Mitä mieltä olette, voiko tylsä Facebook-profiili olla todellinen turn-off tutustuessa toiseen?
Olen miettinyt tätä viime aikoina, sillä tutustuin erääseen naiseen, jonka kanssa kemiat osuivat oikein hyvin yhteen, ja ajattelin että tästä voisi tullakin jotain, sillä hän vaikutti varsin kiinnostuneelta musta. Ainakin kaikki merkit olivat ilmassa siihen.
Vähän ajan päästä sitten nainen lisäsi mut Fb-kaveriksi, mutta sen jälkeen on alkanut tuntua siltä että hänen kiinnostuksensa on laskenut selvästi. Mitä olemme nähneet livenäkin tuon Facebook-kaveruuden alkamisen jälkeen, niin hän on vaikuttanut jotenkin etäisemmältä, eikä enää osoita kiinnostusta samalla tavalla kuin aiemmin. Aistin selvästi, että jokin on muuttunut, mutta olen vähän ymmälläni siitä että mistä tässä on nyt kyse.
Mietin tuota Facebookin vaikutusta siksi, että totta puhuen profiilini on aika tylsä. Mulla on vain 3 kuvaa ja tosi vähän statuspäivityksiä, sillä ainoa mikä ko. sivustolla kiinnostaa on chat. Omia ajatuksiani en tykkää juuri Facebookissa jakaa. En myöskään saa juurikaan hirveästi kommenttejä/tykkäyksiä muiltakaan, joten Facebookini ei välttämättä anna musta hirveän hyvää/sosiaalista kuvaa. Eikä sillä, ei mulla nyt mikään laaja kaveripiiri olekaan, koska olen panostanut enemmän niihin kavereihin keistä oikeasti pidän.
Voisiko näillä asioilla olla yhteys? Kuinka tarkkaan naiset tutkivat uuden tuttavuuden Facebookin? Tuomitsevatko naiset helposti jos epäilevät ettei omaa rikasta sosiaalista elämää? Kyseinen nainen on 22-vuotias, joten pitääkö mun kokeilla seuraavaksi puumanaisia jos he eivät välttämättä olisi niin kiinnostuneita Facebook-menestyksestä? Ehhhhh...
Naiset: voiko Facebook tappaa kiinnostuksen?
19
841
Vastaukset
- Punainen Hattu
Olen ihastuksesi ikäinen nainen, eikä minulla ole facebookia. Ehken siksi ole paras vastaamaan kysymykseesi, mutta omalla kohdallani olen saanut useilta ihmisiltä kummastelua sen suhteen, ettei minulla ole facebookia. Kai se on tänä päivänä samanlainen itsestäänselvyys kuin kännykän omistaminen...
En ole tuomitsevainen luonne, koska en itsekään omaa kuin yhden kaverin elämässäni. Siksi ehkä tulen tulevaisuudessa tappelemaan samojen kysymysten äärellä kuin sinäkin, sillä oma ihastuksen kohteeni taas on sosiaalisilta ympyröiltään täysin päinvastainen (eli hänellä niitä ystäviä riittää).
Oletko kertonut ihastuksellesi, että et halua kertoa asioistasi facebookissasi? Jos et, niin kannattaa kertoa, se voi selventää paljonkin asioita.
Tsemppiä! :)- destroyed by Fb?
Joo, siis vähän sama ongelma tässäkin pelottaa taustalla. Tiedän että hänellä on paljon ystäviä/kavereita, paljon enemmän kuin minulla. Siksi tuo Facebookikin rupesi mietityttämään just sen takia, että jos hän alkoikin pitää minua jotenkin hirveän antisosiaalisena. Hyvin me silti kyllä toimeen tultiin ainakin aluksi.
- jshkaH
Kaikki on mahdollista.
Kuvaamasi perustella FB -asenteesi on ihan ok, mutta jotkut ihmiset tekevät vain johtopäätöksiä toisista omilla kriteereillä. Sille ei voi mitään. Jos sille naiselle on merkityksellistä se, että hän seurustelee mielettömän FB-kaverin kanssa, niin voit itsekin nauraa ajatukselle. Sehän on absurdia, kun FBssa voi teeskennellä mitä vain.
Eikö olisi merkityksellisempää, että sinua arvioidaan muiden kriteereiden kuin FB-statuksen perusteella? Pysy itsenäsi vaan. Kyllä oikea nainen näkee sinussa muutakin kuin jonkun bittiprofiilin. - Fb-lutka
JOS ON NIIN IDIOOTTI NAINEN ETTÄ FB:N PERUSTEELLA VALITSEE MIEHEN NIIN EIPÄ PALJON JÄRKEÄ PÄÄSSÄ OLE!!!
- destroyed by Fb?
EI SE SIIHEN VARMAAN KAATUNUT, MUTTA KYSYMYS OLIKIN ETTÄ LASKEEKO TYLSÄ FACEBOOK KUINKA PAHASTI NAISEN KIINNOSTUSTA?
- tätineuvoo
En usko, että kyseessä on sivusi tylsyys. Jos sivullasi ei ole paljon päivityksiä ym., tyttö voi luulla, että olet blokannut hänet suurimmasta osasta päivityksiäsi ts. kokee, että salaat jotain etkä halua häntä todella elämääsi. Tästä seuraa sitten naisen viilentynyt käytös, kun mielikuvitus laukkaa.
- destroyed by Fb?
Aa, hyvä pointti kyllä. En muistanutkaan ottaa huomioon että siellä voi tosiaan salata melkein kaiken tietyltä valitsemaltaan ryhmältä. En kyllä tosiaan ole siirtänyt häntä millekään rajattujen listalle, mutta siltä se voi tosiaan näyttää toisen näkökulmasta.
- gkffkfgigkjdidpfpglfkdbr
joo, toi tulisi mullakin ekana mieleen!!!siis et on laitettu johonkin rajoitettuun ryhmään!!!!
- natascha90
Eihän sellainen Fb-profiili hyvää kuvaa miehen sosiaalisesta elämästä anna. Suoraan sanottuna kyllä mulle olisi ainakin pettymys huomata ettei muuten kivalla miehellä ole paljon sosiaalista elämää.
- vain 63 fb-kaveria
Elämää ja sosiaalistakin elämää on myös Facebookin ulkopuolellakin
- mies__.-_
Olen tätä itsekin pohtinut. Tuo facebook homma on todella suuri riskitekijä ja jos on juuri tutstunut toiseen, tyyliin nähnyt ja jutellut muutaman lauseen niin kannattaa miettiä. Jos tuntuu että on facebookin kautta helpompi lähestyä ja täten tavallaan on jokin pohja oikeassa elämässä jutustelulle niin facebook on hyvä keino siihen. Eli ujoille ihmisille facebook on loistava keino. Tosin tässäkin tulee sitten todella suuri riskiteijä. Eli jos ujo ihminen olettaa myös kumppaninsa olevan ujo, jota hän todellisuudessa voikin olla, mutta fb päivityksen antavat aina toisen kuvan niin tämä tappaa todella helposti ujon mielenkiinnon toista kohtaan. Eli voi se toimia myös näinkin päin. Eli kannattaa pitää se mielikuva jonka on saanut oikeassa elämästä kyseisestä ihmisestä. Se on yleensä oikea.
- huhaaface
Muutama vuosi sitten yksi nainen ihmetteli miten mulla on niin vähän facessa kavereita, niitä oli tuolloin jotain 30, nyt 62 ja olisi enemmänkin jos kaivelisin joka ikisen tutun vuosien vuosien vuosien takaa Ruotsia ja työkavereita myöten. Mutta en vain jaksa, mulla on jo ihan tarpeeksi siellä "kavereita", enkä ymmärrä semmoisia joilla niitä on satoja siellä.
- sori olin rehellinen
Voi se vähentää sitä kiinnostusta aika paljon. Muistan kun syksyllä tutustuin yliopistolla yhteen poikaan, joka vaikutti rennolta, hauskalta, kivalta jne. Olin todella kiinnostunut tutustumaan häneen, mutta jotenkin intoni laski kun näin hänen Facebookinsa. Hänellä oli jotain 60 kaveria ja säälittävän vähän statuspäivityksiä. Profiili oli niin ristiriitainen hänen "liveversionsa" kanssa, että en oikein tiennyt mitä ajatella. Tietyllä tapaa huonon näköinen Facebook on kyllä kuin varoitusmerkki.
Omaan kiinnostukseeni on pari kertaa facebook-profiili vaikuttanut johtuen ihan siitä, että huomaan ihmisen olevan erilainen mm. kiinnostuksen kohteidensa suhteen. Jos miehellä on normi-ihmisten mielestä"huono" profiili eli hyvin rajattu, niin minä ennemminkin kiinnostuisin. Sellainen on täydellinen turn off, että kommentoi vähän mitä sattuu ja jakaa kaiken mahdollisen.
- 19+16
Mitä jos ei ole profiilia Facebookissa? Pidetäänkö sosiaalisena erakkona vai rohkeana omantiensä kulkijana? Naisille tämäkin.
- shhhshh
Eikös tuosta varoitettu roskalehtien toimesta jo työnantajiakin, että älkää koskeko, potentiaalinen massamurhaajahan sellainen on. :D
- Tosielämän ystävät
No eipä minulla ainakaan ole profiilia Facebookissa, (ja ikää on hieman yli 20 vuotta) mutta en ole sosiaalisesti erakko, en todellakaan. Minulla on kymmenittäin ystäviä, jotka olen löytänyt oikeasta elämästä. Olen löytänyt heitä yhteisen työn kautta, koulun kautta, harrastusten kautta, toisten kaverien ja tuttujen kautta ja niin edelleen. Suurimpaan osaan näistä ystävistä tutustuin jo silloin, kun Facebookia ei vielä ollut ja silloin, kun Facebook ei ollut vielä "in". Ja pystyn helposti luettelemaan ainakin 5-10 noista ystävistäni, joilla ei myöskään ole profiilia Facebookissa.
Pyydän anteeksi, jos seuraava toteamukseni kuulostaa töykeältä, mutta eivätkö ihmiset osaa nykyään hankkia ystäviä muualta kuin Facebookista, jos kerran sellaista ihmistä, jolla ei ole Facebook-profiilia tai tarpeeksi ystäviä Facebookissa, pidetään sosiaalisesti erakkona?
Ja mitä ajattelisin ihmisestä, jolla ei olisi Facebook-profiilia tai vain vähän ystäviä Facebookissa? Enpä oikein mitään. Ja jos kyseessä olisi ihastukseni, niin ei vaikuttaisi omaan kiinnostukseeni tai omaan kuvaani hänestä millään tavalla Facebookissa olemattomuus tai Facebookissa oleminen.
- nainen itsekin
No en tiedä teidän pikuskidien sielunelämästä niin paljoa, mutta kannattaa aktivoitua nimenomaan kommentoimaan sen naisen päivityksiä. Jos olet passiivinen häntä kohtaan fb:ssa ja irl, niin luulee, ettet ole kiinnostunut.
- Jaaaaaaahas111
Pitäisi muutenkin rajottaa tota F.B:N sisältöä ja laajuutta, karannut täysin lapasesta koko touhu.
Minkälaisen vaikutelman saa ihmisestä joka analysoi sinut pelkän facebook profiilin perusteella ja satunnaisten "tykkäystesi" perusteella.......Mene ja tiedä.
Komppaan Tosi elämän ystäviä, livenä kannattaa puhua ja tutustua, Facessa muutenkin kaikilla eriäviä tykkäyksiä, ym, ja osa kommentoi koko sivustolle pelkästään huonon läpän mielessä.
Alkaa olla yhtä paha, jollei pahempi jo kun Galleria, banniin koko sivusto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2512888Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell51620Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.21315- 1011174
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231151- 701039
Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581025Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531022Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717937- 135912