MIetin että miksiköhän Yrittäjyys on Suomi24:ssäkin Taloussivujen alla eikä kohdassa "Työ ja opiskelu"
Ne yrittäjät jotka minä tunnen niin niiden toimistoissa loistaa valo illalakin kun ne paiskii töitä kun muuta työntekijät on menneet jo kotiin monta tuntia sitten.
Ehkä sen takia Talouden alla että ainahan se on Yrittäjä joka maksaa. Jos työntekijälle tulee nuha kesälomalla niin ei huoli. Kyllä Yrittäjä maksaa kaverille lomapäivät talvella kanssa.
Yrittäjyys Talouden alla eikä Työn
5
62
Vastaukset
- EkiTikka
Joo olen huomannut. Sen takia laitoinkin firman pakettiin. Mikä kehitysapu minä olen.
- jihou
Pakko jatkaa tätä synkkää valittamista...
Kyllä välillä tuntuu että tästä on vapaus jne kaukana. Minä olen töissä työntekijöilläni ja verottajalla. Jos niiltä erehtyy jostain syystä jäämään jotain almuja, niin sillä se meidän perhe sit syö. Mietin monesti että miksi ihmeessä tässä maassa on yhtään yrittäjää...- sinnikäsYrittäjä
Vaikka pienyrittäjä näennäisesti on "vapaa" tekemään mitä haluaa, niin käytännössä se vaan onniin että olet työsi vanki ja karanssia saat jos erehdyt laittamaan hanskat tiskiin. Töihin on mentävä vaikka jalka paketissa. Lomia ei voi pitää kuten tavalliset ihmiset.
Yksinyrittäjälle verotaakka ja kulut yrityksestä ovat käytännössä puolet liikevaihdosta( grynderit ja helppoheikkikusettajat on asia erikseen).
Jos omin käsin teet siis töitä, et millään ehdi tekemään niin paljoa että sillä pääsisi rikastumaan ja työntekijöiden palkkaaminen tai kesälomatuuraajan palkkaaminen on vain kaukainen haave.
Kulut nousee jatkuvasti, oli taas vakuutusmaksut noussut, seuraavaksi nousee kännykkä, laajakaista ja, liiketilan vuokra, sähkö jne jne jne. ja sitten taas uudestaan sama korotuskierros, mutta yritäppä perustella asiakkailles hintoja, ei ne ymmärrä miksi tuntihinta nyt vain on tälläinen kun ALV:kin nousee, eli verottaja käytännössä vetää 2x välistä, ensin ALV:n muodossa, sitten henk kohtaisen veron muodossa.
Hintoja ei voi oikein enää korottaa, hinnat on tapissa jo ja asiakkaat valittaa hinnoista. Yksinyrittäjälle kulurakenne yrittämisestä on todella raskas, kaikki pitää itse maksaa, kuluttajansuojaa ei ole, helppoheikit koko ajan yrittää kusettaa ja häiritsee töitä jne. Monta tonnia kuukaudessa pitää tehdä rahaa vain sen takia että yritys olisi edes olemassa, sitten sen jälkeen vasta jää jotain itelle, aina ei jää kun ylähuuli leivän päälle jos sitä leipääkään.
Ylitöitä tein aluksi niin että tein klo 12 yöhön töitä, onneksi nyt on hieman helpottanut. - Juuso.
Joo, kyllä se työntekijä on kuningas yrityksessä, jos et saa talvilomaa haluamallesi ajalle, otat sairaslomaa. Kätevää eikö totta? Minun ahdinkoa ainakin helpottaisi muutama pieni myönnytys yhteiskunnalta. Saan potkia työntekijän pihalle, jos haluan... Hyvät työntekijät kyllä työn saa pitää, miksi minun yrittäjä pitää kaikkia vetää perässä? Ja sairaslomaan pieni muutos, eka päivä työntekijän piikkin, kaksi seuraavaa yrittäjän ja loput vaikka kelan... Sosiaali kulu prosenttia voi nostaa pari prosenttia kattamaan sitä 7 päivän kakkua, joka minun mallillani jää kelan maksettavaksi. Tämä malli ei koske kuin pk yrityksiä.
- Teroero
En osannut laskea siirtymäajan tukia yms ottaen huomioon karenssit yms mutta tulin siiihen tulokseen että kun lopettelen yritystoimintaa niin murehdin sitten mistä se raha tulee. Kyse on elämän laadusta. Kello on puolikasi illalla ja tässä olisi vielä puoleenyöhön töitä. Palkaa siitä ei tule mutta on tehtävä.
Suunnitelin kyllä että yritän saikkua heti kun oon siivonnut firman pois rekisteristä. Pidettän keralla sit kaikki pitämättömät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944