"kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto"
Matteus 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Luukas 16
15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.
16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Ei laista katoa pieninkään kirjain.
49
289
Vastaukset
- Sairaat uskonnot
Taas näitä Raamatun ristiriitoja. Niitä riittää loputtomiin.
- joo_joo
Mikä ja kuka riitelee Jeesuksen sanoja vastaan?
Kummalla on suurempi auktoriteetti, Jeesuksella vai jollain muulla?
(Mieti tätä!)
Matteus 24
35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Psalmit 119
89 Iankaikkisesti pysyy sinun sanasi, Herra, vahvana taivaissa.
Jeesus:
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."
Jeesus:
"kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto,"
Jeesus:
"joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
Jeesus:
Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Jeesus:
"yksin olet totinen Jumala"
Jeesus:
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa." - Sairaat uskonnot
joo_joo kirjoitti:
Mikä ja kuka riitelee Jeesuksen sanoja vastaan?
Kummalla on suurempi auktoriteetti, Jeesuksella vai jollain muulla?
(Mieti tätä!)
Matteus 24
Psalmit 119
89 Iankaikkisesti pysyy sinun sanasi, Herra, vahvana taivaissa.
Jeesus:
Jeesus:
"kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto,"
Jeesus:
"joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
Jeesus:
Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Jeesus:
"yksin olet totinen Jumala"
Jeesus:
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."Paavalilla oli suurempi auktroteetti kuin Jeesuksella!
Paavalia voidaan pitää myös kristinuskon perustajana.
Paavali oli vakavasti mielisairas. Lisäksi hän oli tavattoman vihainen ja turhautunut siitä, etteivät juutalaiset tahtoneet kääntyä hänen luomaansa uskontoon. Samoin kuin uskonpuhdistaja M. Luther, hänkin oli valmis tuhoamaan juutalaiset vaikka omin käsin.
(2Kor 10:5): ”Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle”. Tässä on huomattava pronomini ”me”, joka tarkoittaa siis Paavalin käännyttäjäarmeijaa, jota hän lietsoo levittämään HÄNEN KEKSIMÄÄNSÄ EVANKELIUMIA :
Roomalaiskirje:
2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN evankeliumini mukaan.
Roomalaiskirje:
16:25 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa MINUN evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
2.Timoteuksen kirje:
2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä MINUN evankeliumini mukaan,
Paavali opettaa olevansa jopa Jeesuksen yläpuolella (1ts 4:2): ”Tiedättehän, mitkä käskyt ME olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.”
Myös 1. Kor 3:9 todistaa Paavalin korottaneen itsensä (ja armeijansa) tavallisten kuolevaisten yläpuolelle: ”Sillä ME olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.” - joo_joo
Sairaat uskonnot kirjoitti:
Paavalilla oli suurempi auktroteetti kuin Jeesuksella!
Paavalia voidaan pitää myös kristinuskon perustajana.
Paavali oli vakavasti mielisairas. Lisäksi hän oli tavattoman vihainen ja turhautunut siitä, etteivät juutalaiset tahtoneet kääntyä hänen luomaansa uskontoon. Samoin kuin uskonpuhdistaja M. Luther, hänkin oli valmis tuhoamaan juutalaiset vaikka omin käsin.
(2Kor 10:5): ”Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle”. Tässä on huomattava pronomini ”me”, joka tarkoittaa siis Paavalin käännyttäjäarmeijaa, jota hän lietsoo levittämään HÄNEN KEKSIMÄÄNSÄ EVANKELIUMIA :
Roomalaiskirje:
2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN evankeliumini mukaan.
Roomalaiskirje:
16:25 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa MINUN evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
2.Timoteuksen kirje:
2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä MINUN evankeliumini mukaan,
Paavali opettaa olevansa jopa Jeesuksen yläpuolella (1ts 4:2): ”Tiedättehän, mitkä käskyt ME olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.”
Myös 1. Kor 3:9 todistaa Paavalin korottaneen itsensä (ja armeijansa) tavallisten kuolevaisten yläpuolelle: ”Sillä ME olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.”Kyllä, kyllä.
Noinhan se on.
Jeesuksesta on tehty marionetti
ja hänen isästään Joosefista ä****n aisankannattaja.
- joo_joo
Roomalaiskirje 7
1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
Roomalaiskirje 7
12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Roomalaiskirje 7
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Roomalaiskirje 7
1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. - KTS (Ei kirj.)
hebr
8:7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.- joo_joo
Shalom KTS!
Heprealaiskirje 8
7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Jeremia 31
31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
Jeremia 32
40 Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.
Jesaja 51
16 Ja minä olen pannut sanani sinun suuhusi, minä olen kätkenyt sinut käteni varjoon, pystyttääkseni taivaan ja perustaakseni maan ja sanoakseni Siionille: "Sinä olet minun kansani".
Roomalaiskirje 11
2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia: - KTS (Ei kirj.)
joo_joo kirjoitti:
Shalom KTS!
Heprealaiskirje 8
7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Jeremia 31
31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
Jeremia 32
40 Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.
Jesaja 51
16 Ja minä olen pannut sanani sinun suuhusi, minä olen kätkenyt sinut käteni varjoon, pystyttääkseni taivaan ja perustaakseni maan ja sanoakseni Siionille: "Sinä olet minun kansani".
Roomalaiskirje 11
2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:Arvatkaa vaan aamentavatko judaistis-keppolilaiset joojojattajat KOKO laille, kuten tälle:
3. Moos
26:14 Mutta jos te (israelilaiset) ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä,
26:15 vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,
26:16 niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen.
26:17 Ja minä käännän kasvoni teitä vastaan, ja teidän vihollisenne voittavat teidät; teidän vihamiehenne hallitsevat teitä, ja te pakenette, vaikka ei kukaan aja teitä takaa.
26:18 Jos ette sittenkään kuule minua, niin minä vielä kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
26:19 Ja minä murran teidän ylpeän uhmanne; minä teen teidän taivaanne raudankovaksi ja maanne vasken kaltaiseksi.
26:20 Ja teidän voimanne kuluu hukkaan, sillä teidän maanne ei anna satoansa eivätkä maan puut anna hedelmäänsä.
26:21 Ja jos te sittenkin käytte minua vastaan ettekä tahdo kuulla minua, niin minä lyön teitä vielä seitsenkertaisesti, teidän syntienne mukaan.
26:22 Minä lähetän teidän sekaanne metsän pedot riistämään teiltä lapsenne, raatelemaan karjaanne ja vähentämään teidän lukuanne, niin että teidän tienne tulevat autioiksi.
26:23 Jos te ette vielä tästäkään minun kurituksestani ota ojentuaksenne, vaan yhä käytte minua vastaan,
26:24 niin minäkin käyn teitä vastaan ja lyön teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
26:25 Minä saatan teidän kimppuunne miekan, joka kostaa rikotun liiton; ja kun te kokoonnutte kaupunkeihinne, niin minä lähetän teidän sekaanne ruttotaudin, ja teidän on antautuminen vihollisen valtaan.
26:26 Kun minä murran teiltä leivän tuen, niin kymmenen vaimoa paistaa teidän leipänne yhdessä uunissa, ja he tuovat kotiin teidän leipänne vaa'alla punnittuna; ja kun te syötte, ette tule ravituiksi.
26:27 Ja jos te ette vielä sittenkään kuule minua, vaan yhä käytte minua vastaan,
26:28 niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
26:29 Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte.
EIVÄT aamenna joten meidän kristittyjen on kerrottava totuus:
Matt.
8:10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
8:11 Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." - joo_joo
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Arvatkaa vaan aamentavatko judaistis-keppolilaiset joojojattajat KOKO laille, kuten tälle:
3. Moos
26:14 Mutta jos te (israelilaiset) ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä,
26:15 vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,
26:16 niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen.
26:17 Ja minä käännän kasvoni teitä vastaan, ja teidän vihollisenne voittavat teidät; teidän vihamiehenne hallitsevat teitä, ja te pakenette, vaikka ei kukaan aja teitä takaa.
26:18 Jos ette sittenkään kuule minua, niin minä vielä kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
26:19 Ja minä murran teidän ylpeän uhmanne; minä teen teidän taivaanne raudankovaksi ja maanne vasken kaltaiseksi.
26:20 Ja teidän voimanne kuluu hukkaan, sillä teidän maanne ei anna satoansa eivätkä maan puut anna hedelmäänsä.
26:21 Ja jos te sittenkin käytte minua vastaan ettekä tahdo kuulla minua, niin minä lyön teitä vielä seitsenkertaisesti, teidän syntienne mukaan.
26:22 Minä lähetän teidän sekaanne metsän pedot riistämään teiltä lapsenne, raatelemaan karjaanne ja vähentämään teidän lukuanne, niin että teidän tienne tulevat autioiksi.
26:23 Jos te ette vielä tästäkään minun kurituksestani ota ojentuaksenne, vaan yhä käytte minua vastaan,
26:24 niin minäkin käyn teitä vastaan ja lyön teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
26:25 Minä saatan teidän kimppuunne miekan, joka kostaa rikotun liiton; ja kun te kokoonnutte kaupunkeihinne, niin minä lähetän teidän sekaanne ruttotaudin, ja teidän on antautuminen vihollisen valtaan.
26:26 Kun minä murran teiltä leivän tuen, niin kymmenen vaimoa paistaa teidän leipänne yhdessä uunissa, ja he tuovat kotiin teidän leipänne vaa'alla punnittuna; ja kun te syötte, ette tule ravituiksi.
26:27 Ja jos te ette vielä sittenkään kuule minua, vaan yhä käytte minua vastaan,
26:28 niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
26:29 Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte.
EIVÄT aamenna joten meidän kristittyjen on kerrottava totuus:
Matt.
8:10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
8:11 Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."Matteus 10
5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
Jesaja 60
1 Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee, ja Herran kunnia koittaa sinun ylitsesi.
2 Sillä katso, pimeys peittää maan ja synkeys kansat, mutta sinun ylitsesi koittaa Herra, ja sinun ylläsi näkyy hänen kunniansa.
3 Kansat vaeltavat sinun valkeuttasi kohti, kuninkaat sinun koitteesi kirkkautta kohti.
4 Nosta silmäsi, katso ympärillesi: kaikki nämä ovat kokoontuneet, tulevat sinun tykösi; sinun poikasi tulevat kaukaa, sinun tyttäriäsi kainalossa kannetaan.
5 Silloin sinä saat sen nähdä, ja sinä loistat ilosta, sinun sydämesi sykkii ja avartuu, kun meren aarteet kääntyvät sinun tykösi, kansojen rikkaudet tulevat sinulle.
6 Kamelien paljous peittää sinut, Midianin ja Eefan varsat; kaikki tulevat Sabasta, kantavat kultaa ja suitsutusta ja Herran ylistystä ilmoittavat.
7 Kaikki Keedarin laumat kokoontuvat sinun tykösi, Nebajotin oinaat palvelevat sinua; minulle otollisina ne nousevat minun alttarilleni, ja minä kirkastan kirkkauteni huoneen.
8 Keitä ovat nuo, jotka lentävät niinkuin pilvet ja niinkuin kyyhkyset lakkoihinsa?
9 Merensaaret odottavat minua, ja etumaisina tulevat Tarsiin-laivat tuodakseen sinun lapsesi kaukaa; hopeansa ja kultansa heillä on mukanansa Herran, sinun Jumalasi, nimelle, Israelin Pyhälle, sillä hän kirkastaa sinut.
10 Ja muukalaiset rakentavat sinun muurisi, ja heidän kuninkaansa palvelevat sinua; sillä vihassani minä löin sinua, mutta mielisuosiossani minä sinua armahdan.
11 Sinun porttisi pidetään aina auki, ei niitä suljeta päivällä eikä yöllä, että kansojen rikkaudet tuotaisiin ja heidän kuninkaansa saatettaisiin sinun tykösi.
12 Sillä se kansa tai valtakunta, joka ei sinua palvele, hukkuu, ja ne kansat hävitetään perinjuurin.
13 Libanonin kunnia tulee sinun tykösi, kypressit, jalavat ynnä hopeakuuset, kaunistamaan minun pyhäkköni paikkaa, ja minä saatan jalkaini sijan kunniaan.
14 Ja kumarassa käyden tulevat sinun tykösi sinun sortajaisi pojat, ja kaikki sinun pilkkaajasi heittäytyvät sinun jalkaisi juureen. He nimittävät sinut "Herran kaupungiksi", "Israelin Pyhän Siioniksi".
15 Sen sijaan, että sinä olet ollut hyljätty ja vihattu, niin ettei ollut kauttasi kulkijaa, teen minä sinut korkeaksi iankaikkisesti, iloksi polvesta polveen.
16 Ja sinä saat imeä kansojen maidon, imeä kuningasten rintoja, saat tuntea, että minä, Herra, olen sinun auttajasi, että Jaakobin Väkevä on sinun lunastajasi.
17 Minä tuon vasken sijaan kultaa, ja raudan sijaan minä tuon hopeata, puun sijaan vaskea ja kiven sijaan rautaa. Ja minä panen sinulle esivallaksi rauhan ja käskijäksi vanhurskauden.
18 Ei kuulu enää väkivaltaa sinun maassasi, ei tuhoa, ei turmiota sinun rajaisi sisällä, ja sinä kutsut pelastuksen muuriksesi ja kiitoksen portiksesi.
19 Ei ole enää aurinko sinun valonasi päivällä, eikä valaise sinua kuun kumotus, vaan Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja sinun Jumalasi sinun kirkkautesi.
20 Ei sinun aurinkosi enää laske, eikä sinun kuusi vajene, sillä Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja päättyneet ovat sinun murheesi päivät.
21 Sinun kansassasi ovat kaikki vanhurskaita, he saavat periä maan iankaikkisesti, he, minun istutukseni vesa, minun kätteni teko, minun kirkkauteni ilmoitukseksi.
22 Pienimmästä kasvaa heimo, vähäisimmästä väkevä kansa. Minä, Herra, sen aikanansa nopeasti täytän. - KTS (Ei kirj.)
joo_joo kirjoitti:
Matteus 10
5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
Jesaja 60
1 Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee, ja Herran kunnia koittaa sinun ylitsesi.
2 Sillä katso, pimeys peittää maan ja synkeys kansat, mutta sinun ylitsesi koittaa Herra, ja sinun ylläsi näkyy hänen kunniansa.
3 Kansat vaeltavat sinun valkeuttasi kohti, kuninkaat sinun koitteesi kirkkautta kohti.
4 Nosta silmäsi, katso ympärillesi: kaikki nämä ovat kokoontuneet, tulevat sinun tykösi; sinun poikasi tulevat kaukaa, sinun tyttäriäsi kainalossa kannetaan.
5 Silloin sinä saat sen nähdä, ja sinä loistat ilosta, sinun sydämesi sykkii ja avartuu, kun meren aarteet kääntyvät sinun tykösi, kansojen rikkaudet tulevat sinulle.
6 Kamelien paljous peittää sinut, Midianin ja Eefan varsat; kaikki tulevat Sabasta, kantavat kultaa ja suitsutusta ja Herran ylistystä ilmoittavat.
7 Kaikki Keedarin laumat kokoontuvat sinun tykösi, Nebajotin oinaat palvelevat sinua; minulle otollisina ne nousevat minun alttarilleni, ja minä kirkastan kirkkauteni huoneen.
8 Keitä ovat nuo, jotka lentävät niinkuin pilvet ja niinkuin kyyhkyset lakkoihinsa?
9 Merensaaret odottavat minua, ja etumaisina tulevat Tarsiin-laivat tuodakseen sinun lapsesi kaukaa; hopeansa ja kultansa heillä on mukanansa Herran, sinun Jumalasi, nimelle, Israelin Pyhälle, sillä hän kirkastaa sinut.
10 Ja muukalaiset rakentavat sinun muurisi, ja heidän kuninkaansa palvelevat sinua; sillä vihassani minä löin sinua, mutta mielisuosiossani minä sinua armahdan.
11 Sinun porttisi pidetään aina auki, ei niitä suljeta päivällä eikä yöllä, että kansojen rikkaudet tuotaisiin ja heidän kuninkaansa saatettaisiin sinun tykösi.
12 Sillä se kansa tai valtakunta, joka ei sinua palvele, hukkuu, ja ne kansat hävitetään perinjuurin.
13 Libanonin kunnia tulee sinun tykösi, kypressit, jalavat ynnä hopeakuuset, kaunistamaan minun pyhäkköni paikkaa, ja minä saatan jalkaini sijan kunniaan.
14 Ja kumarassa käyden tulevat sinun tykösi sinun sortajaisi pojat, ja kaikki sinun pilkkaajasi heittäytyvät sinun jalkaisi juureen. He nimittävät sinut "Herran kaupungiksi", "Israelin Pyhän Siioniksi".
15 Sen sijaan, että sinä olet ollut hyljätty ja vihattu, niin ettei ollut kauttasi kulkijaa, teen minä sinut korkeaksi iankaikkisesti, iloksi polvesta polveen.
16 Ja sinä saat imeä kansojen maidon, imeä kuningasten rintoja, saat tuntea, että minä, Herra, olen sinun auttajasi, että Jaakobin Väkevä on sinun lunastajasi.
17 Minä tuon vasken sijaan kultaa, ja raudan sijaan minä tuon hopeata, puun sijaan vaskea ja kiven sijaan rautaa. Ja minä panen sinulle esivallaksi rauhan ja käskijäksi vanhurskauden.
18 Ei kuulu enää väkivaltaa sinun maassasi, ei tuhoa, ei turmiota sinun rajaisi sisällä, ja sinä kutsut pelastuksen muuriksesi ja kiitoksen portiksesi.
19 Ei ole enää aurinko sinun valonasi päivällä, eikä valaise sinua kuun kumotus, vaan Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja sinun Jumalasi sinun kirkkautesi.
20 Ei sinun aurinkosi enää laske, eikä sinun kuusi vajene, sillä Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja päättyneet ovat sinun murheesi päivät.
21 Sinun kansassasi ovat kaikki vanhurskaita, he saavat periä maan iankaikkisesti, he, minun istutukseni vesa, minun kätteni teko, minun kirkkauteni ilmoitukseksi.
22 Pienimmästä kasvaa heimo, vähäisimmästä väkevä kansa. Minä, Herra, sen aikanansa nopeasti täytän.Jeesuksen ajan juutalaisten suurin synti oli yltiöisänmaallisuus ja rotuylpeys, joiden seurauksena monet luulivat olevansa parempia kuin muut kansat ja samarialaiset.
Jeesus ampui tämän harhaluulon alas useaan kertaan:
Matteuksen evankeliumi:
3:9 älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
Matteuksen evankeliumi:
21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
Ja myös apostolit nopeasti hiffasivat Jeesuksen sanoman, hylkäsivät shovinismin ja ymmärsivät yskän:
Ap.teot.
10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
Galatalaiskirje:
3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa
Efesolaiskirje:
2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
Ei langeta takaisin vanhaan. Ollaan Jeesuksen aitoja seuraajia ylikansallisella veljeyden tiellä.
Ei eksytä!
HYVÄ! - äkkiä parannukseen
Jeesuksen ajan juutalaisten suurin synti oli yltiöisänmaallisuus ja rotuylpeys, joiden seurauksena monet luulivat olevansa parempia kuin muut kansat ja samarialaiset.
Matteuksen evankeliumi:
3:9 älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
Matteuksen evankeliumi:
21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
Ja myös apostolit nopeasti hiffasivat Jeesuksen sanoman, hylkäsivät shovinismin ja ymmärsivät yskän:
Ap.teot.
10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
Galatalaiskirje:
3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa
Efesolaiskirje:
2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
Ei langeta takaisin vanhaan. Ollaan Jeesuksen aitoja seuraajia ylikansallisella veljeyden tiellä.
Ei eksytä!
HYVÄ!Niin, vaeltaminen vanhurskaudessa, on juuri vaeltamista Jumalan laissa!
Hellarit eivät saa tapaa, huorata, varastaa, ja pitää esillä jeesuskuvia, eikä mennä sunnuntaina synagookaan, vaan seurata jeesuksen askelissa sinne sapattina!!
benedi
Mutta Hesekiel 9: 4.. se pelastaa henkensä, joka huokaa ja valittaa esim. helluntaiseurakunnassa, kaikkea sitä pahuutta, mitä siellä tehdään!!
" Älä tee itsellesi jumalan kuvaa"!!
Jumala aikanaan aloittaa tappamisen pyhäköstä, ja niistä miehistä srk vanhimmista, jotka ovat temppelin edessä!
Sen edusmiehiä Hesekiel 9: 6
benedi - joo_joo
Jeesuksen ajan juutalaisten suurin synti oli yltiöisänmaallisuus ja rotuylpeys, joiden seurauksena monet luulivat olevansa parempia kuin muut kansat ja samarialaiset.
Matteuksen evankeliumi:
Matteuksen evankeliumi:
Ap.teot.
Galatalaiskirje:
Efesolaiskirje:
Ei eksytä!
HYVÄ!" juutalaisten suurin synti oli yltiöisänmaallisuus ja rotuylpeys"
"Jeesus ampui tämän harhaluulon alas useaan kertaan"
Höpö, höpö.
Sinulta KTS menee jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin.
Et ymmärrä yhtään mitään siitä, mitä luet Raamatusta.
Nuo sinun juttusi ovat täyttä potaskaa.
Sanoisimpa että peräti eilen syötyä potaskaa.
Epäilempä että sen on moni muukin täällä jo huomannut.
Jeesus:
"Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin"
Roomalaiskirje 11
1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
2. Korinttolaiskirje 11
22 He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
" juutalaisten suurin synti oli yltiöisänmaallisuus ja rotuylpeys"
Juutalaisilla oli varaa olla ylpeä itsestään, eikä se ollut syntiä:
2. Mooseksen kirja 4
22 Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;
"Ollaan Jeesuksen aitoja seuraajia ylikansallisella veljeyden tiellä."
Voitko sinä KTS näyttää juutalaisen Jeesuksen seuraamisessa esimerkkiä ja osoittaa aitoa veljeyttä myös juutalaisille, siinä kuin osoitat pale-lössiläisillekin?
Pale-lössistä Raamattu sanoo seuraavaa:
Jesaja 60
Pale-lössi ei tunnusta, eikä palvele Jumalan esikoispoikaa Israelia. - KTS (Ei kirj.)
joo_joo kirjoitti:
"Jeesus ampui tämän harhaluulon alas useaan kertaan"
Höpö, höpö.
Sinulta KTS menee jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin.
Et ymmärrä yhtään mitään siitä, mitä luet Raamatusta.
Nuo sinun juttusi ovat täyttä potaskaa.
Sanoisimpa että peräti eilen syötyä potaskaa.
Epäilempä että sen on moni muukin täällä jo huomannut.
Jeesus:
"Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin"
Roomalaiskirje 11
1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
2. Korinttolaiskirje 11
22 He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
Juutalaisilla oli varaa olla ylpeä itsestään, eikä se ollut syntiä:
2. Mooseksen kirja 4
22 Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;
"Ollaan Jeesuksen aitoja seuraajia ylikansallisella veljeyden tiellä."
Voitko sinä KTS näyttää juutalaisen Jeesuksen seuraamisessa esimerkkiä ja osoittaa aitoa veljeyttä myös juutalaisille, siinä kuin osoitat pale-lössiläisillekin?
Pale-lössistä Raamattu sanoo seuraavaa:
Jesaja 60
Pale-lössi ei tunnusta, eikä palvele Jumalan esikoispoikaa Israelia.Jeesuksen ajan juutalaisten suurin synti oli yltiöisänmaallisuus ja rotuylpeys, joiden seurauksena monet luulivat olevansa parempia kuin muut kansat ja samarialaiset.
Matteuksen evankeliumi:
Matteuksen evankeliumi:
Ap.teot.
Galatalaiskirje:
Efesolaiskirje:
Ei eksytä!
HYVÄ! - Ihmettelee_vaan
Matteuksen evankeliumi:
Matteuksen evankeliumi:
Ap.teot.
Galatalaiskirje:
Efesolaiskirje:
Ei eksytä!
HYVÄ!Ootko roskapostiautomaatti? Ootko rikki kun toistat ihan sanalleen samaa viestiä keksimättä mittään uutta?
- body2
Ei tietenkään katoa, ennenkuin kirjallinen tuotanto hävitetään, sillä tekstit pysyvät kunnes ne homehtuvat tai häviävät.
Niin säilyy nykyinenkin kirjallisuus, digitekstit tietenkin himmenevät, mutta muutoin kirjoitettu pysyy, kunnes haurastuu,tummuu tai muuten tuhoutuu. - joo_joo
Apostolien teot 26
5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
Paavali eli koko ikänsä, lakia kunnioittaen.
Oli vain yksi Jumala.
Kolminaisuusoppi olisi ollut kauhistus Paavalille.
Paavali ei ehdottomasti pitänyt Jeesusta Jumalana,
joka käy selvästi ilmi Paavalin kirjeistä.
Filippiläiskirje 3
5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
Paavali on "ollut lakiin nähden fariseus"
Paavalia ei syytetty monijumalaisuudesta, eikä epäjumalallisuudesta.
Paavali ei pitänyt Jeesusta Jumalana.
Paavali:
'Kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä tänään olen teidän tuomittavananne'." (Ap.t. 25:21)(Ap.t. 25: lue koko luku)
Apostolien teot 25
8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
"palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa"
1. Korinttolaiskirje 14
34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
"niinkuin lakikin sanoo"
2. Mooseksen kirja 20
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
5. Mooseksen kirja 5
7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
5. Mooseksen kirja 11
16 Varokaa, ettei teidän sydämenne antaudu vieteltäväksi, niin että poikkeatte pois ja palvelette muita jumalia ja niitä kumarratte;
"Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
1. kirje Timoteukselle 2
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2. Korinttolaiskirje 1
3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
Efesolaiskirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,- KTS (Ei kirj.)
Me emme tietenkään usko edellä mainittua hämmentäjää ja joojottajaa, joka on jopa helluntaiherätyksen taholta tällä foorumilla punnittu ja köykäiseksi havaittu.
Hän pyrkii häivittymään Raamatusta Uuden testamentin sekä Jeesuksen ja korvaamaan kristinuskon nooalaisuudella.
Hän on vaarallinen eksyttäjä mutta tunnistettu jo.
Ei eksytä!
HYVÄ!
- joo_joo
Matteus 22
31 Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
32 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
33 Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.
34 Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
"fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun"
"saddukeuksilta"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saddukeukset
"Raamatussa heidät esitetään farisealaisten vastustajina."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Farisealaiset
"Farisealaisille tunnusomaista oli juutalaisen lain tarkka noudattaminen pienimpiäkin yksityiskohtia myöten."
"Fariseuksille tunnusomaista oli tiukka sitoutuminen Mooseksen lakiin ja vanhinten säädöksiin, joita oli noudatettava tiukasti."
"Toisin kuin saddukeukset farisealaiset uskoivat kuolemanjälkeiseen elämään, kuolleiden ylösnousemukseen ja enkeleiden olemassaoloon."
Apostolien teot 23
6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
7 Tuskin hän oli tämän sanonut, niin nousi riita fariseusten ja saddukeusten kesken, ja kokous jakautui.
8 Sillä saddukeukset sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ei enkeliä eikä henkeä, mutta fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.
9 Ja syntyi suuri huuto, ja muutamat kirjanoppineet fariseusten puolueesta nousivat ja väittelivät kiivaasti ja sanoivat: "Emme löydä mitään pahaa tässä miehessä; entäpä jos henki tai enkeli on hänelle puhunut?"
Filippiläiskirje 3
5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
Apostolien teot 26
4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
Roomalaiskirje 7
Roomalaiskirje 16
27 Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.
Jumalan
olkoon kunnia
Jeesuksen Kristuksen kautta
Jeesuksen Kristuksen KAUTTA
kautta
KAUTTA
Apostoli Pietari:
1. Pietarin kirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,- KTS (Ei kirj.)
Me emme tietenkään usko edellä mainittua hämmentäjää ja joojottajaa, joka on jopa helluntaiherätyksen taholta tällä foorumilla punnittu ja köykäiseksi havaittu.
Hän pyrkii häivittymään Raamatusta Uuden testamentin sekä Jeesuksen ja korvaamaan kristinuskon nooalaisuudella.
Ei eksytä!
Galatalaiskirje:
3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
HYVÄ! - joo_joo
Ei eksytä!
Galatalaiskirje:
3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
HYVÄ!Galatalaiskirje 3
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
Apostolien teot 5
30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
"Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi"
Apostolien teot 16
1 Niin hän saapui myös Derbeen ja Lystraan. Ja katso, siellä oli eräs opetuslapsi, nimeltä Timoteus, joka oli uskovaisen juutalaisvaimon poika, mutta isä oli kreikkalainen.
3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.
"Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet"
Roomalaiskirje 7
1. kirje Timoteukselle 1
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
1. Korinttolaiskirje 9
8 Puhunko tätä vain ihmisten tavalla? Eikö myös laki sano samaa?
1. Korinttolaiskirje 14
34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta
olkoot vaimot vaiti
niinkuin lakikin sanoo.
olkoot vaimot vaiti
Eikö myös laki sano samaa?
Paavali ympärileikkasi Timoteuksen.
Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus
Galatalaiskirje 5
6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
Galatalaiskirje 6
15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
"Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä."
"Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään"
"Eikö myös laki sano samaa?"
"niinkuin lakikin sanoo."
2. Korinttolaiskirje 11
16 Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata.
17 Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön. - lisbeth3
Ei eksytä!
Galatalaiskirje:
HYVÄ!Ketkä ME ?
Eikö olekin niin, että sinua vain kovin ärsyttää, kun et pysty tälle joo.joo-miehelle yhtikäs mitään. Hän vetää sinua näköjään kymmenen - nolla. Onhan kuitenkin, niin että sinut on pikemminkin köykäiseksi havaittu. Lähestulkoon jokainen onneton yrityksesihän poistettu saman tien.
Puhu siis vain omasta puolestasi, äläkä koeta lapsellisesti sotkea ketään ´"meitä" mukaan. - joo_joo
lisbeth3 kirjoitti:
Ketkä ME ?
Eikö olekin niin, että sinua vain kovin ärsyttää, kun et pysty tälle joo.joo-miehelle yhtikäs mitään. Hän vetää sinua näköjään kymmenen - nolla. Onhan kuitenkin, niin että sinut on pikemminkin köykäiseksi havaittu. Lähestulkoon jokainen onneton yrityksesihän poistettu saman tien.
Puhu siis vain omasta puolestasi, äläkä koeta lapsellisesti sotkea ketään ´"meitä" mukaan.Till lisbeth3
http://blogg.amelia.se/josephinegenetay/files/2013/02/rosor8.jpg
- joo_joo
"Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä."
Jeesus:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."
Jeesus:
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Jeesus rukouksessaan Jumalalle:
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Galatalaiskirje 3
15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
Matteus 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Matteus 5
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Matteus 24
Jeesus:
Käväisin varmuuden vuoksi ulkona.
Vielä tunsin maan jalkojeni alla.
Vielä kaartui taivas pääni päällä.
Jeesus:
Jeesus Jumalalle:
"Yksin olet totinen Jumala" - KTS (Ei kirj.)
Uudessa Testamentissa sanotaan selkeästi, että Jeesus NIMENOMAAN KUMOSI Vanhan Testamentin lain. Esimerkiksi Hebrealaiskirjeen 7 luvussa puhutaan KUMOAMISESTA:
"Jos jo Leevin pappisvirka, josta Israelin kansalle on annettu säädökset laissa, olisi johtanut täydellisyyteen, mitä tarvetta olisi ollut sanoa, että vielä tulee uudenlainen pappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta, ei Aaronin?...Näin KUMOTAAN aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle me olemme saaneet parempaa: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa."
Ja Kolossalaiskirjeen toisen luvun 14 jakeessa sanotaan:
"...hän KUMOSI meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen MITÄTTÖMÄKSI naulitsemalla sen ristiin. Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan."
Hebrealaiskirjeessä sanotaan:
"Jos pappisvirka muuttuu, muuttuu välttämättä myös laki." (Hepr. 7:12)
"Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi." Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon." (Hepr. 10:9)
"Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: eihän laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle me olemme saaneet parempaa: toivon, joka antaa meille uskalluksen lähestyä Jumalaa." (Hepr. 7:18-19)
Kun Jeesus puhuu vuorissarnan yhteydessä siitä, että laista ei häviä pieninkään kirjain hän puhuu JUMALLLISESTA LAISTA, jonka Pyhä henki kirjoittaa kristityn SYDÄMEEN ja jonka vajavainen varjo on vain se laki jonka Mooses kivitauluissa sai.
Galatalaiskirje:
3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
Toisen Korinttolaiskirjeen kolmannessa luvussa Apostoli Paavali nimittää vanhaa liittoa kuolemaa palvelevaksi viraksi:
"Jo kuolemaa palveleva virka, jonka säädökset oli kaiverrettu kivitauluihin, säteili sellaista kirkkautta, että israelilaiset eivät voineet katsoa Moosesta kasvoihin. Ja kuitenkin hänen kasvojensa kirkkaus oli katoavaa. Kuinka paljon suurempaa kirkkautta säteileekään Hengen palveluvirka!...Koska meillä on tälläinen toivo, esiinnymme aivan avoimesti, toisin kuin Mooses, joka pani kasvoilleen peitteen, jotteivat israelilaiset näkisi katoavaisen loisteen häviämistä."
Galatalaiskirje:
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.- joo_joo
" Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon."
Täh?
5. Mooseksen kirja 4
35 Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.
36 Taivaasta hän antoi sinun kuulla äänensä opettaaksensa sinua, ja maan päällä hän antoi sinun nähdä suuren tulensa, ja sinä kuulit hänen sanansa tulen keskeltä.
37 Koska hän siis rakasti sinun isiäsi ja valitsi heidän jälkeläisensä itselleen ja itse suurella voimallaan vei sinut pois Egyptistä
38 karkoittaen sinun tieltäsi kansoja, suurempia ja väkevämpiä kuin sinä, ja tuoden sinut heidän maahansa antaakseen sen sinulle perintöosaksi, niinkuin nyt on tapahtunut,
39 niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.
40 Noudata hänen säädöksiänsä ja käskyjänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, että sinä ja sinun lapsesi sinun jälkeesi menestyisitte ja että eläisit kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ainiaaksi." - joo_joo
joo_joo kirjoitti:
" Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon."
Täh?
5. Mooseksen kirja 4
35 Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän.
36 Taivaasta hän antoi sinun kuulla äänensä opettaaksensa sinua, ja maan päällä hän antoi sinun nähdä suuren tulensa, ja sinä kuulit hänen sanansa tulen keskeltä.
37 Koska hän siis rakasti sinun isiäsi ja valitsi heidän jälkeläisensä itselleen ja itse suurella voimallaan vei sinut pois Egyptistä
38 karkoittaen sinun tieltäsi kansoja, suurempia ja väkevämpiä kuin sinä, ja tuoden sinut heidän maahansa antaakseen sen sinulle perintöosaksi, niinkuin nyt on tapahtunut,
39 niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.
40 Noudata hänen säädöksiänsä ja käskyjänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, että sinä ja sinun lapsesi sinun jälkeesi menestyisitte ja että eläisit kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ainiaaksi."5. Mooseksen kirja 18
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
Johannes 5
46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. - joo_joo
joo_joo kirjoitti:
5. Mooseksen kirja 18
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
Johannes 5
46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut."Hebrealaiskirjeessä sanotaan:
"Jos pappisvirka muuttuu, muuttuu välttämättä myös laki." (Hepr. 7:12)"
Heprealaiskirje 5
1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
3 ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
4 Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".
11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
"hän itsekin on heikkouden alainen"
"täytyy .. itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä."
"Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";"
"TÄNÄ PÄIVÄNÄ MINÄ SINUT SYNNYTIN"
"Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden."
"ja kun oli täydelliseksi tullut,"
", tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,"
" jotka ovat hänelle kuuliaiset,"
-> 5.Moos.18:19 - joo_joo
joo_joo kirjoitti:
"Hebrealaiskirjeessä sanotaan:
Heprealaiskirje 5
1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen,
3 ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
4 Eikä kukaan sitä arvoa itselleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niinkuin Aaroninkin.
5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".
11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
"hän itsekin on heikkouden alainen"
"täytyy .. itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä."
"Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";"
"TÄNÄ PÄIVÄNÄ MINÄ SINUT SYNNYTIN"
"Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden."
"ja kun oli täydelliseksi tullut,"
", tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,"
" jotka ovat hänelle kuuliaiset,"
-> 5.Moos.18:19"Hebrealaiskirjeessä sanotaan:
Tuossa asiassa Paavali oli täysin väärässä,
niinkuin siinäkin, että naisen pitäisi vaieta seurakunnassa, koska
laki sanoo niin.
Paavali vetosi useamman kerran tuohon itse kumoamaansa lakiin.
Heprealaiskirje 5
Psalmit 110
1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
2 Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä.
3 Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta.
4 Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan".
5 Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä.
6 Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä.
7 Hän juo purosta tien varrelta; sentähden hän kohottaa päänsä.
1. Mooseksen kirja 14
18 Ja Melkisedek, Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä; hän oli Jumalan, Korkeimman, pappi.
(1.Moos.14: Lue koko luku) - KTS (Ei kirj.)
joo_joo kirjoitti:
Tuossa asiassa Paavali oli täysin väärässä,
niinkuin siinäkin, että naisen pitäisi vaieta seurakunnassa, koska
laki sanoo niin.
Paavali vetosi useamman kerran tuohon itse kumoamaansa lakiin.
Heprealaiskirje 5
Psalmit 110
1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
2 Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä.
3 Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta.
4 Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan".
5 Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä.
6 Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä.
7 Hän juo purosta tien varrelta; sentähden hän kohottaa päänsä.
1. Mooseksen kirja 14
18 Ja Melkisedek, Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä; hän oli Jumalan, Korkeimman, pappi.
(1.Moos.14: Lue koko luku)Me emme tietenkään usko edellä mainittua hämmentäjää ja joojottajaa, joka on jopa helluntaiherätyksen taholta tällä foorumilla punnittu ja köykäiseksi havaittu.
Ei eksytä!
Galatalaiskirje:
HYVÄ! - Ihmettelee_vaan
Ei eksytä!
Galatalaiskirje:
HYVÄ!Kolmas kerta toden sanoo. Tässä kirjotit kolmannen kerran ihan sanalleen samanlaisen viestin. Massapostittaminen on kiellettyä etkö sitä tiijä. Vähämpä sulla asijaa päässä pyörii kun et keksi mttään uutta vaan toistelet samaa. Onko sulla roskapostiautomaatti sulakkeet palanu päässä kun et mittään uutta keksi?
- joo_joo
Ihmettelee_vaan kirjoitti:
Kolmas kerta toden sanoo. Tässä kirjotit kolmannen kerran ihan sanalleen samanlaisen viestin. Massapostittaminen on kiellettyä etkö sitä tiijä. Vähämpä sulla asijaa päässä pyörii kun et keksi mttään uutta vaan toistelet samaa. Onko sulla roskapostiautomaatti sulakkeet palanu päässä kun et mittään uutta keksi?
Ihmettelen sitä minäkin.
Kun neljäkin kertaa toistaa aivan samaa viestiä niin silloin pitää ihmisen vintti olla todella tyhjä.
Olisikohan kaksikyttyräinen, matalampijalkainen ja tiheämpikarvainen Camelus bactrianus potkaissut tämän henkilön (herra vai rouva?) arabipäähinettä, tämän ollessa kontallaan Mekkaan päin, ja tämän päähineen ollessa tämän herran tai rouvan päässä?
Tuolla alhaalla epäiltiin minun olevan peräti naapuri tämän ihmisen kanssa mutta en tiedä mitään hänestä. En tunne häntä. En tiedä edes onko tämä rivosuinen kts lintu vai kala, mies vai nainen, muslimi vai kristitty. Täysin hämäräperäinen tyyppi minulle.
Voiko nyt joku selitää, mihin me suomalaiset tarvitsemme juutalaisten keksimiä taruja?
- Synnin tunto
Miksi Raamattu sanoo näin, sitä olisi syytä pohtia!!
Ilman lakia on synti kuollut, ihminen kuvittelee istensä pyhäksi.
Kun Pyhä Henki kirkastaa lain kautta, että me olemme syntisiä, emmekä kykenen JUmalan tahtoa täyttämään, silloin syntyy myös halu ja tarve tulla armahdetuksi. - joo_joo
Heprealaiskirje 5
Kuka sitten oli tämä "suuri" Melkisedek, pappi nr.1, ennen Jeesusta, pappia nr.2, "Melkisedekin järjestyksen mukaan"?
"Katsokaa, kuinka suuri hän on, jolle itse kantaisä Aabraham antoi kymmenykset parhaimmasta saaliistaan."
Heprealaiskirje 7
1 Sillä tämä Melkisedek, Saalemin kuningas, Jumalan, Korkeimman, pappi, joka meni Aabrahamia vastaan, hänen palatessaan kuninkaita voittamasta, ja siunasi hänet;
2 jolle Aabraham myös antoi kymmenykset kaikesta ja joka ensiksi, niinkuin hänen nimensäkin merkitsee, on "vanhurskauden kuningas" ja sen lisäksi vielä "Saalemin kuningas", se on "rauhan kuningas";
3 jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava-hän pysyy pappina ainaisesti.
4 Katsokaa, kuinka suuri hän on, jolle itse kantaisä Aabraham antoi kymmenykset parhaimmasta saaliistaan.
5 Onhan niillä Leevin pojista, jotka saavat pappeuden, käsky lain mukaan ottaa kymmenyksiä kansalta, se on veljiltään, vaikka nämä ovatkin Aabrahamin kupeista lähteneet;
6 mutta hän, jonka sukua ei johdeta heistä, otti kymmenykset Aabrahamilta ja siunasi sen, jolla oli lupaukset.
7 Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan.
8 Ja täällä kuolevaiset ihmiset ottavat kymmenyksiä, mutta siellä se, jonka todistetaan elävän.
9 Ja Aabrahamin kautta, niin sanoakseni, on Leevikin, joka kymmenyksiä ottaa, maksanut kymmenyksiä;
10 sillä hän oli vielä isänsä kupeissa, kun Melkisedek meni tätä vastaan.
11 Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?
12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
13 Sillä se, josta tämä sanotaan, oli toista sukukuntaa, josta ei kukaan ole alttaritointa hoitanut.
14 Onhan tunnettua, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
15 Ja tämä käy vielä paljoa selvemmäksi, kun nousee toinen pappi, Melkisedekin kaltainen,
16 joka ei ole siksi tullut lihallisen käskyn lain mukaan, vaan katoamattoman elämän voimasta.
17 Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
19 -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
20 Ja niinkuin tämä ei tapahtunut ilman valan vannomista-nuo taas ovat papeiksi tulleet ilman heistä vannottua valaa,
21 mutta tämä hänestä vannotulla valalla, sen asettamana, joka hänelle sanoi: "Herra on vannonut eikä ole katuva: 'Sinä olet pappi iankaikkisesti'" -
22 niin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut.
23 Ja noita toisia pappeja on tullut useampia, koska kuolema ei sallinut heidän pysyä;
24 mutta tällä on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti,
25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
27 jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä.
28 Sillä laki asettaa ylimmäisiksi papeiksi ihmisiä, jotka ovat heikkoja, mutta valan sana, joka on myöhäisempi kuin laki, asettaa Pojan, iankaikkisesti täydelliseksi tulleen.- joo_joo
Vanhan Testamentin kirjoista, joihin Paavali juttunsa perusti, ei löydy enempää tietoa Melkisedekistä, Saalemin kuninkaasta.
Paitsi Ps.110:4, mutta sekin viittaa vain johonkin sellaiseen kirjoitukseen, jota ei Raamatusta löydy.
Paavali tekee liian suuren numeron tästä epämääräisestä Melkisedekistä, ainakin minun mielestäni.
Vai löytyykö siitä sittenkin jotain syvällisempää, viittaus johonkin muuhun?
Tämä Melkisedek eli ja oli ennen Jumalan liittoa Abramin kanssa, jonka sitten piti muuttaa nimensä Aabrahamiksi.
Hävisikö liitto Aabrahamin jälkeläisten kanssa, papin nr.2 ilmestymisen myötä?
Mitä Paavali oikein tarkoittaa tällä sadulla papeista "Melkisedekin järjestyksen mukaan"?
1. Mooseksen kirja 14
17 Kun hän oli paluumatkalla, voitettuaan Kedorlaomerin ja ne kuninkaat, jotka olivat tämän kanssa, meni Sodoman kuningas häntä vastaan Saaven laaksoon, jota sanotaan "Kuninkaan laaksoksi".
19 Ja hän siunasi hänet sanoen: "Siunatkoon Abramia Jumala, Korkein, taivaan ja maan luoja.
20 Ja kiitetty olkoon Jumala, Korkein, joka antoi vihollisesi sinun käsiisi." Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta.
21 Ja Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle väki ja pidä sinä tavara".
22 Mutta Abram sanoi Sodoman kuninkaalle: "Minä nostan käteni Herran, Jumalan, Korkeimman, taivaan ja maan luojan, puoleen ja vannon:
23 En totisesti ota, en langan päätä, en kengän paulaa enkä mitään muuta, mikä on sinun, ettet sanoisi: 'Minä olen tehnyt Abramin rikkaaksi'.
24 En tahdo mitään, paitsi mitä palvelijat ovat kuluttaneet ja mikä on niille miehille tuleva, jotka minua seurasivat, Aanerille, Eskolille ja Mamrelle; he saakoot osansa."
Heprealaiskirje 5
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta. - joo_joo
joo_joo kirjoitti:
Vanhan Testamentin kirjoista, joihin Paavali juttunsa perusti, ei löydy enempää tietoa Melkisedekistä, Saalemin kuninkaasta.
Paitsi Ps.110:4, mutta sekin viittaa vain johonkin sellaiseen kirjoitukseen, jota ei Raamatusta löydy.
Paavali tekee liian suuren numeron tästä epämääräisestä Melkisedekistä, ainakin minun mielestäni.
Vai löytyykö siitä sittenkin jotain syvällisempää, viittaus johonkin muuhun?
Tämä Melkisedek eli ja oli ennen Jumalan liittoa Abramin kanssa, jonka sitten piti muuttaa nimensä Aabrahamiksi.
Hävisikö liitto Aabrahamin jälkeläisten kanssa, papin nr.2 ilmestymisen myötä?
Mitä Paavali oikein tarkoittaa tällä sadulla papeista "Melkisedekin järjestyksen mukaan"?
1. Mooseksen kirja 14
17 Kun hän oli paluumatkalla, voitettuaan Kedorlaomerin ja ne kuninkaat, jotka olivat tämän kanssa, meni Sodoman kuningas häntä vastaan Saaven laaksoon, jota sanotaan "Kuninkaan laaksoksi".
19 Ja hän siunasi hänet sanoen: "Siunatkoon Abramia Jumala, Korkein, taivaan ja maan luoja.
20 Ja kiitetty olkoon Jumala, Korkein, joka antoi vihollisesi sinun käsiisi." Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta.
21 Ja Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle väki ja pidä sinä tavara".
22 Mutta Abram sanoi Sodoman kuninkaalle: "Minä nostan käteni Herran, Jumalan, Korkeimman, taivaan ja maan luojan, puoleen ja vannon:
23 En totisesti ota, en langan päätä, en kengän paulaa enkä mitään muuta, mikä on sinun, ettet sanoisi: 'Minä olen tehnyt Abramin rikkaaksi'.
24 En tahdo mitään, paitsi mitä palvelijat ovat kuluttaneet ja mikä on niille miehille tuleva, jotka minua seurasivat, Aanerille, Eskolille ja Mamrelle; he saakoot osansa."
Heprealaiskirje 5
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.Melkisedek, Saalemin kuningas, oli Jumalan, Korkeimman, pappi.
Ja Melkisedek siunasi Abramin sanoen:
"Siunatkoon Abramia Jumala, Korkein, taivaan ja maan luoja.
Ja kiitetty olkoon Jumala, Korkein, joka antoi vihollisesi sinun käsiisi."
Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta.
Melkisedek oli tämän mukaan paljon suurempi Aabrahamia, Jumalan edessä.
Jos on palattu jälleen tähän "Melkisedekin järjestykseen", niin eikö se silloin mitätöi kaiken sen, mitä tapahtui aikavälillä a - b ,
a - Abram antoi kymmenykset Melkisedek papille nr.1
b - Jumala korotti Jeesuksen Melkisedek papiksi nr.2
Mitä virkaa on enään millään Daavidin valtaistuimella, profetioilla tai yhtään millään?
Miksi Paavali tarinoi tästä "Melkisedekin järjestyksestä", nostaen tämän epämääräisen Saalemin kuninkaan Jeesuksen jälkeen seuraavaksi, vaikkei tämä ollut edes samaa verta Israelin, Aabrahamin kanssa?
Mitä Paavali meinasi? - joo_joo
joo_joo kirjoitti:
Melkisedek, Saalemin kuningas, oli Jumalan, Korkeimman, pappi.
Ja Melkisedek siunasi Abramin sanoen:
"Siunatkoon Abramia Jumala, Korkein, taivaan ja maan luoja.
Ja kiitetty olkoon Jumala, Korkein, joka antoi vihollisesi sinun käsiisi."
Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta.
Melkisedek oli tämän mukaan paljon suurempi Aabrahamia, Jumalan edessä.
Jos on palattu jälleen tähän "Melkisedekin järjestykseen", niin eikö se silloin mitätöi kaiken sen, mitä tapahtui aikavälillä a - b ,
a - Abram antoi kymmenykset Melkisedek papille nr.1
b - Jumala korotti Jeesuksen Melkisedek papiksi nr.2
Mitä virkaa on enään millään Daavidin valtaistuimella, profetioilla tai yhtään millään?
Miksi Paavali tarinoi tästä "Melkisedekin järjestyksestä", nostaen tämän epämääräisen Saalemin kuninkaan Jeesuksen jälkeen seuraavaksi, vaikkei tämä ollut edes samaa verta Israelin, Aabrahamin kanssa?
Mitä Paavali meinasi?Johannes 8
58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
"Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta."
Heprealaiskirje 7
1 Sillä tämä Melkisedek, Saalemin kuningas, Jumalan, Korkeimman, pappi, joka meni Aabrahamia vastaan, hänen palatessaan kuninkaita voittamasta, ja siunasi hänet;
2 jolle Aabraham myös antoi kymmenykset kaikesta ja joka ensiksi, niinkuin hänen nimensäkin merkitsee, on "vanhurskauden kuningas" ja sen lisäksi vielä "Saalemin kuningas", se on "rauhan kuningas";
3 jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava-hän pysyy pappina ainaisesti.
4 Katsokaa, kuinka suuri hän on, jolle itse kantaisä Aabraham antoi kymmenykset parhaimmasta saaliistaan.
"Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut"."
"Katsokaa, kuinka suuri hän on, jolle itse kantaisä Aabraham antoi kymmenykset parhaimmasta saaliistaan."
Kiitos kiltille KTSlle mielenkiintoisesta aiheesta:
"Jos pappisvirka muuttuu, muuttuu välttämättä myös laki." (Hepr. 7:12)" - joo_joo
joo_joo kirjoitti:
Johannes 8
58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
"Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta."
Heprealaiskirje 7
"Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut"."
Kiitos kiltille KTSlle mielenkiintoisesta aiheesta:
"Jos pappisvirka muuttuu, muuttuu välttämättä myös laki." (Hepr. 7:12)"Miten olisi?
Heprealaiskirje 7
Matteus 12
48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
Matteus 12
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
Markus 3
34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
Markus 3
35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
Luukas 8
21 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät".
Matteus 1
18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä ( -NIINKUIN LUULTIIN- ) Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
Luukas 3
23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika ( -NIINKUIN LUULTIIN- ). Joosef oli Eelin poika,
1. Mooseksen kirja 14
Matteus 26
26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
- KTS (Ei kirj.)
Hebr. 7:19 - sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
Ei eksytä!
Galatalaiskirje:
3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta,- joo_joo
Galatalaiskirje 3
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
2. Korinttolaiskirje 5
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
Roomalaiskirje 3
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Jeesus meni Jumalan tahdon mukaisesti tapattamaan itsensä Jerusalemiin:
Luukas 13
33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.
Palestiinalaisten muslimien huulilta(ko) kuulet totuuden:
"Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta"
- KTS (Ei kirj.)
Tässä myös yksi esimerkki siitä miten Jeesus kumosi vanhat lait:
Vanhan Testamentin aikoinahan ei ollut epätavallista eikä kiellettyä vannoa korostaakseen sitä, että se, mitä oli sanottu oli totta. Vannominen oli korkein lupauksen muoto, mitä voitiin käyttää sopimusta tehtäessä.
Jeesus sanoi Matteus 5:33:ssa, että kauan sitten opetettiin ihmisille: "Älä vanno väärin, vaan täytä Herralle valasi". Kts. myös 3.Moos.19:12, jossa sanotaan samaa.
Jeesus muutti Vanhan Testamentin lain. Hän sanoi: "Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, älkääkä maan kautta, sillä se on hänen astinlautansa. et sinä voi yhtäkään pääsi hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi- joo_joo
"Jeesus muutti Vanhan Testamentin lain."
Suomi on kristitty maa ja armeijassa pitää vannoa sotilasvala.
Mitä Jeesus muutti?
Elokuvissa vannotetaan oikeudenkäynneissä, kristityissä maissa.
Mitä Jeesus siis muutti?
Jaakobin kirje 5
12 Mutta ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan kautta älkääkä maan, älkää mitään muutakaan valaa; vaan "on" olkoon teillä "on", ja "ei" olkoon teillä "ei", ettette joutuisi tuomion alle.
Oletko sinä KTS käynyt armeijan? - KTS (Ei kirj.)
joo_joo kirjoitti:
"Jeesus muutti Vanhan Testamentin lain."
Suomi on kristitty maa ja armeijassa pitää vannoa sotilasvala.
Mitä Jeesus muutti?
Elokuvissa vannotetaan oikeudenkäynneissä, kristityissä maissa.
Mitä Jeesus siis muutti?
Jaakobin kirje 5
12 Mutta ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan kautta älkääkä maan, älkää mitään muutakaan valaa; vaan "on" olkoon teillä "on", ja "ei" olkoon teillä "ei", ettette joutuisi tuomion alle.
Oletko sinä KTS käynyt armeijan?Helluntaiherätys kieltäytyi aseista vanhaan hyvvään aikaan kun se oli vielä Kristuksen viitoittamalla tiellä.
Nyttemmin liikkeen ovat pilanneet ameriiikkalaisperäiset äärikonservatiivis-karismaattiset sikaniskais-peräkammarilaiset militaristis-siionistiset puoljudaistis-menestysteoloogiset dipensationalistis-kekkulilaiset katupaskaopit. - joo_joo
Helluntaiherätys kieltäytyi aseista vanhaan hyvvään aikaan kun se oli vielä Kristuksen viitoittamalla tiellä.
Nyttemmin liikkeen ovat pilanneet ameriiikkalaisperäiset äärikonservatiivis-karismaattiset sikaniskais-peräkammarilaiset militaristis-siionistiset puoljudaistis-menestysteoloogiset dipensationalistis-kekkulilaiset katupaskaopit."Helluntaiherätys kieltäytyi aseista vanhaan hyvvään aikaan kun se oli vielä Kristuksen viitoittamalla tiellä."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Helluntaiherätys
"Helluntaiherätys sai alkunsa 1900-luvun alkuvuosina"
Mutta miten oli noina vanhoina hyvinä vuosina 33-1899 ?
Montako vuotta ovat ne vuodet "vanhaan hyvvään aikaan"?
Montako promillea ne tekevät 2000:sta vuodesta?
Mitä Jeesus siis muutti vannomisen suhteen? - KTS (Ei kirj.)
joo_joo kirjoitti:
"Helluntaiherätys kieltäytyi aseista vanhaan hyvvään aikaan kun se oli vielä Kristuksen viitoittamalla tiellä."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Helluntaiherätys
"Helluntaiherätys sai alkunsa 1900-luvun alkuvuosina"
Mutta miten oli noina vanhoina hyvinä vuosina 33-1899 ?
Montako vuotta ovat ne vuodet "vanhaan hyvvään aikaan"?
Montako promillea ne tekevät 2000:sta vuodesta?
Mitä Jeesus siis muutti vannomisen suhteen?Jos tarkoitat sitä, että miten hyvin Jeesuksen neuvoja on yleisesti ottaen noudatettu, niin sitten meillä täytyy olla toinen ketju.
Ala ensin itse noudattaa niitä ja luovu esimerkiksi rasimistasi. - joo_joo
Jos tarkoitat sitä, että miten hyvin Jeesuksen neuvoja on yleisesti ottaen noudatettu, niin sitten meillä täytyy olla toinen ketju.
Ala ensin itse noudattaa niitä ja luovu esimerkiksi rasimistasi."Jos tarkoitat sitä, että miten hyvin Jeesuksen neuvoja on yleisesti ottaen noudatettu, niin sitten meillä täytyy olla toinen ketju."
Mitä sinä tiedät Jeesuksen neuvoista?
Ethän sinä edes usko Jeesusta.
Ymmärrätkö mitä ihminen Jeesus tässä tarkoittaa?
Johannes 17
Ymmärrätkö mitä Kristus Jeesus tässä tarkoittaa?
Johanneksen ilmestys 3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
"Ala ensin itse noudattaa niitä ja luovu esimerkiksi rasimistasi. "
Ei se ole rasismia kun ei tykkää terroristeista. joo_joo kirjoitti:
"Jos tarkoitat sitä, että miten hyvin Jeesuksen neuvoja on yleisesti ottaen noudatettu, niin sitten meillä täytyy olla toinen ketju."
Mitä sinä tiedät Jeesuksen neuvoista?
Ethän sinä edes usko Jeesusta.
Ymmärrätkö mitä ihminen Jeesus tässä tarkoittaa?
Johannes 17
Ymmärrätkö mitä Kristus Jeesus tässä tarkoittaa?
Johanneksen ilmestys 3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
"Ala ensin itse noudattaa niitä ja luovu esimerkiksi rasimistasi. "
Ei se ole rasismia kun ei tykkää terroristeista.Älä valehtele!
Pidät erinomaisen paljon mm. niistä juutalaiterroristeista, jotka yrittivät 90-luvulla räjäyttää kalliomoskeijan.- Ihmettelee_vaan
KTS kirjoitti:
Älä valehtele!
Pidät erinomaisen paljon mm. niistä juutalaiterroristeista, jotka yrittivät 90-luvulla räjäyttää kalliomoskeijan.Oottako ihan seinänaapureita kun noin hyvin tunnetta toisenne? Riitelkää seinän läpi huutamalla älkääkä tänne tulko keskenännä riitelemään! Taijatta olla samasta seurakunnastakin. Tapelkaa ja huutakaa siellä! Tai voiko roskapostiautomaatin kanssa tapella kun se on vaan ohjelma jossain koneessa. Ja rikki vielä. Ja rikki vielä. Ja rikki vielä. Ja rikki vielä.
- joo_joo
1. Johanneksen kirje 5
2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
Jesaja 55
1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4 Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12 Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13 Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 153329
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061577Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2251075Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2836Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29807- 10805
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks45789