Jesuiitta-rukous valloittaa seurakuntia!

ruotsissaoleva

53

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rudiini

      Voivoi! Tällä Paavolalla on tosi kummallinen käsitys uskosta ja rukouksesta. Ennenkin olen ihmetellyt, mikä tän tyypin sivuissa essuja kiehtoo:

      -Visualisointi ja mietiskelevä rukous on eksytystä, jossa henkivallat antavat näitä näkyjä ihmisen mieleen sekä eksyttävät niiden kautta ihmisiä.
      -Raamattu ei opeta visualisointia, vaan rukoilemaan Hengessä ja totuudessa,
      -emmekä me enää voi olla läsnä tapahtumissa, jotka tapahtuivat Raamatussa.
      -Samoin emme myöskään voi olla läsnä todellisesti niissä tapahtumissa tai niiden ihmisten kanssa mielikuvan ja visualisoinnin kautta, jotka ovat ajatuksissamme.

      -Visualisointi, mietiskelevä rukous on henkivaltojen eksytystä, jossa ihmisiä eksytetään ja totutetaan olemaan yhteydessä henkivaltojen kanssa,
      -jotka itse asiassa antavat näitä mielikuvia ihmisen mieleen.
      -Jesuiitat ovat soluttautumisen kautta tuoneet visualisointi rukouksen sisälle protestanttisiin seurakuntiin
      -tarkoituksenaan tämänkin petoksen kautta
      -koittaa yhdistää uskovia yhdeksi antikristilliseen ekumeeniseen yhteyteen.
      -Todellisilla Herran Jeesuksen opetuslapsilla ei saisi olla mitään tekemistä visualisoinnin valheen kanssa.

      Kun luemme Raamattua , näemme, miten uskomattoman taitavasti Jeesus maalaa opetuksissaan eteemme erilaisia kuvia, joiden kautta pääsemme ymmärtämään asioita paljon syvällisemmin kuin muuten olisi mahdollista.

      Miettikääpäs (meditoikaa) esimerkiksi kuvaa hyvästä paimenesta! Viimeisestä tuomiosta, ikävistä palkollisista...

      Lukiessasi Raamattua ja sen äärellä rukoillessaan, täytyy ihmisen olla melkolailla kaavoihinsa kangistunut ja sidottu, jos pitäisi pyrkiä estämään mieleen nousevia kuvia.

      Siksihän juuri juuri esimerkiksi Jeesuksen elämän tapahtumat on meille kerrottu niin elävästi ja monelta kantilta neljän kertojan näkökulmista, että voisimme itse noihin tilanteisiin eläytyä, ikäänkuin päästä sinne mukaan.

      Petri Paavolan kannattaisi lueskella, mitä Luther opettaa Raamattumeditaatiosta ja miten elävää on Lutherin rukouselämä, siitä saa hyvän käsityksen tekstejään lukiessa.

      Eiköhän tämä Paavola rukoillessaan hae yhteyttä Jumalaan, kun hän varoittaa rukouksen yhdistävän muihin henkivaltoihin?

      Tai miksi tämä kaveri pitää uskovien yhteyttä antikristillisenä?

      • Saara,;)

        Tahallasiko rudiini et ymmärtänyt Paavolan tekstiä?



        Mietiskelevä rukous

        Ignatius Loyola kehitti jesuiitoille henkisen harjoituksen nimeltään mietiskelevä (kontemplatiivinen) rukous, josta käytetään myös nimitystä ignatialainen rukous. Rukouksesta käytetään myös nimitystä visuaalinen rukous tai visualisointi. Visuaalinen rukous on Ignatiuksen rukouksen keskipiste. Rukouksen harrastajan tulee miettiä mielessään ja visualisoida, eli mielikuvituksen kautta astua sisään erilaisiin tapahtumiin ja asioihin, jotka ihminen luo visualisoinnin kautta mieleensä. Visualisoinnin kautta ihmisen sanotaan kokevan, näkevän, kuulevan, kosketettavan, haistavan ja makuaistinsa kautta maistavan asioita, jotka on visualisoinnin kautta tullut hänen mieleensä mielikuvituksen kautta. Jesuiitat opettavat että visualisoinnin kautta ihminen voi puhua ihmisille, palvella heitä sekä jopa olla läsnä Jeesuksen syntymän ja ristiinnaulitsemisen tapahtumissa.

        Ignatialaisen rukouksen muutamia esimerkkejä:

        "Kuvittele Jeesuksen Herramme läsnäolo ristillä ja aloita puhumaan Hänelle"

        "Voit kuvitella helvetin pitruuden, leveyden ja syvyyden ... ja näet mielikuvituksessa valtavat liekit ja sinne suljetut sielut ...kuulet valituksen ... aistit hajun ja huomaat savun ..... katkeruuden maku ...liekin kosketuksen"

        “Näen kolme jumalallista persoonaa istumassa kuninkaallisen majesteetin kuninkaallisella puhujakorokkeella tai valtaistuimella ... näen Ladymme (Maria) ja enkelien tervehtien Mariaa ..... Näen Ladymme, pyhän Joosefin, nuoren neidon ja Jeesus lapsen Hänen syntymänsä jälkeen. Teen itseni köyhäksi pieneksi arvottomaksi palvelijaksi, olen ikään kuin läsnä, katson heitä, mietiskelin heitä ja palvelen heitä"

        "Kun olet syömässä, kuvittele Kristuksen Herramme ja Hänen opetuslapsensa pyödän ääressä. Tarkkaile miten Kristus syö ja juo, miltä Hän näyttää, kuinka Hän puhuu ja sitten pyri jäljittelemään Häntä"

        Visualisointiin perustuva rukous on tullut hyvin suosituksi nykyään myös Suomessa esim. myös joidenkin vapaiden suuntien uskovien keskuudessa. Visualisointi ja mietiskelevä rukous on eksytystä, jossa henkivallat antavat näitä näkyjä ihmisen mieleen sekä eksyttävät niiden kautta ihmisiä. Raamattu ei opeta visualisointia, vaan rukoilemaan Hengessä ja totuudessa, emmekä me enää voi olla läsnä tapahtumissa, jotka tapahtuivat Raamatussa. Samoin emme myöskään voi olla läsnä todellisesti niissä tapahtumissa tai niiden ihmisten kanssa mielikuvan ja visualisoinnin kautta, jotka ovat ajatuksissamme.

        Visualisointi, mietiskelevä rukous on henkivaltojen eksytystä, jossa ihmisiä eksytetään ja totutetaan olemaan yhteydessä henkivaltojen kanssa, jotka itse asiassa antavat näitä mielikuvia ihmisen mieleen. Jesuiitat ovat soluttautumisen kautta tuoneet visualisointi rukouksen sisälle protestanttisiin seurakuntiin tarkoituksenaan tämänkin petoksen kautta koittaa yhdistää uskovia yhdeksi antikristilliseen ekumeeniseen yhteyteen. Todellisilla Herran Jeesuksen opetuslapsilla ei saisi olla mitään tekemistä visualisoinnin valheen kanssa.


      • Saara,;)
        Saara,;) kirjoitti:

        Tahallasiko rudiini et ymmärtänyt Paavolan tekstiä?



        Mietiskelevä rukous

        Ignatius Loyola kehitti jesuiitoille henkisen harjoituksen nimeltään mietiskelevä (kontemplatiivinen) rukous, josta käytetään myös nimitystä ignatialainen rukous. Rukouksesta käytetään myös nimitystä visuaalinen rukous tai visualisointi. Visuaalinen rukous on Ignatiuksen rukouksen keskipiste. Rukouksen harrastajan tulee miettiä mielessään ja visualisoida, eli mielikuvituksen kautta astua sisään erilaisiin tapahtumiin ja asioihin, jotka ihminen luo visualisoinnin kautta mieleensä. Visualisoinnin kautta ihmisen sanotaan kokevan, näkevän, kuulevan, kosketettavan, haistavan ja makuaistinsa kautta maistavan asioita, jotka on visualisoinnin kautta tullut hänen mieleensä mielikuvituksen kautta. Jesuiitat opettavat että visualisoinnin kautta ihminen voi puhua ihmisille, palvella heitä sekä jopa olla läsnä Jeesuksen syntymän ja ristiinnaulitsemisen tapahtumissa.

        Ignatialaisen rukouksen muutamia esimerkkejä:

        "Kuvittele Jeesuksen Herramme läsnäolo ristillä ja aloita puhumaan Hänelle"

        "Voit kuvitella helvetin pitruuden, leveyden ja syvyyden ... ja näet mielikuvituksessa valtavat liekit ja sinne suljetut sielut ...kuulet valituksen ... aistit hajun ja huomaat savun ..... katkeruuden maku ...liekin kosketuksen"

        “Näen kolme jumalallista persoonaa istumassa kuninkaallisen majesteetin kuninkaallisella puhujakorokkeella tai valtaistuimella ... näen Ladymme (Maria) ja enkelien tervehtien Mariaa ..... Näen Ladymme, pyhän Joosefin, nuoren neidon ja Jeesus lapsen Hänen syntymänsä jälkeen. Teen itseni köyhäksi pieneksi arvottomaksi palvelijaksi, olen ikään kuin läsnä, katson heitä, mietiskelin heitä ja palvelen heitä"

        "Kun olet syömässä, kuvittele Kristuksen Herramme ja Hänen opetuslapsensa pyödän ääressä. Tarkkaile miten Kristus syö ja juo, miltä Hän näyttää, kuinka Hän puhuu ja sitten pyri jäljittelemään Häntä"

        Visualisointiin perustuva rukous on tullut hyvin suosituksi nykyään myös Suomessa esim. myös joidenkin vapaiden suuntien uskovien keskuudessa. Visualisointi ja mietiskelevä rukous on eksytystä, jossa henkivallat antavat näitä näkyjä ihmisen mieleen sekä eksyttävät niiden kautta ihmisiä. Raamattu ei opeta visualisointia, vaan rukoilemaan Hengessä ja totuudessa, emmekä me enää voi olla läsnä tapahtumissa, jotka tapahtuivat Raamatussa. Samoin emme myöskään voi olla läsnä todellisesti niissä tapahtumissa tai niiden ihmisten kanssa mielikuvan ja visualisoinnin kautta, jotka ovat ajatuksissamme.

        Visualisointi, mietiskelevä rukous on henkivaltojen eksytystä, jossa ihmisiä eksytetään ja totutetaan olemaan yhteydessä henkivaltojen kanssa, jotka itse asiassa antavat näitä mielikuvia ihmisen mieleen. Jesuiitat ovat soluttautumisen kautta tuoneet visualisointi rukouksen sisälle protestanttisiin seurakuntiin tarkoituksenaan tämänkin petoksen kautta koittaa yhdistää uskovia yhdeksi antikristilliseen ekumeeniseen yhteyteen. Todellisilla Herran Jeesuksen opetuslapsilla ei saisi olla mitään tekemistä visualisoinnin valheen kanssa.

        Puhuitko tesa tällaisesta, kun sanoit liikkuvasi menneisyydessä ja tulevaisuudessa ja tapaavasi jo edesmenneitä pyhiä?

        Paavola on tässä asiassa aivan oikeilla jäljillä. Ei pidä rudiinin lailla ottaa Paavolankaan teksteistä pätkiä, jotka johdattavat ilman asiakokonaisuutta aivan väärille jäljille ja tuomitsemaan väärin Paavolan kirjoitusta!


      • Saara,;)

        rudiini kysyy Paavolasta: "Tai miksi tämä kaveri pitää uskovien yhteyttä antikristillisenä?"

        Ei todellakaan Paavola pidä uskovien yhteyttä antikristillisenä. Se "uskovien yhteys" jota Paavola vastustaa on selkeästi kerrottu hänen tekstissään!!!!!


      • rudiini
        Saara,;) kirjoitti:

        rudiini kysyy Paavolasta: "Tai miksi tämä kaveri pitää uskovien yhteyttä antikristillisenä?"

        Ei todellakaan Paavola pidä uskovien yhteyttä antikristillisenä. Se "uskovien yhteys" jota Paavola vastustaa on selkeästi kerrottu hänen tekstissään!!!!!

        Niin, saara...

        Ensin demonisoi kntemplatiivisen rukouksen ja sitten kertoo sellaisten uskovien kanssa olevan yhteyden olevan antikristillistä.

        "Kristillisessä mystiikassa rukoileminen nähdään kehittyvänä harrastuksena, joka liittyy ihmisen uskonnollisuuden syvenemiseen. Aluksi rukoilu on itsekästä, sillä tässä henkilö pyytää itselleen jotakin hyvänä pitämäänsä asiaa. Itsekkäästä rukoilusta kehitytään mietiskelevään eli kontemplatiiviseen rukoukseen ja lopulta epäitsekkääseen eli sanattomaan rukoukseen. Mystikkojen mukaan rukoilu johtaa unioon eli syvään uskonnolliseen kokemukseen ja sitä voidaan pitää myös meditaationa. He puhuvat "Jumalassa rukoilemisesta" ja "Jumalaan uppoamisesta"

        wikipedia


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Niin, saara...

        Ensin demonisoi kntemplatiivisen rukouksen ja sitten kertoo sellaisten uskovien kanssa olevan yhteyden olevan antikristillistä.

        "Kristillisessä mystiikassa rukoileminen nähdään kehittyvänä harrastuksena, joka liittyy ihmisen uskonnollisuuden syvenemiseen. Aluksi rukoilu on itsekästä, sillä tässä henkilö pyytää itselleen jotakin hyvänä pitämäänsä asiaa. Itsekkäästä rukoilusta kehitytään mietiskelevään eli kontemplatiiviseen rukoukseen ja lopulta epäitsekkääseen eli sanattomaan rukoukseen. Mystikkojen mukaan rukoilu johtaa unioon eli syvään uskonnolliseen kokemukseen ja sitä voidaan pitää myös meditaationa. He puhuvat "Jumalassa rukoilemisesta" ja "Jumalaan uppoamisesta"

        wikipedia

        "Jesuiittojen pyrkimys on tuhota Raamatullinen teologia (Raamattuun perustuva usko) ja korvata se kokemuksilla, joissa vaikuttaa riivaajahenget sekä ihmisen sielullisuus ja lihallisuus. Väärän karismaattisuuden piireissä tapahtuu juuri sitä että he painottavat kokemuksia yli Raamatun sanan. On päivänselvää, että jesuiittojen soluttautumisen vaikutus on näkyvissä todella voimakkaasti väärän karismaattisuuden piireissä.

        Sweet kirjoittaa kirjassaan Quantum Spirituality: Emme tarvitse uutta uskontoa tai raamattua. Me tarvitsemme uuden kokemuksen -- uuden tunteen siitä minkälaista on olla minä.

        Jesuiitat ovat naamioineet opetuksensa Pyhän Hengen työksi, joka johdattaa ihmisiä vääriin hengellisiin kokemukseen sekä yhteyteen. Tätä tapahtuu juuri todella paljon väärän karismaattisuuden piireissä. Ainoastaan Herran Jeesuksen opetuslapsi, joka Pyhässä Hengessä uskoo Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo kykenee näkemään tämän eksytyksen sekä paljastamaan sen valheet. Jokainen ihminen joka ei usko Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo tulee eksymään lopunajan antikristillisen eksytyksen kavaliin juoniin ja petokseen.

        Jesuiittojen tarkoitus on eksyttää kirkot ja kirkkokunnat harjoittamaan itämaisten uskontojen tekniikoita sekä mystistä okkultiikkaa. Väärän karismaattisuuden parissa esiintyy väärää voitelua, jota pimeyden henkivallat saavat aikaan myös idän uskontojen tekniikoiden sekä mystiikan avulla. Itse asiassa väärässä karismaattisuudessa on selvästi nähtävissä jesuiittojen petoksen kädenjälki.

        Leonard Sweetilla on suuri vaikutus evankelisten parissa. Monet hänen ajatuksistaan ovat samoja ajatuksia kuin oli ranskalaisella mystiikka jesuiitta papilla Pierre Teilhard De Chardinilla. De Chardin yritti yhdistää kristillisyyden ja evoluutioteorian keskenään panteistiseen kehykseen, jossa jumala on kaikkialla ja yhdistynyt kaikkiin. De Chardin opetti New Age oppia.

        Sweet uskoo paradigman muutokseen, joka antaa energiaa ja pelastaa kirkon. Sweet opettaa New Age oppia, filosofiaa ja tiedettä. Hän opettaa ihmisiä katselemaan maailmaa, kirkkoa ja itseään uusin silmin, joka tarkoittaa ihmisen vapauttamista vanhan maailman kahleista. Sweet opettaa uudesta henkisyydestä siteeraten New Age ihmisiä, mystikkoja sekä ihmisiin, jotka uskovat luonnolliseen ja hengelliseen evoluutioon.

        On sanomatta selvää, että jesuiitat valmistavat ihmisiä uuden maailmanjärjestyksen aikakauteen, jossa antikristus hallitsee maailma vähän aikaa antikristillisten voimien ja opetuksien kautta." -Paavola-

        Huom. kundalini-voima: hinduilta peräisin ja vaikuttaa väärässä karismaattisuudessa!!!!


      • kyselijätär

        Rudiini hei!

        "Miettikääpäs (meditoikaa) ", kirjoitit sinä.

        Onko miettiminen ja meditoiminen sama asia sinun mielestäsi?

        Minusta se ei sitä ole.

        Olen juuri lukemassa kirjaa nimeltä "Tiibetin tyttäret" (Y.Brauen), jossa kerrotaan, mitä meditoiminen on (buddhalaisuudessa) ja mikä on sen tarkoitus.

        Minusta se ei ole sama asia kuin se, että muodostan lukemastani tekstistä tai kuulemastani puheesta kuvia mielessäni!


      • rudiini
        kyselijätär kirjoitti:

        Rudiini hei!

        "Miettikääpäs (meditoikaa) ", kirjoitit sinä.

        Onko miettiminen ja meditoiminen sama asia sinun mielestäsi?

        Minusta se ei sitä ole.

        Olen juuri lukemassa kirjaa nimeltä "Tiibetin tyttäret" (Y.Brauen), jossa kerrotaan, mitä meditoiminen on (buddhalaisuudessa) ja mikä on sen tarkoitus.

        Minusta se ei ole sama asia kuin se, että muodostan lukemastani tekstistä tai kuulemastani puheesta kuvia mielessäni!

        Laitanpa tästä kopioiden hyvästä tekstistä sinulle, kyselijätär:

        Koko teksti löytyypi sivulta:

        http://www.hiljaisuudenystavat.fi/hiljaisuudesta/kirjoituksia-artikkeleita/52-lutherin-rukouksen-teologia

        Rukous ja Jumalan sanan meditaatio

        Lutherin mukaan yksityiseen rukouselämään kuuluu paitsi rukoileminen (erityisesti Isä meidän -rukouksen käyttö), myös Jumalan sanan meditaatio. Rukous ja meditaatio kuuluvat yhteen, mutta ne ovat ainakin käsitteellisesti myös erotettavissa toisistaan. Rukous on erityisesti Jumalan avun ja lahjojen nöyrää pyytämistä, meditaatio on Jumalan sanan mietiskelemistä, eli kymmenen käskyn, uskontunnustuksen, psalmien ja Kristuksen sanojen mietiskelemistä. Voimme siis puhua Raamattumeditaatiosta tai katekismusmeditaatiosta, mutta ne molemmat ovat Jumalan sanan lukemista, ääneen lausumista ja mietiskelyä.

        Se väite, että termi 'meditaatio' kuuluu vain itämaisiin uskontoihin, on täysin valheellinen. Luther käyttää jatkuvasti meditatio -termiä ja puhuu Jumalan sanan meditaatiosta esimerkiksi Iso Katekismuksessa, joka sentään kuuluu luterilaisen kirkon tunnustuskirjoihin ja formaaliseen oppiperustaan. Latinan termit 'meditatio' ja 'meditari' ovat Vulgatan käännös Psalmien käyttämästä heprean sanasta ´siah', joka tarkoittaa tutkimista, miettimistä, puhumista ja valittamista (ks. esim. Ps. 119 'kaiken päivää minä tutkin lakiasi' (j. 97), 'yön tultua tutkistelen sinun sanaasi' (j.148).

        Seuraavaksi puhun siis rukouksesta ja meditaatiosta yhdessä. Rukouksen ja meditaation päämäärä voidaan ilmaista monella tavalla. Esitän Lutherin näkemyksen meditaation päämäärästä kolmipiikkisen haravan avulla. Rukouselämässä ei ole kysymys keskittymisestä omaan sielunpelastukseen. Jumalaa ei tule rakastaa orjamaisesti rangaistuksen pelosta eikä itsekkäästi palkkion toivossa, vaan vapaasti Jumalan itsensä tähden. Meditaation yhtenä päämääränä on, negatiivisesti ilmaistuna, oman lihan kuolettaminen (mortificatio carnis), siis taistelu omia vääriä taipumuksia vastaan. Jo pelkästään tämä riittäisi motivaatioksi: Reformaattori kirjoittaa, että rukousta tulee harjoittaa, "vaikka sinulle ei siitä muuta hedelmää ja hyötyä olisikaan, kuin että pystyt siten karkottamaan Perkeleen ja pahat ajatukset."
        Tämän lisäksi rukouselämän päämäärä on lähimmäisen rakkaus (caritas erga proximum) sekä nöyryys ja pelko Jumalan edessä (humilitas ac timor erga Deum). Klassisesti ja yhdellä käsitteellä ilmaistuna päämäärä on "Kristuksen kuvan kaltaisuuteen muotoutuminen" (conformitas imaginem Christi). Se on tilan antamista uskossa läsnäolevalle Kristukselle. Siksi kristillisessä meditaatiossa henkilö ei mieti vain omia ajatuksia, vaan tutkii Jumalan sanaa, avautuu ja antautuu sille ja jopa muuttuu sen muotoiseksi.


      • rudiini
        Saara,;) kirjoitti:

        "Jesuiittojen pyrkimys on tuhota Raamatullinen teologia (Raamattuun perustuva usko) ja korvata se kokemuksilla, joissa vaikuttaa riivaajahenget sekä ihmisen sielullisuus ja lihallisuus. Väärän karismaattisuuden piireissä tapahtuu juuri sitä että he painottavat kokemuksia yli Raamatun sanan. On päivänselvää, että jesuiittojen soluttautumisen vaikutus on näkyvissä todella voimakkaasti väärän karismaattisuuden piireissä.

        Sweet kirjoittaa kirjassaan Quantum Spirituality: Emme tarvitse uutta uskontoa tai raamattua. Me tarvitsemme uuden kokemuksen -- uuden tunteen siitä minkälaista on olla minä.

        Jesuiitat ovat naamioineet opetuksensa Pyhän Hengen työksi, joka johdattaa ihmisiä vääriin hengellisiin kokemukseen sekä yhteyteen. Tätä tapahtuu juuri todella paljon väärän karismaattisuuden piireissä. Ainoastaan Herran Jeesuksen opetuslapsi, joka Pyhässä Hengessä uskoo Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo kykenee näkemään tämän eksytyksen sekä paljastamaan sen valheet. Jokainen ihminen joka ei usko Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo tulee eksymään lopunajan antikristillisen eksytyksen kavaliin juoniin ja petokseen.

        Jesuiittojen tarkoitus on eksyttää kirkot ja kirkkokunnat harjoittamaan itämaisten uskontojen tekniikoita sekä mystistä okkultiikkaa. Väärän karismaattisuuden parissa esiintyy väärää voitelua, jota pimeyden henkivallat saavat aikaan myös idän uskontojen tekniikoiden sekä mystiikan avulla. Itse asiassa väärässä karismaattisuudessa on selvästi nähtävissä jesuiittojen petoksen kädenjälki.

        Leonard Sweetilla on suuri vaikutus evankelisten parissa. Monet hänen ajatuksistaan ovat samoja ajatuksia kuin oli ranskalaisella mystiikka jesuiitta papilla Pierre Teilhard De Chardinilla. De Chardin yritti yhdistää kristillisyyden ja evoluutioteorian keskenään panteistiseen kehykseen, jossa jumala on kaikkialla ja yhdistynyt kaikkiin. De Chardin opetti New Age oppia.

        Sweet uskoo paradigman muutokseen, joka antaa energiaa ja pelastaa kirkon. Sweet opettaa New Age oppia, filosofiaa ja tiedettä. Hän opettaa ihmisiä katselemaan maailmaa, kirkkoa ja itseään uusin silmin, joka tarkoittaa ihmisen vapauttamista vanhan maailman kahleista. Sweet opettaa uudesta henkisyydestä siteeraten New Age ihmisiä, mystikkoja sekä ihmisiin, jotka uskovat luonnolliseen ja hengelliseen evoluutioon.

        On sanomatta selvää, että jesuiitat valmistavat ihmisiä uuden maailmanjärjestyksen aikakauteen, jossa antikristus hallitsee maailma vähän aikaa antikristillisten voimien ja opetuksien kautta." -Paavola-

        Huom. kundalini-voima: hinduilta peräisin ja vaikuttaa väärässä karismaattisuudessa!!!!

        Eikö sinua saara ollenkaan huolestuta paavolan tapa sekoittaa sweet ja jesuiitat?

        Tarkistatko lähteitäsi lainkaan?

        Tulitko tarkistaneeksi, pitääkö paavolan väitteet jesuiittojen salaliitosta idän uskontojen kanssa paikkansa?

        Tarkistitko, miten jooga liittyy jesuiittoihin?

        Kannattaa tehdä kotityöt, ennenkuin alkaa vaahtoamaan.

        Ja edelleen varoitan paavolan tavasta kirjoittaa asioista. Paavolalla on ihan jees juttuja ilmaisesti just sen verran, että tällaset lankeaa muokattuun maahan...


      • kyselijätär
        rudiini kirjoitti:

        Laitanpa tästä kopioiden hyvästä tekstistä sinulle, kyselijätär:

        Koko teksti löytyypi sivulta:

        http://www.hiljaisuudenystavat.fi/hiljaisuudesta/kirjoituksia-artikkeleita/52-lutherin-rukouksen-teologia

        Rukous ja Jumalan sanan meditaatio

        Lutherin mukaan yksityiseen rukouselämään kuuluu paitsi rukoileminen (erityisesti Isä meidän -rukouksen käyttö), myös Jumalan sanan meditaatio. Rukous ja meditaatio kuuluvat yhteen, mutta ne ovat ainakin käsitteellisesti myös erotettavissa toisistaan. Rukous on erityisesti Jumalan avun ja lahjojen nöyrää pyytämistä, meditaatio on Jumalan sanan mietiskelemistä, eli kymmenen käskyn, uskontunnustuksen, psalmien ja Kristuksen sanojen mietiskelemistä. Voimme siis puhua Raamattumeditaatiosta tai katekismusmeditaatiosta, mutta ne molemmat ovat Jumalan sanan lukemista, ääneen lausumista ja mietiskelyä.

        Se väite, että termi 'meditaatio' kuuluu vain itämaisiin uskontoihin, on täysin valheellinen. Luther käyttää jatkuvasti meditatio -termiä ja puhuu Jumalan sanan meditaatiosta esimerkiksi Iso Katekismuksessa, joka sentään kuuluu luterilaisen kirkon tunnustuskirjoihin ja formaaliseen oppiperustaan. Latinan termit 'meditatio' ja 'meditari' ovat Vulgatan käännös Psalmien käyttämästä heprean sanasta ´siah', joka tarkoittaa tutkimista, miettimistä, puhumista ja valittamista (ks. esim. Ps. 119 'kaiken päivää minä tutkin lakiasi' (j. 97), 'yön tultua tutkistelen sinun sanaasi' (j.148).

        Seuraavaksi puhun siis rukouksesta ja meditaatiosta yhdessä. Rukouksen ja meditaation päämäärä voidaan ilmaista monella tavalla. Esitän Lutherin näkemyksen meditaation päämäärästä kolmipiikkisen haravan avulla. Rukouselämässä ei ole kysymys keskittymisestä omaan sielunpelastukseen. Jumalaa ei tule rakastaa orjamaisesti rangaistuksen pelosta eikä itsekkäästi palkkion toivossa, vaan vapaasti Jumalan itsensä tähden. Meditaation yhtenä päämääränä on, negatiivisesti ilmaistuna, oman lihan kuolettaminen (mortificatio carnis), siis taistelu omia vääriä taipumuksia vastaan. Jo pelkästään tämä riittäisi motivaatioksi: Reformaattori kirjoittaa, että rukousta tulee harjoittaa, "vaikka sinulle ei siitä muuta hedelmää ja hyötyä olisikaan, kuin että pystyt siten karkottamaan Perkeleen ja pahat ajatukset."
        Tämän lisäksi rukouselämän päämäärä on lähimmäisen rakkaus (caritas erga proximum) sekä nöyryys ja pelko Jumalan edessä (humilitas ac timor erga Deum). Klassisesti ja yhdellä käsitteellä ilmaistuna päämäärä on "Kristuksen kuvan kaltaisuuteen muotoutuminen" (conformitas imaginem Christi). Se on tilan antamista uskossa läsnäolevalle Kristukselle. Siksi kristillisessä meditaatiossa henkilö ei mieti vain omia ajatuksia, vaan tutkii Jumalan sanaa, avautuu ja antautuu sille ja jopa muuttuu sen muotoiseksi.

        Kuules rudiini, luin viestisi, mutta en jaksanut avata tuota linkkiä.

        Ymmärrän sen, että lukemalla sanaa, kuuntelemalla sitä ja hiljentymällä rukoukseen pahat ajatukset siirtyvät loitommalle elleivät kokonaan katoa :) Ainakin joksikin aikaa nimittäin...

        Sittenkään sana "meditaatio" ei avaudu minulle tuolla tavalla.

        Pitääkö tuo asia ilmaista noin monimutkaisesti, että "tilan antamista uskossa läsnäolevalle Kristukselle"?

        Mutta olkoon, ei sitä tarvitse rautalangasta vääntää. Minä vetäydyn jonnekin yksikseni ja puhun sitten huoleni sun muut asiat Hänelle - sanottakoon sitä nyt sitten miksi tahansa.

        Onneksi on olemassa TIE, jolta ei tyhmäkään eksy!


      • rudiini
        kyselijätär kirjoitti:

        Kuules rudiini, luin viestisi, mutta en jaksanut avata tuota linkkiä.

        Ymmärrän sen, että lukemalla sanaa, kuuntelemalla sitä ja hiljentymällä rukoukseen pahat ajatukset siirtyvät loitommalle elleivät kokonaan katoa :) Ainakin joksikin aikaa nimittäin...

        Sittenkään sana "meditaatio" ei avaudu minulle tuolla tavalla.

        Pitääkö tuo asia ilmaista noin monimutkaisesti, että "tilan antamista uskossa läsnäolevalle Kristukselle"?

        Mutta olkoon, ei sitä tarvitse rautalangasta vääntää. Minä vetäydyn jonnekin yksikseni ja puhun sitten huoleni sun muut asiat Hänelle - sanottakoon sitä nyt sitten miksi tahansa.

        Onneksi on olemassa TIE, jolta ei tyhmäkään eksy!

        On sellainen sanonta, että "seura tekee kaltaisekseen".

        Sillä on hieman eroa, vietätkö aikasi Sanan seurassa vaiko jonkun muun.

        Aika monet uskovat varaavat päivittäisen ajan Hänen kanssaan olemiseen.

        Joillain on varaa moittia muiden tapaa tehdä se.


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Eikö sinua saara ollenkaan huolestuta paavolan tapa sekoittaa sweet ja jesuiitat?

        Tarkistatko lähteitäsi lainkaan?

        Tulitko tarkistaneeksi, pitääkö paavolan väitteet jesuiittojen salaliitosta idän uskontojen kanssa paikkansa?

        Tarkistitko, miten jooga liittyy jesuiittoihin?

        Kannattaa tehdä kotityöt, ennenkuin alkaa vaahtoamaan.

        Ja edelleen varoitan paavolan tavasta kirjoittaa asioista. Paavolalla on ihan jees juttuja ilmaisesti just sen verran, että tällaset lankeaa muokattuun maahan...

        Kirjassaan Quantum Spirituality (s.76) Sweet kirjoitti:

        Mystiikka, joka ennen heitettiin syrjään kristillisestä traditiosta on nykyään lähellä postmodernin kulttuurin keskusta ..... Yhden erään 1900-luvun kaikkein suurimman teologin, jesuiitta uskontofilosofi ja dogmaatikko Karl Rahnerin mukaan huomisen kristillisyys tulee olemaan mystillistä ....... [Mystiikka] on metafysiikan saapumista mielen ja kehon harjoitusten kautta.

        Mystiikka alkaa kokemuksesta; se loppuu teologiassa (s.76Quantum Spirituality)

        Eikö Sweet tässä itse omassa kirjassaan yhdistä jesuiittoja itseensä ja omaksumiinsa näkemyksiin? Eihän sitä Paavola tehnyt, Paavola ainoastaan siteerasi Sweetin omaa tekstiä!

        Paavola on tunnetusti hyvin tarkka lähteistään, joten luotan hänen tuovan (niinkuin on tehnytkin) esiin lähteensä.


        Tony Campolo on Amerikassa suosittu hahmo evankelisen kirkon piirissä. Campolo paljastaa kirjassaan Letters to a Young Evangelical millainen rooli mystiikalla oli kun hän tuli kristityksi. Campolo kirjoitti: Opin uudestisyntymisen kokemuksen lukemalla katolista mystiikkaa, varsinkin Ignatius Loyolan henkisiä harjoituksia.

        Tony Campolo on Amerikassa suosittu hahmo evankelisen kirkon piirissä. Campolo paljastaa kirjassaan Letters to a Young Evangelical millainen rooli mystiikalla oli kun hän tuli kristityksi. Campolo kirjoitti: Opin uudestisyntymisen kokemuksen lukemalla katolista mystiikkaa, varsinkin Ignatius Loyolan henkisiä harjoituksia.


      • kyselijätär
        rudiini kirjoitti:

        On sellainen sanonta, että "seura tekee kaltaisekseen".

        Sillä on hieman eroa, vietätkö aikasi Sanan seurassa vaiko jonkun muun.

        Aika monet uskovat varaavat päivittäisen ajan Hänen kanssaan olemiseen.

        Joillain on varaa moittia muiden tapaa tehdä se.

        Ai?

        Nyt en käsittänyt. Eikö sinun mielestäsi sanan lukeminen ja kuunteleminen ole Sanan seurassa vietettyä aikaa?

        Rukouskin voi olla sitä - voihan rukouksessa käyttää Sanaa, esimerkiksi psalmeja, nehän ovat rukouksia myös.

        Tarkoitin vain käsitteitä, mitä tässä nyt on käytetty. Sanoja.

        Erityisesti oli kysymys sanasta "meditaatio". Vierastan sitä. Mutta olkoon.

        Unohda!


      • rudiini
        kyselijätär kirjoitti:

        Ai?

        Nyt en käsittänyt. Eikö sinun mielestäsi sanan lukeminen ja kuunteleminen ole Sanan seurassa vietettyä aikaa?

        Rukouskin voi olla sitä - voihan rukouksessa käyttää Sanaa, esimerkiksi psalmeja, nehän ovat rukouksia myös.

        Tarkoitin vain käsitteitä, mitä tässä nyt on käytetty. Sanoja.

        Erityisesti oli kysymys sanasta "meditaatio". Vierastan sitä. Mutta olkoon.

        Unohda!

        Tämän palstan avaaja ensin, sitten saara, saaran tuomana paavola, kyselijätär ym kyseenalaistavat toisten ihmisten Herran seuraan varaaman ajan.

        Ja miksi?

        Siksi, että heillä on erilainen tapa viettää aikaa Hänen kanssaan, siksi että he käyttävät erilaisia termejä kuin mihin nämä mainitut ovat tottuneet. siksi, että mainitut henkilöt ymmärtävät käytetyt termit ovat heille vieraita tai he käsittävät ne toisin (mahdollisesti tarkoitushakuisesti?), siksi, että näille on vierasta vanhakirkollinen kristillinen rukousperinneperinne.

        Ei haittaisi mitään, jos vain tyytyisivät kyseenalaistamaan ja kritisoimaan, sitähän eri kirkkokuntien ja suuntausten edustajat jatkuvasti tekevät keskenään. Raja sen sijaan ylittyy reippaasti näiden kohdalla, jotka alkavat demonisoida Kristuksen kirkkoa ikäänkuin Herra Jeesus Kristus ei toimisi katolisessa kirkossa aivan kuten toimii luterilaisessa ja ortodoksisessakin kirkossa, sekä niiden herätysliikkeissä.

        Hän on paljon enemmän kuin itse pienessä mielessämme ja omissa nurkissamme kuvittelemme.


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Tämän palstan avaaja ensin, sitten saara, saaran tuomana paavola, kyselijätär ym kyseenalaistavat toisten ihmisten Herran seuraan varaaman ajan.

        Ja miksi?

        Siksi, että heillä on erilainen tapa viettää aikaa Hänen kanssaan, siksi että he käyttävät erilaisia termejä kuin mihin nämä mainitut ovat tottuneet. siksi, että mainitut henkilöt ymmärtävät käytetyt termit ovat heille vieraita tai he käsittävät ne toisin (mahdollisesti tarkoitushakuisesti?), siksi, että näille on vierasta vanhakirkollinen kristillinen rukousperinneperinne.

        Ei haittaisi mitään, jos vain tyytyisivät kyseenalaistamaan ja kritisoimaan, sitähän eri kirkkokuntien ja suuntausten edustajat jatkuvasti tekevät keskenään. Raja sen sijaan ylittyy reippaasti näiden kohdalla, jotka alkavat demonisoida Kristuksen kirkkoa ikäänkuin Herra Jeesus Kristus ei toimisi katolisessa kirkossa aivan kuten toimii luterilaisessa ja ortodoksisessakin kirkossa, sekä niiden herätysliikkeissä.

        Hän on paljon enemmän kuin itse pienessä mielessämme ja omissa nurkissamme kuvittelemme.

        Me, jotka olemme uudestisyntyneet Pyhästä Hengestä, näemme enemmän kuin mitä järkiuskoiset.


      • kyselijätär
        rudiini kirjoitti:

        Tämän palstan avaaja ensin, sitten saara, saaran tuomana paavola, kyselijätär ym kyseenalaistavat toisten ihmisten Herran seuraan varaaman ajan.

        Ja miksi?

        Siksi, että heillä on erilainen tapa viettää aikaa Hänen kanssaan, siksi että he käyttävät erilaisia termejä kuin mihin nämä mainitut ovat tottuneet. siksi, että mainitut henkilöt ymmärtävät käytetyt termit ovat heille vieraita tai he käsittävät ne toisin (mahdollisesti tarkoitushakuisesti?), siksi, että näille on vierasta vanhakirkollinen kristillinen rukousperinneperinne.

        Ei haittaisi mitään, jos vain tyytyisivät kyseenalaistamaan ja kritisoimaan, sitähän eri kirkkokuntien ja suuntausten edustajat jatkuvasti tekevät keskenään. Raja sen sijaan ylittyy reippaasti näiden kohdalla, jotka alkavat demonisoida Kristuksen kirkkoa ikäänkuin Herra Jeesus Kristus ei toimisi katolisessa kirkossa aivan kuten toimii luterilaisessa ja ortodoksisessakin kirkossa, sekä niiden herätysliikkeissä.

        Hän on paljon enemmän kuin itse pienessä mielessämme ja omissa nurkissamme kuvittelemme.

        Ahh, en nyt malta olla vastaamatta, rudiini!

        En minä nyt ihan niin ajattele kuin sinä luulet.

        Kirjoitit näin:

        "alkavat demonisoida Kristuksen kirkkoa ikäänkuin Herra Jeesus Kristus ei toimisi katolisessa kirkossa aivan kuten toimii luterilaisessa ja ortodoksisessakin kirkossa, sekä niiden herätysliikkeissä"

        Kyllä Hän varmaan toimii kaikkialla!

        En epäile sitä, etteikö Jeesukseen uskova ja Hänen lunastuksensa omakseen lukeva olisi yhtä lailla kristitty kuuluipa hän mihin kirkkokuntaan tahansa!

        Myönnän, etten tiedä kaikkea, en lue kaikkea, en käsitä ollenkaan likimainkaan kaikkea!

        Luin vain tuota tiibetiläisnaisten tarinaa ja törmäsin siellä sanaan "meditaatio". Sen sisällys on siellä niin vieras, niin vieras, että sen käyttö tuntui ihan pahalta näissä yhteyksissä.

        Paavali sanoo puheessaan ateenalaisille mm näin (Apt. 26-29): "...että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka ei kuitenkaan ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme..."

        Hän todellakin on paljon enemmän kuin me kuvittelemme!! Olet siinä ihan oikeassa!


      • rudiini
        kyselijätär kirjoitti:

        Ahh, en nyt malta olla vastaamatta, rudiini!

        En minä nyt ihan niin ajattele kuin sinä luulet.

        Kirjoitit näin:

        "alkavat demonisoida Kristuksen kirkkoa ikäänkuin Herra Jeesus Kristus ei toimisi katolisessa kirkossa aivan kuten toimii luterilaisessa ja ortodoksisessakin kirkossa, sekä niiden herätysliikkeissä"

        Kyllä Hän varmaan toimii kaikkialla!

        En epäile sitä, etteikö Jeesukseen uskova ja Hänen lunastuksensa omakseen lukeva olisi yhtä lailla kristitty kuuluipa hän mihin kirkkokuntaan tahansa!

        Myönnän, etten tiedä kaikkea, en lue kaikkea, en käsitä ollenkaan likimainkaan kaikkea!

        Luin vain tuota tiibetiläisnaisten tarinaa ja törmäsin siellä sanaan "meditaatio". Sen sisällys on siellä niin vieras, niin vieras, että sen käyttö tuntui ihan pahalta näissä yhteyksissä.

        Paavali sanoo puheessaan ateenalaisille mm näin (Apt. 26-29): "...että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka ei kuitenkaan ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme..."

        Hän todellakin on paljon enemmän kuin me kuvittelemme!! Olet siinä ihan oikeassa!

        Ihan kiva kuulla, että et liity saaran ja paavolan tavoin Kristuksen ruumiin eri osien tai erilaisten rukouskäytäntöjen demonisointiin. Ymmärsin viestisi kontekstista, että ajattelit samoin hänen kanssaan. Pahoitteluni.


    • teu.

      Hei Ruotsissa oleva , kaipa puhut nyt teidän kirkoista ja kristityistä

      Meillä täällä p-joella on alettu vuosi sitten ke. rukous tilaisuudet ja
      olemme , tietenkin pyytäneet apua ja voimaa moniin asioihin, kuten
      Annameille rauha ja sovinto , jonkin henkilän syöpään , monien muiden
      sairauksiin paranemistä , apua suruun, olemme pyytäneet uusia
      kävijoitä kirkkoomme , ja olemmesaaneet .

      Ei meidän kohdilla ole linkkisi tyyppistä , Jesuittamaista mystikkaa
      Tai Idänkirkon mystikkaa ,,heillä on omansa , meillä on omamme
      Kaiken sellaisen mikä mikä tuntuu väärälle . On parasta kun ei
      tehdä , pitäisikö ottaa Ruotsin esimerri esiin , kun tellä saatiin
      naipappeus aikaiseksi n.40 sitten , alkoi todellinen alamäki
      jonka lopusta ei kai ole vielä näkyvissakään . voi voi mihinkä
      tämä kaikki on menossa , Ne jotka elää ,ne näkee.

    • Saara,;)

      Jesuiittojen pyrkimys ja tavoite. Otan lisää Paavolan tekstistä, joka oli aloituksessa.



      Maailman uskonto ja jesuiitat

      Jesuiitoilla on monia menetelmiä asettaakseen yhden maailman uskonnon voimaan vatikaanin johdolla. Yksi näistä menetelmistä on nimeltään jesuiitta henkisyys, jonka kanssa ihmiset ympäri maailman ovat olleet kosketuksissa. Jesuiittajärjestön alusta asti jesuiitat ovat olleet mystisen rukouksen harjoittamisen kannattajia. Ignatius Loyola kehitti henkiset harjoitukset, joka sisälsi mystiikkaa. Nykyään monet ihmiset ympäri maailman harjoittavat jesuiittojen henkisiä harjoituksia. Jesuiitat omien sanojensa mukaan käyttävät idän uskontojen mystiikkaa "rikastuttaakseen" kristinuskoa.

      Jesuiitta mystiikka

      Jesuiittapappi Anthony De Mello harjoitti mystistä henkisyyttä. De Mello on sanonut: Mielen hiljentäminen on vaikea tehtävä. On vaikeaa estää mieltä ajattelemasta. Hindu mestarimme Intiassa ovat sanoneet, että yksi piikki poistaa toisen piikin. Tällä he tarkoittivat että on viisasta käyttää yhtä ajatusta poistamaan kaikki muut ajatukset, jotka täyttävät mielesi. Yksi ajatus, yksi kuva, yksi lause, yksi sanonta, yksi lause tai sana, johon mielesi voi kiinnittyä.

      Tänä päivänä idän uskontojen mystiikka on tullut sisälle moniin erilaisiin kirkkoihin ja kirkkokuntiin. Tämäkin on selkeä todiste jesuiittojen soluttautumisesta erilaisiin kirkkoihin ja kirkkokuntiin. Jesuiittojen pyrkimys on tuoda idän uskontojen opetuksia erilaisten kirkkojen ja kirkkokuntien sisälle, koska sen jälkeen niin idän uskonnot kuin kirkot ja kirkkokunnat pystyvät hyväksymään toisensa sekä muodostamaan yhden maailman uskonnon.

      Nykyisin esim. luterilaisessa kirkossa monet kirkon työntekijät kannattavat joogaa ja joissakin kirkoissa jopa harrastetaan joogaa. Jooga ei ole pelkästään fyysistä harjoitusta, vaan fyysinen harjoitus yhdistettynä hindulaisen henkisen kasvun tien opetukseen. On päivänselvää, että jesuiitat ovat myös sen takana, että nykyään luterilainen kirkko on joogan lumoissa. Raamatun sanan valossa idän uskontojen opetukset edustavat valhetta ja petosta.

      • rudiini

        "Tänä päivänä idän uskontojen mystiikka on tullut sisälle moniin erilaisiin kirkkoihin ja kirkkokuntiin. Tämäkin on selkeä todiste jesuiittojen soluttautumisesta erilaisiin kirkkoihin ja kirkkokuntiin."

        Idän uskontojen mystiikka? Selkeä todiste jesuiittojen soluttautumisesta!!

        Huh! Mossä logiikka, missä lähteet?

        "Jesuiittojen pyrkimys on tuoda idän uskontojen opetuksia erilaisten kirkkojen ja kirkkokuntien sisälle, koska sen jälkeen niin idän uskonnot kuin kirkot ja kirkkokunnat pystyvät hyväksymään toisensa sekä muodostamaan yhden maailman uskonnon."

        Kysyppä joltain jesuiitalta, onko pyrkimyksenään!

        "Nykyisin esim. luterilaisessa kirkossa monet kirkon työntekijät kannattavat joogaa ja joissakin kirkoissa jopa harrastetaan joogaa. Jooga ei ole pelkästään fyysistä harjoitusta, vaan fyysinen harjoitus yhdistettynä hindulaisen henkisen kasvun tien opetukseen. On päivänselvää, että jesuiitat ovat myös sen takana, että nykyään luterilainen kirkko on joogan lumoissa."

        Löytänetkö mitään lähdettä, jossa jooga liittyisi jesuiittojen opetukseen?

        Paavolalle kuiten "On päivänselvää, että jesuiitat ovat myös sen takana, että nykyään luterilainen kirkko on joogan lumoissa."


    • rudiini

      Saara,

      kun kerrot tosiasioina asioita joistain muista ihmisistä aatesuunnista, kristinuskon eri haaroista tai mistä tahansa, on vähimmäisedellytys, että otat asioista selvää, etkä levitä jonkun toisen (esim. Petri paavolan) käsityksiä kyseisistä ihmisistä tai ilmiöistä.

      Kirkko ja kaupunki -lehdessä on kiihkoton artikkeli de Mellosta, joka sivuaa myös jesuiittoja. http://www.kirkkojakaupunki.fi/hartaus/jumala-on-jo-taalla

      de Mello on katolisessa kirkossa varsin kiistelty hahmo, mutta on onnistunut kirjoituksillaan havainnollistamaan (=visualisoimaan) monia asioita huippu-upealla tavalla.

      Yksi parhaista de Mellon opetuksista, joka sopii tähän niin mainiosti:

      Uskonkappaleet

      Paholainen oli kerran kävelyllä ystävänsä kanssa. He näkivät edellä kulkevan miehen kumartuvan ja poimivan jotain maasta.
      "Mitähän tuo mies mahtoi löytää?" kysyi ystävä.
      "Totuuden sirpaleen", vastasi paholainen.
      "Eikö se huolestuta sinua?" ystävä kysyi.
      "Ei yhtään", sanoi paholainen. "Minä annan hänen tehdä siitä uskonkappaleen."

      Uskonkäsitykset ovat tienviittoja, jotka osoittavat tietä totuuteen. Jos roikut kiinni tienviitasssa, et pääse etenemään totuutta kohti, sillä luulet jo saavuttaneesi sen.

      Anthony de Mello: Kuuletko linnun laulun, s. 44

      • Saara,;)

        Niin,rudiini, menen nyt suoraan asian ytimeen. Eli en pidä katolista oppia raamatunmukaisena kristillisyytenä, jolloin en pidä jesuiittojenkaan käsityksiä oikeina: he eivät paljasta todellisia päämääriään alkuun toimiessaan soluttautuneina kristillisiin piireihin.


      • Saara,;)
        Saara,;) kirjoitti:

        Niin,rudiini, menen nyt suoraan asian ytimeen. Eli en pidä katolista oppia raamatunmukaisena kristillisyytenä, jolloin en pidä jesuiittojenkaan käsityksiä oikeina: he eivät paljasta todellisia päämääriään alkuun toimiessaan soluttautuneina kristillisiin piireihin.

        Johdatus ignatiaaniseen mietiskelyyn
        Alkuperuste ja pohja

        Ihminen on luotu ylistämään, kunnioittamaan ja palvelemaan Jumalaa, meidän Herraamme, ja siten saavuttamaan sielunsa pelastus.

        Muut maan päällä olevat on luotu ihmistä varten ja siksi, että ne auttaisivat häntä saavuttamaan päämäärän, johon hänet on luotu. Tästä seuraa, että ihmisen on käytettävä niitä sikäli kuin ne auttavat häntä hänen päämääräänsä ja hylättävä ne sikäli kuin ne häntä sitä estävät.

        Sen vuoksi on välttämätöntä, että suhtaudumme yhdentekevästi kaikkiin luotuihin kaikessa siinä, mikä on jätetty meidän vapaalle ratkaisuvallallemme eikä ole kielletty. Siten meidän ei tule omalta puoleltamme haluta terveyttä sen enempää kuin sairauttakaan, rikkautta enempää kuin köyhyyttä, kunniaa enempää kuin häpeää, pitkää elämää enempää kuin lyhyttä, ja samaten kaikessa muussa.

        Yksin sitä meidän on kaivattava ja se valittava, mikä yhä enemmän johtaa meitä kohti sitä päämäärää, mihin meidät on luotu.


        Harjoituksen kulku

        Harjoitukseen on syytä varata täysi tunti, ja siitä on hyvä pitää kiinni.
        Lue teksti useaan kertaan ja paina sen pääkohdat mieleesi.

        I Valmistautuminen

        ”Valmistautumisrukouksena on pyytää Jumalalta, meidän Herraltamme sitä armoa, että kaikki tarkoitukseni, tekoni ja toimeni järjestäytyisivät pelkästään hänen jumalallisen majesteettinsa palvelukseen ja ylistykseen.”

        “Ota, Herra, ja saa omaksesi kaikki minun vapauteni, muistini, ymmärrykseni ja kaikki tahtoni, kaikki mikä minulla on ja minkä omistan. Sinä olet sen minulle antanut ja sinulle, Herra, annan sen takaisin. Kaikki on sinun, käytä sitä yksin oman tahtosi mukaan. Anna minulle vain rakkautesi ja armosi, se on kyllin.”

        Valmistautumisrukouksen, ja muutenkin meditaation ja rukouksen aikana on mahdollista tulla tietoiseksi ja vaikka merkitä muistiin, minne ajatus karkasi, ja palata jälleen valmistavaan rukoukseen. Mieleen nouseviin ajatuksiin voi suhtautua kuin kissaan, joka tulee hieromaan itseään jalkojasi vasten. Silitä sitä hetki ja anna sen sitten mennä taas menojaan.


        II Näyttämön rakentaminen ja erityisen armonosoituksen pyytäminen

        Kertaa teksti omassa mielessäsi tai lukien. Sitä tehdessä voit pyytää Jumalalta, meidän Herraltamme sitä, mitä haluat ja kaipaat, jotakin erityistä armoa.


        III Samastuminen tekstiin ja sen mietiskely...

        .. mielikuvituksen avulla – mistä löydät itsesi kertomuksessa? Samastutko johonkuhun kertomuksen henkilöön vai löydätkö paikkasi jostakin muualta? Anna itsellesi pakotonta aikaa löytää itsesi kertomuksesta.

        - Mitä näet tilanteessa?
        - Mitä kuulet tilanteessa?
        - Mitä haistat tilanteessa?
        - Mitä maistat tilanteessa?
        - Mitä tunnet tilanteessa?


        IV Keskustelu

        Voit mielessäsi keskustella tapahtuman ja rakentamasi näyttämön ihmisten kanssa ja erityisesti koettaa kuunnella mitä Kristus sinulle sanoo ja mitkä vastaukset ja kommentit löydät omasta mielestäsi. Keskustelu syntyköön pakottomasti. Jos sinulle ei synny luontevaa keskusteluyhteyttä näyttämösi ihmisten kanssa, keskity muuhun tarkkailuun ja havainnointiin. Asiat tapahtuvat sinussa, mutta olet turvallisesti Sanan suojassa.


        V Havainnointi ja arviointi

        1. Minkälainen oli harjoituksesi tunnelma?

        2. Mitä armon osoituksia sait vastaanottaa? Mitä lahjoja? Mitä siunauksia? Mitä oivalluksia sait? Mikä oli harjoituksen hedelmä?

        3. Havaitsetko jotakin, minkä olisit voinut tehdä toisin?


        VI Päätösrukous

        Tuo itsesi ja löytämäsi asiat vielä kerran Jumalan eteen. Onko mieleesi muotoutunut jokin päätös, joka sinun mielestäsi olisi syytä löytösi perusteella tehdä? Paina se ajatus mieleesi ja ota mukaasi tutkisteltavaksi.


        Voit rukoilla Ignatiuksen kanssa näin:

        “Ota, Herra, ja saa omaksesi kaikki minun vapauteni, muistini, ymmärrykseni ja kaikki tahtoni, kaikki mikä minulla on ja minkä omistan. Sinä olet sen minulle antanut ja sinulle, Herra, annan sen takaisin. Kaikki on sinun, käytä sitä yksin oman tahtosi mukaan. Anna minulle vain rakkautesi ja armosi, se on kyllin.”

        Voit myös rukoilla lopetukseksesi esimerkiksi Isä meidän –rukouksen.


        * Teksti Pekka Yrjänä Hiltunen


        Lähteet:

        Gerard W. Hughes: Pyhän yllättämä, Matkaopas uskon aarteisiin. Kirjapaja 2005.

        Pirkko Lehtiö: Pyhiinvaeltaja. Suomen Lähetysseura 2003.

        Ignatius de Loyola: Hengellisiä harjoituksia. Suomalaisen teologisen kirjallisuusseuran julkaisuja 128/1981.


        Tietoa ignatiaanisista retriiteistä

        Hiljaisuuden ystävät ry:n kotisivuilla http://www.hiljaisuudenystavat.fi/ on suhteellisen kattava lista Suomessa järjestettävistä hiljaisuuden retriiteistä. Valikosta ”retriitit” löytyvät ensin muut retriitit. Rullaamalla sivua alaspäin tulevat kohta näkyviin myös ”Ignatiaanisen retriitit” ja ”henkilökohtaisesti ohjatut retriitit”.

        JOO, VAI ETTÄ IHAN SIELUN PELASTUMISEN SAAVUTTAMINEN ON RETRIITTIEN TAVOITE!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Hyvin ovat luterilaiseen kirkkoon kulkeutuneet katolilaisten retriitit:http://uusi.helsinginseurakunnat.fi/yhteinentoiminta/yhteinenseurakuntatyo/aikuiset/retriitit/ignatiaaninenretriitti.html


      • rudiini
        Saara,;) kirjoitti:

        Niin,rudiini, menen nyt suoraan asian ytimeen. Eli en pidä katolista oppia raamatunmukaisena kristillisyytenä, jolloin en pidä jesuiittojenkaan käsityksiä oikeina: he eivät paljasta todellisia päämääriään alkuun toimiessaan soluttautuneina kristillisiin piireihin.

        Huolimatta sinun mielipiteestäsi saara, katoliset ovat kristittyjä ja jesuiitat (jotka ovat katolisia). Myös he pelastuvat uskolla Kristukseen.

        Monenlaisista aineista rakennetaan eri kristillisissä kirkoissa ja eri suuntauksissa, mutta kristillisissä kirkoissa pelastuksen perustana on Kristus. Pelastus ei riipu niistä rakennusaineista.

        1 Kor 3:9-11
        Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.

        Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.

        Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

        Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

        Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Huolimatta sinun mielipiteestäsi saara, katoliset ovat kristittyjä ja jesuiitat (jotka ovat katolisia). Myös he pelastuvat uskolla Kristukseen.

        Monenlaisista aineista rakennetaan eri kristillisissä kirkoissa ja eri suuntauksissa, mutta kristillisissä kirkoissa pelastuksen perustana on Kristus. Pelastus ei riipu niistä rakennusaineista.

        1 Kor 3:9-11
        Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.

        Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.

        Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

        Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

        Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

        Tunnetuin nimi tuolla retriittien järjestäjien luterilaisella (Helsingin srk:n) sivustolla näytti olevan Olli Valtonen

        Toisinsanoen, luterilaiset ovat ottaneet käyttöön katolilaisen Ingnatius de Loyolan, katolisen jesuiitta-veljesjärjestön perustajan kaavaileman hiljaisuuden retriitin.

        Tällaisia päivissä eripituisia retriittejä on luterilaiset järjestäneet jo kauan aikaa.

        Oma arvaukseni on että tämä kehitys lähti Tuomasmessujen aloittamisesta. Jumalanpalveluksesta luterilaisessa kirkossa on muutenkin alettu käyttää messu nimitystä.

        Haluaako luterilainen kirkko takaisin katolisen kirkon helmaan ja siten myöskin paavin alaisuuteen?


      • rudiini
        Saara,;) kirjoitti:

        Tunnetuin nimi tuolla retriittien järjestäjien luterilaisella (Helsingin srk:n) sivustolla näytti olevan Olli Valtonen

        Toisinsanoen, luterilaiset ovat ottaneet käyttöön katolilaisen Ingnatius de Loyolan, katolisen jesuiitta-veljesjärjestön perustajan kaavaileman hiljaisuuden retriitin.

        Tällaisia päivissä eripituisia retriittejä on luterilaiset järjestäneet jo kauan aikaa.

        Oma arvaukseni on että tämä kehitys lähti Tuomasmessujen aloittamisesta. Jumalanpalveluksesta luterilaisessa kirkossa on muutenkin alettu käyttää messu nimitystä.

        Haluaako luterilainen kirkko takaisin katolisen kirkon helmaan ja siten myöskin paavin alaisuuteen?

        "Haluaako luterilainen kirkko takaisin katolisen kirkon helmaan ja siten myöskin paavin alaisuuteen?" saara

        jälleen kyselisin logiikan perään.

        Samanlaista maalailua jälleen, mitä oli muutama viikko takaperin Obaman, vapaamuurarien ja evoluution kanssa.

        Suosittelen sinulle kokonaisen viikon kestävää retriittiä. Se voisi hieman auttaa sinua pysähtymään.


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Huolimatta sinun mielipiteestäsi saara, katoliset ovat kristittyjä ja jesuiitat (jotka ovat katolisia). Myös he pelastuvat uskolla Kristukseen.

        Monenlaisista aineista rakennetaan eri kristillisissä kirkoissa ja eri suuntauksissa, mutta kristillisissä kirkoissa pelastuksen perustana on Kristus. Pelastus ei riipu niistä rakennusaineista.

        1 Kor 3:9-11
        Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.

        Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.

        Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

        Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

        Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

        "Ei jokainen joka sanoo minulle Herra Herra pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee minun Isäni tahdon"

        Jesuiitat eivät tee Jumalan tahtoa, Katolinen kirkko opettaa vastoin Jumalan sanaa!


    • Saara,;)

      Otetaan nyt tämäkin tieto tähän:

      Kristillinen jooga. Nykyään pidetään ns. kristillisiä joogakursseja, joita kutsutaan kristilliseksi joogaksi. Niin sanottu kristillinen jooga on löytänyt kannattajia mm. luterilaisen kirkon piiristä.

      Kun tutkimme mitä kristillinen jooga edustaa ja opettaa, niin huomaamme että se on sielunvihollisen eksytys ja ihan samaa joogaa kuin kaikki muut joogat.

      Kristillinen jooga opettaa seuraavanlaisia asioita; vahvistaa fyysistä terveyttä, tähtää elinvoiman lisääntymiseen sekä hyvinvointiin, keskittymiseen ja hiljentymiseen oppimista, itsetuntemuksen kasvatusta, fyysisiä joogaliikkeitä sekä rukoukseen hiljentymistä, harjoitukset tehdään hengityksen tahdissa, etsitään sopusointua hengityksen jatkuvan rytmin kanssa, yhteyden luominen oman tietoisuuden kanssa ja avautuminen hengen läsnäololle.

      Kuten huomaat niin kyseessä on sama jooga kuin kaikki muut joogasuuntaukset. Samat harjoitteet jne. Raamattu opettaa, että Pyhälle Hengelle avaudutaan uskon kautta Herraan Jeesukseen:

      Gal 3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.

      Apt 11:24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.

      Kristillinen jooga opettaa yhteyden luomista oman tietoisuuden kautta, eli sitä eksytystä, jossa pahuuden henkivallat puhuvat ihmisen mieleen eksyttäen ihmistä luulemaan demonien puhetta ihmisen omaksi ajatukseksi. Kun ihminen on eksynyt tähän pisteeseen, niin sen jälkeen hän on avautunut kuulemaan pahuuden henkivaltoja, jotka eksyttävät ihmisen pois pelastuksesta, joka on Herrassa Jeesuksessa.

      Todellisessa Pyhän Hengen työssä Jumala ei johdata ihmistä luomaan yhteyttä ihmisen oman tietoisuuden kanssa, vaan suoraan yhteyden Raamatun Jumalan ja ihmisen välille, Herran Jeesuksen kautta:

      1 Kor 1:9 Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen.

      Jos olet uskossa Herraan Jeesukseen ja olet eksynyt harrastamaan kristillistä joogaa, niin kehotan sinua vetäytymään pois siitä sekä tekemään parannuksen ja Jumala antaa sinulle syntisi ja eksymyksesi anteeksi.

      Jotkut Raamattuun uskovat ihmiset sanovat, että joogaa voi harrastaa jos ei sekoita siihen joogan henkisen kasvun oppeja. Tähän vastaan siten, että joogaa ei olemassa ilman henkisen kasvun opetusta, joka perustuu itämaisen uskonnon opetukseen. Henkisyys itämaisen uskonnon oppien mukaan on joogan olennaisin osa. Silloin kun venyttelet ja jumppaat ilman tätä itämaisen uskonnon henkisen kasvun opetuksen ideologiaa, niin kyse ei ole enää joogasta. Joogaa taas ei voi erottaa pois itämaisesta henkisestä kasvusta, koska joogan harjoittaminen perustuu siihen.

      Kaikkien joogasuuntauksien päämäärä on henkinen kasvu itämaisten uskontojen oppien mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että Herran Jeesuksen opetuslapsi ei voi harrastaa joogaa, koska Herran Jeesuksen opetuslapsen hengellisen kasvun tulee tapahtua Raamatun opetuksen mukaisesti, ei itämaisten uskontojen oppien mukaan. Totta kai uskova saa harrastaa jumppaa, venyttelyä, voimistelua ja jne. sillä niihin ei sisälly mitään epäraamatullisia henkisiä opetuksia. -Paavola-

      • rudiini

        Edelleen kysyn, miten jooga liittyy jesuiittojen vanhaan rukousperinteeseen?

        Miksi haluat sekoittaa noita juttuja vanhan kirkon rukousperinteeseen, josta protestantteina saamme olla kiitollisia.


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Edelleen kysyn, miten jooga liittyy jesuiittojen vanhaan rukousperinteeseen?

        Miksi haluat sekoittaa noita juttuja vanhan kirkon rukousperinteeseen, josta protestantteina saamme olla kiitollisia.

        Siis kristillistä joogaa harrastetaan paljonkin juuri luterilaisessa kirkossa.


      • rudiini
        Saara,;) kirjoitti:

        Siis kristillistä joogaa harrastetaan paljonkin juuri luterilaisessa kirkossa.

        Niin?


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Niin?

        Onko se siis sinusta hyvä asia?


      • rudiini
        Saara,;) kirjoitti:

        Onko se siis sinusta hyvä asia?

        Kirjoitit yllä:

        "Nykyisin esim. luterilaisessa kirkossa monet kirkon työntekijät kannattavat joogaa ja joissakin kirkoissa jopa harrastetaan joogaa. Jooga ei ole pelkästään fyysistä harjoitusta, vaan fyysinen harjoitus yhdistettynä hindulaisen henkisen kasvun tien opetukseen. On päivänselvää, että jesuiitat ovat myös sen takana, että nykyään luterilainen kirkko on joogan lumoissa."

        Joogaa voi harjoittaa ihan vain fyysisenä harjoitteena. Tai sitä voi harjoittaa hindulaisena uskonnollisena harjoitteena.

        Kävelyä voi harjoittaa ihan vain paikasta toiseen siirtymisenä, tai kapakasta kapakkaan kuljettavan välimatkan taittamisena.

        On päivänselvää, että jesuiitoilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä luterilaiset kirjoissaan tekevät.

        Kuten luulisi olevan paavolallekin päivänselvää, että luterilainen kirkko ei ole joogan lumoissa.

        Hieman harkintaa ja lähdekritiikkiä olen toivotellut sinulle saara aiemminkin, vaan taitaa mennä kuuroille korville?


      • rudiini
        Saara,;) kirjoitti:

        Onko se siis sinusta hyvä asia?

        Tit 1:15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Tit 1:15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.

        Pahantekeminen ja synti ei ole puhdasta kenellekään! Jesuiittojen kieroilut ovat isästä perkeleestä, kuten myös koko katolisen kirkon oppi!


    • heinoska78
    • Makre

      Niin, on raja jumpalla ja meditaatiolla. Jooga jumppana ei haittaa- ajatuksen pysäyttämisessä kyllä. Samoin nämä jesuiitta rukooukset ja aika samaa sarjaa ovat karismaattisen tilaisuuksien j****ja H****hoennatkin huulilla ilman sydäntä. Kaikki ihmiset ovat rakkaita Jumalalle ja Ihmisten kesken hyvä tahto. Saamme itse valita mitä teemme.

      Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko on tosi palautettu Kirkko.

      • teu.

        Minä en usko Jesuiittojen olleen koskaan oikeassa , koska inkvisiittorit oli .
        Lahes aina jesuittoja ,ja kuinka paljon he poltatti ihmisiä tunnetuin oli Jan Huss
        joka liekkien läpi huusi , MINUT TE VOITTE POLTTAA ,MUTTA ETTE SITÄ
        JOKA MINUN JÄLKEENI TULEE .. JUMALA OLI POISTANUT TUSKAT HÄNELTÄ

        Niin makre , osittain noin, mutta jos ihminen käyttää väärin Jumalan hyvyyttäö ja
        Rakkautta ei asia mene kuin sitä joku luulee , Kyllä se taitaakin jäädä siihen että
        se valinta pitää iese tehdä , vaikka se varmuudella on tiedossa , että se menee
        sinne kuumaaqn paikkaan, meille on selitetty, että kaikki iskkyys on valittava pois
        Oma pois , ja vasta sitten voit saavuttaa sellaisen olosuhteen ,että Jeesuskin
        antaa anteeksi . nöyrästi pyydettäessä.


    • rudiini

      Keskustelumme iloisena yllätyskäänteenä saamme ilmoittaa, että paaviksi on tänään valittu jesuiitta Franciscus I.

      • Saara,;)

        Mahdollisesti ilmestyskirjan väärä profeetta, joka tulee tekemään antikristuksen kanssa yhteistyötä.


      • rudiini
        Saara,;) kirjoitti:

        Mahdollisesti ilmestyskirjan väärä profeetta, joka tulee tekemään antikristuksen kanssa yhteistyötä.

        Väliin aina mietin, että mahtaako tällasten lausuntojen esittäjillä omatunto koskaan kolkutella.


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Väliin aina mietin, että mahtaako tällasten lausuntojen esittäjillä omatunto koskaan kolkutella.

        Ei silloin, kun tuomme esiin sen mitä Pyhä Henki kehoittaa!


    • muuttis^^

      Vai niin että jesuiitta paavina!

      Kuka iloitsee, kuka ei. Luulin tämän järjestön hävinneen sukupuuttoon jo satoja vuosia sitten.

      Jesuiitta sanana tuo mieleeni jotain oikein pahaa, koska jo nuoruudessa luin monia kirjoja heidän "vääräuskoisten" käännytysmetodeistaan. Kidutusta erilaisten välineiden avulla ja jos siinä ei taipunut tai henki lähtenyt, sitten poltettavaksi tai hirtettäväksi tms.

      No, tuo osuma (bin laden) kyllä huvitti - hetken.

      • rudiini

        Niin muuttis, juuri tuohon saumaan onnistuu uppoamaan paavolan tapaiset demonisoivat esitykset. Kun ei asioita tunneta, voidaan niillä pelotella ihan miten vain.


      • Saara,;)
        rudiini kirjoitti:

        Niin muuttis, juuri tuohon saumaan onnistuu uppoamaan paavolan tapaiset demonisoivat esitykset. Kun ei asioita tunneta, voidaan niillä pelotella ihan miten vain.

        rudiini puolustaa kiivaasti jesuiittoja, joista löytyy kyllä tietoa ilman Pavolaakin: älä rudiini kivitä viestintuojaa!

        Motiivisi jesuiittojen puolustelemiseen? -Tehtäväsi täällä?

        Muuttikselle: Luehan tämä:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/jesuiitat.html

        Minulle nämä eivät ole uusia asioita. Nyt palat loksahtelee paikoilleen kun uusi paavikin on jesuiitta. -Elämme mielenkiintoisia aikoja!!!!


      • rudiini
        Saara,;) kirjoitti:

        rudiini puolustaa kiivaasti jesuiittoja, joista löytyy kyllä tietoa ilman Pavolaakin: älä rudiini kivitä viestintuojaa!

        Motiivisi jesuiittojen puolustelemiseen? -Tehtäväsi täällä?

        Muuttikselle: Luehan tämä:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/jesuiitat.html

        Minulle nämä eivät ole uusia asioita. Nyt palat loksahtelee paikoilleen kun uusi paavikin on jesuiitta. -Elämme mielenkiintoisia aikoja!!!!

        Voivoi saara. Jesuiitat eivät tarvitse puolustajaa ja minusta ei heitä puolustamaan edes olisi. Hedelmiään kannattaa tarkkailla.

        Ihmettelen kovasti tätä sinun ja monien muiden käymää kampanjaa Kristus-ruumiin muiden osien poisleikkaamiseksi.

        1 Kor 12:18-21
        Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.

        Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?

        Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.

        Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".


      • maan m..
        rudiini kirjoitti:

        Voivoi saara. Jesuiitat eivät tarvitse puolustajaa ja minusta ei heitä puolustamaan edes olisi. Hedelmiään kannattaa tarkkailla.

        Ihmettelen kovasti tätä sinun ja monien muiden käymää kampanjaa Kristus-ruumiin muiden osien poisleikkaamiseksi.

        1 Kor 12:18-21
        Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.

        Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?

        Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.

        Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".

        Rudiinin näkemykset ovat näitä liberaali-teologisia. Kristus ruumiiseen kuuluu kaikki järjestöt ja kirkot, jotka voidaan määrittää jollain tasolla kristilliseksi. Näistä tietysti pääsevät kaikki taivaaseen, etenkin jos on meriittejä hyväntekeväisyystyössä. Näinhän se ei ole. Kristus ruumis rakentuu elävistä kivistä, näitä voi olla sitten ihmeellisissäkin paikoissa. On myös huomattava katolisen kirkon oppi ja opetus, se ei ole edes Raamatun mukaista. Niin, että hedelmiä jos tarkkaillaan, voidaan kysyä, kuinka Jumalan lapsi voisi olla katolinen jesuiitta ja Paavi ilman puuttumista harhaoppeihin?? Nyt Paavi aikoo kai jatkaa samaa rataa kuin entinenkin.


    • jes-munkkia

      Ensimmäinen jesuiitta

      Kyseessä on ensimmäinen kerta vuosisatoihin, kun paavi tulee Euroopan ulkopuolelta. 76-vuotias Bergogli on ensimmäinen paavi Latinalaisesta Amerikasta ja ensimmäinen jesuiitta, josta tulee paavi.

      xxxxxxxxx

      Jesuiitat eli jesuiittaveljestö (Societas Jesu) on katolisen kirkon sääntökunta ja sotilaallinen osasto. Se sai alkunsa 1500-luvulla Pariisissa opiskelleiden nuorten miesten ryhmästä, jonka johtajana toimi entinen ritari Inigo López de Loyola, tunnetummalta nimeltään Ignatius Loyola.

      Jesuiitat tunnetaan parhaiten työstään kasvatuksen, lähetystyön ja hyväntekeväisyyden parissa. Järjestö on kuitenkin aina herättänyt ristiriitaisia tunteita, mikä johtuu ennen kaikkea jesuiittojen näkyvästä roolista katolisen uskon puolustajina vastauskonpuhdistuksen aikaan.

      Loyola sai kolmenkymmenen ensimmäisen elinvuotensa aikana parhaan mahdollisen ritarikasvatuksen. Haavoituttuaan vaikeasti Pamplonan taistelussa 1521 hän muutti elämänsä suuntaa. Loyola perehtyi aikansa hengelliseen kirjallisuuteen, mutta koki myös oman maallisen sivistyksensä riittämättömänä. Hän matkusti Pariisiin, jossa hän alkoi opiskella muun muassa teologiaa ja filosofiaa. Pariisin yliopistossa syntyi opiskelijoiden liike, ja seitsemän perustajajäsentä perustivat seuran Societas Jesu (suom. Jeesuksen Seura) 15. elokuuta vuonna 1534. Perustajajäsenet antoivat lupauksen köyhyydestä, naimattomuudesta ja kuuliaisuudesta, ja keskittyivät köyhien, sairaiden ja vangittujen auttamiseen. Seuran jäsenistössä eli voimakkaana myös ajatus Pyhän maan vapauttamisesta muslimien käsistä.

      Jesuiittojen koulutukseen kuului kahden vuoden noviisiaika. Munkkilupauksen jälkeen opiskeltiin humanistisia aineita, filosofiaa ja teologiaa kymmenen vuotta. Myös perusteellinen sotilaallinen koulutus ja erilaiset ruumiilliset harjoitukset olivat olennainen osa jesuiittojen koulutusta.

      Jesuiittaveljeskunta lakkautettiin vuonna 1773, mutta se perustettiin uudestaan vuonna 1814.

      • rudiini

        Jesuiittojen tekemään laajaan sivistys- ja hyväntekeväisyystyöhön todellakin kannattaa tutustua lähemminkin.


      • muuttis^^
        rudiini kirjoitti:

        Jesuiittojen tekemään laajaan sivistys- ja hyväntekeväisyystyöhön todellakin kannattaa tutustua lähemminkin.

        Uskon sen, että katolisuudestakin Herra saa pelastettua yksinkertaisessa uskossa eläviä ihmisiä. Katolinen kirkko oppeineen, jesuiittoineen, paaveineen ja vatikaaneineen on ymmärtääkseni pahan vallassa ja historian mukaan jopa kätyrinä. Siinä ei auta näkyvä hyväntekeväisyys mitenkään, vaikka se onkin kohteelleen hyvä asia.

        Saara, luin jonkin verran Paavolan tekstejä, enkä epäile hänen asiantuntemustaan.


    • ex-jesuit order

      Se on hämäystä jolla peitellään jesuiittojen veritöitä. Jesuiitat on murhajärjestö.

      • rudiini

        Taitaa ylittää laillisuuden rajat tuo ylläoleva kommentti.

        Jos ei kerran omatunto, niin edes moraali voisi olla ohjaamassa kirjoittelua tai yleinen lainkuuliaisuus?


      • maan m..
        rudiini kirjoitti:

        Taitaa ylittää laillisuuden rajat tuo ylläoleva kommentti.

        Jos ei kerran omatunto, niin edes moraali voisi olla ohjaamassa kirjoittelua tai yleinen lainkuuliaisuus?

        Verinen historia jesuiitoilla on. Puolisotilaallinen järjestö alkujaan. Ei mitään tekemistä uskon kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe