Raamatun opetuksen mukaan, vihollisuus Jumalaa vastaan. Se on vanha ihminen, jonka täytyy kuolla, jotta uusi voi nousta elämään.
LIHA on
54
117
Vastaukset
- Lisää opetusta
Mikä sitten on vastavoima lihalle, joka uskovaisen pitää riisua pois?
Tässä vastaus:
Johannes 6
63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Siis, ne sanat, jotka Jeesus on meille puhunut, on henki ja elämä.Nyt on vaan se ongelma että monet ajattelee että minähän on kokenut että mua on eläväxi tehty. Ja sitten ollaan niiiin tyytyväinen ja jatkaa synnissä ja vanha elämässä vaikka aloitus oli hyvä,, lihallinen ihminen on Jumalan vihollinen.
- Kiviä väistelevä
savonarola kirjoitti:
Nyt on vaan se ongelma että monet ajattelee että minähän on kokenut että mua on eläväxi tehty. Ja sitten ollaan niiiin tyytyväinen ja jatkaa synnissä ja vanha elämässä vaikka aloitus oli hyvä,, lihallinen ihminen on Jumalan vihollinen.
Taistelu tästä asiasta on kova ja hengenmiekat heiluvat tämän asian takia. Ihminen, joka on saanut armon tulla Jumalan lapseksi, ei koskaan puolusta syntiä. Ikävä kyllä, nyt viimeisinä aikoina on uskovaisten joukossa paljon valheveljiä, jotka uinuttavat itsensä ja toisensa syvään uneen.
Synti ei kuulu Jumalle, eikä näin ollen valituille. Lihan pitää kuolla ja sen pitää pysyä kuolleena. Jumalan Sanan uskominen pitää lihan kuoleena.
Valitutkin ja puhdistuneetkin voivat eksyä ja liha herätä kuolemasta hallitsemaan, jos ihmiset nukutetaan uneen, eivätkä he saa ymmärtää totuutta. Totuuden ymmärtämistä estetään hurjasti, mutta silti tänne tuodaan totuutta asiasta, vaikka monet olisivat valmiit kivittämään nämä, jotka puhuvat totuutta. Kiviä väistelevä kirjoitti:
Taistelu tästä asiasta on kova ja hengenmiekat heiluvat tämän asian takia. Ihminen, joka on saanut armon tulla Jumalan lapseksi, ei koskaan puolusta syntiä. Ikävä kyllä, nyt viimeisinä aikoina on uskovaisten joukossa paljon valheveljiä, jotka uinuttavat itsensä ja toisensa syvään uneen.
Synti ei kuulu Jumalle, eikä näin ollen valituille. Lihan pitää kuolla ja sen pitää pysyä kuolleena. Jumalan Sanan uskominen pitää lihan kuoleena.
Valitutkin ja puhdistuneetkin voivat eksyä ja liha herätä kuolemasta hallitsemaan, jos ihmiset nukutetaan uneen, eivätkä he saa ymmärtää totuutta. Totuuden ymmärtämistä estetään hurjasti, mutta silti tänne tuodaan totuutta asiasta, vaikka monet olisivat valmiit kivittämään nämä, jotka puhuvat totuutta.Valitutkin ja puhdistuneetkin voivat eksyä ja liha herätä kuolemasta kirjoitat sinä. Mikä opetus Raamatussa puoltaa että liha vois uudestaan kuolla jos se on herätetty?
- asiastakyse
savonarola kirjoitti:
Valitutkin ja puhdistuneetkin voivat eksyä ja liha herätä kuolemasta kirjoitat sinä. Mikä opetus Raamatussa puoltaa että liha vois uudestaan kuolla jos se on herätetty?
Tarkoitatko Savonarola sitä, että liha, joka kuolee uskon kautta Jeesukseen ja uskosta luopumalla herätetään henkiin, ei voi uudelleen kuolla. Olen samaa mieltä, sillä Raamattu sanoo, että joka on saanut maistaa Herran hyvyyttä/tulla totuuden tuntemaan ja sen jälkeen palaa synnin tielle, polkee sillä teolla kalliin Uhriveren jalkoihinsa.
Miten suuri vastuu onkaan uudestisyntyneellä ihmisellä ja miten tarkasti hänen pitääkään valvoa, että synti ei petä ja liha pääse valtaan.
Uudestisyntynyt valvoo joka hetki Sanan ja Pyhän Hengen valossa ja se ei ole raskasta, sillä uudestisyntynyt tuntee Herran, eli on päässyt totuuden tuntemiseen. Jumalan Sana tuo totuuden.
Sana tuli lihaksi ja eli ihmisten keskellä lihansa päivinä ja antoi lihassa ollessaan Uhrin puolestamme. Hän jätti evankeliumit tänne palatessaan taivaaseen. Evankeliumi synnyttää Pyhän Hengen kirkastuksella ja voimalla Jumalan lapset. - Jälleenkö väität
asiastakyse kirjoitti:
Tarkoitatko Savonarola sitä, että liha, joka kuolee uskon kautta Jeesukseen ja uskosta luopumalla herätetään henkiin, ei voi uudelleen kuolla. Olen samaa mieltä, sillä Raamattu sanoo, että joka on saanut maistaa Herran hyvyyttä/tulla totuuden tuntemaan ja sen jälkeen palaa synnin tielle, polkee sillä teolla kalliin Uhriveren jalkoihinsa.
Miten suuri vastuu onkaan uudestisyntyneellä ihmisellä ja miten tarkasti hänen pitääkään valvoa, että synti ei petä ja liha pääse valtaan.
Uudestisyntynyt valvoo joka hetki Sanan ja Pyhän Hengen valossa ja se ei ole raskasta, sillä uudestisyntynyt tuntee Herran, eli on päässyt totuuden tuntemiseen. Jumalan Sana tuo totuuden.
Sana tuli lihaksi ja eli ihmisten keskellä lihansa päivinä ja antoi lihassa ollessaan Uhrin puolestamme. Hän jätti evankeliumit tänne palatessaan taivaaseen. Evankeliumi synnyttää Pyhän Hengen kirkastuksella ja voimalla Jumalan lapset.ettei uskova voi langeta koskaan, ei mitenkään, eikä mihinkään syntiin ja että langettuaan hän on jo tehnyt niin armottoman teon, ettei sitä enää anteeksi anneta.
Voisitko nimim. asiasta kyse jo vihdoin tarkentaa sen, mikä sinun mielestäsi on syntiä?
Raamatun mukaan on syntiä, joka ei ole kuolemaksi ja jostasyystä vielä voidaan rukoilla uskovan puolesta ja sitten on syntiä, jolloin ei uskovan puolesta voi enää rukoilla - miten sinä erotat nämä toisistaan?
Ps. Älä sitten ala väittää, että minä olisin yksi sellainen taas, joka puolustan syntitekoja, vaan selitä asia siten, kuin olet sen ymmärtänyt.
- Lisää opetusta
Lihan ruumiin pois riisuminen tarkoittaa syntisen luonteen riisumista.
Kristuksen ympärileikkaus ei tarkoita ruumiiseen käsin tehtyä ympärileikkausta, vaan se tarkoittaa syntisen luonteen riisumista.
Kolossalaiskirje 2
11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, - Hän sen tekee!
Kaikkineen päivineen, henki sielu ja ruumis, heittäydy Kristuksen armahdettavaksi ja muovattavaksi! Hän riisuu, puhdistaa ja pukee!
Seuraa sinä minua sanoi Jeesus ja sanoo tänäpäivänä meille niin tuo kaikki voi tapahtua meille.
Tottakai me päästään Kristuxeen jos me pyrimme ja tämä tarkoittaa juuri mitä sä kirjoitat että Hän sen Tekee eikä kukaan muu..
Muuten meillä ei olis mitään mahdollisuutta uskovaisena saada nähdä Hänet kerran Taivaassa..- Tapio522eikirj.
savonarola:
"Tottakai me päästään Kristuxeen (Tarkoittanet Kristukseen!) jos me pyrimme ja tämä tarkoittaa juuri mitä sä kirjoitat että Hän sen Tekee eikä kukaan muu..
Muuten meillä ei olis mitään mahdollisuutta uskovaisena saada nähdä Hänet kerran Taivaassa"..
>>>>>>>
Vieläkö pidät turhana Jeesuksen itsensä meille opettamaa Isä Meidän-rukousta?
Et vastannut toisessa ketjussa esittämääni kysymykseeni, miksi se on turha/tarpeeton rukous? - asiastakyse
Tapio522eikirj. kirjoitti:
savonarola:
"Tottakai me päästään Kristuxeen (Tarkoittanet Kristukseen!) jos me pyrimme ja tämä tarkoittaa juuri mitä sä kirjoitat että Hän sen Tekee eikä kukaan muu..
Muuten meillä ei olis mitään mahdollisuutta uskovaisena saada nähdä Hänet kerran Taivaassa"..
>>>>>>>
Vieläkö pidät turhana Jeesuksen itsensä meille opettamaa Isä Meidän-rukousta?
Et vastannut toisessa ketjussa esittämääni kysymykseeni, miksi se on turha/tarpeeton rukous?Tapio522, kysyit tuon kysymyksen Savonarolalta, mutta varmaan saan vastata. Isä meidän rukous on yhteisörukous ja uskossa vahvistettujen rukous. Ihmisen ei tarvitse rukoilla monisanaisesta, jos luottaa Jumalaan. Jokaisen tulee rukoilla Isä meidän rukous.
Anteeksipyyntö esitetään silloin Jumalalle, jos tietää tehneensä jotakin sellaista, joka rikkoo Kristuksen lain. Uskontien alkuaika on anteeksi pyyntöjen aikaa. Aina, kun Jumalan Sana kirkastaa asian olevan laittomuutta, uskovainen tekee parannuksen pyytämällä laittomuuttaan anteeksi. Näin ihminen kasvaa pelastukseen, ottaessaan hiljaisuudessa vastaan Jumalan Sanaa. Näin hän kasvaa totuuden tuntemiseen.
Itse kylläkin pyydän anteeksi jos sitä, että jos ajatus käväisee, joka houkuttaa rikkomaan tuon kalliin lain. Pyydän toisinaan anteeksi tekemätöntä syntiä:), mutta ei Herra siitä pahastu.
Jumalan voimavaikutuksessa minun ei tarvitse rikkoa lakia, eikä se ole minun voimastani kiinni, vaan JUMALAN VOIMASTA. Jos irrottautuisin Jumalan Sanasta, menettäisin osani Jumalan valtakuntaan, rauhaan ja iloon. - Eenokki 12
asiastakyse kirjoitti:
Tapio522, kysyit tuon kysymyksen Savonarolalta, mutta varmaan saan vastata. Isä meidän rukous on yhteisörukous ja uskossa vahvistettujen rukous. Ihmisen ei tarvitse rukoilla monisanaisesta, jos luottaa Jumalaan. Jokaisen tulee rukoilla Isä meidän rukous.
Anteeksipyyntö esitetään silloin Jumalalle, jos tietää tehneensä jotakin sellaista, joka rikkoo Kristuksen lain. Uskontien alkuaika on anteeksi pyyntöjen aikaa. Aina, kun Jumalan Sana kirkastaa asian olevan laittomuutta, uskovainen tekee parannuksen pyytämällä laittomuuttaan anteeksi. Näin ihminen kasvaa pelastukseen, ottaessaan hiljaisuudessa vastaan Jumalan Sanaa. Näin hän kasvaa totuuden tuntemiseen.
Itse kylläkin pyydän anteeksi jos sitä, että jos ajatus käväisee, joka houkuttaa rikkomaan tuon kalliin lain. Pyydän toisinaan anteeksi tekemätöntä syntiä:), mutta ei Herra siitä pahastu.
Jumalan voimavaikutuksessa minun ei tarvitse rikkoa lakia, eikä se ole minun voimastani kiinni, vaan JUMALAN VOIMASTA. Jos irrottautuisin Jumalan Sanasta, menettäisin osani Jumalan valtakuntaan, rauhaan ja iloon.asiastak...."Uskontien alkuaika on anteeksi pyyntöjen aikaa."....
asiastakyseen ajattelumalli tuo esiin sen ajatuksen itsestään että uskoontullut on syntisempi joka tarvitsee anteeksiantamusta enempi kuin kauan uskossa ollut.
Semper on oikeassa tuomitessaan asiastak. käsityksen synnistä ja armosta.
Miten juuri uskoontullut voi tietää mitä synti on? Tuskin on hänen silmänsä avattu hän silmiänsä siristellen etsii tekosyntejä näkemättä vielä mitä synnin turmelus on saanut aikaan ihmiskunnassa.
Mutta vanha uskovainen näkee PH-valaisemilla silmillään kuinka synti riippuu minussa Paavalia lainatakseni. Hän näkee jopa hyvissä teoissaankin puutteita ja jotkut sanovat näkevänsä niissä syntiäkin, ainakin mikäli Jumala ne synniksi lukisi.
Pyhä ja vanhurskas rukoilee anteeksiantamusta myös hyvien tekojen kohdalta, mikäli silmä näkee jotakin Jumalan tahdon vastaista ja että pyrkimyt hyvään säilyisi loukkaamatta omaatuntoa, on uskottava että Jumala tuntee meidät vain poikansa Jeesuksen kautta. - asiastakyse
Eenokki 12 kirjoitti:
asiastak...."Uskontien alkuaika on anteeksi pyyntöjen aikaa."....
asiastakyseen ajattelumalli tuo esiin sen ajatuksen itsestään että uskoontullut on syntisempi joka tarvitsee anteeksiantamusta enempi kuin kauan uskossa ollut.
Miten juuri uskoontullut voi tietää mitä synti on? Tuskin on hänen silmänsä avattu hän silmiänsä siristellen etsii tekosyntejä näkemättä vielä mitä synnin turmelus on saanut aikaan ihmiskunnassa.
Mutta vanha uskovainen näkee PH-valaisemilla silmillään kuinka synti riippuu minussa Paavalia lainatakseni. Hän näkee jopa hyvissä teoissaankin puutteita ja jotkut sanovat näkevänsä niissä syntiäkin, ainakin mikäli Jumala ne synniksi lukisi.
Pyhä ja vanhurskas rukoilee anteeksiantamusta myös hyvien tekojen kohdalta, mikäli silmä näkee jotakin Jumalan tahdon vastaista ja että pyrkimyt hyvään säilyisi loukkaamatta omaatuntoa, on uskottava että Jumala tuntee meidät vain poikansa Jeesuksen kautta.Toivoisin Eenokki12, että emme joudu riitan näisen asioiden takia. Riita repii täällä muutenkin. Kerro sinä omasta uskontiestäsi. Minäkin kerron millaisen tien Jumala minulle antoi eteen. Olen uskonut lapsesta lähtien, eli tietääkseni aina. Silti sain kutsun tulla uskomaan Jumalan Poikaan, Jeesukseen ja se tarkoitti, että sain kutsun tulla evankeliumi- lähteelle. Siitä alkoi se tie, joka tuli tuskaksi ja ahdistuksesi. Jouduin huomaamaan, että olin syntisistä suurin, vaikka en sitä siten tehnytkään koskaan, mitä jotkut varkaat ja valehtelijat tekevät. Tein ajatuksissani syntiä, eli en ollut päässyt Kristuksen lakiin. Toisinaan tuomitsin lähimmäisiä, tai itseäni. Huusin Herraa avuksi ja Hän tuli ja antoi voiman tehdä parannuksen. Sen jälkeen olen ollut vapaa. Valvon Jumalan voimavaikutuksen piirissä itseäni. Kaikki on LAHJAA.
- ~~tähkäpää~~
Eenokki 12 kirjoitti:
Pyhä ja vanhurskas rukoilee anteeksiantamusta myös hyvien tekojen kohdalta, mikäli silmä näkee jotakin Jumalan tahdon vastaista ja että pyrkimyt hyvään säilyisi loukkaamatta omaatuntoa, on uskottava että Jumala tuntee meidät vain poikansa Jeesuksen kautta."" Mutta vanha uskovainen näkee PH-valaisemilla silmillään kuinka synti riippuu minussa Paavalia lainatakseni. Hän näkee jopa hyvissä teoissaankin puutteita ja jotkut sanovat näkevänsä niissä syntiäkin, ainakin mikäli Jumala ne synniksi lukisi.
Pyhä ja vanhurskas rukoilee anteeksiantamusta myös hyvien tekojen kohdalta, mikäli silmä näkee jotakin Jumalan tahdon vastaista ja että pyrkimyt hyvään säilyisi loukkaamatta omaatuntoa, on uskottava että Jumala tuntee meidät vain poikansa Jeesuksen kautta.""
Hyvin kirjoitat Eenokki12 tuossa!
Miten usein olen pysähtynyt omallakin kohdallani pohtimaan ns. "hyvien tekojeni" motiiveja ja tutkimaan itseäni siitä, että vaikka tekoni olisivatkin hyviä, mutta ovatko motiivine niiden tekemiseen olleet täysin puhtaat ja vilpittömät.
Meidän tulee koko ajan olla aralla omallatunnolla Jumalan kasvojen edessä ja myöskin tarkalla kuulolla, josko Jumala Pyhän Henkensä kautta puhuu meille jostain tällaisesta ja haluaa avata meidän sisimpämme silmät näkemään esim. vääriä motiivejamme.
Ja tämä on sitä jatkuvaa riisumishuoneen armossa ja anteeksiantamuksessa elämistä, että meistä vähitellen riisutaan pois kaikki se, mikä ei ole Jumalan mielen mukaista. - Eenokki 12
asiastakyse kirjoitti:
Toivoisin Eenokki12, että emme joudu riitan näisen asioiden takia. Riita repii täällä muutenkin. Kerro sinä omasta uskontiestäsi. Minäkin kerron millaisen tien Jumala minulle antoi eteen. Olen uskonut lapsesta lähtien, eli tietääkseni aina. Silti sain kutsun tulla uskomaan Jumalan Poikaan, Jeesukseen ja se tarkoitti, että sain kutsun tulla evankeliumi- lähteelle. Siitä alkoi se tie, joka tuli tuskaksi ja ahdistuksesi. Jouduin huomaamaan, että olin syntisistä suurin, vaikka en sitä siten tehnytkään koskaan, mitä jotkut varkaat ja valehtelijat tekevät. Tein ajatuksissani syntiä, eli en ollut päässyt Kristuksen lakiin. Toisinaan tuomitsin lähimmäisiä, tai itseäni. Huusin Herraa avuksi ja Hän tuli ja antoi voiman tehdä parannuksen. Sen jälkeen olen ollut vapaa. Valvon Jumalan voimavaikutuksen piirissä itseäni. Kaikki on LAHJAA.
Kyllä minä olen lapsena uskoon tullut olenhan siitä kertonut joskus aiemmin.
Kun kasvu lakkaa(opetus) ei uskokaan voi pysyä minään itsestäänselvyytenä joten uudistus oli välttämätöntä.
En tarkoita konfirmaatiota vaan uudistusta Jumalan tekona ilman kenenkään ihmisen apua.
Ihmiset kun vain pilkkasivat ja jos oli uskovaisia eivät mitään puhuneen kaiketi pitivät toivottomana tapauksena.'
En sinun uskoasi tuomitse vaan sen mikä ei ole Jumalan sanan mukaista. Emme saa tuomita ketään helvettiin jos joku on tietämätön jonkun opin kohdalla.
En ole mitään vaikka olen käynyt raskaan erämaaopiston, jonka vuoksi voisi luulla että kyllä on pyhä mies? Ei niin käynyt vaan minusta tuli vieläkin pahempi kuin mitä olin ollessani egyptin pimeydessä.
Voisin perustella Raamatullisesti ahdistuksistani kuinka vaikea elämä on ollut, vaikka nykyään ei ole sellaista hellettä, kuin mitä aiemmin on ollut.
Kaikella on aikansa älköön kukaan edes ajatelko että olisimme jätetty yksin ahdistuksiemme kanssa sen olen minä huomannut että jos uskoni onkin horjunut ei Herra ole jättänyt pulaan.
Uskova on yksilö ja hänen johdatuksensa on yksilöllistä, jonka vain Jumala tietää ja Hän toteuttaa sen erehtymättömällä voimallaan.
Ei täällä kannata hermostua se on vain paholaisen tekoa että saisi kiusata, tehdä voimattomaksi, laiskaksi ja välinpitämättömäksi uskon asioille.
Monet ovatkin jättäneet palstan meidän tähtemme koska eivät pitäneet meitä minään. - Eenokki 12
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
"" Mutta vanha uskovainen näkee PH-valaisemilla silmillään kuinka synti riippuu minussa Paavalia lainatakseni. Hän näkee jopa hyvissä teoissaankin puutteita ja jotkut sanovat näkevänsä niissä syntiäkin, ainakin mikäli Jumala ne synniksi lukisi.
Pyhä ja vanhurskas rukoilee anteeksiantamusta myös hyvien tekojen kohdalta, mikäli silmä näkee jotakin Jumalan tahdon vastaista ja että pyrkimyt hyvään säilyisi loukkaamatta omaatuntoa, on uskottava että Jumala tuntee meidät vain poikansa Jeesuksen kautta.""
Hyvin kirjoitat Eenokki12 tuossa!
Miten usein olen pysähtynyt omallakin kohdallani pohtimaan ns. "hyvien tekojeni" motiiveja ja tutkimaan itseäni siitä, että vaikka tekoni olisivatkin hyviä, mutta ovatko motiivine niiden tekemiseen olleet täysin puhtaat ja vilpittömät.
Meidän tulee koko ajan olla aralla omallatunnolla Jumalan kasvojen edessä ja myöskin tarkalla kuulolla, josko Jumala Pyhän Henkensä kautta puhuu meille jostain tällaisesta ja haluaa avata meidän sisimpämme silmät näkemään esim. vääriä motiivejamme.
Ja tämä on sitä jatkuvaa riisumishuoneen armossa ja anteeksiantamuksessa elämistä, että meistä vähitellen riisutaan pois kaikki se, mikä ei ole Jumalan mielen mukaista.Joo tähkis kirjoitti oikein joten täytyy olla varovainen kun vastaa tähkikselle.
Uskosi näyttää olevan ok. en tiedä oletko hellari vai joku muu, mutta suunta näyttää perille vievän kunhan kuljet kuten minäkin Jeesuksen kanssa. Eenokki 12 kirjoitti:
Pyhä ja vanhurskas rukoilee anteeksiantamusta myös hyvien tekojen kohdalta, mikäli silmä näkee jotakin Jumalan tahdon vastaista ja että pyrkimyt hyvään säilyisi loukkaamatta omaatuntoa, on uskottava että Jumala tuntee meidät vain poikansa Jeesuksen kautta.>> Mutta vanha uskovainen näkee PH-valaisemilla silmillään kuinka synti riippuu minussa Paavalia lainatakseni. Hän näkee jopa hyvissä teoissaankin puutteita ja jotkut sanovat näkevänsä niissä syntiäkin, ainakin mikäli Jumala ne synniksi lukisi.
Pyhä ja vanhurskas rukoilee anteeksiantamusta myös hyvien tekojen kohdalta, mikäli silmä näkee jotakin Jumalan tahdon vastaista ja että pyrkimyt hyvään säilyisi loukkaamatta omaatuntoa, on uskottava että Jumala tuntee meidät vain poikansa Jeesuksen kautta.- asiastakyse
Eenokki 12 kirjoitti:
Kun kasvu lakkaa(opetus) ei uskokaan voi pysyä minään itsestäänselvyytenä joten uudistus oli välttämätöntä.
En tarkoita konfirmaatiota vaan uudistusta Jumalan tekona ilman kenenkään ihmisen apua.
Ihmiset kun vain pilkkasivat ja jos oli uskovaisia eivät mitään puhuneen kaiketi pitivät toivottomana tapauksena.'
En sinun uskoasi tuomitse vaan sen mikä ei ole Jumalan sanan mukaista. Emme saa tuomita ketään helvettiin jos joku on tietämätön jonkun opin kohdalla.
En ole mitään vaikka olen käynyt raskaan erämaaopiston, jonka vuoksi voisi luulla että kyllä on pyhä mies? Ei niin käynyt vaan minusta tuli vieläkin pahempi kuin mitä olin ollessani egyptin pimeydessä.
Voisin perustella Raamatullisesti ahdistuksistani kuinka vaikea elämä on ollut, vaikka nykyään ei ole sellaista hellettä, kuin mitä aiemmin on ollut.
Kaikella on aikansa älköön kukaan edes ajatelko että olisimme jätetty yksin ahdistuksiemme kanssa sen olen minä huomannut että jos uskoni onkin horjunut ei Herra ole jättänyt pulaan.
Uskova on yksilö ja hänen johdatuksensa on yksilöllistä, jonka vain Jumala tietää ja Hän toteuttaa sen erehtymättömällä voimallaan.
Ei täällä kannata hermostua se on vain paholaisen tekoa että saisi kiusata, tehdä voimattomaksi, laiskaksi ja välinpitämättömäksi uskon asioille.
Monet ovatkin jättäneet palstan meidän tähtemme koska eivät pitäneet meitä minään.Uskon tie ei ole välinpitämättömyyttä, vaan välittämistä. Ennen kaikkea meidän tulee kilpailla toistemme kunnioittamisessa. Olet varmasti käynty kovan tien läpi, kuten kuka tahansa uskovainen, joka joutuu näkemään oman syynsä Jeesuksen ristiin naulitsemiseen. Tuo syyllisyys saa ihmisen ajautumaan lähemmäs ja lähemmäs Jeesusta ja tahtomaan, että saa vapautua syyllisyyden taakasta. Jeesus on Vapahtaja, joka vapauttaa omansa synnin- ja kuoleman laista.
Vapautunut valvoo itseään ja tahtoo, että kaikki saisivat Jumalan Sanan pesun ja näin saisivat uuden luonteen. - asiastakyse
Eenokki 12 kirjoitti:
Monet ovatkin jättäneet palstan meidän tähtemme koska eivät pitäneet meitä minään.Eenokki12, vielä se tärkeä tieto, että Jumalan lapsi valvoo ja on erittäin herkkä tunnistamaan syntinsä. Jos synti tulee ajatuksiin, niin Jumalan lapsi ei siihen suostu, vaan riisuu sen pois uskon kautta Jeesukseen. Siksi Raamattu sanoo, että Jumalan lapsi ei tee syntiä.
Alkuunsa kukaan ei edes käsitää mikä on syntiä ja siksi tarvitaan Jumalan Sanan opetuksen hyväksyminen. Meidän pitää ottaa Jeesus Opettajaksemme. Vaikka Hän on nyt sisimmässä majassa, on Hänen evankeliuminsa täällä Pyhän Hengen kirkastettavana. Liha ei voi uskoa Kristuksen lakiin ja siksi jokaisen on synnyttävä Hengestä ja Sanasta uudeksi. - Eenokki 12
asiastakyse kirjoitti:
Eenokki12, vielä se tärkeä tieto, että Jumalan lapsi valvoo ja on erittäin herkkä tunnistamaan syntinsä. Jos synti tulee ajatuksiin, niin Jumalan lapsi ei siihen suostu, vaan riisuu sen pois uskon kautta Jeesukseen. Siksi Raamattu sanoo, että Jumalan lapsi ei tee syntiä.
Alkuunsa kukaan ei edes käsitää mikä on syntiä ja siksi tarvitaan Jumalan Sanan opetuksen hyväksyminen. Meidän pitää ottaa Jeesus Opettajaksemme. Vaikka Hän on nyt sisimmässä majassa, on Hänen evankeliuminsa täällä Pyhän Hengen kirkastettavana. Liha ei voi uskoa Kristuksen lakiin ja siksi jokaisen on synnyttävä Hengestä ja Sanasta uudeksi.Niin Jumalan lapsi ei tee syntiä koska hän ei tahdo vaan hänen tahtonsa on suuntautunut tekemään Jumalan tahtoa.
Valvoa ja rukoilla kuuluu jokaiselle.
Omatunnon herkkyys vaihtelee uskovissa, toisen on helpompi uskoa syntien anteeksisaamiseen kun toisella se on vaikeampaa.
Pyhä Henki on herkkä ilmoittamaan sanan kautta mik'ä on syntiä ja mikä ei kuulu kristilliseen elämään. - asiastakyse
Eenokki 12 kirjoitti:
Niin Jumalan lapsi ei tee syntiä koska hän ei tahdo vaan hänen tahtonsa on suuntautunut tekemään Jumalan tahtoa.
Valvoa ja rukoilla kuuluu jokaiselle.
Omatunnon herkkyys vaihtelee uskovissa, toisen on helpompi uskoa syntien anteeksisaamiseen kun toisella se on vaikeampaa.
Pyhä Henki on herkkä ilmoittamaan sanan kautta mik'ä on syntiä ja mikä ei kuulu kristilliseen elämään.Jumala pitää huolen omistaan ja ei sallisi omansa astuvan harhaan. Ihmisien pitää pysyä keskitiellä, kultaisella keskitiellä, joka on vapautettujen tie.
Olen usein nähnyt valtavaa vastuuttuuttomuutta tällä palstalla. Ihmisiä syytetään ja soimataan opin eroavaisuuksien tähden. Oppi voi olla hyvinkin erilainen alussa, mutta Jumalan Sana kasvattaa yhteen uskoon ja antaa näin yhteisen opin.
Vastuuttomutta on kirjoittaa lähimmäisilleen pahoin, sillä kuka tietää miten herkkä lähimäinen on tuo, jota pahasti kohdellaan. Kuka tietää mitä kärsimystä ilkeily voi tuoda ihmiselle. Eivätkö kaikki Herraa etivät, etsi rauhaa. Kaikki, jotka etsivät Jumalaa oikeassa asenteessa, etsivät rauhaa ja turvaa ja Jumalan Pojan sovitusta.
En ikinä ole käsittänyt, enkä hyväksynyt sitä, että opin eroavaisuuksien takia ladellaan jos millaisia tuomioita. Muistan, kun tulin aikanaan palstalle ja eräs täällä nykyäänkin kirjoittava tuli kiittelemään kirjoituksiani, mutta kuultuaan, että en ole käynyt uusimassa kastettani, haukkui minut koiraksi ja sudeksi. En koskaan voisi tuollaista tehdä kenellekään. Jumalan Sana ei anna lupaa kirjoittaa laittomuuksia, vaan käskee tuoda sovituksen Sanaa.
Usein saa todeta, että Jumala lähettää lampaitaan susien keskelle, vaikka ketään ei sudeksi täällä nimitäkään. Ei ketään nimimerkillä, tai ilman nimimerkkiä kirjoittavaa, vaan kertoo vain sen tiedon, että Jumalan lapsi joutuu kokemaan jatkuvaa pilkaamista ja repimistä, vaikka itse ei sitä koskaan tee.
Meidän tulee muistaa, että oppi ei pelasta, vaan pelastaja on Jeesus Kristus, jonka kasvattaa valitemansa yhteiseen uskoon. - teatterissa
asiastakyse kirjoitti:
Jumala pitää huolen omistaan ja ei sallisi omansa astuvan harhaan. Ihmisien pitää pysyä keskitiellä, kultaisella keskitiellä, joka on vapautettujen tie.
Olen usein nähnyt valtavaa vastuuttuuttomuutta tällä palstalla. Ihmisiä syytetään ja soimataan opin eroavaisuuksien tähden. Oppi voi olla hyvinkin erilainen alussa, mutta Jumalan Sana kasvattaa yhteen uskoon ja antaa näin yhteisen opin.
Vastuuttomutta on kirjoittaa lähimmäisilleen pahoin, sillä kuka tietää miten herkkä lähimäinen on tuo, jota pahasti kohdellaan. Kuka tietää mitä kärsimystä ilkeily voi tuoda ihmiselle. Eivätkö kaikki Herraa etivät, etsi rauhaa. Kaikki, jotka etsivät Jumalaa oikeassa asenteessa, etsivät rauhaa ja turvaa ja Jumalan Pojan sovitusta.
En ikinä ole käsittänyt, enkä hyväksynyt sitä, että opin eroavaisuuksien takia ladellaan jos millaisia tuomioita. Muistan, kun tulin aikanaan palstalle ja eräs täällä nykyäänkin kirjoittava tuli kiittelemään kirjoituksiani, mutta kuultuaan, että en ole käynyt uusimassa kastettani, haukkui minut koiraksi ja sudeksi. En koskaan voisi tuollaista tehdä kenellekään. Jumalan Sana ei anna lupaa kirjoittaa laittomuuksia, vaan käskee tuoda sovituksen Sanaa.
Usein saa todeta, että Jumala lähettää lampaitaan susien keskelle, vaikka ketään ei sudeksi täällä nimitäkään. Ei ketään nimimerkillä, tai ilman nimimerkkiä kirjoittavaa, vaan kertoo vain sen tiedon, että Jumalan lapsi joutuu kokemaan jatkuvaa pilkaamista ja repimistä, vaikka itse ei sitä koskaan tee.
Meidän tulee muistaa, että oppi ei pelasta, vaan pelastaja on Jeesus Kristus, jonka kasvattaa valitemansa yhteiseen uskoon.Voi tuota omavanhurskauden ja itseriittoisuuden löyhkää. Että oikein lampaina susien keskellä. Varsinainen farssi!
- malleus maleficarum
asiastakyse kirjoitti:
Tapio522, kysyit tuon kysymyksen Savonarolalta, mutta varmaan saan vastata. Isä meidän rukous on yhteisörukous ja uskossa vahvistettujen rukous. Ihmisen ei tarvitse rukoilla monisanaisesta, jos luottaa Jumalaan. Jokaisen tulee rukoilla Isä meidän rukous.
Jumalan voimavaikutuksessa minun ei tarvitse rikkoa lakia, eikä se ole minun voimastani kiinni, vaan JUMALAN VOIMASTA. Jos irrottautuisin Jumalan Sanasta, menettäisin osani Jumalan valtakuntaan, rauhaan ja iloon.>>Anteeksipyyntö esitetään silloin Jumalalle, jos tietää tehneensä jotakin sellaista, joka rikkoo Kristuksen lain. Uskontien alkuaika on anteeksi pyyntöjen aikaa.
* Ilahduttavaa on, että Savonarolan suoenkieli on parantunut huomattavsti, hyvä, ahkeroi edelelenkin, olet kohta täysin oppinut puhumaan Suomen kieltä !
* Uskon, että Savis tarkoitti Isämeidän rukouksen turhaksi, jos se vain luetaan kirjasta kuin mikä hyvänsä kertomus, jos ei sen mukaan rukoile Hengessä ja touudessa, se onkin turhaa. Ei se Isämeidän rukous ole tarkoistus olla sanastasanaan juuri, mitä Jeesus sanoi siinä, se on ohje rukoilemisseen, mitä ja miten meidän tulisi rukoilla, voihan sen niinkin lausua, mutta se vooi jäädä pelkästään taparukoukseksi.
* Esm. Rakasa taivaallinen Isä, anna mulle mun syntini anteeksi, olen rikkonut sinua vastaan ja sinun edessäsi, olen saattanut lähimmäiseni häpeään, ja olen puhunt pahaa jostain ihmisestä, anna mulle voimaa mennä sopimaan ja pyytämään anteeksi syntini häntä kohtaan. Rakas taivaallinen Isä, anna tänäänkin jokapäiväinen ruokamme, josta tahdon kiitää sinua ja sen meille suomaa tahoa , kiitos Jeesus työpaikasta, kiitos eläkkeestä, siunaa niiden antajia ja siunaa maatamme, siunaa uskovaisia ja lähetä työmiehiä elonkorjuuseen. Siunaa koko pohjolaa. naapuria Ruotsia. Varjele Suomen rajoja, ja itsenäisyyttämme, anna valtiovallalle viisautta toimia kunniaksesi ja maamme parhaaksi.
* Rukoilemista voi jatkaa , ja pysyä siinä ohjeessa, jonka Jeesus antaa meille Isämeidän rukouksessa. Ettei hoe joutavia, niin kuin pakanat luulevat heitä kuulevan, kun pitkiä joutavia litanioita joikaavat ja mutisevat.- body2
"Se on vanha ihminen jonka täytyy kuolla.."
Sen näkee että kuolema on käynyt kun järki on mennyt
ja eteenpäin ei päästä, vaan jatkuvasti jauhetaan samaa typeryyden tahkoa.
Me olemme lihassa, emme hengessä,sillä näin sen on Jumala luonut.
Nuo kuvitteelliset lihan kuolettamiset on pahasti primitiivisyyden jäännettä, joten miksi niitä pitää jatkuvasti jauhaa.??- asiastakyse
body2, tunnetko Raamatun opetukset? Tiedätkö, että moni meistä ei voi elää ilman evankeliumia, joka on Jeesus. Itse olen ihminen, joka en voisi elää lihassa, joka on vihollisuus Jumalaa vastaan.
- body2
asiastakyse kirjoitti:
body2, tunnetko Raamatun opetukset? Tiedätkö, että moni meistä ei voi elää ilman evankeliumia, joka on Jeesus. Itse olen ihminen, joka en voisi elää lihassa, joka on vihollisuus Jumalaa vastaan.
"Asiastakyse"
Missä sun liha on jos et siinä elä, missä?
Ihminen saa olla lapsenmielinen, jos aikuiset ihmiset ovat lapsellisia, niin jossain on paha vika.
Kun aikuiset ihmiset leikkivät hengellisyyden "nukeilla", ja yrityävät elää kuvitemaailmassa, niin se ei mene minulla jakeluun.
Jumala loi meille ymmärryksen/järjen ja mielikuvitus on osa luovuutta, mutta järki ohjaa, muutoin ollaan suossa.
Tämä liha, tämä kroppa on aikaa varten ja se ei ole mitään vihollisuutta Jumalaa vastaan.
Muutoin hengellisyys on kuin vanha heinälato jota pitää jatkuvasti tilkitä menneisyyden tuperyyksillä. - asiastakyse
body2 kirjoitti:
"Asiastakyse"
Missä sun liha on jos et siinä elä, missä?
Ihminen saa olla lapsenmielinen, jos aikuiset ihmiset ovat lapsellisia, niin jossain on paha vika.
Kun aikuiset ihmiset leikkivät hengellisyyden "nukeilla", ja yrityävät elää kuvitemaailmassa, niin se ei mene minulla jakeluun.
Jumala loi meille ymmärryksen/järjen ja mielikuvitus on osa luovuutta, mutta järki ohjaa, muutoin ollaan suossa.
Tämä liha, tämä kroppa on aikaa varten ja se ei ole mitään vihollisuutta Jumalaa vastaan.
Muutoin hengellisyys on kuin vanha heinälato jota pitää jatkuvasti tilkitä menneisyyden tuperyyksillä.En puhu kropasta, jossa ihminen asuu, vaan puhun siitä tahdosta, jossa ihminen on joko Jumalan lapsi, tai ei sitä ole. Jumalan Tahdossa eläessämme, olemme Jumalan lapsia. Jumalan Tahto on meille kirkaasti evankeliumissa kerrottu. Jeesus käskee meidän pitää käskyt ja kertoo kahden kuninkaallisen käskyn täyttävän lain ja näin pitävän pienimmänkin käskyn voimassa. Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseäsi, on Kristuksen laki.
On paljon masentuneita ja onnettomia ihmisiä. Heille pitää julistaa sitä totuutta, että ihmisopit eivät vapauta ketään. Parantuminen tapahtuu vain uskomalla Jeesukseen. Monen ahdistuksen kautta tie käy Jumalan valtakuntaan.
Lihan tahto tuo ahdistusta ja murhetta, mutta siitä saa luopua uskon kautta Jeesukseen, Jumalan voimassa. Omalla voimallaan kukaan ei tule Jumalan lapseksi ja siksi jokainen saa huuttaa Herraa, eli Jeesusta apuun.
- OldNew
Vanhaa luontoa ei viedä terapiaan , eikä eheytykseen vaan (Room.)".. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää..."
Uusi luomus ei tarvitse terapiaa ,eikä eheytystä.,vaa tervettä kasvu ravintoa.
Asia on tietysti mahdon niille jotka eivät vielä koskaan ole Hengestä syntynetkään.(1.Piet.".. jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta..."1.Piet.".. jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi...") Kun ei ole uutta ei voi vanhastakaan luopua.Lihallisten , uudesti syntymättömien käännynäisten terapoiminen on kummallista terveelle kristillisyydelle vierasta aisaa.
Kol.".. Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,. sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. . Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne..." - tavallinen
Tärkeää asiaa kaikille!
Liha ei alistu Jumalan tahtoon ja siksi sen on todellakin kuoltava. Jeesus ei salli meidän olevan toisillemme ilkeitä ja joka ilkeyteen vielä taipuu, ei ole kykenevä Jumalan tahdon mukaisiin tekoihin.
Jos ihmisellä on Sana sydämessä selvänä, niin hän ei saata tehdä toisille pahaa.
Yksinkertaisesti et voi tehdä toiselle pahoin, vaikka sinulle tehtäisiin kurjasti. Tämä on oikeaa Jeesuksen seuraamista ja itsensä ja oman lihansa kieltämistä. Ja kun sisin on vapaa, niin ei ole mitään tarvetta olla kenellekkään ilkeä.
Näin ihminen pysyy omaltatunnoltaan puhtaana Jeesuksen edessä ja hänellä on hyvä olla itsensä ja muiden kanssa. Ei tarvitse riidellä, vaan voi luottaa Jumalan voimaan elämänsä kaikilla osa-alueilla.- nyt on paha paikka
tärkeä kysymys joillekkin
Minkä lihan kieltämistä ?
Senkö joka jäi sinne ulos portin pieleen ja kuoli jo ?
Mitens se nyt sieltä on päässyt sisäpuolelle tekemään tekojaan ? Nousiko se kuolleista vai mistä nyt on kyse ? - Olit tarkkana, HYVÄ!
nyt on paha paikka kirjoitti:
Mitens se nyt sieltä on päässyt sisäpuolelle tekemään tekojaan ? Nousiko se kuolleista vai mistä nyt on kyse ?Liha vierailee tavantakaa portinpielestä tavallisen sieluun.
Huom. näistä retkistä ei sitten huudella, muuten menee uzkonteorioilta pohjat pois (muittenkin kuin meikäläisten silmissä).
T. tavallinen rehellisenä, tällä kertaa. - asiastakyse
nyt on paha paikka kirjoitti:
Mitens se nyt sieltä on päässyt sisäpuolelle tekemään tekojaan ? Nousiko se kuolleista vai mistä nyt on kyse ?Jumalan Sanaa sanoo Paavalin kautta: Sen minkä elämme vielä lihassa, elämme Jumalan Pojan uskossa. Uudestisyntyneet eivät elä lihassa ja siksi eivät tee syntiä. Uudestisyntymistä odottavat elävät vielä usein vuosia kutsun jälkeen lihassa sen verran, että joutuvat tarttumaan Jumalan Pojan pelastavaan uskoon, pelastuakseen synninansalta.
Lihan kuolema ei tapahdu hetksessä. Mikään ei synny silmänräpäyksessä, vaan kaikkeen on ensin valmistuminen.
Siemen, jos itää, alkaa kasvattaa juurta ja varsi ponnistaa maasta näkyviin.
Olkoon kyseessä ihmisen, kasvin, tai uudenluomuksen syntyminen, niin kaikkeen tarvitaan ensin itäminen ja syntymiseen kehittyminen.
* Uskon, että Savis tarkoitti Isämeidän rukouksen turhaksi, jos se vain luetaan kirjasta kuin mikä hyvänsä kertomus, jos ei sen mukaan rukoile Hengessä ja touudessa, se onkin turhaa. Ei se Isämeidän rukous ole tarkoistus olla sanastasanaan juuri, mitä Jeesus sanoi siinä, se on ohje rukoilemisseen, mitä ja miten meidän tulisi rukoilla, voihan sen niinkin lausua, mutta se vooi jäädä pelkästään taparukoukseksi.
Aivan Rakas Mohikaani. Hyviin olet oppinut tuntemaan minut vuosien varrella ja nyt Pääsiäisenä voisimme tavatakin jos Jumala suo.
Niin mekaaninen rukous on perceleestä ja ulkokullattu. Ei monisanainen ja metelöivä Rukous mitään auta vaan Henki on se joka eläväxi tekee. Siis poistakaamme liha ja aletaamme Hengessä elää. Vaikka siinäkään sanomassa ei tule esiin se ettei meillä ole mitään mahdollisuus. Vaan niinkuin Jeesus vastasi Jumala VOI.- liha on vaarallista
http://yle.fi/uutiset/tanskan_sioille_syotetaan_antibiootteja_-_kasvattajat_saavat_sairaalabakteerin/6559106
Tanskan sioille syötetään antibiootteja - kasvattajat saavat sairaalabakteerin
Halvan sianlihan tuottaminen johtaa ikäviin sivuvaikutuksiin. Tuottajat ovat suuressa vaarassa saada MRSA-sairaalabakteerin. WHO vertaa ongelmaa jopa terroriuhkaan.
Tanskan sikaloissa on kasvamassa huomattava terveysriski, kertoo Ruotsin televisio SVT. Sioille syötetään niin paljon antibiootteja, että ne kehittävät antibioottiresistenssin. Seurauksena on sairaalabakteeri MRSA:n nopea yleistyminen.
Uuden tutkimuksen mukaan tällä hetkellä jo 88 prosenttia Tanskan teurastamoihin tuotavista sioista kantaa MRSA-bakteeria. Vuosi aikaisemmin luku oli puolta pienempi.
Maan viranomaiset ovat nostaneet siankasvattajat sairalabakteerin riskiryhmään. Sikafarmareilla sairaalabakteeri on selvästi yleisempi kuin väestöllä keskimäärin.
Tämä tarkoittaa sitä, että jos bakteerin kantaja joutuu sairaalaan, hänen pannaan välittömästi eristykseen ja hän saa tarvitessaan erilaista antibioottihoitoa kuin muut potilaat. Hoitajat käyttävät suojavaatteita, etteivät itse altistu bakteerille. Hoito tulee tavanomaista kalliimmaksi.
Antibioottiresistenssi on nopeasti yleistyvä ongelma. EU-komission laskelmien mukaan EU-maissa kuolee keskimäärin 25 000 ihmistä infektioihin, joihin ei löydy hoitoa, koska bakteerit ovat tulleet vastustuskykyisiksi antibiooteille.
YK:n terveysjärjestö WHO luokittelee antibioottiresistenssin terrorismiin tai ilmastonmuutokseen verrattavaksi uhkaksi maapallon väestölle.
Sikaloissa antibiootteja käytetään ennalta ehkäisevästi, jotta teuraseläimet eivät sairastuisi ja tuotannon hävikki pysyisi mahdollisimman pienenä. Tavoitteena on sianlihan hinnan pitäminen mahdollisimman alhaisena.
SVT:n haastattelussa tanskalaiset siankasvattajat syyttävät muista EU-maista tulevaa halpalihaa, joka pakottaa heidätkin käyttämään antibiootteja.
Ruotsissa antibioottien käyttö on vähäistä. Tanskalaiset siat saavat noin kolme kertaa enemmän antibiootteja kuin ruotsalaissiat. Silti Tanskassa käytetään vähemmän antibiootteja kuin esimerkiksi Saksan tai Hollannin sikatiloilla, sanoo sikafarmasri Henrik Mortensen SVT:lle. - Uusi luomus!!!
Jumala ei käytä aikaansa petratkseen kuollutta!. Hän antaa kasvun uudelle luomukselle!
JOKU KIRJOITTI --> ettei uskova voi langeta koskaan, ei mitenkään, eikä mihinkään syntiin ja että langettuaan hän on jo tehnyt niin armottoman teon, ettei sitä enää anteeksi anneta.
Voisitko nimim. asiasta kyse jo vihdoin tarkentaa sen, mikä sinun mielestäsi on syntiä?
Raamatun mukaan on syntiä, joka ei ole kuolemaksi ja jostasyystä vielä voidaan rukoilla uskovan puolesta ja sitten on syntiä, jolloin ei uskovan puolesta voi enää rukoilla - miten sinä erotat nämä toisistaan?
Ps. Älä sitten ala väittää, että minä olisin yksi sellainen taas, joka puolustan syntitekoja, vaan selitä asia siten, kuin olet sen ymmärtänyt.
jA VAIKKA KIRJOITIT ASIAKYSEELLE NIIN ET KAI PIDÄ PAHANA ETTÄ VASTAAN?
JUU ON SYNTIÄ JOKA EI OLE KUOLEMAXI.. MUTTA KUOLEMANVAARALLISIA.
KATSOS NE OVAT NE JOTKA HARRASTAT EI USKOVIEN KANSSA JA SÄ OLET SILLOIN ALUEELLA JOS ON NIIN HELPPO PONKAISTA SEURAAVAN SYNNIIN JA SITTEN SEURAVAN SYNNIIN JA SITTEN SÄ OLET LOPULTA NIIN SYVÄÄN SYNNISSÄ ETTÄ ET MILLOINKAAN PÄÄSEET SIELTÄ POIS ENÄÄ KUN DEMONIT OVAT OTTANUT SUA KÄYTTÖÖN KAIKKEESSA VÄÄRYYDESSÄ MITÄ MAAILMASSA ON JA RUOKKII SUA. VARO SYNNIT NE OVAT IANKAIKKISEN VAARALLISIA KAIKKI JA EI KANNATTAA LEIKKIÄ NIITTEN KANSSA YHTÄÄN.
ET KAIT MYÖS PIDÄ PAHANA ETTÄ KÄYTÄN X JA TEHOISTETTU SUURELLA KIRJAIMELLA SILLOIN KUN KIRJOITAN SULLE JA MUILLE NÄIN KUOLEMAN VAARALLISTA AIHEESTA?
nYT EI KANNATTAA SITTEN MENNÄ ARMON TAAXE NIINKUIN SE OLIS JOKU JUMALA JA PELASTAA SINUA. VAAN TUNNUSTAA SYNNIT ETTÄ NE VIE IANKAIKKISEEN KUOLEMAAN JA ON KUOLEMAN VAARALLISIA NIIN ETTÄ SUN PITÄÄ SAADA JUMALAN AVULLA POIS SUN ELÄMÄSTÄ.
MUISTA NYT ETTEI SULLA OLE MITÄÄN MAHDOLLISUUTTA ITE PELASTUA !!- asiastakyse
Savonarola, kaikki synti on pahsta, mutta yksi synti on kuolemansynti. Se synti on jäädä elämään lihaan, vaikka Hengessä eläminen on tarjolla.
Jumalan lapsi ei tee, eikä puolusta missään tilanteessa syntiä.
On selvä ero lihassa ja Hengessä elävien välillä. Lihassa elävä ei voi pitää Kristuksen lakia ja taistelee kaiken aikansa sitä vastaan. Hengessä elävä ei voi elää ilman Kristuksen lakia ja siksi kirjoittaa ja puhuu lain mukaan. - asiastakyse
asiastakyse kirjoitti:
Savonarola, kaikki synti on pahsta, mutta yksi synti on kuolemansynti. Se synti on jäädä elämään lihaan, vaikka Hengessä eläminen on tarjolla.
Jumalan lapsi ei tee, eikä puolusta missään tilanteessa syntiä.
On selvä ero lihassa ja Hengessä elävien välillä. Lihassa elävä ei voi pitää Kristuksen lakia ja taistelee kaiken aikansa sitä vastaan. Hengessä elävä ei voi elää ilman Kristuksen lakia ja siksi kirjoittaa ja puhuu lain mukaan.Tuosta X-kirjaimen käytöstäsi. En ole koskaan siitä mitään maininnut, mutta jos kysyisit mielipidettäni sanoisin, että koneeltasi löytyy helpommin s-kirjain, jota me suomalaiset käytämme puhuessamme Jeesuksesta.
Jos joku pahastuu sinun syömisistä, tai juomisista, niin silloinhan sinä armahdat pahastujaa. Et syö ja juo sellaista, mikä jonkun mielestä on paha ja jopa kauhistuttava asia. Jos joku pahastuu sinun x-kirjaimen käytöstä, niin älä turhaan härnää, vaan laita lihasi tahto syrjään ja mene pahastujan rinnalle.
Jos sen sijaan joku pahastuu, kun kirjoitat totuutta, älä koskaan anna periksi, vaan kirjoita ja ilolla ota vastaan ne lukemattomat lyönnit, jotka sitä seuraavat.
Pidä ilona sitä, että saat kärsiä Kristuksen takia. Vain Kristuksen laissa elävät kärsivät Hänen takiaan, muuta kärsivät omien lihantekojen seuraamuksista.
Hyvää pääsiäistä. - pahapaikkataas
asiastakyse kirjoitti:
Tuosta X-kirjaimen käytöstäsi. En ole koskaan siitä mitään maininnut, mutta jos kysyisit mielipidettäni sanoisin, että koneeltasi löytyy helpommin s-kirjain, jota me suomalaiset käytämme puhuessamme Jeesuksesta.
Jos joku pahastuu sinun syömisistä, tai juomisista, niin silloinhan sinä armahdat pahastujaa. Et syö ja juo sellaista, mikä jonkun mielestä on paha ja jopa kauhistuttava asia. Jos joku pahastuu sinun x-kirjaimen käytöstä, niin älä turhaan härnää, vaan laita lihasi tahto syrjään ja mene pahastujan rinnalle.
Jos sen sijaan joku pahastuu, kun kirjoitat totuutta, älä koskaan anna periksi, vaan kirjoita ja ilolla ota vastaan ne lukemattomat lyönnit, jotka sitä seuraavat.
Pidä ilona sitä, että saat kärsiä Kristuksen takia. Vain Kristuksen laissa elävät kärsivät Hänen takiaan, muuta kärsivät omien lihantekojen seuraamuksista.
Hyvää pääsiäistä.Miten lihan tahdon voi laittaa syrjään, kun se on portin pielessä muurin takana kuolleena ollut jo siitä asti kun menit ahtasta portista joka höyläsi kaiken lihan pois sanojenne mukaan !?
- asiastakyse
pahapaikkataas kirjoitti:
Miten lihan tahdon voi laittaa syrjään, kun se on portin pielessä muurin takana kuolleena ollut jo siitä asti kun menit ahtasta portista joka höyläsi kaiken lihan pois sanojenne mukaan !?
Mitenkö lihantahdon voi laittaa syrjään, koska se on jo naulattu Jeesuksen lihaan, joka on esirippu valtakunnan ja valtakunnan välillä? Siten, että ei suostu tekemään syntiä, vaikka esim. vihastuu jatkuvista piikittelyistä ja valheista, joita saa kokea.
Jeesus käskeen jokaisen VALVOA ja varoittaa ennen kaikkia uudestisyntyneitä lankemasta syntiin. Joka on päässyt totuuden tuntemaan, voi siitä totuudesta luopua, mutta silloin Hän polkee Kalliin Sovintoveren jalkoihinsa, eikä koskaan voi palata sen valtakunnan puolella, jossa vallitsee rauha ja ilo.
Älä luule, että meistä tulee robotteja uudestisynnyttämme. Ei totisesti tule, vaan elämmme niin täydellisessä vapaudessa kuin ihminen täällä elää voi. Saamme itse valita senkin, palaammeko ahtaasta portista maailmaan. Se olisi aivan kamalaa ja tietäisi kuolemaa ja siksi siitä portista ei kukaan tahdo toisen valtakunnan puolelle palata. Jeesus varoittaa palaamasta lihaan. Joka vaeltaa Hengessä, ei täytä lihantahtoa. - ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
asiastakyse kirjoitti:
Mitenkö lihantahdon voi laittaa syrjään, koska se on jo naulattu Jeesuksen lihaan, joka on esirippu valtakunnan ja valtakunnan välillä? Siten, että ei suostu tekemään syntiä, vaikka esim. vihastuu jatkuvista piikittelyistä ja valheista, joita saa kokea.
Jeesus käskeen jokaisen VALVOA ja varoittaa ennen kaikkia uudestisyntyneitä lankemasta syntiin. Joka on päässyt totuuden tuntemaan, voi siitä totuudesta luopua, mutta silloin Hän polkee Kalliin Sovintoveren jalkoihinsa, eikä koskaan voi palata sen valtakunnan puolella, jossa vallitsee rauha ja ilo.
Älä luule, että meistä tulee robotteja uudestisynnyttämme. Ei totisesti tule, vaan elämmme niin täydellisessä vapaudessa kuin ihminen täällä elää voi. Saamme itse valita senkin, palaammeko ahtaasta portista maailmaan. Se olisi aivan kamalaa ja tietäisi kuolemaa ja siksi siitä portista ei kukaan tahdo toisen valtakunnan puolelle palata. Jeesus varoittaa palaamasta lihaan. Joka vaeltaa Hengessä, ei täytä lihantahtoa.Mikä ihmisessä suostuu tekemään syntiä, jos liha on jo jätetty portin ulkopuolelle?
Minkä kautta vihollinen pääsee houkuttelemaan uskovaa1, jos liha on jo jätetty portin ulkopuolelle?
Miksi Raamattu kehoittaa meitä elämään, ei lihan tahdon, vaan hengen tahdon mukaan, jos ei liha edes ole enää mukanamme? - asiastakyse
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? kirjoitti:
Mikä ihmisessä suostuu tekemään syntiä, jos liha on jo jätetty portin ulkopuolelle?
Minkä kautta vihollinen pääsee houkuttelemaan uskovaa1, jos liha on jo jätetty portin ulkopuolelle?
Miksi Raamattu kehoittaa meitä elämään, ei lihan tahdon, vaan hengen tahdon mukaan, jos ei liha edes ole enää mukanamme?Jos elät Hengessä, ET LIHAN TAHTOA TÄYTÄ. Eli, liha on kuollut vain heille, jotka elävät Hengessä. Hengessä elävä EI TEE syntiä. Ei kukaan kuole ensimmäisessä kuolemassa niin, että eikö joutuisi valvomaan itseään. Lihantahto kuolee Jeesuksen uskon kautta ja se pitää pitää kuoleena saman uskon kautta. Jos irrottaudut Sanasta, niin silloin sinussakin asuva vanha Aadami saa voimaa ponnistaa uudelleen etumaiseksi sinussa. Jeesus ei ota omiaan maailmasta pois, vaan rukoilee, että maailma ei saastuta Hänen kansaansa.
Vastuuta ja valmomista uskovaisen elämä on. Valvova, joka ei suostu kuolleisiin töihin, eikä ota kuollutta lihantahtoa johtajakseen, saa pysyä ilossa ja vapaudessa.
Ei uudestisyntynyt ole tunteeton. Hän tuntee lyönnit, hän vihastuu, hän antaa anteeksi ja jatkaa matkaansa ilossa ja vapudessa ja liha pysyy portinulkopuolella Jeesuksen lihaan naulittuna. Vain usko Jeesukseen pitää lihan kuoleena, ei mikään taikakeino, tai kaste sitä tee, vaan vain usko Jumalan Sanaan ja Sanan mukaan eläminen.
Lihan pitäminen kuolleena, ei ole synnin ristiinnaulitsemista. Synti naulitaan ristille lain edessä tunnustaen kaiken laittomuuden, joka on ollut vallalla. Näin Jeesuksen morsiammesta tulee niin puhdas, että syntitahra ei enää valkeaa pukua tahraa. Jeesuksen morsiammella on VOIMA elää Jumalan lapsena, joka ei syntiä tee.
Lihantahto on naulittava esirippuun, joka on Jeesuksen liha. Lihantahto on vihollisuus Jumalaa kohtaan ja kykenemättömyys elää Kristuksen laissa. - ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
asiastakyse kirjoitti:
Jos elät Hengessä, ET LIHAN TAHTOA TÄYTÄ. Eli, liha on kuollut vain heille, jotka elävät Hengessä. Hengessä elävä EI TEE syntiä. Ei kukaan kuole ensimmäisessä kuolemassa niin, että eikö joutuisi valvomaan itseään. Lihantahto kuolee Jeesuksen uskon kautta ja se pitää pitää kuoleena saman uskon kautta. Jos irrottaudut Sanasta, niin silloin sinussakin asuva vanha Aadami saa voimaa ponnistaa uudelleen etumaiseksi sinussa. Jeesus ei ota omiaan maailmasta pois, vaan rukoilee, että maailma ei saastuta Hänen kansaansa.
Vastuuta ja valmomista uskovaisen elämä on. Valvova, joka ei suostu kuolleisiin töihin, eikä ota kuollutta lihantahtoa johtajakseen, saa pysyä ilossa ja vapaudessa.
Ei uudestisyntynyt ole tunteeton. Hän tuntee lyönnit, hän vihastuu, hän antaa anteeksi ja jatkaa matkaansa ilossa ja vapudessa ja liha pysyy portinulkopuolella Jeesuksen lihaan naulittuna. Vain usko Jeesukseen pitää lihan kuoleena, ei mikään taikakeino, tai kaste sitä tee, vaan vain usko Jumalan Sanaan ja Sanan mukaan eläminen.
Lihan pitäminen kuolleena, ei ole synnin ristiinnaulitsemista. Synti naulitaan ristille lain edessä tunnustaen kaiken laittomuuden, joka on ollut vallalla. Näin Jeesuksen morsiammesta tulee niin puhdas, että syntitahra ei enää valkeaa pukua tahraa. Jeesuksen morsiammella on VOIMA elää Jumalan lapsena, joka ei syntiä tee.
Lihantahto on naulittava esirippuun, joka on Jeesuksen liha. Lihantahto on vihollisuus Jumalaa kohtaan ja kykenemättömyys elää Kristuksen laissa.Mikä ihmisessä suostuu tekemään syntiä, jos liha on jo jätetty portin ulkopuolelle?
Minkä kautta vihollinen pääsee houkuttelemaan uskovaa, jos liha on jo jätetty portin ulkopuolelle?
Miksi Raamattu kehoittaa meitä elämään, ei lihan tahdon, vaan hengen tahdon mukaan, jos ei liha edes ole enää mukanamme? - asiastakyse
Mikä ihmisessä suostuu tekemään syntiä, jos liha on jo jätetty portin ulkopuolelle?
Minkä kautta vihollinen pääsee houkuttelemaan uskovaa, jos liha on jo jätetty portin ulkopuolelle?
Miksi Raamattu kehoittaa meitä elämään, ei lihan tahdon, vaan hengen tahdon mukaan, jos ei liha edes ole enää mukanamme?Sinun pitäisi päästä käsittämään se, että synti on lihantahto ja synti naulataan ristille ennen pelastusta ja Jumalan valtakuntaan pääsemistä. Esim. minulla ei tee pienimmässäkään määrin tehdä syntiä, joka rikkoo Kristuksen lain, mutta Raamatun mukaan saattaa tapahtua jopa niin, että uudestisyntynyt lakkaa valvomasta ja synti pääsee ottamaan otteen.
Siis, ensin synti naulataan esirippuun ja sen jälkeen valvotaan, että synti pysyy kuolleena.
Niin, kaun kuin olemma maa päällä, elämme jokaisesta Sanasta, jotka Jeesus tänne jätti Pyhän Hengen kirkastettavaksi. Jos jätämme Sanassa elämisen pois, saattaa synti langettaa. Tuo on Raamatun mukaan, mutta uudestisyntyneet varmasti ihmettelevät sitä, sillä he tuntevat vapauden ja rauhan ja haluttomuuden tehdä syntiä. Minäkin ihmettelen usein, että miten totuuden tuntemaan tullut voisi vielä langeta, kun ei siihen ole enää minkäänlaista halua. Raamattu sanoo toisin, eli kertoo, että totuuden tuntemaan tullutkin voi palata ahtaasta portista ulos ja polkea kallin Uhriveren sillä teolla jalkoihinsa ja enää ei uhria löydy sen teon tekijälle. - asiastakyse
Miksi Raamattu kehoittaa meitä elämään, ei lihan tahdon, vaan hengen tahdon mukaan, jos ei liha edes ole enää mukanamme?Heprealaiskirje 10
19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi. - ???
asiastakyse kirjoitti:
Sinun pitäisi päästä käsittämään se, että synti on lihantahto ja synti naulataan ristille ennen pelastusta ja Jumalan valtakuntaan pääsemistä. Esim. minulla ei tee pienimmässäkään määrin tehdä syntiä, joka rikkoo Kristuksen lain, mutta Raamatun mukaan saattaa tapahtua jopa niin, että uudestisyntynyt lakkaa valvomasta ja synti pääsee ottamaan otteen.
Siis, ensin synti naulataan esirippuun ja sen jälkeen valvotaan, että synti pysyy kuolleena.
Niin, kaun kuin olemma maa päällä, elämme jokaisesta Sanasta, jotka Jeesus tänne jätti Pyhän Hengen kirkastettavaksi. Jos jätämme Sanassa elämisen pois, saattaa synti langettaa. Tuo on Raamatun mukaan, mutta uudestisyntyneet varmasti ihmettelevät sitä, sillä he tuntevat vapauden ja rauhan ja haluttomuuden tehdä syntiä. Minäkin ihmettelen usein, että miten totuuden tuntemaan tullut voisi vielä langeta, kun ei siihen ole enää minkäänlaista halua. Raamattu sanoo toisin, eli kertoo, että totuuden tuntemaan tullutkin voi palata ahtaasta portista ulos ja polkea kallin Uhriveren sillä teolla jalkoihinsa ja enää ei uhria löydy sen teon tekijälle.Sinun tulisi ymmärtää se, että synnillä ei ole pääsyä ihmiseen, kuin lihan kautta ja jos liha on jätetty portin ulkopuolelle, miten se voi enää houkuttaa?
"sen jälkeen valvotaan, että synti pysyy kuolleena."
Voiko synti tulla portista sisälle perässäsi, jos olet jo päässyt Jumalan valtakuntaan sisälle, miten siellä synti voi houkuttaa, jollei ole ottanut mukaansa lihaa, jonka kautta synnillä on pääsy ihmiseen?
Vai oletko sinäkin kuljettanut lihasta osan mukanasi, niin kuin tavallinenkin?
Jos ei, niin miksi sen kuolemaa pitää valvoa, sehän on portin ulkopuolella, silloinhan on ihan sama, elääkö se siellä vai onko se kuollut.
Tarvitseto armoa enää ollenkaan? - jokinrajasentään
??? kirjoitti:
Sinun tulisi ymmärtää se, että synnillä ei ole pääsyä ihmiseen, kuin lihan kautta ja jos liha on jätetty portin ulkopuolelle, miten se voi enää houkuttaa?
"sen jälkeen valvotaan, että synti pysyy kuolleena."
Voiko synti tulla portista sisälle perässäsi, jos olet jo päässyt Jumalan valtakuntaan sisälle, miten siellä synti voi houkuttaa, jollei ole ottanut mukaansa lihaa, jonka kautta synnillä on pääsy ihmiseen?
Vai oletko sinäkin kuljettanut lihasta osan mukanasi, niin kuin tavallinenkin?
Jos ei, niin miksi sen kuolemaa pitää valvoa, sehän on portin ulkopuolella, silloinhan on ihan sama, elääkö se siellä vai onko se kuollut.
Tarvitseto armoa enää ollenkaan?asiastakyseen oppi on sellaista laatua että siihen ei kykene kukaan muu kuin Jeesus kristus ja Jumala itse ynnä Pyhä Henki.
Ihmettelen millaisia ahdistuksia tuolainen oppi saa aikaan ihmisessä joka on ehkä sielunrakenteeltaan heikko, ymmärrykseltäänkin ehkä heikko ja sat amuuta syytä joiden takia ahdistuu joka päivä monta kertaa, olenko nyt kuitenkin tehnyt jonkin synnin ja valvoo öitään sen takia eikä pääse todelliseen vapauteen koskaan, jossa on Jumalan Armo ja koko Jumalallinen taivaan väki pitämässä kiinni siit kateudesta jolla Jumala sanoo ihmistä taivaaseen haluavansa.
Olen ollut tekemisissä sairaalloisen yliherkän omantunnon omaavien uskovienkanssa, ja tiedän, että tuolla opilla ei sellaisia ihmisiä auteta.
minä en halua olla tekemisissä noin hullun opin kanssa jossa ei ole mitään tilaa ihmisyydelle, josta ei koskaan tule Jumalaa tässä ajassa. Samalla valvon itseni ja elän Jumalan ja ihmisten kanssa hyvän omantunnon liitossa ja kilvoittelenperille saakka.
Lain noudattaminen on luonnollisille ihmisille mahdotonta. Kukaan ihminen itse yksin ei lakia täytä, se on Jumalan teko:
Roomalaiskirje 8
3 "Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,"
Jumalan lain noudattaminen alkaa Jumalasta, siis Jumalasta syntyneen uuden luomuksen sisimmästä ajatusmaailmasta;
Matteus 5
21 "Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."- in ni
"Lain noudattaminen on luonnollisille ihmisille mahdotonta."
Mä erotan oman luonnollisuuteni sille paikalle millä sen pitääkin olla, Paavalin sanojen mukaan. Kaikkihan me ollaan luonnollisia, on epärehellistä pimittää oma luonnollisuutensa. - body2
in ni kirjoitti:
"Lain noudattaminen on luonnollisille ihmisille mahdotonta."
Mä erotan oman luonnollisuuteni sille paikalle millä sen pitääkin olla, Paavalin sanojen mukaan. Kaikkihan me ollaan luonnollisia, on epärehellistä pimittää oma luonnollisuutensa."Kaikkihan me ollaan luonnollisia...."
Kyllä hengellisyys tekee joitain niin typeräksi kuin vain olla voi.
Eletään mielikuvissa, taivasteluissa joilla ei ole mitään tekemistä tavallisen elämän kanssa.
On lihaa ristille, sitä kuoletaan ja eletään hengessä ja ja kaikki ihan joutavanaikaista kuvitelmaa.
Meillä on järki/ymmärrys että sen mukaan toimisimme ja se on aivotoimintaa,eikä sitä minnekään ristille viedä.
Olisi jo aika hylätä paavalilainen lapsellisuus ja käyttää toimista oikeaa nimitystä.
Teen sitä, teen tätä ja ne teot päätän minä, ei liha.
Huomasin Rakas Asiakyse että vastasit niinkuin olisin kirjoittanut sinulle tuolla ylhällä. En kysynyt sinulta x kirjoittamisesta eikä mistään muusta koska me olemme pitkälti samoilla linjoilla . Vaan vastasin tuolle -->Jälleenkö väität nimimerkille...
- joo_joo
"LIHA on Raamatun opetuksen mukaan, vihollisuus Jumalaa vastaan."
Missä on Jeesuksen LIHA-ruumis juuri nyt?
Roomalaiskirje 8
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
Jeesuksen LIHA-ruumis on Jumalan oikealla puolella.
"LIHA on Raamatun opetuksen mukaan, vihollisuus Jumalaa vastaan."
Voihan sentään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367659Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361903Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4799- 241767