Paljon Kauhajoesta puhutaan pahaa ja toki ihan syystäkin. Mutta Kauhajoella on myös hyviä asioita. Mielestäni Kauhajoki on esimerkiksi erinomainen paikka kasvattaa lapsia. Kauhajoki on suht rauhallinen paikka ja koulut ovat huippuluokkaa vaikkakin niiden lakkauttamista vastustan jyrkästi. Kauhajoella kouluista löytyy moderneja opetusvälineitä. On älytaulut, dokumenttikamerat, tietotekniikkaa ja vaikka mitä. Lisäksi opettajat ovat osaavia ja asiallisia. Paljon löytyy myös harrastusmahdollisuuksia! Lisäksi Kauhajoella on mielestäni kauniit maisemat. Esimerkiksi hyypänjokilaakso on tunnettu nähtävyys ja syystäkin.
Keskustasta puolestaan löytyy kauppoja sen verran, että varmasti monen tarpeisiin riittää. Toki jokin tällainen Gigantin tapainen kauppa täällä pitäisi olla mutta Seinäjoelle ajaa Kauhajoelta nopeasti.
Eli kyllä Kauhajoessa hyviäkin puolia löytyy!
Paljon hyvääkin...
14
458
Vastaukset
- Hyypän Mooses
Joo aja vaan kuule sinne seinäjoelle ja jää sinne...Tai tuu tänne hyyppään katteleen maisemia..Ei täälä kattelulla eletä..
- MistörMistör
Siinä oikein "pohojalaanen juntti" vastannut! Meehän nopeesti luomaan sontaa ettet turhaudu. ;)
- Iloonen
Hyypän Moosekselle.Ei kukaan oo maininnu,että hyypäs kattelulla eletähän..Mistä tuon keksit...Mutta hyvää on Kauhajoella paljon,Niinkuin alku kertoikin.Noita Mooseksia vaan pahaksi onneksi olemassa.Jokainen heidän sanansa alkaa ja loppuu nekatiiviseen sävyyn,mutta jos asiat on huonolla tolalla eikä ilon häivää elämässä,pitää kait olla sitten se ainainen nipottaja,,ei kait voi muuta todeta,,kun mooseksen tarttis mennä käymähän,muuallakin,,,ees kirkonkyläällä välillä.Liika kattellu hyypän perukkaa.
- eläkeläinen
ei ole ihmekään että monet kaupat lopettaa kauhajoella kun nämä olevinaan hienot ihmiset vievät rahat seinäjoelle. luullaan vissiin että on hienoa kun käy seinäjoella ostoksilla. samat asiat saa kauhajoeltakin.
- naakkaparvi
isossa kylässä isoot valikoimatkin.....onhan se mukava joskus käydä muualla
kun sielä Hyypäs tai Päntäläs. Matkustus kieltoa ei ole.- k.kraakku
Sitte mä heräsin ja otin ne vaalianpunaaset lasit pois...
- olen tyytyväinen
k.kraakku kirjoitti:
Sitte mä heräsin ja otin ne vaalianpunaaset lasit pois...
Kauhajoelta löytyy sadan metrin säteeltä Keskon kauppa, S-ryhmän kauppa, Tokmanni, Lidl ja Halpa-Halli. Kauhajoella ei tunneta sanaa jono ja kaikissa näissä kaupoissa voi läydä alta puoleen tuntiin ja se vielä kannattaa. Kertokaapa missä näin pieniasä pitäjissä on tällainen mahdollista? Isommissa kaupungeissa liikennemäärien takia ei kannata ajella turhaan ja jonottamisessa menee kallista aikaa hukkaan. Ja monessa kaupungissa Lidl on sijoitettu kaupungin laitamille.
Sanoisin tavallisen kuluttajan kannalta Kauhajoen tilaa arvosanalla: erinomainen.
- Kallis koulukeskus
tehty ja hyviä toimivia kouluja lopetettu ja lapset parakissa oppia saavat.
Eikä kaikki lapset tiedä vielä missä ensikuussa eskari tai koulu alkaa. Joillain on
päivähoitopaikka jossain sivukylällä ja jos se eskari on keskustan parakissa tai toisella puolella kaupunkia niin kuljetusongelmia on. Ainoa hyöty on syrjäytyneiden kanssa työskenteleville kun on töitä tulevaisuudessa.- Ota selvää-älä luule
Ja näin puhuu vain ja ainoastaan asioista tietämätön.
- Positiiivinen
Pitää ajatella positiivisesti se ehjien sivukylien koulujen lopetus ja se että esim. Aronkylä koulun ilma on erittäin terveellistä hengitellä.
- KAUASKANTOINEN
Olen tosi iloonen, että oma kotikaupunki saa hehkutustakin. Olen eläny ja kasvanu jo monta, monta vuotta täälä ja sanon että Kauhajoki on parasta ikinä. Samaa mieltä, Gigantti tai Byg max (en osaa kirjoottaa) voisi täälä olla ..ja vaatekauppa miehille ja naisille ....KYLLÄ TÄMÄ KAIKKI VIELÄ ILOOSEKSI MUUTTUU!
- MistörMistör
Nimenomaan, että nuo mainitut kaupat voisi olla mutta ei nekään nyt niin pakollisia ole kumminkaan. Kauhajoki on tosiaan hyvä paikka mutta yksi negatiivinen asia on nuo muutamienkin vastaajien kaltaiset jöröt. Valitettavasti niitä Kauhajoelta löytyy enemmänkin mutta onneksi ei tarvitse sellaisten kanssa pahemmin tekemisissä olla. Hienojakin ihmisiä löytyy kyllä paljon, että kaikki ei suinkaan mitään jöröjä ole. En minä ainakaan Kauhajoelta pois lähtisi varsinkaan kun on hyvä työ ja tosiaan en näkisi mitään järkevää tarvetta muualle lähteä. Useat ihmiset on muuttaneet muualle töiden perässä ja kun kuulemma Kauhajoella ei töitä ole. Tuo on minun mielestäni yksilöllinen asia. Oma kokemukseni kertoo, että tekevä ja pätevä heppu saa töitä Kauhajoellakin. Näin ainakin omalla kohdallani on ollut aina! Jos ei töitä saa niin suosittelen vilkaisemaan peiliin...
- Perusulkomaalainen
MistörMistör kirjoitti:
Nimenomaan, että nuo mainitut kaupat voisi olla mutta ei nekään nyt niin pakollisia ole kumminkaan. Kauhajoki on tosiaan hyvä paikka mutta yksi negatiivinen asia on nuo muutamienkin vastaajien kaltaiset jöröt. Valitettavasti niitä Kauhajoelta löytyy enemmänkin mutta onneksi ei tarvitse sellaisten kanssa pahemmin tekemisissä olla. Hienojakin ihmisiä löytyy kyllä paljon, että kaikki ei suinkaan mitään jöröjä ole. En minä ainakaan Kauhajoelta pois lähtisi varsinkaan kun on hyvä työ ja tosiaan en näkisi mitään järkevää tarvetta muualle lähteä. Useat ihmiset on muuttaneet muualle töiden perässä ja kun kuulemma Kauhajoella ei töitä ole. Tuo on minun mielestäni yksilöllinen asia. Oma kokemukseni kertoo, että tekevä ja pätevä heppu saa töitä Kauhajoellakin. Näin ainakin omalla kohdallani on ollut aina! Jos ei töitä saa niin suosittelen vilkaisemaan peiliin...
Puhkaiskaa mätäpaise nimeltä Kauhajoki!
- kasikertaakolme
niin ja pian se KORISKAUSIKIN taas alkaa. Odotan kuumeisesti. heh , ja hih.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684537
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h704292Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv692854Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222156Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.582008Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111383- 1851298