Lumitöitä olisi työttömille

iivari nestori byykk

nyt paljon, senkun kola käteen ja menoksi putsaamaan jalkakäytäviä, sekä vanhusten kauppa asioita talvisin hoitamaan... koiria ulkoiluttamaan... voi voi kun töitä olisi muttei kelpaa. Itse olen ollut töissä monta vuotta ja nyt olen antanut tilaa nuoremmille ja työttömille.. ihan vapaa ehtoisesti, ja saan olla vaan.. menkää nyt työkkäriin ja hus hus...

18

115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK oP

NIIIJNKKÖ ?

• Gary noore

iiivari idiootti, mene sinä pyhkiin herrojen peffoja, minä alan soitteleen kalliilla gibsonilla ja kohta päästäänkin ajeleen hienolla prätkällä pitkin ja poikin.

• KKHS

Paljonko siitä maksat?

• cgffddddrrt

Teet varmaan sen ilomielin.

• KKHS
        cgffddddrrt kirjoitti:

Teet varmaan sen ilomielin.

Helppoa työtä jota voi tehdä lisätienestinä virastoajan ulkopuolella. Tekeehän sitä ilomielin. Valitettavasti se on niin helppoa ja iloista ettei siitä juuri viitsitä maksaa, paitsi aurakuskeille.

• akka vaan

kysymys ei ole siitä, etteikö tekemätönt työtä olisi, mutta kuka maksaa, esimerkiksi sen, että kolaa jalkakäytävää, ja mihius se lumi pistetään, parkkipaikalle, kadulle vai ok- alueella talojen tienhaaroihin?

• luuseri työtön

Entäs jos kolaa lunta jalkakäytävällä ja talon katolta tippuu lunta päähän ja loukkaannut niin kuka sen maksaa. Voit jopa kuolla, niin on meinaan tapahtunut.
        Hain jerran yhteen firmaan lumenauraajaksi mutta ei ne ottanut edes ilmaiseksi.

Ei työttömälle luserille myönnetä edes mitään vakuutuksia eikä työkkäri sellaisia hommaa. Joten mene sinä aloittajaa itse kolamaan sitä hel.vetin lunta.

• kaikki kynnelle kyke

Tarviiko kaisesta saada palkkaa? Voisi joskus tehdä hyväntekeväisyyttäkin, siitä tulee hyvä mieli. Ja jos saa työttömyyskorvausta, niin miksi se ei riitä? Ei pidä olla ahne.

• soiri vaaan

Työtön ei saa tehdä vapaehtoistyötä, sillä työvoimatoimisto katsoo, ettet ole enää käytettävissä oleva työvoima ja lopettaa työttömyyskorvauksien maksamisen.

Ei edes viikonloppuisin saa tehdä vapaehtoistyötä, jos työvoimatoimisto kuulee niistä menetät heti kaikki tuet ja pahimmassa tapauksessa joudut palauttamaan jo maksetut työttömyyskorvaukset

• LKJGHJRUT

MINÄ MITÄÄN KOLAILE.SIEMAILEN JALLUKOLAA !! :P

• akka vaan

kolataan kolataan, vaan mihin se kolallinen lunta kipataan. Siihen ei kukaan jalkakäytövien kolaamista ehdottanut ole antanut yhtkään vastausta!

• kunto kasvaa

No nyt vastataan. Viet sen niin kauas missä on tilaa.

• hohhoijaaay
        kunto kasvaa kirjoitti:

No nyt vastataan. Viet sen niin kauas missä on tilaa.

Jos viet sen yksityismaalle, saat sakot. Jos viet sen kaupungin maalle, saat myös sakot. Ainoastaan omalle maalle saa kolata lunta, ja työttömällä on tuskin on omaa maata.

• tarpeeksisaanut

Kyllä niitä lumitöitä riittää muillekin kuin työttömille!

• oldmetall

Kyllä niin varmaan ja maailma on täynnä tekemätöntä työtä, mutta siinä tekemättömässä työssä on vaan yks. vika . Siitä ei kukaan vaan olis halukas maksamaan mitään.

• ei aina raha

Hymy riittää, kun ihminen hymyilee niin eikö se ole paras palkka???

• sori vaan
        ei aina raha kirjoitti:

Hymy riittää, kun ihminen hymyilee niin eikö se ole paras palkka???

Hymyllä ei makseta laskuja eikä vuokraa

• Järkimies75

"Kyllä niin varmaan ja maailma on täynnä tekemätöntä työtä, mutta siinä tekemättömässä työssä on vaan yks. vika . Siitä ei kukaan vaan olis halukas maksamaan mitään."

Mitään, vai niin paljoa kuin työtön omasta mielestään luulee "ansaitsevansa"?

Sitä paitsi, sekin vaikuttaa kun on maksettava 23,4% eläkemaksu, työttömyysvakuutus, tapaturmavakuutus, ryhmähenkivakuutus, sosiaaliturvamaksu ja verot päälle. Kallista on palkata, kun verot ja maksut on enemmän kuin mitä duunari saa käteen.

Kun vielä duunari tajuaa että siitä eläkemaksusta ei nuorempi heppu saa mitään vastinetta: 140 miljardia eläkevaroja, yli 500 miljardia suurten ikäluokkien itselleen nuorempien kustannuksella lupaamia eläkkeitä. Niinpä.

Verot/maksut alas, ja tuet/eläkkeet alas. Jo alkaa työ maittamaan, ja duunarin palkkaaminen kiinnostamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe