Pe-la menee siinä kivasti neljän seinän sisällä, pelaillen ja teeveetä katsoen. Omassa rauhassa, ei mitään ulkopuolisia häiriöitä. Sunnuntaina onkin pakko käydä kaupassa ensiviikon evästä hakemassa mikä alkaa olemaan aika vaikeaa nyt kun päivät pitenee eikä ole enää pimeyttä suojana ja kaupat sulkeutuu aikaisemmin. Pakko se vaan on lähteä, katsokoon ja naurakoon ne jotka haluaa. Vielä kun olen tehnyt sellaisen typerän päätöksen että käyn kävellen, enkä edes nopeasti pyörällä. Piristävää liikuntaa, muka. Puen päälleni ja kävelen ulkovaatteet päällä ympäri kämppää vielä vartin, välillä itseä peilistä katsoen. Miettien kehtaako tällaisena lähteä? Lopulta saan kerättyä senverran rohkeutta kasaan että pääsen lähtemään.
Astun ovesta ulos. Rivitalossa kun asun niin tottakai samaan aikaan on aina joku muukin lähdössä, tietty just näitä joita ei ole koskaan tullut edes tervehdittyä. Tulee hiljainen ja kiusallinen kohtaaminen, kumpikaan ei sano mitään, taaskaan. Olisi pitänyt tervehtiä, miksen saanut taaskaan sanaa suustani. Pitää minua varmaan jonain ylpeänä kusipäänä. Ja taas tällainen pikku juttu onnistuu suurinpiirtein pilaamaan päivän ja vaivaa taas varmaan seuraavat 2 päivää. Saatana.
Siinä kävellessäni ja koiranpaskoja väistellessäni en pysty katsomaan muuta kuin maata, aina kun auto ajaa ohi ja vilkaisen, siellä katsoo joku minua virne naamallaan. Joo, olen varmaan aika hauska näky siinä kävellessäni, pitäkää hauskaa. Perkele.
Kaupassa viimein, taas se sama vakioreitti samojen hyllyjen välistä, lapan samat tavarat koriin. Taas ihmiset katsoo ihankuin en heidän lajiinsa kuuluisikaan. Äkkiä kassalle ja romut tiskille. Taas se sama... "Hei. (asetan kortin ja näppäilen pin-koodin, saan kuitin) Kiitos". Rojut kassiin ja taas "kiitos hei". Tämä sama kassarutiini toistunut jo ties kuin monta kertaa ja taas samat ostokset. Olenkohan autistinen? Varmaan kassaneiditkin naureskelee, "taas se outo tyyppi kävi ostamassa samat jutut".
Kävelen kotiin, ei tunnu yhtään sen helpommalta kuin mennessäkään, taas kytätään ja naureskellaan. Kotona, helpotus. Taas sopii odotella maanantaita, että joutuu töihin pakko"hoitoon" työkavereiden keskelle ns. normaalin kulisseja pitäen ja odotellen taas seuraavaa turhaa viikonloppua. Kaipa sitä pitäisi tyytyväinen olla kun on sentään töitä, mutta usein vaan niin henkisesti uuvuttavaa että halaisin olla vaan kotona kaikilta piilossa.
Tätäkö se loppuelämä nyt sitten on...
Tyypillinen viikonloppu
14
494
Vastaukset
- masis&panic
Miksi sinä mielestäsi olet muiden mielestä outo? Onko sama fiilis työpaikallakin? Mä olen melko varma, että ei ihmisiä hirveesti kiinnosta kanssaihmisten ulkonäkö tai tekemiset.
Rohkeutta vaan ja älä kelaile mitä muut ajattelee. Meitä on joka lähtöön ja kaikki ovat arvokkaita ja ainutlaatuisia.- Keissa
On se kumma että on joitain rassaa jos joku ajattelee ja pitää outona ja varmaan ei pidäkkään. Minua varmasti oikesti pitääkin kun pukeudun persoonallisesti kirpparivaatteisiin ja olen uskovainen ym. Minä välitän kyllä piut paut siitä mitä joku ajattelee jos en häiritse ja loukkaa toisten henkilökohtaista elämää kovinkaa paljon. Kun asuu kerrrostalossa niin itsekukin joutuu joustamaan puolin ja toisin, mutta jokainen saa ajatella minusta päässään ja jopa nauraa niiin paljon kuin sielu lystää. Ja ei me olla keskipisteitä ja maailman napa, et sinä aloittaja enkä myöskään minä!
- uu_u
Ymmärrän kyllä aloittajan ongelmaa. Periaatteessa sitä uskottelee itselleen, että on ihan samanlainen pulliainen kun muutkin kaupan asiakkaat tai kadun tallailijat, mutta ajatukset rupeaa kiertämään kehää. Kaikki on liikaa ja samalla liian vähän. Kaikki on vinoutunutta tästä näkövinkkelistä katsottuna. Sitä on hieman hankalaa selittää jos ei itse tätä vainoharhaisuutta ole samoissa määrin kokenut.
- tervetuloa joukkoon
Samalla paskalla mennään, vaikkakin olen jo kauan sitten syrjäytynyt ulos työ-ympyröistä. On kun olisi joku vitun zombi jossain näytelmässä tiedä varmasti edes onko olemassa pää on yhtä sumua.
- 14+9
Ole tyytyväinen että uskallat edes käydä siellä kaupassa. Itse kun niin harvoin edes saan käytyä siellä kaupassa ja joudun pyytämään apua siinäkin asiassa. Ahdistaa jo ajatuskin siitä että joku katsoo virnuillen minua. Niin on muutamia kertoja tapahtunutkin enkä haluaisi enää kokea sellaista.
Tuntuu myöskin siltä että minua pidetään jonain kävelevänä kummajaisena vaikka olen aivan tavallisen näköinen ihminen. Miksiköhän jotkut ihmiset sitten katsoo virnuillen minua? - erkkimerkki1
Ap, kirjoita kirja viikosta elämästäsi, ihan samaa tasoa, kuin Tuomas Kyrön mielensäpahoittaja! Loistavaa luovuutta! Oikeasti.
Kaikille itsensä inhoajille: Kukaan ei tule antamaan sinulle ihmisoikeuttasi "takaisin". Vain sinä itse voit ottaa oman tilasi ja antaa itsellesi luvan olla ihan yhtä arvokas ihminen kuin kuka tahansa muukin. Onko asiallista käytöstä virnuilla tai naureskella muille ihmisille, jos joku sinulle naureskelee, onko ongelma sinulla vai hänellä...? - v.ttuiluvapaavyöhyke
Siellä kaupassakin nyt vaan on useimpien pakko käydä, kun ei ole
oikein ketään muutakaan sitä tekemään. Vaikka kärsiskin
jonkinsortin paniikkihäiriöista, ahdistuksista ym.
Ja kun sielläkin oikeasti on, tosin harvakseltaan, pirullisiakin
henkilöitä.
Pienen paikkakunnan etuja sekin, lähtiessään muihin isompiin
ympyröihin osa siellä töissäkin olevista pyrkii jättämään viimeisiksi
töikseen jonkin pas'ka muiston, vit'tuilun tms.
Asiakkainakin saattaa käydä jotakin pirullista porukkaa,
mettäperillä asustaa monenlaista. Ehkä ovat alkaneet porukalla
jossakin lahkossaan jotakin kaunaa kantamaan, lähtiessään
paikkakunnalta koittavat sitten vit'tuilla kaupassakin.
Monenlaista vit'tuilua on tullut nähtyä ihan kauppareissuillakin.
Ei se täällä ole pelkkää kuvitelmaa, että kuvittelee vaan omassa
mielessään toisten kyttäävän, puhuvan potaskaa seljän takana.
Täälläkin on aivan oikeasti pirullisia ihmisiä, tekemässä monen
laista pas'ka juttua toisille.
Näihin pirullisiin kun aikansa huonossa kunnossa pakkotörmää,
eikä oikein enää muutakaan elämää ole, siinä menettää vähä
kerrallaan lopullisesti uskon ihmisiin ja ihmisyyteen, alkaa
ajatella kaikista samalla tavalla kuin näistä joistakin vit'tuilijoista.
Samanlaisia päs'koja kaikki.
Viimeiset järjenrippeet kertoo sisällä kallossa, et ei se nuinkaan ole,
ei kaikki ole sellaisia, vaan masentuneen mieli alkaa suhtautua
vähin erin kaikkiin samalla tavalla.
Että mikähän pas'kapiruilija se tuostakin lopulta kuoriutuu esiin.
Mielenterveyden ongelmista kärsivällä on vaikeuksia elämänsä
kanssa ilman näitä pirullisia ihmisiäkin.
Terveempänä kestää paremmin kaikkia vit'tuiluja. Kuin suoraan elämästäni, paitsi etten asu rivitalossa. Et ole ainut.
- pienetkuviot
Sama juttu.
- Kakkkiainen
No ensinnäkin; Kaupan tätejä ei kenenkään ostokset kiinnosta. Jos kiinnostaa, niin oisko siellä kassan takana työskentelevän elämässä joku ongelma kun jonkun ostokset jää mietityttämään? Kun ei siellä perusruokakaupassa edes mitään ihmeellistä myydä. Kortsut taitaa olla rajuinta mitä sieltä saa, ja se nyt vasta naurettavaa onkin jos joku aikunen ihminen jonkun kortsuostoksille alkais tirskua.
Kyllä mäkin kohtaan välillä vittumaisia katseita ja jopa sanoja/tekoja. Eikä vähiten siksi että oon lähes 130 kiloinen ja vähän "persoonallinen" tapaus. Olen joko tosi ujo tai sitten pölötän yhtenään = selkeä nutcase siis ;) Mutta mikä noita kaikkia vittunaamoja yhdistää, joilta oon huonoa kohtelua saanut, on joko lapsellisuus, eli henkisesti ovat kehittymättömiä, tai sit heillä on itsellään joku pahasti vialla. _Normaali ihminen ei hauskuuta itseään muiden puutteilla_ Tasapainoinen ihminen antaa muiden olla ja keskittyy omaan elämäänsä. Nykyään mua ei kiinnosta muiden mielipiteet, ja jos joku jotain idioottia töksäyttäis niin sanoisin takaisin. Ja tuijottaminen loppuu kun kyylää takaisin. Vaan harvoinpa muakaan kukaan jaksaa noteerata.
Suomalaiset ei mielellään tervehdi toisiaan. Monikaan siis tuskin jaksaa jonkun tevehtimättä jättämistä taloyhtiössä noteerata - esim. työpaikalla toki eri asia. Jos joku, jota et tervehdi, ei muutenkaan kuulu sulle tärkeisiin ihmisiin niin miksi sua edes kiinnostaa, mitä se susta ajattelee? Yleensä ihminen ei jää märehtimään sitä, tervehtikö joku pihassa vai ei. Sekin on sitä, että ihmisillä yleensä on omaakin elämää jota miettiä. Joku tervehtimättömyys on aivan yhdentekevä asia. Ja mun mielestä ihan sama siellä töissäkin, jos nyt tosiaan on kyse vaan tervehtimättömyydestä eikä muuten vittumaisesta käytöksestä.
Maailma ei pyöri sun tai mun ympärillä. Uskon että ketään ei juurikaan meidän olemassa olo edes kiinnosta - hyvässä tai pahassa. - 7+11
Kerran vitutti kun ostin kaupasta pelkästään korin olutta niin joku nainen siinä kassajonossa sanoi mulle että meinaat sitten tuolla elää. Vittuakos se kellekkää kuuluu mitä minä kaupasta milloinkin ostan. Tais kyllä heittää sen huumorilla mut ei siinä nyt minusta ole mitään huvittavaa eikä se ole asiallista kommentoida kenenkään ostoksia. Ei tulis itselläni mieleenkään sanoa mitään ääneen toisten ostoksista.
- 7+11
Melkein sama kun ostais kaupasta kondomeja ja joku toinen sanois siinä kassajonossa että jaahas meinaat sitten tänään paneskella.
- Fakkit
Tottakai järjellä ajateltuna voi itselleen yrittää selittää että varmasti on ihmisillä parempaakin tekemistä kuin kyylätä meikäläistä, mutta kun noita itsetunnottomia paranoidipäiviä sattuu olemaan niin ei sille vaan mitään voi että näkee kaikki kyyläämässä ja naureskelemassa. Onpa sitä kauppareissut joskus jääneet tekemättäkin kun ei vaan ole kehdannut lähteä ulos.
Pienellä paikkakunnalla kun muutenkin asun, niin ei varmaan mikään ihmekään olis vaikka selän takana kuiskutellaan. Esim. kerran apteekissa käydessäni mulle ihan tuntematon nainen kysyi että "jahas ootkos ollut taas maalaamassa" kun näki vähän tahraiset näppini, ihanku olis ollut mun hyväkin tuttu. Että kyllä täällä jutut liikkuu.
Sitten tässä taloyhtiössäkin (vuokralla asun) ollut huomaavinani muutosta alkuajoista, ihankun nekin jotka alkuun tervehti ja puheli yms. suhtautuu meikäläiseen nykyään jotenkin "phyh"-asenteella. Ehkä sitten luulevat alkoholisoituneeksi hulluspurguksi kun tietokoneella pelaillessani on välillä "vähän" ääneen pakko kirota kun menee huonosti ja täällähän on maailman surkeimmat äänieristykset. Tossa ulkona jos joku puhuu niin melkeen sama kuin olis täällä sisällä, joten kaipa ne äänet samaan malliin menee uloskin.
Eipä siinä mitään, olisin mielelläni "paskat nakkaan"-mielellä, mutta joku pakkomiellesyndrooma vaan pistää ajattelemaan kaikkea turhaa kuten mitä muut minusta nyt ajattelee. - v.ttuiluvapaavyöhyke
Ei täällä täysin tuulesta temmattua ole semmoinenkaan, että kun
aukaiset television, sieltä tulee jotain mettäperällä alkunsa
saanutta ohjelmaa, missä pyritään irvimään sun kustannuksella.
Saatetaan käyttää sun nimeäs loukkaavalla lisäliitteellä
varustettuna, yksilöidään tarkasti sun asumismuotos talonväreineen,
käyttämäsi vaatetus (jos liikut aina lähes samankaltaisessa kuosissa),
mielenterveysongelmat ynnä muuta.
Pienellä paikkakunnalla ei ole kovin montaa kaikkia näitä
yksilöimisen muotoja täyttäviä asujia, eli aletaan liikkua jo likellä
jonkin asteen kunnian loukkauksen täyttäviä touhuja.
Aivan siinä rajoilla mennään jo, ja näitä tämmöisiä ohjelmia
syydetään valtakunnan verkkoon veronmaksajien rahoilla
tuotettuna.
Taustalta luultavasti löytys asiaa selvittämään ryhtyessä jokin
mettäperä lähtöinen myöhäisherännäinen kostoretkilepakko.
Käyttää vaan bulvaanina siinä välissä jotain tyhmempää
äijää ottamaan nimiinsä kaiken.
Että voihan pas.kavalkeat.
Nykyään kun näitä on tähän mediaan pesiytyneenä monenlaista
mettäperälähtöistä akkaakin, osa pirullisia kuin mitkä.
Äijälaumat lahkoineen voivat myös alkaa jahtaamaan kaikenlaisin
kivoin keinoin, yrittävät tehdä asioiden hoitamisesta hankalaa
jos joutuu niiden kans johonkin tekemisiin.
Tästä netistä en viitsi nyt alkaa tässä yhteydessä edes
kirjoittamaan mitään, täällä se touhu on vielä paljon sairaampaa.
Oikeasti pirullisia ihmisiä, ei ole kuvitelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770