Tilanne tämä.
Mieheni peri hiljattain isältään 8kpl kaavoitettuja rantatontteja (á noin 1000-3000m2) Etelä-Suomessa. Perintö oli suojattu, eli minulla ei siihen ole mitään asiaa. Tontit ovat normikokoisen järven rannalla (ei veneyhteyttä suuriin järviin tai jokiin). Järvi on kirkasvetinen ja tonttien nykyinen kasvillisuus mäntyä.
Osaako kukaan arvioida, minkä arvoinen tuo mälli olisi myydessä?
Rantatontit
6
223
Vastaukset
- miehen omaisuus
Miksi kysyt, kun asia ei sinulle kuulu. Edes erotessasi et itse tule hyötymään tuosta perinnöstä.
- todennäköisesti....
sen verran arvokas että ukkosi vaihtaa sut nuorempaan ja kauniimpaan.
- kysympä vaan?
Ihme, että taas tulee vain tällaisia vastauksia. Ihan sen takia kyselen, koska ei tuo mun mieskään ole asiasta ottanut selvää ja tottakai tällainen kiinnostaa. Vaikka ei mulle mitään kuuluisikaan ne mahdolliset myyntirahat niin kai sitä saa olla utelias? Jos täällä vaikka joku asiasta enemmän tietävä olisi paikalla.
Ja kuuluuhan se minulle sillä tavalla, että tässä kun naimisissa ollaan ja perhe on perustettu niin vaikuttaahan tuo kaikkien meidän elämään jotenkin, jos tontit myydään. Esim. asuntolaina ja autolaina maksetaan pois.
Osaako kukaan oikeasti arvioida puhutaanko noissa tonteissa kymmenistä vai jopa sadoista tuhansista?- jospa pyydätte...
välittäjältä arvion ettekä kysele jostain suomi24 palstalta?
- Kuuluu sikäli
Kuuluuhan tämä asia sinulle sikälikin että jos tonttien yhteisarvo on vaikkapa 500 000, mikä on täysin mahdollista, pitää miehesi maksaa perintöveroa lähes 70 000 euroa. Vero on maksettava vaikka yhtäkään tonteista ei olisi vielä myyty.
Kaipa 70 000 euron maksu teidän yhteisen perheenne talouteen jollain lailla vaikuttaa. Tätä ei osa vastaajista näytä ymmärtävän.
- mökkiläinen
Jos eivät ihan korvessa ole niin 40-50000€/kpl maksimissaan ehkä 90000€/kpl
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003965765- 202364
- 1992221
- 1131597
- 931544
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601053- 741052
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka21019Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.133955Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59816