Minkälainen pensas sopisi punaista taloa vasten (n. 0,5m talosta)? Jos on korkea pensas niin pitäisi voida leikata sitä. Olen ajatellut puistosyreeniä mutta sopiiiko liilat kukat punaista vasten...
Koristepensas
5
178
Vastaukset
- poltinkarva
Onko se pääty- vai räystäänpuoleinen seinä? Marjakuusi menestyy Etelä-Suomessa, mutta vaatii varjoisan kasvupaikan. Joku kaunis vaaleakukkainen ruusu voisi sopia aurinkoiseen paikkaan. Marjakuusta voi leikata ja ruusuksi voi vailita sopivan mittaiseksi kasvavan. Puistosyreeni kasvaa ehkä liian kookkaaksi. Valkokukkainen syreeni olisi matalampi.
- poltinkarva
Jatkoa, tarkoitin valkokukkaista pihasyreeniä. Ilman myöhempää leikkaustarvetta kasvupaikkaan sopiva pensas on mielestäni paras vaihtoehto.
- valkoiset sopii
Pallohortensiaa suosittelen, ei tarvi välttämättä leikata, kukat tulee vanhoihin oksiin, mutta voi myös laittaa alhaalta poikki , kasvattaa uudet kesän aikana ja kukkii myös samana kesänä.
Myös syyshortensia ja kuutamohortensia on kaunis valkoinen ja kukkivat kauan.
Noita ei tarvi leikata, useimmiten se leikkaaminen jää ja kasvavat liian korkeiksi ja risuisiksi.
Valkoiset pensaat, sopii hyvin punaiselle seinälle.
Pitäis vähän tietää mikä on kasvuvyöhyke, onko etelässä vaiko pohjoisessa ? - en kannata
Pihasyreeni leviää kamalasti, eikä sitä kannata leikata, vain vanhoja oksia karsimalla sen saa pidettyä jonkinmoisessa kurissa..en suosittele., kokemusta on.
- garlic*
Kasvuvyöhykkeen lisäksi olisi hyvä tietää myös se että tippuuko katolta lumet pensaiden päälle tai kasataanko pensaiden päälle lumia? Tällöin pitäisi olla leikkausta kestävä pensas. Esim. pensasangervot ovat hyviä vaihtoehtoja silloin, menestyvät hyvin pohjoisessakin. Tai vaikka suomentatar korkeista perennoista. Viitapihlaja-angervo kannattaa harkita tarkkaan, koska leviää helposti, itse en sitä laittaisi.
Lisäksi kannattaa ottaa huomioon kasvin leveys ennen istutusta, ettei kasvi yllä täysikasvuisena seinään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890