Hei ! - Yksityinen raamattuhotelli foorumini on kokonaan yksityinen kotisivutila.
Siellä ei ole kirkon omaa yhtään mitään- eikä minulla foorumin ylläpidossa ole mitään vastavuoroista vuorovaikutusta. - Siellä lukee selvästi etten pidä mitään maallikkovirkoja ja en anna kirkon lausuntoja. Web- linkeissä on oma meno päällä. Niistä voi jokainen löytää jotakin lisää. Yksiköillä on esimiehet eli työnjohtajat palkkahenkilöstöille. Esimiesasemassa ei voi olla koskaan suhteessa toiseen ihmiseen kuin palkkahenkilöstöissä silloin kun molemmilla osapuolilla on työsopimuksissa sovittu sellainen asia ja tilinauhat ja tilipussit kunnossa joka kuukausi. Alamaisia itsellensä voi saada korkeintaan armeijan sulkeisharjoituksen ajaksi ja kun ne loppuvat toimii jo demokratia sielläkin. Erilaisia toimielinten hallinnollisen henkilökohtaisen vastuun paikkoja on, ne ovat tilivelvollisuuksia ryhmän toiminnan päätösten kaikessa vaikuttavuudessa, ei esimiesasemia suhteessa toiseen ihmiseen. Ryhmän jäsenillä on aina itsenäistä valtaa luottamustehtävissä ryhmässä mielipideoikeus- ja äänestyslappua ja ovat tasa-arvoisia keskenään. Puheenjohtaja- kokouksen- tai istuva johtaa puhetta ei ole esimiesasemaa hänelläkään suhteessa toiseen ihmiseen. Yhdistyksillä on selvät säännöt toimielinten ja jäsenten valtuuksista.
Minun Raamattu-Hotelli Foosumini on yksityinen- ja siellä ei ole mitään Adventtikirkkoa- tai mitään muutakaan piiriä loukkaavaa hengellistä kirjoitusta, vaan ne ovat puhtaasti Raamatun kysymyksiä ja vastauksia- näkökulmia- ja viittaan siellä Raamattua lukemaan ja käytän vähiä omia sanojani.
Olen itte minä koko Raamattu-Hotelli foorumini ylioloneuvos kaikin puolin mitä ihmisiin tulee. Jeesuksen toivon siellä vuokravan sviittiään ahkeraan.
Raamattuhotellifoorumi on ilmainen 24h/ vrk service.
http://jarinhotelli.blogspot.com
Okaa hyvä; ystävällisin terveisin
Jari Laurila
http.//jarinhotelli.blogspot.com
Raamattuhotelli foorumin tekijä-hallinta-asiat;
12
129
Vastaukset
Lisäys;
Pitää mennä ja marssia itse kun Jumalan valtakunnan työhön. En ole kenenkään mallikappale. Minuun ei siis aikaansa tuhlata tuomarointiinkaan. Raamattuhotelli-Foorumi palvelee yksilöitä.
Minä neuvon millä pääsee hyväksi tuomariksi;
- Mennä 20 vuotiaana naimisiin, lähteä joka aamu töihin. Siitä iltapäivällä valmiiseen ruokapöytään, pieraista ja röyhtäistä ruokalevolla. Siitä nousta iltauutisille ja siitä köllähtää akan viereen klo 21.00. Aamulla töihin ja tätä muutama kymmenen vuotta.
Näin ihmisestä valmistuu loistava tuomari kaikkeen kun ei mitään ongelmia eikä brobeemia elämässä.
Loppu sujuu sitten hyvä-veli verkostoissa seurapiireissä.
Jumalan siunausta
jari laurila- ei yksinkertaista
Sitä on palveltava ensin seitsemän vuotta ja sitten toiset seitsemän vuotta saadakseen haluamansa vaimon, kuten Jaakob.
Monella kärsivällisyys loppuu kesken. Lisäystäsmennys:
Maan lakeja kunnioittavana miehenä sanon kuitenkin että hyvä-veli verkostot ovat korruptiota, ja sitä ei pidä ottaa vakavissaan että sellaisia voisia suosia.
Loistavaksi tuomariksi valmistumista edistävää on myös ettei koskaan korvaa lopsauta eikä innostu mihinkään evankeliumin asiaan, niin on paljon aikaa tuomarointiin.
Voi kömpiä vaikka jonkun parin aviovuoteen alle vahtimaan että siellä sujuu kaikki niin että on kaikin puolin ok lähetyssaarnaaja asennossa.
Alamaisia itsellensä ei millään konstilla saa tänään. Sen sijaan voi saada työsuheissa yhteistyöhaluisia ja -taitoisia kumppaneita jotka ovat hyvin orientoituneet yhteistyöhön. Muuta ei voi vaatia.
Toimielinryhmät ovat olemassa demokratian tasa-arvoisilla jäsenillä. Ihmisillä on solmittuja sopimuksia ja maksettuja kuitteja. Niistä aina selviää ketä ne koskevat ja mitä on sovittu, oikeudet, valtuudet ja vastuut.
Silloin kun kysytään seurakunnan mielipidettä merkitsee se äänestystä, ei teekutsuja, eikä mummokerhon päätöksiä, ei piirejä käytävillä, vaan äänestystä joka merkitsee Jumalan tahtoa asiassa jos seurakunnan mielipidettä kysytään.
Tällaista menettelyä käytetään maallikkovirkoja täytettäessä.
Raamattuhotelli-Foorumini on kokonaan itsenäinen asia jossa jokainen voi löytää hengellistä asiaa -tietoa siihen mitä hakee tietoa ja arvostelee itse.
yst. t. jariei yksinkertaista kirjoitti:
Sitä on palveltava ensin seitsemän vuotta ja sitten toiset seitsemän vuotta saadakseen haluamansa vaimon, kuten Jaakob.
Monella kärsivällisyys loppuu kesken.Hei !
Jaa, helpommalla pääsee- jos nyt pitäisi lihavien rääväsuisten naisien takia seitsemän vuotta olle ensin renkinä- ei maksa vaivaa. Sinkkuna helpompaa.
Minun kantaisiäni oli tusinan verran seppinä. Heillä oli joitakin seitsemän vuoden sepänsällejä palveluksessa. En tiedä mikä oli palkka?
yst. t. Jari- JaRILLE.
jarinhotelli kirjoitti:
Hei !
Jaa, helpommalla pääsee- jos nyt pitäisi lihavien rääväsuisten naisien takia seitsemän vuotta olle ensin renkinä- ei maksa vaivaa. Sinkkuna helpompaa.
Minun kantaisiäni oli tusinan verran seppinä. Heillä oli joitakin seitsemän vuoden sepänsällejä palveluksessa. En tiedä mikä oli palkka?
yst. t. JariMutta Jari, älä kovin mittaa tukevaa ja rääväsuista emäntää huonoksi.
Hää on kovin hyvä ase matkalla. Ei tarvii ite tapella, kun panee akan asialle.
Siinä vain makoilee kotona ja maailma ympärillä pomppii, kuin haluaa.
Sellasta akataa tottelee vallesmanni, veronviranomainen, kuin pappikin.
Mikä autuus ja pakkasella niin lämmin.
Aahh.. paratiisia.
- näin tiedät
www.muutokseen.fi
## Minun Raamattu-Hotelli Foosumini on yksityinen- ja siellä ei ole mitään Adventtikirkkoa- tai mitään muutakaan piiriä loukkaavaa hengellistä kirjoitusta ##
Pitää paikkansa, mitä jari tuossa yllä vakuuttaa - sen voi todeta, kun käy tutkimassa tuota taidollista virtuaalihotellia. On silti myös niin, että TULKINTOIHIN on tullut inspiraatio adventismin oppikirjojen tutkimisen kautta. Tämän huomaa helposti, eikä adventtileimalta voi välttyä. Ja miksikäs jari välttäisikään a-leimautumista - eikös se jarin mielestä ole ihan hyvää oppia, jopa monet asiat ihan E.G.Whitenkin ajoilta saakka?
## Kirjoitukseni ovat yleiskristillisiä kysymyksiä ja vastauksia Raamatun näkökulmasta. ##
Hmm . . . Lähtökohta jarinhotellissa on Adventtiliikkeen synty ja hotelli vakuuttaa jokseenkin varmanoloisesti, että nimenomaan se on Jumalan liike maan päällä:
http://jarinhotelli.blogspot.fi/2011/03/adventtikirkon-synty.html?spref=bl
Kyllä Jari Laurilan vakaumus tulkitsee EGWhiten olevan Raamatun lopullisen totuuden löytäjä ja melkeimpä yksinoikeudella! Suomen Adventtikirkossa ei näin fanaattisia olla ja pidän sitä hyvänä asiana, sitä muidenkin ymmärtämistä. Jari:
## - Kolmannes liikkeen jäsenistä jatkoi varman Raamatun opetuksen lopullisen selityksen selviämisen odotusta. Ellen G White selitti profetian merkityksen hetkeä myöhemmin. ##
Tutkikaa ihmeessä jarinhotellin sisältöä, jotta ymmärtäisitte paremmin Jarin uskomusten taustoja ja niin sitten hänen teologista uskoaan.Hei ja kiitos !
1 Tess 5:19-23. Siinä on Raamatun ohje kaikkeen mitä ihmiset kirjoittavat.
Eli pidä minkä näet itse hyväksi sillä hetkellä.
Noin arvostellaan kaikki mitä ihmiset kirjoittavat, ei kuulu kaanoniin kuin Raamatun 66 kirjaa.
Minulla on yksitoista metriä hengellistä kirjallisuutta. Siitä on pieni osa A-liikkeen.
Lutherin kirkkopostillatkin on 3 kpl.
On totta että siellä on hiukan A-liike näkyy, on siellä perusteet miksi minun puolestani saa näkyäkin.; http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/7.4
Milleriläinen liike hajosi 1843 pettymyksen jälkeen. Kolmas osa jäi uskon tielle odottamaan lisävalkaisua/ tietoa/ uutta/ aika oli kovin uuden löytämistä. 2/3 luopui uskostaan. Jommasta kummasta ryhmästä jakaantui viisi ryhmääkin.
Ellen G White selitti profetian loppuun, heti pian 1844. Lue se Dan kirjan kohta siinä sanotaan mistä profetiassa on kyse. Adventtikirkko rekisteröitiin sitten 1863 eli parikymmentä vuotta myöhemmin kuin mitä oli babtisti Millerin liikkeen pettymys.
On pari-kolme sellaista kirjoitusta minulla missä on jotakin tietoa A-liikkeen toiminnasta, kyllä.
Katsele mistä kirjoitan ! Näkyy, mutta melko lailla hyvin kaikki on sellaista mikä on hyvinkin joka maajussin kysymystä Raamatusta.
Katso ne Raamatunpaikat mistä kirjoitan., Ei siellä ole muusta kyse kuin Raamatusta.
On hyvin tavallinen ja vanha ilmiö että ihminen luulee tietävänsä yksilönä usein enemmän kuin mitä koko yksi hengellinen liike yhteensä kun ajaa jotakin mielipidettään.
On täysin tuttua että ihminen ajattelee tuntevansa hyvin koko Raamatun jossakin vaiheessa ja kaikki mitä joku muu liike opettaa on heti väärin. Koskaan ei mieleen juolahda että olisiko se jotakin sellaista se tieto mitä ei ole itse aikaisemmin kuullut taikka ymmärtänyt ?
Olen perustellut kaiken kirjoittamani Raamatulla siellä ja joka kirjoituksessa muuallakin. Raamatun asioita vaikka nyt joku ei olisi sattunut omissa piireissään kuulemaan.
yst. t. Jari Laurila
hotellin ylioloneuvos freelancer-Jeesusmies
Jari Laurila:
## Katso ne Raamatunpaikat mistä kirjoitan., Ei siellä ole muusta kyse kuin Raamatusta.
On hyvin tavallinen ja vanha ilmiö että ihminen luulee tietävänsä yksilönä usein enemmän kuin mitä koko yksi hengellinen liike yhteensä kun ajaa jotakin mielipidettään. ##
Niin, Jari - ei ole viisasta perustautua vain E.Whiten tulkontoihin tai Jarin tai Adventtiliikkeen, vaan mieluummin vaikkapa useiden herätysliikkeiden syntyhistoria ottaa huomioon, esim. Paavo Ruotsalaisen myötä syntyneet liikehdinnät. Ennen kaikkea Raamattu suoraan ja kristillisen teologian syvin olemus löytyypi Hepr. 8. luvusta, kun jaksetaan lukaista myös 9. ja 10. luku. Kun sitten vielä 11. luvunkin tutkii, saa jonkinlaista kuvaa Jumalan kokonaissuunnitelmista. No, täällähän minä koetin ohjata ajattelua Raamattuun, en tiedä huomasitko:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11350013#comment-60619292
Rakentavin terveisin, AnttiHei !
Tietoa on rakentunut päällekkäin ajan saatossa.
Kirjapainotaito toi Raamatun kansalle, ja Raamatusta löytyi koko ajan "uutta" 1500-1800 luvuilla.
Hissunkissun Suomeenkin sitten uskosta jotakin tietoa saapui. Paavo Ruotsalainen oli hurskas ja vilpitön sen mukaan mitä itse oppi.
Olen herätysliikkeen mukana itsekin ollut ja en usko jääneeni mitään paitsi mitä Paavollakin oli tiedon suhteen.
Olen perustellut juuri toisessa viestissä kaikkainpyhimmän taivaassa.
Toistan;
- Olen perustellut juuri kaikkeinpyhimmän taivaassa Raamatussa äsken täällä Sinulle vastasin toisaalla, lue se hyvin, niin ymmärrät, että Raamatussa se seisoo missä Kritus on i dag.
Mutta ei siitä helevettihin jouru sinänsä jos ei pyhäkköä ymmärrä.
yst.t. jari laurila- uskovaVeli Herrassa.
jarinhotelli kirjoitti:
Hei !
Tietoa on rakentunut päällekkäin ajan saatossa.
Kirjapainotaito toi Raamatun kansalle, ja Raamatusta löytyi koko ajan "uutta" 1500-1800 luvuilla.
Hissunkissun Suomeenkin sitten uskosta jotakin tietoa saapui. Paavo Ruotsalainen oli hurskas ja vilpitön sen mukaan mitä itse oppi.
Olen herätysliikkeen mukana itsekin ollut ja en usko jääneeni mitään paitsi mitä Paavollakin oli tiedon suhteen.
Olen perustellut juuri toisessa viestissä kaikkainpyhimmän taivaassa.
Toistan;
- Olen perustellut juuri kaikkeinpyhimmän taivaassa Raamatussa äsken täällä Sinulle vastasin toisaalla, lue se hyvin, niin ymmärrät, että Raamatussa se seisoo missä Kritus on i dag.
Mutta ei siitä helevettihin jouru sinänsä jos ei pyhäkköä ymmärrä.
yst.t. jari laurilaSaanko sanoa sanasen.
Ilmestyskirjasta on tulkintoja, joissa esitetään tällainen "ajankello" hetket.
Kantolaa lukien, hänen tulkintansa on tuttua helluntaista, ed. monessa muussakin vapaassa suunnassa. Se on yksi ajantulkintamalli.
Nyt tämän tulkinnan ääressä tarkistetaan "kelloa" ja sanotaan, että naapurin "adventismin" kello on vika-ajassa.
Onhan se, jos verrataan toiseen kelloon, eiväthän ne käy samaa tahtia..
Kuunnellessani vuosikymmenet opetusta helluntaissa ajasta jossa käydään.
Siinä kalibroitiin kelloa Israeliin, sekä vuosilukuun 1948.
Sitä pidettiin hengellisen sodankäynnin yhtenä suurena merkkinä Jeesuksen paluulle. Mukaan tuli "hengessä" oppia, että missä hetkessä eletään, tutkittiin Vanhaaliittoa, katsottiin Israelia ja erämaata vuosilukuja 40 vuotta, sekä luvatunmaan valloitusta. Siinä hengessä päädyttiin tulkitsemaan Jeesuksen paluun yhtälöä. 1948 40 vuotta ja päästiin yksinkertaisen matematiikan matkassa 1988 vuoden paikkeille.
Palasiko? Ei, pettymys? No, avasihan se silmiä, kuka halusi avata silmänsä.
Näitä ajannäyttäjiä on. Kun noin tuttua on Kantolan päätelmät, niin täytyy vain todeta, että hengellisellä taistelukentällä on näkemyksiä rintamasta.
Adventismi pyrkii löytämään myös omansa, 7 vuoden vaivajaksot on siinä tarkastelussa hieman eri kohdissa ajanhengellistä taistelua kuin Kantolan päätelmä, ajan lopussa.
Luulisin, että adventismi on monen muun tulkitsijan kanssa historiallisessa näköalassa lähempänä oikeaa "kelloaikaa" kuin” helluntalaisvapaitten” tulkitsijan kanssa ajatellaan. Tuo 1988 vuosiluku vapautti minut nostamaan nokan ja silmät irti monesta näköalasta, sekä huomaamaan, että ne on yksi monista tulkinnoista.
Myös tämä Israel- käsitteen ymmärtäminen, siinäkin on näköalojen toleranssia.
Sen oikean hoksaaminen Hengessä avaa monta ovea raamattuun, jolloin alkaa palapeli menemään kohdalleen. Uskon Jarilla olevan avaimet hallussa.
Siinäkin on omat tulkintansa, mutta Sanan ymmärrys antaa Kristus-kulmakiven opetukselle.
Siinäpä maallikolta kuullun ymmärtämisiä. uskovaVeli Herrassa. kirjoitti:
Saanko sanoa sanasen.
Ilmestyskirjasta on tulkintoja, joissa esitetään tällainen "ajankello" hetket.
Kantolaa lukien, hänen tulkintansa on tuttua helluntaista, ed. monessa muussakin vapaassa suunnassa. Se on yksi ajantulkintamalli.
Nyt tämän tulkinnan ääressä tarkistetaan "kelloa" ja sanotaan, että naapurin "adventismin" kello on vika-ajassa.
Onhan se, jos verrataan toiseen kelloon, eiväthän ne käy samaa tahtia..
Kuunnellessani vuosikymmenet opetusta helluntaissa ajasta jossa käydään.
Siinä kalibroitiin kelloa Israeliin, sekä vuosilukuun 1948.
Sitä pidettiin hengellisen sodankäynnin yhtenä suurena merkkinä Jeesuksen paluulle. Mukaan tuli "hengessä" oppia, että missä hetkessä eletään, tutkittiin Vanhaaliittoa, katsottiin Israelia ja erämaata vuosilukuja 40 vuotta, sekä luvatunmaan valloitusta. Siinä hengessä päädyttiin tulkitsemaan Jeesuksen paluun yhtälöä. 1948 40 vuotta ja päästiin yksinkertaisen matematiikan matkassa 1988 vuoden paikkeille.
Palasiko? Ei, pettymys? No, avasihan se silmiä, kuka halusi avata silmänsä.
Näitä ajannäyttäjiä on. Kun noin tuttua on Kantolan päätelmät, niin täytyy vain todeta, että hengellisellä taistelukentällä on näkemyksiä rintamasta.
Adventismi pyrkii löytämään myös omansa, 7 vuoden vaivajaksot on siinä tarkastelussa hieman eri kohdissa ajanhengellistä taistelua kuin Kantolan päätelmä, ajan lopussa.
Luulisin, että adventismi on monen muun tulkitsijan kanssa historiallisessa näköalassa lähempänä oikeaa "kelloaikaa" kuin” helluntalaisvapaitten” tulkitsijan kanssa ajatellaan. Tuo 1988 vuosiluku vapautti minut nostamaan nokan ja silmät irti monesta näköalasta, sekä huomaamaan, että ne on yksi monista tulkinnoista.
Myös tämä Israel- käsitteen ymmärtäminen, siinäkin on näköalojen toleranssia.
Sen oikean hoksaaminen Hengessä avaa monta ovea raamattuun, jolloin alkaa palapeli menemään kohdalleen. Uskon Jarilla olevan avaimet hallussa.
Siinäkin on omat tulkintansa, mutta Sanan ymmärrys antaa Kristus-kulmakiven opetukselle.
Siinäpä maallikolta kuullun ymmärtämisiä.Hei ja kiitos !
Otin toisessa viestiketjussa juuri kantaa kysymyksen taivaalliesta pyhäköstä onko se Raamatusta vai mistä pirusta minä olen sen oppinut.
>>>>
Raamattu on opettanut maallisen pyhäkön olevan tarkka jäljennös.
Uhripalveluskin oli jäljennös. Karitsoita uhrattiin syntiuhreina.
Niin on Raamattu minulle opettanut, toden totta.
Mainitsen siellä että Kristus on Ylipappi. Se että pyhäkköpalvelus on taivaassa ja maallisena kopiona korostaa koko ajan Kristusta.
Hebr 8: 5, kehottaa tekemään pyhäkön mallin mukaan., Tuo pyhäkkö oli malli koko lystistä mitä Jeesuksen uhripalvelus pitää sisällään. Sellainen oli vertauskuvallisesti maan päällä, ja oikea taivaassa. Siellä on todentotta eläviä, eikä kuolleita taivaassa, Kristus Ylipappina.
Hebr 9 luku itse asiassa kertoo paremmin. Lue itse.
Hebr 8:2 kertoo että Kristus meni kaikkeinpyhimpään, että Jeesuksen veren kautta meillä pääsy kaikkeinpyhimpään 10:19 > lue itse.
Hebr 9:12 kertoo selvästi että Kristus suorittaa pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, >lue itse.
Dan 8:14 kertoo että pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa ! Koska ?
Koska pyhäkkö on jälleen kunniassa? Siitä puhuu juuri se profetia mikä löytyi
1843-1844. Daniel suree maahan hävitettyä pyhäkköä ja kysyy koska pyhäkkö jälleen nousee kunniaan ja enkeli vastaa koska ! Koska ?
Titta på mitä enkeli opetti Danielille; Dan 8:13-14. Enkeli vastasi! Mitä enkeli vastasi? Enkeli lisäsi vielä että profetia selviää lopun aikana. 8:17, 26, 12:4,10, mm. > Lue itse.
Aika sitten koitti profetian selviämiselle 1843-44. Sille sitten naureskellaan tyrät rytkyen, kun ei oma piiri ole sitä tajunnut.
Kysymys on selvästä Raamatun opetuksesta, jonka voi lukea Raamatusta selvästi päätellen, mutta on asioita jotka vaativat joskus aikaa valjetakseen.
Minulle on opetettu kyllä Raamatun kanssa oikein viisaita joskus.
Siellä Jeesus Kristus Ylipappi on kuin onkin kaikkeinpyhimmässä niin kuin Raamattu selvästi opettaa. Kaikkeinpyhin on nimenomaan pyhäkön toinen huone, ei mikää muu Raamatussa. Siellä siis itse Kristus.
Kyse on maailman ihmisten uskonelämän ylläpitämisestä, ei sen kummemmasta siellä. Jonkunlainen tolkku täytyy olla kun uuden maan kansalaisuuksien oikeuksia jaetaan, ei siellä kuolleita olla, siellä on hirvee vipinä, Hebr 1:14 /24h/ vrk service.
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.10
Jumalan siunausta'
Jari Laurila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335695- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574