Israel kompastelee ja kompastelee

PAAVALI MYÖNTÄÄ ETTÄ ISRAEL KOMPASTELEE MUTTA VAKUUTTAA ETTÄ SE AINA NOUSEE JA LOPULTA VOITTAA

Jari Laurila kysyy Israelin asemasta ennen ja nyt sekä vastaa itse blobissaan ...
""Uuden liiton Israel?
Jari Laurila blogissa jarinhotelli.blogspot.com >>> Jari Laurilan kotisivut - 5 viikkoa sitten
*Israel uudessa liitossa. * *Uuden liiton Jumalan kansa?*""

Vastaan Jarille kolmasti:
http://anttivkantola.blogspot.fi/2013/02/jarinhotelli-on-kiehtova-ja-keskustelua.html

Kysyisin Jarilta ja meiltä kaikilta, että kun paholaisen keinoin Israel pari tuhatta vuotta sitten lakkautettiin ja väki pakeni kaikkialle mailman, niin - paholaisenko toimesta muka se jälleen syntyi 1948 ja riivaajatko sitä ylläpitävät? Eikö Israel ennemminkin ole Jumalan ihme ja Israelin Jumala voimallinen jumalien Jumala.
Mikään muu jumala ei olisi voinut sellaista tehdä, ei millekään kansalle.

Ja koska Messiaan ruumis Heprealaiskirjeen mukaan on temppelin esirippu, niin on Kristus temppelitoimen täyttymys ja temppeli, istuen Valtaistuimella nyt. Kaikkei pyhin jota kohti rukoilemme, on valtaistuimella ja opettaahan Jeesus niinkin, että rukoillaan Isää, joka niinikään valtaistuimella istuu. Emme kumarru välillä jonnekin temppeliin päin, jossa Jeesus seisoisi, vaan näemme valtaistuimella samanaikaisesti Isän ja Pojan, jos meillä on Pyhä Henki.

Kun käyn adventistien tilaisuuksissa, siellä opetetaan Isästä ja Pojasta sekä Pyhästä Hengestä. Kun käyn Jari Laurilan sivuilla, siellä opetetaan adventismin synnystä ja Ellenin suuremmasta valosta ja Ellenin tulkinnoista.
Kun luen Heprealaiskirjettä, eritoten 8-10. luvut, näen Jeesuksen olevan se pysyvä temppeli, josta maallinen oli vain varjo. Niinhän laistakin sanotaan, että se oli vain tulevan varjo. Eikä sillä lailla tietenkään tarkoita jotain sellaista, että kun menet tarpeellesi, ota lapio mukaasi, vaan tarkoitetaan, että kymmenet käskyt oli tulevan varjo. Miksi vain varjo. No, taivaassa on täydellinen ikuinen rakkaus ja armo.

Hepr. 10:1
Laissa siis on vain varjo tulevasta, paremmasta todellisuudesta, ei sen varsinaista ilmentymää. Vaikka lain määräämät uhrit toistetaan vuodesta vuoteen, laki ei ikinä pysty tekemään pysyvästi täydellisiksi niitä, jotka astuvat Jumalan eteen.

Laki perustuu vaatimuksiin ja tuomitsemiseen; uusi liitto perustuu LUPAUKSIIN.
Hepr.8:6
Mutta meidän ylipappimme on saanut paljon tärkeämmän tehtävän, yhtä paljon tärkeämmän kuin on se liitto, jonka välittäjä hän on. Se liitto on suurempi, koska se perustuu suurempiin lupauksiin.

JA KOSKA Israelin Jumala ei milloinkaan hylkää Israelia, tiedämme, ettei meitäkään, uudestisyntyneitä kristittyjä; ei adventisteja, ei muita protestantteja, ei minkäänlaisia uudestisyntyneitä. Ja hän herättää pakanoita henkiin yhä lisää.

Antti

14

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos Jumalalle Selkomaastakin (Marko), mutta tässä tulee selkotaivasta . . .

Hepr.10:20
      jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,

Mark. 14:58
      "Me olemme kuulleet hänen sanovan: 'Minä hajotan maahan tämän käsillä tehdyn temppelin ja rakennan kolmessa päivässä toisen, joka ei ole käsillä tehty'."

Temppeli on puitteet ja taivaallisen pyhäkön "puitteet" on Kristuksen ruumis.
      Miksikö? Siksi sanotaan noin, koskapa Jeesuksen henki taivaallisen temppelin "sielu", on sen sydän ja ydin ja sisältö. Eihän tyhjä temppeli itsessään mitään ole.

Entä Israel, miksi sitä tarvitaan yhä? No, sinnehän Jeesus kerran astuu alas.
      Ensin hän, niinkuin Raamattu sanoo, noutaa seurakunnan ylös. Mutta sitten . . .

Apt.1:11
      ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle?
      Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla,
      kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
      12 Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja
      joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.

Sak. 14:4
      Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

Job 19:25
      Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kyllä Öljymäellä multaakin on, sillä eihän siellä muutoin öljypuita kasvaisi.
      Jaa Jeesushan astelee sieltä kohti temppeliä, jossa on ovi, jonka muuraukset avataan vain Herraa varten!

Hes. 44:2
      Niin Herra sanoi minulle: "Tämä portti on oleva suljettuna: sitä ei saa avata, eikä kenkään saa käydä siitä sisälle, sillä Herra, Israelin Jumala, on käynyt siitä sisälle. Se on oleva suljettu.

Tämänkaltainen se on oleva, enkä taarkoita sitä jenkkien symboolia (silta) uudella mantereella:
      https://www.google.fi/search?q=golden gate israel&hl=fi&client=ubuntu&channel=cs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=JExLUfCpB8jOtAbC2YHIBw&sqi=2&ved=0CC4QsAQ&biw=1050&bih=758

Antti

• ou jee

Hesekiel 43

Herra tulee temppeliinsä

1 Mies vei minut sitten portille, sille portille, joka aukeaa itään.
        2 Ja minä näin: Idästä saapui Israelin Jumalan kirkkaus. Sen ääni oli kuin suurten vesien pauhu, ja Herran kirkkaus sai maan hohtamaan.

Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.

7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit

Jes. 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

Sak. 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

ou jee

• Israel on eräs väkivaltaa ja terrorismia harjoittava valtio. En näe sellaisessa toiminnassa mitään järkeä.

• Barnabasxy

"Israel on eräs väkivaltaa ja terrorismia harjoittava valtio. En näe sellaisessa toiminnassa mitään järkeä" kirjoittaa nimimerkki "lappix". Tällaiset kristinuskosta ulkopuolella olevat ihmiset eivät tunne Raamattua eivätkä siis voi nähdä ja ymmärtää tämän ajan tapahtumia ja merkkejä. He ovat oman ahtaan ja sokean "järkensä" eli ymmärryksensä vankeja. Samoin he ovat median yksipuolisten uutisten eksyttämiä ja nielevät sinisilmäisesti kaiken mitä kirkuvat kohuotsikot heille syöttävät. Ja Israelia vihaavat sen naapurivaltiot osaavat kyllä käyttää mediaa hyväkseen ja Israel on aina auttamattomasti myöhässä. Olenpa lukenut yhden arabin tunnustuksenkin ns. "Palestiinan valtiosta".
        En silti puolustele Israelin johtajien omaa politiikkaa enkä hallituksensa toimia palestiinalaisiksi itseään kutsuvia Israelin kansalaisia kohtaan.
        On Raamatun profetioiden, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen omien sanojen mukaista että on viha Israelin kansaa kohtaan (Luuk.21:23). Sitä on ollut kaikkina aikoina ja varsinkin kristityt ovat vihanneet juutalaisia muka Herramme teurastajina, niin kuin emme me kaikki olisi siihen syyllisiä!

• Huomenta Antti !

Minulle sattui vahinko. Kirjoitin kommentin blogiisi ja halusin tehdä sen huolellisemmin ja ottaa ensimmäisen pois, mutta poistin vahingossa koko keksustelun. Oli siis vahinko.

Liitä uudelleen keskustelu täältä blogiisi !
      Niin vastaan siellä.

---------------------------------------

Hei ja kiitos !

Minä en näe Israelia valtion rajojen valossa, -kansallisuuden, taikka kielen perusteella sen kummemmassa asemassa kuin mikään muukaan valtio.

Israel 1948 lienee normaalia maailmanpolitiikkaa.
      Koska siellä rauha on ollut, -ei koskaan.

Israel sai luvan käydä seitsemän sotaa hävittääkseen pakanakansat. Vain 7 sotaan oli Jumalan lupa.
      Pakanakansojen syntien mitta oli tullut täyteen, he kieltäytyivät armosta ja muutoksesta.
      Aina kun Israel lähti sotaan omin luvin Israel hävisi surkeasti.

"Älä tapa" on yksi lain käsky. Israel ei käy nyt mitään Jumalan siunaamaa sotaa vaan elävät politiikan ehdoin ilman Jumalaa.
      Jumalako siunaisi jatkuvaa sodankäyntiä?

Israel ”Jumalan kansana” kuitenkin on käynyt niin ettei Jumala ole kansaa hylännyt vaan Israel teki itse oman ratkaisunsa naulatessaan Kristuksen Jeesuksen ristille ja lukee tooraa edelleenkin. Ovat pääosin siis Vanhan Testamentin ja vanhan liiton aikakauden lumoissa. Jos Israelin sukukirjoja ei olisi tuhottu 70 jkr niin olen melko lailla varma että etsisivät vielä leeviläisiä ja Aaronin jälkeläisiä papeiksikin, ja Jeesus Ylipappina kaikkein pyhimmässä ei ole mitään. Hebr 8-10.

Israel on alkuperäinen oliivipuu ja kaikki maailman ihmiset oksastetaan samaan puuhun uskossa, ne jotka uskossa pelastuvat.
      Israelilla ei ole erityiseasemaa tässä suhteessa kummempaa vaan homma on yksilöpeliä pelastus uskossa aina. En pysty ajattelemaan kokonaista kansaa kielen, rodun tai kansallisuuden mukaan erityisasemassa. Jokaisen sielun eli kansalaisen pitäisi kääntyä uskoon että asia olisi mahdollinen koko kansa Herran Jeesuksen omina uskossa.

Yksilöinä Israelin kansasta oksastetaan samaan oliivipuuhun niin kuin kaikkia muitakin ihmisiä. Elämme globaalissa universaalissa maailmassa jossa kaikki tieto, myös evankeliumi kuuluu kaikille, eikä kenellekään erityisesti tai paremmin oikeutetuksi ole asemaa.
      >> Jokainen on tervetullut Israelissakin Jumalan luo uskossa yksilönä Herrassa Jeesuksessa. -Tuskin pyssy kädessä, tai pyssy pitää ainakin pois heittää.

>> Jokainen sielu ja vaikka koko kansa olisi/on tervetullut Jeesuksen luokse toki !
      Siitä vaan Uusi Testamentti kouraan ja uuden liiton aikaan! -Jeesuksen luokse.
      -Uskossa, syntien katumuksessa ja parannuksessa per/ nuppi jokainen måste vara.

Olen ottanut sivuillani kantaa sellaisiin kysymyksiin mitä ihmiset pähkäilevät-.
      Raamattu-jarinhotelli-Foorumini on vielä kesken ja tulee olemaan kokonaisvaltainen
      Raamatun opetusvalkaisupaketti, joka opettaa ummet ja lammet.

Nyt jo siellä ne ovat olemassa päällimmäiset, mitkä ovat ne tavalliset ja ensimmäiset kysymykset ja asiat ihmisillä suhteessa Ramattuun, tosin 34 % vielä viimeistelemättä eli kesken kirjoitukseni siellä. -Myös melko lailla iso paketti ainakin tietysti Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestäkin tietysti;

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/5
      Esimerkiksi.

Täällä Uuden liiton aikakaudesta asiayhteydessä; > http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.18

Israel sai luvan seitsemän sodan käymiseen hävittääkseen pakanakansat. Nuo sodat Israel voitti Jumalan avulla. Aina kun Israel lähti sotaan omin päin Israel hävisi surkeasti. Lukekaa Raamatusta.

Uusia lupia käydä asein sotaa ei tipu eikä lirise !

"Rakasta lähimmäistäsi nk. itseäsi" on yksi lain käsky eikä lähimmäisiä rakasteta pyssy kädessä pyssyt paukkuen koskaan.

Olen täällä kirjoittanut Uuden liiton Israelista;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.18

yst. t. Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      Unescon maailmanperintöalueelta
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/pyoraily

Yst. t. Jumalan siunausta
      Jari Laurila

• Lisäys;

Siis nimenomaan blogisi teksti katosi siellä blogissasi !

Vahinko.

Tiivistin mitä kirjoitin ja siksi poistelin ja katosi koko keskustelu blogissasi vahingossa.

Se oli sama kuin täällä, joten lisää se uudelleen.

yst,. t. jari laurila

• "Se oli sama kuin täällä, joten lisää se uudelleen." -jari

No joo, mutten ihan näinä päivinä ehdi . . . täytyy paremmin tutkiakin asia, sillä kyllä minä ainakin luin sieltä tuon samaisen viestisi juuri. Siis "Minä en näe Israelia valtion rajojen valossa, -kansallisuuden, taikka kielen perusteella sen kummemmassa asemassa kuin mikään muukaan valtio. . . . "

Israel on kylläkin mielestäni erilainen valtio kuin muut, sillä sille kauan sitten määrätyt rajat tulevat tekemään siitä paljon isomman maan, eikä kaikki palaava väki Uudenmaan läänin kokoiseen plänttiin mahtuisikaan ynnä pyhiinvaeltajat.

Israel eroaa muista täysin siinäkin, että kaikki ovat sitä vastaan, tänään jo USA:kin islamilaisen johtajansa myötä. (O'bama rukoilee arabiaksi ja Allahia, tiettävästi. Toki hän sanoo olevansa "myös" kristitty). täysin poikkeava on Israel ja tieteellinen mahdottomuus -ihme - siinä, että parintuhannen vuoden jälkeen syntyy uudelleen samalle paikalle, saman Jumalan lupauksiin toivonsa laittaen. Israel panee toivonsa Messias Kristukseen, he eivät vain näe, että vaatimaton nasaretilainen oli se luvattu Voideltu. Jeesus sanoikin, että he eivät tiedä, mitä tekevät. Tuomitseeko Jumala hylätyksi lapsensa, kun tekee tietämättään pahaa?

Keskusteluyhteydestä kiittäen
        Antti

• AnttiVKantola
        AnttiVKantola kirjoitti:

"Se oli sama kuin täällä, joten lisää se uudelleen." -jari

No joo, mutten ihan näinä päivinä ehdi . . . täytyy paremmin tutkiakin asia, sillä kyllä minä ainakin luin sieltä tuon samaisen viestisi juuri. Siis "Minä en näe Israelia valtion rajojen valossa, -kansallisuuden, taikka kielen perusteella sen kummemmassa asemassa kuin mikään muukaan valtio. . . . "

Israel on kylläkin mielestäni erilainen valtio kuin muut, sillä sille kauan sitten määrätyt rajat tulevat tekemään siitä paljon isomman maan, eikä kaikki palaava väki Uudenmaan läänin kokoiseen plänttiin mahtuisikaan ynnä pyhiinvaeltajat.

Israel eroaa muista täysin siinäkin, että kaikki ovat sitä vastaan, tänään jo USA:kin islamilaisen johtajansa myötä. (O'bama rukoilee arabiaksi ja Allahia, tiettävästi. Toki hän sanoo olevansa "myös" kristitty). täysin poikkeava on Israel ja tieteellinen mahdottomuus -ihme - siinä, että parintuhannen vuoden jälkeen syntyy uudelleen samalle paikalle, saman Jumalan lupauksiin toivonsa laittaen. Israel panee toivonsa Messias Kristukseen, he eivät vain näe, että vaatimaton nasaretilainen oli se luvattu Voideltu. Jeesus sanoikin, että he eivät tiedä, mitä tekevät. Tuomitseeko Jumala hylätyksi lapsensa, kun tekee tietämättään pahaa?

Antti

Lisäys asiaan . . .

Eilen 21.3. klo 18.37 laittamasi Uuden liiton Israel-vastauksesi on täällä
        http://anttivkantola.blogspot.fi/2013/02/jarinhotelli-on-kiehtova-ja-keskustelua.html?showComment=1363935306515

Poistanut lienet korjaamattoman version. Joten eiköhän asia ole ok?

• AnttiVKantola kirjoitti:

"Se oli sama kuin täällä, joten lisää se uudelleen." -jari

Antti

Kiitos

Israel on siellä monen uskonnon välimaastossa ja heille on uskontojen "pyhät paikat" rakkaita. Eivät kai pääse niistä sopimukseen.

Israelilla on pelastushistorian historiassa tietyt asiat jonka vuoksi he ovat kristikunnan lähellä Jeesuksen tappajina ja uuden liiton hylkääjinäkin.

Minullakaan ei ole kansallisuuden, kielen eikä rodun mukaan mitään heitä vastaan toki, enkä Jumalan paikkaa ota kenenkään suhteen koskaan.
        Toivon kaikkea hyvää.

Pitää vaan ottaa Uusi Testamentti handuun ja aleta Kristusta jo tunnustamaan.
        Pakanakansahan tuo on Ilman Kristusta.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila

• ## uuden liiton hylkääjinäkin. ##

Kiitos, Jari, omakohtaisesta kommentistasi! Noin ehkä useat adventistitkin tulkitsevat. Minä kuitenkin olen sitä mieltä, että koska Israel yhä odottaa Messiasta ja valtion perustuslakikin tunnustaa Jumalan - nimellä Kallio - he ovat Herran suunnitelma. En usko, että on sattuma heidän Kallio-valintansa, vaan johdatusta.
      Oli valittavana noin 33 Jumalan nimestä ja tuon valitsivat sovinnaisimpana, mutta Herra tietää, että se on paras jopa.

1. Kor. 10:4
      ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Joh. 1:42
      Andreas vei hänet Jeesuksen luo. Jeesus katsoi häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika. Nimesi on oleva Keefas" -- se merkitsee: Kallio.* [Sekä arameankielinen nimi Keefas että kreikkalaisperäinen Pietari pohjautuvat kalliota merkitsevään sanaan.][Matt. 16:18; Ef. 2:20 | 1. Kor. 1:12]

VIELÄ TULEE AIKA, JOLLOIN ISRAEL KATUU, ETTÄ TUOMITSI KRISTUKSEN

Jes. 53:5
      vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet. [2. Moos. 15:26 ; 1. Piet. 2:24]
      Sak. 12:10 :
      Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan. [Hes. 39:29; Joel 3:1 | Jer. 6:26; Aam. 8:10]

ROOM. 11.
      24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
      25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
      26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
      28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
      29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

Vakuutta Antti Herran Hengessä

• Siunaus vai kirous?

Sopisiko tämä Israeliin?

Ja minulle tuli tämä Herran sana: "Sinä, ihmislapsi, etkö tuomitse, etkö tuomitse VERIVELKOJEN KAUPUNKIA? Tee sille tiettäväksi kaikki sen kauhistukset ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi kaupunkia, joka on vuodattanut keskuudessaan verta, että tulisi sen aika...sinä olet jouduttanut päiviäsi ja olet vuottesi määrään päässyt. Sen tähden minä annan sinut pakanain häväistäväksi ja kaikkien maitten pilkaksi. Läheiset ja kaukaiset pilkkaavat sinua, JONKA NIMI ON SAASTUTETTU JA JOSSA ON HÄMMINKIÄ PALJON. KATSO, ISRAELIN RUHTINAAT SINUSSA LUOTTAVAT KUKIN OMAAN KÄSIVARTEENSA VUODATTAAKSENSA VERTA...Minä hajotan sinut pakanain sekaan ja sirotan sinut muihin maihin ja poistan sinusta saastaisuutesi. Sinä tulit saastaiseksi oman itsesi tähden kansojen silmissä, mutta sinä tulet tietämään, että minä olen Herra".
        Ja minulle tuli tämä Herran sana. "Ihmislapsi, Israelin heimo on kuonaksi tullut. He ovat kaikki tyynni vaskea, tinaa, rautaa ja lyijyä ahjossa; he ovat tulleet hopean kuonaksi. Sen tähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te kaikki tyynni olette tulleet kuonaksi, sen tähden, katso, MINÄ KOKOAN TEIDÄT KESKELLE JERUSALEMIA. Niin kuin hopea, vaski, rauta, lyijy ja tina kootaan keskelle ahjoa, että niihin lietsottaisiin tulta ja ne sulatettaisiin, niin minä vihassani ja kiivaudessani teidät kokoan ja asetan ahjoon ja sulatan. MINÄ KERÄÄN TEIDÄT JA LIETSON TEIHIN VIHANI TULTA, JA TE SULATTE KESKELLÄ JERUSALEMIA. Niin kuin hopea sulatetaan keskellä ahjoa, niin sulatetaan teidät sen keskellä. JA TE TULETTE TIETÄMÄÄN, ETTÄ MINÄ HERRA, OLEN VUODATTANUT KIIVAUTENI TEIDÄN YLITSENNE". Hes.22: 1-6; 15-22

• 2 Valtiota
    • Obama - huonoin pres

Obama on piilomuslimi, joka ajaa muslimien Israel-vastaista muslimien asiaa.
      Tuo muslimien kätyri kieltää Israelia rakentamasta asutusta isiensä maille.
      . Se on törkeää.
      Israel tekee väärin siinä, ettei ole liittänyt virallisesti ns. Länsirantaa omiin alueisiinsa. Se nimittäin on Kaanaan maahan kuuluvaa Israelin aluetta. Gazan kaistale Välimeren rannalla on ainoa mahdollinen hyväksyttävä alue palestiinalaisille.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe