Voiko kyseisellä Raamatunjakeella

tomis...

kumota Vanhanliiton kirjoituksia? Itse en kyllä voi niinkään ehkä tehbä, tuolla erääsä kirjoituksessa kyllä ymmärrettiin että voi.

Hebr. 8:13
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

25

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTS (Ei kirj.)

No eikö siinä ole selkeästi sanottu. Ei tarvitse edes symbolikielen ymmärrystä.

Vanha liitto (testamentti) on pantu viralta ja uusi on tilalle tullut!

Ilmestyskirja:
      21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

Siis huom: KAIKKI!

Sanokoot kristillis-siionistis-sapattipapattilössit ihan mitä tahansa!

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

• ei ole pakko olla ti

Sellainen ihminen joka ei ole sisällä hengen asioissa eli Raamatun sisällön käsittämisessä ei osaa edes kysyä sellaista mitä pitäisi kysyä.

eli suomalainen normi kirkkokansa ei tajua enempää kuin talitiainen talipallosta uskomisen asioista.

olemme pakanoita pahemmat sata kertaa.

• KTS (Ei kirj.)

Tässä ei olekaan nyt puikoissa mikään normi nimikristillis-kirkkokansalainen, jolla Raamattu hyllyssä pölyyntyy, vaan KOOTEEÄSSÄ, joka tutkii joka päuvä kymmeniä raamatunkäännöksiä ja tuntee Uuden Testamentin alkukielellä kuin omat taskunsa!

• että sellainen valo
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Tässä ei olekaan nyt puikoissa mikään normi nimikristillis-kirkkokansalainen, jolla Raamattu hyllyssä pölyyntyy, vaan KOOTEEÄSSÄ, joka tutkii joka päuvä kymmeniä raamatunkäännöksiä ja tuntee Uuden Testamentin alkukielellä kuin omat taskunsa!

Ja silti olet pimeä kuin hiilikellari, olet todella kaukana nasaretilaisen lahkon seuraamisesta.

et ole edes syntynyt vielä.

• tomis...

Niin ei minun tarvitsekkaan kylläkään KOOTEEÄSSÄÄN uskoa, eikä pidäkkään niin tehdä.
        Vaan Jeesukseen uskoa täytyy, kaikki on silloin selvää tai ainakin selviää.

• tomis... kirjoitti:

Niin ei minun tarvitsekkaan kylläkään KOOTEEÄSSÄÄN uskoa, eikä pidäkkään niin tehdä.
        Vaan Jeesukseen uskoa täytyy, kaikki on silloin selvää tai ainakin selviää.

Jumalan sanaa pitääkin uskoa:

Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

Mutta sitten kun on näitä saakelin selittelijöitä ja sekameteliseppolaisia, niin tarvitaan KOOTEEÄSSÄ nujertamaan ne!

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

• tomis...
        KTS kirjoitti:

Jumalan sanaa pitääkin uskoa:

Mutta sitten kun on näitä saakelin selittelijöitä ja sekameteliseppolaisia, niin tarvitaan KOOTEEÄSSÄ nujertamaan ne!

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

>>Kyllä JÄMPTI on NIIN!

• ole reE
        tomis... kirjoitti:

>>Kyllä JÄMPTI on NIIN!

Älä usko tomis jehovalaisia. Sinä olet alaikänen ja kaiken opintuulten kuljetettavissa. Lue Raamattua ja usko. Jeesus sinua auttaa kun teet täyttä totta.

• to..

Jaha on koinekin hallussa, mutta sitä temppeliä ei kuitenkaan ole Jerusalemissa ollut, joten UT valehtelee hyvin oleellisessakin asiassa. Jeesus kävi rakennuksessa jota ei ole ikinä ollutkaan ja suututti papiston ja roomalaiset sen edustan kuvitteellisella myyntipaikalla kaatamalla olemattomia pöytiä???

Jos ei ollut temppeliä, ei ollut juutalaisuuden uhrimenojakaan, joten minkä tilalle tämä "uusi liitto" nyt sitten tuli ? Uusi liitto korvasi mielikuvitususkonnon ? Jos tarinan perusteet jo ovat valhetta, ei tätä puuroa kannata yhtään enempää keittää eikä tarjota.Kyllä on ihan jämpti näin.

• open yuor heard

"Voiko kyseisellä Raamatunjakeella kumota Vanhanliiton kirjoituksia? Itse en kyllä voi niinkään ehkä tehbä, tuolla erääsä kirjoituksessa kyllä ymmärrettiin että voi."

Ei voi tomis. Jeesus sanoi, ennemmin taivas ja maa katoavat kuin hänen sanansa. Raamattu on kokonansa totuus. Jeesus on täyttänyt kuitenkin VT.n lain ja tuossa on siitä kysymys.

• KTS (Ei kirj.)

Täytetty ja kumottu.

Mikä tässä on lössillä vaikeaa ymmärtää?

• KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Täytetty ja kumottu.

Mikä tässä on lössillä vaikeaa ymmärtää?

17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Matt5

Jeesus Kristus vs KTS! Panostan kaikki Jeesukseen Kristukseen!

• Kirjoituksia voidaan selittää joko kuolettavan kirjaimen mukaan tahi eläväksi tekevän Hengen mukaan;

Roomalaiskirje 7
      14 "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen."

1. Korinttolaiskirje 2
      12 "Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
      13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
      14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

Maalliset ruoat, juomat ja sapatit ovat vain esikuvia hengellisestä hyvästä, Jumalan sanan ja fariseusten opin erosta;

Matteus 16
      11 "Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
      12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia."

Kolossalaiskirje 2
      16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

• ~~tähkäpää~~

Tomis, kun katsot ,mistä tuo kyseinen luku puhuu kokonaisuudessaan,huomaat, minkä kumoamista tuo jae tarkoittaa!

Ensinnäkin, Jeesus on yhdellä ainoalla uhrilla kumonnut VL uhrimenot.

Toiseksi, lue jae 10, eli nyt myöskin Israelin heimon kanssa Jumala teki uuden liiton Jeesuksen uhrikuoleman kautta ja joka ottaa tämän uudenliiton päämiehen Jeesuksen Kristuksen vastaan, hän otta vastaan kertakaikkisen uhrin ja uuden liiton ja on näin vapaa vanhan liiton uhrimenoista ja laeista, joita ei UL ole.

Mutta huomioi se, mitä tuo 10 jae sanoo: ""Minä panen lakini heidän mieleensä ja kirjoitan ne heidän sydämeensä...."

Vielä lyhyesti: VL uhrimenot ja VL lait, jotka eivät kuulu UL, ovat vanhenneet Jeesuksen suorittaman uhrin kautta.

En ole opettaja, enkä saanut sellaista kutsumusta, joten tämä on minun vajavaisen yritykseni vastata kysymykseesi.
      Sen tiedän,että pääpiirteet tuossa on ok, mutta en sitä, toinko sen esille siten, että se tulee oikein ymmäretyksi.

• suksi suolle

Miksi tomis teki aloituksen ja kyselee kun ei sitten vastaukset kelpaa, esim, KTS:n.

• tomis...

Enhän ole mitään sanonut ettei kelpaa? Kokoajan lueskelen vastaukset. KOOTEEÄSSÄLLE vastasin, en nyt tarkoita ettenko luottaisi häneen mutta nyt en vaan voi kun kehtasi kirota pärskäyttääkkin vastaksessaan.

>>Mutta sitten kun on näitä saakelin selittelijöitä ja sekameteliseppolaisia, niin tarvitaan KOOTEEÄSSÄ nujertamaan ne!

• tomis...
        tomis... kirjoitti:

Enhän ole mitään sanonut ettei kelpaa? Kokoajan lueskelen vastaukset. KOOTEEÄSSÄLLE vastasin, en nyt tarkoita ettenko luottaisi häneen mutta nyt en vaan voi kun kehtasi kirota pärskäyttääkkin vastaksessaan.

>>Mutta sitten kun on näitä saakelin selittelijöitä ja sekameteliseppolaisia, niin tarvitaan KOOTEEÄSSÄ nujertamaan ne!

Kiitosta vain vastaajille, ymmärrystäkin sain tietenkin otin ne myöskin kiitoksella vastaan.

Nyt lalujen parhin.

• Mohikaani_27 ei kirj
        tomis... kirjoitti:

Kiitosta vain vastaajille, ymmärrystäkin sain tietenkin otin ne myöskin kiitoksella vastaan.

Nyt lalujen parhin.

* Tomis, --tähkäpää-- on antanut oikean vastauksen, vaikka sanookin, ettei ole opettaja, hänelle nyt kuitenkin PH: on avannut Sanan, usko hänen vastaukseensa, se on juuri niin, kuin mitä se lainaamasi sittaatti tarkoittaakin !

* KTS , vaikka on käännöksiä pöydällinen, on kaiketi niin sekaisn niistä, että valokin on muuttunut pimeydeksi, häntä älä usko , eikä ekivaaria ja muita harhautuneita, kamala näin sanoa, mutta kun heille nyt vaan ei Sana avaudu, niin ei sitä voi heitin ilokseen muuttaa toiseksi, kuin mitä on Kirjoitettu !

• viinaton
        Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

* Tomis, --tähkäpää-- on antanut oikean vastauksen, vaikka sanookin, ettei ole opettaja, hänelle nyt kuitenkin PH: on avannut Sanan, usko hänen vastaukseensa, se on juuri niin, kuin mitä se lainaamasi sittaatti tarkoittaakin !

* KTS , vaikka on käännöksiä pöydällinen, on kaiketi niin sekaisn niistä, että valokin on muuttunut pimeydeksi, häntä älä usko , eikä ekivaaria ja muita harhautuneita, kamala näin sanoa, mutta kun heille nyt vaan ei Sana avaudu, niin ei sitä voi heitin ilokseen muuttaa toiseksi, kuin mitä on Kirjoitettu !

Mutta tomis haalii korvasyyhyynsä oppia.

• joo_joo

Heprealaiskirje 8
      13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

Heprealaiskirje 8
      8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,

Heprealaiskirje 8
      10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Heprealaiskirje 8
      1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,
      2 tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.
      3 Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista.
      4 Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja,
      5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".
      6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
      7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
      8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
      9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
      10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
      12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
      13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

"Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,"

"Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa"

ISRAELIN HEIMON JA JUUDAN HEIMON KANSSA

• KTS (Ei kirj.)

Matteus
        21:42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
        21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

• joo_joo

Matteus
        21:42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
        21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Matteus 21
        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

"annetaan kansalle" = juutalaisille!

Matteus 21
        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.

"Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä."

"annetaan kansalle"

annetaan juutalaisille

annetaan israelin kansalle (juutalaisille) papistolta

• KTS (Ei kirj.)
        joo_joo kirjoitti:

Matteus 21
        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

"annetaan kansalle" = juutalaisille!

Matteus 21
        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.

"Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä."

"annetaan kansalle"

annetaan juutalaisille

annetaan israelin kansalle (juutalaisille) papistolta

VÄÄRIN taas!

Matt.
        8:10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
        8:11 Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
        8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Varotaan joojottajien kaltaisia Raamattua pirun tavoin lukevia hämmentäjiä.

• Tarkasti ymmärtäen Heprealaiskirjeen sanoma, on tarpeellista lukea myös Heprealaiskirjeen 10:1-10 jakeet, jossa selitetään että - - -

"koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi."

Huomaamme, että vanha liitto muistuttaa meitä vain tekemistämme synneistä, mutta Uusi liitto, Kristuksen hengellinen veri, eli suomeksi suoraan sanottuna, JUMALAN TAHTO — muistuttaa meitä Jumalan armosta ja anteeksi saamisesta. Jos Sinä tahdot näännyttää itsesi syntitaakkasi alle, niin pysyttele lain alla! [Hepr.10:1-10]

• Katoattomuuden laki

Kyllä voi !
      ja se on tietysti jokaisen oikeus ja kohtuus jos niin haluaa tehdä, Mutta kuinka usein ja nopeasti ihmisen olemus on uusiintunut kehon puolelta ??
      Iho 3 päivää ??
      koko keho 3 kuuta ??
      Onko Jumala elävä ja onko laki elävä ?
      eli se saattaa muuttua ajan kanssa mutta olla kuitenkin perus-kallion ominaisuuksilla kaltainen ja yhtä aikaa, sekä uusi että vanha.

Jos katsot peiliä, kuvastinta, niin eikä sama lapsukainen joka pienenä oli sinä ole edelleen sama ??
      Elämä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe