Tässä on ihan hyvä videosarja niille kaikille ketkä ovat kiinnostuneet oikeasta tieteestä pronssikautisten satujen sijasta:
Maailmankaikkeuden historia selkokielellä, osa 1/2: http://www.youtube.com/watch?v=LgTEqZPDRd4&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=24
Maailmankaikkeuden historia selkokielellä, osa 2/2: http://www.youtube.com/watch?v=sxYbpv0b2AY&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=23
Elämän synty selkokielellä: http://www.youtube.com/watch?v=dMRjgSbPUXk&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=22
Maapallon tarina selkokielellä: http://www.youtube.com/watch?v=SEHPi4fUKvM&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=21
Maailmamme ikä selkokielellä: http://www.youtube.com/watch?v=ecqD_VM9db4&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=20
Luonnonvalintaa selkokielellä: http://www.youtube.com/watch?v=kM1KHtFIvak&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=19
Evoluutioteoria selkokielellä: http://www.youtube.com/watch?v=vSRiQPL9Ds0&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=18
Ihmisen evoluutio selkokielellä: http://www.youtube.com/watch?v=TqDQVKoLyTU&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=17
Ihmisen esivanhemmat selkokielellä: http://www.youtube.com/watch?v=P3nB7121z6A&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=16
Tieteellinen metodi selkokielellä: http://www.youtube.com/watch?v=Ufqjcn8IJ4s&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=15
Luomisoppia selkokielellä: http://www.youtube.com/watch?v=PScOHS9DgPE&list=UUQdVJM_q8TnzbggH494DYrA&index=14
(Varoitus palstan uskovaisille!) Älkää vain katsoko ettei fantasiamaailmanne kaatuisi!
Oikea tiede vs kreationistinen huuhaa
45
499
Vastaukset
- zyrt
Kaikki olen katsonut. Kirkon palstalla nuo kerran oli, mutta uskikset kai suuttuivat ja poistivat. Kumma kun ei tiede kelpaa tällaisena, mutta jos on keuhkokuume, niin kyllä ne lääkärille hakeutuvat hoitoon.
- kjlfg
lääkäriin pitää mennä koska näkymätön mielikuvitusolentonsa ei pysty parantamaan.
- Kalapagos (ei kirj.)
kjlfg kirjoitti:
lääkäriin pitää mennä koska näkymätön mielikuvitusolentonsa ei pysty parantamaan.
Ehkä se taikaukko kertoo, että nyt on parempi mennä lääkäriin, että taikavoimani välittyvät sitten lekurin ja pillerien välityksellä paremmin.
kjlfg kirjoitti:
Evoluutioteorian mukaan hihhuleista on tähän mennessä jalostunut kanta, jolla ihmeparantumiset toimivat, koska muut ovat kuolleet...
...tai sitten ei.
Aikoinani luin scifikirjan (hmm... Joku nuortenkirja, nimi palannee mieleen), jossa alienit olivat sukupolvien ajan auttaneet ihmiskuntaa mm. sallimalla lisääntymisen vain tietyille ihmisille arpajaisten voittajille. Oikeasti heillä oli salainen tavoite, tuottaa arpajaisvoitoilla superonnekkaita ihmisyksilöitä.
Suurin pirrtein yhtä järkevää kuin uskonnot.The_Rat kirjoitti:
Evoluutioteorian mukaan hihhuleista on tähän mennessä jalostunut kanta, jolla ihmeparantumiset toimivat, koska muut ovat kuolleet...
...tai sitten ei.
Aikoinani luin scifikirjan (hmm... Joku nuortenkirja, nimi palannee mieleen), jossa alienit olivat sukupolvien ajan auttaneet ihmiskuntaa mm. sallimalla lisääntymisen vain tietyille ihmisille arpajaisten voittajille. Oikeasti heillä oli salainen tavoite, tuottaa arpajaisvoitoilla superonnekkaita ihmisyksilöitä.
Suurin pirrtein yhtä järkevää kuin uskonnot.Tulihan se sieltä... Kyseessä oli tietysti Nivenin Ringworld. Alansa klassikkoja... :)
- dhdadöo
esittää ihan hyvin miten vahvaan todistusaineistoon evoluutiokin perustuu.
- Kalapagos (ei kirj.)
Olisi tarpeen mainita videoiden tekijä eli Potholer54, jota itse pidän suuressa arvossa. Hän tekee todella laadukasta ja hauskaa videomateriaalia. Kannatta tutustua Potholer54 youtube-sivuihin, joilla kumotaan useita uskovien tekemiä väitteitä esim. ateisteilla on heikompi moraali kuin uskovilla.
Itseasiassa juuri katselin Potholer debunks videota. Loistavaa työtä ovat myös Golden Crocoduck sarja. - taikausko rehottaa.
ihmetyttää monesti että miten vielä 2000-luvulla voi olla joitakin ketkä uskoon sana sanalta raamattuun.
- sirpasirpa1
Meidät on opetettu uskomaan järjen käyttämisen sijasta - liekö syy siihen, että Joulupukki on kotoisin Suomesta. En myöskään missään maailmalla ole törmännyt yhtä auktoriteettiuskovaisiin ihmisiin kuin Suomessa.
- ???
sirpasirpa1 kirjoitti:
Meidät on opetettu uskomaan järjen käyttämisen sijasta - liekö syy siihen, että Joulupukki on kotoisin Suomesta. En myöskään missään maailmalla ole törmännyt yhtä auktoriteettiuskovaisiin ihmisiin kuin Suomessa.
Et ede Putinin Venäjällä, tai Saudi-Arabiassa?
- sirpasirpa1
Ero on siinä, että muualla tiedostetaan ongelmat - psykologisesti sanoen ihmiset ovat sisältä ohjautuvia - suomalaiset ovat ulkoa ohjautuvia - johtunee nuoresta kulttuurista. Toinen vaihtoehto on tyhmyys.
- eikö tietoa?
Miten tieteeseen loppujen lopuksikaan voi luottaa, kun jatkuvasti annetaan erlaista tietoa samoista asioista ????????????????????????
"Miten tieteeseen loppujen lopuksikaan voi luottaa, kun jatkuvasti annetaan erlaista tietoa samoista asioista ?"
Sinä luotat jatkuvasti tieteeseen käyttämällä sen tuloksia hyväksesi. Hyvänä esimerkkinä siitä on tietokoneet ja verkot, joita käytät, kun kirjoitat tälle palstalle.- hölskytä
ertert kirjoitti:
"Miten tieteeseen loppujen lopuksikaan voi luottaa, kun jatkuvasti annetaan erlaista tietoa samoista asioista ?"
Sinä luotat jatkuvasti tieteeseen käyttämällä sen tuloksia hyväksesi. Hyvänä esimerkkinä siitä on tietokoneet ja verkot, joita käytät, kun kirjoitat tälle palstalle.Sinä itse tallustelet maailmassa jonka Jumala loi.
hölskytä kirjoitti:
Sinä itse tallustelet maailmassa jonka Jumala loi.
"Sinä itse tallustelet maailmassa jonka Jumala loi. "
Jumalat on pelkkä mielikuvitukseen perustuva väite maailman tapahtumille. Tietessä tiedetään paljon enemmän maailman tapahtumista kuin mielikuvituksesi kertomuksissa, joissa ei tiedetä mitään.- raamatun totuus.
ertert kirjoitti:
"Sinä itse tallustelet maailmassa jonka Jumala loi. "
Jumalat on pelkkä mielikuvitukseen perustuva väite maailman tapahtumille. Tietessä tiedetään paljon enemmän maailman tapahtumista kuin mielikuvituksesi kertomuksissa, joissa ei tiedetä mitään.minä ainakin uskon luomiseen. raamatussa sanotaan että maailma on luotu ja raamattu taas on totta koska se on kaikkivaltiaan sanaa.
- A.Mikkonen(ei kirj.)
raamatun totuus. kirjoitti:
minä ainakin uskon luomiseen. raamatussa sanotaan että maailma on luotu ja raamattu taas on totta koska se on kaikkivaltiaan sanaa.
Tehän saatte uskoa niinkuin haluatte, eikä kukaan sitä oikeutta ole teiltä pois ottamassa.
- 6+16
raamatun totuus. kirjoitti:
minä ainakin uskon luomiseen. raamatussa sanotaan että maailma on luotu ja raamattu taas on totta koska se on kaikkivaltiaan sanaa.
"minä ainakin uskon luomiseen. raamatussa sanotaan että maailma on luotu ja raamattu taas on totta koska se on kaikkivaltiaan sanaa."
Onpa järkevää ajattelua. Se että joku on kehäpäätelmä ei tee siitä todellista. Raamatussa sanotaan kyllä että maailma on luotu, mutta puheet kaikkivaltiaasta Jumalasta, joka on Raamatun takana, perustuvat myös Raamattuun. Eli loppuenlopuksi kaiken totuus on kiinni vain siitä onko Raamattu totta vai ei. Ja sehän ei ole totta niin kuin aloituksestakin selviää, jos viitsisit "tuhlata" vähän aikaasi ja katsoa nuo videot. raamatun totuus. kirjoitti:
"minä ainakin uskon luomiseen."
Sinun uskomuksillasi ei ole merkitystä todellisuuden kannalta. Todellisuus on mitä on riippumatta sinun uskomuksistasi.- yurki1000
ertert kirjoitti:
"minä ainakin uskon luomiseen."
Sinun uskomuksillasi ei ole merkitystä todellisuuden kannalta. Todellisuus on mitä on riippumatta sinun uskomuksistasi.Oletko Ertsi todella kolunnut merten syvyydet ja avaruuden kolkat?
- yurki1000
yurki1000 kirjoitti:
Oletko Ertsi todella kolunnut merten syvyydet ja avaruuden kolkat?
Et edes osaa vastata seuraaviin pikkukysymyksiin:
- Ekan solun seikkaperäinen rakentuminen
- Suvullisuuden rakentuminen
- Elinten rakentuminen
- Aistien rakentuminen
- Jne...
Entä ns. aineettomien asioiden alkuperät:
- Lisääntymisvietti
- Tunteet
- Ajatus
- Tahto
- Jne... yurki1000 kirjoitti:
Et edes osaa vastata seuraaviin pikkukysymyksiin:
- Ekan solun seikkaperäinen rakentuminen
- Suvullisuuden rakentuminen
- Elinten rakentuminen
- Aistien rakentuminen
- Jne...
Entä ns. aineettomien asioiden alkuperät:
- Lisääntymisvietti
- Tunteet
- Ajatus
- Tahto
- Jne..."Et edes osaa vastata seuraaviin pikkukysymyksiin"
Vaikka en osaisikaan, ei sinun uskomuksillasi ole merkitystä todellisuuden kannalta. Et sinäkään noihin kysymyksiin osaa vastata.
- 973393hjk
Näyttää hyvin millaista lässytystä puheet luomisen "tieteellisyydestä" ovat ja että miten vanhvalla perustalla evoluutioteoria oikeasti on kun luominen on pelkkää epätieteellistä höpöpaskaa johon uskoo mistään mitään tietämättömät ihmiset.
- ateisti on sokea
vain usko antaa ihmiselle mahdollisuuden nähdä että maailma on luotu.
ateisti on sokea kirjoitti:
"vain usko antaa ihmiselle mahdollisuuden nähdä että maailma on luotu. "
Usko antaa mahdollisuuden nähdä kaikenlaista huuhaata.- Apo-Calypso
ateisti on sokea kirjoitti:
Ja pistää käärmeetkin lörpöttelemään.
- yurki1000
ertert kirjoitti:
"vain usko antaa ihmiselle mahdollisuuden nähdä että maailma on luotu. "
Usko antaa mahdollisuuden nähdä kaikenlaista huuhaata.Usko/Jeesus on Totuus. Hän poistaa harhat.
- yurki1000
Apo-Calypso kirjoitti:
Ja pistää käärmeetkin lörpöttelemään.
kyllä
yurki1000 kirjoitti:
Usko/Jeesus on Totuus. Hän poistaa harhat.
"Usko/Jeesus on Totuus. Hän poistaa harhat. "
Sinun uskomuksillasi ei ole merkitystä todellisuuden kannalta. Todellisuus on mitä on riippumatta sinun uskomuksistasi.
- totuuden puolesta
Ateismin maailmankäsitys on mahdoton. Sen mukaan tuli alkuräjähdys joka synnytti maailman ja maapallonkin, mereen syntyi kala josta vähitellen kehittyi apina ja apinasta ihminen. Tämä on mahdotonta. Kaikki tämä on mahdotonta tapahtua sattumalta. Miettikää mikä sen todennäköisyys on. Jos laitat kellon osat säkkiin ja ravistat kelloa niin syntyykö siitä kello? Ei synny. Yhtä mahdotonta tuokin on.
- ...
''Tämä on mahdotonta''
Todista se.
''Jos laitat kellon osat säkkiin ja ravistat kelloa niin syntyykö siitä kello? Ei synny. Yhtä mahdotonta tuokin on.''
http://lh3.ggpht.com/_CqtZ6YfaifQ/Sy06pwuGbqI/AAAAAAAAC-0/4dp2STZHaPE/SlapTehStupid.jpg
- Asia on näin
Kyllä sitä uskoa moninkertaisesti koitellaan jossain muualla kuin noissa videoissa; noi ei ole mitään, joku tyyppi niissä vaan höpöttää ihmeellisyyksiä.
"noi ei ole mitään, joku tyyppi niissä vaan höpöttää ihmeellisyyksiä. "
Niinpä niin, ymmärtämätömyys onkin hyvä syy uskoa.- Tie Totuus Elämä
ertert kirjoitti:
"noi ei ole mitään, joku tyyppi niissä vaan höpöttää ihmeellisyyksiä. "
Niinpä niin, ymmärtämätömyys onkin hyvä syy uskoa.Olen kohdannut Elävän Jumalan joka on muuttanut elämäni. Se menee minulle todistusvoimassa yli jonkun ateistin tekemien videoiden joissa höpötetään epätodellisia asioita totuutena.
Tie Totuus Elämä kirjoitti:
Olen kohdannut Elävän Jumalan joka on muuttanut elämäni. Se menee minulle todistusvoimassa yli jonkun ateistin tekemien videoiden joissa höpötetään epätodellisia asioita totuutena.
"Olen kohdannut Elävän Jumalan joka on muuttanut elämäni. Se menee minulle todistusvoimassa yli jonkun ateistin tekemien videoiden joissa höpötetään epätodellisia asioita totuutena. "
Niinpä niin, ymmärtämätömyys ja idioottimainen helppouskoisuus onkin hyvä syy uskoa.
- Akkad
Kreationismi perustuu uskontoon. Ilman uskontoa ei olisi kreationismia.
Mutta olikos se niin ettei ole pystytty todistamaan yhden elävän solun syntyneen tuolla tavalla, miten väitetään. Elävästä olennosta puhumattakaan.
- veppo1
"Tiede" on vain samanlainen uskonto tieteilijöillä kun usko uskovaisilla. Tieteen ns. todisteet on monesti aika heikoilla ja manipuloiduilla pohjilla, Ja tiedekään ei koskaan tule tietämään kaikkea. aina jää arvoituksia. Elämä on niistä suurin. Mistä se tulee ja minne menee. >Kukaan ei tiedä.
- ...
Nyt selvisi mistä kretulit saa aivonsa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013090917466082_ul.shtml - yurki1000
Ertsi:
"Todellisuus on mitä on riippumatta sinun uskomuksistasi."
Jyrki:
Niinpä. Jumalan totuus ei muutu. Tämä on Hyvä Sanoma. Pelastus on tarjolla. Se on lähellä. Vain viiden sanan pässä.
Luuk. 18:13
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.' - Huonoa suunnittelua
Kaksi vaihtoehtoa:
Joko evoluutio on totta tai jumala on onneton suunnittelija.
http://www.aamulehti.fi/Kirjat/1194702067154/artikkeli/jerry a coyne miksi evoluutio on totta.html - yurki1000
Miksi jankkaatte? Ottakaa ajatus. Vaikka Luoja on mysteeri, ei Hänelle ole parempaakaan vaihtoehtoa. Ellei Luojaa olisi, ei olisi mitään.
Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde. Raamattu ja luomakunta ovat toisiaan tukevia tietopankkeja. Ihminen tutkii ja löytää. Ihminen ei luo uutta.
Oletus. Jos aivoton evoluutio loi kaiken, pitäisi aivoilla varustettujen olentojen pystyä panemaan paremmaksi. Jeesus auttaa avaamaan silmät :-D
Johanneksen evankeliumi:
9:1 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
9:2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
9:3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.
9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
9:6 Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
9:7 ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" - se on käännettynä: lähetetty. - Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä.
Eikö korjaaminen olekin pienempi juttu kuin universumin luominen ja sen ylläpito?
http://www.youtube.com/watch?v=DIiQZGuXY8s - RaamatustaSytyke
Kretupellet höpöttää paljon siitä kuinka jumala on kaikkivoipa. Miksei hän sitten karkota pahuutt maailmasta jo nyt? Ei se jumala eväänsä väräyttänyt ensimmäisen maailmansodan aikaa. Vielä vähemmän toisessa. Uskovatko ihmiset oikeasti olentoon, koska jossakin kirjassa lukee niin? Evoluutioteorian mukaan eliöt ovat kehittyneet pikkuhiljaa sellaisiksi kuin ne ovat nyt. Luomis kertomus taas sanoo että jumal loi eliöt sellaisiksi kuin ne ovat tänäkin päivänä. Se todistaa sitä että jumala on tyhmä koska loi kaikki kerralla ilman kehitystä. Raamattu on ristiriidassa itsensä kanssa koska sinänsä sanotaa että jumala loi ihmisen itsensä kuvaksi ja että rakasta ihmiskuntaa. Silti se on valmis tuomitsemaan puolet porukasta ikuiseen kadotukseen. Jos jumala kerran on niin kaikkivoipa, voiko se luoda niin ison kiven että ei sitä itse jaksa nostaa
Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .984781Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403203Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503145Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4132264Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2361392Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761207
- 711151
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311118Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181028