Oli menossa varmaankin teemana -feminismi-. Aiheesta oli paasaamassa feministi Saara Sundell. En tiedä itkeäkö vai nauraa, oliko Sundell jokin sketsihahmo vai aivan tosissaan?
Vakavaksi veti kun hän oli aivan tosissaan. Hänellä oli joku luonnonvastainen feministien kehittämä sukupuolisensitive-ohjelma, jota hän kiertää saarnaamassa apostolin lailla Suomessa ja maailmalla.
Paljonkohan tähänkin ei-tieteelliseen mutu-tutkimukseen satsataan valtion rahoja?
Syntymästä asti jos lapsia kohdellaan samalla tavoin, heistä tulee samanlaisia...vouhotus jatkuu. Tosielämässähän heistä ei tule samanlaisia.
Vouhotukseen kuuluivat jopa tyttöjen ja poikien lempivärit, jotka Sudell jakoi nais-ja miespuolisiin! Pojille siniset ja tytöille punaiset koltut niin siitä alkaa eriarvoisuus! (minun tyttäreni lempiväri on sininen ja hänestä on silti kasvanut aikuinen tasapainoinen nainen).
Sundellin mukaan pieniä lapsia ei kohdella tasa-arvoisesti. Pojat saavat koheltaa mutta tytöt eivät. Pojille ostetaan lelutraktori ja tytöille barbit.
Kaikki erilaisuus johtuu siitä, että nais- ja mies sukusolut ovat erikokoisia. Sama on kaikilla lajeilla. Heistä ei vouhottamalla saada mitenkää samalla lailla käyttäytyviä, toimivia, ajattelevia jne yksilöitä.
Ei eläimen lapsistakaan tule samanlaisia yksilöitä vaikka eläinpienokaisia kohdellaan samalla lailla.
Murrosiässä Sundellin väitteet kumoutuvat viimeistään.
Feministi saa vouhottaa tasa-arvosta mutta mies tuomitaan heti sovinistina. Feministit tuomitsevat miehet jo etukäteen näköetäisyydeltä. Onneksi ohjelma -naisten tunti- on ilmeisesti poistunut radiosta. Siinä ohjelmassa joka kerta mies pantiin nahkurin orsille hirvittävän neuroottisen feministin ansiosta.
Mielestäni mies ja nainen ovat Suomesaa tasa-arvoisia.
Sundell saisi mennä saarnaamaan tasa-arvoa ja sukupuolisensitiivi-oppiaan sinne missä sitä ei todellakaan ole; Afrikkaan, Lähi-itään ja kaikkiin muslimimaihin.
Näitä saarnaajamatkoja ei pitäisi rahoittaa eurollakaan veronmaksajien pussista.
Sundellin huuhaaväittämät eivät perustu tosiasioihin vaan feministien itse keksimiinsä väittämiin.
YLE PUHE lauantai 16.3.2010
5
62
Vastaukset
- Huipputiedettä
Kun yliopistossa on opiskeltu utopiaa, niin on kuitenkin jotenkin pakko hankkia leipänsä. Kun gradu on vaikka "narratiivinen sukupuolisensitiivinen alanyysli postemodernin feminismin....." - oho, nyt kompastui - niin ainoa mahdollisuus saada leipätyötä on juuttua yliopiston kuolleille käytäville tekemään "tutkimuksia" tai ryhtyä feministiseksi saarnaajaksi.
Tämä Saara on ilmeisesti ryhtynyt saarnaamaan feministien gospelia ja kerää samalla kolehtia. Gospelin keskeinen sanoma on tietekin myös se miten tärkeässä yhteiskunnallisessa roolissa juuri Hän on.
Oikea huippuosaaja. Kyllä tuollaiset tieteen huippuosaajat saa Suomen taas nousuun. - manna gryn
sukupuolisensitiivisyys kuuluu esi-, perus- ja lisäopetuksen opetussunnitelmien uudistamishankkeen keskeisiin perusarvoihin.
lähde : opetushallitus- minä vaan minä
Jos tuota gospelia toistaa vuosikausia, niin onko "hyväksytty" sun puolueporukassa? Ilmeisesti sun tarkotus on tehdä vasuriuraa, mutta kannattaisiko kuitenkin kokeilla vaikka siistiytyä?
Kun ryssä hyökkää suomeen, niin ootko samanlainen lurjus?
- kokemus-k
"Syntymästä asti jos lapsia kohdellaan samalla tavoin, heistä tulee samanlaisia...vouhotus jatkuu."
Tuota kyseistä ohjelmaa en ole kuullut mutta mitä olen asiasta muuten kuullut niin ei tuo sukupuolisensitiivinen kasvatus väitä että tytöistä ja pojista tulisi samanlaisia. Ideana on vain ja ainoastaan se että kaikkia poikia tai tyttöjä ei kasvateta tietoisesti johonkin muottiin. Kaikki pojat eivät ole keskenään samanlaisia ja joillain on taipumuksia suunnata kiinnostustaan enemmän perinteisesti tytöille katsottuihin asioihin. Ja samoin jotkut tytöt suuntautuvat luonnostaan enemmän poikamaisiin asioihin kuin muut tytöt.
Ja perinteinen kasvatus on pyrkinyt painamaan nämä yksilöt takaisin oman sukupuolen muottiin, yleensä huonoin ja surullisin tuloksin.
Ja tätä on nyt pyritty välttämään ja antamaan yksilöille sukupuolesta riippumatta mahdollisuus kasvaa kuten heille on luonnollista.
Suurin osa pojista kasvaa tästä huolimatta perinteiseen pojan rooliin ja tytöt tyttöjen rooleihin. Tästä pitää jo biologia huolen. Mutta koska erilaistan yksilöiden kirjo on niin suuri, poikkeuksia on aina, enemmän tai vähemmän johonkin suuntaan.
"Vouhotukseen kuuluivat jopa tyttöjen ja poikien lempivärit, jotka Sudell jakoi nais-ja miespuolisiin! Pojille siniset ja tytöille punaiset koltut niin siitä alkaa eriarvoisuus! (minun tyttäreni lempiväri on sininen ja hänestä on silti kasvanut aikuinen tasapainoinen nainen)."
Etkö sinä ole huomannut että pojat puetaan (siis vanhemmat pukevat) keskimäärin enemmän sininsiin ja tytöt punaisiin? Ja jos tytön lempiväri onkin aina sininen tai pojan punainen niin silti vanhemmat usein päättävät mikä on "sopivaa". Miksi vanhemmat eivät voisi katsoa mistä lapsi itse tuntuu pitävän?
"Sundellin huuhaaväittämät eivät perustu tosiasioihin vaan feministien itse keksimiinsä väittämiin."
Pelkään pahon että sinä olet itse ymmärtänyt väärin suuren osan siitä mitä sanot hänen väittäneen. Niin vihaista sinun tekstisi on.- sinä herkkäuskoinen
"antamaan yksilöille sukupuolesta riippumatta mahdollisuus kasvaa kuten heille on luonnollista"
Juuri niin ei kuitenkaan todellisuudessa tehdä, ainakaan Ruotsissa, josta homma on lähtöisin. Mukana on voimakas ideologinen käännytys feminismiin ja homomyönteisyyteen, lisäksi kielletään jopa lasten nimet, ne kun paljastaivat sukupuolen.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011062713954904_ul.shtml
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Sukupuolineutraali tukholmalaistarha ei erottele tyttöjä ja poikia/1135267232707
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163495Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3943269Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793084Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362899Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582388- 502105
- 942014
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141929Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m431914Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181909