Minulla on ollut 2 vakavaa parisuhdetta jotka kummatkin kestivät sen 2 vuotta. Ensimmäisessä vakavassa parisuhteessani nainen jätti minut. Meillä oli ihan tasapainoinen ja normaali parisuhde = ei suurempia riitoja, ei pettämistä, ei luottamuksen puutetta yms. Nainen sitten päätti jättää minut ihan ymmärrettävästä syystä, sillä hänellä ei vain ollut enään yhtä voimakasta kipinää kuin aikanaan ja halusi tapailla muitakin miehiä. Olin todella hajalla asiasta mutta tein hänelle selväksi että ymmärsin hänen tunteensa ja erosimme hyvissä väleissä. Kun emme nähneet enään toisiamme enään lähes päivittäin kuten suhteemme aikana, tunsin todella suurta ikävää häntä kohtaan ja ehdotin useampaan otteeseen että yritettäisiin aloittaa homma taas alusta. Ajan kuluessa pääsin hänestä lähes kokonaan yli, mutta sen jälkeen sisälläni alkoi kasvaa suurta vihaa häntä kohtaan, vaikka hän ei ollut mitään väärää koskaan tehnyt minulle ja ero saatiin muutenkin hyvissä mielin sovittua. Aina kun hän tuli minulle juttelemaan esimerkiksi kahvilassa tai kyseli kuulumisiani puhelimitse, sanoin monesti hänelle hyvinkin pahasti ja olin yleensäkin todella välinpitämätön häntä kohtaan vihani takia. Toinen vakavampi suhteeni päättyi omasta aloitteestani, koska minulla sammui tunteet lähes kokonaan aivan kuin exälläni ensimmäisessä suhteessani. Tilanne on nyt samanlainen kuin ensimmäisessä suhteessani, paitsi olen nyt se osapuoli joka joutui kuuntelemaan exäni ikävää minua kohtaan ja hän halusi yrittää vielä uudestaan mutta pysyin päätöksessäni. Hän ilmoitti minulle tässä lähiaikoina että on päässyt minusta jo yli eikä halua kanssani enään koskaan mitään vakavampaa. Jälkeenpäin minulle on tullut katumus ja olen huomannut että mitä olen menettänyt ja olen hänelle asiasta maininnut ja halunnut hänen kanssaan yrittää uudestaan, mutta hän on sanonut minulle pysyvänsä päätöksessään. Nyt olen taas surun ja ikävän jälkeen alkanut pikku hiljaa tuntea samanlaista vihaa häntä kohtaan mitä tunsin ensimmäisessä suhteessakin, vaikka hänkään ei ole mitään pahaa minulle koskaan tehnyt. Miksi ajan kuluessa alan tuntemaan exiäni kohtaan suurta vihaa ilman mitään järkevää syytä vai onkohan se osa normaalia palautumisprosessia? Ensimmäisessä suhteessani vihan tunteeni kesti n. 4-5kk ja olen hänen kanssaan jo sopinut, pahoitellut ja katunut idioottimaista käytöstäni ja selittänyt hänelle etten ole tiennyt miksi olin hänelle niin vihainen. Edellisen suhteeni loppumisesta ei ole paljoakaan aikaa ja haluaisin yrittää päästä exästäni yli kypsästi ja olla tekemättä samaa virhettä mitä tein ensimmäisessä suhteessani.
Viha suhteen loputtua
mies 25v
0
102
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770