toisaalta kätevä sijainti ja ihan ok alennustuotteet alakerran tuotteissa hyvä hinta-laatusuhde.

      Se lähinnä huvittaa että varashälyttimiä löytyy jostain suklaapatukoista(!) ja Pirkka-rasvoista. :D Kauppias vaikuttaa vainoharhaiselta.

    • 70-luku

      Älä ota täyttä kassia kauppaan, ja jos otat, pidä siellä tavaraa, joka kestää tarkastuksen. Keravalla katsoin silloisessa Huikurin ruokakaupassa aikanaan, kun epämääräisen näköinen nainen lappoi ruokatavaraa kangaskassiin. Ostoskorissa oli yksi tavara. Mies vahtasi hyllyrivin luona tuleeko myyjiä lähelle. Vihjaisin naisesta kassalle pois lähtiessä. En muistanut koskaan kysyä miten kävi. Sama nainen löytyi Killasta tapettuna myöhemmin, ja mies oli tappanut itsensä Mäyräkorven metsään.

    • 70-luku

      Tuo edellinen oli ketjun aloittajalle. Käyn toisinaan Oreganossa. Siellä on tuoreet maidot, ja juustot ilman sivumakua. En ole havainnut varashälyttimiä ostamissani makeisissa. Niitähän ei vois olla huomaamatta, koska kassa poistaisi ne silmien alla. En kuulu henkilökuntaan, vaikka olenkin kauppiaan puolella. Vanhemmillani oli palakauppa Kestihovin talossa aikana, jolloin Keravalla oli tosi vähän liikkeitä, eikä ihmisiäkään niin paljon kuin nykyisin.

    • paskanmyivät

      lehtimainoksissa usein tarjouksessa tuotteita joita sitten ei olekkaan myytävänä vaan koitetaan kaupata vastaavina huonompia tuotteita.

    • Asiakkaana.jo.21vuotta

      Savion Oregano on Keravan ja koko lähiseudun paras myymälä. Hedelmä- ja lihatiskien tarjonta aina hyvä ja tuoretta. Tunnen monia, jotka käyvät pitemmänkin matkan takaa sen liha- ja kalatarjonnan takia. Henkilökunta on aina ollut ystävällistä sekä avuliasta ja itse kauppiaskin lähtee heti tarkastamaan asiaa, jos jotain kysyy. Vanhempani olivat kauppiaita ja tiedän, mikä riesa ja hävikki on myymälävarkaista, joita on nykyään paljon eivätkä vain spurgut varasta vaan niin nuoret kuin vanhatkin 'tavalliset kansalaiset". Itse näytän mielelläni avattua kassiani kassalla ellen ole jättänyt sitä säilytyskaappiin, joita löytyy niin ala- kuin yläkerrasta. Hienoa, että Oregano on vuosien varrella laajentunut niin isoksi ja monipuoliseksi kaupaksi. Sieltä saa jo melkein kaikkea. Vain vaatteet joutuu muualta ostamaan. Hyvää jatkoa Oreganolle!

      • 2persoonaa

        Näyttää kauppiaala olevan kavereita?


      • Asiakkaana.jo.21.vuotta
        2persoonaa kirjoitti:

        Näyttää kauppiaala olevan kavereita?

        En tunne henkilökohtaisesti kauppiasta enkä myyjiä. Annoin vain mielipiteeni Oreganosta 21 vuotta kaupassa käyneenä.


      • Anonyymi

        Vittu ku tietäsit mitä mä olen sen kassan kautta vieny. Mun kassia ei oo avattu, vaikka välillä jääkiekkokassi messis. Mieti siitä sit.


    • Huhhuh123

      Kaverini on ollut töissä kyseisessä kaupassa ja pelkkää huonoa sanottavaa! Kauppias on todella törkeä mm haukkunut ihan suoraan työntekijöitä! Sairaslomaa ei hyväksynyt ollenkaan vaan kaikki oli itse aiheutettua... onneksi sai toisen työpaikan. Myös häntä epäiltiin varkaaksi laskuvirheen takia...

      • Anonyymi

        Höpö höpö, työntekijät ovat vainoharhaisia typeryksiä.


    • asunLidlinVieressä

      Natsi kauppa. Omistaja on epäystävällinen ja vainoharhainen. Mutta liha ja kala haen Oreganosta.

    • Uiiih

      Viime aikoina ollut monta riman alitusta päiväyksien suhteen, esim. lihapiirakat oli melkein viikon vanhoja. Ja sain tosi pahan ripulin kun ostin huonoksi mennyttä lakua.

    • Varkaatko

      Taitaa olla jotain salattavaa teilläkin nalkuttajilla kun sitä kassia ei voi näyttää, kannattaiskohan lopettaa varastelu niin ei tarvitsis tuskailla tätä asiaa

    • Rahallaostavaasiakas

      Haha.. ei hemmetti 😂😂 Nistit ulisee täällä ku ei saa varastella rauhassa. Menkää töihin! Käsittämätöntä. On kyllä tyhmää porukkaa.. huhhuh..

    • Anonyymi

      Millainen on tilanne nykyisin? Kysyn tietystä syystä, joka on vielä kesken ja ehkä tarkemmin myöhemmin.

    • Anonyymi

      siis ei jumalauta, jouduttii frendienkaa takahuoneeseen ja uhkattiin antaa vuoden porttikielto, koska tehtiin reikiä tölkki pakkauksiin.. vittu mitä perseilyä.

    • Anonyymi

      Se saatanan vanha papparainen (kaupan omistaja) seurasi meitä siis olimme ihan tavllisesti ostoksilla ja sitten se tuli miedän luokse ja se vaan tuijotti. Me lähdimme pois päin ja katsoimme seuraako se meitä, ja kyllä sieltä se vaan tuli. Sitten kaverini kysyi onko jotain asiaa noh kauppias vastaa "ei ku kierrelkää vaan katsotaan mitä ylimääräistä tulee mukaan" niinku mitä ihmettä.

    • Anonyymi

      Jotain outoa tossa kaupassa kyllä on. Myyjät ovat työsuhteensa alussa normaaleja, hyväntuulisia ja mukavia ihmisiä, jonkin aikaa kun ovat töissä olleet on hymyt kasvoilta hyytyneet ja rupeevat näyttämään hyvin väsyneiltä ja siltä, että purskahtavat ihan kohta itkuun. Varmasti tosi huono työilmapiiri. Mua asiakkaana käy heitä sääliksi, joskus tekis mieli kysyä omalla kassavuorolla että onko kaikki hyvin. Ja sama meno jatkunut vuosikausia. Syyttävä sormeni osoittaa johtoon.

      • Anonyymi

        Joo meno on aika ailahtelevaa. Kauppias saattaa välillä ns häpäistä jotain työntekijää takahuoneessa muun henkilöstön seurassa tai jopa asiakkaiden. Tämä vanha papparainen on tehnyt jotain hyviäkin tekoja esim lahjoittanut jotain tuotteita esimerkiksi liikunta seuroille mutta hän on usein erittäin ilkeä.


      • Anonyymi

        Jotain outoa minustakin siellä on. Hälytin piippaa ilman mitään syytä. Kassa epäili että lompakon korttinippu, kirjastonkortti ym. saattaa hälyttää.

        Joten vein ostokseni autolle ja tulin uudelleen, ja kokeilin lompakkoani porttiin kassan jälkeen, siis ulkoa sisällepäin ja portti hälytti taas. Halusin saada kauppiaan paikalle. Hän sanoi että portit ovat uudet ja niissä ei ole mitään vikaa. Kommentoin että eikö turhista hälytyksistä pitäisi ilmoittaa portin tekniselle tuelle, mutta kauppias ei nähnyt mitään syytä siihen. Totesin vielä että olen käynyt varmasti kymmenissä kaupoissa Helsingissä, Tuusulassa, Jäpessä ym. enkä ole törmännyt missään muualla siihen että lompakossa oleva korttinippu aiheuttaa hälytyksen.

        Palaute kauppiaalta oli ylimielistä, eikä hän mitenkään pahoitellut vikahälytyksiä. Täytyypä varoa kyseistä kauppaa.

        nimim. Saviolainen


    • Anonyymi

      Koo kauppa ei jatkoon, lopetinkäymästä jo aikoja sitten hintojen takia, maailman kallein kauppa ja toisekseen en halua tukea lestadiolaisten meininkiä

    • Anonyymi

      jos kassa alkaisi minua hipelöimään ja minä hiplaisin takaisin,
      esim tarttumalla pakaroihin,
      niin minäkö se olsin se paha tyypi silloin ?

    • Anonyymi

      Kaupan ovella on lokerikko johon voit jättää kassisi jota et halua tutkittavan.

    • Anonyymi

      Suomen surkein kauppa ja työpaikka varmasti!

      Yrittäjä papparainen seuraa perässä hänestä "epäilyttäviä" asiakkaita pitkin kauppaa ja kassoilla tehdään henkilötarkistus jokaiselle asiakkaalle jolla on reppu selässä, joka on täysin laitonta! näin saa tehdä vain poliisi.
      Meno on kuin entisessä Saksassa! Ihmettelen miten sama meno vain jatkuu!

      Lisäksi vielä kaikki on ylihintaista, usein löytyy vanhaa päiväyksen ohi mennyttä tavaraa, tarjoukset "unohtuu" lyödä kassalla...

      Toivottavasti saadaan S-ketjun kauppa viereen ja tämä konkurssiin!

      • Anonyymi

        Saviontien ja Kannistonkadun risteykseen nousee tänä syksynä Alepa. Itsellä sama kokemus Oreganosta kesäkuulta. Sanomattakin on selvää, että äänestin jaloillani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saviontien ja Kannistonkadun risteykseen nousee tänä syksynä Alepa. Itsellä sama kokemus Oreganosta kesäkuulta. Sanomattakin on selvää, että äänestin jaloillani.

        Joo, käykää Alepassa, Suomen kallein kauppa, ennen oli halvin, mutta S-ryhmään siirtyessä hinnat pompsahti.


    • Anonyymi

      Kauppa oli aikoinaan Hyrylässä ja vieläkin harmittaa, kun se muutti Saviolle.
      Siellä on aina hyviä tarjouksia, parhaat lihat ja kala tuotteet. Välillä poiketaan siellä vieläkin. Ikinä en ole tarkistuksiin joutunut.

    • Anonyymi

      Haastakaa sellainen liike oikeuteen, jonka myyjä tai kassa on pyytänyt teitä avaamaan kassinne. Kysykää toki ensin, miksi teidän pitää avata kassinne. Jos siihen ei ole mitään sillä hetkellä todistettavaa syytä, niin teillä on oikeus haastaa kyseinen liike oikeuteen. Ottakaa hyvä asianajaja ja vaatikaa kunnolla korvauksia ja samoin niin oikeuskulut niin kuin asianajajankulut kuuluvat tuolloin ko liikkeelle.

      Lyhyesti. Mikäli todisteet puuttuvat ja teitä ilman mitään syytä pyydetään avaamaan kassinne, niin te tienaatte sillä, kun haastatte liikkeen oikeuteen. Kannattaa haastaa oikeuteen koko liike, ei myyjää, joka teitä on turhaan komennellut, sillä enemmän voitte vaatia korvauksia, kun on firma niitä korvauksia teille väärästä syytöksestä maksamassa eli hyvittämässä.

    • Anonyymi

      Kauppa toimii ihan oikein ei rosvoja saada muuten kuriin paras kauppa koko eteläsuomessa

    • Anonyymi

      Taitaa jatkaa samaa menoa tämä kauppa. Vanhat naiset kassalla ne pahimmat asiakkaiden kyttääjät ja arvottajat. Ei vanha koira opi uusia temppuja. Tuntuu et kaikkia asiakkaita epäillään. Tai muuten ei kelpaa. Toiv pääsevät kohta eläkkeelle ja kohtelu olisi asiallista lopulta. Kauppias toki johtaa/ määrittää miten työntekijät toimii. Joskus nähnyt kauppiaan itse siviileissä kyttäävän asiakkaita. Vartijat olisi toimivampi ratkaisu. En suosittele kauppaa. Painostavaa ja ikävä katsoa sivusta jos toista asiakasta kohdellaan alentavasti. Varsinkin kassojen letkautukset epäasiallisia.

    • Anonyymi

      Kirjoitan anonyymina, koska en halua tulla tunnistetuksi. Olen siellä ollut töissä ja voin luvata, että kauppias saa itse Saatanankin näyttämään pyhäkoulupojalta. Henkilökuntaa kauppias moittii alituiseen, nalkuttaa kaikesta mahdollisesta ja kyylää jopa, että työntekijät eivät varasta mitään. Ikäänkuin se olisi ongelma. Aivan naurettavaa toimintaa. Kauppiaalle lähtökohtaisesti jokainen asiakas on potentiaalinen varas oli se sitten Peetu 7v karkkiostoksilla tai Jartsa 47v kaljaostoksilla. Tuotteet ovat kaikki ylihinnoiteltuja. Sen huomaa heti kun kauppias poistuu, niin myyjät voivat hengittää vapaasti. Takaisin ei voi mitään sanoa, sillä herra on aina oikeassa. Välttäkää jos vain mahdollista

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juuri pääkaupunkiseudulta alueelle muuttaneena käynyt siellä pakosta 3 kertaa, enää en mene, keravan prisma ja cittary ehkä, muutat alueelle, vartia kyttää perässä, törkeen kallis hintataso, alakerran kemikalio suoraan neuvostoliitosta, asiakaspalvelu olematon/törkee, miks laittais rahojaan tollaseen paskaan. Mä äänestän ainakin jaloilla Keravalle vaikka työt melkein vieressä, onneksi on täällä keravalla citymarket.


    • Anonyymi

      Päätin tästedes viedä ostokset vantaan puolelle

    • Anonyymi

      Minä vanhana miehenä olisi suorastaan ilosta värisevä jos nuori ja kaunis kassaneiti haluaisi kesken ostosreissun jossain kaupassa nähdä minun kassit ja vielä tutkia niiden mahdollista sisältöä hellin sormin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe