Ongelmia uskoontulossa

das Nest

Mitä sitä pitää silloin tehdä, jos haluaa tulla uskoon, on tehnyt kaikki neuvotut asiat hankkeen onnistumiseksi, mutta mitään ei ala tapahtua?

40

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä odotat, että tapahtuisi?

• das Nest

"Mitä odotat, että tapahtuisi?"

Sitä, mitä kaikki muutkin eli että paha olo, pelko ja ahdistus katoaisivat.

• das Nest kirjoitti:

"Mitä odotat, että tapahtuisi?"

Sitä, mitä kaikki muutkin eli että paha olo, pelko ja ahdistus katoaisivat.

Haluat siis tulla uskoon, jotta paha olo, pelko ja ahdistus katoaisivat.

Uskon löytyminen ei ole kaavamainen juttu. Kysymys on sinun suhteestasi Jeesukseen. Mitä ajattelet hänestä? Ei riitä, että vastaat sanoilla, joita olet kuullut toisilta.

Kerro, mitä ajatuksia ja tunteita Jeesuksen sanat ja teot sinussa herättävät. Kehotan sinua lukemaan ja maistelemaan ääneen Raamatun kuvauksia hänestä.

• das Nest.
        EJKR kirjoitti:

Uskon löytyminen ei ole kaavamainen juttu. Kysymys on sinun suhteestasi Jeesukseen. Mitä ajattelet hänestä? Ei riitä, että vastaat sanoilla, joita olet kuullut toisilta.

Kerro, mitä ajatuksia ja tunteita Jeesuksen sanat ja teot sinussa herättävät. Kehotan sinua lukemaan ja maistelemaan ääneen Raamatun kuvauksia hänestä.

Onhan se Raamatun teksti Jeesuksen teoista paljolti melko pelottavaakin luettavaa. Nykyään minä luen niitä toiveita herättäviä kohtia, kuten Johanneksen evankeliumista niitä Totuuden Hengestä ja Pyhästä Hengestä kertovia virkkeitä.
        Ne kyllä aikansa tehoavat, mutta vain niin kauan, kuin jaksan aiheisiin keskitttyä.

Ilman minun ponnistuksia ei huojennusta tapahdu. Tämä on mielestäni Raamatun teksteissä luvatun vapautuksen vastaista, kun armo ei kohtaa pitemmäksi aikaa, vaan se loppuu heti, jos sen eteen ei koko ajan työskentele. Yksinäisyyteenhän tämä toivoton kamppailu on minut vuosien mittaan vain johtanut.

• das Nest
        EJKR kirjoitti:

Jeesuksen suhteen olen elänyt siten, että yritän noudattaa hänen antamiaan ohjeita. Niitä sisältävät kirjoitukset Raamatussa on monelta osin varsin pelottavaan sävyyn kirjoitettu. Siksi olen viime aikoina alkanut lukea enimmäkseen toivoa herättäviä kohtia, kuten kuvauksia Totuuden Hengestä ja Pyhästä Hengestä.

Helpotusta nämä tekstin kohdat tuottavat vain niin kauan, kuin jaksan keskittyä niiden sanomaan. Ilman ponnistuksia huojennusta ei tule, jonka koen olevan Raamatun lupausten vastaista, sillä siinähän armo luvataan ansiotta, ainakin meidän luterilaisten tulkinnan mukaan.

Vuosien mittaan kilvoittelustani on ollut vain se seuraus, että olen ajautunut yksinäisytteen, sillä kukapa pitempään haluaisi toisen pahaa oloa ja toivottomuutta jäädä jakamaan.

• das Nest
        EJKR kirjoitti:

Tuli samansisältöinen teksti kahteen kertaan, kun kone rupesi temppuilemaan. Mutta jospa ne täydentävät toisiaan, kuten evankeliumitkin Uudessa Testamentissa.

• das Nest kirjoitti:

Tuli samansisältöinen teksti kahteen kertaan, kun kone rupesi temppuilemaan. Mutta jospa ne täydentävät toisiaan, kuten evankeliumitkin Uudessa Testamentissa.

Taitaa olla niin, että olet käsittänyt uskoontulon kaavaisena kaikkien ongelmien ratkaisijana. Lisäksi näyttää siltä, että suhtaudut uskoontuloon ikään kuin se olisi jokin suoritus, jota vaadit itseltäsi.

Siksi kysynkin sinulta: Kuka Jeesus Kristus on sinun mielestäsi? Mikä asema hänellä on sinun elämässäsi?

• das Nest kirjoitti:

Lisäkysymys: Oletko vastannut tähän Jeesuksen kutsuun:

"Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt." Matt 11:28-30

• das Nest.
        EJKR kirjoitti:

Taitaa olla niin, että olet käsittänyt uskoontulon kaavaisena kaikkien ongelmien ratkaisijana. Lisäksi näyttää siltä, että suhtaudut uskoontuloon ikään kuin se olisi jokin suoritus, jota vaadit itseltäsi.

Siksi kysynkin sinulta: Kuka Jeesus Kristus on sinun mielestäsi? Mikä asema hänellä on sinun elämässäsi?

Jeesus on se henkilö, joka kertoi, mitä Luoja meiltä ihmisiltä odottaa suhtautumisessa lajitoverihimme, ja tavassa palvelvella Luojaa. Ristinkuolemalla Jeesus antoi näytön, että samoin kuin maallisessa vallassa, myös taivaallisen kaikkivaltiuden maanpäällisessä sovellutuksessa suurimman vallan uskottavuuden viimekätisenä takeena on ihmishengen vaativa väkivallanteko. Maallisen vallan kohdallahan tämä näyttö uskottavuudesta joudutaan toistuvasti uusintamaan. Kaikkivaltiuden kohdalla yksi näyttö riittää.

Jos näitä Raamatussa kirjoitettuja neuvoja noudattaa, niin odottaisi siitä jonkinlaisen mielenrauhan näin lähes kolmenkymmenen vuoden kilvoittelun jälkeen saavuttavansa. Samoin odottaisi, että ne uskossa olevat henkilöt, joilta lisäohjeita tavoitteen saavuttamiseksi olen tiedustellut, osaisivat riman korottamisen sijaan kertoa joitain toimivia yksinkertaisia ratkaisuja.

Lisäkysymykseen vastaisin, että koko elämäni on ollut yhtä ikeen kantamista. Mutta se ei ole kuormaani keventänyt.

• das Nest. kirjoitti:

Jeesus on se henkilö, joka kertoi, mitä Luoja meiltä ihmisiltä odottaa suhtautumisessa lajitoverihimme, ja tavassa palvelvella Luojaa. Ristinkuolemalla Jeesus antoi näytön, että samoin kuin maallisessa vallassa, myös taivaallisen kaikkivaltiuden maanpäällisessä sovellutuksessa suurimman vallan uskottavuuden viimekätisenä takeena on ihmishengen vaativa väkivallanteko. Maallisen vallan kohdallahan tämä näyttö uskottavuudesta joudutaan toistuvasti uusintamaan. Kaikkivaltiuden kohdalla yksi näyttö riittää.

Jos näitä Raamatussa kirjoitettuja neuvoja noudattaa, niin odottaisi siitä jonkinlaisen mielenrauhan näin lähes kolmenkymmenen vuoden kilvoittelun jälkeen saavuttavansa. Samoin odottaisi, että ne uskossa olevat henkilöt, joilta lisäohjeita tavoitteen saavuttamiseksi olen tiedustellut, osaisivat riman korottamisen sijaan kertoa joitain toimivia yksinkertaisia ratkaisuja.

Lisäkysymykseen vastaisin, että koko elämäni on ollut yhtä ikeen kantamista. Mutta se ei ole kuormaani keventänyt.

Taidat olla Pelastajan ja Vapahtajan tarpeessa.

Ei itse valittujen ikeiden kantamisesta hyötyä ole.

Ensin on kutsu, joka kuuluu: "Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon."

Miltä kuulostaa? Onko tämä vakavasti otettava kutsu ja lupaus?

• S....
        das Nest. kirjoitti:

Nykyaikana on se ongelma, kaikki mahdollinen teoreettinen tieto uskosta on saatavilla, silti on vaikea omaksua opetuksia. Koska sitä on liikaa, ei kykene sulattamaan. Koin itse näin kun halusin päästä perille asioista, ihmiset selittivät monella tavoin mutta kuitenkin pakenivat kun olin saamaisillani otteen.
        Kuten kysymys sisäisestä rauhasta, suurella voimalla uskis-ystäväni tyrmäsi "minun rauhani sen minä annan teille", vaikka pelkäämiseeni oli todellinen syy.
        Tämä on minun käsitykseni, pelkkä tieto ei riitä.
        Sinun on itse pyrittävä vahvistamaan uskoasi, kuka sanoo pitäisikään olla mielenrauha?
        Aloita jostain hyvästä teosta ja tutki, onko se Jumalan tahto.
        "Kyynelillä, itkulla ja huokauksilla" karkoitetaan oikea henki ja liikaa opettamalla vain lisätään ahdistusta ja tehdään henkistä väkivaltaa.
        Onnelinen se, jonka lähipiirissä on edes yksi oikea uskis, joka omalla esimerkillään näyttää suuntaa.

• S.... kirjoitti:

Nykyaikana on se ongelma, kaikki mahdollinen teoreettinen tieto uskosta on saatavilla, silti on vaikea omaksua opetuksia. Koska sitä on liikaa, ei kykene sulattamaan. Koin itse näin kun halusin päästä perille asioista, ihmiset selittivät monella tavoin mutta kuitenkin pakenivat kun olin saamaisillani otteen.
        Kuten kysymys sisäisestä rauhasta, suurella voimalla uskis-ystäväni tyrmäsi "minun rauhani sen minä annan teille", vaikka pelkäämiseeni oli todellinen syy.
        Tämä on minun käsitykseni, pelkkä tieto ei riitä.
        Sinun on itse pyrittävä vahvistamaan uskoasi, kuka sanoo pitäisikään olla mielenrauha?
        Aloita jostain hyvästä teosta ja tutki, onko se Jumalan tahto.
        "Kyynelillä, itkulla ja huokauksilla" karkoitetaan oikea henki ja liikaa opettamalla vain lisätään ahdistusta ja tehdään henkistä väkivaltaa.
        Onnelinen se, jonka lähipiirissä on edes yksi oikea uskis, joka omalla esimerkillään näyttää suuntaa.

"Onnelinen se, jonka lähipiirissä on edes yksi oikea uskis, joka omalla esimerkillään näyttää suuntaa."

Ajattelitko sinä pyrkiä pysymään kysyjän rinnalla tutkimassa kysymystä, joka vaivaa häntä?

• S.....
        EJKR kirjoitti:

"Onnelinen se, jonka lähipiirissä on edes yksi oikea uskis, joka omalla esimerkillään näyttää suuntaa."

Ajattelitko sinä pyrkiä pysymään kysyjän rinnalla tutkimassa kysymystä, joka vaivaa häntä?

En ajatellut koska en häntä tunne. Vastasin vain kysymykseen.
        Toivottavasti hän joutuu lampaiden kanssa tekemisiin, ja pelastuu susilta.

• S..... kirjoitti:

En ajatellut koska en häntä tunne. Vastasin vain kysymykseen.
        Toivottavasti hän joutuu lampaiden kanssa tekemisiin, ja pelastuu susilta.

Kiitos.

Sinäkin siis olet yhtenä lampaana tarjoamassa täällä hengellistä vuorovaikutusta sellaiselle, joka etsii.

En minäkään häntä tunne, mutta aina voi yrittää vastata siihen, mitä ihminen tuo itsestään ja kysymyksistään esille. Itse asiassa mehän emme tunne ketään läpikotaisesti, vain Herra tuntee. Jokainen uskova on (tahtoi sitä tei ei) silti todistaja, kunhan ei piiloudu jonkin organisaation tai auktoriteetin selän taakse. Sinä et piiloutunut.

• kuuntele niin tiedät

www.muutokseen.fi

• totuus kirvelee

Se on se ihmisen järki mikä pistää vastaan. Jos hylkäät järkesi, on paljon helpompi uskoa että puhuva käärme houkutteli kylkiluusta valmistetun naisen sellaiseen pahuuteen, jonka jumala voi antaa anteeksi vain leikkimällä itse kolme päivää kuollutta.

Jos taas pidät tiukasti kiinni järjestäsi, voit yrittää analyyttisesti miettiä mitkä asiat tuovat elämääsi ahdistusta ja pahaa mieltä. Sen jälkeen voit hahmotella mitä sinun tulisi tehdä, jotta elämän laatu kohdallasi paranisi. Päättäväisyyden ja pitkäjänteisyyden keinoin voit sitten vähitellen muuttaa elämääsi aidosti parempaan suuntaan.

Tietysti, joillekkin valheellinen helpotus saattaa olla helpompi ratkaisu mutta järjen menetys on mielestäni kova hinta siitä.

• Jeesuksen nimessä

ja opetuksen mukaan tapahtuu täydellisen varmasti jokaiselle sillä Herra on elämä ja kaiken vallan omaava Herra ja Kuningas. Ilman Jumala ei yksikään varpunen edes putoa.

Tietysti kannattaa anoa viisautta ja olla kestävä kaikessa anomisessa ja elämän mittainen on Jumalan valtakunnan etsiminen ja palveleminen ja uskominen ja rakastaminen.

Vain arvoilla voidaan voittaa pikavoittoja, näin ei ole Jumalan valtakunnassa.

• paljon kirjoitettu

Sinun pitää rukoilla, ja uskoa että rukouksesi kuullaan, vaikka Jeesukselle, Hänen nimessään rukous menee varmasti perille.

Tämä kirjoitus on myös uskovan perus-aloituspaketti. Tämä paketti sopii mainiosti vasta uskoontulleelle kuin myös jo pitempään uskossa olleellekin. Tämän paketin avulla pääset alkuun uskon tiellä ja lopusta huolehtii sitten Jeesus Pyhän Hengen ja Jumalan sanan kautta.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/uskoJumalaan.html

• vähän aiheen vierest

Ohjelmakristillisyys sokaisee suorittajansa usein niin, ettei hän näe enää lähimmäistensä todellisia tarpeita. Ohjelmakristillisyyden suorittaja on niin keskittynyt omaan suoritukseensa, että sen tähden hän usein kulkee laput silmillä eikä näe todellisuutta.

"Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi. Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse. Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse. Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä. Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä. Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: ‘Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan’.

Raamatun opetuksen mukaan pappi tuli sattumalta paikalle ja kun hän huomasi puolikuolleen miehen, niin hän meni hänen ohitseen. Pappi ei osoittanut rakkautta eikä palvelijan mielenlaatua. Hän ei ollut edes Jumalan johdatuksessa, sillä tuli sattumalta paikalle. Hän kulki omassa voimassaan tahtoen tehdä oman päänsä ja mielihalujen mukaan. Ehkä hän oli tottunut vain keskittymään saarnaamaan kokouksissa teoreettisia saarnojaan, siksi hän oli sokea todellisuudelle.

Leeviläinen ei rakastanut eikä osoittanut palvelijan mielenlaatua. Ehkä leeviläinen oli niin täysin keskittynyt omaan palvelutehtäväänsä, että hän ei ymmärtänyt Jumalan tahdon olevan lähimmäisen rakastamista ja auttamista. Teoreettinen pään tieto oli sokaissut ja eksyttänyt hänet.

Mutta sitten samarialainen tulee puolikuolleen synteihinsä rääkätyn ihmisen luokse. Hän näkee ja armahtaa häntä. Hän menee ja sitoo hänen haavansa, sekä vuodattaa haavoihin viiniä ja öljyä. Hän pani puolikuolleen miehen juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä. Laupias samarialainen unohti omat asiansa ja rakasti, auttoi sekä palveli puolikuollutta miestä.

Öljy kuvaa Raamatussa Pyhää Henkeä. Samarialainen oli "kastettu" Pyhässä Hengessä, siksi hän eli rakkauden ja totuuden kautta vaikuttavassa uskossa. SIKSI HÄN rakasti, auttoi ja palveli puolikuollutta miestä.

Samarialainen maksoi kahdella denarilla majatalon isännälle puolikuolleen hoitamisesta aiheutuneet kulut. Samarialainen oli myös valmis maksamaan lisää rahaa koko hoidon aiheuttamista kuluista.

Jumalan rakkaus ja totuus kasvattaa uskovia kohti samanlaista asennetta, joka oli samarialaisella. Me opimme luopumaan omastamme ja antamaan sitä tarvitseville. En tarkoita vain rahallista auttamista, vaan kaikkea; opimme antamaan ajastamme niille, jotka tarvitsevat apuamme ja kaikin tavoin opimme kohtaamaan lähimmäistemme tarpeita. Tällä tavoin synnin haavoittamat ihmiset toipuvat haavoistaan totuutta rakastavien uskovien parissa.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/uskoJumalaan.html#15

• thestnest

Oksennus uskonto. Jeesus on valhetta ja kristinuskon jumalaa ei ole olemassa. Kaikki mitä raamatussa sanotaan on valhetta eikä sitä voi ottaa vakavasti. Koko kristinusko on vastenmielinen ja oksettava pettymys. Jumala ei ikinä vastaa rukouksiin ja jeesus pettää meidät aina rukouksen yhteydessä.

• Hei !

Mitä pitäisi tapahtua ?

Olen koonnut kysymyksiä ja vastauksia Raamatun näkökulmista;
      http://jarinhotelli.blogspot.com

Siellä oikealla ylhäällä.

Josta siellä olisi vastaukseksi jotakin.

Usko ei ole mitään hurmosta eikä yliluonnollisen tavoittelua.
      Alkuasukasmenot ovat sellaisia, jos sellaisia tapahtumia kaipaat.

yst. t. Jari Laurila

• Aujgjgd

Rukoile Jumalalta syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja tee parannus. Voit olla varma uudestisyntymisestäsi. Lue Raamattua, varsinkin Uutta Testamenttia, se on Jumalan puhetta sinulle. Mene heti uskovien yhteyteen! Rukoile Jumalalta johdatusta! Pysyttele uskovien yhteydessä. Käy mahdollisimman nopeasti kasteella ja nauti pastorisi opetuksista! Ole iloinen Jumalan lahjasta eli uskosta!

• Älä luovuta!

Parannuksen tekeminen säännöllisesti (lyhyet tilivälit) on tärkeää, koska kaikkihan me syntiä teemme jatkuvasti.
      Olethan sisäistänyt, että Jumala on sinun rakastava isäsi, joka haluaa auttaa sinua? Tämä pitää sisäistää todella hyvin ja tässä tullaan siihen lapsen uskoon. Älä järkeile, sillä et löydä. Usko ja luota. Ja kaikkein tärkein on rakkaus. Rakasta kaikkia, olemme kaikki siskoja ja veljiä. Nöyrry, pyydä uskovilta apua, jotta he rukoilisivat puolestasi. Uskovien rukous, ei ole mitään muuta niin voimakasta. Olen Monet kerrat saanut apua, kun olen pyytänyt toisilta uskovilta rukousapua. Se on ihmeellistä.
      Ja muista, me olemme Voittajan joukkueessa!
      Olet rukouksissani.

• Ole siunattu!

Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu!!!!

Voit olla varma, että kun huudat Jeesusta apuun, valkeus vääjäämättä siirtää KAIKEN pimeyden syrjään!

Tämä on yksinkertainen tie. Pikkulapsetkin voivat uskontietä kulkea, me ihmiset itse teemme tästä liian monimutkaista joskus, ihan oikeasti tämä uskossa oleminen on yksinkertaisin asia maan päällä.

Käy uskovien yhteydessä säännölisesti virkistäytymässä ja ennen kaikkea PALVELTAVANA. Mene vaikka takki tyhjänä penkkiin istumaan, kun Herraa odotat, saat huomata saaneesi matkaevästä ja uskosi vahvistuneen!!!!

• adkl

Apostolien aikaan uskoon tulivat apostolien saarojen vaikutuksesta! Niin on suskoontulo edelleenkin! Käy rauhayhdistyksen seuroissa, niin ongelma poistuu! osoite löytyy kirkolisen lehden hengellisten tilaisuuksien palstalta!
      "Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan (saarnan) kautta!" Uuden Testamentin mukaan.

• Ole siunattu!

Käy paikallisessa Vapaakirkossa, Helluntaiseurakunnassa tai baptistikirkossa. Siellä opetetaan vääristelemätöntä sanaa. Kerro pastorille nämä samat asiat mitä olet täälläkin kertonut. Mene kasteelle heti kun mahdollista!

• ????????????

/// Mene kasteelle heti kun mahdollista! // miksi? yksi usko ..yksi kaste..raamattu sanoo

• yksi usko, kaste

Aivan, on vain yksi raamatullinen kaste, uskovien kaste. Näytä minulle lapsikaste Raamatusta.

• Etsivä löytää

Näin Raamatussa neuvotaan:
      Jaak. 1
      5 Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta. [1. Kun. 3:9; Sananl. 2:2,3]
      6 Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aalto, jota tuuli ajaa sinne tänne.
      7 Älköön sellainen luulko saavansa Herralta mitään,
      8 kahtaalle horjuva ihminen, epävakaa kaikessa mitä tekee.

Tämä kohta sai 14 -vuotiaan Joseph Smithin rukoilemaan tosissaan. Siitä seurasi näky ja paljon muuta myöhemmin. Jeesuksen Kristuksen kirkko palautettiin luopumuksen ajan jälkeen:
      www.mormonit.fi

• "Tämä kohta sai 14 -vuotiaan Joseph Smithin rukoilemaan"

Ja tuon rukouksen lähtökohta oli vastakkainasettelu, oikeassaolemisen himo, mikä on edelleen MAP-kirkon perusta. Nytkin reagoit nimenomaan tuohon toisten ihmisten oikeassaolemisen himon tuottamaan ryhmäkuntaisuuteen. Jumalan pelastus on kuitenkn paljon avarampi.

"Jokainen joka huutaa avuksensa Herran nimeä pelastuu" Room 10:13

• Etsivä löytää
        EJKR kirjoitti:

"Tämä kohta sai 14 -vuotiaan Joseph Smithin rukoilemaan"

Ja tuon rukouksen lähtökohta oli vastakkainasettelu, oikeassaolemisen himo, mikä on edelleen MAP-kirkon perusta. Nytkin reagoit nimenomaan tuohon toisten ihmisten oikeassaolemisen himon tuottamaan ryhmäkuntaisuuteen. Jumalan pelastus on kuitenkn paljon avarampi.

"Jokainen joka huutaa avuksensa Herran nimeä pelastuu" Room 10:13

Pelastumisella on ehdot. Pelkkä avuksi huutaminen ei riitä, vaan on otettava vastaan evankeliumi. Meidät tuomitaan tekojemme eikä vain uskomme mukaan:
        Evankeliumi tiiviisti:
        Ap.t. 2
        37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
        Ap.t. 8
        14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
        15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
        16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]

• Etsivä löytää kirjoitti:

Pelastumisella on ehdot. Pelkkä avuksi huutaminen ei riitä, vaan on otettava vastaan evankeliumi. Meidät tuomitaan tekojemme eikä vain uskomme mukaan:
        Evankeliumi tiiviisti:
        Ap.t. 2
        37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
        Ap.t. 8
        14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
        15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
        16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]

"on otettava vastaan evankeliumi"

Ja vain MAP kirkosta löytyy on oikeat kriteerit mitata, kuka on ottanut vastaan evankeliumin.

Tätähän se lahkohenki juuri on.

• Etsivä löytää
        EJKR kirjoitti:

"on otettava vastaan evankeliumi"

Ja vain MAP kirkosta löytyy on oikeat kriteerit mitata, kuka on ottanut vastaan evankeliumin.

Tätähän se lahkohenki juuri on.

Montako oikeaa kirkkoa voi olla? Kristus perusti vain yhden kirkon kutsuessaan apostolinsa. Tuosta kirkosta luovuttiin, kun ei valittu uusia surmattujen apostolien tilalle.
        Matt. 16:18
        Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.

Pietarilla oli todistus Kristuksesta. Tuo todistus oli se kallio, jolle kirkon tulee rakentua:
        Matt. 16
        15 "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"
        16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." [Matt. 14:33; Joh. 6:69, Joh. 11:27; Ap. t. 9:20; 1. Joh. 5:5]
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]

Vain yksi kirkko voi olla oikea. Se on apostolien johtama kirkko, joka rakentuu aidoille jäsenten todistuksille.

• Etsivä löytää kirjoitti:

Montako oikeaa kirkkoa voi olla? Kristus perusti vain yhden kirkon kutsuessaan apostolinsa. Tuosta kirkosta luovuttiin, kun ei valittu uusia surmattujen apostolien tilalle.
        Matt. 16:18
        Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.

Pietarilla oli todistus Kristuksesta. Tuo todistus oli se kallio, jolle kirkon tulee rakentua:
        Matt. 16
        15 "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"
        16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." [Matt. 14:33; Joh. 6:69, Joh. 11:27; Ap. t. 9:20; 1. Joh. 5:5]
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]

Vain yksi kirkko voi olla oikea. Se on apostolien johtama kirkko, joka rakentuu aidoille jäsenten todistuksille.

"Montako oikeaa kirkkoa voi olla?"

Älytön kysymys (johon Smith kompastui), joka nousee vastakkainasettelun eetokseseta. Ei ole oikeaa kirkkoa. Mikään kirkko ei pelasta/pelastu. Ihmiset voivat pelastua, mutta eivät kirkon vaan Kristuksen avulla. Vain Herra pelastaa.

"Kristus perusti vain yhden kirkon kutsuessaan apostolinsa."

Ei hän kirkkoa perustanut. Hän jätti jälkeensä joukon tiedoiltaan ja hengelliseltä kehitykseltään vajavaisia ihmisiä, joita hän itse johtaa. Kirkot perustettiin kulissiksi, koska ihmiset eivät halua olla näkyvissä vaan haluavat kätkeä tämän pienuutensa ja heikkoutensa.

• Etsivä löytää
        EJKR kirjoitti:

"Montako oikeaa kirkkoa voi olla?"

Älytön kysymys (johon Smith kompastui), joka nousee vastakkainasettelun eetokseseta. Ei ole oikeaa kirkkoa. Mikään kirkko ei pelasta/pelastu. Ihmiset voivat pelastua, mutta eivät kirkon vaan Kristuksen avulla. Vain Herra pelastaa.

"Kristus perusti vain yhden kirkon kutsuessaan apostolinsa."

Ei hän kirkkoa perustanut. Hän jätti jälkeensä joukon tiedoiltaan ja hengelliseltä kehitykseltään vajavaisia ihmisiä, joita hän itse johtaa. Kirkot perustettiin kulissiksi, koska ihmiset eivät halua olla näkyvissä vaan haluavat kätkeä tämän pienuutensa ja heikkoutensa.

Kirkko kuuluu ehdottomasti aitoon evankeliumiin. Herra ei tunnusta ilman valtuutta tehtyjä toimituksia.
        Matt. 24:5
        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        Mark. 13:6
        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
        Joh. 15:16
        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
        Hepr. 5:4
        Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.

Ihminen ei voi kutsua itseään palvelemaan Kristuksen kirkossa, vaan tulee olla valtuutettu kutsuja. Tuon valtuuden eli pappeuden avaimet Kristus antoi apostoleilleen, mutta valtuus katosi samalla kun luovuttiin apostolisesta johdosta.

• ekkleesia ei kirj.

Oletko syyllinen?

• Ihmisen järki on se

joka voi estää ymmärrystä ihan yksinkertaisesta sydämen uskosta ja suun tunnustuksesta. Rakkaus Jeesusta kohtaan onkin jo paljon laajempi asia, sillä silloin tulee tehdä kuten Herra on opettanut ja ristinsä kantaminen ei välttämättä ole aina selvää, sillä kaksi voimaa vaikuttaa jokaista ihmistä kohtaan ja Saa-tana käy uskovan ympärillä kuin kiljuva jalopeura myös. Toki jokainen joka turvaa Jeesukseen ja anoo viisautta, sitä myös saa ja voi voittaa Jeesuksessa sen pääsyn Jumalan valtakuntaan nimensä elämänkirjassaan.

Isän Jumalan siunausta sinulle matkaaja kaikissa asioissasi Jeesuksen nimessä.

• ihminen on kokonaisu

Jos olet tietoisesti ottanut Jeesuksen Kirstuksen vastaan rukouksessa niin olet sitten uskossa. Rukoillaan että Pyhä Hneki antaa sinulle siitä uskon varmuuden.

Jospa syy on nyt sielun eli psyyksen puolella. Ihminen on kokonaiksuus: meillä on ruumis, spyyke (mieli, järki, tunteet, tahto (siis tämä lihallinen puoli) ja sitten henki joka on yhteydessä Jumalaan tai ei ole.

Uskovainen voi olla fyysisesti sairas ja tuntea kipua vaikka on ihan terveesti uskossa. Samoin voi olla psyykeeltään rikki ja tuo paha olo ja epävarmuus onkin sitten sielun oireilua, vaikka henki on vahva Jumalassa. Onko sinulla ollut paljon vaikeuksia ja menetystä elämässä. Jospa Taivaallinen isä haluaa, että sinun silelunhaavat saavat balsamia ja hoitoa!

• olen minä

Mitäpä jos unohtaisit aluksi ihan kaiken mitä sinulle on opetettu ja lähtisit kuuntelemaan oman sisimpäsi kautta mikä on sinun oikea tie. Kirjoituksestasi saa sen kuvan että olet kyllä kuunnellut kaikkia muita mutta et itseäsi. Kaikki vastaukset ovat sisälläsi. Käänny itseesi, hiljenny, ole vain aluksi ilman mitään päämäärää tai saavuttamisen tarvetta. Lähde hiljaisuudesta liikkelle ja alat kuulemaan vastauksia ja tuntemuksia. Jumala puhuu sinulle suoraan. Et tarvitse siihen mitään muuta kuin oman itsesi.

Hiljenny. Kuuntele. Tunne.

• DeBe

Das Nest kyseli aiemmin:

"Onhan se Raamatun teksti Jeesuksen teoista paljolti melko pelottavaakin luettavaa. Nykyään minä luen niitä toiveita herättäviä kohtia, kuten Johanneksen evankeliumista niitä Totuuden Hengestä ja Pyhästä Hengestä kertovia virkkeitä.
      Ne kyllä aikansa tehoavat, mutta vain niin kauan, kuin jaksan aiheisiin keskitttyä.

Ilman minun ponnistuksia ei huojennusta tapahdu. Tämä on mielestäni Raamatun teksteissä luvatun vapautuksen vastaista, kun armo ei kohtaa pitemmäksi aikaa, vaan se loppuu heti, jos sen eteen ei koko ajan työskentele. Yksinäisyyteenhän tämä toivoton kamppailu on minut vuosien mittaan vain johtanut."

Muutamia ajatuksia em. liittyen.

Olemme raamatun mukaan henki, sielu ja ruumis. Kun tulemme uskoon, se osa meissä joka herää eloon ja alkaa elää Jumalan yhteydessä on henki. Sielun eli meidän psyykemme (ts. ajattelun, tunteiden ja tahdon) muuttuminen on prosessi. Se kestää läpi elämän.

Aivan vastaavasti emmehän me fyysisestikään tule täydellisesti terveeksi uskoon tullessa. Ei siten myöskään meidän ajatusmaailmamme.

Kun olemme tulleet uskoon, meidän on muututtava mielen uudistumisen kautta. Tavoitteena on, että jokainen ajatus tulisi kuuliaiseksi Kristukselle.

Se, mihin keskittyy, kasvaa. Tämä on yksi elämän peruslaki. Kun olet tullut uskoon syntinen ihmisluonto eli liha jää elämään meissä ja tämä liha vastustaa Jumalan tahtoon mukautumista. Ihmisen on mahdollista olla ns. lihallinen kristitty. Tällöin hän on kyllä uskossa, mutta hän ei tiedä, että tarkoituksena on kuolla itselle ja antaa elämän hallintavalta Jumalalle. Tai hän tietää, mutta ei välitä ja on kapinassa Jumalaa kohtaan.

Kannattaa lukea vaikka koko uusi testamentti ja varsinkin kirjeet läpi ja etsiä sieltä kaikki ne kohdat, jotka kuvaavat sitä mitä Jumala on jo tehnyt meidän kristittyjen hyväksi.

Ja armo ei lopu, vaikka sinusta tuntuisi siltä. Eihän se ole sinun tunteistasi kiinni. Armo ei ole vain anteeksiantamusta, vaan se on myös Jumalan mielisuosio sinun elämässäsi ja Jumalan voima, jonka avulla voit elää läheisessä suhteessa Jumalaan ja noudattaa hänen tahtoaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      14
      2013
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1554
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      151
      1373
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      97
      1308
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1188
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      938
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      49
      892
    8. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      129
      815
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      813
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      807
    Aihe