Onko Jumala olemassa. Ovatko asiat niin kuin Raamattu opettaa.
Tässä mietteitäni
Nyky elämä on sellaista, että Jumalalle ei ole nykyihmisille sijaa..
Tunnen useita ateisteja, jotka ovat joskus olleet kirkon jäseniä. Usein perheellisiä päälle 30-vuotiaita.
Jeesuksen ajoista on n. 2000-vuotta, eikä hänen ihmeteoilleen ole olemassa kuin hatariin kirjoituksiin perustuva "todistus". Ajat olivat silloin toiset ja mpnet "ihmeteot" voitaisiin tänäpäivänä selittää tieteellisesti.
Jotkut ihmiset haluavat uskoa Jumalaa/jeesukseen tai muihin jumaliin.
Itse olen ollut evlut kirkon jäsen en ole enää. Olen ollut helluntalaisten pyhäkoulussa. Olen käynyt jehovien kokouksissa raamattupiireissä en enää, olen käynyt moskeijassa, olen lukenut okkultismia. saatanaakin olen kutsunut käsiäni viiltelemällä. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut
En ole löytänyt sitä Jumalaa mistä kristityt puhuu. Haluan saada konkreettisen todisteen yliluonnollisen läsnäolosta.
Elämä on kasvattanut minusta ateistin, en usko esim. syntiin/synnintuntoon. En usko kuolemanjälkeiseen elämään.
Uskon siihen teoriaan, että ihminen pohjoisillevyöhykkeille levinnyt lihansyöjä apinalaji.
Mitä Jeesukseen tulee. Mielestäni Hän oli filosofi. Niitä Jeesuksen "ihmetekoja" kun ei nyt vaan voida todistaa. Eikä Jeesus ole tullut takaisin vieläkään. Tuleekohan koskaan??
Onko Jumala luonnut ihmisen vai ihminen Jumalan?
Uskonto ei kosketa nykyihmisen elämää. Muutaman vuosikymmenen kuluttua suurin osa suomen kirkoista on rapistuneet hajalle ja ovat merkkeinä joskus hallinneesta uskonnosta.
Raamatun mukaan kuoleman jälkeen on kadotus ja taivas.
Mitä pahaa ihminen on sellaista tehnyt että joutuisi ikuisesti fyysiseen ja henkiseen kidutkseen. Tai vastaavasti hyvää, että pääsee taivaaseen.
Entä jos kuoleman jälkeen ei ole yhtään mitään.
Kommentoikaa mietteitäni
Voitteko kertoa/perustella
3kymentä enemmän
1
<50
Vastaukset
- tähtään taivaaseen
Olen uudestisyntynyt vuosikymmeniä sitten, ja se on yhtä tuore kuin eilinen tapaus.
en näe mitään mieltä elää ilman Jumalaa ja Hänen läsnäoloaan sydämessäni.
en mistään hinnasta luovu Hänen kanssaan elämisestä.
elän tekniikan ja mutkikkaiden asioiden parissa eikä mikään niistä tee muuta kuin vahvistaa Jumalasuhdettani.
näkemys ettei nykyihmiselle ole tilaa Jumalalla on siis täysin vieras ja käsittämätön.
Jumala on tuomassa ihmiselle elämän ja onnellisuuden, saa..a on tullut pelkästään tuhoamaan eli ai ole vaikeaa valita kumpaa palvelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1076902
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h915125Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1123376Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333272Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska312419Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191766Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961411Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391362Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311266- 481034