http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288549245606.html?ref=rss
Vanhan, 1940 palaneen kirkon raunioiden viereen on rakennettu uusi 150-paikkainen kirkko, joka vihittiin kesällä 2010. Seurakunta on jo 1990-luvulta asti ylläpitänyt myös majoitus- ja ruokalatoimintaa vanhassa pappilassa puuhamiehensä ja pappinsa Kalevi Keinosen johdolla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruskeala_(Karjalan_tasavalta)
Ruskealan kirkko paloi
8
353
Vastaukset
- nii justiinsa
jumalan viha on siellä vielä voimissaan evakot!
- viimeinen evakko
Surettaa Kalevin ja hänen vaimonsa puolesta. He yrittivät palauttaan nuoruuden muisteluksia maan pinnalle. Ei heille muuta iloa tullut kuin tekemisen ilo. Ruskealassa asuvat venäläiset saivat kaiken hyödyn, saivat palkkaa ja kaikenlaisia tarvikeita. Nyt he jäävät työttömiksi. Kunnon mutantti on tietysti tyytyväinen, venäläisen rahvaan on pysyttävä ojassa!
Luulen ettei palamisen alkuun tarvitty korkeampia voimia, venäläisten kateellisuus on ennenkin sytyttänyt paljon tulipaloja.
Eipä tästä evakoille ole paljon harmia, ajelemme rajan yli päästyämme vähän kauemmas. Sitten voimmekin pikkuhiljaa lopettaa siellä käymisen kokonaan.- Kommentaattori.
"näimme kuinka palo syttyi sähkölämmittimestä...".
Ei sitten tullut mieleen nykäistä lämmitintä irti verkosta ja ryhtyä sammuttamaan. Piti odotella palokuntaa. Missä niilä oikein on tuo omatoimisuus?
No me rakennetaan uusi kirkko.
Pahoitteluni Keinosille ja kaikille kirkkohankkeeseen osallistuneille. - Majoha44
Kommentaattori. kirjoitti:
"näimme kuinka palo syttyi sähkölämmittimestä...".
Ei sitten tullut mieleen nykäistä lämmitintä irti verkosta ja ryhtyä sammuttamaan. Piti odotella palokuntaa. Missä niilä oikein on tuo omatoimisuus?
No me rakennetaan uusi kirkko.
Pahoitteluni Keinosille ja kaikille kirkkohankkeeseen osallistuneille.Todellisuudessa sähköpatteri joka sytytti palon, oli sakastin puolella, joten silloin kun palo havaittiin kirkkosalin puolelta, ei ollut enää menemistä sakastiin vetämään pistoketta pois seinästä. Ja toisekseen henkilökunta yritti sammuttaa ennen paloautojen tuloa paloa vaahtosammuttimilla. Tuli siinä vaiheessa oli jo saanut sellaisen valllan, ettei sammutus enää onnistunut.
- StarikkaSK
"Luulen ettei palamisen alkuun tarvitty korkeampia voimia, venäläisten kateellisuus on ennenkin sytyttänyt paljon tulipaloja."
Aika kova "totuus", taidat olla oikein oikea kirkonmies (tai nainen), - Finski-Karelian
Älkää antako enää ryssille mitään rahaa! Olen itse karjalaisveriä (Sortavalasta Viipurista) omaava, mutta en pidä järkevänä rahoittaa ryssää. Paskasaakkia koko porukka! Pilaavat, tuhoavat ja välinpitämättömyyttään sotkevat joka paikan. Sitten vielä hassaavat Suomalaisten avustuksetkin taivaan tuuliin. Ei siiis mitään hyötyä! Ymmärrän hyvin myös senkin että tunnearvo ja kaipuu noille seuduille on kova evakoille, joiden jälkeläinen itsekkin pitkälti olen.
- Askel ee, askel taa
Samaa mieltä, kahta puolta evakon jälkeläisenä.
Rakennamme "Karjalamme" uudestaan täällä Suomessa.
Sitä olemme oikeastaan 1944 lähtien tehneetkin.
- Suistamskie
Niin kai se olisi,mutta outo voima se vaan vetää rakentelemaan tuonne rajan taa,sitä paitsi olen puoli savolainen ja savoon syntynyt...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069