sekamelskaa

mä vaan

Mustalaisten juuret ja varsinkin historia Suomen alueella ulottuvat aina 1500-luvulle saakka. Meidän historia Suomessa joissakin alueella on paljon vanhempaa kuin monien suomalaissukujen!!!!. Mutta me mustalaiset kannanmekin perinteistä talonpoikaista suomalaisuutta osana omaa kansallista identiteettiään. Sitten joku tulee kysymään jostain ihmmeen sormella voita levitettävästä miehesta eikä huomaa sen kuuluvan vanhaan suomalaiseen talonpoikaiskulttuuriin. Palatkaa suomalaiset ja mustalaiset kirjojen ääreen ja lukekaa ja huomakkaa olette aivan samasta kulttuuriperinteestä. On se kumma kun nykyisin nämä kulttuurierot kasvavat jossain asioissa suuremmaksi, kun toinen osapuoli uhohtaa vanhoja asioitaan. Haukkukaa ja sanokaa "hai sie" ja luulkaa olevanne parempia kuin olettekaan. Tulee varmaan tyytyväiseksi silloin. Missä on suomen historia.....niin ei kovin vanhaa. Suomen asutus todella on ympärillä olevien kansojen sekamelska.

0

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
        Ikävä
        134
        1552
      2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
        Pieksämäki
        50
        1477
      3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
        Grillaus
        68
        1103
      4. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
        Ikävä
        92
        1004
      5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
        Ikävä
        108
        950
      6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
        Lieksa
        51
        844
      7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
        Suomussalmi
        85
        800
      8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
        Ikävä
        57
        733
      9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
        Ikävä
        59
        695
      10. On ikävä sua

Muru.
        Ikävä
        34