Hei, tuonne olen muuttamassa ja kiinnostaisi tietää millaista seutua on! Nettikirjoitusten perusteella ilmeisesti vähän huonompaa kuin Etelä-Haaga mutta tuskin mikään räkälälähiö kuitenkaan? Erityisesti Näyttelijäntien pohjoispäästä olisi kiva kuulla tarkemmin. Millaista porukkaa asuu, uskaltaako liikkua illalla jne...
Kiitos etukäteen!
Pohjois-Haaga kokemuksia?
30
13486
Vastaukset
- ihan ok
No miksei uskaltaisi liikkua, ei Helsingissä niin pahoja alueita ole ainuttakaan. Pohjois-Haaga on vähän Kontulan tyyliä, mutta ei sekään kovin paha sinänsä ole. Näyttelijäntien pohjoispäästä esimerkiksi Ida Aalbergin tieltä löytää sammuneita varsinkin kesällä melko usein.
- Annikka1
Kertokaas nyt vähän enemmänkin, varmasti joku tietää täällä enempi tästä alueesta!
- Etelä-Haaga
En itse muuttaisi. Jo alueen asuntojen hintataso kertoo että Pohjois-Haaga on samaa sarjaa Malminkartanon, Kontulan ym. kanssa. Kaupungin vuokra-asuntoja paljon, mistä seuraa ongelmia.
- sinne vaan
P-Haaga on nyky hesan parasta aluetta, hieman riippuu missä kohtaa on ovi. Asuin yli 30 vuotta ja tuskin olisin muuttanut pois, mut pakko tuli.
Hinta?
Mikä este son hinta, kerran omaa hankii.... ei mikään.
Mää asuin vuokralla ja sekin oli ihan kohtuullinen.
Kauppojen määrä on laskenut, ennen oli 3 nyt vain alepa. Pizza veivaajia riittää ja kaljaakin saa. - Kallion Rane-Hilda
Jos olet ammatiltasi kompassiasentaja, asukkaat ottavat sinut hurraten vastaan ja heittelevät palmunlehviä kulkeaksesi.
- Kokemus.
Jos tykkäät Kannelmäestä ja Malminkartanosta, tykkäät myös Pohjois-Haagasta.
- Silmukkakissa
Itse olen asunut Pohjois-Haagassa nyt kolme kuukautta, ja voin sanoa etten tunnistanut viestiketjun kommenteista ainakaan sitä Haagaa, johon minä olen tutustunut. Itselle on tullut sellainen olo että tämä on rauhallinen paikka ja hyvät kulkuyhteydetkin löytyy. Kaupoissa olisi tosin parantamisen varaa, mutta Kannelmäen Prismaan pääsee helposti bussilla, jos siis ei omaa autoa ole.
Että tervetuloa vaan, en minä ainakaan mihinkään juoppoihin tai huonoihin asioihin ole täällä törmännyt muihin kaupunginosiin verrattuna ainakaan.
Täällä asuu aika paljon vanhuksia ja lapsiperheitä, ja koiranulkoiluttajiakin on aikas paljon.- exhaagalainen
Minä asuin Näyttelijäntiellä 8 vuotta ja nyt harkitsen sinne takaisin muuttoa. Vuokrat vain ovat kohonneet huimasti alueella. Oikein viihtyisää aluetta. Kasvonkohotuksen tarpeessa se pieni ostari, mutta tosiaan se valtavan kokoinen Prisma tarjoaa kyllä kaiken mitä tarvitsee. Maunulasta löytyy myös Lidl. Kulkuyhteydet pelittää ja ulkoilumaastoa löytyy. Kaikin puolin mukavaa aluetta.
- no6
Moi! Synnyin vuonna -66 Asuin pohjois-haagassa koko lapsuuteni ja parenpaa paikkaa saa stadista etsiä jos löytää.Haagasta lähdin mailmalle v-91 ja on kyllä kuljettanut etelä-karjalan kautta pohjois-karjalaan ja pohjois-suomeen.Mut haaga on haaga vanhojen kundien kanssa ollaan tapailtu ja aina on juttuun tultu kun käyn kundeja moikaamassa.Teille jotka epäilette haagaan muuttamista miettikkää pohjois-haaga on stadin paras mesta,jos nyt haluatte jotain kontulan tai suppikukkulan mestoja miettiä ni onneksolkoon.mut mä kyl hyljkäisin. T:Eki
- muutatännevaan
Olen muutttanut muutama vuosi sitten Kontulasta Pohjois-Haagaan Eliel Saarisen tielle, ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Vaikka ei Kontulassakaan ollut paha asua, tämä on siihen verrattuna rauhan tyyssija. Minulla ei ole ollut huonoja kokemuksia edes vuokrataloista, vaikka porukkaa pörrää jonkin verran K-supermarketin kulmalla ja "ostarilla" jossa on kaljakuppila. Ei täällä nähdäkseni ainakaan narkkarit juhli, eikä mitään isoja ja tappelevia känniporukoita hillu muiden harmina kuten Kontulassa. Täällä asuu paljon vanhoja ihmisiä ja lapsiperheitä, siis siistiä porukkaa. Liikenneyhteydet ovat hyvät ja palveluitakin löytyy ja kauppakeskus Kaari kävelymatkan päässä, joten ei voi valittaa.
- Suosittelenjuu
Samaa mieltä muutatännevaan kanssa! Tosi rauhallista ja kivaa porukkaa ollut tähän asti kaduilla :) Muutenkin kiva ja kaunis paikka asua!
- vaakalinnut
Onks hei vielä olemassa Haagan lähikauppa?
- Anonyymi
moikka, olen asunut kohta 40 vuotta Pohjois-Haagassa enkä ikinä muuta pois, olen juurtunut tänne, alue on tosi rauhallinen ja asuu hyviä ihmisiä , vaikka on paljon helsinginkaup.asuntoja ei siitä ole koitunut mitään harmia ja asuu paljon eri kansallisuuksia sopeutuvat hyvin talojen sääntöihin, aina ja kaikkialla on joskus häiriköintiä ym ilkivaltaa , vuokrataso Haagassa on noussut hurjasti vaikka on paljon vanhoja taloja jopa 65 vuotta ja 45v , niissä vuokrat ovat nousseet eniten ja tullut taloihin myös vesimaksukin, asukkaista itsestään on vastuu miten asuu ja suhtautuu
POHJOIS-HAAGA JA ETELÄ-HAAGA on arvostettuja asuin alueita Helsingissä- Anonyymi
Mäkin haluan asua Etelä-Haagassa, upeita puistoja,Alppiruusuja jne.
Uusi ostari saisi tulla kun Jokerikin tulee. - Anonyymi
Me muutettiin juuri Etelä-Haagaan Hitas-asuntoon.
Ihana paikka.
Uusi ostoskeskus saa tulla kun Pisara-asemakin tulee hyvälle paikalle.
- Anonyymi
Mamuarmeija pitää huolen uusista tuulista Tzadissa
Mamuja on jo yli 16 prosenttia (onneksi se kasvaa), ja kaikilla on hauskaa kun kantaväestö ymmärtää oman paikkansa, eikä tunkeudu mamujen tielle.
Näin kaikki ovat tyytyväisiä. - Anonyymi
Kokoomuksen Mykkänen painottaa kyselytunnilla taas sitä että firmojen pitäisi itse saada päättää kenet palkkaa ja mistäpäin maailmaa. No ei vaan pidä koska yhteiskunta joutuu kompensoimaan liian pienet palkat erilaisina tukina verovaroista! Erikoinen käsitys markkinataloudesta...
- Anonyymi
Kuinka kauan nämä ammattitaidottomat toimittelijat saavat mellastaa suomalaisten verorahoilla?
https://riikkapurra.net/2019/08/31/ylen-henkilokuvasta/- Anonyymi
Tyhmä kuin saapas tuo Usukainen
- Anonyymi
Kommunisti kuten Rönkä, naurettavia kumpikin kuten puoli 7 vetäjät! Uskomatonta kommariaatteen pakkosyöttöä😠
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunisti kuten Rönkä, naurettavia kumpikin kuten puoli 7 vetäjät! Uskomatonta kommariaatteen pakkosyöttöä😠
Vtu en halua, että verorahoja käytetään tähän viherkommarit-aatteen viljelyyn!
Kommunisti on aina toisen taskulla? Vai mistä rahat?
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/talous/a/b2303a4e-4f01-4111-88fd-e49bcb491e55
Fiksu mies- Anonyymi
Siis yhteenvetona:
Etelä-Haaga miellyttävä asuntoalue.
Se uusi Lidl sai Ostari saisi tulla tähän kauppatyhjiöön.
Pisara-rata jo hyvin valmisteilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis yhteenvetona:
Etelä-Haaga miellyttävä asuntoalue.
Se uusi Lidl sai Ostari saisi tulla tähän kauppatyhjiöön.
Pisara-rata jo hyvin valmisteilla.Rauhallinen, viihtyisä ympäristö.
Parasta Stadia. Jokeria tehdään jo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhallinen, viihtyisä ympäristö.
Parasta Stadia. Jokeria tehdään jo.Kurdit pois suomesta ERDOGAN HOITAA asian. HYVÄ
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kurdit pois suomesta ERDOGAN HOITAA asian. HYVÄ
Etelä-Haaga, alppiruusupuisto on ihana.
Siisti, viihtyisä alue.
Uutta kauppaa odotetaan Pisararadan, Kehäradan ja Länsiradan risteykseen Hagikseen.
Kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siisti, viihtyisä alue.
Uutta kauppaa odotetaan Pisararadan, Kehäradan ja Länsiradan risteykseen Hagikseen.
Kiitos.Joo, uusi kauppa saisi tulla Hagiksen risteyskeskittymään.
Uusia taloja nousee runsaasti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siisti, viihtyisä alue.
Kiitos.Uudet asunnot ja palvelut tuovat eloa alueelle
Lähivuosien asemakaavamuutokset ovat tuomassa uusia asuntoja ja palveluita eri puolille Haagaa. Alueelle tavoitellaan jopa 1800 uutta asukasta vuoteen 2030 mennessä.
Etelä-Haaga:
Huopalahden aseman lähelle, Orapihlajatielle ja Paatsamantielle on suunniteltu historiallista miljöötä täydentävää asuntorakentamista 600 uudelle asukkaalle.
Steniuksentielle on tulossa asuntoja 180 asukkaalle, kun turvakotirakennus puretaan ja tilalle rakennetaan kaksi uutta kerrostaloa. Lisäksi entisen Haagan kansakoulun tontille on osoitettu uutta rakennusoikeutta kolmelle pienkerrostalolle.
Pohjois-Haaga:
Ida Aalbergin puiston länsiosaan valmistuu uusi päiväkoti ja leikkipuisto keväällä 2020. Lisäksi suunnitteilla on koteja 400 uudelle asukkaalle.
Raide-Jokeri tuo vetovoimaa Huopalahteen ja Etelä-Haagaan.
- Anonyymi
Olen asunut täällä Pohjois-Haagassa jo yli kymmenen vuotta ja minusta täällä on hyvin hiljaista ja rauhallista asua. Keskuspuisto on tässä aivan lähellä ja siellä on mukava päivisin kävellä ja täällä asuu paljon lapsiperheitä ja myös vanhempaa sukupolvea ja minusta tämä asuinalue on hyvin yhteisöllinen. Täällä ei tunne itseään niin yksinäiseksi, jos asuu yksin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984