Elämä

onihanyhtähelvettiä

Olen ollut lapsesta asti tosi ujo. Muistan jo silloin ihmisten kommentoineen,että
tuo lapsi on niiin hiljainen että... ja eräässä päivähoitopaikassa minulle huudettiin ihan suoraan tästä asiasta...se aiheutti älytöntä häpeää ja ihmettelin mikä minussa on vikana.En edelleenkään ole mikään suupaltti ja minua on kiusattu usein.
Tulen kuitenkin ulkomaalaisten ihmisten kanssa hyvin toimeen,he eivät ole niin ennakkoluuloisia ja tuomitse heti,vaikka joskus kysyvätkin miksi olet niin ujo. Mietin mikä suomessa tekee sen että ollaan niin kauhean ankaria toisille,heti jos et puhu olet tuppisuu ja sinut unohdetaan yksin?..ei edes yritetä ymmärtää..

2

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsdgdgdsgsdafsdg

      En kyllä ymmärrä että MIKÄ IHME siinä on niin pahaa olla hiljainen, kun ei ole kuitenkaan mitenkään ilkeä/töykeä muita kohtaan kuitenkaan. :D Ja vielä aikuiset ihmiset... ihan naurettavaa

    • Epävarmuus

      Itsekin hiljaisena ihmisenä olen huomannut, että epävarmoja suomalaisia häiritsee todella jos joku istuu vain hiljaa ja pahimmillaan vielä katsoo kohti. Epävarma ihminen alkaa kelaamaan mitä tuo ajattelee yms. ja tilanteeseen pitää löytää jotain muka hauskaa tai hölöttää ihan muuten vain. Itsevarma ihminen osaa olla hiljaa ja antaa tilaa myös ujommalle ihmiselle, heidän kanssaan saa lopulta todella antoisia keskusteluja kun smalltalk hypätään yli ja puhutaan oikeista asioista. Hölöttäjät eivät taas pääse koskaan tuo smalltalk vaiheen yli, vaan jumittuvat siihen. He kokisivat epävarmuutta puhua syvällisä oudon ihmisen seurassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe