Citroen DS5

ds5 harkitseva

Morjes!

Elikkäs onko Citroeni-ihmisillä kokemusta DS5:sta?

Kiitän ja kumarran jo etukäteen

62

14515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C5 citroen

      Tekee pilkkaa oikealle DS:lle. Ei kaasunestejousitusta joka oli alkuperäisen DS:n tunnus, lisäksi tehty ilmeisesti aasialaisille tai muille lyhytkasvuisille, nimittäin sisäpeili peittää kokonaan näkymän etuoikealle, ongelma tasa-arvoisissa risteyksissä joissa nimenomaan oikealle pitäisi nähdä.Olen mielestäni normaalikokoinen pit.186 sm enkä ole muissa autoissa törmännyt noin huonoon näkyvyyteen. Nyt joku viisas huomauttaa että penkissä on korkeussäätö, no niin on mutta kun ei laskeudu niin alas että näkisi peilin alta etuoikealle. Muuten auto on ajoltaan kohtuullinen sileillä teillä, ja onhan se kieltämättä nätti.

      • ei ongelma

        Et kai vaan aja autoa ratti sylissä? Itse olen 189 cm pitkä ja penkki on takimmaisessa säädössä, selkänoja kylläkin melko pystyssä ihan mukavuuden vuoksi. Taustapeili ei minulla peitä näkyvyyttä oikealle, peittää kylläkin näkyvyyttä eteenpäin tiettyyn oikean sektoriin, mutta risteysajoa se ei millään lailla haittaa kun näkyvyyttä on peilin oikealta puolelta runsaasti oikealle tuulilasin ja pienen sivulasin kautta.
        Pienempikokoinen näkee hyvin peilin altakin, mutta jos pitkä mies istuu liian lähellä tuulilasia niin saattaahan tuo peili näkyvyyttä oikeallekin haitata.


      • Anonyymi

        Sitikassa esiintyy valitettavasti automaattilaatikkovikoja etenkin jos käytetään samaa japsiilaatikkoa kuten Fiatissa ja Opelissa.....


      • Anonyymi
        ei ongelma kirjoitti:

        Et kai vaan aja autoa ratti sylissä? Itse olen 189 cm pitkä ja penkki on takimmaisessa säädössä, selkänoja kylläkin melko pystyssä ihan mukavuuden vuoksi. Taustapeili ei minulla peitä näkyvyyttä oikealle, peittää kylläkin näkyvyyttä eteenpäin tiettyyn oikean sektoriin, mutta risteysajoa se ei millään lailla haittaa kun näkyvyyttä on peilin oikealta puolelta runsaasti oikealle tuulilasin ja pienen sivulasin kautta.
        Pienempikokoinen näkee hyvin peilin altakin, mutta jos pitkä mies istuu liian lähellä tuulilasia niin saattaahan tuo peili näkyvyyttä oikeallekin haitata.

        192 cm pitkä ja olen tottunut siihen, ettei etuoikealle sisäpeilin vuoksi näe. 90 % autoista on sama ongelma. Kun digi peili tuli joihinkin autoihin, aattelin että ongelma ratkaistu, mutta ei, sisäpeilin paikalla oli näyttöruutu. Oikeasti sivullenikin paikka olisi alkuperäisen DS: n tapaan kojelaudan yläreunassa.


    • uusi citroenisti

      Joo kävi itse just eilen koeajamassa ja auto oli loistava melkein jokaisella osa-alueella. Se näkyvyys oikeaan etuviiston on vähän huono ja tavaratilan luukku täytyy avaa avaimesta tai sisältä. Mutta ne olivatkin sitten ainoat asiat, joista voisi antaa risuja. DS5:ssa saa hyvän ajoasennon, ajomukavuus on mielestäni väh. yhtä hyvä kuin nykyisessa menopelissäni Honda Accordissa. tavaratilaakin on yllin kyllin. Ja tuo muotoilu on niin perfecto kuin olla ja voi! Ei se kaasujousien puuttuminen jäänyt ainakaan minua vaivaamaan, koska tiedän, millaiset ongelmat niiden kanssa saattaatulla iän myötä. Nuo perus rautajouset tekevätkin autosta mukavan jämäkän ajettavan, eikä auto heilu liian pehmeästi sivulta sivulle. varustelukin on todella hyvä mm. ko. autossa sähkönahkajakkarat hierontatoiminnolla ja muisteilla, 3 lasikattoa, kääntyvät xenonit, perutuskamera anturit edessä ja takana, avaimeton lukitus ja käynnistys ja muistaakseni 10 kaijutinta...

      Eli ei voi muuta kuin suositella kaikille, jotka haluavat erottua harmaasta massasta :)
      Että kyllä on todella erottuva ja mitä mainioin ajokki kaupunkiin ja maantielle

      • vaanonsesiltiupea

        Suomessa keskiverto autonostaja hankkii ajokkinsa nimenomaan sulautuakseen massaan. Samanlainen harmaa purkki kuin muillakin koetaan turvalliseksi valinnaksi. Arvostelun pelossa ei muuta voida harkita. Siinä mielessä noin erottuva auto on monelle täällä oikeastaan negatiivinen asia.


      • DS5harkinnassa

        Takaluukun saa auki myös rekisterikilven yläpuolella olevasta piilotetusta napista...


    • jimi räikkönen

      Huomasi myös että penkkien harmaa nukka irtoaa helpommin kuin vanhemmissa malleissa etenkin kun kaarreajossa lisää nopeutta. Jousituksen negatiivinen olkapoikkeama on myös poikkeukellisesti korvattu positiiviseksi joka on mielestäni negatiivinen kokemus, varsinkin drihving ajossa maantiellä. Raju rabatti kertoo että tuote on masterpiece varsinkin suomen laajoilla markkinoilla ja testaajat ovat suorastaan nähneet unesa kolme DS versiona ajon jälkeen.

    • Audi on silti paras

      Kävin kokeilemassa ja nauroin niin makeasti sitä ajellessa. Kaikkia pelle autoja sitä tehdääkin XD

      • 19 + 8

        Jos tästä sun surullisesta kateuden muovaamasta kommentista halutaan löytää jotain positiivista, niin on mukava huomata, että sinäkin vertailet DS5 muihin premium autoihin, kuten Audiin. Ihan niin, kuin muukin media nykyisin.

        No premium luokkaan se kuuluukin, sen verran upea auto ;)


      • Ei enää audia kiitos

        Et ole tainnut ikinä audia omistaa kun sitä niin kehut. Vasta kun lisäät audiin jatkuvasti moottoriöljyä niin kuin vanhaan kupla volkkariin, ja vaihdat kaksoimassa vauhtipyöriä, tukivarsien palloniveliä sekä automaattivaihteistoja tiedät olevasi oikea audimies.


    • jrdshgd

      Kuka voi kadehtia tuollaista ranskan tuotosta Haloo??

    • excelsiorC5

      200-heppainen nelivetohybridi kieltämättä vaikuttaa kiinnostavalta. Itsestänikin olisi hyvä jos mallia tarjottaisiin myös kaasunestejousilla. Tällaisenaankin aika maukas paketti.

      http://www.youtube.com/watch?v=xDxF3a9Pe1g

    • So Chic

      Fantastinen auto, joka erottuu massasta. Ei sovi tuulipukukansalle, joka määkii lauman mukana.
      Kannattaa valita meikäläisiin olosuhteisiin kuitenkin 17" vanteilla ja 55-profiilisuhteen renkailla, ellei halua nimenomaan sportiisuutta korostaa.
      Tuo vaihtoehto on vakiona saatavissa ihan tyylikkäillä kevytmetallivanteillakin.
      Jotkut pelästyvät ensialkuun suurta teknisten nappuloiden määrää, mutta ihan suotta. Kytkimet ovat esimerkillisen suurikokoisia ja selkeitä sekä loogisesti sijoitettuja, niitä oppii helposti käyttämään sokkonakin niihin edes katsomatta.

      Peilit ovat erinomaiset, eikä niukahko takanäkyvyys ole häirinnyt käytännössä, pysäköintitutkat ja kamera toimivat aivan loistavasti. Ovien hipaisukytkimet voivat kurakelin jälkeen toimia epävarmasti, mutta joku toimii aina ja toki avaimenperä toimii aina sekin. Putsaus tuohon auttaa ja taas toimii todella nerokkaasti ilman mitään avaimen kaivamista.

      Talven yli menty ilman mitään ongelmia.

    • noushit 666

      Kannattaa lukea TM.n testittulokset ennen auton ostoa. Autokauppias yrittää näillä sivuilla korjata olematonta myyntiä. Tuulipukukansalla on kahisevaa juuri sen takia että ei tarvitse tuhlata rahojaan p#skaan. Citikka on auto jota järki-ihmiset kiertää kaukaa.

      • jo 3. peräkkäin

        Tuulipuku on kieltämättä järkevä asuste ja halpakin. Kaikki vaan eivät halua sulautua massaan. Toiset ostaa sellaisen auton mihin on varaa - toiset sellaisen kun itse haluaa. Vesikin on ihan järkevä juoma, mutta toiset osaavat nauttia viinistä.
        Ei citikkaa osteta järjellä vaan tunteella!
        Hauskaa muuten huomata kuinka se citikka kihelmöi, vaikka ei siihen varaa olekaan, miksi ne muuten täällä palstalla roikkuisivat!?


      • 0202020

        Minä en ole ainakaan nähnyt yhtään TM:n testiä, josta kävisi ilmi, että autoa ei kannattaisi ostaa. Olen lukenut, että näkyvyys ei ole kaikkien mieleen, mutta sekin selviää koeajamalla auton ja autossa on paljon lisävarusteita, jotka helpottavat esim. peruuttamista (kamera, tutkat). Lisäksi takaluukun aukeamista vain napista on kritisoitu, mutta muuten olen lukenut paljon positiivista autosta. Auto, joka eroaa massasta ja kääntää päät.


      • enchilada1
        0202020 kirjoitti:

        Minä en ole ainakaan nähnyt yhtään TM:n testiä, josta kävisi ilmi, että autoa ei kannattaisi ostaa. Olen lukenut, että näkyvyys ei ole kaikkien mieleen, mutta sekin selviää koeajamalla auton ja autossa on paljon lisävarusteita, jotka helpottavat esim. peruuttamista (kamera, tutkat). Lisäksi takaluukun aukeamista vain napista on kritisoitu, mutta muuten olen lukenut paljon positiivista autosta. Auto, joka eroaa massasta ja kääntää päät.

        Juuri näin.


      • D4D TSI DSG
        jo 3. peräkkäin kirjoitti:

        Tuulipuku on kieltämättä järkevä asuste ja halpakin. Kaikki vaan eivät halua sulautua massaan. Toiset ostaa sellaisen auton mihin on varaa - toiset sellaisen kun itse haluaa. Vesikin on ihan järkevä juoma, mutta toiset osaavat nauttia viinistä.
        Ei citikkaa osteta järjellä vaan tunteella!
        Hauskaa muuten huomata kuinka se citikka kihelmöi, vaikka ei siihen varaa olekaan, miksi ne muuten täällä palstalla roikkuisivat!?

        Oli auto mikä vain niin valinnassa on aina tunnetta. Osa ihmisistä vain kärsii kroonisesta tylsyydestä ja täydellisestä mielikuvituksen puutteesta ja tunne-elämän vajavaisuudesta. Nuo ihmisparat ajelevat katsastushuoltoihin ja takaisinkutsuihin tojotoilla. (Jos D4D ei laukea matkalla...)


    • TG Awards 2011

      Top Gear lehdessä valittu vuoden perheautoksi 2011.

      "Something exciting. It's a well-grounded, slick, futuristic machine, both inside and out. In fact, the inside is quirky but rational, exciting but functional, and put together with considerable care, just like the rest of the car. And that makes it very pleasing indeed. All of which goes to show that because the DS5 isn't a half-hearted copy of a German saloon, it's the better for it. Say hello to the TopGear Family Car of the Year, the Citroen DS5"

      http://www.topgear.com/uk/car-news/top-gear-awards-2011-citroen-ds5-2011-12-26

      • Ajoa 50000km/vuosi

        DS 5 (163 hdi a) on hyvin rakennettu auto, ajettu 40000km tähän mennessä eikä mitään vikoja. Alusta on hieman kova, ainakin edelliseen C5:n (III) verrattuna, mutta vastaavasti paljon ketterämpi ja tunnokkaampi ajaa. Auto on hauska ajaa, innostaa räppäämiseen. Pyöräkokoa 225/50-17 ei kannata kasvattaa, alustasta tulee liian tärähtelevä, talvirenkaille sopii vielä paremmin esim. 215/55-17. Aluksi kova jousitus ja etupilareiden katveet häiritsivät, niihin on tottunut. Laadukas ja monikäyttöinen (lyhyt farkku) auto, joka sopii pituutensa puolesta hyvin parkkiruutuihin.
        Melutaso Michelin kesärenkailla samaa luokkaa kuin C5, Contin kitkoilla todella hiljainen. Auto ei ole lainkaan sivutuuli herkkä, kulkee vakaasti.


      • Aja1
        Ajoa 50000km/vuosi kirjoitti:

        DS 5 (163 hdi a) on hyvin rakennettu auto, ajettu 40000km tähän mennessä eikä mitään vikoja. Alusta on hieman kova, ainakin edelliseen C5:n (III) verrattuna, mutta vastaavasti paljon ketterämpi ja tunnokkaampi ajaa. Auto on hauska ajaa, innostaa räppäämiseen. Pyöräkokoa 225/50-17 ei kannata kasvattaa, alustasta tulee liian tärähtelevä, talvirenkaille sopii vielä paremmin esim. 215/55-17. Aluksi kova jousitus ja etupilareiden katveet häiritsivät, niihin on tottunut. Laadukas ja monikäyttöinen (lyhyt farkku) auto, joka sopii pituutensa puolesta hyvin parkkiruutuihin.
        Melutaso Michelin kesärenkailla samaa luokkaa kuin C5, Contin kitkoilla todella hiljainen. Auto ei ole lainkaan sivutuuli herkkä, kulkee vakaasti.

        Onko hybridi Citroen talvella lämmin? Jossain testissä moitittiin hytin hidasta lämpenemistä, sekä sama istuinlämmittimissä.
        Onko kenelläkään kokemusta


    • DS5 on hieno

      DS5 on loistava auto kaikinpuolin. Hieno ajaa ja upea ulkonäkö.

    • upeepeli

      Niin hieno vehje että pitää vakavasti harkita tuollaisen laittoa. Nimenomaan hybridi kiinnostaa. Ei tosin ole kaasunestejousitusta mutta muuten kaikki kohdallaan.

    • hyvä neuvo

      Kannattaa laittaa se suoraan paaliin säästyy monelta harmilta.

      • psykolog

        Samaa sanoi kätilö äidillesi..


      • Anonyymi
        psykolog kirjoitti:

        Samaa sanoi kätilö äidillesi..

        🤣🤣🤣


    • DS5:n kaveri

      Ei omaa kokemusta mutta kaverilla on diesel, on kertakaikkisen hyvä ja hieno peli.

    • Mahdollinen ostaja

      Ei ole kokemusta muuta kuin C5:stä ja se oli loistava auto. Tuo DS5 olisi seuraava varma valinta mutta kun ei saa kaasunestejousituksella.

      • dsid1

        Hienoin auto omassa hintaluokassaan tällä hetkellä. Ulkonäkö, interiööri ja varusteet huippuhienoja. Laatu parempaa kuin Citikassa koskaan. Mukavuus ei tietenkään niin hyvä kuin hydevehkeissa mutta kyllä sen kestää kun auto muuten niin hieno.


    • modonett

      Kyllähän citikkamies yhden hydrauliikkajousituksen asentaa DS5.seen hetkessä motonetin pihassa. On näppäriä velikultia. Ja viisaita.

    • DS 5 vuosien takaa

      Kyllä pitäisi ehdottomasti olla vanha kaasuneste jousitus. Se oli luksusta.

      • NAM!

        Neliveto. Hybridi. 200 heppaa.


    • ds5 on tyylikäs

      Ds5 on yks parhaimman näköisiä autoja mitä tuolla liikenteessä näkee.

      • Äkkiä optikolle !

        Päivän paras.Repesin !


    • horsepower.

      Siinä on jäykkä taka-akseli kuten hevoskärryissä.

      • ds5

        cette voiture est tres tres belle.


    • DS5 200hv Hybrid 4X4

      Kannattaa koeajaa. Sillä se selviää. Moni tojo ei ehkä kehtaa kavereille kertoa että on menossa koeajamaan DS5:n. Varsin erikoista ottaen huomioon että Yariksella tai Proacella ajelevat ajavat jo ranskalaisella autolla! Molemmat tehdään ranskassa. Proace on jopa täysin ranskalainen PSAn auto johon on vain laitettu tojotan merkit.

      DS5 on todella upea ja harkitsisin vahvasti jos autonvaihto olisi ajankohtainen.

    • MaSi63

      On todella hieno ajaa. Penkit ainakin itselle parhaat mahdolliset, myös pitkille matkoille. Tuo takakontin avaaminen ainoa miinuspuoli, kun ei ole kahvaa/koloa, josta sen saisi nostettua auki. Parasta tietenkin olisi, jos se aukeaisi itsekseen ylös asti sähköisesti. Miten sen saa auki esim. ilman pakastuessa, kun tiivisteet on jäässä ? Kertokoot, ken tietää :).

      • Sitteneienääongelmia

        Eiköhän takakonttikin aukea kun tuuppaat ritsasi paalaamoon !


      • Sepes88

        Takakontin kanssa ei ole ollut ongelmia eikä kyllä muutenkaan. On mielestäni huippulaadukas auto.


      • Anonyymi

        Kaikkiin autoihin kannattaa laittaa siliconia tiivisteisiin, aukeaa ovet kuin palmun alta! kokeile jos et usko.


    • sesiitä

      takaluukku aukeaa olkopuolelta rekisteri kilven syvennyksessä olevalla painokytkimellä

    • yaris11

      ds5sessa on mielestäni paljon enemmän tyyliä kuin saksalaisissa premiumeissa.

    • C1214

      Miten tuo auton viat?
      Mitä huollossa on tehty?
      Onko valmistaja tehnyt ohjelmistolatauksia?
      Hyvännäköinen auto , josta haluaisi tietää enemmän käyttökokemuksia ja nimenomaan auton omistajilta. Suunsoittajat voi siirtyä vitsipalstoille.

    • alustan_mukavuus

      Eikö tuohon autoon saa edes optiona kaasujousia vain onko se ainoastaan Suomen politiikka joka ei koske joitain muita markkina-alueita?

      Itse en missään tapauksessa haluaisi C5:sta rauta jousilla, sillä etsin autolta enempi alustan mukavuutta sporttisuuden sijaan ja lukemani mukaan niiden kaasupallojen vaihto tarvittaessa ei edes ole hankala tai kallisiskaan operaatio (ellei tekniikka niiden suhteen sitten ole muuttunut).

      C5-farkku käytettynä on yhtenä vaihtoehtona kiinnostanut, joskin seuraavan auton haluaisin automaattilaatikolla ja korkeammalla kulkevana kuten SUV:t ja tila-autot, sillä tuo jatkuva kuopasta ylös kömpiminen on alkanut rasittaa.

    • Excittari

      On tullut koeajettua aikoinaan. Tuntui todella hiljaiselta ja mukavalta ajaa verrattuna esim. Peugeot 508:iin. Kieltämättä tosin näkyvyydet sivueteen ja taakse ovat pelottavan vähäiset. Silti yhä edelleen mietin, pitäiskö seuraavaksi hankkia käytetty hybridisitikka, kun niitä on nyt saatavilla. Toisaalta samalla hinnalla saisi samoilla kilometreillä D4 Volvon, joka kuluttaa vain puolisen litraa enemmän satasella. Nykyinen autoni on Mondeo 2011, jossa ei ole ollut juuri mitään vikoja 300 tkm ajosta huolimatta. Neljästä sitikasta on sen sijaan paljon karvaita muistoja sähköpuolelta. Mutta ne ajat on menneisyyttä.

      Kaverin Audikin on ollut kiva ajaa ja Bemarin kyydissä juhlavaa istua.

      Olis tosiaan kiva tietää, toimiiko käytetty DS5 ilman esim. jatkuvia lampunvaihtoja ym. pikkuvikoja.

    • ds5hybrid

      Erittäin toimiva autohan tuo on kolmen vuoden omistamisen kokemuksella. Pikkuvikoja ei ole niinkuin joissakin ranskalaisautoissa. Ainoa juttu on THP koneiden jakoketjuongelmat mutta niissäkin valmistaja/maahantuoja tulee hyvin vastaan.

    • Citroenisti

      Minä omistin C5:n nestejousilla. Auto oli kaikinpuolin hyvin toimiva, ei mitään vikoja.
      Maaliskuussa vaihdoin ds5: een. Olen ajanut n10000km, eikä mitään ongelmaa. Minua ei rautajouset ole häirinnyt, kun ajelen pääosin pitkää siivua hyvähköillä teillä. Auto on hiljainen ja viimeistely hyvää. Suosittelen.
      Kyseessä on DS 5 Blue HDI 2,0automaatti

    • DS5-hybridomistaja

      Minulla on ollut DS5hybrid n.3 vuotta. Ajanut olen n. 100000km. Auto on ollut tosi hyvä ajettava. Näkyvyys on kiltämättä heikko oikealle etupalkin ollessa edessä, mutta sitä on tottunut katsomaan siihen suuntaan tarkemmin. Polttoainesäästöjä hybrid ei minulle ole tuonut, koska kaasujalkani on ollut sen verran raskas. Itse ajaessani kulutus on ollut 6 l/100km. Pojan ajaessa vasta kortin saaneena: maantieajossa 3 l/ 100km . Moottori on disel 160hv sähkö 40hv. Paras hyöty minusta on sähkön tuoma lisäteho takarenkaisiin esim. ohitustilanteissa. Toinen merkittävä hyöty on 4-veto jonka saa halutessaan sähköllä takapyöriin . Vikojakin autossa on ollut: Kiilaurahihna on katkennut pari kertaa. Johtuu start/stop toiminnosta, joka panee hihnan koville. Tutkittuani asiaa huomasin, että vika lienee kiristimen löystymisessä, joka tarkoittaa, että on erityisesti tarkkailtava, että hihna on kireällä. Muuten laturin startatessa mootttorin se repaisee hihnan poikki.

    • deeäs

      Erittäin laadukas auto kaikinpuolin. Itselläni thp-moottorilla oleva ds on tarvinnut yhden jakoketjun vaihdon kun kylmänä vähän äänteli. Se meni takuuseen. Ei muuta ja kilometrejä 125000 vm 2012.

    • Miksi67

      Mistähän voi kiikastaa kun välillä pölläyttää tuhdin savun pakarista?
      Putken pää (kromireunus) musta ja märkä. Ominaisuus vaiko vika?
      Ds5 2012 ajettu 100 000 bensa koneella, ostanut 2 viikkoa sitten...

    • Dan___

      Well, 1 vuoden ajan yritin siedättää itseäni DS vitoseen (2l dieselautomaatti) . No viime huollon (60tkm) yhteydessä palloillin myymälän puolella ja siellä sattui olemaan sopiva C5 exclusive malli samalla koneella ja automaatilla. Pyysin koeajoa ja sen aikana kehkeytyi päätös, että jos kohtuu pienellä välirahalla onnistuu vaihto niin se on siinä. Kättelyhän siinä sitten tapahtui ja nyt on alla C5.

      No, mitä jäin DS vitosesta kaipaamaan? Lähinnä komeaa ohjaamoa ja lasikattoa. Ulkonäön ja sisätilojen hienojen muotojen vuoksi minäkin sen aikanaan ostin ja ajattelin että muuten sitten tottuu. Ainakin mulla oli ongelmaton eli ei mitään muuta kuin normaalihuollot.

      Sikäli on hatunnostonnarvoista, että kun joku suunnittelee auton uhraten muotoilun alttarille tinkimättömästi kaiken, ilman pienintäkään kompromissia niin onhan se sentään jotain.:

      1. Tavaratila: ei ole yritettykään keksiä mitään säilytyslokeroita tms. melkein mitä vaan ruokakassia isompaa haluaa kuljttaa, niin jo pitää kaadella penkkejä. Luukun avaaminen jopa typerää esim. talvella kun pitää paksummat hanskat riisua että saa sormet ujutettua sinne luukun saumaan.

      2. Jopa hanskalokero on onnistuttu tekemään niin ettei esim. auton asiakirjat mahdu sinne.

      3. Takalasin pyyhin pyyhkii tasan sen alueen, minkä takapenkin keskimmäinen niskatuki puolestaan peittää.

      4. Järjetön vanteet/rengassetti (liian matalat ja leveät) ottaen huomioon auton ajettavuuden, mutta onhan ne komeaa katsottavaa. Varjopuolena vaan kaamea uraherkkyys ja epämukavuus.

      5. Surkea ääneneristys

      6. Umpisurkea alusta. Tuntuu kuin autolla olisi oma tahto. Se haluaa kiemurrella miten sattuu urissa ja asfalttisaumoissa, koko ajan pitää taistella vastaan. Talvella jäisellä, uraisella moottoritiellä tuntui jopa vaaralliselta.

      7. Vielä surkeampi jousitus. Ei missään nimessä mukava. Kolahtelee, lyö läpi montut, on äänekäs.

      Jos tuon ostaessaan laittaa vitriiniin näytille, niin on kiva katsella, mutta kun kuitenkin autoksi tarkoitettu niin miten voi olla että tuo alusta/jousitus vaan kertakaikkiaan jätettiin suunnittelematta? Ei ymmärrä.

      No nyt on sitten palattu arkeen, eli astetta tylsenpään ehkä; farkku C5:een, mutta onpahan lokoisaa kyytiä ja autolla ajaminen tuntuu taas jopa kivalta.

    • C5Farkku

      Mää oon Porin apina, normaalimittanen 204cm koripallopelle. Eihän Viitosessa mahdu ees donkkaamaan. Rupeen homoksi. Tai oon jo.

    • deäs1

      4 vuotta ds5:sta omistaneena en voi yhtyä kaikkiin asioihin tuossa kirjoituksessa. Esim. äänieristys on yksi parhaista ja melua saa vääränlaisella (liian kova) rengastuksella. Pehmeämmillä ja korkeamman profiilin renkailla jousituksenkin saa tuntumaan hyvältä.

      • Lomakokeilu

        Viime Joulukuussa 8000km uudella vuokra ds5:lla ajoin keski-ja eteläeuroopassa ja ainakin siellä moottoriteillä auto oli ihan ok. Suomessa omistan W213 mesen ja onhan ranskalainen pikkusen outo aluksi,mutta ihan kelpo kyytiä sillä sai.


    • tietämätönpasi

      Mikd kuluttaa 6l/100km vaikka ajaa kaupungissa ja maantiel?

    • Nohätäää

      110 000 km 2015 180 hv blue hdi, pari pohjamuovilevyä hajonnut, ajovalopolttimot piti just vaihtaa, aurinkolasikotelo katossa rämisee.

    • Anonyymi

      Sähkövikoja esiintyy erityisesti ensimmäisissä malleissa, liian hienoa tekniikkaa.....

    • Anonyymi

      Ehdottomasti paras auto ikinä.
      Kunnon Citroen laatuauto.

    • Anonyymi

      Kyllä on hienon näköisiä nuo sitikat. Olisipa mukava itsekin ostaa tuollainen upea kulkupeli

    • Anonyymi

      DS5 hdi 163 M6 ajettu 195 tkm ilman isompia murheita. Halvin auto käyttökustannuksiltaan tähän mennessä. Kokemusta Ford, BMW ja Audi -osatolta. Ei ole tarvetta vaihtaa, on 10 vuoden jälkeenkin pään kääntäjä ja aina hyvä fiilis, kun hyppää autoon. Superluotettava. Suosittelen nimenomaan tätä kokoonpanoa. Hybridi ja thp voivat olla haasteellisia ikääntyessään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe