Halvin ala yrittäjänä ja että töitä on

halvimmalla alkuun..

Varastotöitä oon ikäni tehnyt ja alkanu kypsyttämään,omaa firmaa kuumeisesti miettinyt mutta ei oikee älli toimi minkä firman laittas, kuljetusala ei houkuttele kovien kustannusten takia, rakennusala kiinnostas,kouluun oon kiinnostunut menemään että saan pätetyydet ja tutkinnon, olen n.s toiminnan mies työkalut pysyy kädessä,en säikähdä fyysistä ja paskasta työtä.
Onko vinkkejä missä alalla pääsis halvimmalla alkuun? nuohous hommat kiinnostas, toki laitteet varmasti maksaa mutta, laitteet mahtus henkilöautoon ni ei tarvia autoa ostaa. alkuu ois tarkotus lisätulona mutta jos keikkaa piisaa ni sit pääsääntönen tulot.
eli vinkkejä eri aloista missä ei mahdottomat kulut? tokiha kaikki maksaa.

11

518

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkini mun

tärkeintä on oman jaksamisen kannalta, että juuri se työ oikeasti kiinnostaa.
      Siksi kokeile sitä ensin palkkatyönä?
      Yrittämistä (etenkään uudella alalla) ei kannata noin vaan lähteä kokeilemaan, kalliiksi tulee.
      Huomioithan myös, että mahdolliset sairastumiset jne maksat itse... Ja paperihommia riittää.
      Kouluttaudu valitsemallesi alalle ja käy myös ainakin joitakin ilmaisia yrittäjyyskursseja, saat tietoa ja tutustut myös uusiin ihmisiin = tuleviin asiakkaisiin ja/tai yhteistyökumppaneihin.

• anttihuisku

Persettä jos myyt, niin työkalut mahtuu shortsien sisään. Suosittelen.

• spektinen

noilla spekseillä olisi ehkä taloudellisesti kannattavinta hakeutua raskaisiin, paskaisiin mutta hyväpalkkaisiin duuneihin vieraalle.
      niin sekava aloitus vailla kosketuspohjaa reaaliyrittämiseen että melkein jättäisin yritysidean ainakin 5-10v.

• Töihin

Anna mulle se varastotyös. Olisin kiitollinen.

• kohtuullinen ansio

Mene kouluun, muurari, putkimies tms.

Ei sinua yrittäjäksi noilla meriteillä oikein ole.

• Miksi ei?

Onpas epärohkaisevia vastauksia. Ei aloittaja aikonutkaan ruveta elättämään itseään kirjailijana ja miten niin pitäisi odotella 5-10 v.? Monissa menestystarinoissa on aloitettu melko pienestä ja nopeasti (mutta järkevästi) sekä reagoitu kysyntään ja muuttuviin olosuhteisiin. Tätähän aloittaja on juuri kaavailemassa ja valmistelemassa, eikä suin päin ryntäämässä sössimään jotain. Yrittäjyys vaatii omanlaistaan motivaatiota ja raha on siinä keskeinen -- sen säästäminen ja sen tienaaminen, sekä halu olla oma pomonsa. Ei kaikilla aloilla löydy edes helposti palkkatöitä, koska niillä toimivat tyypillisesti yhden miehen firmat.

Oikeita neuvoja toimialoista en osaa valitettavasti antaa, mietinpähän tässä vähän mukana. Olisiko joku saneeraus tai purku-, tai kierrätyshomma mitään? Löytyisikö markkinoita hommille, joihin vanhenevat ihmiset eivät enää itse pysty, lumen pudotus katolta kesäisin se nuohous tms.? Entäs jotkut erikoistumishommat rakennuspuolella, tyyliin aurinkokennojen tai maalämpöputkien asennus, asuntojen remontointi liikuntaesteisille? Tuulenkaatamien puiden metsää säästävä pois raivaaminen? Varastopalvelut webbikauppayrittäjille? Seuraa mediaa ja kysele eri aloilla työskenteleviltä tuttavilta, millaista palvelua ovat jääneet kaipaamaan. Tsemppiä.

• tytsyinen

Täällä aina lytätään kaikki. Ärsyttävää lukea. Aloittajalle sanoisin, että luota itseesi, jos olo tekee mieli yrittää, niin yritä. Ei sinun tarvitse miettiä 5 vuotta mitä. Mites olis sellainen jokapaikanhöylä? Tekisit mitä tarvitsee ja mitä osaat. Tuntihinta 40-60e. Minä ainakin tarvisin tuollaista. Olis vähän sitä sun tätä tehtävää, johon en itse pysty, kun olen kiireinen, nainen, eikä minulla ole ajokorttia. Pistä ilmoitus vaikka tori.fihin ja aloita ilman kustannuksia. Jos kysyntää on, niin sitten teet enemmän ja jätät palkkatyösi.

• 3+3

Seuraavaksi pitää löytää joku, joka maksaa 40 - 60 e tunnilta. Työstä, joka ei vaadi välinepanostusta eli ei tarvitse hankkia erikseen mitään kaluja.

• thaihi.....

Se kalu on siellä housuissa, ammattinimike "hieroja".

• Yrittämäänvaankiiree

Joo siitä vaan yrittämään, ne jotka varoittelevat, ovat vain kateellisia pikkusieluja.
      Muista sit ku yrität pastan neuvojen perusteella, niin älä vaan sairastu tai tule millään tavalla työkyvyttömäsi.
      Älä aiheuta mitään vaaraa asiakkaalle tai ulkopuoliselle toiminnallasi, ai niin ethän sä ny tällaista tekisi, ihme lyttäämistä taas ja vakuutukset on pessimisteille.
      Sit kehittyneessä yhteiskunnassa lainsäädäntö asettaa rajotteita ja säädöksiä, mut ei sun näistä tartte tietää, lytätään ne porukalla.
      Jotain veroja ja maksujakin olis, mut takki auki vaan meneään, ei niistä tartte välittää.
      Ja sit joku maksava asiakaski tarttes löytää, mut kyllä niitä tulee. Ei ne kaikki muista maksaa sulle, mut pääasia, et yrittää.

• YritLäjä

Pistä tilista sivuun ja sijoita rahasi. Siinä ei tarvitse ainakaan velkojen ja verottajan kanssa olla arvuuttelukisassa. Yrittämisessä on aina riskejä, ja niiden sietämiseen vaaditaan tietynlaista henkeä. Aina ei osaaminen ja asennekaan riitä, kun tulee heikkoja kausia. Velattoman rahan sijoittamisessa et ainakaan jää kenellekään velkaa ja saat mahdollisesti pääomiakin vaativia hankintoja varten alkupääomaa. Varastohommat eivät aina ole palkitsevimpia töitä, mutta usein sitä ei ole myöskään yrittäjyys. Sikäli kehotan kunnolla funtsimaan eri näkökulmista.

Tietysti jos olet ihan varma yrittäjäksi alkamisesta, niin ala ottaa asioista selvää mahdollisimman monelta taholta ja mieti oikein tarkkaan kuviot valmiiksi. Myös paperisotaan kannattaa valmistautua ottamalla jo ennakkoon selvää asioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      82
      4627
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3637
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      64
      2070
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1142
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      145
      1072
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      989
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe