Chevy Volt Outsold Nissan Leaf 2012

GM News

14

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • holden1

      Chevrolet Voltin luku sisältää myös Opelin, Vauxhallin ja Holdenin nimellä myydyt Chevyt. Hyvä saavutus vaikkakin sähköautobisnes on vielä melkoista näpertelyä. Näillä kokemuksilla voidaan kuitenkin tehdä vielä rahaa tulevina vuosina kun akkutekniikka kehittyy.

    • Volt heitti voltin
    • kehitys kehittyy

      Hatunnosto kaikille sähköautojen kehittäjille. Kevyet kaupunkisähköautot ovat tulevaisuutta ja niiden aika on joka päivä lähempänä.

    • 3-cylinder
    • 20+15

      Tuo ei vastaa Suomen myyntiä, Suomessa myytiin vuonna 2012 noita voltteja 2 kpl.

      • 16+2

        Niin, eipä Suomen myynti todellakaan ole ihan sama asia kuin maailman myynti. Yhteensä Volteja myytiin täällä 50 kpl mutta suurin osa oli Opelin merkeillä.


    • edelläkävijä

      Edelläkävijät ostavat jo nyt näitä laadukkaita tulevaisuuden autoja.

      • 14+3

        Niin, Ruotsissahan on myyty 1 Volt tänä vuonna. Onko Suomessa myyty toinen?


      • Monimutkainen juttu.

        Ensinnäkin, Leafia ei voida aivan täysin ottaa mukaan Priuksen ja Voltin ja sen johdannaismallien kilpailijaksi, koska se on täyssähköauto ja meno stoppaa heti kun virta loppuu ja tämä rajaa ostajakuntaa entisestään.
        Leaf on periatteessa samassa sarjassa kuin Mitsu i-Miev ja se Citroenin vastaava malli mutta ovat pieniä Smartin tyyppisiä kaupunkiautoja lähinnä parille ihmiselle.

        Pistokesähköauto on harkinnan arvoinen ostos täällä pitkien välimatkojen Suomessa, kun toimintasäteeksi saadaan kehitettyä sadoissa kilometreissä luettava matka. Niin kauan kun puhutaan maksimissaan täyteen ladattuna vain muutaman kymmenen kilometrin toimintasäteestä, noilla ei tee mitään ainakaan kehä kolmosen ulkopuolella. Olemassa on parempia ja halvempia ratkaisuja jotka ovat myös käyttökuluiltaan erittäin taloudellisia, kuten nykydieselit.

        Sähköauton kompastuskivi on myös tekniikan vaatima tila ja rajoitteet.
        Esimerkkinä pistokehybridi Volt, joka on vain nelipaikkainen, tavaratila on uhrattu suurimmaksi osaksi tekniikalle ja autolla ei saa vetää kärryä mikä olisi ainakin itselle silloin tällöin välttämätöntä.

        Silloin ollaan pitkällä, kun nykyisen keskiluokan kokoinen auto kulkee täyssähköajolla vaikkapa 300 - 400 km, kiihtyy 0-100 km/h noin 10 sekuntia, omaa normaali sisä -ja tavaratilat ja sähkönjakeluverkosto (huoltoasemat) on varustettu pikalatauspaikoilla, joilla auto lataantuu täyteen tunnin lounastauon aikana. Loppuhinnan tulisi olla nykyisten bensiiniautojen tasoa.
        Siihen on vielä matkaa. Kaikki tuota ennen kehitetyt viritelmät on lähinnä välimuotoja, jotka soveltuvat rajalliselle käyttäjäkunnalle.

        Ja mitä tulee edelläkävijöihin, he varmaan osaavat ratkaista, millä tavoin ratkaistaan huimasti lisääntynyt energian tarve, kun liikenne siirtyy sähkön kuluttajaksi. Ja se ongelma, mihin kymmenet miljoonat ongelmajätteet, eli käytetyt akut laitetaan niiden hiivuttua??


      • akut kierrätetään
        Monimutkainen juttu. kirjoitti:

        Ensinnäkin, Leafia ei voida aivan täysin ottaa mukaan Priuksen ja Voltin ja sen johdannaismallien kilpailijaksi, koska se on täyssähköauto ja meno stoppaa heti kun virta loppuu ja tämä rajaa ostajakuntaa entisestään.
        Leaf on periatteessa samassa sarjassa kuin Mitsu i-Miev ja se Citroenin vastaava malli mutta ovat pieniä Smartin tyyppisiä kaupunkiautoja lähinnä parille ihmiselle.

        Pistokesähköauto on harkinnan arvoinen ostos täällä pitkien välimatkojen Suomessa, kun toimintasäteeksi saadaan kehitettyä sadoissa kilometreissä luettava matka. Niin kauan kun puhutaan maksimissaan täyteen ladattuna vain muutaman kymmenen kilometrin toimintasäteestä, noilla ei tee mitään ainakaan kehä kolmosen ulkopuolella. Olemassa on parempia ja halvempia ratkaisuja jotka ovat myös käyttökuluiltaan erittäin taloudellisia, kuten nykydieselit.

        Sähköauton kompastuskivi on myös tekniikan vaatima tila ja rajoitteet.
        Esimerkkinä pistokehybridi Volt, joka on vain nelipaikkainen, tavaratila on uhrattu suurimmaksi osaksi tekniikalle ja autolla ei saa vetää kärryä mikä olisi ainakin itselle silloin tällöin välttämätöntä.

        Silloin ollaan pitkällä, kun nykyisen keskiluokan kokoinen auto kulkee täyssähköajolla vaikkapa 300 - 400 km, kiihtyy 0-100 km/h noin 10 sekuntia, omaa normaali sisä -ja tavaratilat ja sähkönjakeluverkosto (huoltoasemat) on varustettu pikalatauspaikoilla, joilla auto lataantuu täyteen tunnin lounastauon aikana. Loppuhinnan tulisi olla nykyisten bensiiniautojen tasoa.
        Siihen on vielä matkaa. Kaikki tuota ennen kehitetyt viritelmät on lähinnä välimuotoja, jotka soveltuvat rajalliselle käyttäjäkunnalle.

        Ja mitä tulee edelläkävijöihin, he varmaan osaavat ratkaista, millä tavoin ratkaistaan huimasti lisääntynyt energian tarve, kun liikenne siirtyy sähkön kuluttajaksi. Ja se ongelma, mihin kymmenet miljoonat ongelmajätteet, eli käytetyt akut laitetaan niiden hiivuttua??

        Ei akkuja nykyään "hävitetä" vaan materiaalit otetaan uudelleen käyttöön. Volt kiihtyy sataseen 9 sekuntia.


      • Monimutkainen juttu
        akut kierrätetään kirjoitti:

        Ei akkuja nykyään "hävitetä" vaan materiaalit otetaan uudelleen käyttöön. Volt kiihtyy sataseen 9 sekuntia.

        Muilta osin tuo ei täytäkkään edellä mainittuja kriteerejä, jolloin konseptin voisi sanoa olevan riittävän käytännöllinen.

        - Volt on vain nelipaikkainen
        - Voltissa on hyvin rajalliset tavaratilat
        - Voltilla ei saa vetää
        - Volt on kokoonsa nähden erittäin kallis (erittäin kallis hinta syö auton kokonaistaloudellisuutta)
        - Voltin täyteen lataus kestää useita tunteja, jopa pikalaturilla.
        - Voltin toimintasäde sähköllä on erittäin rajallinen ja talviolosuhteet lyhentävät sitä jopa puoleen teoreettisesta.
        - Volt ei ole siis kovin täydellinen sähköauto, eikä taloudellinen tai vähäpäästöinen siirryttäessä bensiinikäyttöön.

        Hyviksi puoliksi jää oikeastaan:

        Riittävä suorituskyky
        Akun pystyy ilmeisesti kierrättämään. Ja tämän pitää tarkoittaa tosiaan sitä, että kierrätyksestä jääviä vaarallisia ainejäämiä tai valmistuksessa syntyviä ongelmajätteitä ei dumpata kehitysmaihin, kuten tähän asti on ollut.
        Kierrätysajatus ei täyty sillä, että pelkät kuoret ja kennot saadaan hyödynnettyä uudelleen - vaarallisten aineiden ja luonnolle haitallisten metallien päätyessä johonkin kehitysmaahan pois meidän silmistä.

        Voltin ongelma on se, että ympäristössä, jossa tuo olisi kaikkein optimaalisimmillaan - eli kaupungissa, on jo olemassa hyvät joukkoliikennemahdollisuudet ja joukkoliikenne on myös kaikkein ekologisinta. Myös lataaminen on ainakin toistaiseksi vaikeaa kaupunkien keskustan kerrostaloasunnoissa, kadunvarsiparkkipaikoilla ja parkkihalleissa.
        Kaupunkien ulkopuolella ongelmaksi nousee lyhyt toimintasäde sähköllä ja nuo muut miinukset.

        Riittävän houkuttavaan ja tinkimättömään sähköautoon on vielä matkaa.


      • priius
        Monimutkainen juttu kirjoitti:

        Muilta osin tuo ei täytäkkään edellä mainittuja kriteerejä, jolloin konseptin voisi sanoa olevan riittävän käytännöllinen.

        - Volt on vain nelipaikkainen
        - Voltissa on hyvin rajalliset tavaratilat
        - Voltilla ei saa vetää
        - Volt on kokoonsa nähden erittäin kallis (erittäin kallis hinta syö auton kokonaistaloudellisuutta)
        - Voltin täyteen lataus kestää useita tunteja, jopa pikalaturilla.
        - Voltin toimintasäde sähköllä on erittäin rajallinen ja talviolosuhteet lyhentävät sitä jopa puoleen teoreettisesta.
        - Volt ei ole siis kovin täydellinen sähköauto, eikä taloudellinen tai vähäpäästöinen siirryttäessä bensiinikäyttöön.

        Hyviksi puoliksi jää oikeastaan:

        Riittävä suorituskyky
        Akun pystyy ilmeisesti kierrättämään. Ja tämän pitää tarkoittaa tosiaan sitä, että kierrätyksestä jääviä vaarallisia ainejäämiä tai valmistuksessa syntyviä ongelmajätteitä ei dumpata kehitysmaihin, kuten tähän asti on ollut.
        Kierrätysajatus ei täyty sillä, että pelkät kuoret ja kennot saadaan hyödynnettyä uudelleen - vaarallisten aineiden ja luonnolle haitallisten metallien päätyessä johonkin kehitysmaahan pois meidän silmistä.

        Voltin ongelma on se, että ympäristössä, jossa tuo olisi kaikkein optimaalisimmillaan - eli kaupungissa, on jo olemassa hyvät joukkoliikennemahdollisuudet ja joukkoliikenne on myös kaikkein ekologisinta. Myös lataaminen on ainakin toistaiseksi vaikeaa kaupunkien keskustan kerrostaloasunnoissa, kadunvarsiparkkipaikoilla ja parkkihalleissa.
        Kaupunkien ulkopuolella ongelmaksi nousee lyhyt toimintasäde sähköllä ja nuo muut miinukset.

        Riittävän houkuttavaan ja tinkimättömään sähköautoon on vielä matkaa.

        Kaikki ladattavat sähköautot tai hybridit ovat vielä kalliita. Ajaminen ja huoltaminen taas on halpaa. Vielä vaaditaan enemmän vihreää kuin kokonaistaloudellisuuden ajattelua.


      • Monimutkainen juttu
        priius kirjoitti:

        Kaikki ladattavat sähköautot tai hybridit ovat vielä kalliita. Ajaminen ja huoltaminen taas on halpaa. Vielä vaaditaan enemmän vihreää kuin kokonaistaloudellisuuden ajattelua.

        Oikeassa olet, hybridien kokonaiskannattavuus on todellla huonolla tasolla, jos auton hankintahintaa vertaa käyttökuluihin ja pitää sitä yksinomaan ostoperusteena.
        Auton vihreästäkin ajatusmallista voidaan vielä olla montaa mieltä. Millä noiden tarvitsema sähkövirta katetaan tulevaisuudessa?? Vihreät kun eivät halua rakentaa lisää ydinvoimaa, tuulimyllypuistot rumentavat maisemaa ja ovat marginaalinen ratkaisu, kuten aurinkovoimakin, jokia ei haluta padota ja fossiilisia polttoaineita ei haluta polttaa..
        Jotkut ovatkin sanoneet, että nykymuotoinen sähköauto on vain paikallisesti saasteeton.
        Upein keksintö vihreältä kantilta on polttokennoauto, joka olisi myös täysin saasteeton, vetyä on saatavilla rajattomasti, mutta niiden kehittely on vissiin pysähtynyt.
        Tietysti noissakin on omat ongelmansa kolariturvallisuuden kanssa (vety on hyvin räjähdysherkkää) ja vaikka vetyä on maailmassa rajattomasti, sen taltiointi vaatii oman tekniikkansa ja energiaa.

        Jos odotellaan ensimmäisiä kaupallisia fuusiovoimaloita, jotka tuottavat käytännöllisesti katsoen täysin saasteetonta energiaa, ajamme sähköautoilla vasta 30 vuoden kuluttua.


      • priius
        Monimutkainen juttu kirjoitti:

        Oikeassa olet, hybridien kokonaiskannattavuus on todellla huonolla tasolla, jos auton hankintahintaa vertaa käyttökuluihin ja pitää sitä yksinomaan ostoperusteena.
        Auton vihreästäkin ajatusmallista voidaan vielä olla montaa mieltä. Millä noiden tarvitsema sähkövirta katetaan tulevaisuudessa?? Vihreät kun eivät halua rakentaa lisää ydinvoimaa, tuulimyllypuistot rumentavat maisemaa ja ovat marginaalinen ratkaisu, kuten aurinkovoimakin, jokia ei haluta padota ja fossiilisia polttoaineita ei haluta polttaa..
        Jotkut ovatkin sanoneet, että nykymuotoinen sähköauto on vain paikallisesti saasteeton.
        Upein keksintö vihreältä kantilta on polttokennoauto, joka olisi myös täysin saasteeton, vetyä on saatavilla rajattomasti, mutta niiden kehittely on vissiin pysähtynyt.
        Tietysti noissakin on omat ongelmansa kolariturvallisuuden kanssa (vety on hyvin räjähdysherkkää) ja vaikka vetyä on maailmassa rajattomasti, sen taltiointi vaatii oman tekniikkansa ja energiaa.

        Jos odotellaan ensimmäisiä kaupallisia fuusiovoimaloita, jotka tuottavat käytännöllisesti katsoen täysin saasteetonta energiaa, ajamme sähköautoilla vasta 30 vuoden kuluttua.

        Asia on juuri näin.

        Vedystäkin pitää muistaa, että vety on vain energiavarasto. Ensin pitää olla energianlähde, jolla valmistetaan vetyä, joka muutetaan autossa sähköksi.

        Tässä muuten mielenkiintoista luettavaa kaikille vetyautoilusta kiinnostuneille.
        http://www.vtt.fi/inf/julkaisut/muut/2013/VTT-R-02257-13.pdf


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe