moi

20 jätkä'

olen 20v miehen alku musta on tulossa marraskuussa isä ja olen niin onnelinen tyttökaverini on 18v

miten isäksi tuleminen on muuttanut teitä miehiä ja miten ootte suhtautuneet isyyteen ?

26

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10/30

      En tiiä miltä se tuntuu lapsena tulla lapseksi, mutta miettikäähän sitä aborttia vielä. Parempi kaikille, ja etenkin sille lapselle.

      • 10/30

        En tiiä miltä se tuntuu lapsena tulla vanhemmaksi, mutta miettikäähän sitä aborttia vielä. Parempi kaikille, ja etenkin sille lapselle.


    • Isät ovat tärkeitä.
    • isä_3333333333

      Onnea valitsemallenne tielle.

      Maailma voi olla varsin karu paikka hyvin nuorelle isälle.

    • Otan osaa...

      Vituttas muaki.

    • 20 jätkä´

      mua ei vittuta yhtään isäksi tuleminen nuorella iällä ja ennen biletin kokoajan mä näin tyttökaverini ja rakkaus syttyi niin mun elämä muuttui nyt tulossa isäksi isäksi tulemista en kadu vaan ryhdyn esimerkkiliseksi isäksi vaikka oonkin nuori aikuinen biletykset on edetty ja isäksi oon valmis

      ette vaan osaa vastata mun aikaisempiin kysymykseen

      • Kävisikö tämä?

        Kun miehestä tulee isä, hän asettaa lapsen itsensä edelle. Joistakin "pojista" ei tämän tosiasian vuoksi ole koskaan tarpeeksi miestä asettumaan isän rooliin.

        Lapsi tarvitsee isää ihan ensi hetkistä alkaen. Isä on yhteys ulkomaailmaan. Äiti on yhtä kuin koti.

        Tyttärestä, jolla ei ole hyvää isäsuhdetta, tulee nainen, joka epäonnistuu miessuhteissaan.

        Poika katsoo isästään mallia: kuinka isä kohtelee äitiä, samoin poika kohtelee tyttöystäviään ja myöhemmin tulevaa puolisoaan (jos on onni myötä, että sellaisen joskus saa).

        Parasta mitä mies voi tehdä lastensa hyväksi on rakastaa heidän äitiään.


      • 20 jätkä'
        Kävisikö tämä? kirjoitti:

        Kun miehestä tulee isä, hän asettaa lapsen itsensä edelle. Joistakin "pojista" ei tämän tosiasian vuoksi ole koskaan tarpeeksi miestä asettumaan isän rooliin.

        Lapsi tarvitsee isää ihan ensi hetkistä alkaen. Isä on yhteys ulkomaailmaan. Äiti on yhtä kuin koti.

        Tyttärestä, jolla ei ole hyvää isäsuhdetta, tulee nainen, joka epäonnistuu miessuhteissaan.

        Poika katsoo isästään mallia: kuinka isä kohtelee äitiä, samoin poika kohtelee tyttöystäviään ja myöhemmin tulevaa puolisoaan (jos on onni myötä, että sellaisen joskus saa).

        Parasta mitä mies voi tehdä lastensa hyväksi on rakastaa heidän äitiään.

        tämä kelpaa samaa mieltä isäksi kasvettaan isäni opetti mua että omasta tekemisitään ottetaan vastuu eli ottan vastuun ja alan isäksi

        ens viikolla ekan neuvolla :)

        oma elämäni onneisempi puoli on siinä saan elää tyttökaverin kanssa ja tulevan lapsen kanssa nuoret osaa kanssa hoitaa lapsia siinä kun muutkin


      • Voi sua poikapoloa
        20 jätkä' kirjoitti:

        tämä kelpaa samaa mieltä isäksi kasvettaan isäni opetti mua että omasta tekemisitään ottetaan vastuu eli ottan vastuun ja alan isäksi

        ens viikolla ekan neuvolla :)

        oma elämäni onneisempi puoli on siinä saan elää tyttökaverin kanssa ja tulevan lapsen kanssa nuoret osaa kanssa hoitaa lapsia siinä kun muutkin

        Älä jauha sontaa kloppi.. Vielä tulee se päivä, kun sinä tai muokkasi lähdette hiiteen siitä kotisleikistä. Niin se in köynyt muollekkin. Olisitte eläneet elämäänne ensin parina. Kaikki täyspäisey hankkii lapset 30 - 40 vuotiaana. Joku 32 - 38 varmaan optimi.

        Noh, kauanko olitte yhdessä ennen tätä lasta?


      • mek

        Yksi asia unohtui että milläs rahalla tuossa iässä elätät lapsen jos ei ole kunnon koulutusta ja oletko töissä niin se ratkaiseen laitatko rahat itseesi vain perheesi hyväksi.


    • voi voi....

      AIVAN VÄÄRIN!!!!!!!!!!!!!

      Onneksi Olkoon!! 20 on todellakin hyvä ikä tehdä lapsi. itse olin kans. mikään ei ole säällittävämpää kun elämänsä tuhlannut 40v joka sitten itkee kun ei saa enää lapsia. minä olen teidän puolella ja mielestäni hyvä päätös.

      se miten lapsen tuleminen muuttaa on aika mielenkiintoista. elämä rytmittyy ja on jotain niin paljon suurempaa ja tärkeämpää kuin oma napa. baarissa käynnit loppuu, mutta tilalle tulee jotain niin paljon parempaa..on se joku merkitys sille miksi aamulla nousee sängystä ja lähtee töihin..

      (kävisikö tämä) nosti todella tärkeitä asioita esille...ymmärrä naistasi..voi olla vaikeaa aikaa mutta kyllä se siitä suttaantuu..:) vanhemmuus tulee joko heti luonnostaan tai ei ollenkaan..valitse oikein...

    • Parasta aikaa

      Helvatta ei 20 mitään ihmettä ole. Ole onnellinen kun olet onnellinen tulevasta !!

      Isän onni aukeaa todella kun lapsi syntyy, äiti elää yhdessä jo odotusajan..

      Lapsi on osa itseäsi, omistautuminen "leimautuminen" syttyy, kun näet ja
      koet vastasyntyneen -osan itseäsi uudessa elämässä. Se on osa sinua.
      Olet valmis mihin vaan lapsen puolesta.. se on semmoinen hetki..
      Tiedän siitä jotain viiden lapsen isänä.
      Olen myös kokenut kahden elävänä syntyneen lapsen, lyhyen elin iän jälkeisen menetyksen, joka on yhtä suuri tunteiden vastakohta hirveytenä.
      Hautaan lasketaan jotain itsestäsi irti revittyä jota ei saa takaisin.

      Olet elämän tärkeimpien asiaoiden äärellä.

      Saat olla onnellinen, odotus palkitaan, se on varma, etkä kadu !

      • Vastuuta valintoihin

        Älkää nyt oikeasti jauhako passkaa! Tyhmä ja vastuuton pitää olla, jos 20 vuotiaana haluaa ja siittää lapsia. Mahtaako tietää mihin ryhtyy? Tutkitusti ihminen tajuaa asioista aikaisintaan 25- vuotiaana - aikaisintaan!
        Mutta positiivista tässä on se, että ap. haluaa yrittää.

        Ap: Tulevaisuus näyttää pahalta, mutta pidä ap. tavoitteestaai kiinni. Harvalla valitsemasi tie toimii, mutta on sinulla ehkä 1% mahdollisuus onnistua. Älä kuitenkaan muille suosittele samaa, vaikka kuinka olisit onnekas.


    • 20 jätkä'

      mä käyn töissä enne elä millään sossun tuilla ja tyttökaveriki alkaa heti käymää töissä kun lapsi on tarpeeksi vanha ite nautin tulevastan isyydestä ei aina tarvii bilettää lapsia saa tehdä kun tuntuu siltä mulla on oikee aika rauhotua ja astua aloileni kihlatuni ja tuleva pikku prinsessa on mulle uus elämä :)

      • besservisser

        Muistathan varautua tulevaan isyyteen myös siltä kantilta että tulet olemaan perheesi pääasiaallinen elättäjä pitkän aikaa. Anna vaimollesi mahdollisuus hoitaa lasta kotona niin pitkään kuin hän haluaa. Älkää torjuko isovanhempien apua ja elleivät he sitä osaa tarjota, niin vaatikaa.

        Hyvä isä asettaa lapsen edun oman edun edelle. Toivottavasti olette todella sisäistäneet sen, että lapsi tulee olemaan elämänne kiintopiste seuraavat 20 vuotta. Tänä aikana et voi miettiä "mitä minä teen kesälomallani" vaan sinä mietit "mitä teen lapseni kanssa kesälomallani"

        Minä tulin isäksi 29-vuotiaana, mutta ikä ei ole tae ihmisen vastuullisuudesta ja isällisyydestä.


      • bluerose.
        besservisser kirjoitti:

        Muistathan varautua tulevaan isyyteen myös siltä kantilta että tulet olemaan perheesi pääasiaallinen elättäjä pitkän aikaa. Anna vaimollesi mahdollisuus hoitaa lasta kotona niin pitkään kuin hän haluaa. Älkää torjuko isovanhempien apua ja elleivät he sitä osaa tarjota, niin vaatikaa.

        Hyvä isä asettaa lapsen edun oman edun edelle. Toivottavasti olette todella sisäistäneet sen, että lapsi tulee olemaan elämänne kiintopiste seuraavat 20 vuotta. Tänä aikana et voi miettiä "mitä minä teen kesälomallani" vaan sinä mietit "mitä teen lapseni kanssa kesälomallani"

        Minä tulin isäksi 29-vuotiaana, mutta ikä ei ole tae ihmisen vastuullisuudesta ja isällisyydestä.

        Ei kai 20-vuotias enää mikään miehen alku ole vaan ihan mies ja aikuinen?

        Ja 18-19vuotias se miehen alku tai naisen alku.

        Hohhhoijaa kun ihmiset ei tiedä mitä ne on.


      • Kolmen lapsen isä
        bluerose. kirjoitti:

        Ei kai 20-vuotias enää mikään miehen alku ole vaan ihan mies ja aikuinen?

        Ja 18-19vuotias se miehen alku tai naisen alku.

        Hohhhoijaa kun ihmiset ei tiedä mitä ne on.

        On 20 v vielä miehenalku. Nyt vaan täytyy kasvaa nopeammin oikeaksi mieheksi kun kerta isäksi tulossa. Itse olin 24 v kun sain ekan lapsen. Nyt yli 40 vuotiaana alan pikkuhiljaa olla kypsä vanhempana.


    • Ennenkin oli näin

      No eipä ainakaan numerollisesti ole "liian nuori" normi ikä oli ainakin ennen tehä lapsia.

      • minä vaan

        jep.enenvanhaan lapset tehtiin.n.20v.iässä.olen tällä hetkellä 46v.isä ja lapsia mulla on 4.kpl,mutta vähän mietitytää sellainen tilanne,kun täytän 50v.esikoinen lapsista täytää samana vuonna 15v että ehdinkö nähdä tulevia lasten lapsia koska varsinkin äitivainajan puolelta suku mennyt varsin nuorena haudan lepoon kuten oma äiti oli vain54 kuolesaan eikä nähnyt minun lapsista edes esikoistakaan.


    • ei jaksa

      Ensiksi alkuun haluan sanoa että älä pelästy mitä seuraavaksi luet.

      Olen 40v kolmen lapsen isä. Lapset 2, 4 ja 7.
      2 kymppisenä olin iloinen, sosiaalinen, elämän myöteinen jne.

      En tiedä millä helwetillä mut puhuttiin tekemään kolme lasta. Tällä hetkellä elämä on yhtä hampaiden kiristelyä. Rahat on loppu hermot on loppu. Pelastukseni on työ mihin pääsen joskus huilamaan ja irti tästä kaaoksesta.
      Kaikki lapset ovat poikia ja niin samperin villejä ja kovaäänisiä.
      Musta on tullut ilkeä, kyyninen ja suoraan sanoen ehkä masentunut ja uniongelmainen murehtija. Täysin elämään kyllästynyt.
      Aikaisemmin kun kävin juhlissa ja käytin alkoholia nauroin ja osasin pitää hauskaa. Nykyään itken ja tulee valitettua vaan kavereille. Kuka tämmäsen kanssa edes haluaa mihinkään lähteä. Eukko hösää ja on onnensa huipulla eikä voi uskoa että olen "hieman" kyrpiiintynyt. Tehtävälistat odottaa aamulla mitä pitää hoitaa. Visat vinkuu ja kaikki on kesken.
      Iltaisin kun talo hiljenee n. 20:30-21.30 rohjahdan tähän sohvalle ja mietin vaan miten pystyisin katoamaan / pakenemaan tätä touhua.

      • minä vaan

        tsemppiä,joo tällä vielä vähän ikävämpitilanne.olen 46v neljän lapsen isä .lapet.poika5v,tyttö8v,poika9vja tyttö 11v joten meteliä talossa pisaa ja rahat todella tiukassa .kun pelkät lainan lyhennykset ja koro kuukaudessa980e ja hermot samaten kireällä sukulaiset huomannut en oo enään sama rauhallinen ja iloinen mikä olin ennen vaimoa ja perheen tuloa .


      • möllipöllitin
        minä vaan kirjoitti:

        tsemppiä,joo tällä vielä vähän ikävämpitilanne.olen 46v neljän lapsen isä .lapet.poika5v,tyttö8v,poika9vja tyttö 11v joten meteliä talossa pisaa ja rahat todella tiukassa .kun pelkät lainan lyhennykset ja koro kuukaudessa980e ja hermot samaten kireällä sukulaiset huomannut en oo enään sama rauhallinen ja iloinen mikä olin ennen vaimoa ja perheen tuloa .

        Tekis mieli ottaa kärpäslätkä ja huiskia teitä vanhempia ja viisampia isejä vähä poskille!!! Jos tämä nuori mies saa lapsen 20-vuotiaan, tarkoittaako se sitä että teidän tarvitsee tulla kertomaan surkeista valinnoistanne. Itsehän te varsin fiksuja valintoja olette tehneet, neöjä lasta ja nyt ruikuttamas täällä. Et oisko teidänki vaan pitäny miettii kaks kertaa mihin ryhdytte!!! Tääl ilmottautuu 19-vuotias äiti, ja ihan oli oma valinta saada lapsi ja onnellinen olen vaikkakin kaksin lapsen kans ollaankin. En häpeä yhtään valintaani, minulla on aikaa nyt kouluttaa itseäni kun lapsi lähtee päiväkotiin. Lapsi ei ole joka viikonloppu hoidos niin ku moni luulee meistä nuorista vanhemmista. Oon miettiny et minähän oon nuori viel sillon ku laps 18, kerkeen tehdä vielä vaikka mitä elämälläni. Se on vaan valinnoista ja haluista kiinni mitä tekee.


    • 20 jätkä `

      mä annan kihlatuni olla lapsenssa kanss aniin kauvan kun se haluaa mä aijon osalistua lasten hoitoon mielumin oon lapsen kanssa kun räkäposkella

      jaksatte mäkätää et miten lapset huuttaa mieitkää sitä lapsenne syntyy ekat hampaat eka puhe kävely tarha ,koulu ja sen lapsenlapset iloitkaa lapsistanne kun voitte mä aijon ottaa ilon irti tulevan perheeni kanssa meillä on rahatilanne hyvä ja isovamhemmat auttaa ilo mielin

    • ihmettelen1

      Et osaa kirjottaa kunnolla. Ootko varmana 20v?

      • ihanmukavatohelo

        Samaa itsekkin ihmettelen. Kehitysvammainen facebook-ystäväni kirjoittaa samalla tavalla, mutta häneltä sen ymmärtää


    • KYMPITTURPIIN

      En todella ihmettele avioero tilastoja kun luin tämän ketjun.

      Älkää tehkö lapsia jos ette niitä halua. Turha selittää MUIDEN SYY.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      187
      7436
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4322
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2059
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1681
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe