Kielilläpuhuminen

kari00

Hei! Olen saanut Pyhän Hengen kasteen kielilläpuhumisineen vuonna 2009 ja tulin uskoon vuonna 1997. Olen puhunut kielillä aika kauan ja aion puhua kielillä siksi, että koen sen hyvänä ja hyödyllisenä asiana.

46

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Kari

Ketä olet auttanut ja millä tavalla?

• kari00

Olen auttanut erästä puliukkoa rukoilemalla hänen puolestaan. Olen muunmuassa rukoillut, että hän tulisi uskoon.

• ruskea kieli

Minä osaan myös puhua kielillä. Osaan jopa valehdella kielillä.

• kari00

Taidat olla ateisti, siksi kerrot osaavasi jopa valehdella kielillä. En halua väitellä sinun kanssasi, vaan kunnioitan sinun vakaumustasi, enkä rupea kinastelemaan kanssasi. Koetathan ottaa huomioon tämän keskustelupalstan säännöt, niin ei tule hankaluuksia. Minä olen kristitty ja aion myös pitää kiinni uskostasi, vaikka kuinka pilkkaisit minua. Mieti kuitenkin, ennen kuin kirjoittelet mitään tälle palstalle. Saathan sinä toki kirjoitella, mutta tuo sinun viestisi oli loukkaava. Kai sinä sen ymmärrät, että et voi pakottaa ketään kristittyä luopumaan uskostaan, jos hän ei halua luopua uskostaan. Se, että osaat muka valehdella kielillä on täyttä pötyä. Sinun pitäisi keskittyä täysin muihin asioihin, kuin uskovaisten ihmisten härnäämiseen. EEnkö ole oikeassa siinä, että olet ateisti? Et taida oikein hyväksyä kristinuskoa, vai kuinka? Haluan varmistua siitä, että kunnioitat minun uskoani, etkä ala arvostella minua.

• kari00

Olen auttanut erästä puliukkoa rukoilemalla hänen puolestaan.

• Ruskea kieli

Minä autoin erästä miestä joka oli hukkumassa. Istuin rannalla ja rukoilin.
        Sillä kertaa ei valitettavasto auttanut, mutta se oli kai Jumalan tahto.

• kari00
        Ruskea kieli kirjoitti:

Minä autoin erästä miestä joka oli hukkumassa. Istuin rannalla ja rukoilin.
        Sillä kertaa ei valitettavasto auttanut, mutta se oli kai Jumalan tahto.

Mutta Pyhä Henki tekee työtään meissä. Silloin, kun puhun kielillä, koen, että Jumala puhuu minulle suoraan.

• Entä sitten?
        kari00 kirjoitti:

Mutta Pyhä Henki tekee työtään meissä. Silloin, kun puhun kielillä, koen, että Jumala puhuu minulle suoraan.

Useimmat meistä puhuu kielillä.

• armolahja.
        kari00 kirjoitti:

Minä koen että Saaatana puhuu minulle suoraan, kun puhun kielillä.

• Hihhulileevi

Kaunista, että nimität esirukoiltavaasi puliukoksi. Sano saman tien persereijäksi.

• kari00
        armolahja. kirjoitti:

Minä koen että Saaatana puhuu minulle suoraan, kun puhun kielillä.

Minäkin joskus koen, että Saatana puhuu minulle suoraan, kun puhun kielillä, mutta joskus Jumalakin puhuu minulle.

• kari00 kirjoitti:

Minäkin joskus koen, että Saatana puhuu minulle suoraan, kun puhun kielillä, mutta joskus Jumalakin puhuu minulle.

* Nythän kielsit koko todistuksesi PH:n kasteestasi ? Ei ole mahdollista, että Paholainen puhuu silloin, kun puhut kielillä ! Olikohan tuo sinun avauksesi pelkkä provo ? Niin typeriä nyt haastelet ! Samasta läheteestä ei voi pulputa makeaa ja karvasta vettä, tutkihan nyt itseäsi, olekohan edes oikeasti uskossaakaan.

* Kun nyt et vaan olisi saanut valheen henkeä, ja sekin osoittaa siltä, että ihmettlin jo, kun teit aloituksen, ihan niin kuin kersaus mielessä ?

• kari00
        Hihhulileevi kirjoitti:

Kaunista, että nimität esirukoiltavaasi puliukoksi. Sano saman tien persereijäksi.

Mutta tuo puliukko ei tullutkaan ihan heti uskoon. Tuo puliukko on varmaan uskossa jo nyt. En ole kuullut hänestä mitään pitkään aikaan.

• kari00 kirjoitti:

Suosittelen sinua hankkiutumaan jonkun asiantuntevan sielunhoitajan puheille hetimmiten. Sen verran on ristiriitaista tuo sinun "kielilläpuhumisesi".

Mahdatko kuulua johonkin seurakuntaan ollenkaan.?

Mikäli nämä asiat Pyhän Hengen armolahjojen suhteen ovat sinulla näin hukassa, tarvitset mitä pikimmin keskustelua ja rukoustakin.

Seurakunnan saarnaaja tai pastori nyt olisi tietysti ensimmäinen mieleen tuleva.

Mikäli olet lähtenyt liikkeelle pelkästään provo-mielessä, niin se sitten tietysti asia erikseen ja oma häpeäsi.

• arvos.
        kari00 kirjoitti:

Suora puhe on helluntailaisuutta, mutta jos niin on tapauksessasi, olet jonkun muun hengen vallassa.
        Mietipä nyt.

• Tämä on tosi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Nythän kielsit koko todistuksesi PH:n kasteestasi ? Ei ole mahdollista, että Paholainen puhuu silloin, kun puhut kielillä ! Olikohan tuo sinun avauksesi pelkkä provo ? Niin typeriä nyt haastelet ! Samasta läheteestä ei voi pulputa makeaa ja karvasta vettä, tutkihan nyt itseäsi, olekohan edes oikeasti uskossaakaan.

* Kun nyt et vaan olisi saanut valheen henkeä, ja sekin osoittaa siltä, että ihmettlin jo, kun teit aloituksen, ihan niin kuin kersaus mielessä ?

Kaikki " kielillä puhumiset" tulee nykyaikana saatanasta. Toisin oli apostolisena aikana. Silloin Jumala ihan oikeasti lähetti Pyhän Hengen kautta apostoleille kielillä puhumisen lahjan.

• 7%7%7
        Hihhulileevi kirjoitti:

Puliukko on ihan alkoholistien omaa ronskia kieltä.
        Densat ei siitä loukkaannu.

• kari00
        Tämä on tosi kirjoitti:

Kaikki " kielillä puhumiset" tulee nykyaikana saatanasta. Toisin oli apostolisena aikana. Silloin Jumala ihan oikeasti lähetti Pyhän Hengen kautta apostoleille kielillä puhumisen lahjan.

En oikein usko tuohon väitteeseen, että kielilläpuhuminen olisi Saatanasta. Kävin eräänä tiistaina helluntaiseurakunnan tilaisuudessa ja olin siellä rukoiltavana. Silloin sain kielilläpuhumisen lahjan.

• * Olen huomannut, että täällä ei kannta avata kestulua, esm. ko. asian kaltaisia, menee heti pilkaamisen puolelle. Ole tarkkana lahjasi kanssa, älä heitä helmiä sikojen eteen, niin kuin nyt itsekkin huomaat. Minultakin meni kauan, ennen kuin tajusin virheeni. Voi täällä puhua melkein mistä vaan, mutta PH:n suhteen ei ole koskaan liian varovainen. Et saanut yhtäkään asiallista vastausta, paitsi tämän kommenttini ! Ole siunattu, ja käytä lahjaasi ahkerasti.

* Jos olet rekisteröitynyt, ota pois aloitteesi, siinä teet varmasti oikein, sillä osoitat kunnioitusa Pyhää Henkeä kohtaan !

• "Minultakin meni kauan, ennen kuin tajusin virheeni. "

Jaa taas teit maitsemasi virheen toisessa lauseessasi.

• kari00

Mutta puhun kielillä siksi, että Pyhä Henki yrittää auttaa minua ymmärtämään, kuinka tärkeätä on rukoilla.

• 9%8%7

Vai ettei esim. oma vastaukseni:

"11¤3
        21.3.2013 21:50"

ollut asiallinen? Vastasin suoraan ja annoin samalla köniin yhdelle puoskarille, joka alkoi väittää kielen olevan jiddishiä, mutta eipä ottanutkaan vastuuta sitten kun kerroin mitä sanoja tuo "jiddishiksi" nuistuttaa! Nimitti jiddishiä jopa "pyhäksi kieleksi", jota se ei ole, se on nimittäin ihan tavallista juutalaisslangia. Mitään pyhää siinä ei ole, sillä se ei ole kovin vanhakaan kieli, mutta hihhulit nyt pyhittävät mitä tahansa, kun se sopii korvasyyhyyn. Aamen.

• Jeesus on voittaja

Totta on näin kun Mohikaani sanoo. Riivatut ilmestyvät aina pilkkaamaan jo tulee kyse Pyhän Hengen toiminnasta.

• ~~tähkäpää~~

Näinhän se on ja turha on siksi levittää asiaa, jota itse kunnioittaa ja arvostaa, ihmisten riivittäväksi, revittäväksi ja hherjattavaksi.

• kari00

Mutta Jumala on saatanaa vahvempi.

• kari00 kirjoitti:

Mutta Jumala on saatanaa vahvempi.

* Niin on, se on totta, mutta entäs sinä ? Kykenetkö , menemättä pilkkajien ansoihin, oletko niin Hengen johdossa, että hoksaat aina väistää näiden palavia nuolia, heidän pilkatessaan ?

• kari00
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Niin on, se on totta, mutta entäs sinä ? Kykenetkö , menemättä pilkkajien ansoihin, oletko niin Hengen johdossa, että hoksaat aina väistää näiden palavia nuolia, heidän pilkatessaan ?

Kyllä osaan väistää pahan palavia nuolia.

• bemily

Mitä sinä sanot kun puhut kielillä? Ellet tiedä, koko juttu on ihan turha. Näin sanoo myös Raamattu.

• Ved.2

Kielillä puhuva puhuu itselleen. Jollei ole selittäjää, niin vaietkoon. Siis tarkoittaa seurakunnan kokousta. Henkilökohtaisessa rukouksessa on tärkeä armolahja.

• Ved.2
        Ved.2 kirjoitti:

Kielillä puhuva puhuu itselleen. Jollei ole selittäjää, niin vaietkoon. Siis tarkoittaa seurakunnan kokousta. Henkilökohtaisessa rukouksessa on tärkeä armolahja.

Näin sanoo myös Raamattu. Lukekoot 1Kor.1:28.
        Ja voisi yleensäkin lukea Jumalan sanaa. Sieltä se totuus aukeaa.

• kari00

En tiedä itsekään mitä sanon, kun puhun kielillä. Saatan sanoa esimerkiksi grabaschwar, taikka jotakin siihen suuntaan. Grabaschwar voi tarkoittaa suomeksi ihan mitä vaan, mutta kielten selittämisen armolahjaa olen kyllä rukoillut itselleni.

• Ved.2 kirjoitti:

Näin sanoo myös Raamattu. Lukekoot 1Kor.1:28.
        Ja voisi yleensäkin lukea Jumalan sanaa. Sieltä se totuus aukeaa.

* Paavali puhui paljon kielillä, enemmän kuin kukaan hänen aikanaan, ja kehoitti uskovaisia puhumaan kielillä, ja varoitti kaltaisiasi, " Kielillä puhumista älkää estäkö." Älä sinäkään ole hengen tappaja, vaan ano sinäkin tätä korvaamatonta lahjaa, Jumala on luvannut sen antaa jokaiselle joka uskoo !

• Pyhät kielet
        kari00 kirjoitti:

En tiedä itsekään mitä sanon, kun puhun kielillä. Saatan sanoa esimerkiksi grabaschwar, taikka jotakin siihen suuntaan. Grabaschwar voi tarkoittaa suomeksi ihan mitä vaan, mutta kielten selittämisen armolahjaa olen kyllä rukoillut itselleni.

Saattaa olla jiddischiä joka on Pyhä Kieli, samoin kuin hebrea. Olet varmasti todella pyhittynyt rukoilija, onko sinulla myös profetoimisen armolahja?

• 11¤3
        Pyhät kielet kirjoitti:

Saattaa olla jiddischiä joka on Pyhä Kieli, samoin kuin hebrea. Olet varmasti todella pyhittynyt rukoilija, onko sinulla myös profetoimisen armolahja?

Kielilläpuhetta ei pidä ruveta "kääntämään".
        Mutta kun noin viisas olet, kannatko myös vastuun viisaasta väitteestäsi?
        Väität k.o. sanan olevan "pyhää kieltä jiddishiä".

Googlekääntäjän mukaan, mikäli sinun selittämisenlahjaasi on uskominen sana muistuttaa sanoja graba schwartz, joka tarkoittaa "mustat asiakirjat".

Mutta itse kari00:lle sanon: älä tätä säikähdä. Sanasi tarkoittavat varmasti jotain muuta, mutta puoskaroimalla ja ihmispäätelmillä "toi on varmaan tota" ja vielä joksikin tietyksi ja jopa "pyhäksi kieleksi" väittäminen tuokin tutkittaessa päinvastaisen tuloksen.

Kielilläpuhetta ei voi kääntää ja sanasi ovat varmasti jotain Jumalan tuntemaa kieltä, jota me emme voi arvata.

Tämä opiksi helluntailaisille puoskari-kielitieteilijöille. Ei kyllä sairaampaa ja epäraittiimpaa puljua ole kuin te.

karille: älä koskaan "esittele" kielilläpuhettasi, äläkä varsinkaan kirjoita sitä nettiin, ettei pyhä asia tule pilkatuksi. Siunausta.

• kari00
        Pyhät kielet kirjoitti:

Kyllä minulla on profetoimisen armolahja.

• Kielillä puhuva
        kari00 kirjoitti:

Oletko puhunut kielillä siten kuin esität nyt aivan viimeaikoina? Sinulla saattaa olla ajankohtainen profetia, siten kuin allaoleva kielitieteilijä esittää, että kielesi tarkoittaa 'mustat asiakirjat'. Hae googlella kavasto/holokausti/IBM niin löydät melko karmivaa tekstiä siitä miten natsit jäljittivät juutalaiset tietokoneilla.
        Mene nyt kiireesti lähimpään helluntaiseurakuntaan ja etsi sieltä henkilö jolla on kielien selittämisen armolahja. Sinun profetiasi saattaa olla todella tärkeä sekä juutalaisille että kristityille. Älä laiminlyö armolahjaasi, lukee Raamatussa !

• kari00
        Kielillä puhuva kirjoitti:

Oletko puhunut kielillä siten kuin esität nyt aivan viimeaikoina? Sinulla saattaa olla ajankohtainen profetia, siten kuin allaoleva kielitieteilijä esittää, että kielesi tarkoittaa 'mustat asiakirjat'. Hae googlella kavasto/holokausti/IBM niin löydät melko karmivaa tekstiä siitä miten natsit jäljittivät juutalaiset tietokoneilla.
        Mene nyt kiireesti lähimpään helluntaiseurakuntaan ja etsi sieltä henkilö jolla on kielien selittämisen armolahja. Sinun profetiasi saattaa olla todella tärkeä sekä juutalaisille että kristityille. Älä laiminlyö armolahjaasi, lukee Raamatussa !

Kyllä olen puhunut kielillä juuri tuolla tavalla, kuin esitin. Totta kai minä saan profetioita, kun puhun kielillä, mutta rukoilen aika useasti, että Rakas taivaallinen isä, vahvista tämä profetia. Näin minä rukoilen silloin, kun saan jonkun profetian.

• kari00
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Paavali puhui paljon kielillä, enemmän kuin kukaan hänen aikanaan, ja kehoitti uskovaisia puhumaan kielillä, ja varoitti kaltaisiasi, " Kielillä puhumista älkää estäkö." Älä sinäkään ole hengen tappaja, vaan ano sinäkin tätä korvaamatonta lahjaa, Jumala on luvannut sen antaa jokaiselle joka uskoo !

Mutta kaikki eivät puhu kielillä. Jumala kuitenkin antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät.

• real täti
        kari00 kirjoitti:

Mutta kaikki eivät puhu kielillä. Jumala kuitenkin antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät.

Kielillä puhumista on kahdenlaista. Kielillä puhuminen rukousta ja omaa rakentumista varten annetaan jokaiselle Jeesukseen uskovalle, jotka sitä Häneltä anovat. Sitten on erityinen kielillä puhumisen,armolahja, tätä lahjaa ei ole kaikilla Jeesukseen uskovilla. Tähän kielillä puhumiseen Pyhä Henki antaa myös selityksen.

• Tämä on tosi
        11¤3 kirjoitti:

Kielilläpuhetta ei pidä ruveta "kääntämään".
        Mutta kun noin viisas olet, kannatko myös vastuun viisaasta väitteestäsi?
        Väität k.o. sanan olevan "pyhää kieltä jiddishiä".

Googlekääntäjän mukaan, mikäli sinun selittämisenlahjaasi on uskominen sana muistuttaa sanoja graba schwartz, joka tarkoittaa "mustat asiakirjat".

Mutta itse kari00:lle sanon: älä tätä säikähdä. Sanasi tarkoittavat varmasti jotain muuta, mutta puoskaroimalla ja ihmispäätelmillä "toi on varmaan tota" ja vielä joksikin tietyksi ja jopa "pyhäksi kieleksi" väittäminen tuokin tutkittaessa päinvastaisen tuloksen.

Kielilläpuhetta ei voi kääntää ja sanasi ovat varmasti jotain Jumalan tuntemaa kieltä, jota me emme voi arvata.

Tämä opiksi helluntailaisille puoskari-kielitieteilijöille. Ei kyllä sairaampaa ja epäraittiimpaa puljua ole kuin te.

karille: älä koskaan "esittele" kielilläpuhettasi, äläkä varsinkaan kirjoita sitä nettiin, ettei pyhä asia tule pilkatuksi. Siunausta.

> Kielillä puhumista ei voi kääntää<
        Ei sitä tarvinnut kääntää silloin kun ihmisillä oli kielillä puhumisen lahja.
        He ymmärsivät kaiken mitä heille puhuttiin, koska kielillä puhuja puhui heidän omaa äidinkieltään.

• te tietämättömät

Jumala ymmärtää jo pelkästä ajatuksesta. Ei siihen "kielillä" puhumista tarvita.
      Jumala ymmärtää suomen kieltä ihan kiitettävästi.

• Hän elää!

Ei ole kyse Jumalan ymmärryksestä, vaan Hänen ja ihmisen yhteydestä. "Salaisuuksia hengessä" eli aika henkilökohtaisesta jumalsuhteesta on kysymys, kun joku rukoilee kielillä.

• kari00

Niin ymmärtää, mutta en aio lakata puhumasta kielillä. Olen ollut uskossa jo pitkään ja aion iloita siitä.

• kari00 kirjoitti:

Niin ymmärtää, mutta en aio lakata puhumasta kielillä. Olen ollut uskossa jo pitkään ja aion iloita siitä.

* Uskon ehkä jo, että olet aito, ja rukoilet kielillä, ja on ihan oikein, että anoo yhhä enemmän armolahjoja, olen itse puhunut kielillä vuosikymmeniä, vaikka välissä oli kylmiä aikoja, ei ne vienyt kutsumustani, eikä armolahjaani. Usein olen myös anonut kielten selittämisen lahjaa, joskus luulen selitäväni, varsinkin kun kirjoitan jotain gengellistä siinä samassa. Armolahjat on moninaiset, mutta Henki on samam, Jumalan Pyhä henki. Siunausta sinulle , puhu vaan paljon kielillä, ja myös kokouksissa, ei ole väärin, ja se on tilaisuus Jumalallekkin, kun olet rohkea, Hän voi antaa selittämisen lahjan ! Varsinkin rukouskokouksessa.

• Hän elää! kirjoitti:

Ei ole kyse Jumalan ymmärryksestä, vaan Hänen ja ihmisen yhteydestä. "Salaisuuksia hengessä" eli aika henkilökohtaisesta jumalsuhteesta on kysymys, kun joku rukoilee kielillä.

* Jumalahan toki ymmärtää puhumisemme, mutta kun Jumalan vihollinen henkien maailma voi myös ymmärtää suomea, mutta siksi lahja onkin tärkeä, koska siinä saadaan puhua salaisuuksia Hengessä, ja ne ymmrtää vain Jumala, eikä paholainen saa niistä tolkkua, ja se suojelee rukoiljaa pahan hyökkäyksiltä.

• kari00
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Uskon ehkä jo, että olet aito, ja rukoilet kielillä, ja on ihan oikein, että anoo yhhä enemmän armolahjoja, olen itse puhunut kielillä vuosikymmeniä, vaikka välissä oli kylmiä aikoja, ei ne vienyt kutsumustani, eikä armolahjaani. Usein olen myös anonut kielten selittämisen lahjaa, joskus luulen selitäväni, varsinkin kun kirjoitan jotain gengellistä siinä samassa. Armolahjat on moninaiset, mutta Henki on samam, Jumalan Pyhä henki. Siunausta sinulle , puhu vaan paljon kielillä, ja myös kokouksissa, ei ole väärin, ja se on tilaisuus Jumalallekkin, kun olet rohkea, Hän voi antaa selittämisen lahjan ! Varsinkin rukouskokouksessa.

Käynhän minä näissä rukouskokouksissa. Uskon, että Jumala antaa minulle jonkun selityksen, kun puhun kielillä. Minun täytyy vain puhua kielillä ahkerasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      117
      8063
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      135
      5353
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3641
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      124
      3574
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2604
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1540
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      70
      1406
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe