En ole sietänyt koko TV7:aa, enkä Pawsonia, molempien tyhjänpäiväisyyden vuoksi, mutta satuinpa nyt kulkemaan läpi kanavien ja siellä aloitti Pawson... hmmm.. millä nimellä tuota nyt kutsuu? Raamattutunnin?
Kuuntelin tarkkaan hänen puhettaan ja puhuahan hän tietysti osaa. Toi jalokivijuttu ja Jumala muuttaa maanpäälle, oli tietysti kova sana. Ai miten niin muuttaa? Pawson sanoi, että me ei mennä Taivaaseen, se on väärä luulo, vaan Jumala tulee tänne.
No, mitä mieltä te olette tästä henkilöstä?
Mitä mieltä itse olen? Tjaa. En ole koskaan järin häneen luottanut, mutta esittäähän hän tietysti eräänlaisia näkökohtia asioihin. Mutta onko ne tosia, on toinen juttu.
Pawsonista
40
214
Vastaukset
- ...
.
- ------
¬¬-¬¬
- okonansa totuus
No sun pitää lukea Raamattusi ja päätellä, perustuvatko Pawsonin puheet Raamattuun. Pawsonin vahvuus on, että hän ei irrottele sanatarkkoja lainauksia asiayhteydestään, vaan puhuu asioista koko Raamatun kontekstistä. Mielestäni Pawsonin tapa opettaa on hyvä.
- (:>
Joo kylllä Pawson opettaa muuten Raamatullisesti, mutta hänen tempausoppinsa on mielestäni pielessä.
Tai sanotaan näin, että aion pysyä siinä opissa, jonka olen seurakunnassani oppinut, että Jeesus tosiaan tempaa omansa pois täältä ENNEN antikristuksen ilmestymistä eikä vasta tämän maailman lopun häämöttäessä.
Sanoohan Raamattu, ettei antikristus ilmesty, ennenkuin otetaan pois se, joka sitä vielä pidättää eli seurakunta = Pyhä Henki- Niko.
No ei Raamattu mitään tuollaista sano mitä edellä kirjoitit. Päin vastoin.
Se mitä kristittyjen tulee ensisijaisesti tietää Herran paluun tapahtumista on kyllä kirjattu meille evankeliumeihin, Herran jäähyväispuheeseen ( matt24, luuk 21, mark 13 ) - vihanajat ja muuta
Niko. kirjoitti:
No ei Raamattu mitään tuollaista sano mitä edellä kirjoitit. Päin vastoin.
Se mitä kristittyjen tulee ensisijaisesti tietää Herran paluun tapahtumista on kyllä kirjattu meille evankeliumeihin, Herran jäähyväispuheeseen ( matt24, luuk 21, mark 13 )"No ei Raamattu mitään tuollaista sano mitä edellä kirjoitit."
Hän sanoikin noudattavansa SEURAKUNTANSA oppia, mikä ei välttämättä ole sama kuin raamatullinen opi.
Pre-wrath-tempausoppi nyt vain on helluntaiseurakunnissa niin normatiivinen. - (:>
vihanajat ja muuta kirjoitti:
"No ei Raamattu mitään tuollaista sano mitä edellä kirjoitit."
Hän sanoikin noudattavansa SEURAKUNTANSA oppia, mikä ei välttämättä ole sama kuin raamatullinen opi.
Pre-wrath-tempausoppi nyt vain on helluntaiseurakunnissa niin normatiivinen."No ei Raamattu mitään tuollaista sano mitä edellä kirjoitit."
"Hän sanoikin noudattavansa SEURAKUNTANSA oppia, mikä ei välttämättä ole sama kuin raamatullinen opi".
EN ole helluntailainen, vaan lähinnä baptisti, inhoan UUS-ylikarismaattisuutta, joka on PETOSTA ja VÄÄRÄ evankeliumi.
- juttututtu
Olen aina suhtautunut varauksella henkilöihin, jotka tietävät kaiken tai antavat, niin ymmärtää.
- khbkhk
No se kuuluu opettajan kutsuun. Hänen tuleekin puhua vakuuttavasti ja sinun tulee kuunnella varauksella. Raamatun mukaisuus on mitta.
- juttututtu
Raamatun mukaisuus on mitta (lainaus.) Joten kuulijalta vaaditaan vähintään yhtäpaljon eksegetiikan ja hermeneutiikan hallintaa,kuin opettajalta.
- Yhcygc
Kuulijalla tulee olla Raamattu, jonka hän voi aukaista. Sieltä voi itse lukea.
- juttututtu
Yhcygc kirjoitti:
Yhcygc16.3.2013 10:38
Eli ei tarvitse mitään opettajia. Raamatut ovat poikkeuksetta aukaistavia, jos ne on kirjan muodossa. - 12¤12¤12
Yhcygc kirjoitti:
Voi ihme, miten viisas!
Vain helluntailainen osaa kaiken!
Raamatussa on 74 kerrosta, joka vaatii jo teologeiltakin työtä, mutta helluntailainen selittää sanan heti!
"Joo hei, halle, mä oon Pate vaan ja tulin uskoon viime viikon torstaina, mä olin ennen semmonen tenu ja imppasin ja vedettiin kamaa kavereitten kaa, tirsk, niisk, anteeks, ku tota räkää viel tulee, ku Herra ei oo vielä vapauttanu röökistä. Mä todistan sulle kuule, että Jeesus on Herra. Hän asuu Taivaassa niinku Isän Poikana, vaikkei ite ole mikään Jumala niinku veljet eilen rukouskokouksessa kerto, mut on kuitenkin niinku Isän suosiossa sillai. Johannes Kastanja oli sen kaveri, se kuullemma diggas syödä heinäsirkkoja ja hunajaa, oon mäkin joskus nälkääni paistanu rotan. Se Johannes Kastanja oli sanonu Ziisukselle, et hei saanks mä kastaa sut ja Ziisus sano sille, et senku ja niin se upotti Jeesuksen sillai Jordaniaan. Sitä mäki sulle tahdon sanoa, että et voi pelastua ellet anna veljien kastaa sua. Aamen."
. - opettaja opettaja!
juttututtu kirjoitti:
Yhcygc16.3.2013 10:38
Eli ei tarvitse mitään opettajia. Raamatut ovat poikkeuksetta aukaistavia, jos ne on kirjan muodossa.Opettajia kyllä tarvitaan, mutta kuulijan vastuulla on selvittää, opettaako opettaja raamatullisesti.
1. Kor. 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
Gal. 6:6 Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
Ef. 4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, - Pilkkaajia riittää
12¤12¤12 kirjoitti:
Voi ihme, miten viisas!
Vain helluntailainen osaa kaiken!
Raamatussa on 74 kerrosta, joka vaatii jo teologeiltakin työtä, mutta helluntailainen selittää sanan heti!
"Joo hei, halle, mä oon Pate vaan ja tulin uskoon viime viikon torstaina, mä olin ennen semmonen tenu ja imppasin ja vedettiin kamaa kavereitten kaa, tirsk, niisk, anteeks, ku tota räkää viel tulee, ku Herra ei oo vielä vapauttanu röökistä. Mä todistan sulle kuule, että Jeesus on Herra. Hän asuu Taivaassa niinku Isän Poikana, vaikkei ite ole mikään Jumala niinku veljet eilen rukouskokouksessa kerto, mut on kuitenkin niinku Isän suosiossa sillai. Johannes Kastanja oli sen kaveri, se kuullemma diggas syödä heinäsirkkoja ja hunajaa, oon mäkin joskus nälkääni paistanu rotan. Se Johannes Kastanja oli sanonu Ziisukselle, et hei saanks mä kastaa sut ja Ziisus sano sille, et senku ja niin se upotti Jeesuksen sillai Jordaniaan. Sitä mäki sulle tahdon sanoa, että et voi pelastua ellet anna veljien kastaa sua. Aamen."
."Joo hei, halle, mä oon Pate vaan ja tulin uskoon viime viikon torstaina, mä olin ennen semmonen tenu ja imppasin ja vedettiin kamaa kavereitten kaa, tirsk, niisk"
Olet HÄRSKI, pilkkaat vasta uskoontulleita ihmisiä, jotka ovat päässeet maailman saastutuksesta eroon ottamalla Jeesuksen vastaan elämäänsä ja suostumalla prosessiin, jossa Jeesus pesee verellään kaikki maailman saastat heistä pois ja he menevät elämässään kirkkaudesta kirkkauteen, lopulta Isän tykö. - 19%19%51
Pilkkaajia riittää kirjoitti:
"Joo hei, halle, mä oon Pate vaan ja tulin uskoon viime viikon torstaina, mä olin ennen semmonen tenu ja imppasin ja vedettiin kamaa kavereitten kaa, tirsk, niisk"
Olet HÄRSKI, pilkkaat vasta uskoontulleita ihmisiä, jotka ovat päässeet maailman saastutuksesta eroon ottamalla Jeesuksen vastaan elämäänsä ja suostumalla prosessiin, jossa Jeesus pesee verellään kaikki maailman saastat heistä pois ja he menevät elämässään kirkkaudesta kirkkauteen, lopulta Isän tykö.Jaa, näinkö on? Pilkkaan teitä, jotka päästätte "viime torstaina" uskoontulleita narkkareita seurakuntienne opettajiksi,kuitenkin samalla kiellätte kaiken teologisen Raamatun tutkinnan, hyökkäätte syvällistä Raamatun tutkintaa vastaan, sillä se paljastaa teidät ittenne huijareiksi.
Itse "Pateahan" en tuossa pilkkaa. Jos sinulla olisi älyä edes puolen litran verran, huomaisit, että itse Paten suuhun laitoin vilpittömät sanat. Mutta ettehän te mitään näe, ettekä kuule.
Olen itse elämässäni kovia kokenut, itsekin kurjuudesta noussut, joten pyyhi nyt närkästynyt nenäsi, kyllä kadun ihmiset itse sietävät suoraakin puhetta.
Terveiset vaan kaikille "pateille" ynnä muille suhmuran sussuille. - Pilkkaajia riittää
19%19%51 kirjoitti:
Jaa, näinkö on? Pilkkaan teitä, jotka päästätte "viime torstaina" uskoontulleita narkkareita seurakuntienne opettajiksi,kuitenkin samalla kiellätte kaiken teologisen Raamatun tutkinnan, hyökkäätte syvällistä Raamatun tutkintaa vastaan, sillä se paljastaa teidät ittenne huijareiksi.
Itse "Pateahan" en tuossa pilkkaa. Jos sinulla olisi älyä edes puolen litran verran, huomaisit, että itse Paten suuhun laitoin vilpittömät sanat. Mutta ettehän te mitään näe, ettekä kuule.
Olen itse elämässäni kovia kokenut, itsekin kurjuudesta noussut, joten pyyhi nyt närkästynyt nenäsi, kyllä kadun ihmiset itse sietävät suoraakin puhetta.
Terveiset vaan kaikille "pateille" ynnä muille suhmuran sussuille."Jaa, näinkö on? Pilkkaan teitä, jotka päästätte "viime torstaina" uskoontulleita narkkareita seurakuntienne opettajiksi,kuitenkin samalla kiellätte kaiken teologisen Raamatun tutkinnan, hyökkäätte syvällistä Raamatun tutkintaa vastaan, sillä se paljastaa teidät ittenne huijareiksi.
Itse "Pateahan" en tuossa pilkkaa. Jos sinulla olisi älyä edes puolen litran verran, huomaisit, että itse Paten suuhun laitoin vilpittömät sanat. Mutta ettehän te mitään näe, ettekä kuule".
Kiitti hirveesti "puolen litran aivot-pilkastasi". Valitettavasti kettuilusi ei vaan osunut maaliinsa, sillä minun seurakuntani on tällä hetkellä vain maailmanlaajuinen Kristuksen ruumis.
Eli en uskalla käydä missään seurakunnassa enää, sillä ne ovat miltei poikkeuksetta muuttuneet uus-karismaattisiksi noitaliikkeiksi, joissa julistetaan VÄÄRÄÄ evankeliumia, eivätkä tulkitse Raamattua enää kirjaimellisesti, vaan lisäävät ja poistavat sieltä asioita. - 1¤1
"Jaa, näinkö on? Pilkkaan teitä, jotka päästätte "viime torstaina" uskoontulleita narkkareita seurakuntienne opettajiksi,kuitenkin samalla kiellätte kaiken teologisen Raamatun tutkinnan, hyökkäätte syvällistä Raamatun tutkintaa vastaan, sillä se paljastaa teidät ittenne huijareiksi.
Itse "Pateahan" en tuossa pilkkaa. Jos sinulla olisi älyä edes puolen litran verran, huomaisit, että itse Paten suuhun laitoin vilpittömät sanat. Mutta ettehän te mitään näe, ettekä kuule".
Kiitti hirveesti "puolen litran aivot-pilkastasi". Valitettavasti kettuilusi ei vaan osunut maaliinsa, sillä minun seurakuntani on tällä hetkellä vain maailmanlaajuinen Kristuksen ruumis.
Eli en uskalla käydä missään seurakunnassa enää, sillä ne ovat miltei poikkeuksetta muuttuneet uus-karismaattisiksi noitaliikkeiksi, joissa julistetaan VÄÄRÄÄ evankeliumia, eivätkä tulkitse Raamattua enää kirjaimellisesti, vaan lisäävät ja poistavat sieltä asioita.No sillai! Minähän häivyin tuosta noitaliikkeestä jo lähes 30 vuotta sitten ja siirryin kristilliseen kirkkoon.
Mutta ev.lut.kirkkokin itse kirkkolaitoksena on tuottanut pettymyksen, vaikkei itse uskon puolesta ja kirkossahan onkin runsain määrin vilpittömiä oikeita kristittyjä.
Taas on vanhurskasten seurakunta hakusessa.
. - Jäännös
"Jaa, näinkö on? Pilkkaan teitä, jotka päästätte "viime torstaina" uskoontulleita narkkareita seurakuntienne opettajiksi,kuitenkin samalla kiellätte kaiken teologisen Raamatun tutkinnan, hyökkäätte syvällistä Raamatun tutkintaa vastaan, sillä se paljastaa teidät ittenne huijareiksi.
Eli en uskalla käydä missään seurakunnassa enää, sillä ne ovat miltei poikkeuksetta muuttuneet uus-karismaattisiksi noitaliikkeiksi, joissa julistetaan VÄÄRÄÄ evankeliumia, eivätkä tulkitse Raamattua enää kirjaimellisesti, vaan lisäävät ja poistavat sieltä asioita.Nimimerkille: Pilkkaajia riittää".
On olemassa joitakin varsin hyviä seurakuntia vielä. Oikeassa tosin olet, että kaikenlaista kummallisuutta on nykyään suurimmassa osassa seurakuntia.
Rukoile johdatusta Jumalalta, että löytäisit hyvän hengellisen kodin. Itse olin aiemmin äärikarismaattisissa ympyröissä, mutta uuvahdin siihen hössötykseen ja puserrukseen. Jumala johdatti minut lopulta pieneen vapaaseurakuntaan, joka on erittäin perinteinen. On kuin olisi mennyt ajassa taaksepäin. Seurakunnan kokouksissa toivotetaan rauhaa kädestä pitäen ja lauletaan Hengellisen laulukirjan lauluja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hengellinen_laulukirja
Sana on erittäin hyvä pastorillamme joka ikinen kerta. Raamatun linjasta ei tingitä piiruakaan, mm naiset eivät pääse vanhimmistoon. Eipä heitä ole sinne pyrkimässäkään, koska seurakuntamme naiset ymmärtävät lukea Raamattuaan.
Kyllä sinäkin vielä seurakuntayhteyden löydät, pieni jäännös on aina olemassa! - Pilkkaajia riittää
Jäännös kirjoitti:
Nimimerkille: Pilkkaajia riittää".
On olemassa joitakin varsin hyviä seurakuntia vielä. Oikeassa tosin olet, että kaikenlaista kummallisuutta on nykyään suurimmassa osassa seurakuntia.
Rukoile johdatusta Jumalalta, että löytäisit hyvän hengellisen kodin. Itse olin aiemmin äärikarismaattisissa ympyröissä, mutta uuvahdin siihen hössötykseen ja puserrukseen. Jumala johdatti minut lopulta pieneen vapaaseurakuntaan, joka on erittäin perinteinen. On kuin olisi mennyt ajassa taaksepäin. Seurakunnan kokouksissa toivotetaan rauhaa kädestä pitäen ja lauletaan Hengellisen laulukirjan lauluja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hengellinen_laulukirja
Sana on erittäin hyvä pastorillamme joka ikinen kerta. Raamatun linjasta ei tingitä piiruakaan, mm naiset eivät pääse vanhimmistoon. Eipä heitä ole sinne pyrkimässäkään, koska seurakuntamme naiset ymmärtävät lukea Raamattuaan.
Kyllä sinäkin vielä seurakuntayhteyden löydät, pieni jäännös on aina olemassa!"On olemassa joitakin varsin hyviä seurakuntia vielä. Oikeassa tosin olet, että kaikenlaista kummallisuutta on nykyään suurimmassa osassa seurakuntia.
Kyllä sinäkin vielä seurakuntayhteyden löydät, pieni jäännös on aina olemassa"!
Kiitos ystäväni lohduttavista sanoistasi, on hauska tietää, että Suomesta löytyy vielä ainakin jokunen Jeesusta ja Raamattua täysillä rakastava ja kunnioittava seurakunta.
Olen itse muutamassa perheineni takaisin rakkaaseen Helsinkiimme, jossa olemme ajatelleet mahdollisesti liittyä ainakin tv7:ssä hyvältä ja oikeaoppiselta kuullostavalta One way missioniin.
- ekkleesia ei kirj.
Pawson opettaa enimmäkseen hyvin ja oikein, mutta toki hänellä on isiltä opittuja virhetulkintoja kuten kolminaisuusoppi, oppi ikuisesta piinahelvetistä ja omintakeinen kastepelastusoppi.
Mitä "taivaaseen pääsyyn" tulee, niin eivät kristityt siirry taivaaseen Isän ja Jeesuksen luokse heti kuoltuaan, vaikka Jeesus Isän luona taivaassa nyt onkin. Kuolleet kristityt nukkuvat tiedotonta kuolonunta ja nousevat ylös haudoistaan (heräävät kuolleista) Kristuksen tulemuksessa. Myös eloon jääneet temmataan yläilmoihin ja pilviin Herraa vastaan, sillä me muutumme silmänräpäyksessä ja meidät puetaan kuolemattomaan ja katoamattomaan uuteen ruumiiseen Kristuksen tulemuksessa.
Paikka, jossa elämme ikuisuuden, on uusi maa, josta mainitaan mm. Ilmestyskirjan 21. ja 22. luvuissa sekä 2. Pietarin kirjeessä (3:13) ja Jesajan kirjan lopussa (65-66). Ikuinen elämä on elämää kuolemattomassa ruumiissa uuden maan päällä, ei aineettomien henkien elämää astraalitaivaassa Jumalan ja enkelien keskellä. Ilmestyskirjan mukaan Jumala on oleva kansansa keskellä tässä uudessa maassa, joka on meidän määränpäämme ja ikuinen osamme.- Jumala on yhtä
Kadotustuomio nyt kuitenkin mainitaan Raamatussa. Mitä se ikinä tarkoittaakin, en halua ottaa selvää. Jeesus on Jumala, kun on nähnyt Hänet, on nähnyt Isän. Jeesus ja Isä ovat yhtä. Jumalalla on myös Henki - Pyhä Henki.
- (:>
"Pawson opettaa enimmäkseen hyvin ja oikein, mutta toki hänellä on isiltä opittuja virhetulkintoja kuten kolminaisuusoppi, oppi ikuisesta piinahelvetistä ja omintakeinen kastepelastusoppi".
Olet KAUHEA valehtelija, mikä lie jehova oletkaan. Tässä sinulle kolminaisuus- kaste- ja helvettioppia suoraan Jeesukselta
Jeesus itse sanoo Mark 28:18 - 20
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman lippuun asti.
Lisäksi Jeesus: Matt 24:14, Mark 16:15, 16, Luuk 24:47, Ja Raamattu: 2 Kor 13:13, 1 Piet 1:2
Jeesuksen sanat helvetistä; Mark 9:
45. Jos sinun jalkasi viettelee sinut, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin.
47. Jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin,
48.Jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Ja Matt 7:
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lamamsten vaatteissa, mutta sisiältä ovat raatelevaisia susia.
Ja Matt 18:9, Raamatusta: Room 8:13, 1 Kor 9:27, Kol 3:5
- ekkleesia ei kirj.
Mekin olemme yhtä herran kanssa ja meissäkin on pyhä henki. Se ei tee meistä silti Jumalaa tai Jumalan 2. persoonaa niin kuin kolminaisuusopissa Jeesuksesta sanotaan.
- 1¤1¤1
Näitä foorumeita lukiessa on tullut päivänselväksi se helluntailaisten julkisesti salaama harhaoppi, että he kieltävät Kristuksen jumaluuden, heille hän on pelkkä profeetta, ei Jumalan Poika. Julkisestihan helluntailaiset uskottelevat olevansa kristittyjä ja tunnustavansa kristinuskon pääopit, mutta sitten täällä selän takana, eli omiensa joukossa riekkuvat ja pilkkaavat kaikkia kristinuskon pyhiä arvoja. Näin ollen, koska profeetan kuolema ei Raamatun mukaan voi tuoda pelastusta ihmiskunnalle, vaan ainoastaan Jumalan Ainokaisen Pojan kuolema ja sovitustyö, he todellisuudessa kieltävät myöskin mm. Kristuksen sovitustyön, sekä paljon muutakin.
Olen monesti kirjoittanut siitä, että helluntailaisilla on nk. "julkinen oppi", eli valhe esitettävänään kristityille, joita houkuttelevat joukkoihinsa, mutta sitten toisaalla se todellinen oppi, jota sitten seurakunnissa ja heidän omiensa joukossa todellisuudessa opetetaan ja jokainen lukutaitoinen kristitty näkee, että se oppi on antikristillinen.No en kyllä salaa että Jeesus lihansa puolesta veljiensä keskuudesta Jumalan valitsema profeetta, joita kutsutaan Jumalan pojiksi mutta pyhyyden hengen puolesta Jumala korotti hänet ylimmäiseksi papiksi ja Jumalan pojaksi; [5. Moos.18:15,18,19]
Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]- 19%1
ekivaari kirjoitti:
No en kyllä salaa että Jeesus lihansa puolesta veljiensä keskuudesta Jumalan valitsema profeetta, joita kutsutaan Jumalan pojiksi mutta pyhyyden hengen puolesta Jumala korotti hänet ylimmäiseksi papiksi ja Jumalan pojaksi; [5. Moos.18:15,18,19]
Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]Kristuksen kaksiluonto-oppi:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Poika
. 19%1 kirjoitti:
Kristuksen kaksiluonto-oppi:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Poika
.Linkissä mainittu Kristuksen kaksiluonto-oppi on ihmisoppia, ei Jumalan sanaa. Mariasta Daavidin jälkeläisenä syntyneellä Jeesuksella oli oma ihmisluonto, josta hän joutui Isän koulutuksessa luopumaan ja sen kuolettamaan; Pyhyyden hengen puolesta Jumalan tahdosta syntynyt Kristus, täydelliseksi kärsimysten kautta tultuaan korotettiin Jumalan pojaksi, Kristukseksi ja ylimmäiseksi papiksi, jota virkaa hän hoitaa iankaikkisesti:
Heprealaiskirje 5
5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,"
- se epäuskoinen
Kovasti on aloitustani miinusteltu. Te ette kestä minkään arvostelun edessä ja juurihan itseasiassa kehuin Pawsonia. Ja tämä on kuulkaa paljon. Mutta olen aina rehellinen. Kiitos sille, jolle kiitos kuuluu ja päinvastoin.
Kun menin aiemmin möläyttämään helluntailselle sukulaiselle, että kuuntelin Pawsonia, sain tänä aamuna soiton, että minun täytyy nyt kuunnella tämänkin aamuinen, eli ilm. eilisiltainen Pawson. Siis käskyttämällähän ihmiset yleensä asettuvat vastahankaan, te ette tätä ymmärrä.
Joka tapauksessa, huokaisten avasin toosan ja valikoin kanavan. Täytyy sanoa, ettei tälläkään kertaa Pawson huonosti puhunut. Ihan asiaa, en havainnut mitään järisyttävää harhaopin poikasta, ellei siihen lasketa koko kiliasmi ja milleniumismi, jota kyseinen opetus täysillään edustaa.
Joka tapauksessa: ihan asiallinen esitys ja on pakko tunnustaa, että nyökkäilin mielessäni ja ajattelin, että joo, noinhan minäkin olen asian ymmärtänyt.
Olkaa hyvä. - hyyhhyy
jaahas ja pollinikki on taas käynyt merkkamassa foorumia omilla hajuillaan.
hyhyhyh.!- pollinikki
Koipi ylös ja lorotus....... ..... .......
hyyhhyy merkattu.
- KTS (Ei kirj.)
Kuinka moni helluntailainen enää OIKEASTI uskoo tempoiluihin?
Yks tai kaks peräkammarihemmoa, jotka ei oo eläissään käyneet takapihaa pitemmällä.
Sitten osa puhuu siitä ikään kuin perinteen ja näön vuoksi.
Enemmistö ajattelee omilla aivoillaan ja osaa ottaa symbolit symboleina ja tosiasiat tosiasioina.- viuhvaanjasinne
Harmi ettei kooteetä ole temmattu sinne minne kuuluisi joa ajat sitten.
- 3%5%3
No panetella te kyllä osaatte. Pian aloituksen jälkeen alkoi teiltä panettelua tulla, helluntailaista kielilläpuhetta, pelkkää pahaa.
Turhilössin "kääntymykset" tuottavat todellakin "uudenlaisia kieliä".
Kirouksia, solvauksia, uhkauksia ja emävalheita.
- -kuuntelija-
Pawson on mielestäni hyvä opettaja, joka antaa puheissaan ajattelemisen aihetta ja uusiakin näkökulmia. Hän on itse sanonut, että kaikki Raamatun selittäjät, opettajat ovat vajavaisia, ja hän sanoi, että jos ette löydä hänenkään opettamaa asiaa Raamatusta, älkää uskoko. Mielestäni se on nöyryyttä. UT:sta ei todellakaan löydy "salaista" ylöstempausta. Kaikki mitä siitä on sanottu, on sanottu aivan yksiselitteisesti (mm. Ilm.1:7 ja Matt. 16) Jeesus itsekin puhui siitä. Myös se, että lopussa Jumala itse laskeutuu maan päälle, on sanottu UT:ssa, mutta myös se, että sitten tulee olemaan "uusi taivas ja uusi maa" (Ilm. 21).
- 19%yx
Vankkana anti-pawsonistina nyt pari kertaa häntä kuunneltuani myönnän, että hänellä on näkemystä. Mistä lie syystä olen häntä aiemmin niin inhonnut, etten hänen takiaan edes TV7:aa avannut.
Jos hän vain pysyy raamatunopetuksessaan, niin hyvä ja jättää muiden arvostelemiset rauhaan, niin vielä parempi.
Nyt on hänellä ollut käsiteltävänään Ilmestyskirja. Kiitettävää on, että hänellä on selvät taulukot, joita tuijottaessa katsoja tajuaa mistä hän puhuu. - saa viisastuakkin
19%yx kirjoitti:
Vankkana anti-pawsonistina nyt pari kertaa häntä kuunneltuani myönnän, että hänellä on näkemystä. Mistä lie syystä olen häntä aiemmin niin inhonnut, etten hänen takiaan edes TV7:aa avannut.
Jos hän vain pysyy raamatunopetuksessaan, niin hyvä ja jättää muiden arvostelemiset rauhaan, niin vielä parempi.
Nyt on hänellä ollut käsiteltävänään Ilmestyskirja. Kiitettävää on, että hänellä on selvät taulukot, joita tuijottaessa katsoja tajuaa mistä hän puhuu.Olisko hiukan muussakin korjaamisen varaa kuinyksin Pawsonin näkemyksissä !?
Jospa ihan luopuisit helluntain panettelusta 24/7 ja alkaisit tuijottaa ensin tietenkin hyvin vain varoen sinne peiliin, ja sitten jopa aivan kokovartaloa reilusti katsoen ja todeten että siinä näkyy koko elämäni suurin ongelmavyyhti !
- 9+12
Kiitos, täytyypä suhtautua Pawsoniin varauksella tästä lähtien.
- täys teisti
Ihmetyttää antipawsonilaisuus, mihin tämä tällainen antipatia oikein perustuu, umpimieliseen tiukkapipoisuuteenko?
Heti alusta ihastuin Pawsonin suorasukaiseen ja ujostelemattomaan tyyliin, mies on opetellut läksynsä ja taustatietonsa, tietää siis mistä puhuu.
Jalat maassa olevaa opetusta hänelle, sano.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713