Olen ollut lapsesta asti tosi ujo. Muistan jo silloin ihmisten kommentoineen,että
tuo lapsi on niiin hiljainen että... ja eräässä päivähoitopaikassa minulle huudettiin ihan suoraan tästä asiasta...se aiheutti älytöntä häpeää ja ihmettelin mikä minussa on vikana.En edelleenkään ole mikään suupaltti ja minua on kiusattu usein.
Tulen kuitenkin ulkomaalaisten ihmisten kanssa hyvin toimeen,he eivät ole niin ennakkoluuloisia ja tuomitse heti,vaikka joskus kysyvätkin miksi olet niin ujo. Mietin mikä suomessa tekee sen että ollaan niin kauhean ankaria toisille,heti jos et puhu olet tuppisuu ja sinut unohdetaan yksin?..ei edes yritetä ymmärtää..
Elämä
2
179
Vastaukset
- gsdgdgdsgsdafsdg
En kyllä ymmärrä että MIKÄ IHME siinä on niin pahaa olla hiljainen, kun ei ole kuitenkaan mitenkään ilkeä/töykeä muita kohtaan kuitenkaan. :D Ja vielä aikuiset ihmiset... ihan naurettavaa
- Epävarmuus
Itsekin hiljaisena ihmisenä olen huomannut, että epävarmoja suomalaisia häiritsee todella jos joku istuu vain hiljaa ja pahimmillaan vielä katsoo kohti. Epävarma ihminen alkaa kelaamaan mitä tuo ajattelee yms. ja tilanteeseen pitää löytää jotain muka hauskaa tai hölöttää ihan muuten vain. Itsevarma ihminen osaa olla hiljaa ja antaa tilaa myös ujommalle ihmiselle, heidän kanssaan saa lopulta todella antoisia keskusteluja kun smalltalk hypätään yli ja puhutaan oikeista asioista. Hölöttäjät eivät taas pääse koskaan tuo smalltalk vaiheen yli, vaan jumittuvat siihen. He kokisivat epävarmuutta puhua syvällisä oudon ihmisen seurassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851548Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62745