Epävarmojen tietojen mukaan Viking Linen Cinderella siirtyy Helsinki-Tukholma-linjalle, Isabella menee Tukholma-Maarianhamina linjalle ja Gabriella/Mariella menee myyntiin.
Cinderella siirtymässä Helsinki-Tukholma linjalle?
32
1021
Vastaukset
- nimetön-
Olisi mahtavaa jos tälläinen toteutuisi.
Odotan jo nyt innolla Isabellan Tallinnan risteilyjä, mutta jos syksyllä saadaan vielä Viking Cinderella Tallinnan risteilyille niin mahtavaa.- paskavahti
Oikiastaan tuo Isabellan 21 tunnin risteily ei ole Tallinnan risteily, koska siihen ei kuulu maihinnousua Tallinnassa.
- lisää samaa
paskavahti kirjoitti:
Oikiastaan tuo Isabellan 21 tunnin risteily ei ole Tallinnan risteily, koska siihen ei kuulu maihinnousua Tallinnassa.
eivätpä ole sitten turusta tehtävät miniristeilyt ruotsinristeilyjä, eihän niihin sisälly maihinnousua ruotsissa.
jesus näitä järkeilijöitä, ymmärtäkää jo että tuo sana RISTEILY on ainoastaan markkinointitermi hyvinkin erilaisille merimatkoille - paskavahti
lisää samaa kirjoitti:
eivätpä ole sitten turusta tehtävät miniristeilyt ruotsinristeilyjä, eihän niihin sisälly maihinnousua ruotsissa.
jesus näitä järkeilijöitä, ymmärtäkää jo että tuo sana RISTEILY on ainoastaan markkinointitermi hyvinkin erilaisille merimatkoilleJuu, tuo Tallinnan "risteily" sisältää kääntymisen Tallinnassa, paluun Helsinkiin, takaisin kääntymään Tallinnassa ja sitten Helsinkiin ja vihdoin laivasta ulos. Tämän jälkeen onkin mielenkiintoinen 21 tunnin "risteily" loppu.
- lisää samaa
paskavahti kirjoitti:
Juu, tuo Tallinnan "risteily" sisältää kääntymisen Tallinnassa, paluun Helsinkiin, takaisin kääntymään Tallinnassa ja sitten Helsinkiin ja vihdoin laivasta ulos. Tämän jälkeen onkin mielenkiintoinen 21 tunnin "risteily" loppu.
Risteilynä voidaan siis markkinoida hyvinkin erilaisia laivamatkoja kuten olet havainnutkin, itämerellä on omat markkinointityylinsä karibialla taas toisenlaiste.
erilaisia risteilytapoja on yhtä paljon kuin niitä markkinoivia yrityksiäkin
jotkut sahaavat kahden sataman väliä, toiset taas jatkavat satamasta seuraavaan .
risteily on aina sellainen kuin sitä markkinoidaan ja aina tulee uutta risteilyvalikoimaan...
- Olisi hieno juttu!
Olisi hieno juttu! Cinderella kun on oikeastaan ainoa kunnollinen risteilyihin sopiva autolautta. Siitä näkee kunnolla ulos!
Muisto Muugan risteilyltä. Olin saanut erästä antibioottia ja olinkin sille allerginen. Kuurin lopuutua olin täynnä punaisia fläkkejä, kasvoihin ja käsiin ranteista sormiin niitä ei tullut, mutta muuten olin täyspilkutettu. Siellä kävelykierroksella kurkkasimme kuudellella kannella etuosan saunaosastolle ja minä tuumin, pitäisiköhän mennä katsomaan, kuinka nopeasti allas tyhjenisi minun mentyäni sinne. - Hyvä ajatus
Jos tämä toteutuu, tulen käymään päivä Tukholmassa-risteilyllä useita kertoja vuodessa. Cinderella on sen verran hieno laiva iästään huolimatta.
Ruotsalaisella foorumilla mahdollisesta siirrosta jo huhutaan.
http://www.landgangen.se/forumsmf10/index.php?topic=27794.0 - jutun juuriko tässä
"Lankulla höpistään, että Cinderella siirtyisi ns. "tarvematkailun" piiriin.
Lisäksi mietitään, mikä olevista aluksista korvaisi sen.
Gabriellaa tarjotaan."
tuosta nyt ei vielä paljoa kannata juhlia, mikään ei ole niin varmaa kuin juuri epävarma ...
(lainattu osa muista keskustelupalstoilta peräisin, ei landgångenilta)) - Hah hah!
No mutta tämä meidän merikorttiasiantuntijamme on lukenut kartan kompassiruususta, että Cinderella ei sovellu alkuunkaan Helsinki-Tukholma -reitille. Kas kun sen keula ui aivan liian syvällä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11038216#comment-59430634
Kerro mitkä! 2.1.2013 21:24
Merikorttiexpertti 15.1.2013 10:03
Mitenkähän se silloin aikoinaan selvisi niin hyvin. - minäpävaen
Olis ihan perhanan hieno juttu, niin voisi itsekin käydä useammin laivalla. Nykyiset Helsingistä lähtevät laivat eivät kiinnosta alkuunkaan, ainoastaan Cinderella, jonne pyrin tuosta Helsingistäkin joskus taas menemään, mutta se on tosi hankalan takana kun maksaa, vie aikaa eikä ruotsalaiset ihmiset siellä Cindyllä ole tietenkään sama kuin on se kielimuuri.. ://
Ja nimenomaan Helsinkiin saisi palata tuo kyseinen alus! Minulle onkin sitten sen jälkeen aivan sama onko suuntana Tukholma vai Tallinna, jos tuo Itämeren helmi vain ensin saataisiin ylipäätään takaisin Katajanokan edustalle.
Mutta mikäköhän on "lankku", mistä huhu on lähtenyt?- minäpävaen
Lankku = Landgången kirjoitti:
Lankku on ruotsalainen merenkulkufoorumi.
http://www.landgangen.seOk. Nämä perhanan huhut ovat kyllä niin ärsyttäviä, jos mitään ei kuitenkaan tapahdu - tai tapahtuu joskus vuosien päästä. Toivottavasti on yhtiössä näin tapahtumassa niinkuin nyt huhutaan.
- fer er
Taas HESALAISET loistaa, eikös hesan "ruottinalivat" ole niin ettei siljalla eikä vikinglinellä kummmallakaan ole aamu ja iltalaivaa (kuten turussa) vaan ainoastaan yksi, joka lähtee siinä jossain kuuden aikaa illalla... miksei siis hesanakin saataisi erikseen aamu- ja iltalaivoja MOLEMMILLE firmoille?
- Tallinksilja2013
Tallink siljalla ja viking linella on ainoastaan iltalähdöt helsingistä tukholmaan
- ilta ja aamu laiva
Sitten pitäisi reitillä olla neljä laivaa, kun yksi risteily n.39h, jos lähtee jokapäivä.
- gterg
ilta ja aamu laiva kirjoitti:
Sitten pitäisi reitillä olla neljä laivaa, kun yksi risteily n.39h, jos lähtee jokapäivä.
Taas Hesalainen teki sen
Turusta ja Hesasta ajaa molemmilla firmoilla kaksi laivaa ruotsiin
Mutta onko se hesassa niin että:
A Toinen lähtee illalla, toinen aamulla
B Toinen lähtee jokatoinen päivä, toinen jokatoinen
- qawsdfgbh
Joo, olisihan hienoa käydä "Yö Tukholmassa"-risteilyllä. Ruotsalaiset taas tulisivat sankoin joukoin "Yö Helsingissä"-risteilyille.
- 17+6
Molemmat myydään, siis Gabriella ja Mariella.
Cinderellan pariksi tulee Rosella. Varmaa tietoa. - toisaalta lainattua
"Mutta tosiasia kuitenkin on, että Cinderella on aika kulahtaneessa kunnossa ja jo sisätilojensa puolesta kohtalaisen ison rempan tarpeessa. Lisäksi sen alunperinkin pieleen suunniteltuja rakenteita on vuosien mittaan fiksattu väärään suuntaan ja saatu aikaan kummajainen, joka ei ole lautta eikä oikeastaan kruiserikaan. Nyt siitä pitäisi seuraavassa säädössä jompikumpi tehdä. Ajatus säätämisestä HEL-STO-linjalle ei ole ollenkaan huono, mutta eri asia on, löytyykö Vikingiltä intressejä näin ison remontin, käytännössä aluksen uudelleenrakentamisen, teettämiseen.
On tietysti totta sekin, että Cinderella.ei ole enää ihan uusi laiva. Se on kuitenkin vielä melkein kymmenen vuotta uudempi kuin Birger Jarl oli silloin, kun se käytännössä uudelleenrakennettiin (1987). Myös tuossa tapauksessa kyseessä oli isolta osin aikaisempien kelvottomien remonttien jälkien korjaaminen ja aluksen säätäminen uuden käyttötarkoituksen mukaiseksi, mikä ainakin minun ymmärtääkseni on varsin hyvin onnistunut.
Cinderellasta pitäisi poistaa "sisäiset sponsonit", jotka heikentävät autokansikapasiteettiä; autokansilla ei saisi olla kuutiotakaan hukkatilaa, vaan joka kaistan on oltava kuormattavissa. Tämä edellyttää uusia sivusponsoneita ms.Eckerön malliin ulkosivustoille, koska muuten paketti on äkkiä nurin. Keulapainoisuutta on vähennettävä eli ainakin kylpyläosasto on siirrettävä muualle. Myös ylimpien kansien rakenteita olisi jatkettava ahteriin päin, jotta sekä hytti- että yleisten tilojen kapasiteettia voisi lisätä ja kenties myös snorkkelihyteistä ainakin osa poistaa.
Hiukan pidemmälle mietittynä Cinderellaa voisi pidentääkin. Tämä siis siinä tapauksessa, jos koetaan välttämättömäksi saada se toimimaan lauttana ja miksei ihan jo siksikin, ettei nykyisiin raameihin oikeastaan mahdu kaikkea sitä, mitä tarvittaisiin.
Ajatus pidentämisestä lisää myös ajatuksen koneiden vaihtamisesta (jos nykyisiä ei ole mahdollista säätää monitoimisemmiksi) lng-järjestelmän mukaisiksi. Vikingille on tarpeettoman kallista hoitaa lng-logistiikkaa vain yhden aluksen tarpeisiin ja -vaikka joku epäilemättä muuta väittääkin- ei Kreisi II ole mitenkään todennäköinen lähikausien tulokas, koska tässä taloustilanteessa ei niin isoon investointiin varovaisilla ahvenanmaalaisilla yksinkertaisesti riitä haluja. Cinderellan muuttaminen "uuden aikakauden laivaksi" HEL-STO-linjalle saattaisi palvella tätäkin intressiä.
Koska Cinderella on jo valmiiksi sekasikiö, joka nykyisellään ei ole hirvittävän hyvä ratkaisu mihinkään, se sopisi hyvin koepalloksi testattaessa vanhan aluksen uudelleenrakentamista. Jos onnistuu, voidaan joku muu vanhemmista aluksista peruskorjata saman kaavan mukaan. Jos menee pieleen, ei sekään hirvittävän iso vahinko ole. Laivalle on tähänkin asti aina keksitty jotain tekemistä ja varmaan niin kävisi vastakin. Tarpeettoman paljon bisneksen kannalta nolla-arvoista satamassa seisomista sisältävällä HEL-STO-linjalla mahdolliset heikkoudetkin voitaisiin minimoida jotain jatkuvasti operoitavaa reittiä helpommin."
tämä yllä oleva on lainattu oikealta laivamaitkailuun liittyvältä foorumilta,
ihan lukijoiden iloksi tänne juorupalstalle jotain asiaakin sisältävää- Puhut potaskaa!
Niin sitä pitää. Wärtsilän inssit eivät ole mitään tämän ihmelapsen rinnalla. On tarkistanut kaikki laskelmat ja havainnut niissä virheitä.
Aikoinaan Cindis siirtyi Ahvenanmaan reitille ainoastaan siksi, että se nyt vaan oli paras paatti ja pitihän kotipuolen euja ajaa. Eivätkä svenssonit hevillä astu mihinkään kakkoseen, vaikka joidenkin väitetään astuvan juuri sinne.
Lukaises muuten aikasi kuluksi koeajopöytäkirja ja erityisesti se, mitä aluksen balanssista ja kulun vakaudesta todettiin. Siis lue uudestaan, koska annat ymmärtää tutustuneesi kyseiseen asiakirjaan. - toisaalta lainattua
Puhut potaskaa! kirjoitti:
Niin sitä pitää. Wärtsilän inssit eivät ole mitään tämän ihmelapsen rinnalla. On tarkistanut kaikki laskelmat ja havainnut niissä virheitä.
Aikoinaan Cindis siirtyi Ahvenanmaan reitille ainoastaan siksi, että se nyt vaan oli paras paatti ja pitihän kotipuolen euja ajaa. Eivätkä svenssonit hevillä astu mihinkään kakkoseen, vaikka joidenkin väitetään astuvan juuri sinne.
Lukaises muuten aikasi kuluksi koeajopöytäkirja ja erityisesti se, mitä aluksen balanssista ja kulun vakaudesta todettiin. Siis lue uudestaan, koska annat ymmärtää tutustuneesi kyseiseen asiakirjaan.Kuten varmasti otsikostani: toisaalta lainattua ymmärsit etten itse ole tuota kirjoittanut (alkuperäinen viesti löytyy tuolta http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=14420.90 )
en siis ole tutustunut asiakirjoihisi, vain lukenut huomattavasti asiantuntevampaa foorumia kuin tämä.
ja kyllähän kaikki sen tietävät että cindy ja rosella vaihtoivat reittejä viron Eu:n liittymisen vuoksi aiheuttamiin muutoksiin.
koetas siis itse tutustua todellisiin tapahtumiin, miten ne 9,5 vuotta takasin oikein menikään - Potaskaa jauhat
toisaalta lainattua kirjoitti:
Kuten varmasti otsikostani: toisaalta lainattua ymmärsit etten itse ole tuota kirjoittanut (alkuperäinen viesti löytyy tuolta http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=14420.90 )
en siis ole tutustunut asiakirjoihisi, vain lukenut huomattavasti asiantuntevampaa foorumia kuin tämä.
ja kyllähän kaikki sen tietävät että cindy ja rosella vaihtoivat reittejä viron Eu:n liittymisen vuoksi aiheuttamiin muutoksiin.
koetas siis itse tutustua todellisiin tapahtumiin, miten ne 9,5 vuotta takasin oikein menikäänSielläkö on laivanrakennusinsinöörejä? Ainakin juttu edustaa täydellistä asiantuntemattomuutta. Tai sitten ehdotonta tarkoitushakuisuutta.
Laivan kulkuasennon hyvä mittari on bulbin käyttäytyminen. Jos se kohoaa liiaksi tai painuu syvälle, on jotain pahasti vialla ja mm. taloudellisuus kärsii. Tällaista ei ole Cindyllä vielä havaittu.
Onhan Viking tuon itse tunnustanut: Ahvenanmaalle Tukholman välille haluttiin lippulaiva kilpailemaan silloisen Siljan ja Birkan kanssa. Miksi luulet, että laivan perinteinen huulipuna maalattiin piiloon.
Jos tekstiä lainataan, lähde merkitään aina. Aikoastaan tyhjän pätijät laistavat tästä säännöstä. - ajattelumallisi tökk
Potaskaa jauhat kirjoitti:
Sielläkö on laivanrakennusinsinöörejä? Ainakin juttu edustaa täydellistä asiantuntemattomuutta. Tai sitten ehdotonta tarkoitushakuisuutta.
Laivan kulkuasennon hyvä mittari on bulbin käyttäytyminen. Jos se kohoaa liiaksi tai painuu syvälle, on jotain pahasti vialla ja mm. taloudellisuus kärsii. Tällaista ei ole Cindyllä vielä havaittu.
Onhan Viking tuon itse tunnustanut: Ahvenanmaalle Tukholman välille haluttiin lippulaiva kilpailemaan silloisen Siljan ja Birkan kanssa. Miksi luulet, että laivan perinteinen huulipuna maalattiin piiloon.
Jos tekstiä lainataan, lähde merkitään aina. Aikoastaan tyhjän pätijät laistavat tästä säännöstä.ii !
jos tosiaan juttu olisi mennyt kuvittelemallasi tavalla, olisi se ollut uskottavampi jos olisit kertonut sen näin:
Cinderella olisi jäänyt helsingin ja tallinnan välille sahaamaan, XPRS olisi jätetty tilaamatta ja sen sijaan olisi rosellan tilalle maarianhaminan ja tukholman välille rakennettu tuo uusi alus, mitä ne herrat olisivat jollain vanhalla nuhjulla tehneet kun ajatuksissa oli täysin uusi.
niin sinähän tässä tyhjiä lauoit omasta päästäsi ja nyt yrität surkutella tietämättömyyksiä asioista.
niin olihan tuo lainaus erittäin sevästi lainatuksi ilmoitettu, tosin sinä et tätä tekstiä ilmeisesti ymmärtänyt. Laitetaan se nyt uusiksi, kertaushan on opintojen äiti kuten sanotaan:
" tämä yllä oleva on lainattu oikealta laivamaitkailuun liittyvältä foorumilta,
ihan lukijoiden iloksi tänne juorupalstalle jotain asiaakin sisältävää"
lähdekin mainitaan ...
pistäpä linkkiä oman näkemyksesi tueksi, jotta et tapojesi mukaan vain halveeraa itseäsi tietävämpiä, tuo viimeinen lauseesi vain kertoo itsestäsi taas tuon kaiken tietämättömyytesi, jos tosiaan jotain tietäisit, ei sinun tarvitsisi kohottaa egoasi moisella tyhjänpäiväisyydellä, omista säännöistäsi, omasta tietämättömyydestäsi
- minäpävaen
Pääsyyhän vuoden 2003 Viking Linen muutoksille oli Viron EU-jäsenyys, ja koska Tallink toi reitille uuden Romantikan, joka meni maihin, oli siinä toimivampi palvelu jäsenyyden aiheuttamiin muutoksiin.
Totta helvetissähän Cinderella otettiin kieli pitkällä ja avosylin vastaan Ruotsissa, mutta Suomessa siitä luovuttiin tippa silmässä ja monen risteilyt vähenivät.- minäpävaen
Ja Birka Cruises oli tuomassa uuden risteilijän Tukholma-Maarianhamina reitille...
- Nus Nus Nus
Risteily on sellainen jossa käydään maissa
Miniristeily on sellainen jossa ei käydä maissa
Samaten Baltic Princes ei ole mikään Siljan laiva
Nämä ainakin palstan yhden pilkunnusijan mielestä ,)- Risteilyistä
risteily on vain laivayhtiöden termi erilaisille laivamatkoille joita markkinoivat asiakkaille, baltic princess kuuluu tallinkin laivastoon, tässä tuo pilkunnussijasi on täysin oikeassa, laiva ei ole siljan vaikka sen kyljessä lukee silja line
- grte ret r
Risteilyistä kirjoitti:
risteily on vain laivayhtiöden termi erilaisille laivamatkoille joita markkinoivat asiakkaille, baltic princess kuuluu tallinkin laivastoon, tässä tuo pilkunnussijasi on täysin oikeassa, laiva ei ole siljan vaikka sen kyljessä lukee silja line
Kyljessä lukee silja, hyissä on teksin "tallink" päällä tarra missä lukee silja ja on hylkeen kuva, piipussa kuitenkin tallinkin logo, ja jossian kohtaa ulkona näin jopa tallinkin nettisivun
Kai laiva on jätetty "puolilleen" jose se kuitenkin menee takaisn tallinan linjalle
Näin muuten hesan satamssa jonkun ikivanhan vikinglinen romun, et tietäis mikä se on, ja miltä vuodelta? - Romuistasi
grte ret r kirjoitti:
Kyljessä lukee silja, hyissä on teksin "tallink" päällä tarra missä lukee silja ja on hylkeen kuva, piipussa kuitenkin tallinkin logo, ja jossian kohtaa ulkona näin jopa tallinkin nettisivun
Kai laiva on jätetty "puolilleen" jose se kuitenkin menee takaisn tallinan linjalle
Näin muuten hesan satamssa jonkun ikivanhan vikinglinen romun, et tietäis mikä se on, ja miltä vuodelta?No onhan viikingillä tukholman ja helsingin välillä uusin alus käytössä tuolla linjalla, joten eiköhän ne tallinkin laivaston aluksetkin ole romuja samalla linjalla, vähemmän niiden huoltoonkin on budjetoitu rahaa.
Katsos ei merellä se ikä paina paljoa jos laivaa ei huolleta säännöllisesti, upposihan nykyisen tallinkin edeltäjän, yhtiön jota sinä fanitat, estonia reilun 10 vuoden ikäisenä huollon puutteen vuoksi. - Mitä nyt...
Romuistasi kirjoitti:
No onhan viikingillä tukholman ja helsingin välillä uusin alus käytössä tuolla linjalla, joten eiköhän ne tallinkin laivaston aluksetkin ole romuja samalla linjalla, vähemmän niiden huoltoonkin on budjetoitu rahaa.
Katsos ei merellä se ikä paina paljoa jos laivaa ei huolleta säännöllisesti, upposihan nykyisen tallinkin edeltäjän, yhtiön jota sinä fanitat, estonia reilun 10 vuoden ikäisenä huollon puutteen vuoksi.Joo, mitä nyt ajoi melkein 20 solmua suoraan päin yli 10-metriä vesiseiniä. Ei sitä keulaa oltu edes suunniteltu kestämään niin rajuja iskuja.
- uudenkarheeer
grte ret r kirjoitti:
Kyljessä lukee silja, hyissä on teksin "tallink" päällä tarra missä lukee silja ja on hylkeen kuva, piipussa kuitenkin tallinkin logo, ja jossian kohtaa ulkona näin jopa tallinkin nettisivun
Kai laiva on jätetty "puolilleen" jose se kuitenkin menee takaisn tallinan linjalle
Näin muuten hesan satamssa jonkun ikivanhan vikinglinen romun, et tietäis mikä se on, ja miltä vuodelta?Kyseinen laiva ei ole ikivanha, vaan 28 vuotias, ja kyseessä ei ole romu, vaan vikignlinen lippulaiva (hesassa ne vanhat romut muuttuu elämyslaivoiksi, kuten serenadelle ja symphonylle on käynyt)
- 2355866541249564
Samalaisia vanhoja romuja kaikki kolme
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793