Talvella tapahtunutta!

Ukko_maalainen

Joskus hyvinkin aktiivisena täällä kirjoittelin mutta nyt kun on lapsia ja vaimo sun muuta sählinkiä (töitä ja opiskelua) niin ei oo ehtiny paljoa kirjoitteleen joten tässä koko talven tärkeimmät huomiot.

- Ekan kerran autossa kitkat alla. Ihan hyvin nekin tuntuu toimivan. Tuskin ne nastarenkaita voittaa mutta kyllä niilläkin eteenpäin ja taaksekin pääsee.

- Aloitin hiihtämisen. Aikas lailla tyhjää ollu tossa meien kylän pururadalla johon latu-ura on tehty. Kyllä sinne mun mielestä kävelijätkin mahtuis. Ja jos oisin heitä siellä nähnyt niin en tappelua ois aloittanut.

- Oleskeltiin se meien 2kk ulkomaan lämmössä ja Suomeen palattua aina mulla se sama pohdinta. Miten suomalaiset on oppinut sen taidon, että kun heille sanoo "moi" niin he alkavat tuijottaan monen sekunnin ajan mutta eivät saa sanottua moi takas?

- Menin S-Markettiin ja piti ostaa sipuleita. Koko sipulilaari oli täynnä pehmeää mössöä. Pohjalta löysin ehkä yhden syötävän ja sen sitten ostin. Kotona siitäkin piti heittää puolet pois.

- Lidl:ssä kysyin mielestäni ystävilleseen sävyyn myyjältä josko heillä olisi yhtä tiettyä tuotetta kun Saksan lidl:ssäkin semmoista oli. Tein pahan virheen! Myyjä suuttui ja huusi "ehkä sun pitää sitten mennä takas Saksaan".

Tässäpä näitä ... hyvää talven jatkoa mukaville palstalaisille!

4

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomaaja.

täyttä huuhaata koko juttu

• Minun tarina.

Parasta oli että pääsin pois maalta ja ulkohuussin kirouksesta.
      Muutin maalle, kuusamoon silloin kun danny lauloi kuusamosta.
      Luulin että rauhan saan, p a s k a t. Minusta tuli ensimmäisen asteen juoppo.

Eräs päivä kypsyin, hyppäsin potkurin päälle kuin naisen selkään ja läksin lykkimään.
      Potkuri leikkasi kiinni Jyväskylässä jonne jäin ryyppäämään viikoksi.

Jyväskylän sossu osti piljetin helsinkiin missä naapuri ei tunne toisiaan ja kaipaa kuusamoon.

Helsingissä kysyin töitä melkein sadasta firmasta ja kaikki suosittelivat katkaisuhoitoa. Niinpä muutin pelastusarmeijan asuntolaan ja aloin kodiksi.

Ensimmäisen tietokoneen löysin kierrätyskeskuksen roskalavalta. Sen jälkeen en ole edes ajatellut töitä. Ei ehdi ei kerkeä. Kiertelin kierrätyskeskuksessa uudelleen mutta muijaa sieltä ei löytynyt. Ehkä minulla ei olisi varaa elättää sellaista.

• Vain elämää.

Olen jo oppinut elämään maalla. Täällä metsänkorvessa ei ole liikaa käsipäivää tyrkyttäjiä, eikä alkoa kuin seuraavassa pitäjässä.
      Auton hävitin, kun lähikauppa on viiden kilometrin päässä. Sinne pääsee oikolatua näin talvella ja kesällä soratietä polkuresiinalla.
      Kirpputori on olemassa ns. keskustassa. Sinne paremmat ihmiset vievät muutaman kerran pidettyjä vaatteita ja muuta käyttötavaraa.
      Hyvin pärjään ilman vaatekauppaakin, kun olen suhteellisen pieni, niin saan itse korjattua vanhalla singerillä itselleni sopivaksi "hienoja" liian suuriakin vaatteita.
      Mikäs tässä eläessä, vaikka kynttilän valossa ja hellan lämpimässä.

• Näillä eväillä.

Hei, asun kerrostalon viidennessä kerroksessa. Melkein karehdin tuota hehkutusta rauhallisesta ympäristöstä..
        Täällä ei ole hiljaista hetkeä milloinkaan. Ovet paukkuu, hissi ujeltaa ja lapset rimputtavat ohi mennessään ovikelloa.
        Lämpö säädellään ja tuuletus pelaa liiankin hyvin talvella.
        Autokatokset ovat ahtaita, samoin pihaa ei ole ollenkaan.
        Aina on joku kyyläri nurkantakana, ettet varmasti pääse kotiin salaa.
        Työpaikka pakottaa asumaan täällä, kun pidän työstäni.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe