Minulla on pieni yritys. Jos työntekijä tekee X tuntisen kuukausisopparin jossa on kiinteä palkka tai tuntipalkka ja suostuu tekemään myös vkl duunia samalla korvauksella, niin onko laillista? Kyse pienestä erikoiskaupasta. Vai onko se aina tuplana pyhinä?
Pyhien palkka aina tuplana?
2
169
Vastaukset
- TESSIÄ piisaa
Kyllä nää kaupan alan TES-sopimukset aika pennintarkkoja on, ei näistä kovin paljoa joustella.
http://www.finlex.fi/data/tes/stes343-PT50Kaupan1204.pdf
””Sivu 13
Iltalisä
3. Kello 18.00–24.00 tehdystä työstä maksetaan palkkaliitteen
mukainen iltalisä myymälän aukiolosta riippumatta. Lisää ei
makseta lauantai-iltana tehdystä työstä.
Iltalisä maksetaan sunnuntaina, kirkollisena juhla-, vapun-
ja itsenäisyyspäivänä (kello 18.00–24.00) yksinkertaisena.
Myymälän ollessa auki sunnuntaisin marras- ja joulukuussa
kello 18.00 jälkeen maksetaan sunnuntaisin kello
18.00–24.00 tehdystä työstä iltalisä kaksinkertaisena. ””
Lue itse läpi kaikki 77 sivua, saa päänsärky ja sekoita pääsi.
Huomaat että duunissasi on melkomoisen säännöstön ja työnantajavelvoitteiden suojaan ja sisään paketoitu työntekijä vastuullasi. - kölkökl
Itselläni oli aikoinaan 2 vakituista työntekijää ja kiireapulaiset päälle. Kun pääsin siitä sirkuksesta eroon yrityskaupan myötä, en enää uuteen yritykseen palkkaa ketään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872