Oletko tarkistanut???

autoilija3

Kuinka moni on tarkustanut nopeusmittarin näyttämän??? Ei varmasti monikaan. Nyt se on helppoa navigaattorilla, jos vain osaa sitä käyttää. Maanteillä on enään harvakseen näyttötauluja.

Syy jonon vetämiseen on varmasti usein mittarivirhe. Erikoisesti Opelissa on suuri mittarivirhe ja aina Opel on yleensä jonon vetäjänä.

15

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki lähes

Lähes kaikki.Itsekkin ajan navigaattorin näyttämää nopeutta en edes katso omaa mittaria.Yöllä varsinkin tabletissa olevan ohjelman kautta mukava heijastaa nopeus ikkunaan.Auto Hud ohjelma esim.

• pikku pellet

Sinähän se fiksu olet kun heijastelet tuulilasiisi, et taida ymmärtää mitä tuollainen leikki tekee ja tarkoittaa.

• Eiköhän kaikki ole

Onko joku joka ei ole tarkastanut? Monella on navigaattori ja vielä useammalla puhelin jossa on GPS.

• Kuka mitä häh?

Mikä GPS ja mitä se ajonopeuteen kuuluu?

• trolloooooo
        Kuka mitä häh? kirjoitti:

Mikä GPS ja mitä se ajonopeuteen kuuluu?

Global Positioning System

• ohi vaan

Minä olen tarkistanut, ja jos ajan gps 82 km/h 80-rajoituksella menee aika moni ohi. Taitavat ajaa tietoisena poliisiin ohjeistuksesta, eli 5 km/h ylinopeudesta tulee mainospostia, ei sakkoa.

Itse ajan mieluusti nopeusrajoitusten tasolla, enää kun ei ole dieseli 1,00 euroa litralta. Sivutuotteena päästelen vähemmän CO2:ta, vaikka se taitaa olla jo vähän eilispäivän juttuja. Vai vieläkö siitä puhutaan?

• Minä taas haluaisin ajaa kaikkialla 110 km/h lasissa, niin polttoainetta kuluisi vähän ja matkakin taittuisi. Mutta en ole niin itsekäs, että näin tekisin, vaan tilanteen mukaan nostan tai lasken nopeutta...

Sen verran polliisia kohtaan tunnen tervettä pelkoa, etten kovin paljoa ylinopeutta aja. Usein toki, mutten paljoa. Joku 10-20 mittarissa ja 7-15 todellista riittää useimmiten.

• Rajoitusten mukaan

Tarkistettu on täälläkin ja silti paahdetaan jatkuvalla syötöllä ohi.

Ilmeisesti ne, jotka eivät ole tarkistaneet mittariaan, laskevat automaattisella kaavalla: suurin sallittu nopeus 10km/h mittarivirhettä 10km/h "sallittua ylinopeutta" = raivokohtaus etanoista liikenteessä.

• sitten on näitä

jotka "noudattavat aina näitä nopeusrajoituksia"!

• onko näin

"jotka "noudattavat aina näitä nopeusrajoituksia"! "
        Eikös näin kuuluisi tehdä.

• I.Go.R

Itse tarkastanut nopeuden näyttötaulusta ja suunnilleen näyttää samaa, kun mittaristossakin. Tuntuu jäävän jalkoihin vaikka ajaa sitä 10 km/h sallittua nopeutta.

• pakupena

Ei se noin mene, niin kauan kun virallinen nopeuden tarkistin on
      se auton nopeusmittari niin kaikki katsoo sitä eikä niin että
      osa tulkitsee taas jotain muuta mikä on varsin yleistä liikenteessä
      ja haitallista se oma soveltaminen.

Toiseksi, meillä on ilmoitettu tie- aluekohtaisesti suurimmat sallitut
      nopeudet eikä se tarkoita sitä että pitää ajaa aina juuri sit
      suurinta nopeutta vaan se on ehdoton maksimi jota voi- ja
      saa ikinä ajaa.

3km/h ylinopeutta niin välähtää jo.

Ymmärrän huolesi mutta mennään niillä pelisäännöillä mitä on ja
      kannattaa joskus ajaa vähän kevyemmälläkin kaasulla niin
      säästyy polttoainetta. Miksi pitää totutella aina siihen että
      ajaessa pitää olla tarve suorittaa jotain suurempaa kuin mitä
      se ajaminen on. Normaali ajosuoritus riittää, harva yltää edes siihen
      mitä liikenteessä näin ammattikuskin toimesta saa joka päivä todeta.

Raskaanliikenteenkin rajoittimet pitäisi laittaa siihen mikä on
      sen ajoneuvon suurin sallittunopeus ja jos se on 80km/h niin
      silloin ei rajoitin sallisi 87km/h vaan toimitaan sen
      mukaan mitä rajoittimet sallii eli ajetaan sitten 75km/h niin
      jää se 5km/h pelivaraa painaa kaasua.

• fwe rewf

Onhan sitä tullut navigaattorin kanssa ajaessa tuota katottua, ja olen saanut kolmenlaisia eri tuloksia:

A Nopeusmittari näyttää täsmälleen oikein
      B Nopeusmittari näyttää liikaa
      C Nopuesmittari näyttää liian vähän

• ja viiiiituuut

tee niin tai näin, niin aina väärin päin ainkin NARSISTIN MIELESTÄ.

• Mittarivirhe

"Syy jonon vetämiseen on varmasti usein mittarivirhe. Erikoisesti Opelissa on suuri mittarivirhe ja aina Opel on yleensä jonon vetäjänä."

Itse olen havainnut, että jonoa vetää yleensä joku japsimerkki. Kaikkein yleisimmin aivan tarkkaan rajoitusta tai sen alle edessä ajava on ollut Toyota.

Oman sakumerkkini mittarin olen tarkistanut useammankin kerran gps:llä ja havainto on, että huoletta saa ajella esim. 40 km/h alueella 50 km/h mittarinopeutta. Tällöin gps- nopeus on n. 45 km/h. Yhtään yli ei tosin voi päästää. Sama sääntö pätee suuremmillakin nopeuksilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      85
      17297
    2. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      16074
    3. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      56
      4832
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4497
    5. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      23
      4413
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4220
    7. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      57
      4099
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      44
      3950
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      3693
    10. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3345
    Aihe